[Grem] Jezsuita_Ferenc pp.

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Ápr. 28., H, 15:17:58 CEST


Remélem, betartják a szabályokat és Sarah bíboros még szerepel a
választhatók között.

On Mon, Apr 28, 2025 at 2:36 PM Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com> wrote:

> Sőt, az sem igaz, hogy Sarag bíboros 80 évnél idősebb volna.
>
> Életrajza szerint 1945 június 15.-én született.  Tehát idén nyáron tölti
> majd be 80. életévét.  Azaz nencsak pápává választható (mint bármely más
> katolikus férfi, életkorától függetlenül) hanem még a választó bíborosok (a
> konklávé) tagja is lesz (ha ott lesz).
>
> Mellesleg: ha eseteg tegnap töltötte volna be a 80. életévét, akkor is
> választhatna, mert a pápai trón megüresedésének a napja (esetünkben 2025.
> áprils 21.) számít: aki akznap vagy azelőtt tölti be a 80. életévét, annak
> nincs szavazati joga.  Ez egyszerű jog, szabályozás, amin a Katolikus
> Egyházban bizonyos különleges esetekben (a hívek üdve érdekében
> vészhelyzetben, pl.) túl lehet és kell is lépni.  Az általam idézett cikk
> pont ilyen helyzettel példálózott (minden választó bíboros hirtelen meghal,
> három kivételével).
>
> Tehát ezek a szabályok „nem szentírás” hanem sima szabályozás.  Pl.:
>
>   - 1958-ig összesen 70 bíboros volt a világon, maximum
>   - 1970-ig minden bíboros szavazhatott, korától függetlenül
>
> stb.
>
> Akit érdekel, ajánlom:
>
>      www.pillarcatholic.com/p/the-cardinal-electors-by-the-numbers
>
> Direkt nem másolom ide az egész cikket.
>
> Gy.
>
> On Mon, 28 Apr 2025, Gy Greschik wrote:
>
> > Date: Mon, 28 Apr 2025 14:13:26 +0200 (CEST)
> > From: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
> > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
> >
> > A cikk írója tisztában van a tényekkel.
> >
> > Valaki más nincs azokkal tisztában.
> >
> > Ugyanis nem a megválasztható pápa életkorát szabja meg (a jelen)
> egyházjog,
> > hanem a választó (a szavazó) bíborosokét. Viszont a bíborosok nem kell,
> hogy
> > saját maguk közül válasszanak.
> >
> > Sőt, akit megválasztalanak, ha jól tudom még pap sem kell, hogy legyen.
> >
> > Utóbbi esetben illető előbb pappá, majd püspökké szentelik, mielőtt a
> pápai
> > trónt elfoglalná.
> >
> > Már akkor, ha elfogadja a felkérést.  Mert szabadsága van (legyen
> bíboros,
> > püspök, pap vagy laikus) azt nem elfogadni.
> >
> > Gy.
> >
> > On Mon, 28 Apr 2025, Emoke Greschik wrote:
> >
> >> Date: Mon, 28 Apr 2025 13:53:16 +0200
> >> From: Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
> >> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >> Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
> >>
> >> Úgy látszik a cikk írója nincs tisztában azzal, hogy Sarah bíboros már
> >> elmúlt 80 éves, tehát ő már nincs a pápának megválasztható bíborosok
> >> között.
> >>
> >> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:49 PM Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
> wrote:
> >>       Bemásolom ide a Gyuszi által magyar nyelven kiküldött cikket
> >>
> >>                                Kapunk-e időt?
> >>
> >> https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
> >> [furcsav.jpg?w=599]
> >>
> >> Sok minden a helyére került húsvét nyolcadában, mi pedig csodálhatjuk
> >> Isten kifürkészhetetlen útjait. Korábban sokan imádkoztunk Franciscus
> >> megtéréséért, és ő időt kapott: az Úr a halál torkából is engedte
> >> visszatérni, hogy aztán látszólag mégis kihasználatlanul teljen el a
> >> kegyelmi idő. Hiszen biztosan nem következett be látványos megtérése,
> >> és Isten tudja, hogy ha nem is látványosan, bekövetkezett-e
> >> egyáltalán. Mert nem ez szolgálta Isten dicsőségét.
> >>
> >> Olvasom közben az ömlengő értékeléseket, az utolsó „I love
> >> you”-vallomásokat, és várom az áldott csendet, amikor nemsokára ezek
> >> is elhalnak és oszlásnak indulnak. Mert ez biztosan bekövetkezik.
> >> Beleégett a retinámba és hallóidegeimbe ahogy a Franciscus
> >> halálhíréről szentmise közben értesülő idősebb, szikártermetű úr
> >> önkéntelenül felszakadó sóhajban Istennek adott hálát a végért. Mert
> >> valójában megkönnyebbülés Franciscus ámokfutásának vége. És a rá
> >> vonatkozó ítélet megszületett, még akkor is, ha én csak a végítélet
> >> napján fogom megtudni bizonyossággal, hogy vajon ő a világtörténelem
> >> legrosszabb vagy második legrosszabb pápája volt-e.
> >>
> >> Mert még nincs vége a történelemnek, és talán ismét pápát választanak,
> >> ha az Úr megengedi, így hamarosan kiderülhet az, ami leginkább
> >> foglalkoztat egy ideje: hogy vajon kap-e időt az egyház a megújulásra
> >> vagy sem. Vajon az, ami az ariánus válság, a képrombolás, az első
> >> pornokrácia, a luderi dög-lázadás után bekövetkezett már egyszer, a
> >> megújulás, megtörténik-e most is, amikor minden korábbi erkölcsi,
> >> hitbeli válságot meghaladó, azokat mind magába foglaló és meghaladó
> >> tragikus helyzetben van az egyház?
> >>
> >> Olvasom a tippeket is a következő pápa személyéről, az elemzéseket,
> >> hogy ki kivel, ki ellen, milyen esélyekkel, ki lenne a kívánatos
> >> jelölt. De továbbra is azt gondolom, hogy a Szentlélek nem veszi el a
> >> bíborosok szabad akaratát, így bár kétségkívül cselekedhetnének jót a
> >> “szerecsenek” (Jer 13,23), és megválaszthatnának egy jó embert is
> >> maguk közül, de emberi számítás szerint felettébb valószínűtlen lenne
> >> a bíborba öltözött leopárducoknak levetkőzni csíkjaikat vagy
> >> foltjaikat. Ezért Sarah bíboros pápává választását szegényes
> >> fantáziámmal sajnos csak úgy tudnám elképzelni, ha ráomlik a
> >> Sixtus-kápolna a konklávéra, és csak három bíboros jönne elő élve a
> >> romok közül, akik 2-1 arányban megválasztanák őt. Ahogy egykori
> >> szerzetes tanárom mondaná erre: nincs kizárva, miszerint lehetséges,
> >> ámbár nem valószínű… Nagyon nem valószínű. De ha ez az igen
> >> valószínűtlen fordulat mégis bekövetkezne, az annak lenne biztos jele,
> >> hogy visszaáll az igazság az egyházban és vele visszatérhetünk a hit
> >> útjára, tehát lesz ideje az egyháznak megújulni.
> >>
> >> De ugyanilyen biztos jel lenne az ellenkezőre, ha a jelenleg
> >> legnagyobb esélyesnek nevezett Parolin következne a pápai trónon. Ha
> >> ez megtörténne, az annak lenne ordító jele, hogy igaza volt Szent
> >> Alfonznak. Az egyháznak ugyanúgy a kereszten kell kínszenvedések
> >> közepette meghalnia, mint az ő fejének, Jézus Krisztusnak, így a
> >> dicsőséges feltámadása a végítélet napján fog bekövetkezni, amely
> >> azonnal követné halálát. Mert nem lehetséges, hogy Isten ne
> >> szolgáltasson igazságot vértanú választottjainak, ahogy azt ő maga
> >> megígérte:
> >>
> >> „Hát Isten nem szolgáltat-e igazságot választottainak, akik
> >> éjjel-nappal hozzá kiáltanak? Vajon megvárakoztatja őket? Mondom
> >> nektek: hamarosan igazságot szolgáltat nekik.” (Lk 18,7)
> >>
> >> És ha bekövetkezik az emberileg valószínű forgatókönyv, a sötétség
> >> pedig megkapja a maga óráját sokak hitének és életének kioltására, még
> >> aktuálisabb lenne Krisztus Urunk kérdése:
> >>
> >> „De amikor eljön az Emberfia, vajon talál-e hitet a földön?”
> >>
> >> Az Úr nem válaszolta meg a kérdést, amelyet viszont nem véletlenül
> >> tett fel. Lehet, hogy rövidesen megtudjuk a választ.
> >>
> >>
> >> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:34 PM Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
> >> wrote:
> >>       Az szabadkőművesek olasz Nagypáholya kommünikéjében Ferenc
> >>       pápát, mint a szadabkőműves eszmék megtestesítőjét
> >>       (életében és tanításában) valamint a testvériség,
> >>       alázatosság, és a bolygónkat átölelő humanizmus (amik a
> >>       szabadkőművesség publikus célkitűzése) előmozdítóját
> >>       méltatja itt:
> >>
> >>
> >>        https://www.granloggia.it/francesco-il-papa-degli-ultimi/
> >>
> >>       ahonnan pdf formában is letölthető az anyag, csatolom.
> >>       Angolul itt:
> >>
> >>
> >>        https://traditioninaction.org/ProgressivistDoc/A_202_Berg.html
> >>
> >>       Ki tudja, lesz-e még az Egyháznak olyan pápája, aki nem a
> >>       szabadkőművesség, hanem Krisztus mércéjéhez igazítja
> >>       lépéseit?  Bibliai alapon, a hittel élve sem lehetünk
> >>       ebben biztosak:
> >>
> >>
> >>        https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
> >>
> >>       Gy.
> >>
> >>
> >>       On Sat, 26 Apr 2025, KEA wrote:
> >>
> >>       > Date: Sat, 26 Apr 2025 08:30:00 +0200
> >>       > From: KEA <kea at turul.banki.hu>
> >>       > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >>       > To: ildiko.sk at gmail.com, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >>       > Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
> >>       >
> >>       > Érdekes írás, még akkor is, ha nem érzem benne azt az
> >>       átütő erőt, hogy
> >>       > "na most került a helyére bennem az egyház és a pápaság
> >>       örténetének
> >>       > elmúlt 50-60-70 éve. Bár nem vagyok történész (sem),
> >>       abban biztos
> >>       > vagyok, hogy a felsorolt pápák egyeke sem élt fasiszta
> >>       rendszer alatt.
> >>       >
> >>       > On 4/26/25 1:48 AM, Ildikó Somorjainé Kuźniarski-Zupka
> >>       wrote:
> >>       >> A teljes cikk:
> >>       >>
> >>       >
> https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
> >>
> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
> >>
> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
> >>       4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
> >>       >> Deepl App segítségével történt fordítása:
> >>       >>
> >>       >> “***Konklávé 2025.*
> >>       >>
> >>       >> Ferenc pápa és a 2025-ös konklávé: Még mindig várunk
> >>       egy harmadik
> >>       >> évezredes pápára
> >>       >>
> >>       >> Bár igaz, hogy katolikus hitünk időtlen, a katolikus
> >>       egyház mégis
> >>       >> megrekedni látszik a katasztrofális 20. században.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> A római katolikus egyház még mindig vár egy valóban
> >>       harmadik évezredes
> >>       >> pápára. A legutóbbi három pápa - II. János Pál, XVI.
> >>       Benedek és Ferenc
> >>       >> pápa - mindhárman inkább a 20., mint a 21. század
> >>       emberei voltak.
> >>       >>
> >>       >> Amikor XVI. Benedek meghalt, elgondolkodtam azon, hogy
> >>       mind II. János
> >>       >> Pál, mind Benedek tagja volt annak, amit mi Amerikában
> >>       "A legnagyobb
> >>       >> generációnak" nevezünk - azoknak, akik túlélték a
> >>       totalitarizmus és a
> >>       >> második világháború borzalmait. Ez hasonló világnézetet
> >>       adott nekik. Az
> >>       >> európai történelemmel kapcsolatos perspektívájuk a
> >>       francia forradalom
> >>       >> hatásaival és a bal- és jobboldali totalitarizmus
> >>       felemelkedésével
> >>       >> kapcsolatos aggodalmakra vonatkozott. Mivel fasiszta és
> >>       kommunista
> >>       >> rendszerek alatt éltek, Amerikára úgy tekintettek, mint
> >>       felszabadítóra
> >>       >> és menedékre azok számára, akik szabadságot kerestek az
> >>       elnyomó rezsimek
> >>       >> elől. Pozitívan tekintettek például a politikai
> >>       liberalizmusra, és
> >>       >> csodálták az amerikai vallásszabadság rendszerét, vagy
> >>       ahogy XVI.
> >>       >> Benedek nevezte, a "szabad egyház" rendszerét.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Ugyanakkor felvetettem, hogy Ferenc pápa, mivel nem
> >>       európai, hanem
> >>       >> latin-amerikai, és egy kicsit fiatalabb generációból
> >>       származik, nem
> >>       >> ugyanilyen szemlélettel rendelkezik az amerikai
> >>       politikai kultúráról.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Mindazonáltal vannak más hasonlóságok is e három pápa
> >>       között. Együttesen
> >>       >> igazi anomáliát alkotnak a pápaság 2000 évre
> >>       visszanyúló hosszú
> >>       >> történetében. A lengyel pápa, a német pápa és az
> >>       argentin pápa megtörték
> >>       >> a pápaság olasz kézben tartásának hosszú hagyományát az
> >>       egyetemes
> >>       >> katolikus egyházban. A leendő konklávéban még mindig az
> >>       európai
> >>       >> bíborosok vannak a legnagyobb számban; és közülük is az
> >>       olasz bíborosok
> >>       >> száma a legnagyobb.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Ráadásul, bár Ferenc pápa nevezetesen az első újvilági
> >>       pápa, őt is,
> >>       >> akárcsak II. János Pált és XVI. Benedeket, nagyon is a
> >>       20. század világa
> >>       >> formálta. Latin-Amerikában nőtt fel a hidegháború
> >>       idején, amikor a
> >>       >> radikális baloldali gerillaerők, amelyeket gyakran a
> >>       Szovjetunió
> >>       >> kommunista pénze támogatott, összecsaptak a jobboldali
> >>       katonai
> >>       >> rezsimekkel. A papi hivatásra az 1960-as évek végén, a
> >>       II. vatikáni
> >>       >> zsinat utáni zűrzavar és hullámvölgy közepette
> >>       érkezett.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Akkor csatlakozott a jezsuitákhoz, amikor a jezsuiták
> >>       soraiban a
> >>       >> "felszabadítás teológiája" terjedt el - a marxizmus és
> >>       a
> >>       >> történelmi-bibliai kritika mérgező keveréke, amely
> >>       gyakran csökkentette
> >>       >> az egyéni bűn, Jézus Krisztus istenségének és a
> >>       halhatatlan lelkek
> >>       >> örökkévalóságban való megváltásának hangsúlyát, és
> >>       Jézust pusztán emberi
> >>       >> társadalmi forradalmárként ábrázolta, akinek célja
> >>       Isten országának
> >>       >> földi megvalósítása, mint valami szocialista utópia.
> >>       Korai szolgálata az
> >>       >> Egyházon belüli csendes belső szakadás kontextusában
> >>       alakult ki, amelyet
> >>       >> a Humanae Vitae emberi szexualitásról és házasságról
> >>       szóló tanítással
> >>       >> kapcsolatos nézeteltérések okoztak, amely hangsúlyozta,
> >>       hogy minden
> >>       >> házasságnak az életért és az életre nyitottnak kell
> >>       lennie, és elítélte
> >>       >> a fogamzásgátlást, mint az emberi szexualitás céljait
> >>       felforgatót, mind
> >>       >> az egyesülést, mind a nemzést szolgálót.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Ferenc pápa pápasága tehát sok szempontból nem a várt
> >>       folytatása volt
> >>       >> II. János Pál és XVI. Benedek munkájának, amely a II.
> >>       vatikáni zsinatra
> >>       >> vonatkozó folytonosság hermeneutikájának
> >>       stabilizálására és az egyház
> >>       >> emberi szexualitásról szóló katekézisének elmélyítésére
> >>       irányult a "Test
> >>       >> teológiája" irányába. Ferenc pápa pápasága gyakran az
> >>       1970-es évekbe
> >>       >> való visszautalásnak tűnt.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> János Pál II. generáció egyháza határozottan maga
> >>       mögött hagyta az
> >>       >> 1970-es éveket. Túlléptek az 1970-es évek progresszív
> >>       teológiáján és a
> >>       >> hippi gitáros tömegeken. Felfedezték a liturgikus
> >>       hagyomány szépségét,
> >>       >> mint valami újat és frisset - valami, ami nagyon közel
> >>       áll XVI. Benedek
> >>       >> szívéhez. Újjáélesztették a házasság és a család
> >>       kultúráját, valamint a
> >>       >> valódi nőiesség és férfiasság megbecsülését - ez volt
> >>       az, ami II. János
> >>       >> Pál apostolságának központi eleme volt már fiatal pap
> >>       korában is. A
> >>       >> hetvenes évekből kilépve, élénk tanúságot tettek arról,
> >>       hogy a katolikus
> >>       >> egyház milyen módon kínál gyógyszert a modern
> >>       társadalmi életet sújtó
> >>       >> számos betegségre.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> A római katolikus egyháznak még nem volt - és talán
> >>       több generáción
> >>       >> keresztül nem is lesz - olyan pápája, aki "a II. János
> >>       Pál-generációból
> >>       >> való", aki felerősíti az egyház liturgiájának,
> >>       hagyományának, valamint a
> >>       >> családnak mint a társadalom elsődleges egységének
> >>       központi szerepéről
> >>       >> szóló erkölcsi és társadalmi tanításnak az e generáció
> >>       által teljes
> >>       >> mellszélességgel és bocsánatkérés nélkül vállalt
> >>       szerepét. A konklávéban
> >>       >> részt vevő vagy pápabírónak tekintett bíborosok közül
> >>       sokan a 70-es
> >>       >> éveikben járnak, és nem igazán "tartoznak" ehhez az új
> >>       és gyorsan
> >>       >> növekvő, II. János Pál utáni egyházhoz.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Az a tendencia, hogy a média visszahatásától való
> >>       félelem miatt minden
> >>       >> kérdést tétován liberális terminológiába burkolnak, azt
> >>       mutatja, hogy
> >>       >> nem veszik észre, hogy a 21. századi internetes
> >>       forradalom miként
> >>       >> szabadította fel a fiatalokat a mainstream média
> >>       fojtogató hatalma alól.
> >>       >> Az a tendencia, hogy a nők tiszteletben tartása az
> >>       egyházban
> >>       >> megköveteli, hogy a papságban vagy a Római Kúrián belül
> >>       a hagyományosan
> >>       >> férfi szerepekbe foglalják őket, ahelyett, hogy nyíltan
> >>       ünnepelnék a női
> >>       >> szerepeket - amelyek elvesztése a család és a
> >>       társadalom egészének
> >>       >> széteséséhez vezetett -, figyelmen kívül hagyja a
> >>       fiatalok körében - még
> >>       >> a nem katolikus körökben is - azt a tendenciát, hogy
> >>       újra felfedezik
> >>       >> ezeket az értékeket az LMBTQ+ mozgalom
> >>       aszexualitásának,
> >>       >> nemsemlegességének, de hiperszexualitásának agresszív
> >>       nyomulásával szemben.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Vajon a konklávé bíborosai "hazafutnak a mamához", és
> >>       egyszerűen egy
> >>       >> biztonságos, olasz jelöltet választanak, aki
> >>       együttműködik a Római
> >>       >> Kúriával, ahelyett, hogy elgáncsolná az olasz
> >>       dominanciájú egyház, mint
> >>       >> egyetemes, jelentős bürokratikus struktúrával
> >>       rendelkező intézmény
> >>       >> működését? Egy olasz pápa megválasztása három pápa és
> >>       fél évszázadnyi
> >>       >> nem olasz pápa után "visszatérést jelenthetne a
> >>       normalitáshoz".
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Vajon a konklávé bíborosai olyan pápát keresnek majd,
> >>       aki "érti" az
> >>       >> ezredforduló elején bekövetkezett sarkot, egy olyan
> >>       pápát, aki a
> >>       >> fiatalabb generációhoz tartozik, akinek az 1970-es évek
> >>       progresszivitása
> >>       >> nem új, hanem szánalmasan elavult? A katolikus egyház
> >>       nem haldoklik az
> >>       >> ősi hagyományok és liturgia súlya alatt, ahogy az
> >>       1970-es évek
> >>       >> progresszívái gondolták; a katolikus egyház növekszik
> >>       Latin-Amerikában,
> >>       >> Afrikában, Ázsiában, sőt az Egyesült Államokban és
> >>       Európában is a hitre
> >>       >> tért fiatalok körében, akiket a II. János Pál-generáció
> >>       evangelizációs
> >>       >> erőfeszítései vonzottak az új médiában.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> 25 éve - negyed évszázada - vagyunk a harmadik
> >>       évezredben. A katolikus
> >>       >> hit történetéről való gondolkodáshoz szükséges hosszú
> >>       történelmi
> >>       >> távlatokat tekintve ez csupán egy szempillantás. Lehet,
> >>       hogy még 25 évbe
> >>       >> telik, amíg a II. János Pál-féle forradalom teljes
> >>       hatását látjuk az
> >>       >> egyetemes egyház életében. De a katolicizmus új
> >>       tavaszának jelei helyi
> >>       >> szinten már láthatóak bárki számára, akinek van szeme,
> >>       hogy lássa.
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Szerző
> >>       >>
> >>       >> Susan Hanssen
> >>       <https://crisismagazine.com/author/susan-hanssen>
> >>       >>
> >>       >> Susan Hanssen professzor a Dallasi Egyetem
> >>       történészprofesszora, ahol a
> >>       >> tanév során a dallasi kampuszon amerikai civilizációt,
> >>       nyáron pedig a
> >>       >> római kampuszon nyugati civilizációt tanít."
> >>       >>
> >>       >> Szeretettel:
> >>       >> Ildikó
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> Emoke Greschik <greschem at gmail.com
> >>       <mailto:greschem at gmail.com>>
> >>       >> (időpont: 2025. ápr. 25., P, 5:19) ezt írta:
> >>       >>
> >>       >>     Itt van egy cikk részlet arról, hogy milyen
> >>       sajnálatos változás
> >>       >>     történt a jezsuita rendben, ami valószínűleg Ferenc
> >>       pápa
> >>       >>     formálódására is hatással lehetett:
> >>       >>
> >>       >>     ..........
> >>       >>
> >>       >>     *He *(Pope Francis)*joined the Jesuits**at a time
> >>       of the rise of
> >>       >>     “liberation theology” inJesuit ranks*—*a toxic
> >>       mixture of Marxism
> >>       >>     with historical-biblical criticism that often
> >>       reducedthe emphasis on
> >>       >>     individual sin*, *the divinity of Jesus Christ*,
> >>       and the redemption
> >>       >>     of immortal souls in eternity, *portraying Jesus
> >>       asa merely human
> >>       >>     social revolutionary aiming to bring about the
> >>       kingdom of God on
> >>       >>     earth* *like some socialist utopia*.*His early
> >>       ministry**developed
> >>       >>     in the context of* *a silent internal schism in the
> >>       Church caused by
> >>       >>     dissent on *t*he teaching of /Humanae Vitae/ on
> >>       human sexuality and
> >>       >>     marriage, which emphasized the need for every
> >>       marriage to be for
> >>       >>     life and open to life and condemning contraception
> >>       as subversive of
> >>       >>     the very ends of human sexuality, both unitive and
> >>       procreative. *
> >>       >>
> >>       >>     So, in many ways, the papacy of Pope Francis was
> >>       not the expected
> >>       >>     follow-up to John Paul II’s and Benedict XVI’s work
> >>       of stabilizing
> >>       >>     the hermeneutic of continuity regarding the Second
> >>       Vatican Council
> >>       >>     and deepening the Church’s catechesis on human
> >>       sexuality in the
> >>       >>     direction of the “Theology of the Body.” Pope
> >>       Francis’ papacy often
> >>       >>     felt like a throwback to the 1970s.
> >>       >>
> >>       >>     .........
> >>       >>
> >>       >>     forrás:
> >>       >>
> >>       >
> https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
> >>
> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
> >>
> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
> >>       4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >>     On Tue, Apr 22, 2025 at 9:25 PM KEA
> >>       <kea at turul.banki.hu
> >>       >>     <mailto:kea at turul.banki.hu>> wrote:
> >>       >>
> >>       >>           > Ferenc pápa felé, amiért szerinte ő
> >>       /"melegbarát püspököket,
> >>       >>         érsekeket
> >>       >>           > és bíborosokat"/ nevez ki. /"Ez egy
> >>       trend."/
> >>       >>
> >>       >>         "Esz nem éppen felebaráti mondás, de ő ikaszán
> >>       nem felebarát, hanem
> >>       >>         egész barátságtalan."
> >>       >>
> >>       >>         --
> >>       >>
> >>       >>         Üdvrivalgással:
> >>       >>         KEA.
> >>       >>
> >>       >>     _______________________________________________
> >>       >>     Grem mailing list
> >>       >>     Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >>       <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
> >>       >>     http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >>       >>
> >>       >>
> >>       >> _______________________________________________
> >>       >> Grem mailing list
> >>       >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >>       >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >>       >>
> >>       >
> >>       > --
> >>       >
> >>       > Üdvrivalgással:
> >>       > KEA.
> >>       > _______________________________________________
> >>       > Grem mailing list
> >>       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >>       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >>       >_______________________________________________
> >>       Grem mailing list
> >>       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >>       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >>
> >>
> >_______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250428/8568b023/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról