[Grem] Az identitáspolitika patológiája

Reinisch Egon reinisch at t-online.hu
2021. Aug. 3., K, 07:34:51 CEST


> "A progresszív identitáspolitika ugyanis pontosan úgy viselkedik, 
> ahogy minden totalitárius rendszer tette ezt a múltban: nem pusztán a 
> jelent akarja uralni és a jövőt meghatározni, de a múltat is a maga 
> képére akarja formálni. Ha lehet, a múltat retusálni kell, átírni, 
> betiltani, de a legjobb végképp eltörölni."
>
> Hamarosan be lesz tiltva az Iliász ,bár  lehet ,hogy már most sem 
> olvassák .Hiszen nem létezik, hogy egy férfi egy nőért indít háborút .
>
> Valaki egyszer azt mondta :Az európai történelem akkor ér véget ,ha az 
> ókori klasszikusokat már nem olvassák .
>
> E.
>
> 2021.08.01. 14:11 keltezéssel, KEA írta:
>> Az identitáspolitika patológiája
>>
>> Szemlélek Értékmagazin, 2019.01.04. -- Bolyki László
>> https://szemlelek.blog.hu/2019/01/04/az_identitaspolitika_patologiaja
>>
>>
>> Jelenleg ott tartunk, hogy a szabadság nevében már nem elég, hogy 
>> bárki kilóghat a sorból, hanem a haladás nevében be kell tiltani 
>> minden sort, mivel az sérti az abból kilógók érzékenységét.
>>
>>
>> Az utóbbi időkben parázs társadalmi vitáknak lehetünk szemtanúi, 
>> midőn a lélegzetelállító hatékonysággal munkálkodó LMBTQ+ lobbi, 
>> valamint a genderelméletet a közbeszéd homlokterébe navigáló 
>> úgynevezett identitáspolitika egyre több gyakorlati sikert ér el a 
>> nyugati társadalmi normák átformálása területén. Ezúttal nem bánom, 
>> hogy kis hazánkba minden társadalmi jelenség, változás, hóbort némi 
>> késéssel érkezik a kies Nyugatról, mert így talán van időnk és 
>> lehetőségünk fölkészülni, gondolkodni és józan párbeszédeket 
>> folytatni a témában. Elég, ha az amerikai társadalmat évek óta lázban 
>> tartó "öltöző-vitára" gondolunk, ami az Obama-adminisztráció utolsó 
>> éveinek központi témájává vált. E vita arról szól, vajon 
>> használhatja-e egy férfi a női öltözőt, amennyiben női identitással 
>> rendelkezik (és ugyanez fordítva, egy nő a férfi öltözőt), valamint, 
>> hogy a felelős hatóságok kötelesek-e egy harmadik (semleges nemű) 
>> jellel ellátott toalettet is kialakítani a férfi-női mosdók mellett. 
>> A hagyományos, progressziómentes gondolkodás szerint az öltöző 
>> használatának kizárólagos feltétele az ember biológiai neme, amiben 
>> ha esetleg elbizonytalanodna is valaki (lásd: "Azt se’ tudja, hogy 
>> fiú-e vagy lány!"), bármikor ellenőrizheti, hiszen a bizonyítékok 
>> egyértelműek és "kéznél vannak". A progresszív identitáspolitikán 
>> keresztül komoly társadalmi befolyásra szert tevő gender ideológia 
>> azonban ezt megkérdőjelezi, midőn elkülöníti egymástól a biológiai 
>> nem és a társadalmi nem fogalmát.
>>
>> Komoly vita folyik már a tekintetben is, hogy az, amit "gender 
>> tudományoknak" szokás nevezni, egyáltalán megfelel-e a tudományosság 
>> alapvető kritériumainak, vagy inkább egy erős politikai hátszéltől 
>> vezérelt ideológiának kellene tekinteni. Ezúttal ne menjünk bele 
>> akadémikus vitákba, csak vizsgáljuk meg azt, hogy e "tudományos 
>> elmélet" miképpen válik mindennapi valósággá azokban az országokban, 
>> melyekben politikai dimenziókba emelték, és ezáltal társadalmi 
>> szinten alkalmazták azt! Vegyünk néhány példát a 2010-es évek bőséges 
>> terméséből:
>>
>>      2017-től a londoni metró utastájékoztatói többé nem kezdődhetnek 
>> úgy, hogy “Ladies and gentlemen!”, mivel ez a megszólítás a "tegnap 
>> mára már meghaladott világát idézi" (copyright Sadiq Khan, London 
>> polgármestere), hiszen "kirekesztő, elavult és sértő".
>>
>>     2011 januárjában az amerikai külügyminisztérium bejelentette, 
>> hogy az útleveleken lecserélik az "édesanya" és "édesapa" 
>> kifejezéseket, helyettük semlegesnek minősített megjelölést kell majd 
>> használni, tehát az "egyes és kettes számú szülő" fog szerepelni a 
>> hivatalos dokumentumokban.
>>     A svéd evangélikus egyház 2017 novemberében olyan módon 
>> változtatta meg saját egyházi szabályzatát, hogy a továbbiakban ne 
>> lehessen hímnemű lényként utalni Istenre, sem személyes névmás 
>> használata által, sem úgy, hogy Atyának nevezik őt. Ennek nyomán 
>> például a "Mi Atyánk" is "Mi szülőnk"-re változik.
>>
>>     Jordan Petersont, a világhírű kanadai pszichológus professzort ki 
>> akarták rúgatni a hallgatói, mert nem volt hajlandó a maguk által 
>> választott identitásuk szerint megszólítani őket. Ez konkrétan azt 
>> jelenti, hogy ha például egy John nevű férfi hallgató megkövetelte 
>> tőle, hogy "her majesty"-nek, azaz "őfelsége, a királynő"-nek 
>> szólítsa, tekintettel arra, hogy a John nevű fiatalember éppenséggel 
>> királynő identitással rendelkezett, akkor ő ezt elutasította.
>>
>> Ezekben a történetekben az a közös, hogy hivatalos szervek 
>> (hatóságok, egyházak, oktatási intézmények) arra kötelezik a többségi 
>> társadalmat, hogy a nemi szerepeket a továbbiakban kizárólag a 
>> genderelmélet által meghonosított társadalmi nem fogalmán keresztül 
>> értelmezze, mégpedig azon törpe kisebbség kedvéért, akiknek a nemi 
>> identitása nem egyezik meg a biológiai nemükkel. Tehát ha a londoni 
>> metrón éppen 120 ladies és 113 gentlemen utazik, de utazik még 2 
>> olyan személy is, akik nem tartják magukat egyiknek sem, akkor az ő 
>> kedvükért nem fogják bemondani, hogy "hölgyeim és uraim", nehogy 
>> traumatizálódjanak utazás közben. Az útlevelekben pedig, ugyanilyen 
>> alapon, azok kedvéért cserélik ki az "apa" és "anya" szavakat egyes 
>> és kettes számú szülőre, akik egyszerre rendelkeznek édesanya 
>> identitással, valamint férfi nemi szervekkel, esetleg fordítva.
>>
>>     Aki pedig ezzel nem kíván egyetérteni, vagy éppen abszurdnak 
>> tartja, azt intoleránsnak, kirekesztőnek, esetleg szexistának nevezik.
>>
>> Tudom, hogy léteznek embertársaim, akik nem tudnak azonosulni azzal a 
>> testtel, azzal a nemmel, amelybe beleszülettek, és azzal is tisztában 
>> vagyok, hogy ez rengeteg szenvedést és nehézséget okoz számukra. 
>> Annak ellenére, hogy én magam nem értek egyet a jelenkori megoldási 
>> kísérletek többségével, örülök, hogy olyan társadalomban élhetünk, 
>> ahol az érintettek nem az én véleményemet kérdezik, hanem saját maguk 
>> dönthetik el, hogy miképpen viszonyulnak saját identitásukhoz. Tehát 
>> ha úgy kívánják, fölvállalhatják a maguk választotta identitást, sőt, 
>> ha akarják, akár át is műttethetik magukat olyanra, amilyenre csak 
>> akarják. De miért nem elegendő, ha a társadalom teljes szabadságot 
>> biztosít minden polgárának ahhoz, hogy megélje, ha nemi identitása 
>> eltér a többségétől? Miért kéne egy kisebbség kedvéért lebontani a 
>> többség által elfogadott évszázados, sőt, évezredes kulturális 
>> mintákat, archetipikus mélységekben gyökerező társadalmi normákat és 
>> irányelveket?
>>
>> Jelenleg ott tartunk, hogy a szabadság nevében már nem elég, hogy 
>> bárki kilóghat a sorból, hanem a haladás nevében be kell tiltani 
>> minden sort, mivel az sérti az abból kilógók érzékenységét. Ma már 
>> nem az a lényeg, hogy aki nem lép egyszerre, az is kapjon rétest 
>> estére, hanem hogy mindenféle egyszerre lépés üldözendő, minthogy 
>> súlyosan traumatizálja azokat, akik nem kívánnak egyszerre lépni, 
>> mégis kérnek rétest estére. Így jutottunk el odáig, hogy nem pusztán 
>> kívánatos és jó dolog másnak lenni, hanem hogy ciki, sőt, szigorúan 
>> tilos nem-másnak lenni.
>>
>> Avagy miután a közintézmények főbejáratait (nagyon helyesen) 
>> akadálymentesítettük a mozgáskorlátozott embertársainkra való 
>> tekintettel, és a lépcsők mellé kerekesszékes közlekedésre alkalmas 
>> rámpákat építettünk, tényleg szükséges a lépcsőket ledózerolni? A 
>> kerekesszékes embertársaink valóban traumatizálódnak a lépcsők 
>> látványától, amelyek arra emlékeztetik őket, hogy vannak, akiknek két 
>> egészséges lábuk van? Sőt, ha továbbvisszük a párhuzamot, akkor az 
>> identitáspolitika ideológiai harcosai szerint nem csak a posta, az 
>> okmányiroda és a városháza lépcsőit kell ledózerolni, hanem a Nemzeti 
>> Múzeum, az Akropolisz, a Szent Péter-bazilika lépcsőit is, de még a 
>> Genezis könyvében szereplő Jákób lajtorjáját is át kell nevezni, hogy 
>> az ősi szöveg ne legyen kirekesztő.
>>
>>     A progresszív identitáspolitika ugyanis pontosan úgy viselkedik, 
>> ahogy minden totalitárius rendszer tette ezt a múltban: nem pusztán a 
>> jelent akarja uralni és a jövőt meghatározni, de a múltat is a maga 
>> képére akarja formálni. Ha lehet, a múltat retusálni kell, átírni, 
>> betiltani, de a legjobb végképp eltörölni.
>>
>> Ezért kell átírni évszázadok óta élő, generációk sokasága által 
>> megőrzött hagyományokat, apáról fiúra szálló tradíciókat (egyébként 
>> pfujj, ez is szexista volt!), az emberiség kollektív tudattalanjának 
>> kincseit őrző meséket, ikonikus irodalmi alkotásokat, vagy akár a 
>> Szentírás szövegét is, amennyiben nem gendersemlegesek, vagy nem 
>> felelnek meg a PC (politikai korrektség) követelményeinek.
>>
>> Az önfelszámoló identitás
>>
>> A progresszív identitáspolitika igyekszik erősnek, modernnek, 
>> toleránsnak és érzékenynek bemutatni az általa preferált értékrendet, 
>> pedig ennek éppen az ellenkezője igaz. E divatos ideológia és annak 
>> társadalmi leképeződései első ránézésre a toleranciáról, elfogadásról 
>> és a feltétel nélküli szeretetről szólnak. Aki egyetért vele, 
>> lájkolja, posztolja, osztja, az jó fej, haladó, szivárványos, modern 
>> és toleráns, aki nem, az viszont maradi, intoleráns, bigott, 
>> barnainges, erőszakos, kirekesztő, esetleg fasiszta. A haladó 
>> identitáspolitika által érzékenyített lélek ugyanis beteges, gyenge, 
>> ugyanakkor erőszakos és önpusztító.
>>
>> Az erős identitás valójában nem sérül, amikor szembetalálkozik az 
>> övétől eltérő identitással, ahogy az erős értékrenddel bíró lélek sem 
>> traumatizálódik, amikor szembekerül az övétől eltérő 
>> értékválasztással. Vegyünk egy példát! A mi gyermekeink megszokták, 
>> hogy a családi asztal körül ülve, étkezés előtt imádkozunk. Ám azt is 
>> tudják, hogy az oviban és a suliban ez nem szokás, tehát ebből a 
>> szempontból mi egy kisebbséget képviselünk. Vajon miért nem jut 
>> eszembe bemenni az oviba és kötelezővé tenni mindenki számára, hogy 
>> asztali áldást mondjanak étkezés előtt? Vagy hogy az összes gyerek 
>> várja meg, amíg az én gyermekem elmondja az asztali áldást, és csak 
>> azután hozzálátni az étkezéshez? Nem, a gyermekem nem fog 
>> traumatizálódni az óvodában amiatt, hogy az intézmény nem kíván 
>> alkalmazkodni az ő kisebbségi szokásához, én pedig nem kívánom 
>> megváltoztatni az óvoda szokásrendjét a saját kisebbségi létem lelki 
>> békéje miatt. Ugyanezen okok miatt nevezhető teljes nonszensznek az a 
>> progresszív gyakorlat, mely során bizonyos országokban beszüntetik a 
>> karácsonyi vásárokat, betiltják az adventi betlehemeseket, lebontják 
>> az évszázadok óta épített utcai kőkereszteket, megszüntetik a húsvéti 
>> körmeneteket, megváltoztatnak karácsonyi énekeket, mondván, mindezek 
>> sértik a muszlim kisebbség érzékenységét. Ez nem igaz. A muszlim 
>> kisebbségnek ugyanis nagyon is erős identitástudata van, és pontosan 
>> tudják (a saját otthonaikban kőkeményen meg is követelik), hogy aki 
>> vendég, az alkalmazkodik azokhoz, aki otthon van (más kérdés, hogy 
>> nagyon sokan egyszerűen nem akarnak alkalmazkodni, ám ennek semmi 
>> köze az érzékenységhez és a traumákhoz).
>>
>>     Amikor muszlim országokban turnézom, nem sérti az érzékenységemet 
>> az, hogy ott muszlim mecsetek, szokások és jelképek vannak előtérben, 
>> sőt, gyönyörködöm azok szépségében, miközben megtartom és egy 
>> pillanatig sem érzem fenyegetve a saját keresztény értékrendemet. Ez 
>> így van rendjén!
>>
>> A “safe space” mérhetetlen infantilitása
>>
>> Éppen az imént emlegetett Jordan Peterson fejtette ki, hogy az 
>> identitás nem pusztán az ember szubjektív érzékelésétől függ. Illetve 
>> 2 és 4 éves korunk közt még valamennyire természetesnek mondható, 
>> hogy elvárjuk a környezetünktől, hogy úgy tekintsen ránk, aminek 
>> önmagunkat gondoljuk: királynak, Ronaldónak, dinoszaurusznak, Singer 
>> varrógépnek, tarajos sünnek vagy Winnetounak. A személyiség 
>> egészséges fejlődésének egyik legfontosabb és legérzékenyebb 
>> processzusa éppen abban áll, ahogy a magunkról alkotott képünk 
>> organikus kölcsönhatásba lép azokkal a visszajelzésekkel, melyeket a 
>> környezetünk ad számunkra. Ennek belátásához bőven elegendő a józan 
>> paraszti ész, hiszen hiába érzem magam Ronaldónak, ha a grundon 
>> állandóan a kapuba állítanak a srácok, Alain Delonnak, ha egy kislány 
>> sem jön el velem randira, Albert Einsteinnek, ha minden dolgozatom 
>> kettes. Ha a visszajelzéseket nem vesszük figyelembe, akkor 
>> elszakadunk a valóságtól, és egy beteges, rögeszmés, infantilis, 
>> nárcisztikus személyiség válhat belőlünk.
>>
>> Képzeljük el, hogy én, aki egy általános iskolai harmadikos kisfiú 
>> vagyok, valóban elhiszem magamról, hogy én vagyok Alain Delon 
>> reinkarnációja, az iskola legmenőbb arca, akiért nemhogy az osztály 
>> legszebb leánykái, de még a nyolcadikos lányok is megőrülnek, és 
>> akkor még nem is beszéltünk Edit néniről, a csinos és fiatal 
>> tornatanárnőről. Ekkor – ahelyett, hogy kipróbálnám, vajon hogyan 
>> működik "terepen" ez az alsó tagozatos, hátulgombolós Alain Delonka – 
>> a diákönkormányzat hathatós segítségével elérem, hogy az egész iskola 
>> kötelező módon Delon úrnak szólítson, megtiltanám, hogy bárki 
>> kételkedni merészeljen alaindelonságomban, továbbá – nehogy 
>> megsérüljön érzékeny énképem – alapvető személyiségi jogként 
>> kötelezővé tenném, hogy velem randizzanak a legszebb lányok. Meg 
>> persze Edit néni.
>>
>> Ha mindezt elképzeltük, akkor már meg is van, hogy mit jelent a 
>> haladó körökben használt "safe space" kifejezés. A safe space az a 
>> hely, amely biztosítja számomra, hogy soha senki ne kérdőjelezze meg 
>> a szubjektív ön-érzékelésem érvényességét, ezáltal biztosítva azt, 
>> hogy a gyerekes énképem ne legyen kénytelen kölcsönhatásba lépni a 
>> valósággal.
>>
>> Mit is jelent ez hosszú távon? Azt, hogy egy infantilis, küzdeni 
>> képtelen, narcisztikus társaság fogja ráerőszakolni a maga beteg 
>> világképét a többségi társadalomra. Amit pedig modern, progresszív 
>> társadalmi fejlődésként artikulálnak, az valójában egy patologikus 
>> pszichés működés társadalmi normává emelése.
>>
>> Út a tejes káoszba
>>
>> Mindezek gyakorlati következményeképpen most ott tartunk, hogy 
>> amennyiben valaki transzneműként él, akkor a körülötte élő társadalom 
>> nem pusztán elfogadni köteles ezt, hanem köteles a választott neme 
>> szerinti jogokat biztosítani számára. Tehát egy női identitással élő 
>> férfi elindulhat női sportversenyeken, bemehet a női mosdóba, vagy a 
>> zuhanyzóba, elvárhatja, hogy nőként szólítsák meg, hogy ne hangozzék 
>> el a metróban, hogy "Hölgyeim és uraim". A haladó gondolkodás mindezt 
>> óriási társadalmi fejlődésként éli meg és ünnepli, mert kizárólag a 
>> kisebbség jogai felől közelíti meg a kérdést.
>>
>> Pedig ezzel a szemléletmóddal az a legnagyobb probléma, hogy – bár 
>> már az iménti példák is rengeteg morális kérdést vetnek fel – egy 
>> határtalan és beláthatatlan következményekkel járó társadalmi káoszra 
>> nyit kaput.
>>
>> Az identitáspolitika ugyanis nem fog megállni a nemek kérdésénél, 
>> mert nem is teheti! Ha az vagyok, akinek-aminek érzem magam, akkor az 
>> nem vonatkozhat kizárólag a nememre!
>>
>> Ha én transzkorúnak érzem magam, ami azt jelenti, hogy 45 éves férfi 
>> létemre egy 8 éves kislánynak érzem magam, akkor jár nekem 
>> gyermekfelügyelet? És vajon öltözhetek az uszoda női öltözőjében? És 
>> az ugrálóvárba bemehetek, ahol ki van írva, hogy csak 8 év alatti 
>> gyermekeknek? Ha esetleg két hónapos kisfiúnak érzem magam, akkor a 
>> 72 éves édesanyámnak (ezúton is csókoltatom szeretettel) jár a GYES?
>>
>>     És ha 67 évesnek érzem magam, akkor elballaghatok a 
>> nyugdíjfolyósító intézetbe, kérhetek nyugdíjat?
>>
>> Ha a Fesztiválzenekar brácsaművészeként koncertmester identitásom van 
>> (tehát transz-szólamú vagyok), akkor a zenekar kénytelen 
>> koncertmesteri szobát és persze gázsit fizetni nekem? Vagy esetleg a 
>> kollégáim teljes joggal megszakadnak a röhögéstől és megkérdezik, 
>> hogy nincs-e lázam?
>>
>> És ha én transzsorsú vagyok, például olimpiai bajnok identitással 
>> rendelkezem, akkor jár az aranyérem és persze az életjáradék? És ha 
>> esetleg én transzfinanciális identitással rendelkezem (azaz egy 
>> szegény testébe született gazdag embernek tartom magam), akkor jár 
>> nekem egy hatalmas vagyon?
>>
>> Tényleg ne higgyük, hogy ez vicc! Bár úgy tűnhet, de ami tíz éve 
>> rekeszizmokat görcsberántó vicc volt a Monty Pythonban, az ma a 
>> legteljesebb valóság. Tehát a mai viccek is valósággá fognak válni, 
>> úgyhogy gondolkodjunk róluk felelősséggel!
>>
>> Transzkorú embertársaink már vannak, és tényleg komolyan veszi őket 
>> az érzékenyített, azaz a progresszív identitáspolitikára finomhangolt 
>> társadalom! 2015-ben a Daily Mail online kiadása adott hírt arról a 
>> kanadai hétgyerekes családapáról, bizonyos Stefonknee Wolschtról, aki 
>> 46 évesen döbbent rá, hogy ő nő, mégpedig egy újszülött kislány. Hat 
>> évvel később, midőn már hatéves kislány identitással rendelkezett, 
>> otthagyta a "kirekesztő, elavult és sértő" gondolkodású (azaz a 
>> progresszív identitáspolitikával és a genderelméletekkel szemben 
>> minimális megértést tanúsító) családját, és új életet kezdett olyan 
>> barátaival, akik kvázi a szüleiként örökbe fogadták őt, hogy kedvére 
>> cumizzon, babázzon és kifestőkönyveket színezgessen. Kanadában 
>> mindehhez teljes támogatást kapott, különböző LMBTQ szervezetek, sőt, 
>> haladó szellemiségű egyházak is bátorították őt, mondván, milyen 
>> csodálatos, hogy végre szégyenkezés és bujkálás nélkül megélheti 
>> valós identitását. Ugye, értjük, hogy itt nem csak az a probléma, 
>> hogy a feleségét és a hét gyermekét magára hagyó 52 éves pasas 
>> rózsaszín tüllruciban barbizik egy cukimuki lányszobában?! (Bár én 
>> már itt feladom…) Ugye, értjük, hogy nem az a kérdés, hogy mennyire 
>> vagyunk toleránsak és jó fejek, amikor ehhez a transzkorú férfihez 
>> próbálunk viszonyulni? Hanem hogy ez egy pokolian veszélyes dominó 
>> effektus kezdő impulzusa. Ugyanis fölmerül a kérdés, hogy akkor ez a 
>> férfi/kislány vajon köteles-e gyerektartást fizetni a hátrahagyott 
>> gyermekei után. Egy hatéves kislány ugyanis nem kötelezhető 
>> ilyesmire… És akkor indulhat az őrület!
>>
>> Vagy itt a másik történet: egy 69 éves holland férfi, bizonyos Emile 
>> Ratelband kereken 20 évvel érzi fiatalabbnak magát tényleges koránál, 
>> ezért megpróbálta átíratni a születési dátumát a helyi 
>> okmányirodánál, amit a felelős szervek megtagadtak tőle. Ezért aztán 
>> a jó Emile beperelte az okmányirodát, mondván, hogy amennyiben egy 
>> transznemű megváltoztathatja a nemét, akkor ő, aki büszke 
>> transzkorúnak tartja magát, miért nem teheti meg ugyanezt a korával 
>> kapcsolatosan... A bíróság egyelőre nem engedélyezte a változtatást, 
>> mert bár elismerte az illető jogát a kora megváltoztatásához, 
>> kezelhetetlennek tartja azt a problémát, hogy ebben az esetben éppen 
>> 20 év törlődne egy személy életéből. És akkor a transzsorsú, a 
>> transzfinanciális, transzfajú, illetve a transzszólamú 
>> embertársainkról még nem is beszéltünk!
>>
>> Konklúzió: Monty Python, a sakk és a vizsla
>>
>>     A központi kérdés nem az, hogy ki milyen identitástudattal 
>> rendelkezhet, ki minek vagy kinek érezheti, illetve képzelheti magát, 
>> hanem hogy ebből mi következik az őt körülvevő többségi társadalom 
>> számára.
>>
>> Nem azért érzi magát a ma embere a Monty Python legvadabb 
>> epizódjában, mert egy egyetemista férfi királynőnek érzi magát, hanem 
>> azért, mert a genderideológia gondolatrendőrsége a tanáraik számára 
>> kötelezővé teszi, hogy őfelségének szólítsák őt, mondván, hogy 
>> tiszteletben kell tartani a választott identitását. Nem azért, mert 
>> bizonyos embertársaink szerint 72+ nemi identitás létezik, hanem mert 
>> a kanadai kormány emiatt nyelvújításba kezdett, és kötelezővé tette 
>> az új személyes névmások (például zhe és zher) használatát. Nem 
>> azért, mert vannak a "normálistól" eltérő beállítottságú 
>> embertársaink, hanem mert az LMBTQ+ mozgalom ideológiai harcosai és a 
>> gender studies társadalommérnökei a társadalom átformáló törekvéseik 
>> miatt elvárják, hogy harcba szálljunk a józan ésszel, a biológiával, 
>> a nyelvtannal, a történelemmel, a természet legalapvetőbb 
>> törvényeivel, átírjuk a kulturális kánont, és ha lehet, a Szentírást 
>> is. Tehát tulajdonképpen arról van szó, hogy egy pár évtizedes, 
>> erőszakos ideológia kedvéért bontsuk le a nyugati társadalom 
>> alappilléreit, tekintsük semmisnek, elavultnak és meghaladottnak 
>> azokat az archetípusokat, melyek oszlopként tartják a nyugati 
>> kultúrát. Ez nem szabadság, hanem őrület. A szabadsághoz szilárd 
>> értékrendre van szükség, valamint arra, hogy azt rugalmasan kezeljük 
>> – engedjük, hogy eltérhessenek attól azok, akik úgy látják helyesnek. 
>> Nem pedig arra, hogy szüntessünk be minden értékrendet.
>>
>> Egy híres mondás szerint a sakk azért olyan zseniális, mert csak 
>> néhány szabályt kell betartani, és a lehetőségek végtelen tárháza 
>> nyílik meg előttünk. Ám ha azt a néhány alapszabályt betiltjuk, akkor 
>> nem a valódi szabadság kapuja nyílik meg előttünk, hanem 
>> értelmetlenné válik az amúgy csodálatos játék.
>>
>> bl.jpgKét mondatban összefoglalva: A szabadság egészséges mértéke 
>> odáig tart, hogy minden embertársamnak elidegeníthetetlen joga van 
>> ahhoz, hogy vizslának érezze magát, és akként is éljen. De ha emiatt 
>> én köteles vagyok neki kutyaházat építeni, napi háromszor 
>> megsétáltatni és megetetni, az már nem szabadság, hanem erőszak és 
>> elmebaj.
>>
>

-- 
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
https://www.avast.com/antivirus



További információk a(z) Grem levelezőlistáról