[Grem] ismét a NAT / magyarnemzet.hu
Romhányi Beatrix
t.romhanyi at gmail.com
2020. Már. 2., H, 07:37:29 CET
Rubovszky Péter, a ciszterci Szent Imre Gimnázium történelem tanára írta
az alábbiakat:
"mert vétkesek közt cinkos aki néma.
Atyjafiáért számot ad a testvér:..."
Hogy mi jár a fejemben?!
Idén két fiatalembert rendelt hozzám a felsőoktatás, hogy gyakorlótanításuk
során vezessem őket. Mindkettő okos, tehetséges, a tanításra nyitott és
alkalmas személyiség. A jelen állás szerint azonban egyikükből sem lesz
tanár.:( 120-140 e. albérlet áll szemben egy 160e. fizetéssel, 40M egy
lakás....stb. Tudjuk!
Az ország tanári karának több, mint 40% 50 éven felüli. 10 - 15 év és beáll
a totális oktatásügyi vészhelyzet. Szakértőként több éve járom az országot.
Bátran merem állítani, hogy a magyarság egyik legnagyobb kincse a tanári
lélek és szürkeállomány. Csodálatos kollégákkal találkozom.
Én, csatlakozva bátor piarista kollégáimhoz, szeretnék kérni mindenkit,
hogy ne hagyjuk veszni mindezt!
Mi lesz 15 év múlva? Kiürülnek, lepusztulnak iskoláink. Egyre nagyobb lesz
a szülők elégedetlensége. Az oktatási rendszer képtelen lesz ellátni
szakemberekkel a nemzetgazdaságot.
Ezen a ponton majd megjelenik a megoldás, a magániskola. A módosabb, multis
fizetésű szülők majd beadják gyermekeiket ezen iskolákba. Itt lesz
színvonal, fegyelem és tisztes tanári fizetés. Majd a társadalom egyre
jobban kettészakad. A szegények milliói járnak az állami sulikba, ahol az
alacsony tanulmányi eredmények mellé majd magas drogfogyasztási mutatók
társulnak, a szűk elit pedig eközben gyakorol a roxfortos varázspálcával.
Proletarizáció és arisztokratizálódás vagy polgárosodás,
"ez a kérdés válasszatok"
Vegyétek komolyan az itt leírtakat!
Romhányi Beatrix <t.romhanyi at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. márc. 1.,
V, 14:49):
> Köszönjük Köntös lelkész úrnak az egyértelmű iránymutatást.
>
>
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avast.com
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_-7412724388376644189_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
> Emoke Greschik <greschem at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. márc. 1., V,
> 14:28):
>
>> Köntös László egyet nem értő véleménye a piaristák egyes tanárai általi
>> állásfoglalásról:
>>
>> https://mandiner.hu/cikk/20200301_mitol_egyhazi_az_egyhazi_iskolakban_dolgozok_allasfoglalasa
>> Mitől egyházi az egyházi iskolákban dolgozók állásfoglalása?
>> <https://mandiner.hu/cikk/20200301_mitol_egyhazi_az_egyhazi_iskolakban_dolgozok_allasfoglalasa>
>> 2020. március 1. 9:13
>>
>> Köntös László
>> Reposzt.hu
>> Talán nem ártana világossá tenni azt a sajátos világnézeti pozíciót, ami
>> az egyházi iskolát egyházi iskolává teszi.
>>
>> „*Egyházi iskolákban dolgozó pedagógusok állásfoglalást tettek közzé*.
>> Javaslom mindenkinek, alaposan olvassa el. Az állásfoglalás* első
>> benyomásra nagyon szimpatikus, számos igazságelemet tartalmaz.* Éppen
>> ezért élénk, támogató visszhangra is találhat, hiszen ki tagadhatná, hogy
>> vannak elég súlyos problémák a magyar oktatásügyben (például teljesen
>> helytálló az állásfoglalás azon megállapítása, hogy a pedagógusok bérezése
>> megalázó. Az is, hogy nagyon magas a kötelező óraszám). *Mégis*, már
>> megbocsássanak nekem a támogató pedagógusok és szimpatizánsok, *az
>> állásfoglalást inkább tekintem ellenzéki politikai terméknek, semmint
>> kiegyensúlyozott kritikának. **Azt is elmondom, miért.*
>>
>> 1., Az állásfoglalást egyházi intézményekben dolgozó pedagógusok írták
>> alá. Még jó, hogy ezt tudatják, mert különben *ember nincs, aki a
>> szövegből ráismerne valamiféle, egy egyházi iskolától elvárható karakteres
>> világképre*. Attól még egy iskola pedagógusa nem feltétlenül egyházias,
>> hogy munkaadója valamely egyház. *Egy egyházi iskola ideológiailag nem
>> lehet semleges, különben mitől egyházi? *Megfogalmazhatná tehát az
>> egyházi iskolában dolgozó tanárok egy része a kritikus észrevételét is
>> (nekem is lenne bőven ilyen), de ha már ilyen formában teszi, *talán nem
>> ártana világossá tenni azt a sajátos világnézeti pozíciót, ami az egyházi
>> iskolát egyházi iskolává teszi.*
>>
>> 2*., Az állásfoglalás azt a benyomást kelti, mintha nem csak az egyházi,
>> hanem az egész magyar pedagógustársadalomhoz szólna, hiszen úgynevezett
>> „szakmai konszenzusra” szólít fel. *Mint olvasható, „Mindenekelőtt
>> széles körű megegyezésre van szükség az oktatás minden szereplőjének
>> részvételével!” Ez igazán megható, mondhatnám, romantikus. Biztos, hogy egy
>> egyházi iskolában dolgozó tanárnak „szakmai konszenzusra” kell jutnia az
>> oktatás-nevelés minden szereplőjével? *És mi van akkor, ha a különböző
>> oktatásügyi koncepciók mögött olyan mély világnézeti szakadék tátong, hogy
>> a konszenzus elvileg kizárt? *És mi van akkor, ha nem önmagában az
>> oktatásüggyel van az alapvető probléma, hanem a magyar társadalom
>> mélységesen mély kulturális megosztottságával, amely óhatatlanul az
>> oktatásügyben is lecsapódik?* Az állásfoglalás jól látja, hogy „Az új
>> Nemzeti Alaptanterv bevezetése és a kerettantervek megjelenése
>> sokéves-évtizedes kérdéseket hozott újra felszínre.*” De *mintha a
>> szöveg megfogalmazói nem lennének tudatában annak, hogy az oktatásügy nem
>> eredője, hanem része egy sokkal átfogóbb és mélyebb világnézeti
>> útkeresésnek.*
>>
>> 3., A második pontban leírtak ékes példája az állásfoglalásnak ez a
>> mondata: „Az iskola ügye elsősorban a ránk bízottakról, az ő teljes emberré
>> fejlődésükről és az ezt segítő legjobb pedagógia megvalósításáról szól. Ők,
>> a fiatalok veszítenek a legtöbbet, ha ezek a kérdések másodlagossá válnak
>> az ideológiai elvárásokhoz, elvekhez, irányokhoz és politikai szándékokhoz
>> képest.” Magyarán, *ha jól értem, **a pedagógiát meg kell szabadítani az
>> „ideológiai elvárásoktól” és „politikai szándékoktól”, hogy a „legjobb
>> pedagógia” megvalósulhasson*. * No és, miben áll a „legjobb pedagógia”?
>> Arról nem szól az állásfoglalás.* *Nyilván legyen ideológiamentes és
>> politikamentes.* Mondják ezt egyházi iskolában dolgozó pedagógusok. Most
>> nem tudom, *ezek a tanárok ennyire naivak vagy ennyire rafináltak?
>> Szerintem az utóbbi, **még ha sokan lehetnek az aláírók közt olyanok is,
>> akik tényleg tiszta jószándékból aláírtak, vagy akik szimpátiából
>> támogatják az állásfoglalást*, mert tényleg van gond az oktatásügyben,
>> de közben nem vették észre, hogy politikailag manipulálták őket. Mintha
>> bizony létezhetne ideológiamentes pedagógia, s mintha bizony ez az
>> állásfoglalás maga lenne a színtiszta politikai függetlenség! *Ráadásul
>> még az a trükk is benne van, hogy azt a benyomást kelti, mintha az egyházi
>> iskolák pedagógusai egytől egyig ellenzékiek, lennének.** Nem azok.* Ami
>> nem azt jelenti, hogy az egyház oktatás mentes lenne minden feszültségtől,
>> és az egyházi iskolák pedagógusai ájultan omolnának össze a mostani kormány
>> minden oktatásügyi ötletétől.
>>
>> 4., S ez át is vezet az utolsó ponthoz. *Az ennek az állásfoglalásnak a
>> legnagyobb baja, hogy az oktatásügyet a magyar társadalom kulturális
>> valóságától leválasztva kezeli, s úgy tesz, mintha a „szakmai konszenzus”
>> hiánya onnan eredne, hogy nem sikerül ideológiamentes egyezségre jutni. **Holott
>> tudni való, hogy a napjainkra, s nem csak a magyar társadalomra jellemző
>> kulturális küzdelem kitüntetett terepe épp az oktatásügy. Naná, hogy az,
>> hiszen az iskola mégis csak a tudatipar alapintézménye. A mai Európában, s
>> így nálunk is világképek csapnak össze, *ami nyilván nem jó. De azt
>> tudnia kell minden, főleg egyházi iskolában dolgozó pedagógusnak, hog*y
>> az oktatásügyben nem babra megy a játék. Például arról szól, hogy
>> egyáltalán legyenek-e egyházi iskolák, avagy sem. Például arról szól, hogy
>> a kereszténység milyen szerepet töltsön be a kultúrában. Például arról
>> szól, hogy miféle világkép mentén lehet létrehozni az irodalmi és művészeti
>> kánont.*
>>
>> *Sajnálom, hogy erről az állásfoglalásról ezt kell mondanom*. Még ha
>> vannak is benne jó megállapítások, mégis csak* masszív politikai és
>> ideológiai töltete van az egész kezdeményezésnek.* Amúgy pedig* az ügy
>> pikantériája, mi több, abszurd jellege abban van, hogy egyházi iskolák
>> pedagógusai szólalnak itt meg.* *Azért szólalhatnak meg, mert vannak
>> egyházi iskolák. Elég idős vagyok már ahhoz, hogy én ezt nem tekintem olyan
>> magától értetődőnek. Talán mert emlékszem más oktatáspolitikára is, amely
>> természetesen ideológiamentesnek tartotta önmagát.”*
>>
>> *Az eredeti, teljes írást itt
>> <http://reposzt.hu/blog/kontos-laszlo/2020-03-01/jo-lenne-tudni-mitol-egyhazi-az-egyhazi-iskolakban-dolgozok?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202003>
>> olvashatja el.*
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200302/70e2aa2a/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról