[Grem] A gyakorlatban a különbség... RE: !!! A lengyel igazságügyi miniszt. szabályozása a közösségi oldalak általi cenzúra ellen

Reinisch Egon reinisch at t-online.hu
2021. Jan. 22., P, 10:02:36 CET


Kedves Lista !

Elértünk az alap kérdéshez .Elfogadhatóan érezzük-e magunkat a 
rendszerváltás utáni Magyarország  parlamentáris és a magántulajdonra 
épülő gazdasági rendszerében képesek vagyunk -e ezt jobbá tenni és 
életünket ezen belül  közelíteni Krisztus hitvallásában leírtakhoz vagy 
egy lehetetlen misztikus fantáziában hiszünk ami teljes ellentmondásban 
van a hétköznapi életünkkel.

Ismerem Márton Áron gondolatait és fontosnak tartom azt a figyelem 
felhívását hogy ne próbáljunk Isten és Isten fia Jézus által hirdetett 
tanítás nélkül okoskodni.

Azonban ha komolyan vesszük amit mond Márton Áron, itt és most abba kell 
hagynunk az internetes levelezést hiszen ez is a kapitalizmus 
csúcsterméke térjünk át a posta galambra .Nekem  is abba kell hagynom  a 
misék ,előadások vagy pláne gazdasági jellegű előadások Online 
közvetítését.Hiszen  kapitalista minőségi csúcstechnológiát  használok 
vagy éppen a magyar kapitalizmust szolgálom.

Aki az alábbi( emberileg vagy éppen főpapi aggodalom szerint érthető) 
írást komolyan veszi annak azonnal ott kell hagynia az olyan munkáját 
amivel a globális vagy a magyar kapitalizmust szolgálja hiszen ezek mind 
a a valódi verseny kapitalizmus termékeinek bővülését 
szolgálja.Különösen vonatkozik ez a bankárokra ha van köztünk.

Gyuszinak sem szabad többé  kiemelten csúcstechnológiát alkalmazó 
munkakörben dolgozni.(Termesztésen a előzők csak gondolat kísérleti 
túlzások voltak  nehogy valaki komolyan vegye )

Vissza kell térnünk Arany János korába ahol 10 felnövő gyerekből 6-8 nem 
érte meg a felnőtt kort,ez   az igazi kapitalizmus nélküli jó  
világ,vagy költözzünk Indiába és legyünk puszta kézzel dolgozó csatorna 
tisztítók ott nem zavar majd minket a kapitalizmus és a polgári világ  
abban hogy közel legyünk Istenhez.

Vagy talán végre megérthetnénk hogy tegyük jobbá Jézus tanítása szerint 
azt a világot amiben élünk ,mert alkalmas rá csak mérhetetlenül sokat 
kéne ezen dolgozni.

A svédeknek 1920 és mondjuk 1970 között sikerült addig még vallásosak is 
voltak a liberálfasisztavéleménydiktatura mára őket is kinyírta de 
értsük meg nincs visszaút a technika mentes mondjuk paraszti éltbe ezt a 
világot kell jobbá tennünk.

Ha gyerekeink meglátják zavarodottságunkat ebben az ügyben akkor az 
történik amit néhányan elmeséltek a ZOOM -ban elvetik a konzervatív 
eszméket  is  és katasztrofálisan fognak szavazni pl. 2022-ban.

A Horthy rendszerben a társadalom vezető rétegei még érdekes módon nem 
láttak ellentmondást abban ,hogy egy keresztény felfogású országot 
építenek a jelenlévő kapitalizmus segítségével.

A bolsevizmus gyökeres ellentéte minden eredménynek ami Európában 
létrejött Márton Áron legnagyobb tévedése a leírt párhuzam.Érdekes módon 
ezt a Kádár Rendszerben még talán éreztük mára elfelejtettük ?

Üdv. Egon



2021.01.22. 8:02 keltezéssel, KEA írta:
>> Úgyhogy most csak annyit reagálok, hogy az illető könyv nem politikai 
>> jogrendről beszél, hanem a liberalizmus szó hitbeli-eszmei értelmét 
>> ragadja meg (úgy látszik, már a XIX. sz. vége felé is volt ilyen, a 
>> jogrendi berendezkedés fogalmi körein túl-kívül-alatt).
>
> MÁRTON ÁRON
> Világnézet és nevelés
>
> [...] A liberalizmus a filiszter világnézete. A francia forradalomból 
> megszületett polgáré, aki nagyképű, fitogtatott tudálékossággal 
> ránevelôdött arra, hogy az élet legnagyobb és mindig égetô kérdéseit 
> is közömbösen kezelje. Nem tagadja feltétlenül a túlvilágot, de nem is 
> törôdik vele. Lehet, hogy van Isten, de a vallás szerinte magánügy, s 
> az életet az állam is és az egyes ember is minden valláserkölcsi 
> kötöttségtôl függetlenül rendezheti be. Legnagyobb érték szemében a 
> független emberi ész. Az igazságokat az állapítja meg s nem a valóság, 
> az erkölcsöket a korlátlan szabadság szabályozza és nem isteni normák. 
> Eredmény: polgári házasságával törvényhozás útján kikezdte, kettôs 
> normájával, nyers erotikába fulladt irodalmával, művészetével pedig 
> teljesen szétdúlta a társadalom alapegységét, a családot; gazdasági 
> téren hirdetett és alkalmazott szabadversenyével meghízlalta az 
> élelmesek kis csoportját és a technikai fejlôdés szédítô fokán 
> megszégyenítô nyomorba nyomta a túlnyomó többséget; jogi elméletével 
> a társadalmak élére állított minden ügyek korlátlan intézésére egy 
> hazug, bôbeszédű, s rendesen érdekszövetkezetek és nem a nép 
> akaratából összeálló, tehetetlen parlamentet.
>
> A bolsevizmus édes gyermeke a liberalizmusnak. Marx és Lenin a 
> legkövetkezetesebb liberálisok. Nem álltak meg félúton, a liberális 
> tételekbôl lehozták a legvégsô következtetéseket. Kant még annyit 
> mondott, hogy az Isten létét nem lehet bizonyítani, Marx már biztosan 
> hirdeti, hogy nincs. A XVIII. és XIX. század természettudománya az 
> anyagelvűség igazolására kitalálta, tudományos és népszerűsítô nagy 
> hanggal a közvéleménybe szuggerálta a majomelméletet [...] hogy a 
> liberális "tudományosság" kedvenc elméletét, az ember állatiasságát 
> eleven érvekkel támogassák. A liberális parlamentek sürgôs teendôként 
> hajszolták keresztül a házastársak elválását megkönnyítô törvényeket, 
> s az orosz kódexben ma a házastársi viszony elô sem fordul [...] A 
> tôke a liberális parlamentek mellett, sôt azokon keresztül úgy 
> használta ki az ország népét, ahogy akarta, a tanácsköztársaság 
> államkapitalizmusa pedig egy elméleti gazdasági rendszer esztelen 
> erôszakolásával támaszt éhínséget, s a megindult éhes tömegeket 
> lovasdandárokkal, vagy a biztosabban ölô gázzal ezerszámra kegyetlenül 
> küldi a halálba. Rousseau kiadta a jelszót: vissza a természethez! Az 
> újkor pedagógiája utána szajkolta, az "alapjában jó természet" szabad 
> kifejlôdését követelte, s ha igazak azok a borzalmak, amelyeket az 
> európai kommunista nevelés elveinek és gyakorlatának ismerete után az 
> oroszországi megfigyelôk beszámolói alapján a szovjet iskoláról el 
> kell hinnünk, akkor a bolsevizmus itt is csak következetességét 
> mutatja, csak követi a liberális elveket a többi kultúrterületeken 
> érvényesített százszázalékossággal a nevelés terén is.
>
> Erdélyi Iskola, 1933-34. I. évf. 5-6. sz. (részletek). In: Domokos Pál 
> Péter: Rendületlenül... Márton Áron erdély püspöke. Szerk. Hídvégi 
> Máté. Eötvös Kiadó, Szent Gellért Egyházi Kiadó, h.n., é.n., pp. 215-216.
>

-- 
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
https://www.avast.com/antivirus



További információk a(z) Grem levelezőlistáról