[Grem] Jezsuita_Ferenc pp.

Gy Greschik gy.greschik at teguec.com
2025. Ápr. 28., H, 14:36:26 CEST


Sőt, az sem igaz, hogy Sarag bíboros 80 évnél idősebb volna.

Életrajza szerint 1945 június 15.-én született.  Tehát idén nyáron tölti majd be 80. életévét.  Azaz nencsak pápává választható (mint bármely más katolikus férfi, életkorától függetlenül) hanem még a választó bíborosok (a konklávé) tagja is lesz (ha ott lesz).

Mellesleg: ha eseteg tegnap töltötte volna be a 80. életévét, akkor is választhatna, mert a pápai trón megüresedésének a napja (esetünkben 2025. áprils 21.) számít: aki akznap vagy azelőtt tölti be a 80. életévét, annak nincs szavazati joga.  Ez egyszerű jog, szabályozás, amin a Katolikus Egyházban bizonyos különleges esetekben (a hívek üdve érdekében vészhelyzetben, pl.) túl lehet és kell is lépni.  Az általam idézett cikk pont ilyen helyzettel példálózott (minden választó bíboros hirtelen meghal, három kivételével).

Tehát ezek a szabályok „nem szentírás” hanem sima szabályozás.  Pl.:

  - 1958-ig összesen 70 bíboros volt a világon, maximum
  - 1970-ig minden bíboros szavazhatott, korától függetlenül

stb.

Akit érdekel, ajánlom:

     www.pillarcatholic.com/p/the-cardinal-electors-by-the-numbers

Direkt nem másolom ide az egész cikket.

Gy.

On Mon, 28 Apr 2025, Gy Greschik wrote:

> Date: Mon, 28 Apr 2025 14:13:26 +0200 (CEST)
> From: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
> 
> A cikk írója tisztában van a tényekkel.
>
> Valaki más nincs azokkal tisztában.
>
> Ugyanis nem a megválasztható pápa életkorát szabja meg (a jelen) egyházjog, 
> hanem a választó (a szavazó) bíborosokét. Viszont a bíborosok nem kell, hogy 
> saját maguk közül válasszanak.
>
> Sőt, akit megválasztalanak, ha jól tudom még pap sem kell, hogy legyen.
>
> Utóbbi esetben illető előbb pappá, majd püspökké szentelik, mielőtt a pápai 
> trónt elfoglalná.
>
> Már akkor, ha elfogadja a felkérést.  Mert szabadsága van (legyen bíboros, 
> püspök, pap vagy laikus) azt nem elfogadni.
>
> Gy.
>
> On Mon, 28 Apr 2025, Emoke Greschik wrote:
>
>> Date: Mon, 28 Apr 2025 13:53:16 +0200
>> From: Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>> 
>> Úgy látszik a cikk írója nincs tisztában azzal, hogy Sarah bíboros már
>> elmúlt 80 éves, tehát ő már nincs a pápának megválasztható bíborosok 
>> között.
>> 
>> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:49 PM Emoke Greschik <greschem at gmail.com> wrote:
>>       Bemásolom ide a Gyuszi által magyar nyelven kiküldött cikket
>>
>>                                Kapunk-e időt?
>> 
>> https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
>> [furcsav.jpg?w=599]
>> 
>> Sok minden a helyére került húsvét nyolcadában, mi pedig csodálhatjuk
>> Isten kifürkészhetetlen útjait. Korábban sokan imádkoztunk Franciscus
>> megtéréséért, és ő időt kapott: az Úr a halál torkából is engedte
>> visszatérni, hogy aztán látszólag mégis kihasználatlanul teljen el a
>> kegyelmi idő. Hiszen biztosan nem következett be látványos megtérése,
>> és Isten tudja, hogy ha nem is látványosan, bekövetkezett-e
>> egyáltalán. Mert nem ez szolgálta Isten dicsőségét.
>> 
>> Olvasom közben az ömlengő értékeléseket, az utolsó „I love
>> you”-vallomásokat, és várom az áldott csendet, amikor nemsokára ezek
>> is elhalnak és oszlásnak indulnak. Mert ez biztosan bekövetkezik.
>> Beleégett a retinámba és hallóidegeimbe ahogy a Franciscus
>> halálhíréről szentmise közben értesülő idősebb, szikártermetű úr
>> önkéntelenül felszakadó sóhajban Istennek adott hálát a végért. Mert
>> valójában megkönnyebbülés Franciscus ámokfutásának vége. És a rá
>> vonatkozó ítélet megszületett, még akkor is, ha én csak a végítélet
>> napján fogom megtudni bizonyossággal, hogy vajon ő a világtörténelem
>> legrosszabb vagy második legrosszabb pápája volt-e.
>> 
>> Mert még nincs vége a történelemnek, és talán ismét pápát választanak,
>> ha az Úr megengedi, így hamarosan kiderülhet az, ami leginkább
>> foglalkoztat egy ideje: hogy vajon kap-e időt az egyház a megújulásra
>> vagy sem. Vajon az, ami az ariánus válság, a képrombolás, az első
>> pornokrácia, a luderi dög-lázadás után bekövetkezett már egyszer, a
>> megújulás, megtörténik-e most is, amikor minden korábbi erkölcsi,
>> hitbeli válságot meghaladó, azokat mind magába foglaló és meghaladó
>> tragikus helyzetben van az egyház?
>> 
>> Olvasom a tippeket is a következő pápa személyéről, az elemzéseket,
>> hogy ki kivel, ki ellen, milyen esélyekkel, ki lenne a kívánatos
>> jelölt. De továbbra is azt gondolom, hogy a Szentlélek nem veszi el a
>> bíborosok szabad akaratát, így bár kétségkívül cselekedhetnének jót a
>> “szerecsenek” (Jer 13,23), és megválaszthatnának egy jó embert is
>> maguk közül, de emberi számítás szerint felettébb valószínűtlen lenne
>> a bíborba öltözött leopárducoknak levetkőzni csíkjaikat vagy
>> foltjaikat. Ezért Sarah bíboros pápává választását szegényes
>> fantáziámmal sajnos csak úgy tudnám elképzelni, ha ráomlik a
>> Sixtus-kápolna a konklávéra, és csak három bíboros jönne elő élve a
>> romok közül, akik 2-1 arányban megválasztanák őt. Ahogy egykori
>> szerzetes tanárom mondaná erre: nincs kizárva, miszerint lehetséges,
>> ámbár nem valószínű… Nagyon nem valószínű. De ha ez az igen
>> valószínűtlen fordulat mégis bekövetkezne, az annak lenne biztos jele,
>> hogy visszaáll az igazság az egyházban és vele visszatérhetünk a hit
>> útjára, tehát lesz ideje az egyháznak megújulni.
>> 
>> De ugyanilyen biztos jel lenne az ellenkezőre, ha a jelenleg
>> legnagyobb esélyesnek nevezett Parolin következne a pápai trónon. Ha
>> ez megtörténne, az annak lenne ordító jele, hogy igaza volt Szent
>> Alfonznak. Az egyháznak ugyanúgy a kereszten kell kínszenvedések
>> közepette meghalnia, mint az ő fejének, Jézus Krisztusnak, így a
>> dicsőséges feltámadása a végítélet napján fog bekövetkezni, amely
>> azonnal követné halálát. Mert nem lehetséges, hogy Isten ne
>> szolgáltasson igazságot vértanú választottjainak, ahogy azt ő maga
>> megígérte:
>> 
>> „Hát Isten nem szolgáltat-e igazságot választottainak, akik
>> éjjel-nappal hozzá kiáltanak? Vajon megvárakoztatja őket? Mondom
>> nektek: hamarosan igazságot szolgáltat nekik.” (Lk 18,7)
>> 
>> És ha bekövetkezik az emberileg valószínű forgatókönyv, a sötétség
>> pedig megkapja a maga óráját sokak hitének és életének kioltására, még
>> aktuálisabb lenne Krisztus Urunk kérdése:
>> 
>> „De amikor eljön az Emberfia, vajon talál-e hitet a földön?”
>> 
>> Az Úr nem válaszolta meg a kérdést, amelyet viszont nem véletlenül
>> tett fel. Lehet, hogy rövidesen megtudjuk a választ.
>> 
>> 
>> On Mon, Apr 28, 2025 at 1:34 PM Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
>> wrote:
>>       Az szabadkőművesek olasz Nagypáholya kommünikéjében Ferenc
>>       pápát, mint a szadabkőműves eszmék megtestesítőjét
>>       (életében és tanításában) valamint a testvériség,
>>       alázatosság, és a bolygónkat átölelő humanizmus (amik a
>>       szabadkőművesség publikus célkitűzése) előmozdítóját
>>       méltatja itt:
>>
>>          
>>        https://www.granloggia.it/francesco-il-papa-degli-ultimi/
>>
>>       ahonnan pdf formában is letölthető az anyag, csatolom. 
>>       Angolul itt:
>>
>>          
>>        https://traditioninaction.org/ProgressivistDoc/A_202_Berg.html
>>
>>       Ki tudja, lesz-e még az Egyháznak olyan pápája, aki nem a
>>       szabadkőművesség, hanem Krisztus mércéjéhez igazítja
>>       lépéseit?  Bibliai alapon, a hittel élve sem lehetünk
>>       ebben biztosak:
>>
>>          
>>        https://invocabo.wordpress.com/2025/04/27/kapunk-e-idot/
>>
>>       Gy.
>> 
>>
>>       On Sat, 26 Apr 2025, KEA wrote:
>>
>>       > Date: Sat, 26 Apr 2025 08:30:00 +0200
>>       > From: KEA <kea at turul.banki.hu>
>>       > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       > To: ildiko.sk at gmail.com, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       > Subject: Re: [Grem] Jezsuita_Ferenc pp.
>>       >
>>       > Érdekes írás, még akkor is, ha nem érzem benne azt az
>>       átütő erőt, hogy
>>       > "na most került a helyére bennem az egyház és a pápaság
>>       örténetének
>>       > elmúlt 50-60-70 éve. Bár nem vagyok történész (sem),
>>       abban biztos
>>       > vagyok, hogy a felsorolt pápák egyeke sem élt fasiszta
>>       rendszer alatt.
>>       >
>>       > On 4/26/25 1:48 AM, Ildikó Somorjainé Kuźniarski-Zupka
>>       wrote:
>>       >> A teljes cikk:
>>       >>
>>       >https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
>> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
>> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
>>       4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
>>       >> Deepl App segítségével történt fordítása:
>>       >>
>>       >> “***Konklávé 2025.*
>>       >>
>>       >> Ferenc pápa és a 2025-ös konklávé: Még mindig várunk
>>       egy harmadik
>>       >> évezredes pápára
>>       >>
>>       >> Bár igaz, hogy katolikus hitünk időtlen, a katolikus
>>       egyház mégis
>>       >> megrekedni látszik a katasztrofális 20. században.
>>       >>
>>       >>
>>       >> A római katolikus egyház még mindig vár egy valóban
>>       harmadik évezredes
>>       >> pápára. A legutóbbi három pápa - II. János Pál, XVI.
>>       Benedek és Ferenc
>>       >> pápa - mindhárman inkább a 20., mint a 21. század
>>       emberei voltak.
>>       >>
>>       >> Amikor XVI. Benedek meghalt, elgondolkodtam azon, hogy
>>       mind II. János
>>       >> Pál, mind Benedek tagja volt annak, amit mi Amerikában
>>       "A legnagyobb
>>       >> generációnak" nevezünk - azoknak, akik túlélték a
>>       totalitarizmus és a
>>       >> második világháború borzalmait. Ez hasonló világnézetet
>>       adott nekik. Az
>>       >> európai történelemmel kapcsolatos perspektívájuk a
>>       francia forradalom
>>       >> hatásaival és a bal- és jobboldali totalitarizmus
>>       felemelkedésével
>>       >> kapcsolatos aggodalmakra vonatkozott. Mivel fasiszta és
>>       kommunista
>>       >> rendszerek alatt éltek, Amerikára úgy tekintettek, mint
>>       felszabadítóra
>>       >> és menedékre azok számára, akik szabadságot kerestek az
>>       elnyomó rezsimek
>>       >> elől. Pozitívan tekintettek például a politikai
>>       liberalizmusra, és
>>       >> csodálták az amerikai vallásszabadság rendszerét, vagy
>>       ahogy XVI.
>>       >> Benedek nevezte, a "szabad egyház" rendszerét.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Ugyanakkor felvetettem, hogy Ferenc pápa, mivel nem
>>       európai, hanem
>>       >> latin-amerikai, és egy kicsit fiatalabb generációból
>>       származik, nem
>>       >> ugyanilyen szemlélettel rendelkezik az amerikai
>>       politikai kultúráról.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Mindazonáltal vannak más hasonlóságok is e három pápa
>>       között. Együttesen
>>       >> igazi anomáliát alkotnak a pápaság 2000 évre
>>       visszanyúló hosszú
>>       >> történetében. A lengyel pápa, a német pápa és az
>>       argentin pápa megtörték
>>       >> a pápaság olasz kézben tartásának hosszú hagyományát az
>>       egyetemes
>>       >> katolikus egyházban. A leendő konklávéban még mindig az
>>       európai
>>       >> bíborosok vannak a legnagyobb számban; és közülük is az
>>       olasz bíborosok
>>       >> száma a legnagyobb.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Ráadásul, bár Ferenc pápa nevezetesen az első újvilági
>>       pápa, őt is,
>>       >> akárcsak II. János Pált és XVI. Benedeket, nagyon is a
>>       20. század világa
>>       >> formálta. Latin-Amerikában nőtt fel a hidegháború
>>       idején, amikor a
>>       >> radikális baloldali gerillaerők, amelyeket gyakran a
>>       Szovjetunió
>>       >> kommunista pénze támogatott, összecsaptak a jobboldali
>>       katonai
>>       >> rezsimekkel. A papi hivatásra az 1960-as évek végén, a
>>       II. vatikáni
>>       >> zsinat utáni zűrzavar és hullámvölgy közepette
>>       érkezett.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Akkor csatlakozott a jezsuitákhoz, amikor a jezsuiták
>>       soraiban a
>>       >> "felszabadítás teológiája" terjedt el - a marxizmus és
>>       a
>>       >> történelmi-bibliai kritika mérgező keveréke, amely
>>       gyakran csökkentette
>>       >> az egyéni bűn, Jézus Krisztus istenségének és a
>>       halhatatlan lelkek
>>       >> örökkévalóságban való megváltásának hangsúlyát, és
>>       Jézust pusztán emberi
>>       >> társadalmi forradalmárként ábrázolta, akinek célja
>>       Isten országának
>>       >> földi megvalósítása, mint valami szocialista utópia.
>>       Korai szolgálata az
>>       >> Egyházon belüli csendes belső szakadás kontextusában
>>       alakult ki, amelyet
>>       >> a Humanae Vitae emberi szexualitásról és házasságról
>>       szóló tanítással
>>       >> kapcsolatos nézeteltérések okoztak, amely hangsúlyozta,
>>       hogy minden
>>       >> házasságnak az életért és az életre nyitottnak kell
>>       lennie, és elítélte
>>       >> a fogamzásgátlást, mint az emberi szexualitás céljait
>>       felforgatót, mind
>>       >> az egyesülést, mind a nemzést szolgálót.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Ferenc pápa pápasága tehát sok szempontból nem a várt
>>       folytatása volt
>>       >> II. János Pál és XVI. Benedek munkájának, amely a II.
>>       vatikáni zsinatra
>>       >> vonatkozó folytonosság hermeneutikájának
>>       stabilizálására és az egyház
>>       >> emberi szexualitásról szóló katekézisének elmélyítésére
>>       irányult a "Test
>>       >> teológiája" irányába. Ferenc pápa pápasága gyakran az
>>       1970-es évekbe
>>       >> való visszautalásnak tűnt.
>>       >>
>>       >>
>>       >> János Pál II. generáció egyháza határozottan maga
>>       mögött hagyta az
>>       >> 1970-es éveket. Túlléptek az 1970-es évek progresszív
>>       teológiáján és a
>>       >> hippi gitáros tömegeken. Felfedezték a liturgikus
>>       hagyomány szépségét,
>>       >> mint valami újat és frisset - valami, ami nagyon közel
>>       áll XVI. Benedek
>>       >> szívéhez. Újjáélesztették a házasság és a család
>>       kultúráját, valamint a
>>       >> valódi nőiesség és férfiasság megbecsülését - ez volt
>>       az, ami II. János
>>       >> Pál apostolságának központi eleme volt már fiatal pap
>>       korában is. A
>>       >> hetvenes évekből kilépve, élénk tanúságot tettek arról,
>>       hogy a katolikus
>>       >> egyház milyen módon kínál gyógyszert a modern
>>       társadalmi életet sújtó
>>       >> számos betegségre.
>>       >>
>>       >>
>>       >> A római katolikus egyháznak még nem volt - és talán
>>       több generáción
>>       >> keresztül nem is lesz - olyan pápája, aki "a II. János
>>       Pál-generációból
>>       >> való", aki felerősíti az egyház liturgiájának,
>>       hagyományának, valamint a
>>       >> családnak mint a társadalom elsődleges egységének
>>       központi szerepéről
>>       >> szóló erkölcsi és társadalmi tanításnak az e generáció
>>       által teljes
>>       >> mellszélességgel és bocsánatkérés nélkül vállalt
>>       szerepét. A konklávéban
>>       >> részt vevő vagy pápabírónak tekintett bíborosok közül
>>       sokan a 70-es
>>       >> éveikben járnak, és nem igazán "tartoznak" ehhez az új
>>       és gyorsan
>>       >> növekvő, II. János Pál utáni egyházhoz.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Az a tendencia, hogy a média visszahatásától való
>>       félelem miatt minden
>>       >> kérdést tétován liberális terminológiába burkolnak, azt
>>       mutatja, hogy
>>       >> nem veszik észre, hogy a 21. századi internetes
>>       forradalom miként
>>       >> szabadította fel a fiatalokat a mainstream média
>>       fojtogató hatalma alól.
>>       >> Az a tendencia, hogy a nők tiszteletben tartása az
>>       egyházban
>>       >> megköveteli, hogy a papságban vagy a Római Kúrián belül
>>       a hagyományosan
>>       >> férfi szerepekbe foglalják őket, ahelyett, hogy nyíltan
>>       ünnepelnék a női
>>       >> szerepeket - amelyek elvesztése a család és a
>>       társadalom egészének
>>       >> széteséséhez vezetett -, figyelmen kívül hagyja a
>>       fiatalok körében - még
>>       >> a nem katolikus körökben is - azt a tendenciát, hogy
>>       újra felfedezik
>>       >> ezeket az értékeket az LMBTQ+ mozgalom
>>       aszexualitásának,
>>       >> nemsemlegességének, de hiperszexualitásának agresszív
>>       nyomulásával szemben.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Vajon a konklávé bíborosai "hazafutnak a mamához", és
>>       egyszerűen egy
>>       >> biztonságos, olasz jelöltet választanak, aki
>>       együttműködik a Római
>>       >> Kúriával, ahelyett, hogy elgáncsolná az olasz
>>       dominanciájú egyház, mint
>>       >> egyetemes, jelentős bürokratikus struktúrával
>>       rendelkező intézmény
>>       >> működését? Egy olasz pápa megválasztása három pápa és
>>       fél évszázadnyi
>>       >> nem olasz pápa után "visszatérést jelenthetne a
>>       normalitáshoz".
>>       >>
>>       >>
>>       >> Vajon a konklávé bíborosai olyan pápát keresnek majd,
>>       aki "érti" az
>>       >> ezredforduló elején bekövetkezett sarkot, egy olyan
>>       pápát, aki a
>>       >> fiatalabb generációhoz tartozik, akinek az 1970-es évek
>>       progresszivitása
>>       >> nem új, hanem szánalmasan elavult? A katolikus egyház
>>       nem haldoklik az
>>       >> ősi hagyományok és liturgia súlya alatt, ahogy az
>>       1970-es évek
>>       >> progresszívái gondolták; a katolikus egyház növekszik
>>       Latin-Amerikában,
>>       >> Afrikában, Ázsiában, sőt az Egyesült Államokban és
>>       Európában is a hitre
>>       >> tért fiatalok körében, akiket a II. János Pál-generáció
>>       evangelizációs
>>       >> erőfeszítései vonzottak az új médiában.
>>       >>
>>       >>
>>       >> 25 éve - negyed évszázada - vagyunk a harmadik
>>       évezredben. A katolikus
>>       >> hit történetéről való gondolkodáshoz szükséges hosszú
>>       történelmi
>>       >> távlatokat tekintve ez csupán egy szempillantás. Lehet,
>>       hogy még 25 évbe
>>       >> telik, amíg a II. János Pál-féle forradalom teljes
>>       hatását látjuk az
>>       >> egyetemes egyház életében. De a katolicizmus új
>>       tavaszának jelei helyi
>>       >> szinten már láthatóak bárki számára, akinek van szeme,
>>       hogy lássa.
>>       >>
>>       >>
>>       >> Szerző
>>       >>
>>       >> Susan Hanssen
>>       <https://crisismagazine.com/author/susan-hanssen>
>>       >>
>>       >> Susan Hanssen professzor a Dallasi Egyetem
>>       történészprofesszora, ahol a
>>       >> tanév során a dallasi kampuszon amerikai civilizációt,
>>       nyáron pedig a
>>       >> római kampuszon nyugati civilizációt tanít."
>>       >>
>>       >> Szeretettel:
>>       >> Ildikó
>>       >>
>>       >>
>>       >> Emoke Greschik <greschem at gmail.com
>>       <mailto:greschem at gmail.com>>
>>       >> (időpont: 2025. ápr. 25., P, 5:19) ezt írta:
>>       >>
>>       >>     Itt van egy cikk részlet arról, hogy milyen
>>       sajnálatos változás
>>       >>     történt a jezsuita rendben, ami valószínűleg Ferenc
>>       pápa
>>       >>     formálódására is hatással lehetett:
>>       >>
>>       >>     ..........
>>       >>
>>       >>     *He *(Pope Francis)*joined the Jesuits**at a time
>>       of the rise of
>>       >>     “liberation theology” inJesuit ranks*—*a toxic
>>       mixture of Marxism
>>       >>     with historical-biblical criticism that often
>>       reducedthe emphasis on
>>       >>     individual sin*, *the divinity of Jesus Christ*,
>>       and the redemption
>>       >>     of immortal souls in eternity, *portraying Jesus
>>       asa merely human
>>       >>     social revolutionary aiming to bring about the
>>       kingdom of God on
>>       >>     earth* *like some socialist utopia*.*His early
>>       ministry**developed
>>       >>     in the context of* *a silent internal schism in the
>>       Church caused by
>>       >>     dissent on *t*he teaching of /Humanae Vitae/ on
>>       human sexuality and
>>       >>     marriage, which emphasized the need for every
>>       marriage to be for
>>       >>     life and open to life and condemning contraception
>>       as subversive of
>>       >>     the very ends of human sexuality, both unitive and
>>       procreative. *
>>       >>
>>       >>     So, in many ways, the papacy of Pope Francis was
>>       not the expected
>>       >>     follow-up to John Paul II’s and Benedict XVI’s work
>>       of stabilizing
>>       >>     the hermeneutic of continuity regarding the Second
>>       Vatican Council
>>       >>     and deepening the Church’s catechesis on human
>>       sexuality in the
>>       >>     direction of the “Theology of the Body.” Pope
>>       Francis’ papacy often
>>       >>     felt like a throwback to the 1970s.
>>       >>
>>       >>     .........
>>       >>
>>       >>     forrás:
>>       >>
>>       >https://crisismagazine.com/opinion/pope-francis-and-conclave-2025-still-wai
>> ting-for-a-third-millennium-pope?utm_source=Crisis+Magazine&utm_campaign=2
>> 524585f41-Crisis_DAILYRSS_EMAIL&utm_medium=email&utm_term=0_a5a13625fd-252
>>       4585f41-27989997&mc_cid=2524585f41&mc_eid=b9d3f7c6f0
>>       >>
>>       >>
>>       >>
>>       >>     On Tue, Apr 22, 2025 at 9:25 PM KEA
>>       <kea at turul.banki.hu
>>       >>     <mailto:kea at turul.banki.hu>> wrote:
>>       >>
>>       >>           > Ferenc pápa felé, amiért szerinte ő
>>       /"melegbarát püspököket,
>>       >>         érsekeket
>>       >>           > és bíborosokat"/ nevez ki. /"Ez egy
>>       trend."/
>>       >>
>>       >>         "Esz nem éppen felebaráti mondás, de ő ikaszán
>>       nem felebarát, hanem
>>       >>         egész barátságtalan."
>>       >>
>>       >>         --
>>       >>
>>       >>         Üdvrivalgással:
>>       >>         KEA.
>>       >>
>>       >>     _______________________________________________
>>       >>     Grem mailing list
>>       >>     Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>       >>     http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>       >>
>>       >>
>>       >> _______________________________________________
>>       >> Grem mailing list
>>       >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>       >>
>>       >
>>       > --
>>       >
>>       > Üdvrivalgással:
>>       > KEA.
>>       > _______________________________________________
>>       > Grem mailing list
>>       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>       >_______________________________________________
>>       Grem mailing list
>>       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>> 
>> 
>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról