[Grem] J' accuse... Re: H. Boulad jezsuita 'az iszlámróll', a katolikus egyház ostoba, szemellenzős párbeszédéről az iszlámmal

Reinisch Egon reinisch at t-online.hu
2020. Sze. 9., Sze, 12:42:01 CEST


Kedves Gábor !

A J'accuse párhuzamban teljesen igazad azonban amit Boulad atya 
írt(remélem valóban ő írta és nem a szájába adta valaki ) az iszlámról 
az teljesen megegyezik Oriana Fallaci iszlámmal kapcsolatos műveinek 
tartalmával  ő pedig nem kis veszélyt vállalva végig riporterkedte a 
iszlám világ legveszélyesebb részeit ,naná hogy a mostani migránsozás 
közben ki is adták nálunk ez irányú műveit magyarul.

A zsidó vallás azonban nem lett akadálya a modernizációnak a megalakult 
Izrael állam ma valóban parlamentáris rendszer(bizonyos az önvédelmével 
kapcsolatos korlátokkal ) és hatékonyságban a világ legerősebb 
haderejével rendelkezik.Több hadtörténész megállapította azt a furcsa 
párhuzamot hogy a XX. században az úgynevezett mozgás centrikus feladat 
és nem parancsközpontú hadviselésben a legkiválóbb a német és az izraeli 
haderő volt.Természetesen ez a parlamentarizmus nem vonatkozik mondjuk 
az ott élő palesztinokra.

Üdv. Egon

2020.09.09. 12:04 keltezéssel, gabszodt írta:
> Nem ismerem Boulad atya eredeti francia szoveget, de gyanitom, hogy 
> Zola hires levelere hajaz, amiben Zola a zsido Dreyfusst vedte meg. 
> (J' accuse).
>
> Nem szoktunk beszelni rola, de a XIX. szazad vegen mar lezajlott egy 
> eles vita a magyar parlamentben a migransokrol. Akkor eppen tobb 
> millio zsido beengedeserol volt szo. Az ervek es ellenervek hasonloak 
> voltak, mint most a migransokkal kapcsolatban. Az akkori liberalisok 
> szerint elvbol be kell fogadni minden idegent, ezek menekultek, minden 
> jogot meg kell a migransoknak adni stb., A masik oldal pedig felt, 
> hogy tobbmillio migrans bearamlasaval megszunik Magyarorszag, 
> felolvadunk a hatalmas migrans tomegben, atveszik a hatalmat stb. stb.
>
> A reformkortol fogva szinte mindig napirenden volt a zsidokerdes. A 
> XIX. szazad vegen egy ujabb, tobb millios hullam indult el 
> Oroszorszagbol epp felenk, sokan attol tartottak, hogy ezek mind 
> nalunk telepednek le. Budapesten sajat jogon is ekkor mar, ha jol 
> emlekszem, husz szazalekos volt a zsidok aranya, es ez a zsidosag 
> raadasul mind a belso keruletekben telepedett le, igy meg jobban 
> erezheto volt a jelenletuk. Amikor megjelent egy ujabb, egyebkent 
> foleg az USAba igyekvo, iszonyu szegeny, de minden budapesti 
> utcasarkon seftelo jellegzetes oltozetu, jol felismerheto tarsasag, 
> akkor az mar sok embernel kiverte a biztositekot, felelemmel toltotte 
> el az embereket.
>
> Jo liberalis politikus elodeink elvbol minden jogot meg akartak adni a 
> zsidoknak, ami vegul ket pontot kiveve meg is valosult. Nem tudtak 
> rendezni a vegyeshazassagok ugyet es azt az egyebkent inkabb csak elvi 
> kerdest, hogy egy kereszteny hogyan terhet be zsidonak. Ez utobbit 
> elvi okokra hivatkozva a katolikus kepviselok, katolikus forendihazi 
> tagok mindig elutasitottak.
>
> A vegyeshazassagok ugyet vegul a polgari hazassag intezmenyenek 
> bevezetesevel orvosoltak a szazadelon. Ez jo nagy pofon volt a 
> katolikus egyhaznak. Akkor is a bejovok erdekeben inkabb a meglevok 
> erdekeit csorbitottak liberalis alapon, ezt en egyfajta onfeladasnak 
> tartom, mas kerdes, hogy ez volt a celja a szabadkomuves 
> szervezeteknek is, nem veletlen, hogy egy szabadkomuves magyar 
> miniszterelnok idejen vezettek be.
>
> Hogy aztan a liberalis almokkal szemben mennyire sikerult integralni a 
> migransokat, az akkori
> migrans vitaban kinek volt vegul igaza, azt mar XX.szazadi magyar 
> tortenelem mutatta meg
>
> Gyurgyak Janos: Zsidokerdes Magyarorszagon cimu munkaja alapjan irtam 
> a tenyeket, a megjegyzesek, az ertelmezes szarmazik csak tolem, amatortol.
>
> Gabor
>
>
>
>
>
> Az üzenetet Samsung táblagépről küldték.
>
> -------- Eredeti üzenet --------
> Feladó: Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu>
> Dátum: 2020. 09. 08. 23:51 (GMT+01:00)
> Címzett: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Tárgy: Re: [Grem] H. Boulad jezsuita 'az iszlámróll', a katolikus 
> egyház ostoba, szemellenzős párbeszédéről az iszlámmal
>
> Az első nyomdász Ibrahim Mütaferika volt Isztanbulban - kolozsvári 
> születésű magyar, ott a kálvinista kollégiumban tanult és ismerte meg 
> a nyomdászatot. Külön vallási véleményt - fetvát - bocsátottak ki, 
> melyben engedélyezték (az igazsághoz hozzátartozik, hogy görög 
> könyveket nyomtattak már korábban is ott
>
> Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:
>
> Így ,van pontosan erre hoztam  idézeteket abban a  levelemben amivel 
> aztán elkalandoztunk más irányban.
>
> A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még 
> határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel és a 
> zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk 
> Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az 
> elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim  lakóinak ma már erre nem emlékeznek 
> a radikálisok.
>
> Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám sokszínű 
> de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag egy 
> teokratikus államot és az iszlám jogot  ismeri el és amely tagad 
> minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim vidékek a 
> bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg európainak  
> gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a radikalizmus.Mindez 
> összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus mind a kapitalista 
> nyugati mintájú felzárkózási kísérletek megbuktak(Vagy mérsékelten 
> sikeresek voltak ) maradt a vallási radikalizmus.
>
> Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt is 
> leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a hatóságoknál  egyes 
> muszlim régiókban akkor (már arra  is volt példa hogy még ott is 
> megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy ) akkor kap 25 korbácsütést 
> mert megvádolt egy férfit aztán kidobják és otthon megöli a családja 
> mert elvesztette a becsületét.
>
> Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni 
> antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog lett, 
> ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként  az iszlám 
> tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a tudományos 
> gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI. századtól még 
> radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban lerombolták a 
> csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos fürkészni.Ezért van 
> elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most ugyan például Irán és 
> néhány más ország már próbál ezen változtatni de több évszázados 
> lemaradást kellene behozni ebben az ügyben .Ha jól emlékszem a könyv 
> nyomtatás csak a XVIII .század végén vagy csak a XIX. században jelent 
> meg az iszlám országokban.
>
> E.
>
> 2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
>> *Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte H. Boulad 
>> Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes 'Vádolom .....' 
>> levelét. L. alább: magyarul*
>> Henri Boulad a kopt keresztények elleni virágvasárnapi véres 
>> merénylet után
>> https://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/?fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MDdNaAH28
>> 2017. április 29. szombat 08:00
>> Nemcsak a terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész 
>> egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva politikai és 
>> radikális.
>>
>> Vádolom az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és minden, 
>> a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak. Nem csak a 
>> terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem egyedül a Muzulmán 
>> Testvériséget vádolom, sem azoknak a csoportocskáknak a felhőjét, 
>> amely körülveszi ezt az erőszakos és totalitárius dzsihadista 
>> testvériséget. Nem kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és 
>> radikális iszlámot vádolom.
>>
>> Egész egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél fogva – 
>> egyszerre politikai és radikális. Amint azt már több mint 25 éve 
>> megírtam: az iszlamizmus nem más, mint a kendőzetlen iszlám, a maga 
>> teljes logikájával és szigorúságával. Úgy van jelen az iszlámban, 
>> ahogy csibe a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a magban. Olyan 
>> társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim, hiszen isteni 
>> törvényen, a sarián alapuló világkalifátus megteremtésére törekszik. 
>> Olyan tervről van itt szó, amely globális és globalizáló, totális, 
>> totalitásra törekvő és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar vallás, 
>> állam és társadalom
>> – din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.
>>
>> A Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám a vallás 
>> státusából a teokratikus állam státusába lép. Ez az a pillanat, 
>> amikor Mohamed megszűnik egyszerű vallási vezetőnek lenni, és 
>> hadvezérré, államfővé, politikai vezetővé válik. Vallás és politika 
>> ettől kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy 
>> politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.) Vádolom 
>> szándékos hazugsággal azokat, akik azt állítják, hogy a muzulmánok 
>> által elkövetett atrocitásoknak semmi közük az iszlámhoz, mivel 
>> ezeket a bűnöket igenis a Korán és annak egyértelmű felszólításai 
>> nevében követik el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az 
>> imára hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást ugyanaz 
>> az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás előzi meg.
>>
>> Vádolom a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan – 
>> visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki, amelyek az 
>> iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az első ilyen dekrétum a 
>> békére és együttműködésre szólító mekkai szövegekkel szemben 
>> elsőbbséget adott az erőszakot és intoleranciát hordozó medinai 
>> szövegeknek. Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két 
>> másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik kimondja, hogy a 
>> Korán Allah „nem alkotott”, vagyis örök, változatlan szava, és egy 
>> másikat, amely megtilt minden próbálkozást az utólagos értelmezésre, 
>> kijelentve, hogy „az idzstihád (a személyes értelmezés) kapuja végleg 
>> bezárult”.
>>
>> E döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim gondolkodást, 
>> és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám országokat a visszamaradottság 
>> és stagnálás állapotában tartsa.
>> Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta magát, amiből 
>> nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve és önigazolást keresve, 
>> ellenérzései foglyaként, saját kudarcaiért az egész emberiséget teszi 
>> felelőssé. Vádolom az Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a 
>> mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ minden tájáról érkező 
>> hallgatók és imámok ezrei­ben a fanatizmus, az intolerancia és a 
>> gyűlölet szellemiségét táplálja. Így válik a világban a terrorizmus 
>> egyik fő forrásává.
>>
>> Vádolom az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és 
>> egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak ellenére, hogy az 
>> egyiptomi elnök, Abdel-Fattah al-Sziszi ismételten kérte, hogy 
>> távolítsanak el minden gyűlöletre, erőszakra és diszkriminációra 
>> buzdító szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az Al-Azhart, 
>> amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a 
>> szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal való közelség 
>> bizonyítéka.
>>
>> Vádolom az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért 
>> Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a Sorbonne-on megvédett 
>> doktori disszertációja után is ragaszkodik a maradi és középkori 
>> felfogáshoz. Miközben azt vártuk tőle, hogy a megújító gondolkodást 
>> segíti majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, éppen 
>> ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi tankönyveibe 
>> visszaillesztette azokat az erőszakra és intoleranciára ösztönző 
>> szövegeket, amelyeket pedig elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már 
>> kivett onnan.
>>
>> Vádolom az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti „új 
>> muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje az iszlám alapvető 
>> reformját. Vádolom egyes nagy nyugati nemzeteket, amelyek – miközben 
>> azt állítják, hogy a szabadság, a demokrácia és az emberi jogok 
>> értékeit védik – alantas gazdasági és pénzügyi érdekből aktívan 
>> kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a Nyugatot, 
>> amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a hazug 
>> „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat, hogy elhallgattasson 
>> minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.
>>
>> Vádolok egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre 
>> követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám követeléseinek. 
>> Ennek az iszlámnak az egyértelműen kinyilvánított célja egész 
>> egyszerűen a Nyugat meghódítása. E nyugati vezetők ezáltal elárulják 
>> népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A 
>> multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a féktelen 
>> nyitottság nevében hozzájárulnak egy értékes kulturális és 
>> civilizációs múlt összeomlásához.
>>
>> Vádolom túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális 
>> oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság törvényeit egy 
>> minden integrációt visszautasító kisebbségre. A politikai vezetők, 
>> akik választási érdekből eladták magukat a robbanékony külvárosoknak, 
>> hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett kerületek” szociális 
>> lezülléséhez egy olyan „civil béke” nevében, ami nem más, mint az 
>> állam kapitulációja.
>>
>> Vádolom a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat az 
>> iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon és a kettősségen 
>> alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú kezdeményezés után egy ilyen 
>> monológ ma az elhalás küszöbén áll. A „politikailag korrekt” elvének 
>> engedve, és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés nevében nem szabad 
>> megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli a kényes és 
>> létfontosságú kérdéseket.
>>
>> Minden igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy 
>> médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával, prekoncepción 
>> alapuló számok bemutatásával, meghamisított statisztikák és 
>> manipulált „felmérések” segítségével befolyásolnak és hazudnak. Ez a 
>> módszeres félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai 
>> tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy pénzügyi csoportok 
>> érdekében, amelyek vezércikkeiket diktálják. Ahelyett, hogy 
>> felháborodunk az egyre gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, 
>> hogy merjük felvállalni az igaz beszédet.
>>
>> Itt az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés nélkül újra 
>> szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A közhelyesség és a 
>> relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A nyugati országoknak törvényes 
>> és erkölcsi kötelességük, hogy megőrizzék területi egységüket, 
>> életmódjukat, kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely 
>> hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval szemben.
>>
>> Azok a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a féktelen 
>> gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások nélkül nézzenek 
>> szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel és történelmükkel, csakúgy, 
>> mint a világban elfoglalt jelenlegi tragikus helyzetükkel. Az iszlám 
>> és a kereszténység közötti párbeszéd erőltetése helyett kezdeményezni 
>> és támogatni kell az iszlámon belüli párbeszédet és reformokat. A 
>> muzulmánok ismerjék el végre, hogy a gond belül van, és legyen 
>> bátorságuk hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes 
>> világosságban és alázatban tudjanak közelíteni a témához.
>>
>> Éppen itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal, haladó 
>> vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata, köztársasági vagy 
>> liberális, zsidó-keresztény vagy muzulmán törésvonalakon, és 
>> találjunk egy olyan elvi alapot és értékrendet, amely minden emberrel 
>> közös. Én pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban 
>> kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát, amelynek aláírását 
>> az összes arab és muzulmán ország megtagadta. Itt az ideje, hogy egy 
>> közös igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita középpontjába. 
>> Hiszen „bár az igazság és a barátság egy­aránt drága számunkra, mégis 
>> szent kötelesség, hogy az igazságot részesítsük előnyben” 
>> (Arisztotelész, Nikomakhoszi etika).
>>
>> Csak a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd lehetővé, hogy 
>> „szeretet és igazság találkozzék… jog és béke csókot váltson” (vö. 
>> Zsolt 85, 11).
>>
>> /A szerző alexandriai jezsuita szerzetes/
>>
>> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> 
>> 	Mentes a vírusoktól. www.avg.com 
>> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> 
>>
>>
>> _______________________________________________ Grem mailing list 
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu 
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
>
>
>
>     Így ,van pontosan erre hoztam  idézeteket abban a  levelemben
>       amivel aztán elkalandoztunk más irányban.
>     A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még
>       határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel
>       és a zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk
>       Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az
>       elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim  lakóinak ma már erre nem
>       emlékeznek a radikálisok.
>
>     Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám
>       sokszínű de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag
>       egy teokratikus államot és az iszlám jogot  ismeri el és amely
>       tagad minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim
>       vidékek a bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg
>       európainak  gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a
>       radikalizmus.Mindez összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus
>       mind a kapitalista nyugati mintájú felzárkózási kísérletek
>       megbuktak(Vagy mérsékelten sikeresek voltak ) maradt a vallási
>       radikalizmus.
>
>     Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt
>       is leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a
>       hatóságoknál  egyes muszlim régiókban akkor (már arra  is volt
>       példa hogy még ott is megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy )
>       akkor kap 25 korbácsütést mert megvádolt egy férfit aztán kidobják
>       és otthon megöli a családja mert elvesztette a becsületét.
>     Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni
>       antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog
>       lett, ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként  az
>       iszlám tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a
>       tudományos gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI.
>       századtól még radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban
>       lerombolták a csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos
>       fürkészni.Ezért van elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most
>       ugyan például Irán és néhány más ország már próbál ezen
>       változtatni de több évszázados lemaradást kellene behozni ebben az
>       ügyben .Ha jól emlékszem a könyv nyomtatás csak a XVIII .század
>       végén vagy csak a XIX. században jelent meg az iszlám országokban.
>
>     E.
>
>     2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke
>       Greschik írta:
>
>
>
>
>         Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte
>             H. Boulad Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes
>             'Vádolom .....' levelét. L. alább: magyarul
>
>
>
>
>
>            Henri Boulad
>             a kopt keresztények elleni virágvasárnapi
>               véres merénylet után
>
>
>               https://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/?fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MDdNaAH28
>
>                   2017. április 29.
>                     szombat 08:00
>
>
>
>
>
>
>              Nemcsak a
>                 terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész
>                 egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva
>                 politikai és radikális.
>
>
>
>
>
>             Vádolom
>                 az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és
>                 minden, a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak.
>                 Nem csak a terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem
>                 egyedül a Muzulmán Testvériséget vádolom, sem azoknak a
>                 csoportocskáknak a felhőjét, amely körülveszi ezt az
>                 erőszakos és totalitárius dzsihadista testvériséget. Nem
>                 kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és radikális
>                 iszlámot vádolom.
>
>
>             Egész
>                 egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél
>                 fogva – egyszerre politikai és radikális. Amint azt már
>                 több mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus nem más, mint
>                 a kendőzetlen iszlám, a maga teljes logikájával és
>                 szigorúságával. Úgy van jelen az iszlámban, ahogy csibe
>                 a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a magban. Olyan
>                 társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim,
>                 hiszen isteni törvényen, a sarián alapuló világkalifátus
>                 megteremtésére törekszik. Olyan tervről van itt szó,
>                 amely globális és globalizáló, totális, totalitásra
>                 törekvő és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar
>                 vallás, állam és társadalom
>                 – din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.
>
>
>             A
>                 Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám
>                 a vallás státusából a teokratikus állam státusába lép.
>                 Ez az a pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű
>                 vallási vezetőnek lenni, és hadvezérré, államfővé,
>                 politikai vezetővé válik. Vallás és politika ettől
>                 kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy
>                 politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.)
>                 Vádolom szándékos hazugsággal azokat, akik azt állítják,
>                 hogy a muzulmánok által elkövetett atrocitásoknak semmi
>                 közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket igenis a
>                 Korán és annak egyértelmű felszólításai nevében követik
>                 el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az imára
>                 hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást
>                 ugyanaz az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás
>                 előzi meg.
>
>
>             Vádolom
>                 a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan –
>                 visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki,
>                 amelyek az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az
>                 első ilyen dekrétum a békére és együttműködésre szólító
>                 mekkai szövegekkel szemben elsőbbséget adott az
>                 erőszakot és intoleranciát hordozó medinai szövegeknek.
>                 Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két
>                 másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik
>                 kimondja, hogy a Korán Allah „nem alkotott”, vagyis
>                 örök, változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt
>                 minden próbálkozást az utólagos értelmezésre,
>                 kijelentve, hogy „az idzstihád (a személyes értelmezés)
>                 kapuja végleg bezárult”.
>
>
>             E
>                 döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim
>                 gondolkodást, és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám
>                 országokat a visszamaradottság és stagnálás állapotában
>                 tartsa.
>                 Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta
>                 magát, amiből nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve
>                 és önigazolást keresve, ellenérzései foglyaként, saját
>                 kudarcaiért az egész emberiséget teszi felelőssé.
>                 Vádolom az Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a
>                 mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ minden
>                 tájáról érkező hallgatók és imámok ezrei­ben a
>                 fanatizmus, az intolerancia és a gyűlölet szellemiségét
>                 táplálja. Így válik a világban a terrorizmus egyik fő
>                 forrásává.
>
>
>             Vádolom
>                 az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és
>                 egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak
>                 ellenére, hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah
>                 al-Sziszi ismételten kérte, hogy távolítsanak el minden
>                 gyűlöletre, erőszakra és diszkriminációra buzdító
>                 szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az Al-Azhart,
>                 amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a
>                 szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal
>                 való közelség bizonyítéka.
>
>
>             Vádolom
>                 az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért
>                 Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a
>                 Sorbonne-on megvédett doktori disszertációja után is
>                 ragaszkodik a maradi és középkori felfogáshoz. Miközben
>                 azt vártuk tőle, hogy a megújító gondolkodást segíti
>                 majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, éppen
>                 ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi
>                 tankönyveibe visszaillesztette azokat az erőszakra és
>                 intoleranciára ösztönző szövegeket, amelyeket pedig
>                 elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett onnan.
>
>
>             Vádolom
>                 az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti
>                 „új muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje
>                 az iszlám alapvető reformját. Vádolom egyes nagy nyugati
>                 nemzeteket, amelyek – miközben azt állítják, hogy a
>                 szabadság, a demokrácia és az emberi jogok értékeit
>                 védik – alantas gazdasági és pénzügyi érdekből aktívan
>                 kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a
>                 Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a
>                 hazug „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat, hogy
>                 elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.
>
>
>             Vádolok
>                 egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre
>                 követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám
>                 követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen
>                 kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat
>                 meghódítása. E nyugati vezetők ezáltal elárulják
>                 népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A
>                 multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a
>                 féktelen nyitottság nevében hozzájárulnak egy értékes
>                 kulturális és civilizációs múlt összeomlásához.
>
>
>             Vádolom
>                 túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális
>                 oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság
>                 törvényeit egy minden integrációt visszautasító
>                 kisebbségre. A politikai vezetők, akik választási
>                 érdekből eladták magukat a robbanékony külvárosoknak,
>                 hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett
>                 kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil béke”
>                 nevében, ami nem más, mint az állam kapitulációja.
>
>
>             Vádolom
>                 a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat
>                 az iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon
>                 és a kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú
>                 kezdeményezés után egy ilyen monológ ma az elhalás
>                 küszöbén áll. A „politikailag korrekt” elvének engedve,
>                 és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés nevében nem
>                 szabad megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli
>                 a kényes és létfontosságú kérdéseket.
>
>
>             Minden
>                 igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy
>                 médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával,
>                 prekoncepción alapuló számok bemutatásával,
>                 meghamisított statisztikák és manipulált „felmérések”
>                 segítségével befolyásolnak és hazudnak. Ez a módszeres
>                 félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai
>                 tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy
>                 pénzügyi csoportok érdekében, amelyek vezércikkeiket
>                 diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre
>                 gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy
>                 merjük felvállalni az igaz beszédet.
>
>
>
>
>             Itt
>                 az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés
>                 nélkül újra szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A
>                 közhelyesség és a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A
>                 nyugati országoknak törvényes és erkölcsi kötelességük,
>                 hogy megőrizzék területi egységüket, életmódjukat,
>                 kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely
>                 hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval
>                 szemben.
>
>
>             Azok
>                 a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a
>                 féktelen gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások
>                 nélkül nézzenek szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel
>                 és történelmükkel, csakúgy, mint a világban elfoglalt
>                 jelenlegi tragikus helyzetükkel. Az iszlám és a
>                 kereszténység közötti párbeszéd erőltetése helyett
>                 kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon belüli
>                 párbeszédet és reformokat. A muzulmánok ismerjék el
>                 végre, hogy a gond belül van, és legyen bátorságuk
>                 hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes
>                 világosságban és alázatban tudjanak közelíteni a
>                 témához.
>
>
>             Éppen
>                 itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal,
>                 haladó vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata,
>                 köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy
>                 muzulmán törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi
>                 alapot és értékrendet, amely minden emberrel közös. Én
>                 pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban
>                 kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát,
>                 amelynek aláírását az összes arab és muzulmán ország
>                 megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös
>                 igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita
>                 középpontjába. Hiszen „bár az igazság és a barátság
>                 egy­aránt drága számunkra, mégis szent kötelesség, hogy
>                 az igazságot részesítsük előnyben” (Arisztotelész,
>                 Nikomakhoszi etika).
>
>
>             Csak
>                 a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd
>                 lehetővé, hogy „szeretet és igazság találkozzék… jog és
>                 béke csókot váltson” (vö. Zsolt 85, 11).
>
>
>             A
>                   szerző alexandriai jezsuita szerzetes
>
>
>
>
>
>
>
>
>               Mentes
>                 a vírusoktól. www.avg.com
>
>
>
>
>
>
>       _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem


-- 
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
https://www.avast.com/antivirus
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200909/ba197139/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról