[Grem] Köztéri zene
Gy Greschik
gy.greschik at teguec.com
2021. Sze. 2., Cs, 14:22:50 CEST
Igen, ez az e-mailem nem arra vonatkozott, amit Levente most írt. Igazán az egyel körábbi üzenetére reagáltam, de azt már sajnos kitöröltem, ezért írtam a mostanira válaszolva, bízva az olvasók emlékezetében.
Abban az üzenetben Levente a szélsőségesek különféle „fajtáit” (muzulmán, keresztény) mosta össze, Savonarola-t emlegette (mintha amit Savonarola tett az összemérhető lenne azzal, amire többek közt az iszlám szent könyvei buzdítanak). Levente még a terroristákkal kapcsolatban is megjegyezte, hogy az iszlámban bizony csak nemrég jelentek meg. Ezek, és még egy-két apróság úgy voltak csomagolva abban az üzenetben, mintha Levente azt gondolná, hogy az iszlám nem az emberiség egyik legnagyobb rákfenéje, hanem valami, a kereszténységgel erkölcsileg-kultúrálisan összemérhető, jelenség volna.
Ezeket akartam helyre tenni.
Gyuszi
On Thu, 2 Sep 2021, Reinisch Egon wrote:
> Date: Thu, 2 Sep 2021 12:15:49 +0200
> From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] Köztéri zene
>
>
> Kedves Gyuszi !
>
> Levente nem általában az iszlámról írt hanem arról ,hogy mikor a K.u K.
> Monarchia annektálta Bosznia-Hercegovinát az ott elő muzulmánok kedvérért
> bevett vallásnak tekintette a Monarchia területén az iszlám vallást és
> bevezette a K.u K. haderőben a tábori imám szolgálatot mint ahogy volt
> tábori rabbi is .
>
> Egyébként Maderspach Nyugat-Magyarországot visszafoglaló szabadcsapatai
> között muszlim bosnyák első világháborút megjárt katonák is voltak.
>
> E.
>
> 2021.09.02. 11:52 keltezéssel, Gy Greschik írta:
> Kedves Levente!
>
> Azért vigyázzunk arra, hogy ne tüntessük fel az iszlámot úgy,
> mintha nem volna káros, veszélyes rendszer. Gyökereiben,
> lényegét tekintve az.
>
> Eleve politikai-katonai indíttatású volt és mindig az is
> maradt. Lényegéhez tartozik a hódítás, elválaszthatatlan tőle a
> fegyveres terjeszkedés elve. Nem arról beszélek, hogy voltak
> muzulmán hódítók (voltak keresztény hódítók is), hanem arról,
> hogy a mohamedán „vallas” (amennyiben annak nevezhető) már a
> szent könyvei szintján is előírja a hódítást,
> politikai-fegyveres értelemben. Még olyan cikkelye is van,
> amelyben az alapító (akit a hívőnek követnie kell(ene)) a
> legyőzöttek asszünyainak megerőszakolát jogos jutalomként
> emlegeti.
>
> No és a mindennapi élet? Az iszlám morális rendszere (ha van
> neki olyan) lényegét tekintve zavaros, beteges, kétszínúségre
> hajló. Nem csoda, hiszen egy, a mai táliboknál nem sokkal
> okosabb vagy mértékletesebb hadúr önigazolására és okoskodásaira
> épít, sőt, azt megkérdőjelezhetetlennek tartja. Tehát ne
> lepődjón senki se meg azon, hogy az iszlám ennyire „sokszínű” a
> világban. Persz. Szinte minden belefér. Már Mohamed élete is
> morális káosz volt. Az iszlám moralitásába éppúgy belesimul az
> alamizsnaosztás, a kereszények és zsidók viszonylagos
> elfogadása, bizonyos tudományos dolgok gyakorlása vagy üldözése
> is, mint a múvészetek felkarolása vagy véres kiirtása. És a
> szexuális perverziók sokszínűsége is. Pl. pedofília, szex
> rabszolgaság és prostitúció (amik, ha jül emlékszem, Mohamed
> szerint rövid ideig tartó házasság, ami rendben van, ha a
> hozományt a férfi kifizeti és utána a válás megtörténik)
> , a pederasztia (ugyan férfinak férfival való fajtalankodása
> tiltott, de ha gyerek a „partner,” már más a helyzet), etc.
> Szóval sokszínű az iszlám. Sokkal sokszínűbb, mint a
> kereszténység. De ez a sokszínűség nem értéke.
>
> És mindig is ilyen volt. Nagyon nem is változhatott, mert szent
> könyvei vannak, és azok nem voltak soha szabadon
> szerkeszthetők. Ha voltak is olyan korok és helyek, ahol a
> szent könyvek egyik-másik passzuséra bölcsen legyintettek. Azt
> is mondhatnánk, hogy az iszlám annál értékesebb, minél kevésbé
> veszi komolyan Mohamedet és a saját szent könyveit. Magyarán:
> annál értékesebb, minél kevészbé onmaga.
>
> Az, hogy az iszlám uralma alatt is termett érték itt-ott, sem az
> iszlám erénye. Ahol ember ér, ott érték (is) terem.
>
> Az pedig, hogy akár néhány száz éve is az egész világ
> brutálisabb volt, mint a mi mai (kereszténységre építő, ha azt
> meg is tagadó) puha-párnás világunk, semmit nem mond az
> iszlámról. És az sem tekinthető az iszlám értékének, hogy a XX.
> sz. előtt nem ihletett XX. sz.-i értelemben vett terrorizmust.
>
> Gy.
>
> On Thu, 2 Sep 2021, Sziklay Levente wrote:
>
> Date: Thu, 2 Sep 2021 10:39:45 +0200 (CEST)
> From: Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu>
> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] Köztéri zene
>
> Ezért és ekkor lett az iszlám bevett vallás nálunk
> (és Ausztriában is).
>
...
További információk a(z) Grem levelezőlistáról