[Grem] Digitális szabadságot!
Gy Greschik
gy.greschik at teguec.com
2025. Jan. 6., H, 18:14:46 CET
Kedves Adrienn!
Őgy érted, hogy csak akkor írhatom hitelt érdemlően, hogy vannak a vidéknek elektronikusan jól és rosszul ellátott részei is (mert ezt írtam), ha ott élnék?
Vagy úgy érted, hogy nem érdemel hitelt, amit Zalába költözött barátaink szavairól írtam -- azaz mást írtam, mint amit ők nekem mondtak?
Esetleg azt állítod, hogy a zalai faluban élő barátaink hazudtak nekem?
És nekem mit kellene tennem ahhoz, hogy az általam hallottak közvetítésében „hitelt érdemeljek”? Vidékre költöznöm...? És vidéken hova, hogy visszanyerjem elveszett hitelességemet?
Gy.
On Mon, 6 Jan 2025, Adrienn1 wrote:
> Date: Mon, 6 Jan 2025 17:12:39 +0100
> From: Adrienn1 <adrienn.bisztray at googlemail.com>
> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] Digitális szabadságot!
>
> Ezt akkor írhatnád le hitelt érdemlően, ha TE élnél vidéken, és nem
> egyszervolt valaki meséli...
>
> .... kormányablak, kormányiroda, movil a faluban :)))))))))))))))))))))))))
>
> A
>
> 2025. 01. 06. 16:47 keltezéssel, Gy Greschik írta:
>> Olvasom az alábbi hozzászólásban, hogy: „Aki ... az még egy hetet sem
>> élt Magyarországon vidéken.” Stb., stb.
>>
>> Tévedés. „A vidéken” nincs automatikosan gond se árammal, se internet
>> eléréssel. De „van olyan vidék” ahol vannak ilyen gondok.
>>
>> Egy ismerősúnk kétéve költözött egy zalai faluba: az internetre nem
>> hallottam tőlük panaszt, se mobiltelefon elérhetőségre. Sőt, azt
>> mesélték, hogy a korábbi budapesti-agglomerációs házukhoz képest
>> mesésen jó és kényelmes az állami szolgáltatások elérhetősége
>> (okmányiroda, kormányablak movil változatai, stb.)
>>
>> Gy.
>>
>> On Mon, 6 Jan 2025, Adrienn1 wrote:
>>
>>> Date: Mon, 6 Jan 2025 14:49:01 +0100
>>> From: Adrienn1 <adrienn.bisztray at googlemail.com>
>>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> Subject: Re: [Grem] Digitális szabadságot!
>>>
>>>
>>> Kedveseim
>>>
>>> Aki ennyire túltolja ezt a digitális világot, az még egy hetet sem élt
>>> Magyarországon vidéken.
>>>
>>> (Rendesen magukra haragítják az embereket, és akkor ki csodálkozik, h
>>> ez a
>>> pszichopata így tud nyomulni mindenhol.)
>>>
>>> Veszprém megyében, Balaton-felvidéken, kb kiröhögnek, ha bankkártyámat
>>> előveszem. Balatonfüreden egy OTP-ről tudok, Erste, meg a többi nincsen,
>>> bankautomatáról kettőről tudok a tesconál.
>>>
>>> Ugyan akkor, Veszprémben rendeztek ősszel olyan borfesztivált, ahol
>>> csak a
>>> kártyás fizetést engedték, így kiszorultunk, sok őstermelő, akiknek
>>> nincsenek kártyaleolvasó kütyüjük. A törvényes magyar fizető eszközt
>>> itt nem
>>> fogadták el...
>>>
>>> Térerő mint a mesékben, hol van, hol nincsen, hiába mentem a
>>> Vodafonhoz, a
>>> T-hez, sajnálattal, közlik, h aha, tudják, ez van.
>>>
>>> Internet kiépítettség alig, akinek van, az méreg drága.
>>>
>>> Nekem mobil netem van, ha kb 10 nap alatt lefogyasztom, emil, bankolás,
>>> utána süket-néma világ.
>>>
>>> Ezek után, próbálj bármit intézni vidéken.
>>>
>>> Jah, éppen, tegnap sem volt áram, megy a hibaelhárítás, kihűltek a
>>> kazánok.
>>>
>>> Nyáron számtalanszor a vízrendszer omlott össze, lovas kocsikkal
>>> töltötték
>>> föl, a teljesen kiürült víztározót, ami néhány falut ellátott vízzel.
>>> Fáradtan, koszosan hazamész a munkából este alkonyatkor, már csak 37
>>> Celsius
>>> van, kinyitod a csapot, és semmi.
>>>
>>> Több mint 200 új falugazdászt kellet felvennie a NAK-nak 2024-ben, mert
>>> olyan bevallási, adminisztrációs terheket raknak a parasztokra, a
>>> parasztlázadást elkerülendő.
>>>
>>> Ne legyen igazam, de ez az új "DAP" tuti ki fogja vidéken verni a
>>> biztosítékokat.
>>>
>>> Budapesten mentem el az üszire, és kértem, h csinálják meg nekem,
>>> kérdezték,
>>> mit? Mondtam, amire 16-tól köteleznek, mert nem értem, mit várnak el
>>> tőlem,
>>> és hogyan...
>>>
>>> Persze kellet az okos mobil meg a kódolvasó, meg a dap, háááát, eddig
>>> azt
>>> hittem tudom követni ezt a világot, de egyre hülyébbnek érzem magam.
>>>
>>> Lehet, h az vagyok.
>>>
>>> Ölelés, A
>>>
>>>
>>> 2025. 01. 06. 11:51 keltezéssel, Baják Gábor írta:
>>> Ez egy teljesen felesleges és értelmetlen petíció, ráadásul az
>>> indoklás egy téves állítással kezdődik.
>>> Az ügyfélkaput nem kapcsolják le, csak a belépés lesz kétlépcsős
>>> (biztonságosab). Banki ügyintézésnél pl. már mindenhol
>>> ilyen a beléptetés.
>>>
>>>
> https://index.hu/gazdasag/2025/01/04/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-pr
>>>
>>> ogram-dap-idomsoft-valasz-atallas/
>>>
> https://index.hu/belfold/2025/01/05/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-kor
>>>
>>> manyablak-ugyintezes-kosa-ferenc/
>>>
>>> Rita Kunsay-Sipos <ritakunsay at gmail.com> ezt írta (időpont: 2025. jan.
>>> 6., H, 9:55):
>>>
>>>
>>> ------
>>>
>>>
>>> [image+%282%29+%281%29.png?version=0]
>>>
>>> 2025. január 15-én leállítják az Ügyfélkaput, és helyette egy
>>> bonyolult, okostelefon-alapú rendszerre terelnek minket.
>>>
>>> Ez nemcsak az adatbiztonságot, hanem a szabadságunkat is
>>> fenyegeti – bizonyíték nélkül, hogy valóban jobb lenne.
>>>
>>> Írja alá a petíciót most, hogy megőrizzük az Ügyfélkaput és a
>>> választás jogát mindenki számára!
>>>
>>> A PETÍCIÓ ALÁÍRÁSA
>>>
>>> Kedves Lista
>>>
>>> Tudja, vannak pillanatok, amikor ki kell állnunk az igazunkért.
>>> Most éppen egy ilyen közeli eseménynek nézünk elébe. Alapjaiban
>>> változik meg a mindennapi ügyintézésünk – és nem a javunkra.
>>>
>>> 2025. január 15-én éjfélkor az Ügyfélkapu jelenlegi, jól ismert
>>> formáját le akarják kapcsolni. Ezzel egy egyszerű, megbízható
>>> rendszert vennének el tőlünk, amit milliók használtak
>>> biztonsággal és elégedettséggel.
>>>
>>> Azt, ami évek óta az állampolgárok alapvető eszköze volt ügyeik
>>> intézésében, most egy bizonytalan, bonyolult megoldás váltaná
>>> fel.
>>>
>>> Helyette egy olyan rendszerre terelnének minket, amelyhez
>>> okostelefonra van szükség, és amely bonyolultabb és sebezhetőbb.
>>>
>>> Gondoljon csak bele: mi lesz azokkal, akik nem értenek az
>>> okostelefonokhoz, vagy akik egyáltalán nem rendelkeznek ilyen
>>> eszközzel? Mi lesz Önnel, ha elromlik vagy elveszik a beléptető
>>> alkalmazása illetve eszköze?
>>>
>>> Ha Ön is úgy gondolja, hogy meg kell védenünk az Ügyfélkaput,
>>> kérem, írja alá a kérelmünket! Minden aláírás számít, hogy
>>> megmutassuk: jogunk van a választáshoz! Jogunk van eldönteni,
>>> hogyan intézzük az ügyeinket, és milyen technológiákhoz
>>> folyamodunk.
>>>
>>> Képzeljen el néhány hétköznapi helyzetet:
>>>
>>> * A szomszéd néni az Ügyfélkapun keresztül intézi nyugdíját,
>>> és nem rendelkezik okostelefonnal. Ő nemcsak elveszettnek
>>> érezné magát egy új rendszerben, hanem talán már az is
>>> megterhelő lenne számára, hogy egyáltalán megértse, hogyan
>>> kellene regisztrálnia.
>>> * A fiatal vállalkozónak, aki az Ügyfélkapun keresztül adja be
>>> adóbevallását, most egy bonyolultabb, fejletlen megoldásra
>>> kellene áttérnie. Az ő ideje pénz, és ez a változtatás
>>> komoly hátrányokat okozhat számára.
>>> * Az egyedülálló anya, aki a háztartás dolgait (például
>>> gépjármű-ügyintézés) egyszerűen intézte eddig, most órákat
>>> tölthet a kormányablaknál, ha valami probléma adódik.
>>> Ahelyett, hogy gyermekével tölthetné az időt, új akadályokat
>>> kellene leküzdenie.
>>>
>>> Ezek az emberek – mint sok millió magyar – nem bonyolultabb
>>> rendszert szeretnének, hanem a választás szabadságát, hogy
>>> eldönthessék, melyik megoldás a legjobb számukra.
>>>
>>> Csatlakozzon hozzánk, és írja alá a petíciót most! Üzenjen Both
>>> Andrásnak, a Digitális Magyarország Ügynökség
>>> vezérigazgatójának. Ezzel nemcsak magán, hanem sokakon segíthet.
>>>
>>> Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgársági Program
>>> bevezetését azzal indokolják, hogy az Ügyfélkapu nem
>>> biztonságos. De mi garantálja, hogy az okostelefonoktól való
>>> függés biztonságosabb?
>>>
>>> A valóság az, hogy a fejlesztések lassan haladnak, és egyre több
>>> felhasználói panasz érkezik az új rendszerek bonyolultságáról. A
>>> regisztráció, a hitelesítési folyamat körülményes, és sokan nem
>>> tudnak lépést tartani ezekkel az új követelményekkel.
>>>
>>> Ahogy a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete is rámutatott:
>>>
>>> „Az eddigi tapasztalatok szerint az elektronikus ügyintézésre
>>> kötelezettek negyede teljesen alkalmatlan az áttérésre,
>>> nagyjából a fele pedig képtelen megbirkózni a használatával.”
>>>
>>> Ráadásul az adatok egyetlen platformra, a Digitális
>>> Állampolgársági Programba történő terelése nemcsak
>>> adatbiztonsági, hanem szuverenitási kérdéseket is felvet.
>>>
>>> Ne hagyjuk, hogy milliók váljanak kiszolgáltatottá!
>>>
>>> Az Ügyfélkapu elvesztése nemcsak az adatainkat, hanem a
>>> szabadságunkat is veszélyezteti. Állampolgári jogaink nem
>>> lehetnek egyetlen platformhoz kötve, és nem szabad, hogy bárkit
>>> kizárjanak az ügyintézés lehetőségéből.
>>>
>>> A megoldás egyszerű: tartsák meg az Ügyfélkaput az új rendszerek
>>> mellett! Ez nem technológiai visszalépés, hanem a választás
>>> szabadságának megőrzése.
>>>
>>> Kérem, csatlakozzon hozzánk! Írja alá a Digitális Magyarország
>>> Ügynökségnek címzett petíciónkat, hogy megmutassuk: együtt
>>> kivívhatjuk a digitális szabadságot!
>>>
>>> Üdvözlettel,
>>>
>>> Teleki Béla és a CitizenGO csapata
>>>
>>> U.i.: Most van itt az idő cselekedni. Minden aláírás számít, és
>>> Ön is kulcsszereplője lehet ennek a küzdelemnek. Ne hagyjuk,
>>> hogy egy bonyolult, központosított rendszer vegye át a
>>> szabadságunk helyét!
>>> Ossza meg felhívásunkat minél többekkel.
>>>
>>> További információ:
>>>
>>> A szakértő szerint sem az Ügyfélkapu+, sem a DÁP nem áll készen
>>> a startra
>>>
>>> DÁP és Ügyfélkapu+, siessen, mindjárt lejárnak a határidők
>>>
>>> Szinte senki sem érti, hogyan kell majd elektronikusan ügyet
>>> intézni az Ügyfélkapu leállítása után – állítja a Magyar
>>> Könyvelők Országos Egyesülete
>>>
>>> A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete közleménye
>>>
>>>
>>> A CitizenGO olyan aktív polgárok közössége, akik mindent
>>> megtesznek azért, hogy az emberi élet, a család és a szabadság
>>> értékét megbecsülje a világ. A CitizenGO tagjai különböző
>>> nemzetek polgárai. Csapatunk 5 kontinensen 16 országot képvisel,
>>> petíciós oldalunk 12 különböző nyelven működik. Itt tudhat meg
>>> többet a CitizenGO-ról, valamint követhet bennünket Facebook-on,
>>> illetve Twitter-en.
>>>
>>>
>>> Amennyiben nem szeretne e-mail-eket fogadni a CitizenGO-tól,
>>> kattintson erre a linkre. Ha szeretné, hogy a CitizenGO üzenetei
>>> biztosan megérkezzenek, kérjük, vegye fel a
>>> peticiok at citizengo.org fiókot a címlistájára. E-mail címének,
>>> nyelvi beállításainak vagy más személyes adatainak
>>> megváltoztatásához kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. Ha
>>> szeretné felvenni a kapcsolatot a CitizenGO-val, kérjük, ne erre
>>> a címre válaszoljon, helyette az alábbi címre várjuk üzenetét:
>>> citizengo.org/hu/contact
>>>
> [trk?t=1&mid=OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEZM6XcHVkua8w3w9D8JymAfY2bWRUIOck4B5pW
>>>
>>> CPAeqbBaMne52ZbT92xaaDU_TBHlVexQF0WdrdtXdpIpbPWEmeCYWewNXJ4_1lTRalztEg9hmH
>>>
>>> C2qonOhQL5rFXiDhJtNFkdTw4dc32k6EqA]
>>> _______________________________________________
>>> Grem mailing list
>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Grem mailing list
>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>
>>>
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról