[Grem] Digitális szabadságot!
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2025. Jan. 6., H, 17:23:52 CET
Kedves Adrienn!
Te és Gyuszi nem mondtatok egymásnak ellent. Ha pontosan elolvasod, amit
Gyuszi írt, meglátod. Idézem:
" „A vidéken” nincs automatikosan gond se árammal, se internet eléréssel. *De
„van olyan vidék” ahol vannak ilyen gondok."*
On Mon, Jan 6, 2025 at 5:12 PM Adrienn1 <adrienn.bisztray at googlemail.com>
wrote:
> Ezt akkor írhatnád le hitelt érdemlően, ha TE élnél vidéken, és nem
> egyszervolt valaki meséli...
>
> .... kormányablak, kormányiroda, movil a faluban :)))))))))))))))))))))))))
>
> A
>
> 2025. 01. 06. 16:47 keltezéssel, Gy Greschik írta:
> > Olvasom az alábbi hozzászólásban, hogy: „Aki ... az még egy hetet sem
> > élt Magyarországon vidéken.” Stb., stb.
> >
> > Tévedés. „A vidéken” nincs automatikosan gond se árammal, se internet
> > eléréssel. De „van olyan vidék” ahol vannak ilyen gondok.
> >
> > Egy ismerősúnk kétéve költözött egy zalai faluba: az internetre nem
> > hallottam tőlük panaszt, se mobiltelefon elérhetőségre. Sőt, azt
> > mesélték, hogy a korábbi budapesti-agglomerációs házukhoz képest
> > mesésen jó és kényelmes az állami szolgáltatások elérhetősége
> > (okmányiroda, kormányablak movil változatai, stb.)
> >
> > Gy.
> >
> > On Mon, 6 Jan 2025, Adrienn1 wrote:
> >
> >> Date: Mon, 6 Jan 2025 14:49:01 +0100
> >> From: Adrienn1 <adrienn.bisztray at googlemail.com>
> >> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >> Subject: Re: [Grem] Digitális szabadságot!
> >>
> >>
> >> Kedveseim
> >>
> >> Aki ennyire túltolja ezt a digitális világot, az még egy hetet sem élt
> >> Magyarországon vidéken.
> >>
> >> (Rendesen magukra haragítják az embereket, és akkor ki csodálkozik, h
> >> ez a
> >> pszichopata így tud nyomulni mindenhol.)
> >>
> >> Veszprém megyében, Balaton-felvidéken, kb kiröhögnek, ha bankkártyámat
> >> előveszem. Balatonfüreden egy OTP-ről tudok, Erste, meg a többi nincsen,
> >> bankautomatáról kettőről tudok a tesconál.
> >>
> >> Ugyan akkor, Veszprémben rendeztek ősszel olyan borfesztivált, ahol
> >> csak a
> >> kártyás fizetést engedték, így kiszorultunk, sok őstermelő, akiknek
> >> nincsenek kártyaleolvasó kütyüjük. A törvényes magyar fizető eszközt
> >> itt nem
> >> fogadták el...
> >>
> >> Térerő mint a mesékben, hol van, hol nincsen, hiába mentem a
> >> Vodafonhoz, a
> >> T-hez, sajnálattal, közlik, h aha, tudják, ez van.
> >>
> >> Internet kiépítettség alig, akinek van, az méreg drága.
> >>
> >> Nekem mobil netem van, ha kb 10 nap alatt lefogyasztom, emil, bankolás,
> >> utána süket-néma világ.
> >>
> >> Ezek után, próbálj bármit intézni vidéken.
> >>
> >> Jah, éppen, tegnap sem volt áram, megy a hibaelhárítás, kihűltek a
> >> kazánok.
> >>
> >> Nyáron számtalanszor a vízrendszer omlott össze, lovas kocsikkal
> >> töltötték
> >> föl, a teljesen kiürült víztározót, ami néhány falut ellátott vízzel.
> >> Fáradtan, koszosan hazamész a munkából este alkonyatkor, már csak 37
> >> Celsius
> >> van, kinyitod a csapot, és semmi.
> >>
> >> Több mint 200 új falugazdászt kellet felvennie a NAK-nak 2024-ben, mert
> >> olyan bevallási, adminisztrációs terheket raknak a parasztokra, a
> >> parasztlázadást elkerülendő.
> >>
> >> Ne legyen igazam, de ez az új "DAP" tuti ki fogja vidéken verni a
> >> biztosítékokat.
> >>
> >> Budapesten mentem el az üszire, és kértem, h csinálják meg nekem,
> >> kérdezték,
> >> mit? Mondtam, amire 16-tól köteleznek, mert nem értem, mit várnak el
> >> tőlem,
> >> és hogyan...
> >>
> >> Persze kellet az okos mobil meg a kódolvasó, meg a dap, háááát, eddig
> >> azt
> >> hittem tudom követni ezt a világot, de egyre hülyébbnek érzem magam.
> >>
> >> Lehet, h az vagyok.
> >>
> >> Ölelés, A
> >>
> >>
> >> 2025. 01. 06. 11:51 keltezéssel, Baják Gábor írta:
> >> Ez egy teljesen felesleges és értelmetlen petíció, ráadásul az
> >> indoklás egy téves állítással kezdődik.
> >> Az ügyfélkaput nem kapcsolják le, csak a belépés lesz kétlépcsős
> >> (biztonságosab). Banki ügyintézésnél pl. már mindenhol
> >> ilyen a beléptetés.
> >>
> >>
> https://index.hu/gazdasag/2025/01/04/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-pr
> >>
> >> ogram-dap-idomsoft-valasz-atallas/
> >>
> https://index.hu/belfold/2025/01/05/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-kor
> >>
> >> manyablak-ugyintezes-kosa-ferenc/
> >>
> >> Rita Kunsay-Sipos <ritakunsay at gmail.com> ezt írta (időpont: 2025. jan.
> >> 6., H, 9:55):
> >>
> >>
> >> ------
> >>
> >>
> >> [image+%282%29+%281%29.png?version=0]
> >>
> >> 2025. január 15-én leállítják az Ügyfélkaput, és helyette egy
> >> bonyolult, okostelefon-alapú rendszerre terelnek minket.
> >>
> >> Ez nemcsak az adatbiztonságot, hanem a szabadságunkat is
> >> fenyegeti – bizonyíték nélkül, hogy valóban jobb lenne.
> >>
> >> Írja alá a petíciót most, hogy megőrizzük az Ügyfélkaput és a
> >> választás jogát mindenki számára!
> >>
> >> A PETÍCIÓ ALÁÍRÁSA
> >>
> >> Kedves Lista
> >>
> >> Tudja, vannak pillanatok, amikor ki kell állnunk az igazunkért.
> >> Most éppen egy ilyen közeli eseménynek nézünk elébe. Alapjaiban
> >> változik meg a mindennapi ügyintézésünk – és nem a javunkra.
> >>
> >> 2025. január 15-én éjfélkor az Ügyfélkapu jelenlegi, jól ismert
> >> formáját le akarják kapcsolni. Ezzel egy egyszerű, megbízható
> >> rendszert vennének el tőlünk, amit milliók használtak
> >> biztonsággal és elégedettséggel.
> >>
> >> Azt, ami évek óta az állampolgárok alapvető eszköze volt ügyeik
> >> intézésében, most egy bizonytalan, bonyolult megoldás váltaná
> >> fel.
> >>
> >> Helyette egy olyan rendszerre terelnének minket, amelyhez
> >> okostelefonra van szükség, és amely bonyolultabb és sebezhetőbb.
> >>
> >> Gondoljon csak bele: mi lesz azokkal, akik nem értenek az
> >> okostelefonokhoz, vagy akik egyáltalán nem rendelkeznek ilyen
> >> eszközzel? Mi lesz Önnel, ha elromlik vagy elveszik a beléptető
> >> alkalmazása illetve eszköze?
> >>
> >> Ha Ön is úgy gondolja, hogy meg kell védenünk az Ügyfélkaput,
> >> kérem, írja alá a kérelmünket! Minden aláírás számít, hogy
> >> megmutassuk: jogunk van a választáshoz! Jogunk van eldönteni,
> >> hogyan intézzük az ügyeinket, és milyen technológiákhoz
> >> folyamodunk.
> >>
> >> Képzeljen el néhány hétköznapi helyzetet:
> >>
> >> * A szomszéd néni az Ügyfélkapun keresztül intézi nyugdíját,
> >> és nem rendelkezik okostelefonnal. Ő nemcsak elveszettnek
> >> érezné magát egy új rendszerben, hanem talán már az is
> >> megterhelő lenne számára, hogy egyáltalán megértse, hogyan
> >> kellene regisztrálnia.
> >> * A fiatal vállalkozónak, aki az Ügyfélkapun keresztül adja be
> >> adóbevallását, most egy bonyolultabb, fejletlen megoldásra
> >> kellene áttérnie. Az ő ideje pénz, és ez a változtatás
> >> komoly hátrányokat okozhat számára.
> >> * Az egyedülálló anya, aki a háztartás dolgait (például
> >> gépjármű-ügyintézés) egyszerűen intézte eddig, most órákat
> >> tölthet a kormányablaknál, ha valami probléma adódik.
> >> Ahelyett, hogy gyermekével tölthetné az időt, új akadályokat
> >> kellene leküzdenie.
> >>
> >> Ezek az emberek – mint sok millió magyar – nem bonyolultabb
> >> rendszert szeretnének, hanem a választás szabadságát, hogy
> >> eldönthessék, melyik megoldás a legjobb számukra.
> >>
> >> Csatlakozzon hozzánk, és írja alá a petíciót most! Üzenjen Both
> >> Andrásnak, a Digitális Magyarország Ügynökség
> >> vezérigazgatójának. Ezzel nemcsak magán, hanem sokakon segíthet.
> >>
> >> Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgársági Program
> >> bevezetését azzal indokolják, hogy az Ügyfélkapu nem
> >> biztonságos. De mi garantálja, hogy az okostelefonoktól való
> >> függés biztonságosabb?
> >>
> >> A valóság az, hogy a fejlesztések lassan haladnak, és egyre több
> >> felhasználói panasz érkezik az új rendszerek bonyolultságáról. A
> >> regisztráció, a hitelesítési folyamat körülményes, és sokan nem
> >> tudnak lépést tartani ezekkel az új követelményekkel.
> >>
> >> Ahogy a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete is rámutatott:
> >>
> >> „Az eddigi tapasztalatok szerint az elektronikus ügyintézésre
> >> kötelezettek negyede teljesen alkalmatlan az áttérésre,
> >> nagyjából a fele pedig képtelen megbirkózni a használatával.”
> >>
> >> Ráadásul az adatok egyetlen platformra, a Digitális
> >> Állampolgársági Programba történő terelése nemcsak
> >> adatbiztonsági, hanem szuverenitási kérdéseket is felvet.
> >>
> >> Ne hagyjuk, hogy milliók váljanak kiszolgáltatottá!
> >>
> >> Az Ügyfélkapu elvesztése nemcsak az adatainkat, hanem a
> >> szabadságunkat is veszélyezteti. Állampolgári jogaink nem
> >> lehetnek egyetlen platformhoz kötve, és nem szabad, hogy bárkit
> >> kizárjanak az ügyintézés lehetőségéből.
> >>
> >> A megoldás egyszerű: tartsák meg az Ügyfélkaput az új rendszerek
> >> mellett! Ez nem technológiai visszalépés, hanem a választás
> >> szabadságának megőrzése.
> >>
> >> Kérem, csatlakozzon hozzánk! Írja alá a Digitális Magyarország
> >> Ügynökségnek címzett petíciónkat, hogy megmutassuk: együtt
> >> kivívhatjuk a digitális szabadságot!
> >>
> >> Üdvözlettel,
> >>
> >> Teleki Béla és a CitizenGO csapata
> >>
> >> U.i.: Most van itt az idő cselekedni. Minden aláírás számít, és
> >> Ön is kulcsszereplője lehet ennek a küzdelemnek. Ne hagyjuk,
> >> hogy egy bonyolult, központosított rendszer vegye át a
> >> szabadságunk helyét!
> >> Ossza meg felhívásunkat minél többekkel.
> >>
> >> További információ:
> >>
> >> A szakértő szerint sem az Ügyfélkapu+, sem a DÁP nem áll készen
> >> a startra
> >>
> >> DÁP és Ügyfélkapu+, siessen, mindjárt lejárnak a határidők
> >>
> >> Szinte senki sem érti, hogyan kell majd elektronikusan ügyet
> >> intézni az Ügyfélkapu leállítása után – állítja a Magyar
> >> Könyvelők Országos Egyesülete
> >>
> >> A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete közleménye
> >>
> >>
> >> A CitizenGO olyan aktív polgárok közössége, akik mindent
> >> megtesznek azért, hogy az emberi élet, a család és a szabadság
> >> értékét megbecsülje a világ. A CitizenGO tagjai különböző
> >> nemzetek polgárai. Csapatunk 5 kontinensen 16 országot képvisel,
> >> petíciós oldalunk 12 különböző nyelven működik. Itt tudhat meg
> >> többet a CitizenGO-ról, valamint követhet bennünket Facebook-on,
> >> illetve Twitter-en.
> >>
> >>
> >> Amennyiben nem szeretne e-mail-eket fogadni a CitizenGO-tól,
> >> kattintson erre a linkre. Ha szeretné, hogy a CitizenGO üzenetei
> >> biztosan megérkezzenek, kérjük, vegye fel a
> >> peticiok at citizengo.org fiókot a címlistájára. E-mail címének,
> >> nyelvi beállításainak vagy más személyes adatainak
> >> megváltoztatásához kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. Ha
> >> szeretné felvenni a kapcsolatot a CitizenGO-val, kérjük, ne erre
> >> a címre válaszoljon, helyette az alábbi címre várjuk üzenetét:
> >> citizengo.org/hu/contact
> >>
> [trk?t=1&mid=OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEZM6XcHVkua8w3w9D8JymAfY2bWRUIOck4B5pW
> >>
> >>
> CPAeqbBaMne52ZbT92xaaDU_TBHlVexQF0WdrdtXdpIpbPWEmeCYWewNXJ4_1lTRalztEg9hmH
> >>
> >> C2qonOhQL5rFXiDhJtNFkdTw4dc32k6EqA]
> >> _______________________________________________
> >> Grem mailing list
> >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >>
> >>
> >> _______________________________________________
> >> Grem mailing list
> >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >>
> >>
> >>
> >
> > _______________________________________________
> > Grem mailing list
> > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250106/09be55a7/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról