[Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A SZENTMISE, az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2021. Dec. 7., K, 18:10:22 CET


Kedves Levente!
Nem gondolom, hogy Gyuszi "összekeverte" volna  az ókori görögöket a
muzulmánokkal

Szerintem, ő is és más is tisztában van azzal, hogy az ókori görögöknél,
akik nem evangéliumi, krisztusi erkölcsök szerint éltek, sok bűn, többek
között a homoszexualitás és a pedofília előfordult.  Amit tisztelünk
bennük, az nem a bűn.

Egyébként a muzulmánokban is van tisztelni való,  de ez nem zárja ki, hogy
Mohamed próféta is elnéző lett volna a fentiekkel kapcsolatban. Erre
vonatkozóan egyikőtök sem írt bizonyítékot.

Szeretettel,
Mőci





<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

On Tue, Dec 7, 2021 at 4:19 PM Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu> wrote:

> Kedves Gyuszi, többiek!
>
> Amit írtál a tánccal kapcsolatban, abban igazad van.  Pl. a Székelyföldön
> még Csau végóráinak idejében is szokás volt, hogy amikor a fiúk bevonultak,
> akkor az apák (esetleg a fiúk is) táncoltak. Nem tudom, hogy él-e még ez a
> szokás - talán egy néprajzos levtárs jobban tudja.
>
> De ez amit írtál, :
>
>
> *>       És a Próféta ilyesféle dolgokban megbocsátó: ha egy férfi fiatal>       fiúval létesít nemi kapcsolatot, azt nem ítéli el.*
> összekevered az ókori görögökkel - az általunk tisztelt ókori görögökkel!
>
> Egyébként gondoljatok arra, hogy mi és honnan származik a hastánc pl. vagy
> hogy a 20-as, 30-as években sok magyar táncosnő ment Egyiptomba táncolni..
>
> Üdv
> L.
>
>
> Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com> írta:
>
> Kedves Laci!
>
>
> Azt látom, hogy valamikor nagyon régen igaz lehetett amit írsz.  Tán ma is igaz sok primitív társadalomban.
>
>
> De van a transzcendens és a szexuális tartalom mellett más ősi tartalma is a táncnak: az érzelmek ösztönös, természetes kifejezése.  Pl. gyerektáncok, vagy akár a néptáncok egy része is.  Ld. „örömében táncra perdült.”
>
>
> Ez utóbbi fajtája a táncnak Magyarországon még a II. vh. után is élt: találkoztam olyan emberrel aki akkortájt Budapestre kerülve jól sikerült vizsgájának spontán táncra perdüléssel örült.  Csak ezután hagyott fel ezzel a szokással -- mivel a körülötte állók furcsán néztek rá.  De ezt a „táncfunkciót” akár magunkon is érezhetjük: ha pl. nekem valami meglepetésszerűen jól sikerül, néha fölugrom, körbeszaladok, és még esetenként össze is csapom a tenyeremet néhányszor.  Mert táncolni már nem tudok.
>
>
> Szóval a tánc szakrális kontra szexuális-társasági ágakra bontása lényeges dolgokat kihagy a valóságból.
>
> Gy.
>
> On Tue, 7 Dec 2021, László Baják wrote:
>
> > Date: Tue, 7 Dec 2021 13:20:02 +0100
> > From: László Baják <laszlo.bajak at gmail.com>
> > To: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A SZENTMISE,
> >     az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >
> > A tánc eredendően szakrális tevékenység volt. Közismert, ma is létező
> > példája a kerengő dervisek tánca. A tánc (páros tánc) szexuális jellege
> > másodlagos, valamivel későbbi jelenség. A tánc eredeti értelme a bódulat
>
> > révület, azaz a transzcendens világába való vélt átlépés elérése volt. Mára
> > csak a bódulat igénye maradt, de a transzcendencia eltűnt.
> >
> > Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com
> > ezt írta (időpont: 2021. dec. 7., K,
> > 12:00):
> >       Igen, különbség van tánc, mulatság, mulatozás, dorbézolás, stb.
> >       között.  Nem véletlenül tettem a „tánc” szót idézőjelbe, amikor
> >       Vianney Szt. János préikációjáról írtam.
> >
> >       Egyébként az orthodox zsidóknál is férfi csak férfival táncolhat
> >       (kivéve talán a saját feleséget a saját eskvő alkalmával?).  Sok
> >       videó látható az intnerneten, amint fekete kalpagos, kaftános
> >       tömegek ropják.
> >
> >       Hogy a „tánc” az araboknál pontosan mit jelent, nem tudom de az
> >       iszlám pl. az afganisztáni tánc fogalomra is igencsak rányomta
> >       perverz bélyegét.  Ott nő híján fiatal fiúk vannak
> >       transzvesztitának beállítva, és a mulatságok során női ruhában,
> >       nőt imitálva szórakoztatják a férfiakat.  A dolog nem csak
> >       szolíd szórakozás, hanem teljes nemi kihasználtság és erőszak is
> >       -- nem minden ilyen fiú éri meg a serülőkort.  Erről valamelyik
> >       nyugati TV csatorna is készített tényfeltáró műsort, amiből az
> >       is kiderült, hogy ugyan a gyakorlatot az elmúlt évek világi
> >       kormányzása elvileg betiltotta, ez nem sokat ért.  Ha valakit
> >       érdekel, megkeresem neki a forrást.
> >
> >       És a Próféta ilyesféle dolgokban megbocsátó: ha egy férfi fiatal
> >       fiúval létesít nemi kapcsolatot, azt nem ítéli el.
> >
> >       Gyuszi
> >
> >
> >       On Tue, 7 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> >
> >       > Date: Tue, 7 Dec 2021 11:36:09 +0100
> >       > From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> >       > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> >       SZENTMISE,
> >       >     az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >       >
> >       > A normális közösségi  mulatság ,együttlét a világon az egyik
> >       > legfontosabb dolog (természetesen hülyére ittas  részegséget
> >       kizárva ).
> >       > Remélem ebben a társaságban többen emlékeznek még a régi
> >       keringős
> >       > bálokra .Még a két háború között is meg volt minden társadalmi
> >       > osztálynak a bálja igaz nagyon is elkülönülve így nem is volt
> >       olyan
> >       > elidegenedés mint napjainkban .Ha valaki emlékszik az "Elfújta
> >       a szél
> >       > "című regényre ott egy percig sem lehetett együtt elkülönült
> >       helyen egy
> >       > lány és egy fiú mert tönkre ment a lány hírneve de a tánc és a
> >       bál
> >       > bevett szokás volt .
> >       >
> >       > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> >       párválasztás vagy
> >       > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> >       lehetősége .Ma
> >       > ugyan sok mindent szabad de egyszerűen nincs is normális
> >       lehetőség a
> >       > lányok és  a fiúk közötti ismerkedésre .
> >       >
> >       > Ha a nő és férfi között megszűnik  a tánc  akkor lesz vége a
> >       világnak
> >       > .Már közel vagyunk hozzá hiszen ha ni nincs nő és férfi akkor
> >       mi lesz a
> >       > tánccal ?Fiúkkal nem fogok együtt táncolni mint az arabok .
> >       >
> >       > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> >       párválasztás vagy
> >       > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> >       lehetősége .
> >       >
> >       > Ebben különbözünk pl. az iszlámtól ahol amíg volt közös fürdő
> >       a női
> >       > rokonok lesték meg hogy néz ki egy lány akit egy  fiúnak vagy
> >       > családjának a kiválasztottja hiszen a család többi tagja vagy
> >       a fiú
> >       > semmit sem láthatott a csador alatt és még közel sem mehetett
> >       a
> >       > kiválasztott lányhoz .(ezt személyesen mesélték nekem az
> >       Atlasz hegység
> >       > egyik városában )
> >       >
> >       > Üdv. Egon
> >       >
> >       > 2021.12.07. 10:24 keltezéssel, Gy Greschik írta:
> >       >> Kedves Egon!
> >       >>
> >       >> Nem kellene a "több, mint kilencven” középkorban köteleező
> >       egyházi
> >       >> ünnephez még hozzátenni az ilyen-olyan feljebbvalóságok
> >       >> (tartótiszt/földesúr/király/stb.) által elrendelt
> >       ünnepléseket és a
> >       >> népi ünnepnapokat is?  Az előbbire példák? előkelőség
> >       menyegzője vagy
> >       >> halála, koronázás, kinevezések, hálaadások, megemlékezés
> >       győzelemre,
> >       >> stb.  Az utóbbira a mi házunk táján: locsolkodás,
> >       betlehemezés,
> >       >> busójárás.  (Ki tudja, még mi minden volt ami már kihalt a
> >       középkor óta?)
> >       >>
> >       >> Egyszer régen hallottam, hogy nem-egyházi ünnepnap is volt
> >       bőven a
> >       >> középkorban.
> >       >>
> >       >> Mellesleg: nem minden pihenás a mulatozásról szólt akkor
> >       sem.  A
> >       >> mulatozás (a „tánc”) ellen gondolom, sokat felemelték a
> >       szavukat --
> >       >> nekem most hirdelen viannei Szt. János egyik prédikációja
> >       (XIX. sz.
> >       >> első fele) jut eszembe.  A fő fatimai látnok, az akkor még
> >       kislány
> >       >> Lucia később papírra vetett visszaemlékezéseiben is
> >       említtetik egy
> >       >> helyi pap aki betiltotta a táncot (1910-es évek), kivéve a
> >       gyerekek
> >       >> közti táncolást (gondolom, az utóbbi afféle körtánc-jellegű
> >       mondókás
> >       >> dolgokat jelenthetett).
> >       >>
> >       >> Érdekes, ahogy Lucia erről hogyan ír: az illető „jó pap”-ra
> >       meleg
> >       >> szavakkal emlékezik, de említi egyesek morgolódását is:
> >       hogyanis van
> >       >> az, hogy eddig ez a dolog nem volt bűn, most meg hirtelen az
> >       lett?
> >       >> Lucia szempontjából ez azért érdekes, mert nagyon szeretett
> >       táncolni.
> >       >> Kislányként folyton táncra perdült, amikor zenét hallott.
> >       Élete
> >       >> egyébként is vidám volt, ennek a vidámságnak a Mária
> >       jelenések
> >       >> vetettek véget.  Mint más látnokok esetében, a Szűzanya
> >       megjelenése az
> >       >> ő életébe is a környezete részéről megaláztatásokat,
> >       kivetettséget,
> >       >> szenvedést, magányt hozott.
> >       >>
> >       >> Gyuszi
> >       >>
> >       >> On Mon, 6 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> >       >>
> >       >>> Date: Mon, 6 Dec 2021 19:42:08 +0100
> >       >>> From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> >       >>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >>> Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> >       SZENTMISE,
> >       >>>     az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>> Az európai történelem egészére egyszerűen nem igaz hogy ma
> >       többet
> >       >>> pihenünk
> >       >>> mint bármikor máskor .
> >       >>>
> >       >>> A középkorban sokkal több ünnepnap volt kötelező munka
> >       szünetként és
> >       >>> sokkal
> >       >>> többet mulattak az emberek mint manapság hol van nekünk évi
> >       több mint
> >       >>> kilencven kötelező munkaszüneti ünnep ?Igaz egyházi ünnepen
> >       általában
> >       >>> volt
> >       >>> délelőtt kötelező mise  volt de délután buli volt .
> >       >>>
> >       >>> Tényleg jópofa dolog az hogy azt hisszük régente nem
> >       mulattak és nem
> >       >>> voltak
> >       >>> pl. hedonisták azok akik megtehették .Pl. Bakócz Tamás
> >       idejében a pápa
> >       >>> választás majdnem csak a pénzről szólt ,olvassa el valaki
> >       milyen
> >       >>> elképesztő
> >       >>> pompával és pazarlással mutatta be a vagyonát Rómában Bakócz
> >       Tamás
> >       >>> mikor be
> >       >>> vonult Rómába.
> >       >>>
> >       >>> https://hetedhethatar.hu/hethatar/?p=8212
> >       >>>
> >       >>> Igaz középkor végére mikor megnőtt Európa népessége sok
> >       ember számára
> >       >>> már
> >       >>> nem volt megfelelő megélhetés .
> >       >>>
> >       >>> Az ipari forradalom után a vad rabló kapitalizmus ezeket
> >       eltörölte a
> >       >>> régi
> >       >>> ünnepnapokat még a vasárnapokat  azon proletárok számára
> >       akik
> >       >>> beköltöztek a
> >       >>> városba mert vidéken már nem jutott munka és megélhetés
> >       nekik .Való igaz
> >       >>> hogy a vasárnapot a munkás mozgalomnak úgy kellett vissza
> >       kunyerálni
> >       >>> .Magyarországon a vasárnapi munkát csak 1891-ben tiltotta
> >       meg a
> >       >>> kormány   az
> >       >>> ipari munkásság és alkalmazottak számára .A parasztok
> >       számára munka
> >       >>> idényben
> >       >>> még nem volt kötelező a vasárnapi szünet de ők ugye mikor
> >       nem volt
> >       >>> szántás
> >       >>> -vetés -betakarítás pihenhettek ha megéltek persze .
> >       >>>
> >       >>> Régente a kis emberek nem tudtak az emberek utazni mert
> >       lehetett még két
> >       >>> háború között sem(ami gyakran volt a középkorban ) és nem is
> >       volt erre
> >       >>> pénzük ,de mulatni piacozni kocsmázni azt tudtak néha igen
> >       vadul .Sokkal
> >       >>> inkább  voltak még működő  közösségek nem volt olyan
> >       elidegenedés
> >       >>> mint ma
> >       >>> ez igaz de durva mulatozás bicskázás az volt .
> >       >>>
> >       >>> Így tehát az a megállapítás : """Az emberek annyit soha nem
> >       pihentek
> >       >>> mint ma
> >       >>> """ a középkorra egyszerűen nem igaz .
> >       >>>
> >       >>> És hozzá kell tennem nem igaz arra korra sem amikor az
> >       emberek még nem
> >       >>> telepedtek le nem szántottak-vettek és nem tartottak
> >       állatokat sem csak
> >       >>> halásztak vadásztak és gyűjtögettek .Napi 4-3 óra
> >       gyűjtögetéssel
> >       >>> megéltek az
> >       >>> emberek egy sikeres vadászat után több pihenő nap is
> >       összejött .Lehet a
> >       >>> legrosszabb döntést akkor hozták meg őseink mikor
> >       letelepedtek vége
> >       >>> lett a
> >       >>> vidámságnak ,igaz a régi  életmóddal  soha sem lett volna
> >       gáz turbinás
> >       >>> repülőnk ,megérte ?
> >       >>>
> >       >>> Üdv. Egon
> >       >>>
> >       >>> 2021.12.06. 17:52 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
> >       >>>       helyesbítés:  nem a valóság előli menekülésre van
> >       szükségük
> >       >>>
> >       >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> >       >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> >       >>>
> >       >>> On Mon, Dec 6, 2021 at 5:50 PM Emoke Greschik
> >       <greschem at gmail.com>
> >       >>> wrote:
> >       >>>          Mi a különbség az igazi és a hamis pihenés között:
> >       a pápa
> >       >>>                                   válasza
> >       >>>
> >       >>>
> >       >
> https://katolikus.ma/mi-a-kulonbseg-az-igazi-es-a-hamis-pihenes-kozott-a-pa
> >
> >       >>>
> >       >>>       pa-valasza/
> >       >>>
> >       >>> A tényleges pihenésben az a trükk, hogy tudjuk, miért
> >       tesszük.
> >       >>> Mit jelent ez?
> >       >>>
> >       >>> A pihenés legyen könnyű, nem igaz? De Ferenc pápa szerint
> >       nem
> >       >>> az, mert tudnunk kell, hogyan tegyünk különbséget az igazi
> >       és a
> >       >>> hamis pihenés között. A pápa 2018-ban hívta fel a figyelmet
> >       erre
> >       >>> a szükségszerű megkülönböztetésre, amikor a
> >       Tízparancsolatról
> >       >>> tartott katekézis-sorozatot. Tanítása ma újra időszerű.
> >       >>>
> >       >>>       “A mai társadalom szomjúhozik a szórakozásra és az
> >       >>>       ünnepekre”
> >       >>>
> >       >>> – mondta a pápa, aki rámutatott, hogy felfogásunk szerint a
> >       >>> pénzkeresés arra való, hogy ki tudjunk szakadni a munkából
> >       és
> >       >>> szórakozni tudjunk.
> >       >>>
> >       >>>       “Az életről ma uralkodó felfogás súlypontja nem a
> >       >>>       tevékenységen és az elkötelezettségen van, hanem a
> >       >>>       menekülésen” - – mondta.
> >       >>>
> >       >>> Ferenc pápa arra figyelmeztetett, hogy ezzel a mentalitással
> >       egy
> >       >>> olyan kielégületlen élet felé csúszunk, amelyben“a
> >       szórakozás
> >       >>> csak elkábít; nem pihentet, hanem elidegenít, és ténylegesen
> >       a
> >       >>> valóságtól való menekülést jelenti”.
> >       >>>
> >       >>> Az emberek még soha nem pihentek annyit, mint ma, de még
> >       soha
> >       >>> nem tapasztaltak annyi ürességet, mint ma! Vannak
> >       lehetőségek a
> >       >>> szórakozásra, a kimozdulásra, a világjárásra, az utazásokra;
> >       de
> >       >>> ez a sok minden nem adja meg a szív teljességét. Igazából
> >       nem
> >       >>> nyújtanak pihenést.
> >       >>>
> >       >>>   Mi ad pihenést?
> >       >>>
> >       >>> A harmadik parancsolat szavai segítenek nekünk, mert
> >       >>> megmutatják, hogy mi is a pihenés valójában. Ez a
> >       parancsolat
> >       >>> indítékot ad. Az Úr nevében való pihenésnek pontos oka van.
> >       >>>
> >       >>> „Isten látta, hogy nagyon jó mindaz, amit alkotott.” (Ter 1,
> >       31)
> >       >>> Így kezdődik a nyugalom napja, amely Isten öröme mindazért,
> >       amit
> >       >>> teremtett. A szemlélődés és az áldás napja.
> >       >>>
> >       >>> Mi tehát a pihenés e szerint a parancsolat szerint? A
> >       >>> szemlélődés pillanata, a dicsőítés pillanata, nem pedig a
> >       >>> menekülésé. Ez az az idő, amikor rátekintünk a valóságra, és
> >       azt
> >       >>> mondjuk: Milyen szép is az élet!
> >       >>>
> >       >>> Isten kinyilatkoztatja, hogy a pihenéshez az embereknek
> >       >>> valójában nem a valóság előli menekülésre van szükségük.
> >       Sokkal
> >       >>> inkább olyan pihenésre van szükségük, amely a valóság
> >       áldása.
> >       >>>
> >       >>> Ezért áll a heti pihenőnap középpontjában az Eucharisztia, a
> >       >>> “hálaadás”.
> >       >>>
> >       >>> Ez az a nap, amikor azt kell mondanunk Istennek: Köszönjük,
> >       >>> Uram, az életet, az irgalmadat, minden ajándékodat. A
> >       vasárnap
> >       >>> nem arra való, hogy a többi napot elfelejtsük, hanem az
> >       >>> emlékezés, az áldás és az élettel való megbékélés napja. A
> >       >>> vasárnap az a nap, amikor megbékélünk az élettel, és
> >       kimondjuk:
> >       >>> az élet értékes; nem könnyű és néha fájdalmas, de értékes.
> >       >>>
> >       >>> Fordította: Solymosi Judit
> >       >>> Forrás: Aleteia
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> >       >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>> _______________________________________________
> >       >>> Grem mailing list
> >       >>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>
> >       >> _______________________________________________
> >       >> Grem mailing list
> >       >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >       >
> >       > --
> >       > Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> >       > https://www.avast.com/antivirus
> >       >
> >       > _______________________________________________
> >       > Grem mailing list
> >       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >       >_______________________________________________
> >       Grem mailing list
> >       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >
> >
> >Kedves Laci!
>
>
> Azt látom, hogy valamikor nagyon régen igaz lehetett amit írsz.  Tán ma is igaz sok primitív társadalomban.
>
>
> De van a transzcendens és a szexuális tartalom mellett más ősi tartalma is a táncnak: az érzelmek ösztönös, természetes kifejezése.  Pl. gyerektáncok, vagy akár a néptáncok egy része is.  Ld. „örömében táncra perdült.”
>
>
> Ez utóbbi fajtája a táncnak Magyarországon még a II. vh. után is élt: találkoztam olyan emberrel aki akkortájt Budapestre kerülve jól sikerült vizsgájának spontán táncra perdüléssel örült.  Csak ezután hagyott fel ezzel a szokással -- mivel a körülötte állók furcsán néztek rá.  De ezt a „táncfunkciót” akár magunkon is érezhetjük: ha pl. nekem valami meglepetésszerűen jól sikerül, néha fölugrom, körbeszaladok, és még esetenként össze is csapom a tenyeremet néhányszor.  Mert táncolni már nem tudok.
>
>
> Szóval a tánc szakrális kontra szexuális-társasági ágakra bontása lényeges dolgokat kihagy a valóságból.
>
> Gy.
>
> On Tue, 7 Dec 2021, László Baják wrote:
>
> > Date: Tue, 7 Dec 2021 13:20:02 +0100
> > From: László Baják <laszlo.bajak at gmail.com>
> > To: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A SZENTMISE,
> >     az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >
> > A tánc eredendően szakrális tevékenység volt. Közismert, ma is létező
> > példája a kerengő dervisek tánca. A tánc (páros tánc) szexuális jellege
> > másodlagos, valamivel későbbi jelenség. A tánc eredeti értelme a bódulat
>
> > révület, azaz a transzcendens világába való vélt átlépés elérése volt. Mára
> > csak a bódulat igénye maradt, de a transzcendencia eltűnt.
> >
> > Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com
> > ezt írta (időpont: 2021. dec. 7., K,
> > 12:00):
> >       Igen, különbség van tánc, mulatság, mulatozás, dorbézolás, stb.
> >       között.  Nem véletlenül tettem a „tánc” szót idézőjelbe, amikor
> >       Vianney Szt. János préikációjáról írtam.
> >
> >       Egyébként az orthodox zsidóknál is férfi csak férfival táncolhat
> >       (kivéve talán a saját feleséget a saját eskvő alkalmával?).  Sok
> >       videó látható az intnerneten, amint fekete kalpagos, kaftános
> >       tömegek ropják.
> >
> >       Hogy a „tánc” az araboknál pontosan mit jelent, nem tudom de az
> >       iszlám pl. az afganisztáni tánc fogalomra is igencsak rányomta
> >       perverz bélyegét.  Ott nő híján fiatal fiúk vannak
> >       transzvesztitának beállítva, és a mulatságok során női ruhában,
> >       nőt imitálva szórakoztatják a férfiakat.  A dolog nem csak
> >       szolíd szórakozás, hanem teljes nemi kihasználtság és erőszak is
> >       -- nem minden ilyen fiú éri meg a serülőkort.  Erről valamelyik
> >       nyugati TV csatorna is készített tényfeltáró műsort, amiből az
> >       is kiderült, hogy ugyan a gyakorlatot az elmúlt évek világi
> >       kormányzása elvileg betiltotta, ez nem sokat ért.  Ha valakit
> >       érdekel, megkeresem neki a forrást.
> >
> >       És a Próféta ilyesféle dolgokban megbocsátó: ha egy férfi fiatal
> >       fiúval létesít nemi kapcsolatot, azt nem ítéli el.
> >
> >       Gyuszi
> >
> >
> >       On Tue, 7 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> >
> >       > Date: Tue, 7 Dec 2021 11:36:09 +0100
> >       > From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> >       > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       > Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> >       SZENTMISE,
> >       >     az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >       >
> >       > A normális közösségi  mulatság ,együttlét a világon az egyik
> >       > legfontosabb dolog (természetesen hülyére ittas  részegséget
> >       kizárva ).
> >       > Remélem ebben a társaságban többen emlékeznek még a régi
> >       keringős
> >       > bálokra .Még a két háború között is meg volt minden társadalmi
> >       > osztálynak a bálja igaz nagyon is elkülönülve így nem is volt
> >       olyan
> >       > elidegenedés mint napjainkban .Ha valaki emlékszik az "Elfújta
> >       a szél
> >       > "című regényre ott egy percig sem lehetett együtt elkülönült
> >       helyen egy
> >       > lány és egy fiú mert tönkre ment a lány hírneve de a tánc és a
> >       bál
> >       > bevett szokás volt .
> >       >
> >       > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> >       párválasztás vagy
> >       > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> >       lehetősége .Ma
> >       > ugyan sok mindent szabad de egyszerűen nincs is normális
> >       lehetőség a
> >       > lányok és  a fiúk közötti ismerkedésre .
> >       >
> >       > Ha a nő és férfi között megszűnik  a tánc  akkor lesz vége a
> >       világnak
> >       > .Már közel vagyunk hozzá hiszen ha ni nincs nő és férfi akkor
> >       mi lesz a
> >       > tánccal ?Fiúkkal nem fogok együtt táncolni mint az arabok .
> >       >
> >       > Hiszen ez volt régen az elfogadható normális udvarlás
> >       párválasztás vagy
> >       > egyszerűen csak a nők és férfiak ismerkedésének legális
> >       lehetősége .
> >       >
> >       > Ebben különbözünk pl. az iszlámtól ahol amíg volt közös fürdő
> >       a női
> >       > rokonok lesték meg hogy néz ki egy lány akit egy  fiúnak vagy
> >       > családjának a kiválasztottja hiszen a család többi tagja vagy
> >       a fiú
> >       > semmit sem láthatott a csador alatt és még közel sem mehetett
> >       a
> >       > kiválasztott lányhoz .(ezt személyesen mesélték nekem az
> >       Atlasz hegység
> >       > egyik városában )
> >       >
> >       > Üdv. Egon
> >       >
> >       > 2021.12.07. 10:24 keltezéssel, Gy Greschik írta:
> >       >> Kedves Egon!
> >       >>
> >       >> Nem kellene a "több, mint kilencven” középkorban köteleező
> >       egyházi
> >       >> ünnephez még hozzátenni az ilyen-olyan feljebbvalóságok
> >       >> (tartótiszt/földesúr/király/stb.) által elrendelt
> >       ünnepléseket és a
> >       >> népi ünnepnapokat is?  Az előbbire példák? előkelőség
> >       menyegzője vagy
> >       >> halála, koronázás, kinevezések, hálaadások, megemlékezés
> >       győzelemre,
> >       >> stb.  Az utóbbira a mi házunk táján: locsolkodás,
> >       betlehemezés,
> >       >> busójárás.  (Ki tudja, még mi minden volt ami már kihalt a
> >       középkor óta?)
> >       >>
> >       >> Egyszer régen hallottam, hogy nem-egyházi ünnepnap is volt
> >       bőven a
> >       >> középkorban.
> >       >>
> >       >> Mellesleg: nem minden pihenás a mulatozásról szólt akkor
> >       sem.  A
> >       >> mulatozás (a „tánc”) ellen gondolom, sokat felemelték a
> >       szavukat --
> >       >> nekem most hirdelen viannei Szt. János egyik prédikációja
> >       (XIX. sz.
> >       >> első fele) jut eszembe.  A fő fatimai látnok, az akkor még
> >       kislány
> >       >> Lucia később papírra vetett visszaemlékezéseiben is
> >       említtetik egy
> >       >> helyi pap aki betiltotta a táncot (1910-es évek), kivéve a
> >       gyerekek
> >       >> közti táncolást (gondolom, az utóbbi afféle körtánc-jellegű
> >       mondókás
> >       >> dolgokat jelenthetett).
> >       >>
> >       >> Érdekes, ahogy Lucia erről hogyan ír: az illető „jó pap”-ra
> >       meleg
> >       >> szavakkal emlékezik, de említi egyesek morgolódását is:
> >       hogyanis van
> >       >> az, hogy eddig ez a dolog nem volt bűn, most meg hirtelen az
> >       lett?
> >       >> Lucia szempontjából ez azért érdekes, mert nagyon szeretett
> >       táncolni.
> >       >> Kislányként folyton táncra perdült, amikor zenét hallott.
> >       Élete
> >       >> egyébként is vidám volt, ennek a vidámságnak a Mária
> >       jelenések
> >       >> vetettek véget.  Mint más látnokok esetében, a Szűzanya
> >       megjelenése az
> >       >> ő életébe is a környezete részéről megaláztatásokat,
> >       kivetettséget,
> >       >> szenvedést, magányt hozott.
> >       >>
> >       >> Gyuszi
> >       >>
> >       >> On Mon, 6 Dec 2021, Reinisch Egon wrote:
> >       >>
> >       >>> Date: Mon, 6 Dec 2021 19:42:08 +0100
> >       >>> From: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
> >       >>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >>> Subject: Re: [Grem] Ferenc pápa az igazi pihenésről / A
> >       SZENTMISE,
> >       >>>     az EUCHARISZTIA adja az igazi pihenést
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>> Az európai történelem egészére egyszerűen nem igaz hogy ma
> >       többet
> >       >>> pihenünk
> >       >>> mint bármikor máskor .
> >       >>>
> >       >>> A középkorban sokkal több ünnepnap volt kötelező munka
> >       szünetként és
> >       >>> sokkal
> >       >>> többet mulattak az emberek mint manapság hol van nekünk évi
> >       több mint
> >       >>> kilencven kötelező munkaszüneti ünnep ?Igaz egyházi ünnepen
> >       általában
> >       >>> volt
> >       >>> délelőtt kötelező mise  volt de délután buli volt .
> >       >>>
> >       >>> Tényleg jópofa dolog az hogy azt hisszük régente nem
> >       mulattak és nem
> >       >>> voltak
> >       >>> pl. hedonisták azok akik megtehették .Pl. Bakócz Tamás
> >       idejében a pápa
> >       >>> választás majdnem csak a pénzről szólt ,olvassa el valaki
> >       milyen
> >       >>> elképesztő
> >       >>> pompával és pazarlással mutatta be a vagyonát Rómában Bakócz
> >       Tamás
> >       >>> mikor be
> >       >>> vonult Rómába.
> >       >>>
> >       >>> https://hetedhethatar.hu/hethatar/?p=8212
> >       >>>
> >       >>> Igaz középkor végére mikor megnőtt Európa népessége sok
> >       ember számára
> >       >>> már
> >       >>> nem volt megfelelő megélhetés .
> >       >>>
> >       >>> Az ipari forradalom után a vad rabló kapitalizmus ezeket
> >       eltörölte a
> >       >>> régi
> >       >>> ünnepnapokat még a vasárnapokat  azon proletárok számára
> >       akik
> >       >>> beköltöztek a
> >       >>> városba mert vidéken már nem jutott munka és megélhetés
> >       nekik .Való igaz
> >       >>> hogy a vasárnapot a munkás mozgalomnak úgy kellett vissza
> >       kunyerálni
> >       >>> .Magyarországon a vasárnapi munkát csak 1891-ben tiltotta
> >       meg a
> >       >>> kormány   az
> >       >>> ipari munkásság és alkalmazottak számára .A parasztok
> >       számára munka
> >       >>> idényben
> >       >>> még nem volt kötelező a vasárnapi szünet de ők ugye mikor
> >       nem volt
> >       >>> szántás
> >       >>> -vetés -betakarítás pihenhettek ha megéltek persze .
> >       >>>
> >       >>> Régente a kis emberek nem tudtak az emberek utazni mert
> >       lehetett még két
> >       >>> háború között sem(ami gyakran volt a középkorban ) és nem is
> >       volt erre
> >       >>> pénzük ,de mulatni piacozni kocsmázni azt tudtak néha igen
> >       vadul .Sokkal
> >       >>> inkább  voltak még működő  közösségek nem volt olyan
> >       elidegenedés
> >       >>> mint ma
> >       >>> ez igaz de durva mulatozás bicskázás az volt .
> >       >>>
> >       >>> Így tehát az a megállapítás : """Az emberek annyit soha nem
> >       pihentek
> >       >>> mint ma
> >       >>> """ a középkorra egyszerűen nem igaz .
> >       >>>
> >       >>> És hozzá kell tennem nem igaz arra korra sem amikor az
> >       emberek még nem
> >       >>> telepedtek le nem szántottak-vettek és nem tartottak
> >       állatokat sem csak
> >       >>> halásztak vadásztak és gyűjtögettek .Napi 4-3 óra
> >       gyűjtögetéssel
> >       >>> megéltek az
> >       >>> emberek egy sikeres vadászat után több pihenő nap is
> >       összejött .Lehet a
> >       >>> legrosszabb döntést akkor hozták meg őseink mikor
> >       letelepedtek vége
> >       >>> lett a
> >       >>> vidámságnak ,igaz a régi  életmóddal  soha sem lett volna
> >       gáz turbinás
> >       >>> repülőnk ,megérte ?
> >       >>>
> >       >>> Üdv. Egon
> >       >>>
> >       >>> 2021.12.06. 17:52 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
> >       >>>       helyesbítés:  nem a valóság előli menekülésre van
> >       szükségük
> >       >>>
> >       >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> >       >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> >       >>>
> >       >>> On Mon, Dec 6, 2021 at 5:50 PM Emoke Greschik
> >       <greschem at gmail.com>
> >       >>> wrote:
> >       >>>          Mi a különbség az igazi és a hamis pihenés között:
> >       a pápa
> >       >>>                                   válasza
> >       >>>
> >       >>>
> >       >
> https://katolikus.ma/mi-a-kulonbseg-az-igazi-es-a-hamis-pihenes-kozott-a-pa
> >
> >       >>>
> >       >>>       pa-valasza/
> >       >>>
> >       >>> A tényleges pihenésben az a trükk, hogy tudjuk, miért
> >       tesszük.
> >       >>> Mit jelent ez?
> >       >>>
> >       >>> A pihenés legyen könnyű, nem igaz? De Ferenc pápa szerint
> >       nem
> >       >>> az, mert tudnunk kell, hogyan tegyünk különbséget az igazi
> >       és a
> >       >>> hamis pihenés között. A pápa 2018-ban hívta fel a figyelmet
> >       erre
> >       >>> a szükségszerű megkülönböztetésre, amikor a
> >       Tízparancsolatról
> >       >>> tartott katekézis-sorozatot. Tanítása ma újra időszerű.
> >       >>>
> >       >>>       “A mai társadalom szomjúhozik a szórakozásra és az
> >       >>>       ünnepekre”
> >       >>>
> >       >>> – mondta a pápa, aki rámutatott, hogy felfogásunk szerint a
> >       >>> pénzkeresés arra való, hogy ki tudjunk szakadni a munkából
> >       és
> >       >>> szórakozni tudjunk.
> >       >>>
> >       >>>       “Az életről ma uralkodó felfogás súlypontja nem a
> >       >>>       tevékenységen és az elkötelezettségen van, hanem a
> >       >>>       menekülésen” - – mondta.
> >       >>>
> >       >>> Ferenc pápa arra figyelmeztetett, hogy ezzel a mentalitással
> >       egy
> >       >>> olyan kielégületlen élet felé csúszunk, amelyben“a
> >       szórakozás
> >       >>> csak elkábít; nem pihentet, hanem elidegenít, és ténylegesen
> >       a
> >       >>> valóságtól való menekülést jelenti”.
> >       >>>
> >       >>> Az emberek még soha nem pihentek annyit, mint ma, de még
> >       soha
> >       >>> nem tapasztaltak annyi ürességet, mint ma! Vannak
> >       lehetőségek a
> >       >>> szórakozásra, a kimozdulásra, a világjárásra, az utazásokra;
> >       de
> >       >>> ez a sok minden nem adja meg a szív teljességét. Igazából
> >       nem
> >       >>> nyújtanak pihenést.
> >       >>>
> >       >>>   Mi ad pihenést?
> >       >>>
> >       >>> A harmadik parancsolat szavai segítenek nekünk, mert
> >       >>> megmutatják, hogy mi is a pihenés valójában. Ez a
> >       parancsolat
> >       >>> indítékot ad. Az Úr nevében való pihenésnek pontos oka van.
> >       >>>
> >       >>> „Isten látta, hogy nagyon jó mindaz, amit alkotott.” (Ter 1,
> >       31)
> >       >>> Így kezdődik a nyugalom napja, amely Isten öröme mindazért,
> >       amit
> >       >>> teremtett. A szemlélődés és az áldás napja.
> >       >>>
> >       >>> Mi tehát a pihenés e szerint a parancsolat szerint? A
> >       >>> szemlélődés pillanata, a dicsőítés pillanata, nem pedig a
> >       >>> menekülésé. Ez az az idő, amikor rátekintünk a valóságra, és
> >       azt
> >       >>> mondjuk: Milyen szép is az élet!
> >       >>>
> >       >>> Isten kinyilatkoztatja, hogy a pihenéshez az embereknek
> >       >>> valójában nem a valóság előli menekülésre van szükségük.
> >       Sokkal
> >       >>> inkább olyan pihenésre van szükségük, amely a valóság
> >       áldása.
> >       >>>
> >       >>> Ezért áll a heti pihenőnap középpontjában az Eucharisztia, a
> >       >>> “hálaadás”.
> >       >>>
> >       >>> Ez az a nap, amikor azt kell mondanunk Istennek: Köszönjük,
> >       >>> Uram, az életet, az irgalmadat, minden ajándékodat. A
> >       vasárnap
> >       >>> nem arra való, hogy a többi napot elfelejtsük, hanem az
> >       >>> emlékezés, az áldás és az élettel való megbékélés napja. A
> >       >>> vasárnap az a nap, amikor megbékélünk az élettel, és
> >       kimondjuk:
> >       >>> az élet értékes; nem könnyű és néha fájdalmas, de értékes.
> >       >>>
> >       >>> Fordította: Solymosi Judit
> >       >>> Forrás: Aleteia
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>> [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
> >       >>> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>> _______________________________________________
> >       >>> Grem mailing list
> >       >>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>>
> >       >>
> >       >> _______________________________________________
> >       >> Grem mailing list
> >       >> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       >> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >       >
> >       > --
> >       > Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
> >       > https://www.avast.com/antivirus
> >       >
> >       > _______________________________________________
> >       > Grem mailing list
> >       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >       >_______________________________________________
> >       Grem mailing list
> >       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> >       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >
> >
> >_______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>

<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20211207/c057a5a1/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról