[Grem] Szuper nehéz találós kérdés+mégegy kérdés

Sziklay Levente lsziklay at freemail.hu
2021. Jan. 29., P, 08:47:38 CET


Kedves Egon! Erre valóban nem figyeltem. A páros ill. a párosokból álló formációnak az is az előnye, hogy ha fordulnak, akkor teljes sebességgel tudnak fordulni minden irányba - legfeljebb a vezérgép szerepét az addigi követő veszi át.Az angliai csata idején megmutatták, hogy jobb, mint az akkor az angoloknál használt három gépből álló formáció, mert ha pl. jobbra fordulnak, akkor vagy szétesik a formáció, vagy, mivel a baloldali gépnek hosszabb az útja a fordulóban, a vezérgépnek és még inkább a  jobboldali gépnek le kell lassítania. Egyébként a családomban is volt pilóta a II.VH idején ÜdvL. Ui.És egy kérdés -először a többieknek, azután Neked, ha nincs válasz: van egy zászló, amit tilos a hajóknak használni, az angolok mégis használják - mi az?
Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:
> 
Gratulálok :Ön nyert .Levente nagyon szépen utána nézett  az alap hagyományoknak valóban innen ered az angolszász verzió.Azonban ez is a 90%-s találat mert ha megnézitek a plakátot a Gripenek egy ehhez hasonló de kicsit más formációban repülnek olyanban amit a 101. honi légvédelmi vadászrepülő vadászrepülő osztály is repült .Ismét csatolom azt a cikket ahol a plakátot is láthatjátok.

https://pestisracok.hu/ma-bucsuznak-franko-endretol-az-utolso-magyar-pilotatol-aki-a-masodik-vilaghaboruban-is-harcolt/

 A formáció Werner Mölders ezredestől származik aki  az egyetlen harc közben is hasznos formációt találta ki  még a spanyol polgárháborúban a Condor légió kötelékében.

Ez a  híres viervingerschwarm formáció(összezárt ujjú tenyér ) amelyt két géppárt tartalmaz de ez csak légtér megközelítési alakzat harc közben két géppárra oszlik (Rotte ) vezérgépre és kísérőre.

Az ellenséges légteret a a négy ujj formációban közelítették meg de harcközben géppárokra bomlottak,A vezérgép támadta meg az ellenséges vadászokat ,bombázókat és a kísérő gépnek kellett lelőni azt az ellenséges vadászt aki beült a vezérgép mögé.

A háború alatt a magyar vadászok is ezt használták ezért búcsúztak a Gripenek így ,hogy ebből kihagyták egy gép/pilóta helyet.

Mikor a 101 Pumák repülő terére Veszprémbe beköltözött az egyik leghíresebb visszavonuló német vadászrepülő ezred , a magyarok megkérdezték mi a német ászok titka, Barkhorn(301 légi győzelem 1104 bevetés ) azt válaszolta holnap a ha bevetés lesz ő lesz a kísérője az egyik magyar vadásznak ha lesz önkéntes :Az egyik magyar vállalta,. Másnap IL 2 -s Stormovikok támadtak magyar csapatokat .A magyar vadász és Barkhorn felszálltak + két vadász jött velük  a fent említett négy ujjban. A támadáshoz szétváltak a magyar vadász lelőtt egy Stormovikot és elég nagy tűzijátékot látott a háta mögött . Mikor leszálltak kiderült  Barkhorn két JAK-ot lőtt le mögüle.
A 101 -s vadász repülő osztály vitéz belényesi Heppes aladár alezredes parancsnoksága alatt 649 bevetéssel 61 négymotoros bombázót 32 kétmotoros gépet 14 motoros vadászgépet lőtt le Magyarország légterében az amerikai AAF légierő gépei közül ez összesen 107 repülőgép ,Mindezt 30 pilóta és 78 repülőgép elvesztésével.
A magyar légtérben bevetett német vadászok valamivel rosszabb eredményt értek 932 bevetéssel csak 88 ellenséges gépet lőttek le.De náluk már nagyszámú nem megfelelően kiképzett újonc pilóta szolgált ekkor a hatalmas veszteségek pótlására.
A magyar katonai hatóságok kiemelt fegyelemmel adták meg a végtisztességet a  Magyarországon elesett angolszász pilótáknak a temetők manapság is megtekinthetők .Ugyan így a 1929-s Genfi Hadifogoly Konvenció szerint jártak el a foglyokkal ezt a háború után az amik el is ismerték .Bár az angolszász foglyokat át kellet adni a németeknek de nagy részük így is túlélte a háborút.
A magyar vadászok főleg német licenc alapján magyar gyártmányú Messerschmitt Bf.109-s egymotoros vadászgéppel repültek.Az egymotoros vadászgépeknek mereven beépített gépágyúi és géppuskáik voltak így a használatukhoz különleges repülő tudás kellett mert a repülőgéppel együtt kellett célozni.
Az amerikai(majd a szovjet ) légierő elképesztő túlerőben volt a magyar és a német vadászokkal szemben .Frankó Endre és a hozzá hasonló fiatalok mégsem adták fel a reménytelen harcot.
Mikor a szovjet légierő megérkezett Magyarország légterében a magyar vadászok még sok szovjet repülőgépet is lelőttek ekkor már egyszerre harcoltak az USA és a szovjet légierő ellen, az angolok csak éjszakai bevetéseket végeztek ezek ellen a radarral felszerelt és radar irányítású német éjszakai vadászok szálltak fel.
Mindezt olyan fiatalok tették akik a repülés megszállottai voltak még is abba a helyzetbe kerültek hogy egy másik fiatal embert kellett lelőniük az égboltról.
A második világháborúban előfordult hogy sérült gépből kiugrott pilótát ejtőernyővel ereszkedve lelőttek az ellenséges vadászok de még is az gyakrabban fordul elő ,hogy ilyenkor megkímélték egymást.Ezt a jelenlegi Genfi Konvenció tiltja de a világháborúban erre írásos paragrafus nem volt .Repülő szokás volt bár nem mindig tartották be  az ejtőernyővel ereszkedő ellenséges bajtárs megkímélése.Ez a kímélet értelemszerűen nem vonatkozik a  támadó ejtőernyős  katonákra ahogy akkor hívták ejtőernyősvadászokra.
Nincs ismert adat arra ,hogy az angliai légi csata alatt (1940 ) német vadászok ejtőernyővel ereszkedő angol pilótát lelőttek volna Anglia felett.
Üdv. Egon
 
 
2021.01.28. 22:16 keltezéssel, Sziklay Levente írta:

>Kedves Egon és többiek! Az I.VH-ban a RAF (angol légierő) pilótái ugyanabban a formációban tértek vissza, amiben elmentek - és amikor visszatértek, tartották a formációt, de a harcban elveszett gépek nem voltak köztük. Így a földi megfigyelők pontosan tudták, hogy hány és melyik gép hiányzik.Ebből alakult ki az a szokás, hogy az elpusztult bajtárs emlékére díszrepülést tartottak a repülők, ha a közeli bajtársakról volt szó egy csapatban kihagyva azt a helyet, ami a halott pilóta helye volt, vagy - ami azután általánossá vált - a v alakban repülő gépek második helyét, a vezérgép mögött jobbra kihagyva.                y             y            y     y         1936-ban V.György angol király temetésen a repülők  ilyen formációban repültek, így közismertté vált. Az amcsik csavartak egyet a dolgon - a repülőgépek hiánytalanul V alakban mennek, majd egy előre meghatározott helyen jobbról a második gép hirtelen felfelé kiválik a formációból, eltűnik az égben és a többi gép tartja tovább a formációt. ÜdvL.  
>Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:

>>https://pestisracok.hu/ma-bucsuznak-franko-endretol-az-utolso-magyar-pilotatol-aki-a-masodik-vilaghaboruban-is-harcolt/
>>
>>
>>Kedves Lista !
>>
>>Csak jelzem egy másik listán van  90%-.s találat.Itt viszont nem jött 
>>megfejtés.
>>
>>Tehát a kérdés :honnan(kitől ) származik az formáció amiben a Gripenek 
>>búcsúztatták Frankó Endre főhadnagyot ?
>>
>>A fenti pesti srácok cikkben van egy plakát abban láthatjátok a hiányzó 
>>pilóta /gép helyét .
>>
>>Üdv . Egon
>>
>>
>>-- 
>>Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
>>https://www.avast.com/antivirus
>>
>>_______________________________________________
>>Grem mailing list
>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem

> _______________________________________________ Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
 Mentes a vírusoktól. www.avast.com

  
    
  
  
    Gratulálok :Ön nyert .Levente nagyon szépen utána nézett  az alap
      hagyományoknak valóban innen ered az angolszász verzió.Azonban ez
      is a 90%-s találat mert ha megnézitek a plakátot a Gripenek egy
      ehhez hasonló de kicsit más formációban repülnek olyanban amit a
      101. honi légvédelmi vadászrepülő vadászrepülő osztály is repült
      .Ismét csatolom azt a cikket ahol a plakátot is láthatjátok.
      
https://pestisracok.hu/ma-bucsuznak-franko-endretol-az-utolso-magyar-pilotatol-aki-a-masodik-vilaghaboruban-is-harcolt/
      
       A formáció Werner Mölders ezredestől származik aki  az egyetlen
      harc közben is hasznos formációt találta ki  még a spanyol
      polgárháborúban a Condor légió kötelékében.
      
      
      Ez a  híres viervingerschwarm formáció(összezárt ujjú tenyér )
      amelyt két géppárt tartalmaz de ez csak légtér megközelítési
      alakzat harc közben két géppárra oszlik (Rotte ) vezérgépre és
      kísérőre.
      
      
      Az ellenséges légteret a a négy ujj formációban közelítették meg
      de harcközben géppárokra bomlottak,A vezérgép támadta meg az
      ellenséges vadászokat ,bombázókat és a kísérő gépnek kellett
      lelőni azt az ellenséges vadászt aki beült a vezérgép mögé.
      
      
      A háború alatt a magyar vadászok is ezt használták ezért búcsúztak
      a Gripenek így ,hogy ebből kihagyták egy gép/pilóta helyet.
      
      
      Mikor a 101 Pumák repülő terére Veszprémbe beköltözött az egyik
      leghíresebb visszavonuló német vadászrepülő ezred , a magyarok
      megkérdezték mi a német ászok titka, Barkhorn(301 légi győzelem
      1104 bevetés ) azt válaszolta holnap a ha bevetés lesz ő lesz a
      kísérője az egyik magyar vadásznak ha lesz önkéntes :Az egyik
      magyar vállalta,. Másnap IL 2 -s Stormovikok támadtak magyar
      csapatokat .A magyar vadász és Barkhorn felszálltak + két vadász
      jött velük  a fent említett négy ujjban. A támadáshoz szétváltak a
      magyar vadász lelőtt egy Stormovikot és elég nagy tűzijátékot
      látott a háta mögött . Mikor leszálltak kiderült 
      Barkhorn két JAK-ot lőtt le mögüle. 
    
    A 101 -s vadász repülő osztály vitéz belényesi Heppes aladár
      alezredes parancsnoksága alatt 649 bevetéssel 61 négymotoros
      bombázót 32 kétmotoros gépet 14 motoros vadászgépet lőtt le
      Magyarország légterében az amerikai AAF légierő gépei közül ez
      összesen 107 repülőgép ,Mindezt 30 pilóta és 78 repülőgép
      elvesztésével.
    A magyar légtérben bevetett német vadászok valamivel rosszabb
      eredményt értek 932 bevetéssel csak 88 ellenséges gépet lőttek
      le.De náluk már nagyszámú nem megfelelően kiképzett újonc pilóta
      szolgált ekkor a hatalmas veszteségek pótlására.
    A magyar katonai hatóságok kiemelt fegyelemmel adták meg a
      végtisztességet a  Magyarországon elesett angolszász pilótáknak a
      temetők manapság is megtekinthetők .Ugyan így a 1929-s Genfi
      Hadifogoly Konvenció szerint jártak el a foglyokkal ezt a háború
      után az amik el is ismerték .Bár az angolszász foglyokat át kellet
      adni a németeknek de nagy részük így is túlélte a háborút.
    
    A magyar vadászok főleg német licenc alapján magyar gyártmányú
      Messerschmitt Bf.109-s egymotoros vadászgéppel repültek.Az
      egymotoros vadászgépeknek mereven beépített gépágyúi és géppuskáik
      voltak így a használatukhoz különleges repülő tudás kellett mert a
      repülőgéppel együtt kellett célozni.
    Az amerikai(majd a szovjet ) légierő elképesztő túlerőben volt a
      magyar és a német vadászokkal szemben .Frankó Endre és a hozzá
      hasonló fiatalok mégsem adták fel a reménytelen harcot.
    
    Mikor a szovjet légierő megérkezett Magyarország légterében a
      magyar vadászok még sok szovjet repülőgépet is lelőttek ekkor már
      egyszerre harcoltak az USA és a szovjet légierő ellen, az angolok
      csak éjszakai bevetéseket végeztek ezek ellen a radarral
      felszerelt és radar irányítású német éjszakai vadászok szálltak
      fel.
    Mindezt olyan fiatalok tették akik a repülés megszállottai voltak
      még is abba a helyzetbe kerültek hogy egy másik fiatal embert
      kellett lelőniük az égboltról.
    A második világháborúban előfordult hogy sérült gépből kiugrott
      pilótát ejtőernyővel ereszkedve lelőttek az ellenséges vadászok de
      még is az gyakrabban fordul elő ,hogy ilyenkor megkímélték
      egymást.Ezt a jelenlegi Genfi Konvenció tiltja de a világháborúban
      erre írásos paragrafus nem volt .Repülő szokás volt bár nem mindig
      tartották be  az ejtőernyővel ereszkedő ellenséges bajtárs
      megkímélése.Ez a kímélet értelemszerűen nem vonatkozik a  támadó
      ejtőernyős  katonákra ahogy akkor hívták ejtőernyősvadászokra.
    Nincs ismert adat arra ,hogy az angliai légi csata alatt (1940 )
      német vadászok ejtőernyővel ereszkedő angol pilótát lelőttek volna
      Anglia felett.
    Üdv. Egon
    
    
    
    
    
    2021.01.28. 22:16 keltezéssel, Sziklay Levente írta:
    
    
      
      
        Kedves Egon és többiek!
         
        Az I.VH-ban a RAF (angol légierő) pilótái ugyanabban a
          formációban tértek vissza, amiben elmentek - és amikor
          visszatértek, tartották a formációt, de a harcban elveszett
          gépek nem voltak köztük. Így a földi megfigyelők pontosan
          tudták, hogy hány és melyik gép hiányzik.
        Ebből alakult ki az a szokás, hogy az elpusztult bajtárs
          emlékére díszrepülést tartottak a repülők, ha a közeli
          bajtársakról volt szó egy csapatban kihagyva azt a helyet, ami
          a halott pilóta helye volt, vagy - ami azután általánossá vált
          - a v alakban repülő gépek második helyét, a vezérgép mögött
          jobbra kihagyva.
         
                       y
                     y 
                   y     y
                 
        1936-ban V.György angol király temetésen a repülők  ilyen
          formációban repültek, így közismertté vált.
         
        Az amcsik csavartak egyet a dolgon - a repülőgépek
          hiánytalanul V alakban mennek, majd egy előre meghatározott
          helyen jobbról a második gép hirtelen felfelé kiválik a
          formációból, eltűnik az égben és a többi gép tartja tovább a
          formációt.
         
        Üdv
        L.
         
         
        
          Reinisch Egon  írta:
          https://pestisracok.hu/ma-bucsuznak-franko-endretol-az-utolso-magyar-pilotatol-aki-a-masodik-vilaghaboruban-is-harcolt/
            
            
            Kedves Lista !
            
Csak jelzem egy másik listán van  90%-.s találat.Itt viszont nem jött 
            megfejtés.
            
Tehát a kérdés :honnan(kitől ) származik az formáció amiben a Gripenek 
            búcsúztatták Frankó Endre főhadnagyot ?
            
A fenti pesti srácok cikkben van egy plakát abban láthatjátok a hiányzó 
            pilóta /gép helyét .
            
            Üdv . Egon
            
            
            -- 
            Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
            https://www.avast.com/antivirus
            
            _______________________________________________
            Grem mailing list
            Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
            http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
        
      
      
      
      _______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem

    
   

      
Mentes a vírusoktól. www.avast.com 


 

_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210129/92a2e040/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról