[Grem] Őrségváltást a történettudományban is!

Reinisch Egon reinisch at t-online.hu
2024. Dec. 22., V, 12:11:11 CET


Kedves Trixi és Nagy Érdemű Lista !

Egyetértek Trixivel ,de már késő a raffaista áltörténelemkedés már megtette pusztító hatását .
Üdv. Egon

From: Romhányi Beatrix 
Sent: Sunday, December 22, 2024 11:29 AM
To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu 
Subject: Re: [Grem] Őrségváltást a történettudományban is!

Kedves Mind! 
Mostanában nemigen szoktam hozzászólni a témákhoz, de a Raffay Ernővel készült interjú válaszra késztet. Mint harminc éve különféle egyetemeken oktató, az egykori MTA, ma HUN-REN Történettudományi Intézetének számos kutatójával szoros szakmai, olykor baráti kapcsolatban lévő történész felháborít Raffay Ernő megnyilvánulása. Ő már nagyon régóta nem része a szakmai közéletnek, semmilyen formában, de a véleménye láthatóan ma is eljut sokakhoz. Nem tudom, liberálisnak vagy kommunistának kell-e tekinteni azokat a középgenerációhoz tartozó kollégákat, akik ma pl. az egyháztörténetírást meghatározzák (pl. Molnár Antal, Fejérdy András, Gőzsy Zoltán), vagy a középkor és a kora újkor kutatásában meghatározó szerepet játszó Pálfy Géza, Kármán Gábor, az idősebbek közül Tringli István, Csukovits Enikő, Fodor Pál. De nem gondolnám az említett ideológiák foglyának a 19-20. századot kutató Ablonczy Balázst, Hermann Róbertet, Szakály Sándort, Ö. Kovács Józsefet sem, hogy csak néhány nevet említsek.
A Raffay Ernőéhez hasonló vélemények a rendszerváltozás körüli időszakban talán még megállták a helyüket, bár már akkor sem maradéktalanul, azóta viszont eltelt több mint 30 év, és azok a történészek, akikkel Raffay harcol, nagyrészt már az örök vadászmezőkre költöztek, s akik köztünk vannak, azok sem aktívak. Ideje visszatérni a jelenbe, és körülnézni, mielőtt meggondolatlanul hadonászni kezdünk a bunkósbottal.
Üdv
Trixi

KEA <kea at turul.banki.hu> ezt írta (időpont: 2024. dec. 22., V, 10:41):

  Őrségváltást a történettudományban is! - Interjú Raffay Ernővel

  Magyar Jelen, 2024.12.20.
  https://magyarjelen.hu/orsegvaltast-a-tortenettudomanyban-is-interju-raffay-ernovel/



  Dr. Raffay Ernő történészt sok liberális támadja sajátos – elsősorban a 
  szabadkőművesekről publikált – nézetei miatt, de sokkal nagyobb az a 
  nemzeti oldali tábor, amely egyetért azzal, amit ő könyveiben, 
  előadásain megoszt, hirdet. Vele készült interjúnkban néhány figyelemre 
  méltó –eddig talán kevéssé ismert – politikai tapasztalatát, a 
  kultúráról vallott álláspontját osztja meg olvasóinkkal. Tölgyesi Tibor 
  Magyar Jelenen megjelent interjúját változtatások nélkül közöljük.[*]
  – Ha lenne olyan ember, aki még nem hallott önről, neki hogyan 
  jellemezné magát?
  – Történész vagyok, akkor is, mikor politikai pályán mozogtam, 
  elsősorban történésznek tartottam magam. Amikor a nyolcvanas években 
  elkezdtem a politikai tevékenységemet, mindössze annyi volt a cél, hogy 
  a kommunisták mihamarabb bukjanak meg, bár ez akkor még – hiszen 
  Magyarország szovjet megszállás alatt volt – teljes lehetetlenségnek 
  tűnt. Akkortájt vásároltam egy csonka magyarországi autótérképet – sokat 
  jártam az országot autóstoppal – s ezen piros pöttyökkel bejelöltem 
  magamnak, hol vannak szovjet katonai alakulatok. S mondhatom jó sok 
  pötty került a mind a – mai napig meglévő – térképemre, ami jelezte, 
  mennyire vagyunk szabad ország.
  Mivel új- és legújabbkori történész vagyok, így gyorsan és mélyen közel 
  tudtam kerülni a politikához is. Mint említettem történésznek vallom 
  magam, de a történetírás felfogásának, mibenlétének, tartalmának, 
  módszertanának én speciális vonatkozását képviselem. Ez konkrétan azt 
  jelenti, hogy a mostani történetírás – az elmúlt 35 évet értem alatta – 
  felfogásával ellentétben – ami szerint nekünk nincs más dolgunk, mint a 
  jelenségeket feltérképezni és a dolgokat szárazon leírni – én azt 
  képviselem, hogy a történész értékelő munkát nemzeti, keresztény, 
  konzervatív tényezők nélkül megtenni nem érdemes.
  – Mit gondol, miért alakult ilyenné a történetírás tudománya napjainkra?
  – Gyakorlatilag már a 18. század végétől, a nagy francia szabadkőműves 
  forradalomtól kezdve, Európában három ideológiai irányzat küzd egymás 
  ellen. A három ideológiai irányzatból kettő baloldali, egy jobboldali. A 
  két balos irányzat (szocializmus és liberalizmus) teljes mértékben 
  befolyásolja és maga alá gyűri a történetírást. Megjegyzem, az, hogy 
  baloldali meg jobboldali, ez politikai kategória, én eszmetörténeti, 
  ideológiai szempontokat használok.
  A harmadig ideológia pedig a konzervativizmus, amely gyakorlatilag 
  rendkívül egyszerűen leírható: Isten, haza, család. Jómagam tehát 
  konzervatív történész vagyok, ez azt jelenti a történetírásban, hogy a 
  nemzeti és a keresztény érdekeket a történetírásban nemcsak lehetséges, 
  hanem szükséges is képviselni és védeni. A védeni szóból kiderült, hogy 
  a 19.-21. századi európai történetírásban – ebben benne van a 
  magyarországi történetírás is – egy hatalmas ideológiai-eszmetörténeti 
  harc zajlik.
  Magyarországon főleg a Kiegyezés óta – mióta a Magyar Tudományos 
  Akadémia komolyan megerősödött, valamint mióta az állami 
  tudományegyetemek létrejöttek – a liberális, a szocialista és a 
  konzervatív történészek egymással gyakorlatilag tudománynak álcázott 
  folyamatos harcban vannak. A II. világháború utáni erőszakos kommunista 
  – Rákosi féle – hatalomátvétel előtt a liberalizmus és a 
  konzervativizmus küzdött egymással az Akadémián, az egyetemeken és a 
  sajtóban is. Én tanulmányozom – most már évtizedek óta – a magyar 
  sajtótörténetet, hihetetlen különbségek vannak ugyanazon jelenség 
  megítélésében, például az Alkotmány című katolikus néppárti napilap, a 
  Budapesti Hirlap – ez Rákosi Jenő nemzeti liberális lapja – vagy például 
  a Budapesti Napló – ez a szabadkőműves, radikális-liberális Vészi József 
  lapja – között. Tehát itt nemcsak a történészekről van szó, hanem arról 
  a hatalmas eszmetörténeti küzdelemről, ami Európában zajlik a három 
  általam említett ideológia, illetve politikai fölfogás között. S ez mind 
  a mai napig megvan a magyar történettudományban is.
  – Miben hozott változást az 1989-es rendszerváltás?
  – Rátérve a rendszerváltozás óta eltelt 35 évre, azt kell mondanom, hogy 
  a magyarországi történetírás tragikus helyzetben van, s azt is elmondom 
  miért. Mind a Magyar Tudományos Akadémián, mind az állami egyetemeken – 
  sőt még a két egyházi fenntartású, katolikus és a református egyetemen 
  is – a liberális és a kommunista tábor – bár ez utóbbiak már önmagukat 
  szociáldemokratáknak hirdetik – vagyis a két baloldali ideológia emberei 
  tanítanak. Professzorok, docensek, magas beosztású kollégák terjesztik, 
  terjeszthetik a baloldali ideológiát, és mind a mai napig ez a helyzet. 
  Mi konzervatívok nagyjából ki vagyunk szorítva mind a Magyar Tudományos 
  Akadémiáról, mind pedig az állami és egyházi egyetemekről. Ezt meg kell 
  változtatni, mert a nemzeti tudatunknak a nemzeti önismeret, a nemzet 
  történelme, az úgynevezett történelmi tudat, döntő fontosságú 
  alkotórészei. Ha én a történelmünkről csak annyit tudok, hogy a magyar 
  egy elnyomó söpredék volt, amelyik a zsidókat likvidálta, a 
  nemzetiségeket meg el akarta magyarosítani, akkor a nemzeti tudatunk nem 
  lehet magabízó, nem lehet erőteljes, nem lehet nemzetfenntartó erő. 
  Erről szól ez a harc, mert a konzervatív történetírás Magyarországon 
  háttérbe van szorítva, amit egy súlyos, nagyon-nagyon negatív, és minden 
  körülmények között megváltoztatandó helyzetnek tartok.
  – Ön az Antall kormányban államtitkári tisztséget töltött be, akkor 
  miért nem következett be ez a változás?
  – Sajnos ez a változtatás nem annyira egyszerű, s erre mondok egy 
  megtörtént esetet. Ott voltam azon a kormányülésen honvédelmi 
  államtitkárként – Für Lajos helyett – ahol beterjesztették a katolikus 
  egyetem létrehozásának az ötletét. Mindenki megszavazta az 
  előterjesztést, egy ember volt, aki nem támogatta – nem akartam hinni a 
  fülemnek – maga Antall József miniszterelnök. A következő, egyébként 
  racionális indokot mondta: ha létrehozzuk a katolikus egyetemet, akkor 
  az állami egyetemeken meglévő egy-két vallásos kollégát mind odaviszik, 
  és az állami egyetemek akkortól totálisan a kommunista oktatók kezében 
  maradnak. Megjegyzem, akkor egyébként még kevesen voltak közülük 
  liberálisok, hiszen a liberális úgy jött létre, hogy 1990. április 8-án, 
  a választások második fordulóján, reggel hatkor fölébredtek a kommunista 
  elvtársak és onnantól liberálisnak érezték magukat. Tudjuk a régi pesti 
  viccet, hogy a liberális egyébként nem más, mint diplomás kommunista.
  Tehát visszatérve a történetre, akkor a kormányüléseken lehetett 
  vitatkozni, egy hosszabb vitában rávettük, rábírtuk arra a kormányfőt, 
  hogy ő is szavazza meg az előterjesztést. Antall végül elfogadta, azzal, 
  hogy jó, legyen, de akkor ezzel az összes egyetemet elveszítjük. S ma 
  már be kell látnunk, hogy sajnos Antall Józsefnek lett igaza.
  – Így utólag, akkor mi lett volna a jó megoldás?
  Az állami egyetemekről elküldeni azokat az embereket, akik nem odavalók 
  voltak. Csak akkor sajnos megszűntek volna az egyetemek, és ezt nem 
  lehetett megcsinálni.
  Mondok egy példát, hogy ez hogyan működött. Amikor én a Honvédelmi 
  Minisztériumba kerültem, akkor még két katonai titkosszolgálat volt. 
  Fölmerült, hogy ki tudja, mennyi hírszerző tisztünk meg elhárító 
  tisztünk van beépítve a KGB-be vagy a románokhoz, hiszen nagyon komoly 
  titkosszolgálatok léteztek kommunista zászló alatt. A problémát valahogy 
  meg kellett oldanunk, ha viszont megszüntetjük a titkosszolgálatunkat, 
  akkor a kormány elesik az információktól és elesik a belbiztonsági 
  védelemtől, tehát titkosszolgálatot nem lehetséges megszüntetni. Azt 
  lehetett maximum tenni, hogy egy idő után az egyik gyanús tábornokunk 
  helyére egy olyan ezredest tettünk, akit korábban én Amerikában 
  ellenőriztem.
  Ilyen részletek talán nem érdekesek, de fontosak, mert ezekből látszik 
  az a helyzet, hogy a rendszerváltozás gyakorlatilag nem történt meg. 
  Részben azért nem történhetett meg, mert az élet minden területén – a 
  nagy cégek tulajdonosi körében, a nagygazdaságok, tehát az agrárium 
  szférájában is – kommunista többség volt. A kapitalizmus meg a 
  privatizáció Magyarországon ugyanis nem az Antall-kormánnyal kezdődik, 
  de nem is a Németh Miklós utolsó reform kommunistának mondott 
  kormányával, hanem a 80-as évek elejétől elkezdődött. Amikor az 
  Antall-kormány megalakult, akkor már a tőke nagy része magánkézben volt, 
  korábbi kommunista vezetők kezében.
  Zoom

  forrás: erdely.ma
  – Elmondható tehát, hogy nem történt meg az igazi rendszerváltozás?
  – Bizonyos fontos változások történtek, például a primitív kommunista 
  tulajdonviszonyok és gazdaságpolitika helyére a tőke hatalma lépett, 
  valamint kialakult a többpártrendszer és a szólásszabadság. Ha azonban a 
  részleteket nézzük, azt látjuk, hogy a nemzeti oldalon az egyik párt 
  agresszív módon megsemmisíti a kisebb nemzeti pártokat, a 
  szólásszabadság pedig részleges: ha például elmondom a szakmai 
  véleményemet Trianonról vagy a szabadkőművességről, balos „tudósok” 
  antiszemitának neveznek. Mindent egybe véve, ez a helyzet még mindig 
  jobb, mint a kommunizmus volt.
  Történészként mondom, mert évtizedeken át tanítottam gazdaságtörténetet 
  – angol ipari forradalom, francia ipari forradalom, a hatalmas német 
  ipari forradalom és az Osztrák-magyar Monarchia, benne Magyarország is – 
  tudom azt, hogy a tőke általában nem konzervatív, a nagytőke mindig 
  liberális.
  S itt egy nagyon fontos dologra szeretném a figyelmet felhívni, arra, 
  hogy a liberalizmus a tőkés világ eszmetörténeti megfelelője. Ugyanis a 
  liberálisok mondják ki – a konzervatívok nem, és alapvetően a 
  szociáldemokrata ideológusok sem – hogy a szabad vállalkozást 
  mindenkinek meg kell engedni. Ez elsőre szépen hangzik, csak az a gond 
  vele, hogy bár mindenkinek joga van – még a legszegényebb embernek is – 
  egy hatalmas gyárat alapítani, csak nem fogja tudni megtenni, ha nincs 
  hozzá tőkéje.
  Visszatérve az eredeti kérdésre, jórészt elmaradt a 80-as években 
  általunk tervbe vett rendszerváltozás, s ennek hatásait mind a mai napig 
  érezzük, mert pontosan ugyanaz a rablókapitalizmus van most 
  Magyarországon, mint ami kialakult a 80-as és 90-es évek fordulóján. 
  Csak most bekenik a „nemzeti nagytőke” mázzal; igen, a NER 
  gazdaságpolitikájára gondolok. Sokan felvetik, hogy ki kell alakítani 
  egy magyar nagytőkés osztályt, egy hazai nomenklatúrát, de ennek ára 
  van. Ez jelen esetben a költségvetés fosztogatásán keresztül valósul 
  meg, hiszen a NER gyakorlatilag nem más, mint a kormányzat és a nagytőke 
  és kapcsolt tagjai részéről a költségvetési pénzek magántulajdonná 
  alakítása. Mert tőkét úgy is lehet – bár nyilván nem mindenkinek – 
  csinálni, hogy a költségvetésnek például eladok valamit. Erre csak egy 
  példát mondok, nevek nélkül. Az állam megvesz több százmilliárd 
  forintért üresen álló irodaházakat – túlárazottan – és az a pár 
  százmilliárd forint, az már maga a befektethető tőke. Az már magántőke 
  lesz, mert az állam kifizeti és a pénz magánzsebekbe kerül. Ezeket a 
  folyamatokat nevezem én a költségvetés kifosztásának – amikor semmi 
  másról nincsen szó, mint a magánzsebek megtöméséről – most ezek a 
  folyamatok tartanak. Lassan az épületek elfogynak, a kastélyok 
  elfogynak, ezért nézni kell mindig újabb lehetőségeket. Viszont a 
  költségvetést minden évben beterjesztik, a fosztogatás lehetőségének a 
  ténye pedig fönntartja azt a rendszert támogató tőkéscsoportot, amely 
  egészen addig – s csak addig – támogatja majd ezt a társaságot, amíg a 
  rendszer egyszer meg nem bukik. Csak egy mondat a kastélyokról: 
  Romániában magyar tulajdonban volt több kastélyt, a földbirtok egy 
  részével együtt visszaadtak magyar tulajdonosoknak, hiszen ez az ő 
  magántulajdonuk volt. Magyarországon a kastélyok és birtokok nem adott 
  arisztokrata családok magántulajdona volt? Tessék visszaszolgáltatni, 
  olyan állapotban, amilyenben az épületek és gazdaságok voltak az 
  elkobzáskor!
  – Sajátos magyar jelenség a nemzeti tőkéscsoport megjelenése?
  Nem, hiszen most a világon minden országban egymással totálisan 
  összefonódott kereskedelmi, pénzügyi és termelői hármasságon alapuló 
  kapitalizmus működik. Ezeknek az úgynevezett magyar érzelmű 
  nagytőkéseknek – akik közül néhányat névről mindenki ismer – sincs más 
  lehetőségük, mint beilleszkedni a nemzetközi hálózatba. Mert máskülönben 
  a kereskedelemben alulmaradnak, tönkremennek, ha bankárok, akkor a 
  bankvilág kiveti őket, és csődöt kell jelenteniük. Szóval mindenkinek be 
  kell állnia abba a hálózatba, ami a termelés, a kereskedelem területén 
  az üzleti világban évszázadok alatt kialakult. Ennek saját törvényei 
  vannak, aki ezeket megszegi, azt kiveti magából a rendszert. De úgy, 
  hogy tönkremegy, tehát nem volt értelme a tevékenységének.
  Úgyhogy azzal, hogy saját magyar nómenklatúra legyen, én elvileg 
  egyetértek, csak nem látom azokat az embereket, akik ezt alkotják. Látom 
  a Fidesz nagytőkéseit, de, hogy a magyar nemzetnek lennének nagytőkései, 
  azt nem látom. Megjegyzem, volt már olyan gazdag ember Magyarországon, 
  aki fölállt és azt mondta: Birtokaim egy évi jövedelmét a magyar nemzet 
  érdekeit szolgáló tudomány, tudományos intézet megalapítására ajánlom 
  fel. Ideje volna, hogy egy új gróf Széchenyi István lépjen színre a 
  magyar közéletben, de erre úgy néz ki, még várnunk kell.
  – Említette a nagy nemzetközi pénzügyi-gazdasági hálózatot, mekkora a 
  mozgástere az Orbán kormánynak ezzel szemben?
  – Csekély, de bármely más ország sem elég nagy ahhoz, hogy megakassza 
  ennek a működését. A magyar nagytőkének viszont be kellene látnia, hogy 
  a liberalizmus, a liberális gazdaságpolitika – tehát hogy szabadon 
  befektethetnek a profit érdekében – az nem elég egy nemzet 
  fenntartásához. Ahhoz az is kellene, hogy a nemzeti erőket támogassák. 
  Úgy látom, pártügyeket támogatnak, ezen kívüli magyarokat nem.
  Ami a kormány gazdaságpolitikáját és pénzügypolitikáját illeti, 
  beilleszkedés zajlik a nemzetközi kapitalista világba, hiszen ott lehet 
  nagy profitot szerezni. Emellett Orbánék elkezdték a külföldi nagytőke 
  kiszorításának a megpróbálását is. Ez életveszélyes egyébként, de a 
  kiszorítási folyamatot pozitívnak tartom. Ezek tehát rendkívül fontos 
  dolgok, megjegyzem, ha valaki ismeri az elmúlt 35 évben tett 
  nyilatkozataimat, azokban ezek mind benne vannak.
  – Említi, hogy a pénzvilág az, ami nagyon sok mindent meghatároz. De a 
  másik nagyon jelentős tényező egy társadalom életében az értelmiségnek a 
  hozzáállása, hiszen a kultúra, a művészetek, a tudomány területén neki 
  van meghatározó szerepe. Lehet, hogy – mint a gazdasági vonalon – a 
  kultúrában is elmaradt a rendszerváltozás?
  – Így van, ez még várat magára. Talán azért is, mert a magyarországi 
  értelmiség nagy része gyakorlatilag vagy áruló vagy tehetségtelen, vagy 
  behódoló. Szintén példákkal világítom meg, hogy ez mit is jelent.
  Itt van például az Eötvös Loránd Tudományegyetem. Ott olyan professzorok 
  vannak most, akik 35 éve még olajszőkítők, vagy pedig valamikor 
  munkásőrök voltak. Fiatal kollégáim mesélik – tudósok, kutatók – hogy a 
  tanszékvezető professzorok, akadémikusok, az MTA rendes tagjai ezt a 
  múltjukat itt-ott el is mondják. Vannak köztük olyanok is, akik úgy 
  vélik, hogy Trianont megérdemelték a magyarok, mert elnyomták a 
  nemzetiségeket. Sőt olyan professzor is van, aki azt hangoztatja, hogy a 
  magyarok minden rosszat megérdemeltek. Kérdezem én, hogy ezek milyen 
  értelmiségiek? Papírja van róla, hogy értelmiségi, akadémikus, 
  tanszékvezető, a csúcsértelmiség tagja, és ettől még szörnyűbb a dolog.
  A másik a behódolás. Én még emlékszem, hogy az MDF sikere annak is volt 
  köszönhető, hogy az addigi rendszer ellen tömegesen fellázadtunk. Volt, 
  aki Szegeden, volt, aki Pesten, vagy vidéken a falvakban, az MDF volt 
  akkor a legnagyobb párt. Ettől őrült meg az SZDSZ, meg az akkori kis 
  liberális Fidesz is, akik azt hitték, hogy megnyerik a választást. Ott 
  Szegeden ezek az ócska magyarok bennünket neveztek sovinisztának, többek 
  között Csurka Istvánt, Csengey Dénest, Fekete Gyulát, meg Csoórit. Ma 
  viszont azt látom, hogy az az értelmiség, aki annak idején az MDF-ben 
  benne volt, vagy megkeseredve háttérbe vonult, vagy pedig mostanra 
  beállt a Fideszhez. Aki szívvel-lélekkel beállt, azt nem akarom 
  kritizálni, ha így gondolja, ez a véleménye, csinálja. De nagyon sokan 
  vannak, akiket a Fidesz kézpénzért megvett, például külön tudományos 
  intézeteket szerveznek nekik jó fizetésekért. Ahol – és most tessék 
  kapaszkodni – a nemzeti gondolkodású kutatók kapják a legkisebb 
  fizetéseket és a hozzá nem értő, a mellüket keresztényként döngető, 
  valójában álkeresztény, álnemzeti érdek-emberek pedig – kutatókként, 
  vagy pedig vezető emberekként – óriási fizetést kapnak. Sajnos a magyar 
  értelmiség nagy része készpénzért megvásárolható.
  Én nemzetben gondolkodó történész vagyok, ezen lehet gúnyolódni, lehet 
  ezért sovinisztának nevezni, de én ezt nem is tagadom. De ha komolyan 
  vesszük azt, hogy a kultúra nemzetfenntartó erő, akkor az is tény, hogy 
  a kultúrát az értelmiség csinálja, műveli, az ír verset, regényt, 
  tudományos munkákat, monográfiákat. Döntő jelentőségű az értelmiség 
  hozzáállása, de mi van akkor, ha az értelmiség elárulja a saját 
  nemzetét, és készpénz után, pozíciók után fut. Sőt, a másik oldalon ott 
  van ez a munkásőr mentalitású társaság, amitől szintén semmi jót nem 
  várhatunk. Egyes vélemények szerint a magyar kultúra már elveszett. S ha 
  mégis fölbukkan egy-egy hazafias magyar értelmiségi, azt 
  horthyfasisztázzák, lenácizzák, lesovinisztázzák, antiszemitázzák s az 
  egész életét tönkreteszik. Ez egy rettentően szomorú dolog.
  Amikor az ember odafordul a kormány valamelyik tagjához, akkor tőle 
  ígéret van, de amúgy támogatás nincs. Hogyan lehet az, hogy holokauszt 
  témájú filmekre van támogatás, de a legkiválóbb magyar filmrendező, 
  Jelenczki István Trianon-filmjére nincs? Miközben azt látni, hogy 
  baloldali kollégákat óriási fizetéssel, pozíciókkal és a legmagasabb 
  állami díjakkal támogatnak. Ekkor az emberben fölmerül a kérdés: tessék 
  mondani, ez a kormány akkor most nemzeti és keresztény vagy esetleg 
  álnemzeti és álkeresztény?
  – Az tehát most már tisztán látszik, hogy a rendszerváltozásnak nevezett 
  folyamatban valahogy nagyon utat tévesztettünk, illetve, hogy nem is 
  volt valódi a rendszerváltozás. Ez vajon személyi alkalmatlanságokból 
  fakadt?
  – A helyzet az, hogy én akkor ott voltam a sűrűjében, így mindenkit 
  személyesen ismerek. Tudom azt, hogy volt egy-két kiváló ember – 
  Andrásfalvy Bertalan nevét hadd említsem meg – de szomorú ténynek látom 
  azt is, hogy például a külügyek élére odatettek egy USA-barát, 
  atlantista fölfogású embert, vagy a hadügyek élére Für Lajost. Ez utóbbi 
  az MDF köztársasági elnökjelöltje volt, és miután Antall megkötötte a 
  paktumot Göncz Árpáddal, neki valami pozíciót kellett adni. Engem 
  kivettek a már megbeszélt honvédelmi miniszteri pozícióból, – 
  miniszterhelyettes lettem – és a helyemre került a Für Lajos, akinek a 
  legfontosabb „tanácsadója” Keleti György lett. Für csodálatos szónok 
  volt, csak a katonai ügyekhez nem értett. Ennek az lett a vége, hogy 
  mire a Horn-kormány bejött, addigra az európai haderő- és 
  fegyverzetcsökkentési tárgyalásokat Magyarországon úgy hajtották végre, 
  hogy nem maradt katonai, azaz nemzeti erő. Most a Fidesz végre csinálja 
  a haderőfejlesztéseket – vannak benne elfogadandó dolgok – azonban, ha 
  csak a román haderő fejlesztésével vetem össze a magyart, tragikus 
  lemaradás látszik.
  Visszatérve a személyi kérdésekre, a helyzet az, hogy Antall József nem 
  mindig azokat a személyeket tette a legnagyobb pozíciókba, akiket 
  kellett volna. Ez azt jelenti, hogy ha egy olyan – nem megfelelő – ember 
  van a legmagasabb pozícióban, akkor az a szakterület nem fejlődik, vagy 
  egyenesen visszafejlődik. Rossz döntések születtek a 
  gazdaságpolitikában, a privatizációban, a nemzeti ipar, a nemzetgazdaság 
  újragondolásában, fölépítésében, elmaradt a mezőgazdaság fejlesztése. 
  Magyarországon még a csonka Magyarországon is remek termőföld van, itt 
  nem akkumulátorgyárakat kell arra a termőföldre telepíteni, hanem be 
  kell vetni búzával, kukoricával, gyümölcsfákat kell rá ültetni.
  Úgyhogy, ha 2026-ban lesz egy olyan magyar kormány, amelyik magyar 
  érdeket képvisel, nemcsak beszél arról, hogy nemzeti, meg keresztény, 
  akkor majd ezeket a kérdéseket újra végig kell gondolni. Én személy 
  szerint már semmilyen pozícióban nem akarok lenni az életemben, csak 
  annyi a vágyam, hogy elmondhassam – mondjuk egy ilyen interjúban – hogy 
  milyen tapasztalataim vannak. S ebből okulva talán fiatal, okos emberek 
  – ezért vállaltam el Toroczkai László mellett a tanácsadó szerepet – 
  majd meg fogják tudni teremteni a jövendő sikeres, boldog Magyarországát.

  ------------------
  [*] Szöveg másolva innen: https://kuruc.info/r/6/282206/
  mert a MJ honlapon a szöveg nem másolható. Nyilván az oldal forrásából 
  kazán ki lehet nyerni, csak az néhány technikai többletlépést igényel.

  -- 

  Üdvrivalgással:
  KEA.
  _______________________________________________
  Grem mailing list
  Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
  http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem



--------------------------------------------------------------------------------
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem


-- 
Ezt az e-mailt átvizsgálta az Avast AntiVirus szoftver.
www.avast.com
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20241222/9f681dc1/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról