[Grem] A két kard

Gy Greschik gy.greschik at teguec.com
2021. Nov. 11., Cs, 15:33:12 CET


Kedves Tamás!

Nem állom meg, hogy közbeszóljak, és a legutóbbi leveledben (is) megjelenő fogalmi zűrzavar egyik jól kitapintható részletkérdését néhány provokatív kérdéssel körüljárjam.

Írod: 
”Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy csipetnyi szeretetet sem érzek az ellenséggel szemben.”

- Szerinted mit jelent az ellenség szeretete?

- Mi a helyes módja azok szeretetének, akiket egy politikai eszmerendszer (pl. nácizmus a II. világháboró alatt, kommunizmus már másfél évszázada, vagy az iszlám már 1300 éve) megbolondított, és annak világot hóditani indulnak?  És ha csak egy részük indulna azért, hogy világot hódítsonm, a többi más okokból tartana velük?

- Te, személy szerint, fogadtál-e már be otthonodba mások vagyonát és jóhiszeműségét kihasználni akaró, dolgozni nem szándékozó, nyelvedet nem beszélő idegeneket?  Vagy olyan „nagycsaládot” akik közt sok ilyen ember is van, bár előfordulnak elnyomottak, megnyomorítottak, félelelmben élők és dolgosak is?

- Egyáltalán, hogy értelmezzem azt, hogy „csipetnyi szeretet?”

- Mit jelent az, hogy te, H.T., nem „érzel” a mai keresztényekben csipetnyi szeretet sem?  Mindegyiket volt már alkalmad az érzéseiddel körültapintani, vagy csak előítéletből illetsz sokakat (a világ igen nagy részét) bántó megjegyzéssel?  Magamat és téged is beleértselek a csipetnyi szeretet híján lévő mai keresztények közé?

- Amikor a mai magyar kormány (már országokhoz képest) bőkezűen segíti a muzulmán viélágban szonrongattatott keresztényeit, és közben be is fogad menekülteket (én is tudok ilyenről), de egyúttal kiáll a határok sérthetetlenségének és bizonyos társadalmi és jogi minimumok elve mellett, akkor van benne csipetnyi szeretet, vagy nincs?

- Egyáltalán, hogyan lehet a szeretet fogalmát alkalmazni egy szervezetre (mint pl. egy pártra vagy kormányra)?

- Hol kezdődnek a „mai” keresztények időben?  Pl. a török idők keresztényei maiak voltak?  Ha igen, a törökökre szurkot öntő asszonyokban csipetnyi, annál több, esetleg kevesebb szeretetet éreztél?

Ne haragudj, hogy a provokáció eszközével éltem -- remélem, megbocsátod nekem.

Gyuszi


On Thu, 11 Nov 2021, Tamas Hegedus wrote:

> Date: Thu, 11 Nov 2021 06:00:46 +0100
> From: Tamas Hegedus <biohegedus at gmail.com>
> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] A két kard
> 
> Kedves Egon,
> 
> Ha Jézus, akkor nekem nem a kardot ragadás jut eszembe.
> Miért ne hivatkozzak arra, hogy még a port is rázzuk le a lábunkról? Jézus egész élete,
> személyisége és lényege a szeretetről és a szelídségről szólt. Erre hivatkozunk, erre kell
> hivatkoznunk és ezt kell élnünk. Szerintem.
> 
> Még egy agresszívabb kapcsolódó dolog jut eszembe az Újszövetségből, amikor Jézus kötelet
> ragadott és kiűzte a templomból az árusokat. Akik egyébként valószínűleg még aznap (de másnap
> már biztosan) visszamentek. És úgy tűnik, hogy Jézus nem ment vissza minden nap kihajtani őket.
> 
> Nagyon indokolt esetben kiolthatunk, ki kell oltanunk életeket. És adott esetben meg sem kell
> gyónnunk. (Ezek hittanóráról maradtak meg, nem a saját véleményem, de egyetértek.)
> 
> Viszont szerintem nem jó folyamatos harcban élni. Illetve, ha valami miatt folyamatos a harc
> (vagy annak gondoljuk), akkor ott van az a tanítás, hogy szeresd ellenséged. Ez talán pont azért
> mondta Jézus, mert tudta, hogy van folyamatosabb harc, s a szeretetet, amennyire lehet, benne
> hagyva, el lehet kerülni a folyamatos harcból fakadó személyiségtorzulást.
> Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy csipetnyi szeretetet sem érzek az
> ellenséggel szemben. Csak lenézést, gúnyt, és gyűlöletet.
> "Aki kardot ragad, az kard által vész el."
> 
> 
> Mi a két kard?
> 
> Az Újszövetségben egy konkrét kardra emlékszem: amikor Péter előrántotta és Jézus rászólt, hogy
> ne.
> Van még pár említés, de azokat tudtommal már Szent Pál is a lélek fegyvereként értelmezte.
> 
> 
> Üdv,
> Tamás
> 
>  
>
>       Jézustól viszont valóban nem idegen a kardot ragadás tehát erre úgy általában ne
>       hivatkozzunk ez azonban mondjuk pl . a keresztény kurdokra vonatkozik ők háborús
>       helyzetben nyugodtan képletesen szólva "kardot " ránthatnak ha másképp nem tudják
>       megvédeni magukat .Mindez nem jelenti azt hogy a felebaráti szeretet parancsát felül
>       kéne bírálni de aki már szuronyt szegezve jön feléd azzal a felebaráti szeretetet
>       nehéz művelni ,ha eldobja a szuronyt akkor igen .
>
>       E.
> 
> 
> 
>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról