[Grem] Jezsuita_Ferenc pp.

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Ápr. 28., H, 15:39:39 CEST


Itt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cardinal_electors_in_the_2025_papal_conclave
van egy táblázat a 2025. április 21.én kezdődő konklávén pápának
megválasztható bíborosokról.  A táblázat 16. pontja Sarah bíboros. Ezek
szerint, a sajtóhírek, amiket én olvastam, hamisak voltak, és választható.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cardinal_electors_in_the_2025_papal_conclave

On Mon, Apr 28, 2025 at 3:17 PM Emoke Greschik <greschem at gmail.com> wrote:

> Remélem, betartják a szabályokat és Sarah bíboros még szerepel a
> választhatók között.
>
> On Mon, Apr 28, 2025 at 2:36 PM Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
> wrote:
>
>> Sőt, az sem igaz, hogy Sarag bíboros 80 évnél idősebb volna.
>>
>> Életrajza szerint 1945 június 15.-én született.  Tehát idén nyáron tölti
>> majd be 80. életévét.  Azaz nencsak pápává választható (mint bármely más
>> katolikus férfi, életkorától függetlenül) hanem még a választó bíborosok (a
>> konklávé) tagja is lesz (ha ott lesz).
>>
>> Mellesleg: ha eseteg tegnap töltötte volna be a 80. életévét, akkor is
>> választhatna, mert a pápai trón megüresedésének a napja (esetünkben 2025.
>> áprils 21.) számít: aki akznap vagy azelőtt tölti be a 80. életévét, annak
>> nincs szavazati joga.  Ez egyszerű jog, szabályozás, amin a Katolikus
>> Egyházban bizonyos különleges esetekben (a hívek üdve érdekében
>> vészhelyzetben, pl.) túl lehet és kell is lépni.  Az általam idézett cikk
>> pont ilyen helyzettel példálózott (minden választó bíboros hirtelen meghal,
>> három kivételével).
>>
>> Tehát ezek a szabályok „nem szentírás” hanem sima szabályozás.  Pl.:
>>
>>   - 1958-ig összesen 70 bíboros volt a világon, maximum
>>   - 1970-ig minden bíboros szavazhatott, korától függetlenül
>>
>> stb.
>>
>> Akit érdekel, ajánlom:
>>
>>      www.pillarcatholic.com/p/the-cardinal-electors-by-the-numbers
>>
>> Direkt nem másolom ide az egész cikket.
>>
>> Gy.
>>
>> On Mon, 28 Apr 2025, Gy Greschik wrote:
>>
>> > Date: Mon, 28 Apr 2025 14:13:26 +0200 (CEST)
>> > From: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
>> > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> > Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>> >
>> > A cikk írója tisztában van a tényekkel.
>> >
>> > Valaki más nincs azokkal tisztában.
>> >
>> > Ugyanis nem a megválasztható pápa életkorát szabja meg (a jelen)
>> egyházjog,
>> > hanem a választó (a szavazó) bíborosokét. Viszont a bíborosok nem kell,
>> hogy
>> > saját maguk közül válasszanak.
>> >
>> > Sőt, akit megválasztalanak, ha jól tudom még pap sem kell, hogy legyen.
>> >
>> > Utóbbi esetben illető előbb pappá, majd püspökké szentelik, mielőtt a
>> pápai
>> > trónt elfoglalná.
>> >
>> > Már akkor, ha elfogadja a felkérést.  Mert szabadsága van (legyen
>> bíboros,
>> > püspök, pap vagy laikus) azt nem elfogadni.
>> >
>> > Gy.
>> >
>> > On Mon, 28 Apr 2025, Emoke Greschik wrote:
>> >
>> >> Date: Mon, 28 Apr 2025 13:53:16 +0200
>> >> From: Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
>> >> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >> Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>> >>
>> >> Úgy látszik a cikk írója nincs tisztában azzal, hogy Sarah bíboros már
>> >> elmúlt 80 éves, tehát ő már nincs a pápának megválasztható bíborosok
>> >> között.
>> >>
>> >> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:49 PM Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
>> wrote:
>> >>       Bemásolom ide a Gyuszi által magyar nyelven kiküldött cikket
>> >>
>> >>                                Kapunk-e időt?
>> >>
>> >> https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
>> >> [furcsav.jpg?w=599]
>> >>
>> >> Sok minden a helyére került húsvét nyolcadában, mi pedig csodálhatjuk
>> >> Isten kifürkészhetetlen útjait. Korábban sokan imádkoztunk Franciscus
>> >> megtéréséért, és ő időt kapott: az Úr a halál torkából is engedte
>> >> visszatérni, hogy aztán látszólag mégis kihasználatlanul teljen el a
>> >> kegyelmi idő. Hiszen biztosan nem következett be látványos megtérése,
>> >> és Isten tudja, hogy ha nem is látványosan, bekövetkezett-e
>> >> egyáltalán. Mert nem ez szolgálta Isten dicsőségét.
>> >>
>> >> Olvasom közben az ömlengő értékeléseket, az utolsó „I love
>> >> you”-vallomásokat, és várom az áldott csendet, amikor nemsokára ezek
>> >> is elhalnak és oszlásnak indulnak. Mert ez biztosan bekövetkezik.
>> >> Beleégett a retinámba és hallóidegeimbe ahogy a Franciscus
>> >> halálhíréről szentmise közben értesülő idősebb, szikártermetű úr
>> >> önkéntelenül felszakadó sóhajban Istennek adott hálát a végért. Mert
>> >> valójában megkönnyebbülés Franciscus ámokfutásának vége. És a rá
>> >> vonatkozó ítélet megszületett, még akkor is, ha én csak a végítélet
>> >> napján fogom megtudni bizonyossággal, hogy vajon ő a világtörténelem
>> >> legrosszabb vagy második legrosszabb pápája volt-e.
>> >>
>> >> Mert még nincs vége a történelemnek, és talán ismét pápát választanak,
>> >> ha az Úr megengedi, így hamarosan kiderülhet az, ami leginkább
>> >> foglalkoztat egy ideje: hogy vajon kap-e időt az egyház a megújulásra
>> >> vagy sem. Vajon az, ami az ariánus válság, a képrombolás, az első
>> >> pornokrácia, a luderi dög-lázadás után bekövetkezett már egyszer, a
>> >> megújulás, megtörténik-e most is, amikor minden korábbi erkölcsi,
>> >> hitbeli válságot meghaladó, azokat mind magába foglaló és meghaladó
>> >> tragikus helyzetben van az egyház?
>> >>
>> >> Olvasom a tippeket is a következő pápa személyéről, az elemzéseket,
>> >> hogy ki kivel, ki ellen, milyen esélyekkel, ki lenne a kívánatos
>> >> jelölt. De továbbra is azt gondolom, hogy a Szentlélek nem veszi el a
>> >> bíborosok szabad akaratát, így bár kétségkívül cselekedhetnének jót a
>> >> “szerecsenek” (Jer 13,23), és megválaszthatnának egy jó embert is
>> >> maguk közül, de emberi számítás szerint felettébb valószínűtlen lenne
>> >> a bíborba öltözött leopárducoknak levetkőzni csíkjaikat vagy
>> >> foltjaikat. Ezért Sarah bíboros pápává választását szegényes
>> >> fantáziámmal sajnos csak úgy tudnám elképzelni, ha ráomlik a
>> >> Sixtus-kápolna a konklávéra, és csak három bíboros jönne elő élve a
>> >> romok közül, akik 2-1 arányban megválasztanák őt. Ahogy egykori
>> >> szerzetes tanárom mondaná erre: nincs kizárva, miszerint lehetséges,
>> >> ámbár nem valószínű… Nagyon nem valószínű. De ha ez az igen
>> >> valószínűtlen fordulat mégis bekövetkezne, az annak lenne biztos jele,
>> >> hogy visszaáll az igazság az egyházban és vele visszatérhetünk a hit
>> >> útjára, tehát lesz ideje az egyháznak megújulni.
>> >>
>> >> De ugyanilyen biztos jel lenne az ellenkezőre, ha a jelenleg
>> >> legnagyobb esélyesnek nevezett Parolin következne a pápai trónon. Ha
>> >> ez megtörténne, az annak lenne ordító jele, hogy igaza volt Szent
>> >> Alfonznak. Az egyháznak ugyanúgy a kereszten kell kínszenvedések
>> >> közepette meghalnia, mint az ő fejének, Jézus Krisztusnak, így a
>> >> dicsőséges feltámadása a végítélet napján fog bekövetkezni, amely
>> >> azonnal követné halálát. Mert nem lehetséges, hogy Isten ne
>> >> szolgáltasson igazságot vértanú választottjainak, ahogy azt ő maga
>> >> megígérte:
>> >>
>> >> „Hát Isten nem szolgáltat-e igazságot választottainak, akik
>> >> éjjel-nappal hozzá kiáltanak? Vajon megvárakoztatja őket? Mondom
>> >> nektek: hamarosan igazságot szolgáltat nekik.” (Lk 18,7)
>> >>
>> >> És ha bekövetkezik az emberileg valószínű forgatókönyv, a sötétség
>> >> pedig megkapja a maga óráját sokak hitének és életének kioltására, még
>> >> aktuálisabb lenne Krisztus Urunk kérdése:
>> >>
>> >> „De amikor eljön az Emberfia, vajon talál-e hitet a földön?”
>> >>
>> >> Az Úr nem válaszolta meg a kérdést, amelyet viszont nem véletlenül
>> >> tett fel. Lehet, hogy rövidesen megtudjuk a választ.
>> >>
>> >>
>> >> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:34 PM Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
>> >> wrote:
>> >>       Az szabadkőművesek olasz Nagypáholya kommünikéjében Ferenc
>> >>       pápát, mint a szadabkőműves eszmék megtestesítőjét
>> >>       (életében és tanításában) valamint a testvériség,
>> >>       alázatosság, és a bolygónkat átölelő humanizmus (amik a
>> >>       szabadkőművesség publikus célkitűzése) előmozdítóját
>> >>       méltatja itt:
>> >>
>> >>
>> >>        https://www.granloggia.it/francesco-il-papa-degli-ultimi/
>> >>
>> >>       ahonnan pdf formában is letölthető az anyag, csatolom.
>> >>       Angolul itt:
>> >>
>> >>
>> >>        https://traditioninaction.org/ProgressivistDoc/A_202_Berg.html
>> >>
>> >>       Ki tudja, lesz-e még az Egyháznak olyan pápája, aki nem a
>> >>       szabadkőművesség, hanem Krisztus mércéjéhez igazítja
>> >>       lépéseit?  Bibliai alapon, a hittel élve sem lehetünk
>> >>       ebben biztosak:
>> >>
>> >>
>> >>        https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
>> >>
>> >>       Gy.
>> >>
>> >>
>> >>       On Sat, 26 Apr 2025, KEA wrote:
>> >>
>> >>       > Date: Sat, 26 Apr 2025 08:30:00 +0200
>> >>       > From: KEA <kea at turul.banki.hu>
>> >>       > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >>       > To: ildiko.sk at gmail.com, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >>       > Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>> >>       >
>> >>       > Érdekes írás, még akkor is, ha nem érzem benne azt az
>> >>       átütő erőt, hogy
>> >>       > "na most került a helyére bennem az egyház és a pápaság
>> >>       örténetének
>> >>       > elmúlt 50-60-70 éve. Bár nem vagyok történész (sem),
>> >>       abban biztos
>> >>       > vagyok, hogy a felsorolt pápák egyeke sem élt fasiszta
>> >>       rendszer alatt.
>> >>       >
>> >>       > On 4/26/25 1:48 AM, Ildikó Somorjainé Kuźniarski-Zupka
>> >>       wrote:
>> >>       >> A teljes cikk:
>> >>       >>
>> >>       >
>> https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
>> >>
>> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
>> >>
>> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
>> >>       4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
>> >>       >> Deepl App segítségével történt fordítása:
>> >>       >>
>> >>       >> “***Konklávé 2025.*
>> >>       >>
>> >>       >> Ferenc pápa és a 2025-ös konklávé: Még mindig várunk
>> >>       egy harmadik
>> >>       >> évezredes pápára
>> >>       >>
>> >>       >> Bár igaz, hogy katolikus hitünk időtlen, a katolikus
>> >>       egyház mégis
>> >>       >> megrekedni látszik a katasztrofális 20. században.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> A római katolikus egyház még mindig vár egy valóban
>> >>       harmadik évezredes
>> >>       >> pápára. A legutóbbi három pápa - II. János Pál, XVI.
>> >>       Benedek és Ferenc
>> >>       >> pápa - mindhárman inkább a 20., mint a 21. század
>> >>       emberei voltak.
>> >>       >>
>> >>       >> Amikor XVI. Benedek meghalt, elgondolkodtam azon, hogy
>> >>       mind II. János
>> >>       >> Pál, mind Benedek tagja volt annak, amit mi Amerikában
>> >>       "A legnagyobb
>> >>       >> generációnak" nevezünk - azoknak, akik túlélték a
>> >>       totalitarizmus és a
>> >>       >> második világháború borzalmait. Ez hasonló világnézetet
>> >>       adott nekik. Az
>> >>       >> európai történelemmel kapcsolatos perspektívájuk a
>> >>       francia forradalom
>> >>       >> hatásaival és a bal- és jobboldali totalitarizmus
>> >>       felemelkedésével
>> >>       >> kapcsolatos aggodalmakra vonatkozott. Mivel fasiszta és
>> >>       kommunista
>> >>       >> rendszerek alatt éltek, Amerikára úgy tekintettek, mint
>> >>       felszabadítóra
>> >>       >> és menedékre azok számára, akik szabadságot kerestek az
>> >>       elnyomó rezsimek
>> >>       >> elől. Pozitívan tekintettek például a politikai
>> >>       liberalizmusra, és
>> >>       >> csodálták az amerikai vallásszabadság rendszerét, vagy
>> >>       ahogy XVI.
>> >>       >> Benedek nevezte, a "szabad egyház" rendszerét.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Ugyanakkor felvetettem, hogy Ferenc pápa, mivel nem
>> >>       európai, hanem
>> >>       >> latin-amerikai, és egy kicsit fiatalabb generációból
>> >>       származik, nem
>> >>       >> ugyanilyen szemlélettel rendelkezik az amerikai
>> >>       politikai kultúráról.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Mindazonáltal vannak más hasonlóságok is e három pápa
>> >>       között. Együttesen
>> >>       >> igazi anomáliát alkotnak a pápaság 2000 évre
>> >>       visszanyúló hosszú
>> >>       >> történetében. A lengyel pápa, a német pápa és az
>> >>       argentin pápa megtörték
>> >>       >> a pápaság olasz kézben tartásának hosszú hagyományát az
>> >>       egyetemes
>> >>       >> katolikus egyházban. A leendő konklávéban még mindig az
>> >>       európai
>> >>       >> bíborosok vannak a legnagyobb számban; és közülük is az
>> >>       olasz bíborosok
>> >>       >> száma a legnagyobb.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Ráadásul, bár Ferenc pápa nevezetesen az első újvilági
>> >>       pápa, őt is,
>> >>       >> akárcsak II. János Pált és XVI. Benedeket, nagyon is a
>> >>       20. század világa
>> >>       >> formálta. Latin-Amerikában nőtt fel a hidegháború
>> >>       idején, amikor a
>> >>       >> radikális baloldali gerillaerők, amelyeket gyakran a
>> >>       Szovjetunió
>> >>       >> kommunista pénze támogatott, összecsaptak a jobboldali
>> >>       katonai
>> >>       >> rezsimekkel. A papi hivatásra az 1960-as évek végén, a
>> >>       II. vatikáni
>> >>       >> zsinat utáni zűrzavar és hullámvölgy közepette
>> >>       érkezett.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Akkor csatlakozott a jezsuitákhoz, amikor a jezsuiták
>> >>       soraiban a
>> >>       >> "felszabadítás teológiája" terjedt el - a marxizmus és
>> >>       a
>> >>       >> történelmi-bibliai kritika mérgező keveréke, amely
>> >>       gyakran csökkentette
>> >>       >> az egyéni bűn, Jézus Krisztus istenségének és a
>> >>       halhatatlan lelkek
>> >>       >> örökkévalóságban való megváltásának hangsúlyát, és
>> >>       Jézust pusztán emberi
>> >>       >> társadalmi forradalmárként ábrázolta, akinek célja
>> >>       Isten országának
>> >>       >> földi megvalósítása, mint valami szocialista utópia.
>> >>       Korai szolgálata az
>> >>       >> Egyházon belüli csendes belső szakadás kontextusában
>> >>       alakult ki, amelyet
>> >>       >> a Humanae Vitae emberi szexualitásról és házasságról
>> >>       szóló tanítással
>> >>       >> kapcsolatos nézeteltérések okoztak, amely hangsúlyozta,
>> >>       hogy minden
>> >>       >> házasságnak az életért és az életre nyitottnak kell
>> >>       lennie, és elítélte
>> >>       >> a fogamzásgátlást, mint az emberi szexualitás céljait
>> >>       felforgatót, mind
>> >>       >> az egyesülést, mind a nemzést szolgálót.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Ferenc pápa pápasága tehát sok szempontból nem a várt
>> >>       folytatása volt
>> >>       >> II. János Pál és XVI. Benedek munkájának, amely a II.
>> >>       vatikáni zsinatra
>> >>       >> vonatkozó folytonosság hermeneutikájának
>> >>       stabilizálására és az egyház
>> >>       >> emberi szexualitásról szóló katekézisének elmélyítésére
>> >>       irányult a "Test
>> >>       >> teológiája" irányába. Ferenc pápa pápasága gyakran az
>> >>       1970-es évekbe
>> >>       >> való visszautalásnak tűnt.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> János Pál II. generáció egyháza határozottan maga
>> >>       mögött hagyta az
>> >>       >> 1970-es éveket. Túlléptek az 1970-es évek progresszív
>> >>       teológiáján és a
>> >>       >> hippi gitáros tömegeken. Felfedezték a liturgikus
>> >>       hagyomány szépségét,
>> >>       >> mint valami újat és frisset - valami, ami nagyon közel
>> >>       áll XVI. Benedek
>> >>       >> szívéhez. Újjáélesztették a házasság és a család
>> >>       kultúráját, valamint a
>> >>       >> valódi nőiesség és férfiasság megbecsülését - ez volt
>> >>       az, ami II. János
>> >>       >> Pál apostolságának központi eleme volt már fiatal pap
>> >>       korában is. A
>> >>       >> hetvenes évekből kilépve, élénk tanúságot tettek arról,
>> >>       hogy a katolikus
>> >>       >> egyház milyen módon kínál gyógyszert a modern
>> >>       társadalmi életet sújtó
>> >>       >> számos betegségre.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> A római katolikus egyháznak még nem volt - és talán
>> >>       több generáción
>> >>       >> keresztül nem is lesz - olyan pápája, aki "a II. János
>> >>       Pál-generációból
>> >>       >> való", aki felerősíti az egyház liturgiájának,
>> >>       hagyományának, valamint a
>> >>       >> családnak mint a társadalom elsődleges egységének
>> >>       központi szerepéről
>> >>       >> szóló erkölcsi és társadalmi tanításnak az e generáció
>> >>       által teljes
>> >>       >> mellszélességgel és bocsánatkérés nélkül vállalt
>> >>       szerepét. A konklávéban
>> >>       >> részt vevő vagy pápabírónak tekintett bíborosok közül
>> >>       sokan a 70-es
>> >>       >> éveikben járnak, és nem igazán "tartoznak" ehhez az új
>> >>       és gyorsan
>> >>       >> növekvő, II. János Pál utáni egyházhoz.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Az a tendencia, hogy a média visszahatásától való
>> >>       félelem miatt minden
>> >>       >> kérdést tétován liberális terminológiába burkolnak, azt
>> >>       mutatja, hogy
>> >>       >> nem veszik észre, hogy a 21. századi internetes
>> >>       forradalom miként
>> >>       >> szabadította fel a fiatalokat a mainstream média
>> >>       fojtogató hatalma alól.
>> >>       >> Az a tendencia, hogy a nők tiszteletben tartása az
>> >>       egyházban
>> >>       >> megköveteli, hogy a papságban vagy a Római Kúrián belül
>> >>       a hagyományosan
>> >>       >> férfi szerepekbe foglalják őket, ahelyett, hogy nyíltan
>> >>       ünnepelnék a női
>> >>       >> szerepeket - amelyek elvesztése a család és a
>> >>       társadalom egészének
>> >>       >> széteséséhez vezetett -, figyelmen kívül hagyja a
>> >>       fiatalok körében - még
>> >>       >> a nem katolikus körökben is - azt a tendenciát, hogy
>> >>       újra felfedezik
>> >>       >> ezeket az értékeket az LMBTQ+ mozgalom
>> >>       aszexualitásának,
>> >>       >> nemsemlegességének, de hiperszexualitásának agresszív
>> >>       nyomulásával szemben.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Vajon a konklávé bíborosai "hazafutnak a mamához", és
>> >>       egyszerűen egy
>> >>       >> biztonságos, olasz jelöltet választanak, aki
>> >>       együttműködik a Római
>> >>       >> Kúriával, ahelyett, hogy elgáncsolná az olasz
>> >>       dominanciájú egyház, mint
>> >>       >> egyetemes, jelentős bürokratikus struktúrával
>> >>       rendelkező intézmény
>> >>       >> működését? Egy olasz pápa megválasztása három pápa és
>> >>       fél évszázadnyi
>> >>       >> nem olasz pápa után "visszatérést jelenthetne a
>> >>       normalitáshoz".
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Vajon a konklávé bíborosai olyan pápát keresnek majd,
>> >>       aki "érti" az
>> >>       >> ezredforduló elején bekövetkezett sarkot, egy olyan
>> >>       pápát, aki a
>> >>       >> fiatalabb generációhoz tartozik, akinek az 1970-es évek
>> >>       progresszivitása
>> >>       >> nem új, hanem szánalmasan elavult? A katolikus egyház
>> >>       nem haldoklik az
>> >>       >> ősi hagyományok és liturgia súlya alatt, ahogy az
>> >>       1970-es évek
>> >>       >> progresszívái gondolták; a katolikus egyház növekszik
>> >>       Latin-Amerikában,
>> >>       >> Afrikában, Ázsiában, sőt az Egyesült Államokban és
>> >>       Európában is a hitre
>> >>       >> tért fiatalok körében, akiket a II. János Pál-generáció
>> >>       evangelizációs
>> >>       >> erőfeszítései vonzottak az új médiában.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> 25 éve - negyed évszázada - vagyunk a harmadik
>> >>       évezredben. A katolikus
>> >>       >> hit történetéről való gondolkodáshoz szükséges hosszú
>> >>       történelmi
>> >>       >> távlatokat tekintve ez csupán egy szempillantás. Lehet,
>> >>       hogy még 25 évbe
>> >>       >> telik, amíg a II. János Pál-féle forradalom teljes
>> >>       hatását látjuk az
>> >>       >> egyetemes egyház életében. De a katolicizmus új
>> >>       tavaszának jelei helyi
>> >>       >> szinten már láthatóak bárki számára, akinek van szeme,
>> >>       hogy lássa.
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Szerző
>> >>       >>
>> >>       >> Susan Hanssen
>> >>       <https://crisismagazine.com/author/susan-hanssen>
>> >>       >>
>> >>       >> Susan Hanssen professzor a Dallasi Egyetem
>> >>       történészprofesszora, ahol a
>> >>       >> tanév során a dallasi kampuszon amerikai civilizációt,
>> >>       nyáron pedig a
>> >>       >> római kampuszon nyugati civilizációt tanít."
>> >>       >>
>> >>       >> Szeretettel:
>> >>       >> Ildikó
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> Emoke Greschik <greschem at gmail.com
>> >>       <mailto:greschem at gmail.com>>
>> >>       >> (időpont: 2025. ápr. 25., P, 5:19) ezt írta:
>> >>       >>
>> >>       >>     Itt van egy cikk részlet arról, hogy milyen
>> >>       sajnálatos változás
>> >>       >>     történt a jezsuita rendben, ami valószínűleg Ferenc
>> >>       pápa
>> >>       >>     formálódására is hatással lehetett:
>> >>       >>
>> >>       >>     ..........
>> >>       >>
>> >>       >>     *He *(Pope Francis)*joined the Jesuits**at a time
>> >>       of the rise of
>> >>       >>     “liberation theology” inJesuit ranks*—*a toxic
>> >>       mixture of Marxism
>> >>       >>     with historical-biblical criticism that often
>> >>       reducedthe emphasis on
>> >>       >>     individual sin*, *the divinity of Jesus Christ*,
>> >>       and the redemption
>> >>       >>     of immortal souls in eternity, *portraying Jesus
>> >>       asa merely human
>> >>       >>     social revolutionary aiming to bring about the
>> >>       kingdom of God on
>> >>       >>     earth* *like some socialist utopia*.*His early
>> >>       ministry**developed
>> >>       >>     in the context of* *a silent internal schism in the
>> >>       Church caused by
>> >>       >>     dissent on *t*he teaching of /Humanae Vitae/ on
>> >>       human sexuality and
>> >>       >>     marriage, which emphasized the need for every
>> >>       marriage to be for
>> >>       >>     life and open to life and condemning contraception
>> >>       as subversive of
>> >>       >>     the very ends of human sexuality, both unitive and
>> >>       procreative. *
>> >>       >>
>> >>       >>     So, in many ways, the papacy of Pope Francis was
>> >>       not the expected
>> >>       >>     follow-up to John Paul II’s and Benedict XVI’s work
>> >>       of stabilizing
>> >>       >>     the hermeneutic of continuity regarding the Second
>> >>       Vatican Council
>> >>       >>     and deepening the Church’s catechesis on human
>> >>       sexuality in the
>> >>       >>     direction of the “Theology of the Body.” Pope
>> >>       Francis’ papacy often
>> >>       >>     felt like a throwback to the 1970s.
>> >>       >>
>> >>       >>     .........
>> >>       >>
>> >>       >>     forrás:
>> >>       >>
>> >>       >
>> https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
>> >>
>> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
>> >>
>> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
>> >>       4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >>     On Tue, Apr 22, 2025 at 9:25 PM KEA
>> >>       <kea at turul.banki.hu
>> >>       >>     <mailto:kea at turul.banki.hu>> wrote:
>> >>       >>
>> >>       >>           > Ferenc pápa felé, amiért szerinte ő
>> >>       /"melegbarát püspököket,
>> >>       >>         érsekeket
>> >>       >>           > és bíborosokat"/ nevez ki. /"Ez egy
>> >>       trend."/
>> >>       >>
>> >>       >>         "Esz nem éppen felebaráti mondás, de ő ikaszán
>> >>       nem felebarát, hanem
>> >>       >>         egész barátságtalan."
>> >>       >>
>> >>       >>         --
>> >>       >>
>> >>       >>         Üdvrivalgással:
>> >>       >>         KEA.
>> >>       >>
>> >>       >>     _______________________________________________
>> >>       >>     Grem mailing list
>> >>       >>     Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >>       <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>> >>       >>     http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>> >>       >>
>> >>       >>
>> >>       >> _______________________________________________
>> >>       >> Grem mailing list
>> >>       >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >>       >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>> >>       >>
>> >>       >
>> >>       > --
>> >>       >
>> >>       > Üdvrivalgással:
>> >>       > KEA.
>> >>       > _______________________________________________
>> >>       > Grem mailing list
>> >>       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >>       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>> >>       >_______________________________________________
>> >>       Grem mailing list
>> >>       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> >>       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>> >>
>> >>
>> >_______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250428/8455f979/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról