[Grem] A két kard
Tamas Hegedus
biohegedus at gmail.com
2021. Nov. 11., Cs, 17:53:46 CET
Kedves Gyula!
Bocsánat, tényleg félreérthető voltam.
Mivel politikai vonala volt az előző és kapcsoló leveleknek, ezért azzal
kapcsolatban akartam általánosítani kb. így a "keményvonalas fideszes
keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy csipetnyi szeretetet
sem érzek a liberalistákkal szemben."
Szerintem úgy lehet "szeretni", hogy nem mondjuk rá, hogy "libernyák".
Alaptalan vádak alapján nem "gazemberezzük" le. Nem alkalmazunk kettős
mércét. Stb.
Pártokkal szervezetekkel kapcsolatban: talán úgy, hogy a benne levő
személyeket egyedi embernek látjuk és nem általánosítunk. Jézusnak
milyen mondani valója volt az elnyomó rómaikkal kapcsolatban?
A migráció külön téma, azzal most ne foglalkozzunk :-)
Annyit jegyeznék csak meg, hogy azért imádkozzunk most különösen azokért
a migránsokért, akik jó eséllyel meg fognak halni a Lengyel kerítés és a
belorusz fegyverek között a Brüsszeli politika és a belorusz zsarolás
miatt :-(
Üdv,
Tamás
On 11/11/21 3:33 PM, Gy Greschik wrote:
> Kedves Tamás!
>
> Nem állom meg, hogy közbeszóljak, és a legutóbbi leveledben (is)
> megjelenő fogalmi zűrzavar egyik jól kitapintható részletkérdését
> néhány provokatív kérdéssel körüljárjam.
>
> Írod: ”Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy
> csipetnyi szeretetet sem érzek az ellenséggel szemben.”
>
> - Szerinted mit jelent az ellenség szeretete?
>
> - Mi a helyes módja azok szeretetének, akiket egy politikai
> eszmerendszer (pl. nácizmus a II. világháboró alatt, kommunizmus már
> másfél évszázada, vagy az iszlám már 1300 éve) megbolondított, és
> annak világot hóditani indulnak? És ha csak egy részük indulna azért,
> hogy világot hódítsonm, a többi más okokból tartana velük?
>
> - Te, személy szerint, fogadtál-e már be otthonodba mások vagyonát és
> jóhiszeműségét kihasználni akaró, dolgozni nem szándékozó, nyelvedet
> nem beszélő idegeneket? Vagy olyan „nagycsaládot” akik közt sok ilyen
> ember is van, bár előfordulnak elnyomottak, megnyomorítottak,
> félelelmben élők és dolgosak is?
>
> - Egyáltalán, hogy értelmezzem azt, hogy „csipetnyi szeretet?”
>
> - Mit jelent az, hogy te, H.T., nem „érzel” a mai keresztényekben
> csipetnyi szeretet sem? Mindegyiket volt már alkalmad az érzéseiddel
> körültapintani, vagy csak előítéletből illetsz sokakat (a világ igen
> nagy részét) bántó megjegyzéssel? Magamat és téged is beleértselek a
> csipetnyi szeretet híján lévő mai keresztények közé?
>
> - Amikor a mai magyar kormány (már országokhoz képest) bőkezűen segíti
> a muzulmán viélágban szonrongattatott keresztényeit, és közben be is
> fogad menekülteket (én is tudok ilyenről), de egyúttal kiáll a határok
> sérthetetlenségének és bizonyos társadalmi és jogi minimumok elve
> mellett, akkor van benne csipetnyi szeretet, vagy nincs?
>
> - Egyáltalán, hogyan lehet a szeretet fogalmát alkalmazni egy
> szervezetre (mint pl. egy pártra vagy kormányra)?
>
> - Hol kezdődnek a „mai” keresztények időben? Pl. a török idők
> keresztényei maiak voltak? Ha igen, a törökökre szurkot öntő
> asszonyokban csipetnyi, annál több, esetleg kevesebb szeretetet éreztél?
>
> Ne haragudj, hogy a provokáció eszközével éltem -- remélem,
> megbocsátod nekem.
>
> Gyuszi
>
>
> On Thu, 11 Nov 2021, Tamas Hegedus wrote:
>
>> Date: Thu, 11 Nov 2021 06:00:46 +0100
>> From: Tamas Hegedus <biohegedus at gmail.com>
>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> Subject: Re: [Grem] A két kard
>>
>> Kedves Egon,
>>
>> Ha Jézus, akkor nekem nem a kardot ragadás jut eszembe.
>> Miért ne hivatkozzak arra, hogy még a port is rázzuk le a lábunkról?
>> Jézus egész élete,
>> személyisége és lényege a szeretetről és a szelídségről szólt. Erre
>> hivatkozunk, erre kell
>> hivatkoznunk és ezt kell élnünk. Szerintem.
>>
>> Még egy agresszívabb kapcsolódó dolog jut eszembe az Újszövetségből,
>> amikor Jézus kötelet
>> ragadott és kiűzte a templomból az árusokat. Akik egyébként
>> valószínűleg még aznap (de másnap
>> már biztosan) visszamentek. És úgy tűnik, hogy Jézus nem ment vissza
>> minden nap kihajtani őket.
>>
>> Nagyon indokolt esetben kiolthatunk, ki kell oltanunk életeket. És
>> adott esetben meg sem kell
>> gyónnunk. (Ezek hittanóráról maradtak meg, nem a saját véleményem, de
>> egyetértek.)
>>
>> Viszont szerintem nem jó folyamatos harcban élni. Illetve, ha valami
>> miatt folyamatos a harc
>> (vagy annak gondoljuk), akkor ott van az a tanítás, hogy szeresd
>> ellenséged. Ez talán pont azért
>> mondta Jézus, mert tudta, hogy van folyamatosabb harc, s a
>> szeretetet, amennyire lehet, benne
>> hagyva, el lehet kerülni a folyamatos harcból fakadó
>> személyiségtorzulást.
>> Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy csipetnyi
>> szeretetet sem érzek az
>> ellenséggel szemben. Csak lenézést, gúnyt, és gyűlöletet.
>> "Aki kardot ragad, az kard által vész el."
>>
>>
>> Mi a két kard?
>>
>> Az Újszövetségben egy konkrét kardra emlékszem: amikor Péter
>> előrántotta és Jézus rászólt, hogy
>> ne.
>> Van még pár említés, de azokat tudtommal már Szent Pál is a lélek
>> fegyvereként értelmezte.
>>
>>
>> Üdv,
>> Tamás
>>
>>
>>
>> Jézustól viszont valóban nem idegen a kardot ragadás tehát erre
>> úgy általában ne
>> hivatkozzunk ez azonban mondjuk pl . a keresztény kurdokra
>> vonatkozik ők háborús
>> helyzetben nyugodtan képletesen szólva "kardot " ránthatnak ha
>> másképp nem tudják
>> megvédeni magukat .Mindez nem jelenti azt hogy a felebaráti
>> szeretet parancsát felül
>> kéne bírálni de aki már szuronyt szegezve jön feléd azzal a
>> felebaráti szeretetet
>> nehéz művelni ,ha eldobja a szuronyt akkor igen .
>>
>> E.
>>
>>
>>
>>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20211111/df26c736/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról