<div dir="ltr"><div>Kedves Adrienn!</div><div>Te és Gyuszi nem mondtatok egymásnak ellent. Ha pontosan elolvasod, amit Gyuszi írt, meglátod. Idézem: <br></div><div>"
„A vidéken” nincs automatikosan gond se árammal, se internet  eléréssel.  <b><u>De „van olyan vidék” ahol vannak ilyen gondok."</u></b><br></div></div><br><div class="gmail_quote gmail_quote_container"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Mon, Jan 6, 2025 at 5:12 PM Adrienn1 <<a href="mailto:adrienn.bisztray@googlemail.com">adrienn.bisztray@googlemail.com</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Ezt akkor írhatnád le hitelt érdemlően, ha TE élnél vidéken, és nem <br>
egyszervolt valaki meséli...<br>
<br>
.... kormányablak, kormányiroda, movil a faluban :)))))))))))))))))))))))))<br>
<br>
A<br>
<br>
2025. 01. 06. 16:47 keltezéssel, Gy Greschik írta:<br>
> Olvasom az alábbi hozzászólásban, hogy: „Aki ... az még egy hetet sem <br>
> élt Magyarországon vidéken.”  Stb., stb.<br>
><br>
> Tévedés.  „A vidéken” nincs automatikosan gond se árammal, se internet <br>
> eléréssel.  De „van olyan vidék” ahol vannak ilyen gondok.<br>
><br>
> Egy ismerősúnk kétéve költözött egy zalai faluba: az internetre nem <br>
> hallottam tőlük panaszt, se mobiltelefon elérhetőségre.  Sőt, azt <br>
> mesélték, hogy a korábbi budapesti-agglomerációs házukhoz képest <br>
> mesésen jó és kényelmes az állami szolgáltatások elérhetősége <br>
> (okmányiroda, kormányablak movil változatai, stb.)<br>
><br>
> Gy.<br>
><br>
> On Mon, 6 Jan 2025, Adrienn1 wrote:<br>
><br>
>> Date: Mon, 6 Jan 2025 14:49:01 +0100<br>
>> From: Adrienn1 <<a href="mailto:adrienn.bisztray@googlemail.com" target="_blank">adrienn.bisztray@googlemail.com</a>><br>
>> Reply-To: <a href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
>> To: <a href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
>> Subject: Re: [Grem] Digitális szabadságot!<br>
>><br>
>><br>
>> Kedveseim<br>
>><br>
>> Aki ennyire túltolja ezt a digitális világot, az még egy hetet sem élt<br>
>> Magyarországon vidéken.<br>
>><br>
>> (Rendesen magukra haragítják az embereket, és akkor ki csodálkozik, h <br>
>> ez a<br>
>> pszichopata így tud nyomulni mindenhol.)<br>
>><br>
>> Veszprém megyében, Balaton-felvidéken, kb kiröhögnek, ha bankkártyámat<br>
>> előveszem. Balatonfüreden egy OTP-ről tudok, Erste, meg a többi nincsen,<br>
>> bankautomatáról kettőről tudok a tesconál.<br>
>><br>
>> Ugyan akkor, Veszprémben rendeztek ősszel olyan borfesztivált, ahol <br>
>> csak a<br>
>> kártyás fizetést engedték, így kiszorultunk, sok őstermelő, akiknek<br>
>> nincsenek kártyaleolvasó kütyüjük. A törvényes magyar fizető eszközt <br>
>> itt nem<br>
>> fogadták el...<br>
>><br>
>> Térerő mint a mesékben, hol van, hol nincsen, hiába mentem a <br>
>> Vodafonhoz, a<br>
>> T-hez, sajnálattal, közlik, h aha, tudják, ez van.<br>
>><br>
>> Internet kiépítettség alig, akinek van, az méreg drága.<br>
>><br>
>> Nekem mobil netem van, ha kb 10 nap alatt lefogyasztom, emil, bankolás,<br>
>> utána süket-néma világ.<br>
>><br>
>> Ezek után, próbálj bármit intézni vidéken.<br>
>><br>
>> Jah, éppen, tegnap sem volt áram, megy a hibaelhárítás, kihűltek a <br>
>> kazánok.<br>
>><br>
>> Nyáron számtalanszor a vízrendszer omlott össze, lovas kocsikkal <br>
>> töltötték<br>
>> föl, a teljesen kiürült víztározót, ami néhány falut ellátott vízzel.<br>
>> Fáradtan, koszosan hazamész a munkából este alkonyatkor, már csak 37 <br>
>> Celsius<br>
>> van, kinyitod a csapot, és semmi.<br>
>><br>
>> Több mint 200 új falugazdászt kellet felvennie a NAK-nak 2024-ben, mert<br>
>> olyan bevallási, adminisztrációs terheket raknak a parasztokra, a<br>
>> parasztlázadást elkerülendő.<br>
>><br>
>> Ne legyen igazam, de ez az új "DAP" tuti ki fogja vidéken verni a<br>
>> biztosítékokat.<br>
>><br>
>> Budapesten mentem el az üszire, és kértem, h csinálják meg nekem, <br>
>> kérdezték,<br>
>> mit? Mondtam, amire 16-tól köteleznek, mert nem értem, mit várnak el <br>
>> tőlem,<br>
>> és hogyan...<br>
>><br>
>> Persze kellet az okos mobil meg a kódolvasó, meg a dap, háááát, eddig <br>
>> azt<br>
>> hittem tudom követni ezt a világot, de egyre hülyébbnek érzem magam.<br>
>><br>
>> Lehet, h az vagyok.<br>
>><br>
>> Ölelés, A<br>
>><br>
>><br>
>> 2025. 01. 06. 11:51 keltezéssel, Baják Gábor írta:<br>
>>       Ez egy teljesen felesleges és értelmetlen petíció, ráadásul az<br>
>>       indoklás egy téves állítással kezdődik.<br>
>> Az ügyfélkaput nem kapcsolják le, csak a belépés lesz kétlépcsős<br>
>> (biztonságosab). Banki ügyintézésnél pl. már mindenhol<br>
>> ilyen a beléptetés.<br>
>><br>
>> <a href="https://index.hu/gazdasag/2025/01/04/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-pr" rel="noreferrer" target="_blank">https://index.hu/gazdasag/2025/01/04/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-pr</a> <br>
>><br>
>> ogram-dap-idomsoft-valasz-atallas/<br>
>> <a href="https://index.hu/belfold/2025/01/05/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-kor" rel="noreferrer" target="_blank">https://index.hu/belfold/2025/01/05/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-kor</a> <br>
>><br>
>> manyablak-ugyintezes-kosa-ferenc/<br>
>><br>
>> Rita Kunsay-Sipos <<a href="mailto:ritakunsay@gmail.com" target="_blank">ritakunsay@gmail.com</a>> ezt írta (időpont: 2025. jan.<br>
>> 6., H, 9:55):<br>
>><br>
>><br>
>>       ------<br>
>><br>
>><br>
>> [image+%282%29+%281%29.png?version=0]<br>
>><br>
>> 2025. január 15-én leállítják az Ügyfélkaput, és helyette egy<br>
>> bonyolult, okostelefon-alapú rendszerre terelnek minket.<br>
>><br>
>> Ez nemcsak az adatbiztonságot, hanem a szabadságunkat is<br>
>> fenyegeti – bizonyíték nélkül, hogy valóban jobb lenne.<br>
>><br>
>> Írja alá a petíciót most, hogy megőrizzük az Ügyfélkaput és a<br>
>> választás jogát mindenki számára!<br>
>><br>
>> A PETÍCIÓ ALÁÍRÁSA<br>
>><br>
>> Kedves Lista<br>
>><br>
>> Tudja, vannak pillanatok, amikor ki kell állnunk az igazunkért.<br>
>> Most éppen egy ilyen közeli eseménynek nézünk elébe. Alapjaiban<br>
>> változik meg a mindennapi ügyintézésünk – és nem a javunkra.<br>
>><br>
>> 2025. január 15-én éjfélkor az Ügyfélkapu jelenlegi, jól ismert<br>
>> formáját le akarják kapcsolni. Ezzel egy egyszerű, megbízható<br>
>> rendszert vennének el tőlünk, amit milliók használtak<br>
>> biztonsággal és elégedettséggel.<br>
>><br>
>> Azt, ami évek óta az állampolgárok alapvető eszköze volt ügyeik<br>
>> intézésében, most egy bizonytalan, bonyolult megoldás váltaná<br>
>> fel.<br>
>><br>
>> Helyette egy olyan rendszerre terelnének minket, amelyhez<br>
>> okostelefonra van szükség, és amely bonyolultabb és sebezhetőbb.<br>
>><br>
>> Gondoljon csak bele: mi lesz azokkal, akik nem értenek az<br>
>> okostelefonokhoz, vagy akik egyáltalán nem rendelkeznek ilyen<br>
>> eszközzel? Mi lesz Önnel, ha elromlik vagy elveszik a beléptető<br>
>> alkalmazása illetve eszköze?<br>
>><br>
>> Ha Ön is úgy gondolja, hogy meg kell védenünk az Ügyfélkaput,<br>
>> kérem, írja alá a kérelmünket! Minden aláírás számít, hogy<br>
>> megmutassuk: jogunk van a választáshoz! Jogunk van eldönteni,<br>
>> hogyan intézzük az ügyeinket, és milyen technológiákhoz<br>
>> folyamodunk.<br>
>><br>
>> Képzeljen el néhány hétköznapi helyzetet:<br>
>><br>
>>  *  A szomszéd néni az Ügyfélkapun keresztül intézi nyugdíját,<br>
>>     és nem rendelkezik okostelefonnal. Ő nemcsak elveszettnek<br>
>>     érezné magát egy új rendszerben, hanem talán már az is<br>
>>     megterhelő lenne számára, hogy egyáltalán megértse, hogyan<br>
>>     kellene regisztrálnia.<br>
>>  *  A fiatal vállalkozónak, aki az Ügyfélkapun keresztül adja be<br>
>>     adóbevallását, most egy bonyolultabb, fejletlen megoldásra<br>
>>     kellene áttérnie. Az ő ideje pénz, és ez a változtatás<br>
>>     komoly hátrányokat okozhat számára.<br>
>>  *  Az egyedülálló anya, aki a háztartás dolgait (például<br>
>>     gépjármű-ügyintézés) egyszerűen intézte eddig, most órákat<br>
>>     tölthet a kormányablaknál, ha valami probléma adódik.<br>
>>     Ahelyett, hogy gyermekével tölthetné az időt, új akadályokat<br>
>>     kellene leküzdenie.<br>
>><br>
>> Ezek az emberek – mint sok millió magyar – nem bonyolultabb<br>
>> rendszert szeretnének, hanem a választás szabadságát, hogy<br>
>> eldönthessék, melyik megoldás a legjobb számukra.<br>
>><br>
>> Csatlakozzon hozzánk, és írja alá a petíciót most! Üzenjen Both<br>
>> Andrásnak, a Digitális Magyarország Ügynökség<br>
>> vezérigazgatójának. Ezzel nemcsak magán, hanem sokakon segíthet.<br>
>><br>
>> Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgársági Program<br>
>> bevezetését azzal indokolják, hogy az Ügyfélkapu nem<br>
>> biztonságos. De mi garantálja, hogy az okostelefonoktól való<br>
>> függés biztonságosabb?<br>
>><br>
>> A valóság az, hogy a fejlesztések lassan haladnak, és egyre több<br>
>> felhasználói panasz érkezik az új rendszerek bonyolultságáról. A<br>
>> regisztráció, a hitelesítési folyamat körülményes, és sokan nem<br>
>> tudnak lépést tartani ezekkel az új követelményekkel.<br>
>><br>
>> Ahogy a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete is rámutatott:<br>
>><br>
>> „Az eddigi tapasztalatok szerint az elektronikus ügyintézésre<br>
>> kötelezettek negyede teljesen alkalmatlan az áttérésre,<br>
>> nagyjából a fele pedig képtelen megbirkózni a használatával.”<br>
>><br>
>> Ráadásul az adatok egyetlen platformra, a Digitális<br>
>> Állampolgársági Programba történő terelése nemcsak<br>
>> adatbiztonsági, hanem szuverenitási kérdéseket is felvet.<br>
>><br>
>> Ne hagyjuk, hogy milliók váljanak kiszolgáltatottá!<br>
>><br>
>> Az Ügyfélkapu elvesztése nemcsak az adatainkat, hanem a<br>
>> szabadságunkat is veszélyezteti. Állampolgári jogaink nem<br>
>> lehetnek egyetlen platformhoz kötve, és nem szabad, hogy bárkit<br>
>> kizárjanak az ügyintézés lehetőségéből.<br>
>><br>
>> A megoldás egyszerű: tartsák meg az Ügyfélkaput az új rendszerek<br>
>> mellett! Ez nem technológiai visszalépés, hanem a választás<br>
>> szabadságának megőrzése.<br>
>><br>
>> Kérem, csatlakozzon hozzánk! Írja alá a Digitális Magyarország<br>
>> Ügynökségnek címzett petíciónkat, hogy megmutassuk: együtt<br>
>> kivívhatjuk a digitális szabadságot!<br>
>><br>
>> Üdvözlettel,<br>
>><br>
>> Teleki Béla és a CitizenGO csapata<br>
>><br>
>> U.i.: Most van itt az idő cselekedni. Minden aláírás számít, és<br>
>> Ön is kulcsszereplője lehet ennek a küzdelemnek. Ne hagyjuk,<br>
>> hogy egy bonyolult, központosított rendszer vegye át a<br>
>> szabadságunk helyét!<br>
>> Ossza meg felhívásunkat minél többekkel.<br>
>><br>
>> További információ:<br>
>><br>
>> A szakértő szerint sem az Ügyfélkapu+, sem a DÁP nem áll készen<br>
>> a startra<br>
>><br>
>> DÁP és Ügyfélkapu+, siessen, mindjárt lejárnak a határidők<br>
>><br>
>> Szinte senki sem érti, hogyan kell majd elektronikusan ügyet<br>
>> intézni az Ügyfélkapu leállítása után – állítja a Magyar<br>
>> Könyvelők Országos Egyesülete<br>
>><br>
>> A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete közleménye<br>
>><br>
>><br>
>> A CitizenGO olyan aktív polgárok közössége, akik mindent<br>
>> megtesznek azért, hogy az emberi élet, a család és a szabadság<br>
>> értékét megbecsülje a világ. A CitizenGO tagjai különböző<br>
>> nemzetek polgárai. Csapatunk 5 kontinensen 16 országot képvisel,<br>
>> petíciós oldalunk 12 különböző nyelven működik. Itt tudhat meg<br>
>> többet a CitizenGO-ról, valamint követhet bennünket Facebook-on,<br>
>> illetve Twitter-en.<br>
>><br>
>><br>
>> Amennyiben nem szeretne e-mail-eket fogadni a CitizenGO-tól,<br>
>> kattintson erre a linkre. Ha szeretné, hogy a CitizenGO üzenetei<br>
>> biztosan megérkezzenek, kérjük, vegye fel a<br>
>> <a href="mailto:peticiok@citizengo.org" target="_blank">peticiok@citizengo.org</a> fiókot a címlistájára. E-mail címének,<br>
>> nyelvi beállításainak vagy más személyes adatainak<br>
>> megváltoztatásához kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. Ha<br>
>> szeretné felvenni a kapcsolatot a CitizenGO-val, kérjük, ne erre<br>
>> a címre válaszoljon, helyette az alábbi címre várjuk üzenetét:<br>
>> <a href="http://citizengo.org/hu/contact" rel="noreferrer" target="_blank">citizengo.org/hu/contact</a><br>
>> [trk?t=1&mid=OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEZM6XcHVkua8w3w9D8JymAfY2bWRUIOck4B5pW <br>
>><br>
>> CPAeqbBaMne52ZbT92xaaDU_TBHlVexQF0WdrdtXdpIpbPWEmeCYWewNXJ4_1lTRalztEg9hmH <br>
>><br>
>> C2qonOhQL5rFXiDhJtNFkdTw4dc32k6EqA]<br>
>> _______________________________________________<br>
>> Grem mailing list<br>
>> <a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
>><br>
>><br>
>> _______________________________________________<br>
>> Grem mailing list<br>
>> <a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
>> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
>><br>
>><br>
>><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> Grem mailing list<br>
> <a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
> <a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" rel="noreferrer" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</blockquote></div>