[Grem] !!!!. Néró késői utódai: a szabadkőművesek / Raffay Ernő (kiemeléssel)

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2020. Júl. 12., V, 20:45:09 CEST


 *Néró késői utódai: a szabadkőművesek*

*A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat
is behálózták.*
2020. július 11. 10:51
https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html#>

Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások
brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy
ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó
baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük
tárgyának? Pedig van rá magyarázat.
  A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a
felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott *Franciaországában
alakult ki az 1700-as évek második felében. *Magára talált akkor az
Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon
nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, *egyre
radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú)
szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy.*
Tapossátok el a gyalázatost!

1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc
Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a
francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: *Tapossátok
el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat).* A nagy francia szabadkőműves
forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai
cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia
legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791
szeptemberében *kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz
papot és három püspököt*. Európa történetében ez volt az első (ha nem is az
utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan
politikai-ideológiai megfontolások alapján*. Az új francia forradalmi
vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus,
világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert
megengedhetőnek tartottak.*

Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések kezdődtek*.
1793. november 7-én **a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat
**törvénnyel
megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be.* Sok
templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház szervezete csaknem
teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „*Imakönyv,
rózsafüzér, szentkép, ereklye mind** olyan tilos tárgy lett, amely
tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. *Hitvány élcelődést űztek a
kereszténység szent szertartásaiból: *mise, áldozás, körmenet stb.,
mind* . *olcsó
élceknek lett a középpontja*.  * Szamarakra főpapi infulát raktak, kazulába
öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s így jártak-keltek
a maskarás körmenetek.”*
Mészárlás a nyílt tengeren

A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam
vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös
fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség
legdurvább formája: *Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington
nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542
papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették
a hajókat. **1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és egyház
szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek*. 1789 előtti és
utána következő években, Európában először *létrejött a kereszténységet
megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század
végére átvette a francia állam vezetését,* mind a parlamentben, a
kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.

A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első
évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra
megindult; *1880-ban
kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból;
1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban*; *1883-tól **katonai
egységek nem vehettek részt vallási szertartáson;* 1884-ben megszüntették a
kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka
megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi
iskolákban sem taníthatott szerzetes stb.

Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első
évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül.
A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai
között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France
Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér
külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér
kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi,
Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és
Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk,
hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa
majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok
tárgyalásakor *kijelenti,
hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.*
Émile Combes, az antihős

A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig
ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség
tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. *A
szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június
– 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus
egyházat. *Szántó
Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410
millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat
kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott
épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött,
s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek
tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves
kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az
összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi
iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház
legnagyobb szellemi erejét, a századelőn *a szerzetesrendeket **támadta
meg.* *Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és
apácát befogadott.*

*Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?*

*A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a
francia példa vonzása alá kerültek*. A magyarországi „harmadik liberális
nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek
voltak. A legismertebb személy* Jászi Oszkár, *aki a Társadalomtudományi
Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője*, 1906-tól a
Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. *A
századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a
Martinovics Páholy vezetői* (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a
hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. * Ennek
lényegesebb elemei*: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha
lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott **ellenségüket, a
katolikus egyházat. *Másodszor: *be kell vezetni az általános, titkos,
községenkénti választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a
céljuk, *t*ekintet nélkül arra, hogy** az általános választójognak milyen
hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére*.
Harmadszor:* Jászi javaslatára újra kellett volna írni *jóné*a magyar
történelmet.*

A célok megvalósítására létrehoztak *néhány civil szervezetet, a
választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban*. Ráadásul
*Jászi,* aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük
kormányra kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy
munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai
történetírásban *– jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket
hívott meg Budapestre.*
Importált felforgatók

*Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre **az európai hírű
belga szabadkőműves, Léon Furnémont. *Furnémont először 1903 őszén járt
Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti
munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb
nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a
Budapesti Naplóba*. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek
rendelkezésére állt. *Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908.
szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három
különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás
Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz
fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság
rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja:
megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott*. A
Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy
szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, *a Martinovics
Páholy megalakítója;* utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a
szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi
Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere*
tartott beszédet. *Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus
uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon
eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez
tartoznak.”*

*Furnémont kijelentette*: *„A római egyház nem vallási, hanem szociális
intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika
fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek.
Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem
tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. *[…] Ez a sok körmenet és katolikus
demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért
vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a
pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. *Négy évvel ezelőtt pedig a
római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának
nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot
Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi
szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”*

A nagygyűlésen *a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály
kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: *„Az
elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország
Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. *Tömjéntől és
pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék
vele a főváros modern gondolkozású népét*. *A katolikus nagygyűlésen
kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus
haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa
őket. *Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a
klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi
javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját*. A klerikalizmus anyagi
hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása
az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális
iskola gyümölcse*. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak
a polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik
1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől
mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy
addigra, *míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági
és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12
ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki
a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern
eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket
tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a
katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a
püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás
biztosítási ügynök.”*
Faber Oszkár, a likvidátor

*Kunfi úgy látja, hogy **a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a
katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat.
*Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia
szabadkőműves testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több
hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a
források ezt bizonyítják, hogy *1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is
kialakult a keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a
*székesfővárosba
a politikailag *„nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már
bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény
magyar nemzetállam *(nem szétdarabolása, hanem) *átalakítása, francia minta
szerinti szabadkőműves köztársasággá.*

*Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai
párt megszervezése*, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális
mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. *A Martinovics Páholy iratai
szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot,
amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának
egyik tagja lesz.*

Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek
által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások
terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című
könyvemben. Kimondható, hogy* a hazai radikális páholyok*, amelyek egyre
nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy
egészére, *megkísérelték
átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen. *Nem
véletlen, *hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra
pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs
bizottságot hoz létre**. Ennek **a keresztény egyházak* *megszüntetése lett
a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség Kárpát-medencei vetése*.

*Raffay Ernő*

*A szerző történész, egyetemi tanár*

<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200712/6240c449/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról