[Grem] !!!!. Néró késői utódai: a szabadkőmúvesek / Raffay Ernő (csak néhol színezve)

Reinisch Egon reinisch at t-online.hu
2020. Júl. 14., K, 12:55:04 CEST


Kedves Emőke !

A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a  
fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja .

Üdv. Egon

2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
> *Néró késői utódai: a szabadkőművesek*
>
> *A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra 
> hazánkat is behálózták.*
> **
> **
> **2020. július 11. 10:51
> https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#> 
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#> 
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#> 
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#> 
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#> 
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#> 
> <https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#> 
>
>
> Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes 
> megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon 
> mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket, a keresztény 
> egyházakat gyalázó baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt 
> tartják gyűlöletük tárgyának? Pedig van rá magyarázat.
>
> A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a 
> felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott 
> *Franciaországában alakult ki az 1700-as évek második felében. *Magára 
> talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az 
> angol, keresztény alapokon nyugvó szabadkőművességtől az ateista 
> világfölfogás felé elmozduló, *egyre radikálisabban materialista 
> francia (úgynevezett latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia 
> Nagyoriens Nagypáholy.*
>
>
>       Tapossátok el a gyalázatost!
>
> 1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a 
> Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé 
> tartoztak a francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire 
> jelszava: *Tapossátok el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat).*A 
> nagy francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra 
> végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a királyt 
> és a királysághű arisztokrácia legjobbjait – „természetesen” 
> feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791 szeptemberében *kivégeznek 
> Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz papot és három 
> püspököt*. Európa történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) 
> eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan 
> politikai-ideológiai megfontolások alapján*. Az új francia forradalmi 
> vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a 
> laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva 
> módszert megengedhetőnek tartottak.*
>
> Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések 
> kezdődtek*. 1793. november 7-én **a kereszténységet s vele az 
> alkotmányos egyházat **törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet 
> új vallását vezették be.* Sok templomból raktárt vagy istállót 
> csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi 
> Antal így mutatja be: „*Imakönyv, rózsafüzér, szentkép, ereklye 
> mind**olyan tilos tárgy lett, amely tulajdonosát könnyen a halálra 
> juttatta. *Hitvány élcelődést űztek a kereszténység szent 
> szertartásaiból: *mise, áldozás, körmenet stb., mind* . *olcsó 
> élceknek lett a középpontja*. *Szamarakrafőpapi infulát raktak, 
> kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s így 
> jártak-keltek a maskarás körmenetek.”*
>
>
>       Mészárlás a nyílt tengeren
>
> A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves 
> állam vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. 
> A bűnös fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a 
> keresztényellenesség legdurvább formája: *Nantes-ban az egyik 
> forradalmi biztos a Washington nevű szállítóhajóra rakatott825 papot, 
> a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és szerzetest. Kihajóztak velük 
> a nyílt tengerre, s elsüllyesztették a hajókat.**1795-ben pedig 
> törvényt alkottakaz állam és egyház szétválasztásáról, amit újabb 
> kegyetlenkedések követtek*. 1789 előtti és utána következő években, 
> Európában először *létrejött a kereszténységet megszüntetni akaró 
> értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század végére 
> átvette a francia állam vezetését,* mind a parlamentben, a 
> kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra 
> területén.
>
> A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első 
> évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra 
> megindult; *1880-ban kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb 
> Közoktatási Tanácsból; 1882-ben megszüntettéka lelkészséget a 
> középiskolákban*; *1883-tól **katonai egységek nem vehettek részt 
> vallási szertartáson;* 1884-ben megszüntették a kórházak papi 
> állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka megkezdésekor 
> és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem 
> taníthatott szerzetes stb.
>
> Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század 
> első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves 
> béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a 
> Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A múlt hónapban 
> újjáalakult Briand-kormányban, a France Chrétienne szerint hét 
> szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér külügyminiszter, 
> Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech 
> testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér, 
> a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és Dujardin-Beaumetz 
> testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk, hogy Pichon 
> testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa majd 
> 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor 
> *kijelenti, hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.*
>
>
>       Émile Combes, az antihős
>
> A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata 
> pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a 
> szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan 
> ismertetik a neveket. *A szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile 
> Combes (kormányfő 1902. június – 1905. január között) lényegében 
> eltöröltea francia katolikus egyházat. *Szántó Konrád, a korszak 
> kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410 millió frank 
> volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat kilakoltatták, a 
> templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott épületek állagának 
> megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok 
> sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a 
> templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves 
> kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az 
> összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi 
> iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus 
> egyház legnagyobb szellemi erejét, a századelőn *a szerzetesrendeket 
> **támadta meg.* *Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia 
> szerzetest és apácát befogadott.*
>
> Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
>
> A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar 
> a francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik 
> liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és 
> szabadkőművesek voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a 
> Társadalomtudományi Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat 
> szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy 
> alapítója és főmestere. A századfordulótól először a nagyváradi László 
> Király Páholy, majd a Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady 
> Zsigmond) alakítják ki a hazai radikális szabadkőművesség 
> társadalomátalakító célrendszerét. Ennek lényegesebb elemei: először 
> is meg kell támadni, le kell járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni 
> legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: 
> be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot. 
> Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk, tekintet nélkül 
> arra, hogy az általános választójognak milyen hatása lehetett volna a 
> magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor: Jászi 
> javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet.
>
> A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a 
> választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. 
> Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi 
> esélyük kormányra kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a 
> brit külügy munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs 
> benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes 
> szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.
>
>
>       Importált felforgatók
>
> Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű 
> belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt 
> Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti 
> munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb 
> nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a 
> Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek 
> rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 
> 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább 
> három különböző programot bonyolított le: előadást tartott a 
> Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza 
> nagytermében, több száz fős közönség előtt; előadást tartott a 
> Társadalomtudományi Társaság rendezésében, s végül, de nem 
> utolsósorban volt egy titkos programja: megjelent a Demokratia 
> Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A Szabadgondolkozás 
> Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: 
> először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy 
> megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a szociáldemokrata 
> párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi Várady 
> Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere 
> tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus 
> uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat 
> mindazon eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk 
> érckészletéhez tartoznak.”
>
> Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális 
> intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern 
> technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk 
> lángésznek. Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés 
> elnyomásával. Ezért nem tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez 
> a sok körmenet és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az 
> egyházat a nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában 
> fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett világi 
> hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római világkongresszus egyhangú 
> lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának nemcsak világi, hanem 
> szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot Franciaország már 
> teljesítette és ez a nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
>
> A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi 
> Mihály kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) 
> beszélt: „Az elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a 
> középkori Magyarország Budapest utcáin hadat üzent a modern 
> Magyarországnak. Tömjéntől és pálinkától elbutított parasztok százait 
> hozták föl, hogy megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású 
> népét. A katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus 
> képe, amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait 
> hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a modern 
> fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a klerikalizmus az 
> elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi javaknak és a 
> gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának 
> a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az 
> alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális 
> iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt 
> azoknak a polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette 
> lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az 
> állami, felekezettől mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. 
> Viszont mi is tudjuk, hogy addigra, míg iskoláinkban a lelkek 
> megmérgezése tovább folyik, gazdasági és politikai haladásra nem 
> számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium 
> közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent 
> Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern eszközök 
> kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket tűz, 
> a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a 
> katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a 
> püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás 
> biztosítási ügynök.”
>
>
>       Faber Oszkár, a likvidátor
>
> Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a 
> katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti 
> hatalmat. Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a 
> francia szabadkőműves testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A 
> gyűlésen több hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig 
> kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre 
> a Magyar Királyságban is kialakult a keresztényellenesség személyi 
> állománya. Jöhettek a székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” 
> nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság 
> és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar nemzetállam (nem 
> szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta szerinti 
> szabadkőműves köztársasággá.
>
> Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves 
> politikai párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a 
> magyar liberális mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A 
> Martinovics Páholy iratai szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az 
> Országos Polgári Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi 
> rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.
>
> Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, 
> szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház 
> elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló 
> szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális 
> páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi 
> Symbolikus Nagypáholy egészére, megkísérelték átfordítani a harcukat a 
> kereszténység mint főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött 
> Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár 
> szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot hoz 
> létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a feladata: íme, 
> beérett a francia egyházellenesség Kárpát-medencei vetése.
>
> /Raffay Ernő/
>
> /A szerző történész, egyetemi tanár/
>
>
> Magyar Nemzet
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> 
> 	Mentes a vírusoktól. www.avg.com 
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> 
>
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem


-- 
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
https://www.avast.com/antivirus
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200714/4ac74a1c/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról