[Grem] Fwd: Néró .. a szabadkőmúvesek
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2020. Júl. 15., Sze, 13:00:10 CEST
*Reinisch Egon (*nálam spam-be került)
*levele alább továbbítva:*
Subject: Re: [Grem] Néró .. a szabadkőmúvesek
To: <grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
Kedves Laci !
R.-nak a magyarországi szabadkőművesekről szóló könyveit Pl.--Politizáló
Szabadkőművesek-- című könyvét mindenki számára javaslom elolvasni akinek
ehhez kedve van mert rengeteg eredeti forrást közöl és senki nem végzett el
tudomásom szerint ehhez hasonló munkát. Csak a összegzései kicsit
koncepciózusak.
Hatos Pál vagy éppen Ablonczy Balázs írt kritikát Raffay megállapításaihoz
,de ők a magyar szabadkőművesek iratait tudomásom szerint nem dolgozták fel
viszont a nemzetközi szabadkőművesekkel kapcsolatban az kritikáik szerintem
helytállóak.Hatos Pál "Elátkozott Köztársaság " .Ablonczy Balázs "Trianon
legendák ".
Azt nem tudom Ungváry miért dumált bele az ügybe mert tudomásom szerint ő
nem foglalkozott a magyarországi szabadkőművesekkel.
Romsics még nem szólalt meg az ügyben ha jól tudom ,pedig őt érték az
eredeti kritikák.
Mindezekhez képest Én is meglepődtem R. tárgyi cikkén mert az eddigi
munkáival kapcsolatban R.-tól azért többet vártam volna.
Tehát olyanról aki nagyon beledolgozta volna magát a témába és igazán
autentikus nem tudok .
Üdv. Egon
2020.07.15. 12:22 keltezéssel, Laszlo Goczan írta:
Kedves Egon, Levente, többiek!
Nagy érdeklődéssel olvasom a szabadkőművességről szóló diskurzust, valóban
nagyon imponáló az az ismeretanyag, amit itt felvonultattok sok-sok számomra
új aspektussal.
Látom, hogy Raffay Ernő írásait számos kritika éri, sőt ennél is
erőteljesebben
fogalmazva: " Ő csak elvárásoknak próbál megfelelni, mely konzervatív
körökben
hiányos történelmi ismeretekből adódik az ő cikkeinek is köszönhetően".
Mivel én is abba az eltévelyedett körbe tartozom, aki elsősorban Raffay Ernő
írásaiból tájékozódott eddig ebben a témakörben , kérdezném, ki az az
autentikus szakértő, akinek könyveit olvasva felnyílhat egy hozzám hasonló
amatőr érdeklődő szeme a szabadkőművesség vonatkozásában?
Köszönettel: Góczán Laci
Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. júl. 15.,
Sze, 11:42):
> Kedves Levente !
>
> Köszönöm ezt a precíz összeállítást nagy munkától szabadítottál meg . Én
> már kezdek belefáradni ebbe. Ezért írtam meg egy mondatban Emőkének azt
> amit te ilyen hosszan adatolva megtettél :-----Az alap cikk egyébként több
> helyen nincs szinkronban a valóban megtörtént eseményekkel illetve fontos
> események amik megmagyarázzák a történteket kimaradtak belőle.------
>
> Arról is írtam már hogy a francia forradalom alatt a francia
> szabadkőművesek elsősorban ellenforradalmárok voltak ezért a párizsi
> nagypáholy vezetősége utasította tagjait hogy a király pere során XVI.
> Lajos felmentésére szavazzanak és mikor Phillipe-Égelité eredetileg
> orleans-i herceg a király halálára szavazott a páholy kizárta soraiból.
>
> A cikk író nem történészi értekezést írt hanem csak meg akart felelni a
> jelenlegi konzervatív köreinkben meglévő elvárásoknak(amik sajnos részben
> történelmi ismeret hiányból erednek illetve az ilyen cikkek nyomán
> alakultak ki ) ,ahogy ezt tette már 1984-ben is csak akkor más
> elvárásoknak akart megfelelni.
>
> A történelemből csak akkor tanulhatunk ha megtudjuk azt, hogy őseink mikor
> és miért voltak sikeresek vagy vallottak kudarcot mikor tudtak
> megvalósítani emberi együttműködést ,ha mítoszokkal helyettesítjük
> mindezt,akkor semmi értelme nincs történelemmel foglalkozni.
>
> E.
> 2020.07.15. 10:38 keltezéssel, Sziklay Levente írta:
>
> (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 222
> képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et)
>
> HELYESEN:
>
> (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 22 képviselőjét,
> még korábban a királyt és Mária Antoanette-et)
>
> BOCS AZ ELÜTÉSÉRT
>
> UI.:Leegyszerüsítettem az érthetőség kedvéért. 21 képviselő került a
> guillotine alá élve, egy öngyilkos lett, de a holttestét is lefejezték
>
> Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu> <lsziklay at freemail.hu> írta:
>
> Kedves Egon, Mőci, többiek!
>
> Hemzseg a hibáktól, a tények egyoldalú beállításától.
>
> *1. Szabadkőművesek*
>
> Franciaországban kb. 700 pap volt szabadkőműves, ebből Párizsban 300-an
> éltek.
>
> Divat volt az értelmiségiek körében szabadkőművesnek lenni, ezért amikor a
> francia forradalom különböző szekciói és frakciói egymás ellen harcoltak,
> mindegyikben lehetett találni mind (volt) papot, mind szabadkőművest.
>
> A Grand Orient (Nagy Kelet) a legfőbb szabadkőműves páholy feje Fülöp
> orleans-i herceg volt, aki később Egyenlőség Fülöp (Phillipe-Égelité)-re
> változtatta a nevét, a konvent tagja volt, a király halálára szavazott, de
> őt is lefejezték 1793 nov. 6-án - pedig még a szabadkőművességet is
> megtagadta - ekkor már a szabadkőműves páholyokat is betiltották..
>
> (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 222
> képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et)
>
> A Grand Orient második számú embere, Luxemburg herceg emigrált és az
> ellenforradalmat szervezte Németországban (a legtöbb kis német fejedelem és
> uralkodó szintén szabadkőműves volt ekkor)
>
> 1789-ben kb. 1000 páholy működött Franciaországban, amikor újra
> engedélyezték 1800-ban, kb. 75 kezdett el működni megint.
>
>
> *"Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg
> akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez
> bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak." - írja Raffay.*
>
> Ez baromság!
>
> *2. Keresztényüldözés*
>
> A Forradalom alatt volt keresztényüldözés is - egy rövid ideig - és sok
> papot is meggyilkoltak, de nem szabad elfelejteni, hogy két katolikus
> egyház működött, az alkotmányos és a rendszerre fel nem esküdött (ez megint
> egy hosszú történet lenne).
>
> A terror alatt általában azokat a szerzeteseket, apácákat, papokat, laikus
> testvéreket ölték meg, akik megtagadták az esküt az Egyház Polgári
> Alkotmányára.
>
> A Meszlényi által leírt események megtörténtek. De Raffay állításával
> ellentétben sohasem volt törvény, NEM IGAZ HOGY
>
> *1793. november 7-én **a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat **törvénnyel
> megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be.*
>
> 1793-ban a terror káoszt jelentett. Állandó harcok a vidéken a helyi
> különböző bizottságokban, egymás között és a kiküldött konventbiztosokkal,
> egymás kölcsönös vádolása és feljelentése helyben és Párizsban, a gyanúsak
> állandó feljelentése, kivégzések, börtönök, képzelt és valódi felkelések.
>
> Sok helyen radikális ateisták is hatalomba kerültek és az alkotmányos
> egyház tagjai is veszélybe kerültek, templomokat zártak be, kezdtek el
> lebontani, műkincseket pusztítottak el stb. - miközben egymást is irtották.
>
> A később nagy szerepet játszó *Joseph Fouché - egykori oratoriánus
> szerzetes - * konventbiztosként leszedte a temetőkről a *Feltámadunk *feliratot
> és helyébe *A halál örök álom* táblát tetette - amiért Robespierre
> megvádolta.
>
> Volt, ahol ez az üldözés nem történt meg - minden a helyi viszonyoktól
> függött.
>
>
> *Kis időrend:*
>
> A konvent már 1793 április 21—24. száműzetésre ítélt minden eskümegtagadó
> papot,
>
> A konvent, mintha egyházi konvent volna, megengedte a papok házasságát,
> mely szabadsággal Grégoire abbé és Lindet püspök példájára körülbelül
> 2000 pap élt.
>
> *szept. 17.* Elfogadják a gyanúsakról szóló törvényt: bárki beleshetett
>
>
> *október 5. *A forradalmi naptár
> <https://hu.wikipedia.org/wiki/Francia_forradalmi_napt%C3%A1r>
> bevezetése. Az első év szeptember 22-én, a Köztársaság kikiáltásával
> kezdődik
>
> *okt. 28-án* a konvent teljesen kizárta a papokat az iskolákból
>
>
> *november 5.* Polgári ünnepeket vezetnek be.
>
>
>
> *november 6-án *a Nemzeti Konvent engedélyezte, hogy a községek
> megtagadják a katolikus vallást
>
>
> *november 7-én* pedig Gobel párizsi érsek és több főpap — fején vörös
> sapkával — lemondott püspökségéről, mivel *"látja a józan gondolkodás **nagy
> előhaladását s úgy tapasztalja, hogy hivatalára sem kedve, sem szüksége **nincs
> a népnek"*. Julien, a toulousei ref. pap, a szószékről egy katolikus
> püspökkel kezet fogva jelentette be lemondását.
>
> *November 10-én* az Ész Temploma névre átkeresztelt Notre-Dame-ban
> megrendezték a Szabadság és az Ész ünnepét, amely meglehetősen száraznak,
> unalmasnak és lélektelennek bizonyult. A szertartást úgy lehet
> összefoglalni, hogy a katedrálison belül összeállítottak egy hevenyészett
> görög–római stílusú templomot, a fehér ruhás, frígiai sapkás, kezében
> lándzsát tartó Szabadság pedig meghajolt az Ész lángja előtt, majd virágok
> és növények közé telepedett. Maillard kisasszonynak nevezett Marie-Thérèse
> Davoux színésznő alakította ezt a szerepet.
>
> De ezt nem a konvent csinálta, hanem a *Községtanács (Commune),
> Chaumette, Momoro - Hébert* hívei - vezetésével. Állandó hatalmi harc
> volt ugyanis a Konventen belül is, a Községtanácson belül is, A Közjóléti
> Bizottságon és Közbiztonsági Bizottságon belül is, és egymás ellen is a
> felhergelt utcai tömegekre támaszkodva...
>
> *Robespierre** nov. 21-én a jakobinus-klubban, 28-án *pedig a konventben
> is föllépett *Hébert, Clootz és Chaumette t*úlzásai ellen. Szerinte az *ateizmus
> arisztokrata j*ellegű - AMI A GUILLOTINE -NAL való fenyegetés volt
>
> *december 6-án* *Robespierre*-nek indítványára a konvent kimondta, hogy
> mindenki szabadon gyakorolhatja vallását. A katolikusok ettől a pillanattól
> fogva ismét nyíltan és egyértelműen a törvény oltalma alatt álltak.
>
> *1794 márc. 13 **:Hébert, Chaumette, Momoro *és veszettek letartóztatása,
> majd kivégzése (ők vezettek a keresztény -ellenes kampányt)
>
> Függelék: A gyanúsakról szóló törvény
>
> 1. Közvetlenül a jelen határozat kiadása után a Köztársaság területén
> valamennyi, még szabad [ilyen] egyént őrizet alá kell helyezni.
>
> 2. A következő személyek tekinthetők gyanúsnak. Először azok, akik
> viselkedésükkel, kapcsolataikkal, beszédükkel vagy írásaikkal a zsarnokság
> vagy föderalizmus híveinek és a szabadság ellenségeinek mutatkoznak.
> Másodszor azok, akik nem képesek a március 21-ei határozatban
> meghatározottak szerint igazolni megélhetési módjukat és állampolgári
> kötelezettségeik teljesítését. Harmadszor azok, akiktől megtagadták
> hazafiságuk igazolását. Negyedszer azok a közhivatalnokok, akiket a Konvent
> vagy megbízottai elbocsátottak hivatalukból, ... nemesek és emigránsok azon
> férjei és feleségei, apjai, anyjai, fiai, leányai, fivérei, nővérei és
> ügynökei, akik nem nyilvánították ki a forradalomhoz való ragaszkodásukat.
>
> 10. Szükség esetén a polgári és büntető bíróságok fogva tarthatnak és a
> fent említett börtönökbe küldhetnek olyan személyeket, akikről
> megállapították, hogy nem lehet vádiratot készíteni ellenük, vagy akiket
> felmentettek az ellenük emelt vád alól.
>
> Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> <reinisch at t-online.hu> írta:
>
>
>
> Kedves Emőke !
>
> A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a fekete
> macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja .
>
> Üdv. Egon
> 2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
>
> *Néró késői utódai: a szabadkőművesek*
>
> *A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat
> is behálózták.*
>
> 2020. július 11. 10:51
> https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html
>
>
>
>
> Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások
> brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy
> ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó
> baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük
> tárgyának? Pedig van rá magyarázat.
> A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a
> felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott *Franciaországában
> alakult ki az 1700-as évek második felében. *Magára talált akkor az
> Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon
> nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, *egyre
> radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú)
> szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy.*
> Tapossátok el a gyalázatost!
>
> 1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc
> Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a
> francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: *Tapossátok
> el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat).* A nagy francia szabadkőműves
> forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai
> cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia
> legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791
> szeptemberében *kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz
> papot és három püspököt*. Európa történetében ez volt az első (ha nem is
> az utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan
> politikai-ideológiai megfontolások alapján*. Az új francia forradalmi
> vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus,
> világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert
> megengedhetőnek tartottak.*
>
>
> Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések
> kezdődtek*. 1793. november 7-én **a kereszténységet s vele az alkotmányos
> egyházat **törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását
> vezették be.* Sok templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház
> szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „*Imakönyv,
> rózsafüzér, szentkép, ereklye mind** olyan tilos tárgy lett, amely
> tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. *Hitvány élcelődést űztek a
> kereszténység szent szertartásaiból: *mise, áldozás, körmenet stb., mind*
> . *olcsó élceknek lett a középpontja*. * Szamarakra főpapi infulát
> raktak, kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s
> így jártak-keltek a maskarás körmenetek.”*
> Mészárlás a nyílt tengeren
>
> A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam
> vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös
> fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség
> legdurvább formája: *Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington
> nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542
> papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették
> a hajókat. **1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és egyház
> szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek*. 1789 előtti és
> utána következő években, Európában először *létrejött a kereszténységet
> megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század
> végére átvette a francia állam vezetését,* mind a parlamentben, a
> kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.
>
> A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első
> évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra megindult; *1880-ban
> kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból;
> 1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban*; *1883-tól **katonai
> egységek nem vehettek részt vallási szertartáson;* 1884-ben megszüntették
> a kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka
> megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi
> iskolákban sem taníthatott szerzetes stb.
>
> Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első
> évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül.
> A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai
> között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France
> Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér
> külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér
> kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi,
> Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és
> Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk,
> hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa
> majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor *kijelenti,
> hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.*
> Émile Combes, az antihős
>
> A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig
> ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség
> tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. *A
> szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június
> – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus egyházat. *Szántó
> Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410
> millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat
> kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott
> épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött,
> s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek
> tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves
> kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az
> összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi
> iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház
> legnagyobb szellemi erejét, a századelőn *a szerzetesrendeket **támadta
> meg.* *Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és
> apácát befogadott.*
>
> Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
>
> A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a
> francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik liberális
> nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek
> voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi
> Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője, 1906-tól a
> Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. A
> századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a
> Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a
> hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. Ennek
> lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha
> lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus
> egyházat. Másodszor: be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti
> választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk,
> tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen hatása
> lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor:
> Jászi javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet.
>
> A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a
> választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. Ráadásul
> Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra
> kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy
> munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai
> történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket
> hívott meg Budapestre.
> Importált felforgatók
>
> Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű belga
> szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt
> Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti
> munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb
> nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a
> Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek
> rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908.
> szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három
> különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás
> Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz
> fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság
> rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja:
> megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A
> Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy
> szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics
> Páholy megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a
> szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi
> Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere
> tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus
> uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon
> eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez
> tartoznak.”
>
> Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális
> intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika
> fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek.
> Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem
> tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet és katolikus
> demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért
> vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a
> pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a
> római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának
> nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot
> Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi
> szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
>
> A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály
> kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az
> elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország
> Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és
> pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék
> vele a főváros modern gondolkozású népét. A katolikus nagygyűlésen
> kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus
> haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa
> őket. Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a
> klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi
> javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi
> hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása
> az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális
> iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak a
> polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik
> 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől
> mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy
> addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági és
> politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12
> ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki
> a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern
> eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket
> tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a
> katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a
> püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás
> biztosítási ügynök.”
> Faber Oszkár, a likvidátor
>
> Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a
> katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat.
> Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves
> testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több hasonló beszéd
> is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a források ezt
> bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a
> keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a székesfővárosba a
> politikailag „nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már
> bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény
> magyar nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta
> szerinti szabadkőműves köztársasággá.
>
> Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai
> párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális
> mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai
> szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot,
> amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának
> egyik tagja lesz.
>
> Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek
> által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások
> terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című
> könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális páholyok, amelyek egyre
> nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére,
> megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen.
> Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös
> diktatúra pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett
> likvidációs bizottságot hoz létre. Ennek a keresztény egyházak
> megszüntetése lett a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség
> Kárpát-medencei vetése.
>
> *Raffay Ernő*
>
> *A szerző történész, egyetemi tanár*
>
>
> Magyar Nemzet
>
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>
> _______________________________________________ Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
>
>
>
>
> Kedves Emőke !
> A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei
> a fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos
> álláspontja .
>
> Üdv. Egon
>
> 2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke
> Greschik írta:
>
>
>
>
> Néró
> késői utódai: a szabadkőművesek
>
>
> A keresztényellenes
> ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is
> behálózták.
>
>
>
>
>
> 2020.
> július 11. 10:51
>
>
> https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes
> megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott
> ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket,
> a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista
> megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának?
> Pedig van rá magyarázat.
>
>
>
>
>
> A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes
> ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által
> nagyra tartott Franciaországában
> alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára
> talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó
> értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó
> szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé
> elmozduló, egyre
> radikálisabban materialista francia (úgynevezett
> latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia
> Nagyoriens Nagypáholy.
>
>
>
>
> Tapossátok el a gyalázatost!
> 1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc
> vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt,
> amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás”
> legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost!
> (tudniillik az egyházat). A nagy
> francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra
> végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a
> királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait –
> „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791
> szeptemberében kivégeznek
> Párizsban 1400
> rabot, köztük majdnem háromszáz
> papot és három püspököt. Európa
> történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset,
> amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan
> politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia
> forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg
> akarták teremteni a laikus, világi ateista francia
> államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek
> tartottak.
>
>
>
>
> Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző
> kegyetlenkedések kezdődtek. 1793.
> november 7-én a
> kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel
> megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették
> be. Sok templomból raktárt vagy istállót
> csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott.
> Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv,
> rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos
> tárgy lett, amely
> tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány
>
> élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás,
> körmenet stb., mind . olcsó élceknek
> lett a középpontja.
>
> Szamarakra
> főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették,
> előttük keresztet
> és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a
> maskarás körmenetek.”
> Mészárlás a nyílt tengeren
> A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia
> szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva
> keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból
> vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább
> formája: Nantes-ban
> az egyik forradalmi biztos a Washington nevű
> szállítóhajóra rakatott 825 papot,
> a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és
> szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s
> elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben
> pedig törvényt alkottak az állam és
> egyház szétválasztásáról,
> amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789
>
> előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet
> megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció,
> amely a XIX. század végére átvette a francia állam
> vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban,
> az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.
> A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század
> első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után
> újra megindult; 1880-ban
> kizárták a
> püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási
> Tanácsból; 1882-ben megszüntették a
> lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai
> egységek nem
> vehettek részt vallási
> szertartáson; 1884-ben megszüntették a
> kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia
> parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott
> imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott
> szerzetes stb.
> Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX.
> század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam
> szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P
> szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A
> múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France
> Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig
> Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér
> pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér
> közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér,
> a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és
> Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.”
> Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau
> fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra
> külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy
> „magyar
> nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.
> Émile Combes, az antihős
> A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi
> folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás
> két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van
> képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves
> francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902.
> június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia
> katolikus egyházat. Szántó
> Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett
> vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat,
> szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az
> egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi
> községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé
> egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a
> templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a
> szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd
> 1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás
> jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes,
> tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház
> legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a
> szerzetesrendeket támadta meg.
> Akkoriban a
> magyar egyház sok elüldözött
> francia szerzetest és apácát befogadott.
> Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
> A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata
> tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A
> magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai
> radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A
> legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi
> Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat
> szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics
> Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a
> nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy
> vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai
> radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét.
> Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell
> járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek
> tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell
> vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot.
> Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk,
> tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen
> hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai
> összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett
> volna írni a magyar történelmet.
> A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil
> szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket
> rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy
> nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni,
> nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy
> munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs
> benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati,
> keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.
> Importált felforgatók
> Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az
> európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont
> először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án
> beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a
> szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy
> érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti
> Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek
> rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a
> következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor
> ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le:
> előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete
> rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség
> előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság
> rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos
> programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén
> előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi
> Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először
> a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy
> megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a
> szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a
> nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy
> tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi
> megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott
> Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon
> eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk
> érckészletéhez tartoznak.”
> Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem
> szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért
> küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb
> akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása
> egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem
> tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet
> és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a
> nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában
> fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett
> világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római
> világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a
> pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell
> törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a
> nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
> A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később
> Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a
> Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon
> [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest
> utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és
> pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy
> megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A
> katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe,
> amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait
> hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a
> modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a
> klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy
> szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek
> szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi
> birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az
> alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a
> klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a
> francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak
> sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor
> jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és
> ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy
> addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik,
> gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16
> ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137
> felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent
> Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern
> eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az
> egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan
> intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára
> províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben
> ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás
> biztosítási ügynök.”
> Faber Oszkár, a likvidátor
> Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön
> Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi,
> valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé
> tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves
> testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több
> hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig
> kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908
> körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a
> keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a
> székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati
> szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság
> és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar
> nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia
> minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.
> Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos
> szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami
> alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam
> vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai
> szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári
> Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín
> gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.
> Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos,
> szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus
> egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a
> Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a
> hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást
> gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére,
> megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint
> főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi
> szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár
> szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot
> hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a
> feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség
> Kárpát-medencei vetése.
> Raffay Ernő
> A szerző történész, egyetemi tanár
>
>
>
>
> Magyar Nemzet
>
>
>
>
>
>
> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
>
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
> Kedves Egon, Mőci, többiek! Hemzseg a hibáktól, a tények egyoldalú beállításától. 1. Szabadkőművesek Franciaországban kb. 700 pap volt szabadkőműves, ebből Párizsban 300-an éltek. Divat volt az értelmiségiek körében szabadkőművesnek lenni, ezért amikor a francia forradalom különböző szekciói és frakciói egymás ellen harcoltak, mindegyikben lehetett találni mind (volt) papot, mind szabadkőművest. A Grand Orient (Nagy Kelet) a legfőbb szabadkőműves páholy feje Fülöp orleans-i herceg volt, aki később Egyenlőség Fülöp (Phillipe-Égelité)-re változtatta a nevét, a konvent tagja volt, a király halálára szavazott, de őt is lefejezték 1793 nov. 6-án - pedig még a szabadkőművességet is megtagadta - ekkor már a szabadkőműves páholyokat is betiltották.. (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 222 képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et) A Grand Orient második számú embere, Luxemburg herceg emigrált és az ellenforradalmat szervezte Németországban (a legtöbb kis német fejedelem és uralkodó szintén szabadkőműves volt ekkor) 1789-ben kb. 1000 páholy működött Franciaországban, amikor újra engedélyezték 1800-ban, kb. 75 kezdett el működni megint. "Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak." - írja Raffay.Ez baromság! 2. Keresztényüldözés A Forradalom alatt volt keresztényüldözés is - egy rövid ideig - és sok papot is meggyilkoltak, de nem szabad elfelejteni, hogy két katolikus egyház működött, az alkotmányos és a rendszerre fel nem esküdött (ez megint egy hosszú történet lenne). A terror alatt általában azokat a szerzeteseket, apácákat, papokat, laikus testvéreket ölték meg, akik megtagadták az esküt az Egyház Polgári Alkotmányára. A Meszlényi által leírt események megtörténtek. De Raffay állításával ellentétben sohasem volt törvény, NEM IGAZ HOGY 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. 1793-ban a terror káoszt jelentett. Állandó harcok a vidéken a helyi különböző bizottságokban, egymás között és a kiküldött konventbiztosokkal, egymás kölcsönös vádolása és feljelentése helyben és Párizsban, a gyanúsak állandó feljelentése, kivégzések, börtönök, képzelt és valódi felkelések. Sok helyen radikális ateisták is hatalomba kerültek és az alkotmányos egyház tagjai is veszélybe kerültek, templomokat zártak be, kezdtek el lebontani, műkincseket pusztítottak el stb. - miközben egymást is irtották. A később nagy szerepet játszó Joseph Fouché - egykori oratoriánus szerzetes - konventbiztosként leszedte a temetőkről a Feltámadunk feliratot és helyébe A halál örök álom táblát tetette - amiért Robespierre megvádolta. Volt, ahol ez az üldözés nem történt meg - minden a helyi viszonyoktól függött. Kis időrend: A konvent már 1793 április 21—24. száműzetésre ítélt minden eskümegtagadó papot, A konvent, mintha egyházi konvent volna, megengedte a papok házasságát, mely szabadsággal Grégoire abbé és Lindet püspök példájára körülbelül 2000 pap élt. szept. 17. Elfogadják a gyanúsakról szóló törvényt: bárki beleshetett október 5. A forradalmi naptár bevezetése. Az első év szeptember 22-én, a Köztársaság kikiáltásával kezdődik okt. 28-án a konvent teljesen kizárta a papokat az iskolákból november 5. Polgári ünnepeket vezetnek be. november 6-án a Nemzeti Konvent engedélyezte, hogy a községek megtagadják a katolikus vallást november 7-én pedig Gobel párizsi érsek és több főpap — fején vörös sapkával — lemondott püspökségéről, mivel "látja a józan gondolkodás nagy előhaladását s úgy tapasztalja, hogy hivatalára sem kedve, sem szüksége nincs a népnek". Julien, a toulousei ref. pap, a szószékről egy katolikus püspökkel kezet fogva jelentette be lemondását. November 10-én az Ész Temploma névre átkeresztelt Notre-Dame-ban megrendezték a Szabadság és az Ész ünnepét, amely meglehetősen száraznak, unalmasnak és lélektelennek bizonyult. A szertartást úgy lehet összefoglalni, hogy a katedrálison belül összeállítottak egy hevenyészett görög–római stílusú templomot, a fehér ruhás, frígiai sapkás, kezében lándzsát tartó Szabadság pedig meghajolt az Ész lángja előtt, majd virágok és növények közé telepedett. Maillard kisasszonynak nevezett Marie-Thérèse Davoux színésznő alakította ezt a szerepet. De ezt nem a konvent csinálta, hanem a Községtanács (Commune), Chaumette, Momoro - Hébert hívei - vezetésével. Állandó hatalmi harc volt ugyanis a Konventen belül is, a Községtanácson belül is, A Közjóléti Bizottságon és Közbiztonsági Bizottságon belül is, és egymás ellen is a felhergelt utcai tömegekre támaszkodva... Robespierre nov. 21-én a jakobinus-klubban, 28-án pedig a konventben is föllépett Hébert, Clootz és Chaumette túlzásai ellen. Szerinte az ateizmus arisztokrata jellegű - AMI A GUILLOTINE -NAL való fenyegetés volt december 6-án Robespierre-nek indítványára a konvent kimondta, hogy mindenki szabadon gyakorolhatja vallását. A katolikusok ettől a pillanattól fogva ismét nyíltan és egyértelműen a törvény oltalma alatt álltak. 1794 márc. 13 :Hébert, Chaumette, Momoro és veszettek letartóztatása, majd kivégzése (ők vezettek a keresztény -ellenes kampányt) Függelék: A gyanúsakról szóló törvény 1. Közvetlenül a jelen határozat kiadása után a Köztársaság területén valamennyi, még szabad [ilyen] egyént őrizet alá kell helyezni.2. A következő személyek tekinthetők gyanúsnak. Először azok, akik viselkedésükkel, kapcsolataikkal, beszédükkel vagy írásaikkal a zsarnokság vagy föderalizmus híveinek és a szabadság ellenségeinek mutatkoznak. Másodszor azok, akik nem képesek a március 21-ei határozatban meghatározottak szerint igazolni megélhetési módjukat és állampolgári kötelezettségeik teljesítését. Harmadszor azok, akiktől megtagadták hazafiságuk igazolását. Negyedszer azok a közhivatalnokok, akiket a Konvent vagy megbízottai elbocsátottak hivatalukból, ... nemesek és emigránsok azon férjei és feleségei, apjai, anyjai, fiai, leányai, fivérei, nővérei és ügynökei, akik nem nyilvánították ki a forradalomhoz való ragaszkodásukat.10. Szükség esetén a polgári és büntető bíróságok fogva tarthatnak és a fent említett börtönökbe küldhetnek olyan személyeket, akikről megállapították, hogy nem lehet vádiratot készíteni ellenük, vagy akiket felmentettek az ellenük emelt vád alól. Reinisch Egon írta: Kedves Emőke !A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja .Üdv. Egon2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta:Néró késői utódai: a szabadkőművesek A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is behálózták. 2020. július 11. 10:51
> https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html 
> ; Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának? Pedig van rá magyarázat. A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott Franciaországában alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, egyre radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy.Tapossátok el a gyalázatost!1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat). A nagy francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791 szeptemberében kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz papot és három püspököt. Európa történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak. Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések kezdődtek. 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. Sok templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv, rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos tárgy lett, amely tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás, körmenet stb., mind . olcsó élceknek lett a középpontja. Szamarakra főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a maskarás körmenetek.”Mészárlás a nyílt tengerenA csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább formája: Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és egyház szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789 előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század végére átvette a francia állam vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra megindult; 1880-ban kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból; 1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai egységek nem vehettek részt vallási szertartáson; 1884-ben megszüntették a kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott szerzetes stb.Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.Émile Combes, az antihősA magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus egyházat. Szántó Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a szerzetesrendeket támadta meg. Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és apácát befogadott.Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk, tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet.A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.Importált felforgatókEnnek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez tartoznak.”Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás biztosítási ügynök.”Faber Oszkár, a likvidátorKunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére, megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség Kárpát-medencei vetése.Raffay ErnőA szerző történész, egyetemi tanár Magyar Nemzet Mentes a vírusoktól.
> www.avg.com _______________________________________________
> Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem Kedves Emőke ! A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja . Üdv. Egon 2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta: Néró késői utódai: a szabadkőművesek A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is behálózták. 2020. július 11. 10:51 https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának? Pedig van rá magyarázat. A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott Franciaországában alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, egyre radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy. Tapossátok el a gyalázatost! 1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat). A nagy francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791 szeptemberében kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz papot és három püspököt. Európa történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak. Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések kezdődtek. 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. Sok templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv, rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos tárgy lett, amely tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás, körmenet stb., mind . olcsó élceknek lett a középpontja. Szamarakra főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a maskarás körmenetek.” Mészárlás a nyílt tengeren A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább formája: Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és egyház szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789 előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század végére átvette a francia állam vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén. A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra megindult; 1880-ban kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból; 1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai egységek nem vehettek részt vallási szertartáson; 1884-ben megszüntették a kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott szerzetes stb. Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”. Émile Combes, az antihős A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus egyházat. Szántó Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a szerzetesrendeket támadta meg. Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és apácát befogadott. Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban? A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk, tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet. A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre. Importált felforgatók Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez tartoznak.” Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. 
> ;[…] Ez a sok körmenet és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.” A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás biztosítási ügynök.” Faber Oszkár, a likvidátor Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta szerinti szabadkőműves köztársasággá. Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz. Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére, megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség Kárpát-medencei vetése. Raffay Ernő A szerző történész, egyetemi tanár Magyar Nemzet Mentes a vírusoktó
> l. www.avg.com _______________________________________________Grem mailing listGrem at turul.kgk.uni-obuda.huhttp://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem _______________________________________________Grem mailing listGrem at turul.kgk.uni-obuda.huhttp://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem_______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing listGrem at turul.kgk.uni-obuda.huhttp://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
_______________________________________________
Grem mailing listGrem at turul.kgk.uni-obuda.huhttp://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200715/78bd2175/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról