[Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A SZENTMISE, az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2021. Dec. 7., K, 18:10:22 CET
Kedves Levente!
Nem gondolom, hogy Gyuszi "összekeverte" volna az ókori görögöket a
muzulmánokkal
Szerintem, ő is és más is tisztában van azzal, hogy az ókori görögöknél,
akik nem evangéliumi, krisztusi erkölcsök szerint éltek, sok bűn, többek
között a homoszexualitás és a pedofília előfordult. Amit tisztelünk
bennük, az nem a bűn.
Egyébként a muzulmánokban is van tisztelni való, de ez nem zárja ki, hogy
Mohamed próféta is elnéző lett volna a fentiekkel kapcsolatban. Erre
vonatkozóan egyikőtök sem írt bizonyítékot.
Szeretettel,
Mőci
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
On Tue, Dec 7, 2021 at 4:19 PM Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu> wrote:
> Kedves Gyuszi, többiek!
>
> Amit írtál a tánccal kapcsolatban, abban igazad van. Pl. a Székelyföldön
> még Csau végóráinak idejében is szokás volt, hogy amikor a fiúk bevonultak,
> akkor az apák (esetleg a fiúk is) táncoltak. Nem tudom, hogy él-e még ez a
> szokás - talán egy néprajzos levtárs jobban tudja.
>
> De ez amit írtál, :
>
>
> *> És a Próféta ilyesféle dolgokban megbocsátó: ha egy férfi fiatal> fiúval létesít nemi kapcsolatot, azt nem ítéli el.*
> összekevered az ókori görögökkel - az általunk tisztelt ókori görögökkel!
>
> Egyébként gondoljatok arra, hogy mi és honnan származik a hastánc pl. vagy
> hogy a 20-as, 30-as években sok magyar táncosnő ment Egyiptomba táncolni..
>
> Üdv
> L.
>
>
> Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com> írta:
>
> Kedves Laci!
>
>
> Azt látom, hogy valamikor nagyon régen igaz lehetett amit írsz. Tán ma is igaz sok primitív társadalomban.
>
>
> De van a transzcendens és a szexuális tartalom mellett más ősi tartalma is a táncnak: az érzelmek ösztönös, természetes kifejezése. Pl. gyerektáncok, vagy akár a néptáncok egy része is. Ld. „örömében táncra perdült.”
>
>
> Ez utóbbi fajtája a táncnak Magyarországon még a II. vh. után is élt: találkoztam olyan emberrel aki akkortájt Budapestre kerülve jól sikerült vizsgájának spontán táncra perdüléssel örült. Csak ezután hagyott fel ezzel a szokással -- mivel a körülötte állók furcsán néztek rá. De ezt a „táncfunkciót” akár magunkon is érezhetjük: ha pl. nekem valami meglepetésszerűen jól sikerül, néha fölugrom, körbeszaladok, és még esetenként össze is csapom a tenyeremet néhányszor. Mert táncolni már nem tudok.
>
>
> Szóval a tánc szakrális kontra szexuális-társasági ágakra bontása lényeges dolgokat kihagy a valóságból.
>
> Gy.
>
> On Tue, 7 Dec 2021, László Baják wrote:
>
> > Date: Tue, 7 Dec 2021 13:20:02 +0100
> > From: László Baják <laszlo.bajak at gmail.com>
> > To: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A SZENTMISE,
> > az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >
> > A tánc eredendően szakrális tevékenység volt. Közismert, ma is létező
> > példája a kerengő dervisek tánca. A tánc (páros tánc) szexuális jellege
> > másodlagos, valamivel későbbi jelenség. A tánc eredeti értelme a bódulat
>
> > révület, azaz a transzcendens világába való vélt átlépés elérése volt. Mára
> > csak a bódulat igénye maradt, de a transzcendencia eltűnt.
> >
> > Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com
> > ezt írta (időpont: 2021. dec. 7., K,
> > 12:00):
> > Igen, különbség van tánc, mulatság, mulatozás, dorbézolás, stb.
> > között. Nem véletlenül tettem a „tánc” szót idézőjelbe, amikor
> > Vianney Szt. János préikációjáról írtam.
> >
> > Egyébként az orthodox zsidóknál is férfi csak férfival táncolhat
> > (kivéve talán a saját feleséget a saját eskvő alkalmával?). Sok
> > videó látható az intnerneten, amint fekete kalpagos, kaftános
> > tömegek ropják.
> >
> > Hogy a „tánc” az araboknál pontosan mit jelent, nem tudom de az
> > iszlám pl. az afganisztáni tánc fogalomra is igencsak rányomta
> > perverz bélyegét. Ott nő híján fiatal fiúk vannak
> > transzvesztitának beállítva, és a mulatságok során női ruhában,
> > nőt imitálva szórakoztatják a férfiakat. A dolog nem csak
> > szolíd szórakozás, hanem teljes nemi kihasználtság és erőszak is
> > -- nem minden ilyen fiú éri meg a serülőkort. Erről valamelyik
> > nyugati TV csatorna is készített tényfeltáró műsort, amiből az
> > is kiderült, hogy ugyan a gyakorlatot az elmúlt évek világi
> > kormányzása elvileg betiltotta, ez nem sokat ért. Ha valakit
> > érdekel, megkeresem neki a forrást.
> >
> > És a Próféta ilyesféle dolgokban megbocsátó: ha egy férfi fiatal
> > fiúval létesít nemi kapcsolatot, azt nem ítéli el.
> >
> > Gyuszi
> >
> >
> > On Tue, 7 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> >
> > > Date: Tue, 7 Dec 2021 11:36:09 +0100
> > > From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> > > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> > SZENTMISE,
> > > az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> > >
> > > A normális közösségi mulatság ,együttlét a világon az egyik
> > > legfontosabb dolog (természetesen hülyére ittas részegséget
> > kizárva ).
> > > Remélem ebben a társaságban többen emlékeznek még a régi
> > keringős
> > > bálokra .Még a két háború között is meg volt minden társadalmi
> > > osztálynak a bálja igaz nagyon is elkülönülve így nem is volt
> > olyan
> > > elidegenedés mint napjainkban .Ha valaki emlékszik az "Elfújta
> > a szél
> > > "című regényre ott egy percig sem lehetett együtt elkülönült
> > helyen egy
> > > lány és egy fiú mert tönkre ment a lány hírneve de a tánc és a
> > bál
> > > bevett szokás volt .
> > >
> > > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> > párválasztás vagy
> > > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> > lehetősége .Ma
> > > ugyan sok mindent szabad de egyszerűen nincs is normális
> > lehetőség a
> > > lányok és a fiúk közötti ismerkedésre .
> > >
> > > Ha a nő és férfi között megszűnik a tánc akkor lesz vége a
> > világnak
> > > .Már közel vagyunk hozzá hiszen ha ni nincs nő és férfi akkor
> > mi lesz a
> > > tánccal ?Fiúkkal nem fogok együtt táncolni mint az arabok .
> > >
> > > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> > párválasztás vagy
> > > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> > lehetősége .
> > >
> > > Ebben különbözünk pl. az iszlámtól ahol amíg volt közös fürdő
> > a női
> > > rokonok lesték meg hogy néz ki egy lány akit egy fiúnak vagy
> > > családjának a kiválasztottja hiszen a család többi tagja vagy
> > a fiú
> > > semmit sem láthatott a csador alatt és még közel sem mehetett
> > a
> > > kiválasztott lányhoz .(ezt személyesen mesélték nekem az
> > Atlasz hegység
> > > egyik városában )
> > >
> > > Üdv. Egon
> > >
> > > 2021.12.07. 10:24 keltezéssel, Gy Greschik írta:
> > >> Kedves Egon!
> > >>
> > >> Nem kellene a "több, mint kilencven” középkorban köteleező
> > egyházi
> > >> ünnephez még hozzátenni az ilyen-olyan feljebbvalóságok
> > >> (tartótiszt/földesúr/király/stb.) által elrendelt
> > ünnepléseket és a
> > >> népi ünnepnapokat is? Az előbbire példák? előkelőség
> > menyegzője vagy
> > >> halála, koronázás, kinevezések, hálaadások, megemlékezés
> > győzelemre,
> > >> stb. Az utóbbira a mi házunk táján: locsolkodás,
> > betlehemezés,
> > >> busójárás. (Ki tudja, még mi minden volt ami már kihalt a
> > középkor óta?)
> > >>
> > >> Egyszer régen hallottam, hogy nem-egyházi ünnepnap is volt
> > bőven a
> > >> középkorban.
> > >>
> > >> Mellesleg: nem minden pihenás a mulatozásról szólt akkor
> > sem. A
> > >> mulatozás (a „tánc”) ellen gondolom, sokat felemelték a
> > szavukat --
> > >> nekem most hirdelen viannei Szt. János egyik prédikációja
> > (XIX. sz.
> > >> első fele) jut eszembe. A fő fatimai látnok, az akkor még
> > kislány
> > >> Lucia később papírra vetett visszaemlékezéseiben is
> > említtetik egy
> > >> helyi pap aki betiltotta a táncot (1910-es évek), kivéve a
> > gyerekek
> > >> közti táncolást (gondolom, az utóbbi afféle körtánc-jellegű
> > mondókás
> > >> dolgokat jelenthetett).
> > >>
> > >> Érdekes, ahogy Lucia erről hogyan ír: az illető „jó pap”-ra
> > meleg
> > >> szavakkal emlékezik, de említi egyesek morgolódását is:
> > hogyanis van
> > >> az, hogy eddig ez a dolog nem volt bűn, most meg hirtelen az
> > lett?
> > >> Lucia szempontjából ez azért érdekes, mert nagyon szeretett
> > táncolni.
> > >> Kislányként folyton táncra perdült, amikor zenét hallott.
> > Élete
> > >> egyébként is vidám volt, ennek a vidámságnak a Mária
> > jelenések
> > >> vetettek véget. Mint más látnokok esetében, a Szűzanya
> > megjelenése az
> > >> ő életébe is a környezete részéről megaláztatásokat,
> > kivetettséget,
> > >> szenvedést, magányt hozott.
> > >>
> > >> Gyuszi
> > >>
> > >> On Mon, 6 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> > >>
> > >>> Date: Mon, 6 Dec 2021 19:42:08 +0100
> > >>> From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> > >>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >>> Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> > SZENTMISE,
> > >>> az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> > >>>
> > >>>
> > >>>
> > >>> Az európai történelem egészére egyszerűen nem igaz hogy ma
> > többet
> > >>> pihenünk
> > >>> mint bármikor máskor .
> > >>>
> > >>> A középkorban sokkal több ünnepnap volt kötelező munka
> > szünetként és
> > >>> sokkal
> > >>> többet mulattak az emberek mint manapság hol van nekünk évi
> > több mint
> > >>> kilencven kötelező munkaszüneti ünnep ?Igaz egyházi ünnepen
> > általában
> > >>> volt
> > >>> délelőtt kötelező mise volt de délután buli volt .
> > >>>
> > >>> Tényleg jópofa dolog az hogy azt hisszük régente nem
> > mulattak és nem
> > >>> voltak
> > >>> pl. hedonisták azok akik megtehették .Pl. Bakócz Tamás
> > idejében a pápa
> > >>> választás majdnem csak a pénzről szólt ,olvassa el valaki
> > milyen
> > >>> elképesztő
> > >>> pompával és pazarlással mutatta be a vagyonát Rómában Bakócz
> > Tamás
> > >>> mikor be
> > >>> vonult Rómába.
> > >>>
> > >>> https://hetedhethatar.hu/hethatar/?p=8212
> > >>>
> > >>> Igaz középkor végére mikor megnőtt Európa népessége sok
> > ember számára
> > >>> már
> > >>> nem volt megfelelő megélhetés .
> > >>>
> > >>> Az ipari forradalom után a vad rabló kapitalizmus ezeket
> > eltörölte a
> > >>> régi
> > >>> ünnepnapokat még a vasárnapokat azon proletárok számára
> > akik
> > >>> beköltöztek a
> > >>> városba mert vidéken már nem jutott munka és megélhetés
> > nekik .Való igaz
> > >>> hogy a vasárnapot a munkás mozgalomnak úgy kellett vissza
> > kunyerálni
> > >>> .Magyarországon a vasárnapi munkát csak 1891-ben tiltotta
> > meg a
> > >>> kormány az
> > >>> ipari munkásság és alkalmazottak számára .A parasztok
> > számára munka
> > >>> idényben
> > >>> még nem volt kötelező a vasárnapi szünet de ők ugye mikor
> > nem volt
> > >>> szántás
> > >>> -vetés -betakarítás pihenhettek ha megéltek persze .
> > >>>
> > >>> Régente a kis emberek nem tudtak az emberek utazni mert
> > lehetett még két
> > >>> háború között sem(ami gyakran volt a középkorban ) és nem is
> > volt erre
> > >>> pénzük ,de mulatni piacozni kocsmázni azt tudtak néha igen
> > vadul .Sokkal
> > >>> inkább voltak még működő közösségek nem volt olyan
> > elidegenedés
> > >>> mint ma
> > >>> ez igaz de durva mulatozás bicskázás az volt .
> > >>>
> > >>> Így tehát az a megállapítás : """Az emberek annyit soha nem
> > pihentek
> > >>> mint ma
> > >>> """ a középkorra egyszerűen nem igaz .
> > >>>
> > >>> És hozzá kell tennem nem igaz arra korra sem amikor az
> > emberek még nem
> > >>> telepedtek le nem szántottak-vettek és nem tartottak
> > állatokat sem csak
> > >>> halásztak vadásztak és gyűjtögettek .Napi 4-3 óra
> > gyűjtögetéssel
> > >>> megéltek az
> > >>> emberek egy sikeres vadászat után több pihenő nap is
> > összejött .Lehet a
> > >>> legrosszabb döntést akkor hozták meg őseink mikor
> > letelepedtek vége
> > >>> lett a
> > >>> vidámságnak ,igaz a régi életmóddal soha sem lett volna
> > gáz turbinás
> > >>> repülőnk ,megérte ?
> > >>>
> > >>> Üdv. Egon
> > >>>
> > >>> 2021.12.06. 17:52 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
> > >>> helyesbítés: nem a valóság előli menekülésre van
> > szükségük
> > >>>
> > >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> > >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> > >>>
> > >>> On Mon, Dec 6, 2021 at 5:50 PM Emoke Greschik
> > <greschem at gmail.com>
> > >>> wrote:
> > >>> Mi a különbség az igazi és a hamis pihenés között:
> > a pápa
> > >>> válasza
> > >>>
> > >>>
> > >
> https://katolikus.ma/mi-a-kulonbseg-az-igazi-es-a-hamis-pihenes-kozott-a-pa
> >
> > >>>
> > >>> pa-valasza/
> > >>>
> > >>> A tényleges pihenésben az a trükk, hogy tudjuk, miért
> > tesszük.
> > >>> Mit jelent ez?
> > >>>
> > >>> A pihenés legyen könnyű, nem igaz? De Ferenc pápa szerint
> > nem
> > >>> az, mert tudnunk kell, hogyan tegyünk különbséget az igazi
> > és a
> > >>> hamis pihenés között. A pápa 2018-ban hívta fel a figyelmet
> > erre
> > >>> a szükségszerű megkülönböztetésre, amikor a
> > Tízparancsolatról
> > >>> tartott katekézis-sorozatot. Tanítása ma újra időszerű.
> > >>>
> > >>> “A mai társadalom szomjúhozik a szórakozásra és az
> > >>> ünnepekre”
> > >>>
> > >>> – mondta a pápa, aki rámutatott, hogy felfogásunk szerint a
> > >>> pénzkeresés arra való, hogy ki tudjunk szakadni a munkából
> > és
> > >>> szórakozni tudjunk.
> > >>>
> > >>> “Az életről ma uralkodó felfogás súlypontja nem a
> > >>> tevékenységen és az elkötelezettségen van, hanem a
> > >>> menekülésen” - – mondta.
> > >>>
> > >>> Ferenc pápa arra figyelmeztetett, hogy ezzel a mentalitással
> > egy
> > >>> olyan kielégületlen élet felé csúszunk, amelyben“a
> > szórakozás
> > >>> csak elkábít; nem pihentet, hanem elidegenít, és ténylegesen
> > a
> > >>> valóságtól való menekülést jelenti”.
> > >>>
> > >>> Az emberek még soha nem pihentek annyit, mint ma, de még
> > soha
> > >>> nem tapasztaltak annyi ürességet, mint ma! Vannak
> > lehetőségek a
> > >>> szórakozásra, a kimozdulásra, a világjárásra, az utazásokra;
> > de
> > >>> ez a sok minden nem adja meg a szív teljességét. Igazából
> > nem
> > >>> nyújtanak pihenést.
> > >>>
> > >>> Mi ad pihenést?
> > >>>
> > >>> A harmadik parancsolat szavai segítenek nekünk, mert
> > >>> megmutatják, hogy mi is a pihenés valójában. Ez a
> > parancsolat
> > >>> indítékot ad. Az Úr nevében való pihenésnek pontos oka van.
> > >>>
> > >>> „Isten látta, hogy nagyon jó mindaz, amit alkotott.” (Ter 1,
> > 31)
> > >>> Így kezdődik a nyugalom napja, amely Isten öröme mindazért,
> > amit
> > >>> teremtett. A szemlélődés és az áldás napja.
> > >>>
> > >>> Mi tehát a pihenés e szerint a parancsolat szerint? A
> > >>> szemlélődés pillanata, a dicsőítés pillanata, nem pedig a
> > >>> menekülésé. Ez az az idő, amikor rátekintünk a valóságra, és
> > azt
> > >>> mondjuk: Milyen szép is az élet!
> > >>>
> > >>> Isten kinyilatkoztatja, hogy a pihenéshez az embereknek
> > >>> valójában nem a valóság előli menekülésre van szükségük.
> > Sokkal
> > >>> inkább olyan pihenésre van szükségük, amely a valóság
> > áldása.
> > >>>
> > >>> Ezért áll a heti pihenőnap középpontjában az Eucharisztia, a
> > >>> “hálaadás”.
> > >>>
> > >>> Ez az a nap, amikor azt kell mondanunk Istennek: Köszönjük,
> > >>> Uram, az életet, az irgalmadat, minden ajándékodat. A
> > vasárnap
> > >>> nem arra való, hogy a többi napot elfelejtsük, hanem az
> > >>> emlékezés, az áldás és az élettel való megbékélés napja. A
> > >>> vasárnap az a nap, amikor megbékélünk az élettel, és
> > kimondjuk:
> > >>> az élet értékes; nem könnyű és néha fájdalmas, de értékes.
> > >>>
> > >>> Fordította: Solymosi Judit
> > >>> Forrás: Aleteia
> > >>>
> > >>>
> > >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> > >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> > >>>
> > >>>
> > >>> _______________________________________________
> > >>> Grem mailing list
> > >>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> > >>>
> > >>>
> > >>>
> > >>
> > >> _______________________________________________
> > >> Grem mailing list
> > >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> > >
> > > --
> > > Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> > > https://www.avast.com/antivirus
> > >
> > > _______________________________________________
> > > Grem mailing list
> > > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> > >_______________________________________________
> > Grem mailing list
> > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >
> >
> >Kedves Laci!
>
>
> Azt látom, hogy valamikor nagyon régen igaz lehetett amit írsz. Tán ma is igaz sok primitív társadalomban.
>
>
> De van a transzcendens és a szexuális tartalom mellett más ősi tartalma is a táncnak: az érzelmek ösztönös, természetes kifejezése. Pl. gyerektáncok, vagy akár a néptáncok egy része is. Ld. „örömében táncra perdült.”
>
>
> Ez utóbbi fajtája a táncnak Magyarországon még a II. vh. után is élt: találkoztam olyan emberrel aki akkortájt Budapestre kerülve jól sikerült vizsgájának spontán táncra perdüléssel örült. Csak ezután hagyott fel ezzel a szokással -- mivel a körülötte állók furcsán néztek rá. De ezt a „táncfunkciót” akár magunkon is érezhetjük: ha pl. nekem valami meglepetésszerűen jól sikerül, néha fölugrom, körbeszaladok, és még esetenként össze is csapom a tenyeremet néhányszor. Mert táncolni már nem tudok.
>
>
> Szóval a tánc szakrális kontra szexuális-társasági ágakra bontása lényeges dolgokat kihagy a valóságból.
>
> Gy.
>
> On Tue, 7 Dec 2021, László Baják wrote:
>
> > Date: Tue, 7 Dec 2021 13:20:02 +0100
> > From: László Baják <laszlo.bajak at gmail.com>
> > To: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A SZENTMISE,
> > az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >
> > A tánc eredendően szakrális tevékenység volt. Közismert, ma is létező
> > példája a kerengő dervisek tánca. A tánc (páros tánc) szexuális jellege
> > másodlagos, valamivel későbbi jelenség. A tánc eredeti értelme a bódulat
>
> > révület, azaz a transzcendens világába való vélt átlépés elérése volt. Mára
> > csak a bódulat igénye maradt, de a transzcendencia eltűnt.
> >
> > Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com
> > ezt írta (időpont: 2021. dec. 7., K,
> > 12:00):
> > Igen, különbség van tánc, mulatság, mulatozás, dorbézolás, stb.
> > között. Nem véletlenül tettem a „tánc” szót idézőjelbe, amikor
> > Vianney Szt. János préikációjáról írtam.
> >
> > Egyébként az orthodox zsidóknál is férfi csak férfival táncolhat
> > (kivéve talán a saját feleséget a saját eskvő alkalmával?). Sok
> > videó látható az intnerneten, amint fekete kalpagos, kaftános
> > tömegek ropják.
> >
> > Hogy a „tánc” az araboknál pontosan mit jelent, nem tudom de az
> > iszlám pl. az afganisztáni tánc fogalomra is igencsak rányomta
> > perverz bélyegét. Ott nő híján fiatal fiúk vannak
> > transzvesztitának beállítva, és a mulatságok során női ruhában,
> > nőt imitálva szórakoztatják a férfiakat. A dolog nem csak
> > szolíd szórakozás, hanem teljes nemi kihasználtság és erőszak is
> > -- nem minden ilyen fiú éri meg a serülőkort. Erről valamelyik
> > nyugati TV csatorna is készített tényfeltáró műsort, amiből az
> > is kiderült, hogy ugyan a gyakorlatot az elmúlt évek világi
> > kormányzása elvileg betiltotta, ez nem sokat ért. Ha valakit
> > érdekel, megkeresem neki a forrást.
> >
> > És a Próféta ilyesféle dolgokban megbocsátó: ha egy férfi fiatal
> > fiúval létesít nemi kapcsolatot, azt nem ítéli el.
> >
> > Gyuszi
> >
> >
> > On Tue, 7 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> >
> > > Date: Tue, 7 Dec 2021 11:36:09 +0100
> > > From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> > > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> > SZENTMISE,
> > > az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> > >
> > > A normális közösségi mulatság ,együttlét a világon az egyik
> > > legfontosabb dolog (természetesen hülyére ittas részegséget
> > kizárva ).
> > > Remélem ebben a társaságban többen emlékeznek még a régi
> > keringős
> > > bálokra .Még a két háború között is meg volt minden társadalmi
> > > osztálynak a bálja igaz nagyon is elkülönülve így nem is volt
> > olyan
> > > elidegenedés mint napjainkban .Ha valaki emlékszik az "Elfújta
> > a szél
> > > "című regényre ott egy percig sem lehetett együtt elkülönült
> > helyen egy
> > > lány és egy fiú mert tönkre ment a lány hírneve de a tánc és a
> > bál
> > > bevett szokás volt .
> > >
> > > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> > párválasztás vagy
> > > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> > lehetősége .Ma
> > > ugyan sok mindent szabad de egyszerűen nincs is normális
> > lehetőség a
> > > lányok és a fiúk közötti ismerkedésre .
> > >
> > > Ha a nő és férfi között megszűnik a tánc akkor lesz vége a
> > világnak
> > > .Már közel vagyunk hozzá hiszen ha ni nincs nő és férfi akkor
> > mi lesz a
> > > tánccal ?Fiúkkal nem fogok együtt táncolni mint az arabok .
> > >
> > > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> > párválasztás vagy
> > > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> > lehetősége .
> > >
> > > Ebben különbözünk pl. az iszlámtól ahol amíg volt közös fürdő
> > a női
> > > rokonok lesték meg hogy néz ki egy lány akit egy fiúnak vagy
> > > családjának a kiválasztottja hiszen a család többi tagja vagy
> > a fiú
> > > semmit sem láthatott a csador alatt és még közel sem mehetett
> > a
> > > kiválasztott lányhoz .(ezt személyesen mesélték nekem az
> > Atlasz hegység
> > > egyik városában )
> > >
> > > Üdv. Egon
> > >
> > > 2021.12.07. 10:24 keltezéssel, Gy Greschik írta:
> > >> Kedves Egon!
> > >>
> > >> Nem kellene a "több, mint kilencven” középkorban köteleező
> > egyházi
> > >> ünnephez még hozzátenni az ilyen-olyan feljebbvalóságok
> > >> (tartótiszt/földesúr/király/stb.) által elrendelt
> > ünnepléseket és a
> > >> népi ünnepnapokat is? Az előbbire példák? előkelőség
> > menyegzője vagy
> > >> halála, koronázás, kinevezések, hálaadások, megemlékezés
> > győzelemre,
> > >> stb. Az utóbbira a mi házunk táján: locsolkodás,
> > betlehemezés,
> > >> busójárás. (Ki tudja, még mi minden volt ami már kihalt a
> > középkor óta?)
> > >>
> > >> Egyszer régen hallottam, hogy nem-egyházi ünnepnap is volt
> > bőven a
> > >> középkorban.
> > >>
> > >> Mellesleg: nem minden pihenás a mulatozásról szólt akkor
> > sem. A
> > >> mulatozás (a „tánc”) ellen gondolom, sokat felemelték a
> > szavukat --
> > >> nekem most hirdelen viannei Szt. János egyik prédikációja
> > (XIX. sz.
> > >> első fele) jut eszembe. A fő fatimai látnok, az akkor még
> > kislány
> > >> Lucia később papírra vetett visszaemlékezéseiben is
> > említtetik egy
> > >> helyi pap aki betiltotta a táncot (1910-es évek), kivéve a
> > gyerekek
> > >> közti táncolást (gondolom, az utóbbi afféle körtánc-jellegű
> > mondókás
> > >> dolgokat jelenthetett).
> > >>
> > >> Érdekes, ahogy Lucia erről hogyan ír: az illető „jó pap”-ra
> > meleg
> > >> szavakkal emlékezik, de említi egyesek morgolódását is:
> > hogyanis van
> > >> az, hogy eddig ez a dolog nem volt bűn, most meg hirtelen az
> > lett?
> > >> Lucia szempontjából ez azért érdekes, mert nagyon szeretett
> > táncolni.
> > >> Kislányként folyton táncra perdült, amikor zenét hallott.
> > Élete
> > >> egyébként is vidám volt, ennek a vidámságnak a Mária
> > jelenések
> > >> vetettek véget. Mint más látnokok esetében, a Szűzanya
> > megjelenése az
> > >> ő életébe is a környezete részéről megaláztatásokat,
> > kivetettséget,
> > >> szenvedést, magányt hozott.
> > >>
> > >> Gyuszi
> > >>
> > >> On Mon, 6 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> > >>
> > >>> Date: Mon, 6 Dec 2021 19:42:08 +0100
> > >>> From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> > >>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >>> Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> > SZENTMISE,
> > >>> az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> > >>>
> > >>>
> > >>>
> > >>> Az európai történelem egészére egyszerűen nem igaz hogy ma
> > többet
> > >>> pihenünk
> > >>> mint bármikor máskor .
> > >>>
> > >>> A középkorban sokkal több ünnepnap volt kötelező munka
> > szünetként és
> > >>> sokkal
> > >>> többet mulattak az emberek mint manapság hol van nekünk évi
> > több mint
> > >>> kilencven kötelező munkaszüneti ünnep ?Igaz egyházi ünnepen
> > általában
> > >>> volt
> > >>> délelőtt kötelező mise volt de délután buli volt .
> > >>>
> > >>> Tényleg jópofa dolog az hogy azt hisszük régente nem
> > mulattak és nem
> > >>> voltak
> > >>> pl. hedonisták azok akik megtehették .Pl. Bakócz Tamás
> > idejében a pápa
> > >>> választás majdnem csak a pénzről szólt ,olvassa el valaki
> > milyen
> > >>> elképesztő
> > >>> pompával és pazarlással mutatta be a vagyonát Rómában Bakócz
> > Tamás
> > >>> mikor be
> > >>> vonult Rómába.
> > >>>
> > >>> https://hetedhethatar.hu/hethatar/?p=8212
> > >>>
> > >>> Igaz középkor végére mikor megnőtt Európa népessége sok
> > ember számára
> > >>> már
> > >>> nem volt megfelelő megélhetés .
> > >>>
> > >>> Az ipari forradalom után a vad rabló kapitalizmus ezeket
> > eltörölte a
> > >>> régi
> > >>> ünnepnapokat még a vasárnapokat azon proletárok számára
> > akik
> > >>> beköltöztek a
> > >>> városba mert vidéken már nem jutott munka és megélhetés
> > nekik .Való igaz
> > >>> hogy a vasárnapot a munkás mozgalomnak úgy kellett vissza
> > kunyerálni
> > >>> .Magyarországon a vasárnapi munkát csak 1891-ben tiltotta
> > meg a
> > >>> kormány az
> > >>> ipari munkásság és alkalmazottak számára .A parasztok
> > számára munka
> > >>> idényben
> > >>> még nem volt kötelező a vasárnapi szünet de ők ugye mikor
> > nem volt
> > >>> szántás
> > >>> -vetés -betakarítás pihenhettek ha megéltek persze .
> > >>>
> > >>> Régente a kis emberek nem tudtak az emberek utazni mert
> > lehetett még két
> > >>> háború között sem(ami gyakran volt a középkorban ) és nem is
> > volt erre
> > >>> pénzük ,de mulatni piacozni kocsmázni azt tudtak néha igen
> > vadul .Sokkal
> > >>> inkább voltak még működő közösségek nem volt olyan
> > elidegenedés
> > >>> mint ma
> > >>> ez igaz de durva mulatozás bicskázás az volt .
> > >>>
> > >>> Így tehát az a megállapítás : """Az emberek annyit soha nem
> > pihentek
> > >>> mint ma
> > >>> """ a középkorra egyszerűen nem igaz .
> > >>>
> > >>> És hozzá kell tennem nem igaz arra korra sem amikor az
> > emberek még nem
> > >>> telepedtek le nem szántottak-vettek és nem tartottak
> > állatokat sem csak
> > >>> halásztak vadásztak és gyűjtögettek .Napi 4-3 óra
> > gyűjtögetéssel
> > >>> megéltek az
> > >>> emberek egy sikeres vadászat után több pihenő nap is
> > összejött .Lehet a
> > >>> legrosszabb döntést akkor hozták meg őseink mikor
> > letelepedtek vége
> > >>> lett a
> > >>> vidámságnak ,igaz a régi életmóddal soha sem lett volna
> > gáz turbinás
> > >>> repülőnk ,megérte ?
> > >>>
> > >>> Üdv. Egon
> > >>>
> > >>> 2021.12.06. 17:52 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
> > >>> helyesbítés: nem a valóság előli menekülésre van
> > szükségük
> > >>>
> > >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> > >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> > >>>
> > >>> On Mon, Dec 6, 2021 at 5:50 PM Emoke Greschik
> > <greschem at gmail.com>
> > >>> wrote:
> > >>> Mi a különbség az igazi és a hamis pihenés között:
> > a pápa
> > >>> válasza
> > >>>
> > >>>
> > >
> https://katolikus.ma/mi-a-kulonbseg-az-igazi-es-a-hamis-pihenes-kozott-a-pa
> >
> > >>>
> > >>> pa-valasza/
> > >>>
> > >>> A tényleges pihenésben az a trükk, hogy tudjuk, miért
> > tesszük.
> > >>> Mit jelent ez?
> > >>>
> > >>> A pihenés legyen könnyű, nem igaz? De Ferenc pápa szerint
> > nem
> > >>> az, mert tudnunk kell, hogyan tegyünk különbséget az igazi
> > és a
> > >>> hamis pihenés között. A pápa 2018-ban hívta fel a figyelmet
> > erre
> > >>> a szükségszerű megkülönböztetésre, amikor a
> > Tízparancsolatról
> > >>> tartott katekézis-sorozatot. Tanítása ma újra időszerű.
> > >>>
> > >>> “A mai társadalom szomjúhozik a szórakozásra és az
> > >>> ünnepekre”
> > >>>
> > >>> – mondta a pápa, aki rámutatott, hogy felfogásunk szerint a
> > >>> pénzkeresés arra való, hogy ki tudjunk szakadni a munkából
> > és
> > >>> szórakozni tudjunk.
> > >>>
> > >>> “Az életről ma uralkodó felfogás súlypontja nem a
> > >>> tevékenységen és az elkötelezettségen van, hanem a
> > >>> menekülésen” - – mondta.
> > >>>
> > >>> Ferenc pápa arra figyelmeztetett, hogy ezzel a mentalitással
> > egy
> > >>> olyan kielégületlen élet felé csúszunk, amelyben“a
> > szórakozás
> > >>> csak elkábít; nem pihentet, hanem elidegenít, és ténylegesen
> > a
> > >>> valóságtól való menekülést jelenti”.
> > >>>
> > >>> Az emberek még soha nem pihentek annyit, mint ma, de még
> > soha
> > >>> nem tapasztaltak annyi ürességet, mint ma! Vannak
> > lehetőségek a
> > >>> szórakozásra, a kimozdulásra, a világjárásra, az utazásokra;
> > de
> > >>> ez a sok minden nem adja meg a szív teljességét. Igazából
> > nem
> > >>> nyújtanak pihenést.
> > >>>
> > >>> Mi ad pihenést?
> > >>>
> > >>> A harmadik parancsolat szavai segítenek nekünk, mert
> > >>> megmutatják, hogy mi is a pihenés valójában. Ez a
> > parancsolat
> > >>> indítékot ad. Az Úr nevében való pihenésnek pontos oka van.
> > >>>
> > >>> „Isten látta, hogy nagyon jó mindaz, amit alkotott.” (Ter 1,
> > 31)
> > >>> Így kezdődik a nyugalom napja, amely Isten öröme mindazért,
> > amit
> > >>> teremtett. A szemlélődés és az áldás napja.
> > >>>
> > >>> Mi tehát a pihenés e szerint a parancsolat szerint? A
> > >>> szemlélődés pillanata, a dicsőítés pillanata, nem pedig a
> > >>> menekülésé. Ez az az idő, amikor rátekintünk a valóságra, és
> > azt
> > >>> mondjuk: Milyen szép is az élet!
> > >>>
> > >>> Isten kinyilatkoztatja, hogy a pihenéshez az embereknek
> > >>> valójában nem a valóság előli menekülésre van szükségük.
> > Sokkal
> > >>> inkább olyan pihenésre van szükségük, amely a valóság
> > áldása.
> > >>>
> > >>> Ezért áll a heti pihenőnap középpontjában az Eucharisztia, a
> > >>> “hálaadás”.
> > >>>
> > >>> Ez az a nap, amikor azt kell mondanunk Istennek: Köszönjük,
> > >>> Uram, az életet, az irgalmadat, minden ajándékodat. A
> > vasárnap
> > >>> nem arra való, hogy a többi napot elfelejtsük, hanem az
> > >>> emlékezés, az áldás és az élettel való megbékélés napja. A
> > >>> vasárnap az a nap, amikor megbékélünk az élettel, és
> > kimondjuk:
> > >>> az élet értékes; nem könnyű és néha fájdalmas, de értékes.
> > >>>
> > >>> Fordította: Solymosi Judit
> > >>> Forrás: Aleteia
> > >>>
> > >>>
> > >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> > >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> > >>>
> > >>>
> > >>> _______________________________________________
> > >>> Grem mailing list
> > >>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> > >>>
> > >>>
> > >>>
> > >>
> > >> _______________________________________________
> > >> Grem mailing list
> > >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> > >
> > > --
> > > Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> > > https://www.avast.com/antivirus
> > >
> > > _______________________________________________
> > > Grem mailing list
> > > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> > >_______________________________________________
> > Grem mailing list
> > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >
> >
> >_______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20211207/c057a5a1/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról