[Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
KEA
kea at turul.banki.hu
2025. Ápr. 28., H, 16:37:55 CEST
A sede vacante rendjét Szent II. János Pál 1996-os Universi Dominici
gregis apostoli rendelkezése szabályozta utoljára (magyarul itt
olvasható*), melyet apróságokban módosított két utódja. A sede vacante
ideje alatt semmilyen változást nem szabad bevezetni, minden marad a
régiben, a fő az új pápa minél hamarabbi megválasztása.
[*] https://regi.katolikus.hu/konyvtar.php?h=429
II. János Pál pápa apostoli konstitúciója
Az apostoli szék üresedéséről és a római pápa megválasztásáról
1996. február 22.
2025. 04. 28. 15:39 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
> Itt:
> https://en.wikipedia.org/wiki/Cardinal_electors_in_the_2025_papal_conclave
> <https://en.wikipedia.org/wiki/Cardinal_electors_in_the_2025_papal_conclave>
> van egy táblázat a 2025. április 21.én kezdődő konklávén pápának
> megválasztható bíborosokról. A táblázat 16. pontja Sarah bíboros.
> Ezek szerint, a sajtóhírek, amiket én olvastam, hamisak voltak, és
> választható.
> https://en.wikipedia.org/wiki/Cardinal_electors_in_the_2025_papal_conclave
> <https://en.wikipedia.org/wiki/Cardinal_electors_in_the_2025_papal_conclave>
>
> On Mon, Apr 28, 2025 at 3:17 PM Emoke Greschik <greschem at gmail.com
> <mailto:greschem at gmail.com>> wrote:
>
> Remélem, betartják a szabályokat és Sarah bíboros még szerepel a
> választhatók között.
>
> On Mon, Apr 28, 2025 at 2:36 PM Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com
> <mailto:gy.greschik at teguec.com>> wrote:
>
> Sőt, az sem igaz, hogy Sarag bíboros 80 évnél idősebb volna.
>
> Életrajza szerint 1945 június 15.-én született. Tehát idén nyáron
> tölti majd be 80. életévét. Azaz nencsak pápává választható (mint
> bármely más katolikus férfi, életkorától függetlenül) hanem még a
> választó bíborosok (a konklávé) tagja is lesz (ha ott lesz).
>
> Mellesleg: ha eseteg tegnap töltötte volna be a 80. életévét, akkor
> is választhatna, mert a pápai trón megüresedésének a napja
> (esetünkben 2025. áprils 21.) számít: aki akznap vagy azelőtt tölti
> be a 80. életévét, annak nincs szavazati joga. Ez egyszerű jog,
> szabályozás, amin a Katolikus Egyházban bizonyos különleges esetekben
> (a hívek üdve érdekében vészhelyzetben, pl.) túl lehet és kell is
> lépni. Az általam idézett cikk pont ilyen helyzettel példálózott
> (minden választó bíboros hirtelen meghal, három kivételével).
>
> Tehát ezek a szabályok „nem szentírás” hanem sima szabályozás. Pl.:
>
> - 1958-ig összesen 70 bíboros volt a világon, maximum - 1970-ig
> minden bíboros szavazhatott, korától függetlenül
>
> stb.
>
> Akit érdekel, ajánlom:
>
> www.pillarcatholic.com/p/the-cardinal-electors-by-the-numbers
> <http://www.pillarcatholic.com/p/the-cardinal-electors-by-the-numbers>
>
> Direkt nem másolom ide az egész cikket.
>
> Gy.
>
> On Mon, 28 Apr 2025, Gy Greschik wrote:
>
>> Date: Mon, 28 Apr 2025 14:13:26 +0200 (CEST) From: Gy Greschik
>> <gy.greschik at teguec.com
> <mailto:gy.greschik at teguec.com>>
>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>> Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>>
>> A cikk írója tisztában van a tényekkel.
>>
>> Valaki más nincs azokkal tisztában.
>>
>> Ugyanis nem a megválasztható pápa életkorát szabja meg (a
> jelen) egyházjog,
>> hanem a választó (a szavazó) bíborosokét. Viszont a bíborosok
> nem kell, hogy
>> saját maguk közül válasszanak.
>>
>> Sőt, akit megválasztalanak, ha jól tudom még pap sem kell,
> hogy legyen.
>>
>> Utóbbi esetben illető előbb pappá, majd püspökké szentelik,
> mielőtt a pápai
>> trónt elfoglalná.
>>
>> Már akkor, ha elfogadja a felkérést. Mert szabadsága van
> (legyen bíboros,
>> püspök, pap vagy laikus) azt nem elfogadni.
>>
>> Gy.
>>
>> On Mon, 28 Apr 2025, Emoke Greschik wrote:
>>
>>> Date: Mon, 28 Apr 2025 13:53:16 +0200 From: Emoke Greschik
>>> <greschem at gmail.com
> <mailto:greschem at gmail.com>>
>>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>> Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>>>
>>> Úgy látszik a cikk írója nincs tisztában azzal, hogy Sarah
> bíboros már
>>> elmúlt 80 éves, tehát ő már nincs a pápának megválasztható
> bíborosok
>>> között.
>>>
>>> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:49 PM Emoke Greschik
> <greschem at gmail.com <mailto:greschem at gmail.com>> wrote:
>>> Bemásolom ide a Gyuszi által magyar nyelven kiküldött
> cikket
>>>
>>> Kapunk-e időt?
>>>
>>> https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
> <https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/>
>>> [furcsav.jpg?w=599]
>>>
>>> Sok minden a helyére került húsvét nyolcadában, mi pedig
> csodálhatjuk
>>> Isten kifürkészhetetlen útjait. Korábban sokan imádkoztunk
> Franciscus
>>> megtéréséért, és ő időt kapott: az Úr a halál torkából is
> engedte
>>> visszatérni, hogy aztán látszólag mégis kihasználatlanul
> teljen el a
>>> kegyelmi idő. Hiszen biztosan nem következett be látványos
> megtérése,
>>> és Isten tudja, hogy ha nem is látványosan, bekövetkezett-e
>>> egyáltalán. Mert nem ez szolgálta Isten dicsőségét.
>>>
>>> Olvasom közben az ömlengő értékeléseket, az utolsó „I love
>>> you”-vallomásokat, és várom az áldott csendet, amikor
> nemsokára ezek
>>> is elhalnak és oszlásnak indulnak. Mert ez biztosan
> bekövetkezik.
>>> Beleégett a retinámba és hallóidegeimbe ahogy a Franciscus
>>> halálhíréről szentmise közben értesülő idősebb, szikártermetű úr
>>> önkéntelenül felszakadó sóhajban Istennek adott hálát a
> végért. Mert
>>> valójában megkönnyebbülés Franciscus ámokfutásának vége. És a rá
>>> vonatkozó ítélet megszületett, még akkor is, ha én csak a
> végítélet
>>> napján fogom megtudni bizonyossággal, hogy vajon ő a
> világtörténelem
>>> legrosszabb vagy második legrosszabb pápája volt-e.
>>>
>>> Mert még nincs vége a történelemnek, és talán ismét pápát
> választanak,
>>> ha az Úr megengedi, így hamarosan kiderülhet az, ami leginkább
>>> foglalkoztat egy ideje: hogy vajon kap-e időt az egyház a
> megújulásra
>>> vagy sem. Vajon az, ami az ariánus válság, a képrombolás, az
> első
>>> pornokrácia, a luderi dög-lázadás után bekövetkezett már
> egyszer, a
>>> megújulás, megtörténik-e most is, amikor minden korábbi
> erkölcsi,
>>> hitbeli válságot meghaladó, azokat mind magába foglaló és
> meghaladó
>>> tragikus helyzetben van az egyház?
>>>
>>> Olvasom a tippeket is a következő pápa személyéről, az
> elemzéseket,
>>> hogy ki kivel, ki ellen, milyen esélyekkel, ki lenne a kívánatos
>>> jelölt. De továbbra is azt gondolom, hogy a Szentlélek nem
> veszi el a
>>> bíborosok szabad akaratát, így bár kétségkívül
> cselekedhetnének jót a
>>> “szerecsenek” (Jer 13,23), és megválaszthatnának egy jó
> embert is
>>> maguk közül, de emberi számítás szerint felettébb
> valószínűtlen lenne
>>> a bíborba öltözött leopárducoknak levetkőzni csíkjaikat vagy
>>> foltjaikat. Ezért Sarah bíboros pápává választását szegényes
>>> fantáziámmal sajnos csak úgy tudnám elképzelni, ha ráomlik a
>>> Sixtus-kápolna a konklávéra, és csak három bíboros jönne elő
> élve a
>>> romok közül, akik 2-1 arányban megválasztanák őt. Ahogy egykori
>>> szerzetes tanárom mondaná erre: nincs kizárva, miszerint
> lehetséges,
>>> ámbár nem valószínű… Nagyon nem valószínű. De ha ez az igen
>>> valószínűtlen fordulat mégis bekövetkezne, az annak lenne
> biztos jele,
>>> hogy visszaáll az igazság az egyházban és vele
> visszatérhetünk a hit
>>> útjára, tehát lesz ideje az egyháznak megújulni.
>>>
>>> De ugyanilyen biztos jel lenne az ellenkezőre, ha a jelenleg
>>> legnagyobb esélyesnek nevezett Parolin következne a pápai
> trónon. Ha
>>> ez megtörténne, az annak lenne ordító jele, hogy igaza volt
> Szent
>>> Alfonznak. Az egyháznak ugyanúgy a kereszten kell kínszenvedések
>>> közepette meghalnia, mint az ő fejének, Jézus Krisztusnak, így a
>>> dicsőséges feltámadása a végítélet napján fog bekövetkezni,
> amely
>>> azonnal követné halálát. Mert nem lehetséges, hogy Isten ne
>>> szolgáltasson igazságot vértanú választottjainak, ahogy azt
> ő maga
>>> megígérte:
>>>
>>> „Hát Isten nem szolgáltat-e igazságot választottainak, akik
>>> éjjel-nappal hozzá kiáltanak? Vajon megvárakoztatja őket? Mondom
>>> nektek: hamarosan igazságot szolgáltat nekik.” (Lk 18,7)
>>>
>>> És ha bekövetkezik az emberileg valószínű forgatókönyv, a
> sötétség
>>> pedig megkapja a maga óráját sokak hitének és életének
> kioltására, még
>>> aktuálisabb lenne Krisztus Urunk kérdése:
>>>
>>> „De amikor eljön az Emberfia, vajon talál-e hitet a földön?”
>>>
>>> Az Úr nem válaszolta meg a kérdést, amelyet viszont nem
> véletlenül
>>> tett fel. Lehet, hogy rövidesen megtudjuk a választ.
>>>
>>>
>>> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:34 PM Gy Greschik
> <gy.greschik at teguec.com <mailto:gy.greschik at teguec.com>>
>>> wrote: Az szabadkőművesek olasz Nagypáholya kommünikéjében
>>> Ferenc pápát, mint a szadabkőműves eszmék megtestesítőjét
>>> (életében és tanításában) valamint a testvériség, alázatosság, és
>>> a bolygónkat átölelő humanizmus (amik a szabadkőművesség publikus
>>> célkitűzése) előmozdítóját méltatja itt:
>>>
>>>
>>> https://www.granloggia.it/francesco-il-papa-degli-ultimi/
> <https://www.granloggia.it/francesco-il-papa-degli-ultimi/>
>>>
>>> ahonnan pdf formában is letölthető az anyag, csatolom. Angolul
>>> itt:
>>>
>>>
>>>
> https://traditioninaction.org/ProgressivistDoc/A_202_Berg.html
> <https://traditioninaction.org/ProgressivistDoc/A_202_Berg.html>
>>>
>>> Ki tudja, lesz-e még az Egyháznak olyan pápája, aki nem a
>>> szabadkőművesség, hanem Krisztus mércéjéhez igazítja lépéseit?
>>> Bibliai alapon, a hittel élve sem lehetünk ebben biztosak:
>>>
>>>
>>> https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
> <https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/>
>>>
>>> Gy.
>>>
>>>
>>> On Sat, 26 Apr 2025, KEA wrote:
>>>
>>>> Date: Sat, 26 Apr 2025 08:30:00 +0200 From: KEA
>>>> <kea at turul.banki.hu
> <mailto:kea at turul.banki.hu>>
>>>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>>> To: ildiko.sk at gmail.com
> <mailto:ildiko.sk at gmail.com>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>>> Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>>>>
>>>> Érdekes írás, még akkor is, ha nem érzem benne azt az
>>> átütő erőt, hogy
>>>> "na most került a helyére bennem az egyház és a pápaság
>>> örténetének
>>>> elmúlt 50-60-70 éve. Bár nem vagyok történész (sem),
>>> abban biztos
>>>> vagyok, hogy a felsorolt pápák egyeke sem élt fasiszta
>>> rendszer alatt.
>>>>
>>>> On 4/26/25 1:48 AM, Ildikó Somorjainé Kuźniarski-Zupka
>>> wrote:
>>>>> A teljes cikk:
>>>>>
>>>
>> https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
>> <https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai>
>
>>
>>
> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
>
>
>>
> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
>
>
>> 4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
>>>>> Deepl App segítségével történt fordítása:
>>>>>
>>>>> “***Konklávé 2025.*
>>>>>
>>>>> Ferenc pápa és a 2025-ös konklávé: Még mindig várunk
>>> egy harmadik
>>>>> évezredes pápára
>>>>>
>>>>> Bár igaz, hogy katolikus hitünk időtlen, a katolikus
>>> egyház mégis
>>>>> megrekedni látszik a katasztrofális 20. században.
>>>>>
>>>>>
>>>>> A római katolikus egyház még mindig vár egy valóban
>>> harmadik évezredes
>>>>> pápára. A legutóbbi három pápa - II. János Pál, XVI.
>>> Benedek és Ferenc
>>>>> pápa - mindhárman inkább a 20., mint a 21. század
>>> emberei voltak.
>>>>>
>>>>> Amikor XVI. Benedek meghalt, elgondolkodtam azon, hogy
>>> mind II. János
>>>>> Pál, mind Benedek tagja volt annak, amit mi Amerikában
>>> "A legnagyobb
>>>>> generációnak" nevezünk - azoknak, akik túlélték a
>>> totalitarizmus és a
>>>>> második világháború borzalmait. Ez hasonló világnézetet
>>> adott nekik. Az
>>>>> európai történelemmel kapcsolatos perspektívájuk a
>>> francia forradalom
>>>>> hatásaival és a bal- és jobboldali totalitarizmus
>>> felemelkedésével
>>>>> kapcsolatos aggodalmakra vonatkozott. Mivel fasiszta és
>>> kommunista
>>>>> rendszerek alatt éltek, Amerikára úgy tekintettek, mint
>>> felszabadítóra
>>>>> és menedékre azok számára, akik szabadságot kerestek az
>>> elnyomó rezsimek
>>>>> elől. Pozitívan tekintettek például a politikai
>>> liberalizmusra, és
>>>>> csodálták az amerikai vallásszabadság rendszerét, vagy
>>> ahogy XVI.
>>>>> Benedek nevezte, a "szabad egyház" rendszerét.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ugyanakkor felvetettem, hogy Ferenc pápa, mivel nem
>>> európai, hanem
>>>>> latin-amerikai, és egy kicsit fiatalabb generációból
>>> származik, nem
>>>>> ugyanilyen szemlélettel rendelkezik az amerikai
>>> politikai kultúráról.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Mindazonáltal vannak más hasonlóságok is e három pápa
>>> között. Együttesen
>>>>> igazi anomáliát alkotnak a pápaság 2000 évre
>>> visszanyúló hosszú
>>>>> történetében. A lengyel pápa, a német pápa és az
>>> argentin pápa megtörték
>>>>> a pápaság olasz kézben tartásának hosszú hagyományát az
>>> egyetemes
>>>>> katolikus egyházban. A leendő konklávéban még mindig az
>>> európai
>>>>> bíborosok vannak a legnagyobb számban; és közülük is az
>>> olasz bíborosok
>>>>> száma a legnagyobb.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ráadásul, bár Ferenc pápa nevezetesen az első újvilági
>>> pápa, őt is,
>>>>> akárcsak II. János Pált és XVI. Benedeket, nagyon is a
>>> 20. század világa
>>>>> formálta. Latin-Amerikában nőtt fel a hidegháború
>>> idején, amikor a
>>>>> radikális baloldali gerillaerők, amelyeket gyakran a
>>> Szovjetunió
>>>>> kommunista pénze támogatott, összecsaptak a jobboldali
>>> katonai
>>>>> rezsimekkel. A papi hivatásra az 1960-as évek végén, a
>>> II. vatikáni
>>>>> zsinat utáni zűrzavar és hullámvölgy közepette
>>> érkezett.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Akkor csatlakozott a jezsuitákhoz, amikor a jezsuiták
>>> soraiban a
>>>>> "felszabadítás teológiája" terjedt el - a marxizmus és
>>> a
>>>>> történelmi-bibliai kritika mérgező keveréke, amely
>>> gyakran csökkentette
>>>>> az egyéni bűn, Jézus Krisztus istenségének és a
>>> halhatatlan lelkek
>>>>> örökkévalóságban való megváltásának hangsúlyát, és
>>> Jézust pusztán emberi
>>>>> társadalmi forradalmárként ábrázolta, akinek célja
>>> Isten országának
>>>>> földi megvalósítása, mint valami szocialista utópia.
>>> Korai szolgálata az
>>>>> Egyházon belüli csendes belső szakadás kontextusában
>>> alakult ki, amelyet
>>>>> a Humanae Vitae emberi szexualitásról és házasságról
>>> szóló tanítással
>>>>> kapcsolatos nézeteltérések okoztak, amely hangsúlyozta,
>>> hogy minden
>>>>> házasságnak az életért és az életre nyitottnak kell
>>> lennie, és elítélte
>>>>> a fogamzásgátlást, mint az emberi szexualitás céljait
>>> felforgatót, mind
>>>>> az egyesülést, mind a nemzést szolgálót.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ferenc pápa pápasága tehát sok szempontból nem a várt
>>> folytatása volt
>>>>> II. János Pál és XVI. Benedek munkájának, amely a II.
>>> vatikáni zsinatra
>>>>> vonatkozó folytonosság hermeneutikájának
>>> stabilizálására és az egyház
>>>>> emberi szexualitásról szóló katekézisének elmélyítésére
>>> irányult a "Test
>>>>> teológiája" irányába. Ferenc pápa pápasága gyakran az
>>> 1970-es évekbe
>>>>> való visszautalásnak tűnt.
>>>>>
>>>>>
>>>>> János Pál II. generáció egyháza határozottan maga
>>> mögött hagyta az
>>>>> 1970-es éveket. Túlléptek az 1970-es évek progresszív
>>> teológiáján és a
>>>>> hippi gitáros tömegeken. Felfedezték a liturgikus
>>> hagyomány szépségét,
>>>>> mint valami újat és frisset - valami, ami nagyon közel
>>> áll XVI. Benedek
>>>>> szívéhez. Újjáélesztették a házasság és a család
>>> kultúráját, valamint a
>>>>> valódi nőiesség és férfiasság megbecsülését - ez volt
>>> az, ami II. János
>>>>> Pál apostolságának központi eleme volt már fiatal pap
>>> korában is. A
>>>>> hetvenes évekből kilépve, élénk tanúságot tettek arról,
>>> hogy a katolikus
>>>>> egyház milyen módon kínál gyógyszert a modern
>>> társadalmi életet sújtó
>>>>> számos betegségre.
>>>>>
>>>>>
>>>>> A római katolikus egyháznak még nem volt - és talán
>>> több generáción
>>>>> keresztül nem is lesz - olyan pápája, aki "a II. János
>>> Pál-generációból
>>>>> való", aki felerősíti az egyház liturgiájának,
>>> hagyományának, valamint a
>>>>> családnak mint a társadalom elsődleges egységének
>>> központi szerepéről
>>>>> szóló erkölcsi és társadalmi tanításnak az e generáció
>>> által teljes
>>>>> mellszélességgel és bocsánatkérés nélkül vállalt
>>> szerepét. A konklávéban
>>>>> részt vevő vagy pápabírónak tekintett bíborosok közül
>>> sokan a 70-es
>>>>> éveikben járnak, és nem igazán "tartoznak" ehhez az új
>>> és gyorsan
>>>>> növekvő, II. János Pál utáni egyházhoz.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Az a tendencia, hogy a média visszahatásától való
>>> félelem miatt minden
>>>>> kérdést tétován liberális terminológiába burkolnak, azt
>>> mutatja, hogy
>>>>> nem veszik észre, hogy a 21. századi internetes
>>> forradalom miként
>>>>> szabadította fel a fiatalokat a mainstream média
>>> fojtogató hatalma alól.
>>>>> Az a tendencia, hogy a nők tiszteletben tartása az
>>> egyházban
>>>>> megköveteli, hogy a papságban vagy a Római Kúrián belül
>>> a hagyományosan
>>>>> férfi szerepekbe foglalják őket, ahelyett, hogy nyíltan
>>> ünnepelnék a női
>>>>> szerepeket - amelyek elvesztése a család és a
>>> társadalom egészének
>>>>> széteséséhez vezetett -, figyelmen kívül hagyja a
>>> fiatalok körében - még
>>>>> a nem katolikus körökben is - azt a tendenciát, hogy
>>> újra felfedezik
>>>>> ezeket az értékeket az LMBTQ+ mozgalom
>>> aszexualitásának,
>>>>> nemsemlegességének, de hiperszexualitásának agresszív
>>> nyomulásával szemben.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Vajon a konklávé bíborosai "hazafutnak a mamához", és
>>> egyszerűen egy
>>>>> biztonságos, olasz jelöltet választanak, aki
>>> együttműködik a Római
>>>>> Kúriával, ahelyett, hogy elgáncsolná az olasz
>>> dominanciájú egyház, mint
>>>>> egyetemes, jelentős bürokratikus struktúrával
>>> rendelkező intézmény
>>>>> működését? Egy olasz pápa megválasztása három pápa és
>>> fél évszázadnyi
>>>>> nem olasz pápa után "visszatérést jelenthetne a
>>> normalitáshoz".
>>>>>
>>>>>
>>>>> Vajon a konklávé bíborosai olyan pápát keresnek majd,
>>> aki "érti" az
>>>>> ezredforduló elején bekövetkezett sarkot, egy olyan
>>> pápát, aki a
>>>>> fiatalabb generációhoz tartozik, akinek az 1970-es évek
>>> progresszivitása
>>>>> nem új, hanem szánalmasan elavult? A katolikus egyház
>>> nem haldoklik az
>>>>> ősi hagyományok és liturgia súlya alatt, ahogy az
>>> 1970-es évek
>>>>> progresszívái gondolták; a katolikus egyház növekszik
>>> Latin-Amerikában,
>>>>> Afrikában, Ázsiában, sőt az Egyesült Államokban és
>>> Európában is a hitre
>>>>> tért fiatalok körében, akiket a II. János Pál-generáció
>>> evangelizációs
>>>>> erőfeszítései vonzottak az új médiában.
>>>>>
>>>>>
>>>>> 25 éve - negyed évszázada - vagyunk a harmadik
>>> évezredben. A katolikus
>>>>> hit történetéről való gondolkodáshoz szükséges hosszú
>>> történelmi
>>>>> távlatokat tekintve ez csupán egy szempillantás. Lehet,
>>> hogy még 25 évbe
>>>>> telik, amíg a II. János Pál-féle forradalom teljes
>>> hatását látjuk az
>>>>> egyetemes egyház életében. De a katolicizmus új
>>> tavaszának jelei helyi
>>>>> szinten már láthatóak bárki számára, akinek van szeme,
>>> hogy lássa.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Szerző
>>>>>
>>>>> Susan Hanssen
>>> <https://crisismagazine.com/author/susan-hanssen
> <https://crisismagazine.com/author/susan-hanssen>>
>>>>>
>>>>> Susan Hanssen professzor a Dallasi Egyetem
>>> történészprofesszora, ahol a
>>>>> tanév során a dallasi kampuszon amerikai civilizációt,
>>> nyáron pedig a
>>>>> római kampuszon nyugati civilizációt tanít."
>>>>>
>>>>> Szeretettel: Ildikó
>>>>>
>>>>>
>>>>> Emoke Greschik <greschem at gmail.com
> <mailto:greschem at gmail.com>
>>> <mailto:greschem at gmail.com <mailto:greschem at gmail.com>>>
>>>>> (időpont: 2025. ápr. 25., P, 5:19) ezt írta:
>>>>>
>>>>> Itt van egy cikk részlet arról, hogy milyen
>>> sajnálatos változás
>>>>> történt a jezsuita rendben, ami valószínűleg Ferenc
>>> pápa
>>>>> formálódására is hatással lehetett:
>>>>>
>>>>> ..........
>>>>>
>>>>> *He *(Pope Francis)*joined the Jesuits**at a time
>>> of the rise of
>>>>> “liberation theology” inJesuit ranks*—*a toxic
>>> mixture of Marxism
>>>>> with historical-biblical criticism that often
>>> reducedthe emphasis on
>>>>> individual sin*, *the divinity of Jesus Christ*,
>>> and the redemption
>>>>> of immortal souls in eternity, *portraying Jesus
>>> asa merely human
>>>>> social revolutionary aiming to bring about the
>>> kingdom of God on
>>>>> earth* *like some socialist utopia*.*His early
>>> ministry**developed
>>>>> in the context of* *a silent internal schism in the
>>> Church caused by
>>>>> dissent on *t*he teaching of /Humanae Vitae/ on
>>> human sexuality and
>>>>> marriage, which emphasized the need for every
>>> marriage to be for
>>>>> life and open to life and condemning contraception
>>> as subversive of
>>>>> the very ends of human sexuality, both unitive and
>>> procreative. *
>>>>>
>>>>> So, in many ways, the papacy of Pope Francis was
>>> not the expected
>>>>> follow-up to John Paul II’s and Benedict XVI’s work
>>> of stabilizing
>>>>> the hermeneutic of continuity regarding the Second
>>> Vatican Council
>>>>> and deepening the Church’s catechesis on human
>>> sexuality in the
>>>>> direction of the “Theology of the Body.” Pope
>>> Francis’ papacy often
>>>>> felt like a throwback to the 1970s.
>>>>>
>>>>> .........
>>>>>
>>>>> forrás:
>>>>>
>>>
>> https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
>> <https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai>
>
>>
>>
> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
>
>
>>
> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
>
>
>> 4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> On Tue, Apr 22, 2025 at 9:25 PM KEA
>>> <kea at turul.banki.hu <mailto:kea at turul.banki.hu>
>>>>> <mailto:kea at turul.banki.hu
> <mailto:kea at turul.banki.hu>>> wrote:
>>>>>
>>>>>> Ferenc pápa felé, amiért szerinte ő
>>> /"melegbarát püspököket,
>>>>> érsekeket
>>>>>> és bíborosokat"/ nevez ki. /"Ez egy
>>> trend."/
>>>>>
>>>>> "Esz nem éppen felebaráti mondás, de ő ikaszán
>>> nem felebarát, hanem
>>>>> egész barátságtalan."
>>>>>
>>>>> --
>>>>>
>>>>> Üdvrivalgással: KEA.
>>>>>
>>>>> _______________________________________________ Grem mailing
>>>>> list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>> <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>>
>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem>
>>>>>
>>>>>
>>>>> _______________________________________________ Grem mailing
>>>>> list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem>
>>>>>
>>>>
>>>> --
>>>>
>>>> Üdvrivalgással: KEA.
>>>> _______________________________________________ Grem mailing
>>>> list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem>
>>>> _______________________________________________
>>> Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem>
>>>
>>>
>> _______________________________________________
> Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem>
>
>
> _______________________________________________ Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
További információk a(z) Grem levelezőlistáról