[Grem] Ráég Karácsony Gergelyre a hídpénzbotrány / Kaszab Z.

Levente Vihar lvihar at gmail.com
2024. Feb. 1., Cs, 21:40:18 CET


Amiből valódi cirkusz lesz, az az, hogy a cserére érett láncszemek
(hatalmas acél babapiskóták) cseréje/leápolása - technológia hiányában
többek között - nem valósult meg. A láncszemek állapotáról vmelyik
TVcsatorna is tudósított úgy 2019-táján, szakértővel tárgyalva. Egyes
lánszemek ugyanis összerozsdásodtak a szomszédossal, így nem tudnak a
terheléstől függően elmozdulni, hanem feszülnek. (mintha egy kézfogást
begipszelnénk hirtelen) Ez a híd terhelhetőségét csökkenti - rövid távon is.
Nem tudom, hogy ez a részét képezte-e akár a Tarlós akár a Karácsony féle
szerződésnek. Feltehetően nem. (?)
Hosszútávon pedig elkerülhetetlen az újabb nagyjavítás - talán még
fiatalabb listatagjaink életében.
https://index.hu/belfold/2020/07/19/a_lanchid_kritikus_hibai_amelyeket_meg_csak_kevesen_lattak_hidvizsgalati_jegyzokonyv/

Sok nagyon lényeges és szükséges javítást végeztek el most is. /pilérek,
út- és járófelületek, gerendázat, vasalatok,  stb./
https://epiteszforum.hu/a-lanchid-harmadik-ujjaszuletese

ÜdvözletteL.

ui.:
akit érdekelnek a műszaki részletek:
https://docplayer.hu/227937691-Szechenyi-lanchid-viselkedesenek-elemzese-a-rekonstrukcio-soran.html
***
A feldolgozott mérési eredmények alapján a következőket állapították meg: A
budai hídfő északi alsó lemezkötegénél a dolgozó keresztmetszeti arány 91%,
ez az érték a pesti hídfő déli felső lemezkötegénél 95%. Ezen értékek
bizonyultak mértékadónak a Lánchíd két oldalán. Az ellenőrző statikai
számításban a láncszemek korrózióval gyengített tényleges keresztmetszete a
névleges keresztmetszet 90%-a ként kerüljön felvételre. A pesti hídfő déli,
felső, a kihorgonyzástól számított első kötegénél a lemezek
felülettisztítását ismét el kell végezni a hatékony korrózió elleni védelem
érdekében. Budapest vezetése 2002-ben jelezte egy újabb felújítás
szükségességét. Az ehhez kapcsolódó vizsgálatot 2011-ben végezte a
Főmterv-MSc-PontTerv Konzorcium az FKF Zrt. megbízásából. Megállapításra
került, hogy a láncok állapota viszonylag jó, azonban a lánccsatornában és
a horgonykamrában jelentősek a korróziós károk. Megfelelőnek bizonyultak a
függesztőrudak, a függesztők és a kereszttartók kapcsolatát jelentő
szerkezeti részletek, illetve a kereszttartók. A statikai rendszer egyik
leggyengébb elemének a lánc és a függesztő kapcsolatát biztosító, kis
átmérőjű, egyszer nyírt szegecsek jelentik (4.2. ábra). Továbbá a statikai
számítások azt mutatták, hogy a láncfejek feszültségei a láncnyakban
lokálisan túllépik a megengedett értékeket, amennyiben a láncok közötti
csapos kapcsolat befeszül, nem tud elfordulni.

***

Emoke Greschik <greschem at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. febr. 1., Cs,
20:03):

>
> *Egyetlen saját fejlesztése sem volt a városvezetésnek*
> Karácsony Gergely saját pártja, a Párbeszéd hangos ugyan, ám ki sem
> látszik a földből. Amennyiben nem egyedüli ellenzéki jelölt lesz, akkor
> könnyen megszorulhat Karácsony *– elemez Tarlós István.*
> 2024. január 27. 19:35
>
> https://gondola.hu/cikkek/152424-Egyetlen_sajat_fejlesztese_sem_volt_a_varosvezetesnek.html
> Fotó: hirado.hu
>
> *Tarlós István – Hirado.hu/Horváth Péter Gyula*
>
> Egyetlen értelmezhető, önállóan indított nagy fejlesztése sem volt a
> jelenlegi városvezetésnek. A forrásokhoz, és a 2010-19 közötti időszakhoz
> képest az önálló teljesítményük nagyon szerény volt – így értékelte
> Karácsony Gergelyék tevékenységét Tarlós István, aki a hirado.hu-nak adott
> interjúban elárulta, hogy szimpatizál Ferencz Orsolyával, ezért őszintén
> örülne az ő sikerének.
>
> *– Nagy port kavart a Budapest-bérlet ügye. Mit szól Lázár János
> bejelentéséhez?*
>
> – A főváros elbóbiskolt, ki tudja, milyen indítéktól vezérelve, vagy
> véletlenül. Ha nem jár le a szerződés, ez az egész helyzet elő sem áll, de
> kicsúsztak a határidőből, pedig volt elég idejük. A megállapodásról –
> amiben pedig a fővárosnak erős jogosítványai voltak – nem novemberben,
> hanem legkésőbb már tavaly júniusban el kellett volna kezdeni érdemben
> egyeztetniük. Általában érthetetlen késedelmek jellemzik egyébként a
> jelenlegi városvezetést. Máig nincs sem szakmai, sem pénzügyi indoka
> például annak, hogy a Lánchíd vagy a Blaha Lujza tér felújításával miért
> csúsztak az időben olyan sokat. Ha most elfogadják Lázár János ajánlatát,
> Budapest és az agglomeráció lakossága kétségtelenül jól fog járni, de a
> kormány jóvoltából, mivel a fővárosnak csökkentenie kell a tarifákat, ha
> meg akarja őrizni a Budapesti Közlekedési Központ versenyképességét. A
> vármegyei havi bérlet jelenleg olcsóbb, mint a Budapest-bérlet, tehát
> valószínű, hogy az emberek nem a drágábbat választják majd. Egyezkedés
> hiányában előbb-utóbb lényegében érdektelenné válik a Budapest-bérlet, és
> várhatóan csökkenni fog a BKK, pontosabban a BKV saját bevétele. Azt nem
> tudni, hogy jelenleg folyik-e eszmecsere, még bő egy hónapig van elvi
> lehetőség a megegyezésre.
>
> *– Decemberben ismét ijesztő arcát mutatta a Duna. Mit gondol a legutóbbi
> áradásról?*
>
> – Nagyobb volt a főváros imázsépítési akciózása, mint az árvízi veszély.
> Budapesten az árvízszint már 1965-ben is 845 centiméter volt. 2002-ben 848,
> 2006-ban 861 2013-ban pedig 891 centiméter. Ehhez képest a 2023. évi 693
> centiméter, azaz 2 méterrel alacsonyabb a 2013-asnál, és így az egyik
> legcsekélyebb az utóbbi 60 évben. Csak egymás mellett kell nézni ezeket az
> adatokat, ami az ellenzéki médiának esze ágában sem volt.
>
> *– Felkorbácsolta a kedélyeket, hogy a főpolgármester helyettesével
> motorcsónakból szelfizett, miközben a helyiek védekeztek.*
>
> – A motorcsónakozás érdektelen. Ami viszont az árvízvédelmet általában
> illeti. 1990 és 2010 között gyakorlatilag semmi nem történt. 2010 után mi
> szerettük volna megoldani a problémát. Neki is fogtunk. Pünkösdfürdőnél
> befejeztük a védművet, elkezdtük kivitelezni az Aranyhegyi patak műtárgyat,
> és a Belügyminisztérium megépítette a Barát patak torkolati műtárgyát. A
> Dunával párhuzamos, 3 kilométer hosszú védmű építését azonban
> megakadályozták.  A zöld kommandó tagjai – a szakvélemények zöme ellenére –
> már 2015-2016-ban azon a kategorikus állásponton voltak, hogy a védművet a
> Királyok útja nyomvonalon kell megépíteni. Az általunk elképzelt tervek
> szerint a zöldek nem engedték megépíteni a védművet, viszont ötödik éve ők
> vannak hatalomban, ők vezetik a várost és az általuk oly régóta, oly nagy
> bizonyossággal meghirdetett nyomvonalon egy kapavágás sem történt.
> Megjósolható, hogy egyhamar nem is fog. Nyilván ma már Karácsony emberei is
> tisztában vannak a kockázatok súlyával, amibe belenavigálták magukat.
>
> *– Miért nem kezdődött el ott a munka?*
>
> – A mi elképzelésünk a védmű nyomvonaláról végül a kerület – lényeget nem
> érintő – módosító javaslatának figyelembe vételével alakult ki. Ezt a
> főváros vezetése és a kerület is támogatta, de a zöldek ennek is gáncsot
> vetettek. A kiviteli tervek módosítását sem maradt már időnk elvégezni. A
> hullámtér – amit sokan hibásan ártérnek neveznek – már régen csak
> formálisan, papíron hullámtér. Ott – nem csak a Demszky-korszak, vagy az én
> időm óta, hanem ütemtelenül, de 1914-től kezdve épített értékek jelentek
> meg. Itt nem csak jogi kiskapuk segítségével felhúzott „üdülőkről” (amiket
> nem is szükséges védeni), hanem szélesebb spektrumról van szó. Aki mindezt
> tudatosan kihagyja a védelemből és így építene fel esetleg tízmilliárdokért
> védművet, az nem tudom, hogy tudná a döntését megvédeni később, komolyabb
> pusztítás esetén. Régóta mondja a szakma is, hogy Királyok útján az
> alapközmű kiváltás borzalmasan megemeli a költségeket, de a városvezetést
> ez sem érdekli. Meglepő lenne, ha ilyen szerződést szó nélkül aláírna
> valaki. Ott azóta is áll a munka. Akkor kellett volna meggondolni
> Karácsonyéknak a tüntetéseket, meg a politikai hecceléseket, amikor még nem
> tartoztak felelősséggel. Ráadásul a hírek szerint főpolgármester úr vette a
> bátorságot és a Covid-járvány idején, mikor erre volt jogosítványa
> egyszemélyi döntést hozott hirtelen a nyomvonalról. Lassan öt éve egy
> helyben topogás folyik ott, ahol már 8-10 évvel ezelőtt azzal szédítettek
> mindenkit, hogy ők tudják, mit kell tenni. Egy árvízvédelmi,
> katasztrófavédelmi műtárgy építésének induló fejlesztést a helyiek egy
> részének folyamatos befolyásolásával egy tájvédelmi projektté formáltak, és
> a demokrácia hívószavaival valami „közösségi tervezést” hirdettek meg. Azt
> hiszem, most már azon iparkodik a főváros, hogy minél költségesebb
> megoldást válasszon. Úgy mondhatja majd, hogy azért nem építkezik, mert a
> kormány nem ad pénzt.
>
> *– Mi lenne az ideális megoldás?*
>
> – Most már találják ki a megoldást ők maguk. Hiszen magukhoz akarták
> ragadni a döntés jogát. Úgy vélem, nagyon fontos a Csillaghegyi-öblözet, de
> sajnos már nem is ez a legkritikusabb pontja a fővárosi árvízvédelmi
> rendszernek. Ez a terület is fontos, de például Észak-Angyalföld vagy éppen
> Újpest már kritikusabb a védekezés szempontjából. Vannak olyan
> elgondolások, amelyekhez politikai akarat is kellene. A fővárosi
> árvízvédelem fejlesztésének egésze rengeteg pénzbe kerülne. Konkrétan
> Csillaghegyen a véleményem alapvetően nem változott, ellenben sokat
> könnyítene a helyzeten, ha például a Gellért-hegynél, az úgynevezett
> Ínségsziklát kirobbantanák és kiemelnék végre a Szabadság híd alól a
> második világháborús romokat. Talán megfontolható lenne előbb-utóbb
> felülvizsgálni a Dunába épített műtárgyakról 1989 körül kialakult, minden
> kormányt sakkban tartó politikai „satuféket” is. Kérdés, hogy ezt mikor
> szabad megkockáztatni.
>
> *– Az elővárosi közlekedés fejlesztésének elkötelezett híveként ismert
> Vitézy Dávid főpolgármesteri jelölését az LMP dobta be a köztudatba,
> miközben ez a párt akadályozta a Hamzsabégi útnál a körvasút építését.*
>
> – Az LMP is olyan párt, amelyik keresi azt a helyet a politikai palettán,
> ahonnan valahogy meg tud kapaszkodni, hogy elérje a parlamenti küszöböt. A
> kérdés vonatkozásában nem feltétlenül következetes a kommunikációjuk. Nem
> tudom helyes volt-e hirtelen kiadniuk azt a közleményt, mellyel ők maguk
> adták fel a leckét Vitézynek. Hiszen hogy támogathatná őt bármilyen –
> feltételezett – módon a kormánypárt, ha konkrétan olyan szervezet jelöltje,
> amely bejelenti, hogy nem tárgyal a Fidesszel. Az LMP deklaráltan ellenzéki
> párt, így Vitézy is egyértelműen ellenzéki jelöltnek számít, ha a
> jelölésüket elfogadja.
>
> *– Sokan találgatják, mit gondolnak Vitézy Dávid jelöléséről a Fidesz
> berkein belül.*
>
> – Erre nem tudok felelni. Nekem nem biztos, hogy ő lenne a legelső, aki
> eszembe jutna erre a pozícióra, de nem a Fidesz álláspontját fogalmazom
> meg. Lehet, hogy a Fidesz tetőtől talpig mást gondol erről az egészről,
> mint én. Többé-kevésbé otthon érzem magam ebben a városban, ezért
> merészeltem feltételes magánvéleményt mondani kérdésre válaszolva a
> közelmúltban.
>
> *– Méltatta is Vitézy érdemeit egy televíziós műsorban.*
>
> – Igen, bár köztünk általánosságban körülbelül annyi hasonlóság van, mint
> a macska és a kanári között. Tény viszont, hogy jól beszél angolul,
> perpetuum mobile szerűen működik, és kreatív ember, figyelemreméltó
> memóriával, fantáziával. Időnként ugyan olyan fővárosi kérdésekről is aktív
> résztvevőként nyilatkozik, amelyek megtörténtekor már évek óta nem
> dolgozott a Fővárosban. Számtalan ötlete, javaslata van. A közlekedés
> témaköre iránt szélsőséges érdeklődést tanúsít. A közösségi közlekedés
> valóban fontos ágazat. Sokba kerül és nagy a személyi-és drága az
> eszközállománya. Azonban, volumenében nem több mint körülbelül tíz
> százalékát teszi ki a fővárosi önkormányzat, ill. a főpolgármester összes
> feladatának. Legalább ilyen fontos szolgáltatást nyújt például a vízművek,
> hiszen mi lenne, ha nem lenne tiszta ivóvíz? A fővárosnak sok
> közszolgáltató cége van. Ott van még számos szociális, kulturális és egyéb
> intézmény, ott a hatalmas városházi hivatal is, ahol sok emberrel kell
> együttműködni, bánni tudni. A főpolgármesternek van politikai, értékrenddel
> összefüggő szerepe, ha nem is kell úgy túlzásba vinni, ahogy jelenleg
> történik. Ezért, ha valaki ért a közlekedéshez, az szükséges, ám nem
> biztos, hogy elégséges feltétele annak, hogy képes legyen megfelelni a
> főpolgármesterrel szemben támasztott követelményeknek.
>
> –* Mit gondol Karácsony Gergely esélyeiről?*
>
> – Karácsony Gergely nincs túl megnyugtató helyzetben – nem véletlenül
> ajánlgatja nyílt levelekben önmagát –, de cáfolhatatlan, hogy így is komoly
> esélye lehet Budapesten. Az ellenzéki média igyekszik eladni az ellenzék
> „legerősebb emberé”-nek, bár nem tudni Gyurcsány úr mit szól ehhez.
> Ugyanakkor az is tény, hogy megoszlanak a vélemények a teljesítményéről a
> kormánnyal kialakult viszonyától függetlenül is. Van egy jelentős számú,
> elvakult, tántoríthatatlan rajongói köre, de ez a közel kétmilliós
> Budapesten nem döntő. Az őt 2019-ben jelölő pártok száma csökkent azóta.
> Karácsony Gergely saját pártja a Párbeszéd hangos ugyan, ám ki sem látszik
> a földből. Amennyiben nem egyedüli ellenzéki jelölt lesz, akkor könnyen
> megszorulhat Karácsony. Számára végülis kihívás lehet Vitézy felbukkanása.
> Tisztulni fog a kép, ha minden párt hivatalosan bejelenti a jelöltjét, ám
> még akkor is ott lesz a visszalépések, visszahívások lehetősége. Több példa
> is volt erre, emlékezzünk vissza anno Katona Béla, vagy – Isten nyugtassa –
> Falus doktor esetére, de Karácsonynak is van már praxisa a visszalépésben.
>
> *– Tavaly nyáron azt nyilatkozta nekünk, ideális jelöltnek tartaná
> Szentkirályi Alexandrát.*
>
> – Szentkirályi Alexandrát jó választásnak gondoltam, mert rendelkezik már
> önkormányzati vezetői gyakorlattal, ismeri a várost, és jó szavazatszerző
> képességet tételeztem fel róla. Azonban egyrészt kiderült, hogy Alexandra
> már nem is érdeklődik a pozíció iránt. Másfelől fogalmam sincs, hogy a
> Fidesz vezetőinek jelenleg mik a szándékai a budapesti
> főpolgármester-jelöléssel kapcsolatban. 2019-ig – közvetlen érintettség
> lévén – ezt elég jól tudtam követni. Volt mikor értettem, máskor
> –2019–kevésbé, de most már nem akarom kitalálni.
>
> *– Korábbi beszélgetésünk során azt mondta, a pozícióra alkalmas női
> jelölttel lehetne szavazatokat maximalizálni. Schiffer András szerint pedig
> több jel is utal arra, hogy Ferencz Orsolya is lehet a kormánypártok
> jelöltje.*
>
> – Ferencz Orsolyával szintén szimpatizálok, őszintén örülnék az ő
> bárminemű sikerének, de ennek nincs összefüggése valami javaslat tétellel.
>
> *– Ferencz Orsolya az önkormányzati politikában is jártas és nem csak a
> közlekedéshez ért. Szakmailag jó lenne erre a pozícióra?*
>
> – Vannak a Fidesz oldalán olyan emberek, akik a feladatra alkalmasak, de
> hogy a budapesti választók relatív többségének körében milyen a
> közhangulat, az egy harmadik kérdés. Lassan nyolcvan év óta én voltam az
> egyetlen keresztény-konzervatív vezetője a magyar fővárosnak. Némelyik
> kebelbeli barátom szemében sem látom a feudális odaadás csillogását, ha
> szembe találják magukat ezzel a ténnyel. A modern liberálisok − én a DK-t
> is ide sorolom −, pedig intenzív neheztelést táplálnak irántam, hiszen a
> nevemhez kötik, hogy egy évtizedre elvesztették koronaékszerüket, fő
> bázisukat, a fővárost. Mindez természetes, de az igazsághoz tartozik, hogy
> a fővárosi választók említett relatív többségének nem olyan a
> beállítottsága, mint az országé. Ennek a relatív többségnek az értékítélete
> már a XIX. század óta labilissá teszi a fővárosi választások kimenetelét,
> sőt, többnyire elbillenti olyan irányba, ami az ország érdekeinek kevésbé
> felel meg. 1893-ban írja Prohászka Ottokár: „A budapesti liberálisok lapjai
> a szellemi elmaradás eszméit terjesztik.” (A valóságtól elvonatkoztatott
> szabadság erőszakos érvényesítéséről beszél). Az én 9 évem, a mi 9 évünk
> talán tényleg kegyelmi időszak volt.
>
> *– Az önkormányzati választásokon talán kevésbé számít a világnézet,
> lehet, hogy inkább a teljesítmény alapján döntenek a választók.*
>
> – Főként Budapesten nem biztos, hogy az önkormányzati választás a
> teljesítményekről fog szólni. A klasszikus értelemben vett nemzeti
> értékekben gondolkodók számára nagy szerencse, hogy a magyar ellenzék
> hiteltelennek, tehetségtelennek és ötletszegénynek tűnik. A történelmi
> hátterek, melyek a jelöltjeik mögött vannak nem bizalmat keltőek, vagy
> meggyőzőek. A vádaskodásokon, mószeroláson, obstrukciós kísérleteken és a
> saját hazájuk külföldön való sorozatos támadásán kívül nem nagyon van
> hihető mondanivalójuk a szavazók számára. Nincsenek megoldásaik. Ezért
> országosan, szerencsére a kormánypárt esélyei lényegesen jobbak, mint a
> politikai ellenfeleiké. Budapesten viszont sajnos nem ilyen egyértelmű a
> helyzet. Én minden esetre örülnék, ha sikerülne Budapestet „visszahódítani”.
>
> *– Vidéken és Budapesten is a kormányt okolják a kudarcokért a baloldali
> városvezetők.*
>
> – 2019 novemberben megjósoltam, ha a következő öt év fővárosi
> teljesítménye sikertelen lesz, annak okát csakis abban fogják megjelölni,
> hogy Tarlósék „miért nem csinálták meg”, vagy „nem ad a kormány pénzt”.
> Hogy Tarlósék milyen állapotban vették át Budapestet, arról tapintatos
> hallgatásba burkolódznak. A mi időnkben volt valós együttműködés a
> kormányzattal, ami eredményeket hozott, de voltak éles vitáink is, melyek
> nem megjátszott nézeteltérések voltak. Azonban a szövetség sosem ingott
> meg. Az ellenzéki médiumok egy része irányából ma is érzem alkalom adtán a
> felém sugárzó lelkesedés hiányát, de bátran szembe nézhetnek azzal, hogy ez
> az igazság. Karácsony képtelen volt, és valószínűleg nem is akart
> együttműködni a kormánnyal.
>
> *– Lassan vége a ciklusnak. Hogy értékeli a budapesti városvezetés
> teljesítményét?*
>
> – Mi hatalmas adóssággal vettük át a várost és komoly volumenű tartalékkal
> hagytuk ott, ezt ma már nehéz lenne vitatni. Az általunk többször ajánlott
> leltárt, a teljesítmények korrekt összehasonlítását pedig az ellenzéki
> média következetesen ignorálja. A valóságban mi történt az utóbbi több mint
> négy évben? Szűkített műszaki tartalommal készült el a Blaha Lujza tér és a
> Lánchíd is. Azóta is azzal a bambasággal kísérleteznek, hogy a villamos
> alagutat is tartalmazó projektet hasonlítják össze az alagút nélkülivel, és
> ebből azt a képtelen következtetést vezetik le, hogy a drágább az, ami
> olcsóbb. Azonban, ha már épp a villamos alagút felújítása elhagyásának
> szándékával írtak ki új tendert, akkor a némileg változó egyéb körülmények
> figyelembevétele mellett is méretes sandaság az alagút nélküli változat
> költségének az alagutas változat költségével való összehasonlítási
> kísérlete. Hiszen az alagút nagyon nagy tétel. Egyébként a mi időnkben még
> nem volt szerződés, volt viszont a hivatalosan benyújtott ajánlat. Egyetlen
> értelmezhető, önállóan indított nagy projektje sem volt a jelenlegi
> városvezetésnek. Amit csináltak, az is jó részt ésszerűtlen. A forrásokhoz,
> és a 2010-19 közti időszakhoz képest az önálló teljesítmény 2019 óta nagyon
> szerény volt. A főváros és a kormány együttműködésében pedig állítható,
> hogy nem a kormány jelentette az elsődleges akadályt. Az ellenzéki
> miniszterelnöki előválasztási hűhó alkalmával, melynek során Karácsony
> Gergely sokszor és félreérthetetlenül mondta, amit mondott, ez tisztán
> kiderült. Nem arról van szó, hogy a kormány hibátlan lenne, viszont ma
> Európa-szerte több mint furcsa dolgok történnek. A magyar kormány pedig
> egyrészt igazolta már, hogy képes kormányozni − ami az ellenzéknek nem
> nagyon ment −, másrészt az ellenzékkel ellentétben nem veti alá vazallus
> módjára az országot az EU jelenlegi vezetésének. Azoknak, akik már-már
> protektorátus státuszba navigálták Európát. Akik a jelek szerint az eredeti
> európai – köztük magyar – értékeket rég feladták, és Európa valós érdekeit
> nyomokban is alig képviselik, ugyanakkor nemzetállamokkal szemben a
> demokráciára kevésbé emlékeztető módszereket alkalmaznak. Az
> imamalom-szerűen mantrázott, váltakozó értelmezésű „jogállamiság” immár
> korbácsként használható.
>
> *Juhári Andrea*
> hirado.hu
>
>
>> Vírusmentes.www.avg.com
>>> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>> <#m_7510138688165743400_m_3817537021105108202_m_-9159077815275773367_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>>>
>> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20240201/c954d6de/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról