<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Kedves Gyula!<br>
    <br>
    Bocsánat, tényleg félreérthető voltam. <br>
    <br>
    Mivel politikai vonala volt az előző és kapcsoló leveleknek, ezért
    azzal kapcsolatban akartam általánosítani kb. így a "keményvonalas
    fideszes keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy
    csipetnyi szeretetet sem érzek a liberalistákkal szemben."<br>
    <br>
    Szerintem úgy lehet "szeretni", hogy nem mondjuk rá, hogy
    "libernyák". Alaptalan vádak alapján nem "gazemberezzük" le. Nem
    alkalmazunk kettős mércét. Stb.<br>
    Pártokkal szervezetekkel kapcsolatban: talán úgy, hogy a benne levő
    személyeket egyedi embernek látjuk és nem általánosítunk. Jézusnak
    milyen mondani valója volt az elnyomó rómaikkal kapcsolatban?<br>
    <br>
    A migráció külön téma, azzal most ne foglalkozzunk :-)<br>
    Annyit jegyeznék csak meg, hogy azért imádkozzunk most különösen
    azokért a migránsokért, akik jó eséllyel meg fognak halni a Lengyel
    kerítés és a belorusz fegyverek között a Brüsszeli politika és a
    belorusz zsarolás miatt :-(<br>
    <br>
    Üdv,<br>
    Tamás<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">On 11/11/21 3:33 PM, Gy Greschik wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:58cf9fa-35da-c3c-c7e8-12ca8ac360fb@teguec.com">Kedves
      Tamás!
      <br>
      <br>
      Nem állom meg, hogy közbeszóljak, és a legutóbbi leveledben (is)
      megjelenő fogalmi zűrzavar egyik jól kitapintható részletkérdését
      néhány provokatív kérdéssel körüljárjam.
      <br>
      <br>
      Írod: ”Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy
      csipetnyi szeretetet sem érzek az ellenséggel szemben.”
      <br>
      <br>
      - Szerinted mit jelent az ellenség szeretete?
      <br>
      <br>
      - Mi a helyes módja azok szeretetének, akiket egy politikai
      eszmerendszer (pl. nácizmus a II. világháboró alatt, kommunizmus
      már másfél évszázada, vagy az iszlám már 1300 éve) megbolondított,
      és annak világot hóditani indulnak?  És ha csak egy részük indulna
      azért, hogy világot hódítsonm, a többi más okokból tartana velük?
      <br>
      <br>
      - Te, személy szerint, fogadtál-e már be otthonodba mások vagyonát
      és jóhiszeműségét kihasználni akaró, dolgozni nem szándékozó,
      nyelvedet nem beszélő idegeneket?  Vagy olyan „nagycsaládot” akik
      közt sok ilyen ember is van, bár előfordulnak elnyomottak,
      megnyomorítottak, félelelmben élők és dolgosak is?
      <br>
      <br>
      - Egyáltalán, hogy értelmezzem azt, hogy „csipetnyi szeretet?”
      <br>
      <br>
      - Mit jelent az, hogy te, H.T., nem „érzel” a mai keresztényekben
      csipetnyi szeretet sem?  Mindegyiket volt már alkalmad az
      érzéseiddel körültapintani, vagy csak előítéletből illetsz sokakat
      (a világ igen nagy részét) bántó megjegyzéssel?  Magamat és téged
      is beleértselek a csipetnyi szeretet híján lévő mai keresztények
      közé?
      <br>
      <br>
      - Amikor a mai magyar kormány (már országokhoz képest) bőkezűen
      segíti a muzulmán viélágban szonrongattatott keresztényeit, és
      közben be is fogad menekülteket (én is tudok ilyenről), de
      egyúttal kiáll a határok sérthetetlenségének és bizonyos
      társadalmi és jogi minimumok elve mellett, akkor van benne
      csipetnyi szeretet, vagy nincs?
      <br>
      <br>
      - Egyáltalán, hogyan lehet a szeretet fogalmát alkalmazni egy
      szervezetre (mint pl. egy pártra vagy kormányra)?
      <br>
      <br>
      - Hol kezdődnek a „mai” keresztények időben?  Pl. a török idők
      keresztényei maiak voltak?  Ha igen, a törökökre szurkot öntő
      asszonyokban csipetnyi, annál több, esetleg kevesebb szeretetet
      éreztél?
      <br>
      <br>
      Ne haragudj, hogy a provokáció eszközével éltem -- remélem,
      megbocsátod nekem.
      <br>
      <br>
      Gyuszi
      <br>
      <br>
      <br>
      On Thu, 11 Nov 2021, Tamas Hegedus wrote:
      <br>
      <br>
      <blockquote type="cite">Date: Thu, 11 Nov 2021 06:00:46 +0100
        <br>
        From: Tamas Hegedus <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:biohegedus@gmail.com"><biohegedus@gmail.com></a>
        <br>
        Reply-To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
        <br>
        To: <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
        <br>
        Subject: Re: [Grem] A két kard
        <br>
        <br>
        Kedves Egon,
        <br>
        <br>
        Ha Jézus, akkor nekem nem a kardot ragadás jut eszembe.
        <br>
        Miért ne hivatkozzak arra, hogy még a port is rázzuk le a
        lábunkról? Jézus egész élete,
        <br>
        személyisége és lényege a szeretetről és a szelídségről szólt.
        Erre hivatkozunk, erre kell
        <br>
        hivatkoznunk és ezt kell élnünk. Szerintem.
        <br>
        <br>
        Még egy agresszívabb kapcsolódó dolog jut eszembe az
        Újszövetségből, amikor Jézus kötelet
        <br>
        ragadott és kiűzte a templomból az árusokat. Akik egyébként
        valószínűleg még aznap (de másnap
        <br>
        már biztosan) visszamentek. És úgy tűnik, hogy Jézus nem ment
        vissza minden nap kihajtani őket.
        <br>
        <br>
        Nagyon indokolt esetben kiolthatunk, ki kell oltanunk életeket.
        És adott esetben meg sem kell
        <br>
        gyónnunk. (Ezek hittanóráról maradtak meg, nem a saját
        véleményem, de egyetértek.)
        <br>
        <br>
        Viszont szerintem nem jó folyamatos harcban élni. Illetve, ha
        valami miatt folyamatos a harc
        <br>
        (vagy annak gondoljuk), akkor ott van az a tanítás, hogy szeresd
        ellenséged. Ez talán pont azért
        <br>
        mondta Jézus, mert tudta, hogy van folyamatosabb harc, s a
        szeretetet, amennyire lehet, benne
        <br>
        hagyva, el lehet kerülni a folyamatos harcból fakadó
        személyiségtorzulást.
        <br>
        Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy
        csipetnyi szeretetet sem érzek az
        <br>
        ellenséggel szemben. Csak lenézést, gúnyt, és gyűlöletet.
        <br>
        "Aki kardot ragad, az kard által vész el."
        <br>
        <br>
        <br>
        Mi a két kard?
        <br>
        <br>
        Az Újszövetségben egy konkrét kardra emlékszem: amikor Péter
        előrántotta és Jézus rászólt, hogy
        <br>
        ne.
        <br>
        Van még pár említés, de azokat tudtommal már Szent Pál is a
        lélek fegyvereként értelmezte.
        <br>
        <br>
        <br>
        Üdv,
        <br>
        Tamás
        <br>
        <br>
         
        <br>
        <br>
              Jézustól viszont valóban nem idegen a kardot ragadás tehát
        erre úgy általában ne
        <br>
              hivatkozzunk ez azonban mondjuk pl . a keresztény kurdokra
        vonatkozik ők háborús
        <br>
              helyzetben nyugodtan képletesen szólva "kardot "
        ránthatnak ha másképp nem tudják
        <br>
              megvédeni magukat .Mindez nem jelenti azt hogy a
        felebaráti szeretet parancsát felül
        <br>
              kéne bírálni de aki már szuronyt szegezve jön feléd azzal
        a felebaráti szeretetet
        <br>
              nehéz művelni ,ha eldobja a szuronyt akkor igen .
        <br>
        <br>
              E.
        <br>
        <br>
        <br>
        <br>
        <br>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Grem mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>