[Grem] J' accuse... Re: H. Boulad jezsuita 'az iszlámróll', a katolikus egyház ostoba, szemellenzős párbeszédéről az iszlámmal
Reinisch Egon
reinisch at t-online.hu
2020. Sze. 9., Sze, 12:42:01 CEST
Kedves Gábor !
A J'accuse párhuzamban teljesen igazad azonban amit Boulad atya
írt(remélem valóban ő írta és nem a szájába adta valaki ) az iszlámról
az teljesen megegyezik Oriana Fallaci iszlámmal kapcsolatos műveinek
tartalmával ő pedig nem kis veszélyt vállalva végig riporterkedte a
iszlám világ legveszélyesebb részeit ,naná hogy a mostani migránsozás
közben ki is adták nálunk ez irányú műveit magyarul.
A zsidó vallás azonban nem lett akadálya a modernizációnak a megalakult
Izrael állam ma valóban parlamentáris rendszer(bizonyos az önvédelmével
kapcsolatos korlátokkal ) és hatékonyságban a világ legerősebb
haderejével rendelkezik.Több hadtörténész megállapította azt a furcsa
párhuzamot hogy a XX. században az úgynevezett mozgás centrikus feladat
és nem parancsközpontú hadviselésben a legkiválóbb a német és az izraeli
haderő volt.Természetesen ez a parlamentarizmus nem vonatkozik mondjuk
az ott élő palesztinokra.
Üdv. Egon
2020.09.09. 12:04 keltezéssel, gabszodt írta:
> Nem ismerem Boulad atya eredeti francia szoveget, de gyanitom, hogy
> Zola hires levelere hajaz, amiben Zola a zsido Dreyfusst vedte meg.
> (J' accuse).
>
> Nem szoktunk beszelni rola, de a XIX. szazad vegen mar lezajlott egy
> eles vita a magyar parlamentben a migransokrol. Akkor eppen tobb
> millio zsido beengedeserol volt szo. Az ervek es ellenervek hasonloak
> voltak, mint most a migransokkal kapcsolatban. Az akkori liberalisok
> szerint elvbol be kell fogadni minden idegent, ezek menekultek, minden
> jogot meg kell a migransoknak adni stb., A masik oldal pedig felt,
> hogy tobbmillio migrans bearamlasaval megszunik Magyarorszag,
> felolvadunk a hatalmas migrans tomegben, atveszik a hatalmat stb. stb.
>
> A reformkortol fogva szinte mindig napirenden volt a zsidokerdes. A
> XIX. szazad vegen egy ujabb, tobb millios hullam indult el
> Oroszorszagbol epp felenk, sokan attol tartottak, hogy ezek mind
> nalunk telepednek le. Budapesten sajat jogon is ekkor mar, ha jol
> emlekszem, husz szazalekos volt a zsidok aranya, es ez a zsidosag
> raadasul mind a belso keruletekben telepedett le, igy meg jobban
> erezheto volt a jelenletuk. Amikor megjelent egy ujabb, egyebkent
> foleg az USAba igyekvo, iszonyu szegeny, de minden budapesti
> utcasarkon seftelo jellegzetes oltozetu, jol felismerheto tarsasag,
> akkor az mar sok embernel kiverte a biztositekot, felelemmel toltotte
> el az embereket.
>
> Jo liberalis politikus elodeink elvbol minden jogot meg akartak adni a
> zsidoknak, ami vegul ket pontot kiveve meg is valosult. Nem tudtak
> rendezni a vegyeshazassagok ugyet es azt az egyebkent inkabb csak elvi
> kerdest, hogy egy kereszteny hogyan terhet be zsidonak. Ez utobbit
> elvi okokra hivatkozva a katolikus kepviselok, katolikus forendihazi
> tagok mindig elutasitottak.
>
> A vegyeshazassagok ugyet vegul a polgari hazassag intezmenyenek
> bevezetesevel orvosoltak a szazadelon. Ez jo nagy pofon volt a
> katolikus egyhaznak. Akkor is a bejovok erdekeben inkabb a meglevok
> erdekeit csorbitottak liberalis alapon, ezt en egyfajta onfeladasnak
> tartom, mas kerdes, hogy ez volt a celja a szabadkomuves
> szervezeteknek is, nem veletlen, hogy egy szabadkomuves magyar
> miniszterelnok idejen vezettek be.
>
> Hogy aztan a liberalis almokkal szemben mennyire sikerult integralni a
> migransokat, az akkori
> migrans vitaban kinek volt vegul igaza, azt mar XX.szazadi magyar
> tortenelem mutatta meg
>
> Gyurgyak Janos: Zsidokerdes Magyarorszagon cimu munkaja alapjan irtam
> a tenyeket, a megjegyzesek, az ertelmezes szarmazik csak tolem, amatortol.
>
> Gabor
>
>
>
>
>
> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték.
>
> -------- Eredeti üzenet --------
> Feladó: Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu>
> Dátum: 2020. 09. 08. 23:51 (GMT+01:00)
> Címzett: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Tárgy: Re: [Grem] H. Boulad jezsuita 'az iszlámróll', a katolikus
> egyház ostoba, szemellenzős párbeszédéről az iszlámmal
>
> Az első nyomdász Ibrahim Mütaferika volt Isztanbulban - kolozsvári
> születésű magyar, ott a kálvinista kollégiumban tanult és ismerte meg
> a nyomdászatot. Külön vallási véleményt - fetvát - bocsátottak ki,
> melyben engedélyezték (az igazsághoz hozzátartozik, hogy görög
> könyveket nyomtattak már korábban is ott
>
> Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:
>
> Így ,van pontosan erre hoztam idézeteket abban a levelemben amivel
> aztán elkalandoztunk más irányban.
>
> A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még
> határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel és a
> zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk
> Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az
> elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim lakóinak ma már erre nem emlékeznek
> a radikálisok.
>
> Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám sokszínű
> de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag egy
> teokratikus államot és az iszlám jogot ismeri el és amely tagad
> minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim vidékek a
> bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg európainak
> gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a radikalizmus.Mindez
> összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus mind a kapitalista
> nyugati mintájú felzárkózási kísérletek megbuktak(Vagy mérsékelten
> sikeresek voltak ) maradt a vallási radikalizmus.
>
> Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt is
> leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a hatóságoknál egyes
> muszlim régiókban akkor (már arra is volt példa hogy még ott is
> megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy ) akkor kap 25 korbácsütést
> mert megvádolt egy férfit aztán kidobják és otthon megöli a családja
> mert elvesztette a becsületét.
>
> Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni
> antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog lett,
> ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként az iszlám
> tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a tudományos
> gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI. századtól még
> radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban lerombolták a
> csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos fürkészni.Ezért van
> elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most ugyan például Irán és
> néhány más ország már próbál ezen változtatni de több évszázados
> lemaradást kellene behozni ebben az ügyben .Ha jól emlékszem a könyv
> nyomtatás csak a XVIII .század végén vagy csak a XIX. században jelent
> meg az iszlám országokban.
>
> E.
>
> 2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
>> *Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte H. Boulad
>> Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes 'Vádolom .....'
>> levelét. L. alább: magyarul*
>> Henri Boulad a kopt keresztények elleni virágvasárnapi véres
>> merénylet után
>> https://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/?fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MDdNaAH28
>> 2017. április 29. szombat 08:00
>> Nemcsak a terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész
>> egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva politikai és
>> radikális.
>>
>> Vádolom az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és minden,
>> a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak. Nem csak a
>> terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem egyedül a Muzulmán
>> Testvériséget vádolom, sem azoknak a csoportocskáknak a felhőjét,
>> amely körülveszi ezt az erőszakos és totalitárius dzsihadista
>> testvériséget. Nem kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és
>> radikális iszlámot vádolom.
>>
>> Egész egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél fogva –
>> egyszerre politikai és radikális. Amint azt már több mint 25 éve
>> megírtam: az iszlamizmus nem más, mint a kendőzetlen iszlám, a maga
>> teljes logikájával és szigorúságával. Úgy van jelen az iszlámban,
>> ahogy csibe a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a magban. Olyan
>> társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim, hiszen isteni
>> törvényen, a sarián alapuló világkalifátus megteremtésére törekszik.
>> Olyan tervről van itt szó, amely globális és globalizáló, totális,
>> totalitásra törekvő és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar vallás,
>> állam és társadalom
>> – din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.
>>
>> A Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám a vallás
>> státusából a teokratikus állam státusába lép. Ez az a pillanat,
>> amikor Mohamed megszűnik egyszerű vallási vezetőnek lenni, és
>> hadvezérré, államfővé, politikai vezetővé válik. Vallás és politika
>> ettől kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy
>> politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.) Vádolom
>> szándékos hazugsággal azokat, akik azt állítják, hogy a muzulmánok
>> által elkövetett atrocitásoknak semmi közük az iszlámhoz, mivel
>> ezeket a bűnöket igenis a Korán és annak egyértelmű felszólításai
>> nevében követik el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az
>> imára hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást ugyanaz
>> az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás előzi meg.
>>
>> Vádolom a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan –
>> visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki, amelyek az
>> iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az első ilyen dekrétum a
>> békére és együttműködésre szólító mekkai szövegekkel szemben
>> elsőbbséget adott az erőszakot és intoleranciát hordozó medinai
>> szövegeknek. Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két
>> másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik kimondja, hogy a
>> Korán Allah „nem alkotott”, vagyis örök, változatlan szava, és egy
>> másikat, amely megtilt minden próbálkozást az utólagos értelmezésre,
>> kijelentve, hogy „az idzstihád (a személyes értelmezés) kapuja végleg
>> bezárult”.
>>
>> E döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim gondolkodást,
>> és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám országokat a visszamaradottság
>> és stagnálás állapotában tartsa.
>> Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta magát, amiből
>> nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve és önigazolást keresve,
>> ellenérzései foglyaként, saját kudarcaiért az egész emberiséget teszi
>> felelőssé. Vádolom az Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a
>> mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ minden tájáról érkező
>> hallgatók és imámok ezreiben a fanatizmus, az intolerancia és a
>> gyűlölet szellemiségét táplálja. Így válik a világban a terrorizmus
>> egyik fő forrásává.
>>
>> Vádolom az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és
>> egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak ellenére, hogy az
>> egyiptomi elnök, Abdel-Fattah al-Sziszi ismételten kérte, hogy
>> távolítsanak el minden gyűlöletre, erőszakra és diszkriminációra
>> buzdító szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az Al-Azhart,
>> amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a
>> szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal való közelség
>> bizonyítéka.
>>
>> Vádolom az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért
>> Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a Sorbonne-on megvédett
>> doktori disszertációja után is ragaszkodik a maradi és középkori
>> felfogáshoz. Miközben azt vártuk tőle, hogy a megújító gondolkodást
>> segíti majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, éppen
>> ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi tankönyveibe
>> visszaillesztette azokat az erőszakra és intoleranciára ösztönző
>> szövegeket, amelyeket pedig elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már
>> kivett onnan.
>>
>> Vádolom az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti „új
>> muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje az iszlám alapvető
>> reformját. Vádolom egyes nagy nyugati nemzeteket, amelyek – miközben
>> azt állítják, hogy a szabadság, a demokrácia és az emberi jogok
>> értékeit védik – alantas gazdasági és pénzügyi érdekből aktívan
>> kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a Nyugatot,
>> amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a hazug
>> „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat, hogy elhallgattasson
>> minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.
>>
>> Vádolok egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre
>> követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám követeléseinek.
>> Ennek az iszlámnak az egyértelműen kinyilvánított célja egész
>> egyszerűen a Nyugat meghódítása. E nyugati vezetők ezáltal elárulják
>> népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A
>> multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a féktelen
>> nyitottság nevében hozzájárulnak egy értékes kulturális és
>> civilizációs múlt összeomlásához.
>>
>> Vádolom túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális
>> oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság törvényeit egy
>> minden integrációt visszautasító kisebbségre. A politikai vezetők,
>> akik választási érdekből eladták magukat a robbanékony külvárosoknak,
>> hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett kerületek” szociális
>> lezülléséhez egy olyan „civil béke” nevében, ami nem más, mint az
>> állam kapitulációja.
>>
>> Vádolom a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat az
>> iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon és a kettősségen
>> alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú kezdeményezés után egy ilyen
>> monológ ma az elhalás küszöbén áll. A „politikailag korrekt” elvének
>> engedve, és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés nevében nem szabad
>> megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli a kényes és
>> létfontosságú kérdéseket.
>>
>> Minden igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy
>> médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával, prekoncepción
>> alapuló számok bemutatásával, meghamisított statisztikák és
>> manipulált „felmérések” segítségével befolyásolnak és hazudnak. Ez a
>> módszeres félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai
>> tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy pénzügyi csoportok
>> érdekében, amelyek vezércikkeiket diktálják. Ahelyett, hogy
>> felháborodunk az egyre gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje,
>> hogy merjük felvállalni az igaz beszédet.
>>
>> Itt az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés nélkül újra
>> szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A közhelyesség és a
>> relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A nyugati országoknak törvényes
>> és erkölcsi kötelességük, hogy megőrizzék területi egységüket,
>> életmódjukat, kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely
>> hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval szemben.
>>
>> Azok a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a féktelen
>> gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások nélkül nézzenek
>> szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel és történelmükkel, csakúgy,
>> mint a világban elfoglalt jelenlegi tragikus helyzetükkel. Az iszlám
>> és a kereszténység közötti párbeszéd erőltetése helyett kezdeményezni
>> és támogatni kell az iszlámon belüli párbeszédet és reformokat. A
>> muzulmánok ismerjék el végre, hogy a gond belül van, és legyen
>> bátorságuk hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes
>> világosságban és alázatban tudjanak közelíteni a témához.
>>
>> Éppen itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal, haladó
>> vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata, köztársasági vagy
>> liberális, zsidó-keresztény vagy muzulmán törésvonalakon, és
>> találjunk egy olyan elvi alapot és értékrendet, amely minden emberrel
>> közös. Én pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban
>> kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát, amelynek aláírását
>> az összes arab és muzulmán ország megtagadta. Itt az ideje, hogy egy
>> közös igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita középpontjába.
>> Hiszen „bár az igazság és a barátság egyaránt drága számunkra, mégis
>> szent kötelesség, hogy az igazságot részesítsük előnyben”
>> (Arisztotelész, Nikomakhoszi etika).
>>
>> Csak a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd lehetővé, hogy
>> „szeretet és igazság találkozzék… jog és béke csókot váltson” (vö.
>> Zsolt 85, 11).
>>
>> /A szerző alexandriai jezsuita szerzetes/
>>
>> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
>> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>>
>>
>> _______________________________________________ Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
>
>
>
> Így ,van pontosan erre hoztam idézeteket abban a levelemben
> amivel aztán elkalandoztunk más irányban.
> A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még
> határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel
> és a zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk
> Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az
> elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim lakóinak ma már erre nem
> emlékeznek a radikálisok.
>
> Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám
> sokszínű de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag
> egy teokratikus államot és az iszlám jogot ismeri el és amely
> tagad minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim
> vidékek a bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg
> európainak gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a
> radikalizmus.Mindez összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus
> mind a kapitalista nyugati mintájú felzárkózási kísérletek
> megbuktak(Vagy mérsékelten sikeresek voltak ) maradt a vallási
> radikalizmus.
>
> Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt
> is leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a
> hatóságoknál egyes muszlim régiókban akkor (már arra is volt
> példa hogy még ott is megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy )
> akkor kap 25 korbácsütést mert megvádolt egy férfit aztán kidobják
> és otthon megöli a családja mert elvesztette a becsületét.
> Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni
> antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog
> lett, ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként az
> iszlám tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a
> tudományos gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI.
> századtól még radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban
> lerombolták a csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos
> fürkészni.Ezért van elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most
> ugyan például Irán és néhány más ország már próbál ezen
> változtatni de több évszázados lemaradást kellene behozni ebben az
> ügyben .Ha jól emlékszem a könyv nyomtatás csak a XVIII .század
> végén vagy csak a XIX. században jelent meg az iszlám országokban.
>
> E.
>
> 2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke
> Greschik írta:
>
>
>
>
> Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte
> H. Boulad Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes
> 'Vádolom .....' levelét. L. alább: magyarul
>
>
>
>
>
> Henri Boulad
> a kopt keresztények elleni virágvasárnapi
> véres merénylet után
>
>
> https://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/?fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MDdNaAH28
>
> 2017. április 29.
> szombat 08:00
>
>
>
>
>
>
> Nemcsak a
> terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész
> egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva
> politikai és radikális.
>
>
>
>
>
> Vádolom
> az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és
> minden, a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak.
> Nem csak a terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem
> egyedül a Muzulmán Testvériséget vádolom, sem azoknak a
> csoportocskáknak a felhőjét, amely körülveszi ezt az
> erőszakos és totalitárius dzsihadista testvériséget. Nem
> kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és radikális
> iszlámot vádolom.
>
>
> Egész
> egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél
> fogva – egyszerre politikai és radikális. Amint azt már
> több mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus nem más, mint
> a kendőzetlen iszlám, a maga teljes logikájával és
> szigorúságával. Úgy van jelen az iszlámban, ahogy csibe
> a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a magban. Olyan
> társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim,
> hiszen isteni törvényen, a sarián alapuló világkalifátus
> megteremtésére törekszik. Olyan tervről van itt szó,
> amely globális és globalizáló, totális, totalitásra
> törekvő és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar
> vallás, állam és társadalom
> – din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.
>
>
> A
> Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám
> a vallás státusából a teokratikus állam státusába lép.
> Ez az a pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű
> vallási vezetőnek lenni, és hadvezérré, államfővé,
> politikai vezetővé válik. Vallás és politika ettől
> kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy
> politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.)
> Vádolom szándékos hazugsággal azokat, akik azt állítják,
> hogy a muzulmánok által elkövetett atrocitásoknak semmi
> közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket igenis a
> Korán és annak egyértelmű felszólításai nevében követik
> el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az imára
> hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást
> ugyanaz az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás
> előzi meg.
>
>
> Vádolom
> a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan –
> visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki,
> amelyek az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az
> első ilyen dekrétum a békére és együttműködésre szólító
> mekkai szövegekkel szemben elsőbbséget adott az
> erőszakot és intoleranciát hordozó medinai szövegeknek.
> Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két
> másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik
> kimondja, hogy a Korán Allah „nem alkotott”, vagyis
> örök, változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt
> minden próbálkozást az utólagos értelmezésre,
> kijelentve, hogy „az idzstihád (a személyes értelmezés)
> kapuja végleg bezárult”.
>
>
> E
> döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim
> gondolkodást, és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám
> országokat a visszamaradottság és stagnálás állapotában
> tartsa.
> Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta
> magát, amiből nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve
> és önigazolást keresve, ellenérzései foglyaként, saját
> kudarcaiért az egész emberiséget teszi felelőssé.
> Vádolom az Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a
> mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ minden
> tájáról érkező hallgatók és imámok ezreiben a
> fanatizmus, az intolerancia és a gyűlölet szellemiségét
> táplálja. Így válik a világban a terrorizmus egyik fő
> forrásává.
>
>
> Vádolom
> az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és
> egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak
> ellenére, hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah
> al-Sziszi ismételten kérte, hogy távolítsanak el minden
> gyűlöletre, erőszakra és diszkriminációra buzdító
> szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az Al-Azhart,
> amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a
> szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal
> való közelség bizonyítéka.
>
>
> Vádolom
> az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért
> Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a
> Sorbonne-on megvédett doktori disszertációja után is
> ragaszkodik a maradi és középkori felfogáshoz. Miközben
> azt vártuk tőle, hogy a megújító gondolkodást segíti
> majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, éppen
> ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi
> tankönyveibe visszaillesztette azokat az erőszakra és
> intoleranciára ösztönző szövegeket, amelyeket pedig
> elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett onnan.
>
>
> Vádolom
> az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti
> „új muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje
> az iszlám alapvető reformját. Vádolom egyes nagy nyugati
> nemzeteket, amelyek – miközben azt állítják, hogy a
> szabadság, a demokrácia és az emberi jogok értékeit
> védik – alantas gazdasági és pénzügyi érdekből aktívan
> kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a
> Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a
> hazug „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat, hogy
> elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.
>
>
> Vádolok
> egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre
> követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám
> követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen
> kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat
> meghódítása. E nyugati vezetők ezáltal elárulják
> népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A
> multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a
> féktelen nyitottság nevében hozzájárulnak egy értékes
> kulturális és civilizációs múlt összeomlásához.
>
>
> Vádolom
> túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális
> oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság
> törvényeit egy minden integrációt visszautasító
> kisebbségre. A politikai vezetők, akik választási
> érdekből eladták magukat a robbanékony külvárosoknak,
> hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett
> kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil béke”
> nevében, ami nem más, mint az állam kapitulációja.
>
>
> Vádolom
> a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat
> az iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon
> és a kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú
> kezdeményezés után egy ilyen monológ ma az elhalás
> küszöbén áll. A „politikailag korrekt” elvének engedve,
> és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés nevében nem
> szabad megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli
> a kényes és létfontosságú kérdéseket.
>
>
> Minden
> igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy
> médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával,
> prekoncepción alapuló számok bemutatásával,
> meghamisított statisztikák és manipulált „felmérések”
> segítségével befolyásolnak és hazudnak. Ez a módszeres
> félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai
> tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy
> pénzügyi csoportok érdekében, amelyek vezércikkeiket
> diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre
> gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy
> merjük felvállalni az igaz beszédet.
>
>
>
>
> Itt
> az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés
> nélkül újra szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A
> közhelyesség és a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A
> nyugati országoknak törvényes és erkölcsi kötelességük,
> hogy megőrizzék területi egységüket, életmódjukat,
> kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely
> hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval
> szemben.
>
>
> Azok
> a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a
> féktelen gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások
> nélkül nézzenek szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel
> és történelmükkel, csakúgy, mint a világban elfoglalt
> jelenlegi tragikus helyzetükkel. Az iszlám és a
> kereszténység közötti párbeszéd erőltetése helyett
> kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon belüli
> párbeszédet és reformokat. A muzulmánok ismerjék el
> végre, hogy a gond belül van, és legyen bátorságuk
> hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes
> világosságban és alázatban tudjanak közelíteni a
> témához.
>
>
> Éppen
> itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal,
> haladó vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata,
> köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy
> muzulmán törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi
> alapot és értékrendet, amely minden emberrel közös. Én
> pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban
> kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát,
> amelynek aláírását az összes arab és muzulmán ország
> megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös
> igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita
> középpontjába. Hiszen „bár az igazság és a barátság
> egyaránt drága számunkra, mégis szent kötelesség, hogy
> az igazságot részesítsük előnyben” (Arisztotelész,
> Nikomakhoszi etika).
>
>
> Csak
> a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd
> lehetővé, hogy „szeretet és igazság találkozzék… jog és
> béke csókot váltson” (vö. Zsolt 85, 11).
>
>
> A
> szerző alexandriai jezsuita szerzetes
>
>
>
>
>
>
>
>
> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
>
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
https://www.avast.com/antivirus
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200909/ba197139/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról