[Grem] !!!!. Néró késői utódai: a szabadkőmúvesek / Raffay Ernő (csak néhol színezve)
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2020. Júl. 14., K, 13:14:17 CEST
Kedves Egon!
Hivatkozást is, légy szíves, írjál.
Szeretettel,
Emőke
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
On Tue, Jul 14, 2020 at 12:55 PM Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> wrote:
> Kedves Emőke !
>
> A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a fekete
> macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja .
>
> Üdv. Egon
> 2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
>
> *Néró késői utódai: a szabadkőművesek*
>
> *A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat
> is behálózták.*
> 2020. július 11. 10:51
> https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html
>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
>
> Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások
> brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy
> ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó
> baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük
> tárgyának? Pedig van rá magyarázat.
> A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a
> felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott *Franciaországában
> alakult ki az 1700-as évek második felében. *Magára talált akkor az
> Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon
> nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, *egyre
> radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú)
> szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy.*
> Tapossátok el a gyalázatost!
>
> 1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc
> Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a
> francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: *Tapossátok
> el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat).* A nagy francia szabadkőműves
> forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai
> cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia
> legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791
> szeptemberében *kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz
> papot és három püspököt*. Európa történetében ez volt az első (ha nem is
> az utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan
> politikai-ideológiai megfontolások alapján*. Az új francia forradalmi
> vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus,
> világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert
> megengedhetőnek tartottak.*
>
> Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések
> kezdődtek*. 1793. november 7-én **a kereszténységet s vele az alkotmányos
> egyházat **törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását
> vezették be.* Sok templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház
> szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „*Imakönyv,
> rózsafüzér, szentkép, ereklye mind** olyan tilos tárgy lett, amely
> tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. *Hitvány élcelődést űztek a
> kereszténység szent szertartásaiból: *mise, áldozás, körmenet stb., mind*
> . *olcsó élceknek lett a középpontja*. * Szamarakra főpapi infulát
> raktak, kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s
> így jártak-keltek a maskarás körmenetek.”*
> Mészárlás a nyílt tengeren
>
> A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam
> vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös
> fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség
> legdurvább formája: *Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington
> nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542
> papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették
> a hajókat. **1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és egyház
> szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek*. 1789 előtti és
> utána következő években, Európában először *létrejött a kereszténységet
> megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század
> végére átvette a francia állam vezetését,* mind a parlamentben, a
> kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.
>
> A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első
> évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra megindult; *1880-ban
> kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból;
> 1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban*; *1883-tól **katonai
> egységek nem vehettek részt vallási szertartáson;* 1884-ben megszüntették
> a kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka
> megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi
> iskolákban sem taníthatott szerzetes stb.
>
> Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első
> évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül.
> A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai
> között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France
> Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér
> külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér
> kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi,
> Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és
> Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk,
> hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa
> majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor *kijelenti,
> hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.*
> Émile Combes, az antihős
>
> A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig
> ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség
> tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. *A
> szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június
> – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus egyházat. *Szántó
> Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410
> millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat
> kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott
> épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött,
> s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek
> tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves
> kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az
> összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi
> iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház
> legnagyobb szellemi erejét, a századelőn *a szerzetesrendeket **támadta
> meg.* *Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és
> apácát befogadott.*
>
> Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
>
> A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a
> francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik liberális
> nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek
> voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi
> Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője, 1906-tól a
> Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. A
> századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a
> Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a
> hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. Ennek
> lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha
> lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus
> egyházat. Másodszor: be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti
> választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk,
> tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen hatása
> lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor:
> Jászi javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet.
>
> A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a
> választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. Ráadásul
> Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra
> kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy
> munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai
> történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket
> hívott meg Budapestre.
> Importált felforgatók
>
> Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű belga
> szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt
> Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti
> munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb
> nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a
> Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek
> rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908.
> szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három
> különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás
> Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz
> fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság
> rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja:
> megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A
> Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy
> szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics
> Páholy megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a
> szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi
> Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere
> tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus
> uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon
> eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez
> tartoznak.”
>
> Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális
> intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika
> fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek.
> Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem
> tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet és katolikus
> demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért
> vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a
> pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a
> római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának
> nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot
> Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi
> szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
>
> A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály
> kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az
> elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország
> Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és
> pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék
> vele a főváros modern gondolkozású népét. A katolikus nagygyűlésen
> kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus
> haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa
> őket. Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a
> klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi
> javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi
> hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása
> az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális
> iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak a
> polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik
> 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől
> mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy
> addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági és
> politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12
> ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki
> a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern
> eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket
> tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a
> katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a
> püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás
> biztosítási ügynök.”
> Faber Oszkár, a likvidátor
>
> Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a
> katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat.
> Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves
> testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több hasonló beszéd
> is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a források ezt
> bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a
> keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a székesfővárosba a
> politikailag „nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már
> bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény
> magyar nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta
> szerinti szabadkőműves köztársasággá.
>
> Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai
> párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális
> mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai
> szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot,
> amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának
> egyik tagja lesz.
>
> Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek
> által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások
> terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című
> könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális páholyok, amelyek egyre
> nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére,
> megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen.
> Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös
> diktatúra pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett
> likvidációs bizottságot hoz létre. Ennek a keresztény egyházak
> megszüntetése lett a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség
> Kárpát-medencei vetése.
>
> *Raffay Ernő*
>
> *A szerző történész, egyetemi tanár*
>
>
> Magyar Nemzet
>
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing listGrem at turul.kgk.uni-obuda.huhttp://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200714/8671dc8e/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról