[Grem] Fricz T.: A világtársadalom liberális víziója

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2019. Jún. 11., K, 20:15:06 CEST


 A világtársadalom liberális víziója
Fricz Tamás
https://magyarnemzet.hu/velemeny/a-vilagtarsadalom-liberalis-vizioja-6988511/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906

*Hogyan lehet **a különféle közösségekbe szerveződött emberiséget **egy
masszává összegyúrni annak érdekében, hogy utána valóban uralmat lehessen
gyakorolni felettük globális intézmények által?*

*A válasz *nem is olyan bonyolult: *szét kell verni **azokat a közösségi
formákat, amelyek évszázadokon, sőt évezredeken keresztül közös identitású,
összetartó és egymással szolidáris csoportokra tagolták az emberiséget.**
Erre azért van szükség*, *mert a hagyományokon alapuló közösségek nem
fogadják e*l,* hogy olyan intézmények és személyek irányítsák** őket*, *akiket
nem ismernek,* akikhez semmilyen kapcsolat nem köti őket, akiket nem
tartanak identitásuk részének – s *ilyenek a globális intézmények is, ilyen
az ENSZ, a Kereskedelmi Világszervezet, a Nemzetközi Valutaalap, s ilyen
lenne *egy, még csak célként létező * Európai Egyesült Államok is.*

Igen ám, de hogyan lehet szétverni a régi, hagyományos közösségi
identitásokat? *Hogyan lehet szétverni* *a hagyományos családot, a
lokalitásokat, a vallási közösségeket, az államot és a legszélesebb
identitást, a nemzetet? *Erőszak helyett kifinomultabb módszert szükséges
alkalmazni, mégpedig *elméletekkel kell megalapozni a szép, új
világtársadalom és világkormányzás korszakát*. A közvéleményben, a
nyilvánosság előtt, az egyetemeken, a médiában és a sajtóban, az összes
társadalmi alrendszerben. *Fel kell építeni az ehhez szükséges beszédmódot,
a politikai korrektséget (PC),* s ezt kell követelményként mindenki elé
állítani, *amit, ha nem tartanak be, megfelelő megtorlásban részesülnek.*
De mi legyen az új világrend szemléleti sarokköve?

Semmi más, mint *az egyén mindenek elé helyezése. Az egyén mércévé
állítása, az egyén központi szerepének hangsúlyozása **a mindenkori
közösségek**kel szemben. A totális, mindent átható individualizmus.* *Az
egyéni szabadság abszolutizálása, amelynek nem állhat útjában **semmiféle
közösségi norma, szempont és elvárás, főleg nem közösségi erkölcs.* Nem
lehetséges olyan mitudat, identitás, ami az egyéni szabadság útjában
állhat. Tehát az egyén korlátok nélküli szabadságát, közösségekkel,
hagyományos intézményekkel szembeni teljes felelősséghiányát kell normává
tenni, *s ha ez működni kezd, akkor megkezdődhet az emberi csoportok,
identitások felszámolódása.*

Mindehhez kapóra jött vagy a leginkább megfelelt az úgynevezett frankfurti
iskola tanaiból kibomló tudományos szemléletmód,* a kulturális marxizmus*.
A globális elitnek tökéletesen megfelelt ez a filozófiai iskola, míg a
frankfurtiak *mélységesen azonosultak a globalisták jövőképével és
víziói­val.* A világelit és a liberális tudományos iskola nagy találkozása
volt ez a második világháború utáni időszakban, *főleg a hatvanas-hetvenes
évektől kezdve.* Melyek a kulturális marxizmus legfontosabb szemléleti
jegyei?

*Kiindulópontja az*, *hogy minden létező, születéstől fogva vagy a
hagyományokból következő különbséget – legyen az faji, nemi, etnikai,
vallási – nem létezőnek tekint, **s az emberek szabad identitásválasztására
vezeti vissza a létmódot*. *M*inden ember egyenlő abban, hogy szabadon
dönti el, milyen etnikumhoz, nemhez, valláshoz kötődik, s bármilyen, az
államtól vagy a társadalomtól eredeztethető, szabályozásból, hagyományból
vagy erkölcsi követelményekből eredő késztetést bármilyen adott intézmény
elfogadására alapból elutasít.

Innen nézve *a közösségi intézmények olyan építmények, amelyek
mesterségesek és lerombolhatók, ha az egyéni szabadságot gátolják*. Erich
Fromm és Herbert Marcuse alapozta meg például a* szexuális másság iránti
feltétlen tiszteletet*, ugyanis abból indultak ki, hogy a szexuális, nemi
különbségek sem mások, mint társadalmilag meghatározott és kényszerített
állapotok, nem a természettől valók, s ezáltal megváltoztathatók (így
jutottunk el napjainkra a nyugat-európai semleges vécékig).

Ebből már következik, hogy *a hagyományos európai kultúra intézményei
*k*orlátokat
jelentenek a totális egyéni szabadság előtt. Többek között korlát **a
nemzettudat,* amely ebben a megközelítésben káros, más nemzeteket elnyomni
akaró nacionalizmusként jelenik meg, és *helyettesíthető az egyén
szabadságát sokkal jobban szolgáló kozmopolitizmussal, világpolgársággal.*

Káros a nemzetállam, amely béklyókba helyezi az individuumot, helyette
sokkal adekvátabb az államnélküliség vagy a világkormányzás. *Káros **a
vallás* (mint a társadalom intézménye), mert olyan építmény, amely *hamis
tudatra épít és agresszívan befolyásolja az egyént, s elvetendő** a
hagyományos, férfi és nő házasságára és gyerekvállalására épülő család is*,
mert ez is csak társadalmi építmény, amely az individuális önkiteljesítés
elé állít „mesterséges” akadályokat. *Vagyis: kritizálható* *az állam és a
társadalom minden olyan intézménye, amely évszázadok óta megvan és működik.*

Innen érthetjük meg azt, hogy *ma már egyre szűkebb és szűkebb kisebbségek
fedeződnek fel a horizonton, hiszen az egyének mindenféle, önként vállalt
azonosságát el kell ismerni, felszabadítva őket vagy őt* *a többség
„kulturális elnyomása”, a „kötöttségek**” alól. *Mindez különösen
látványosan mutatkozik az egyre egyedibb és bizarrabb nemi identitások
számának exponenciális növekedésében; ha nem maradtam le, akkor, úgy tudom,
ma *már hetvenkétféle szexuá­lis jelleg különböztethető meg.*

Vagyis*, a totális individualizmus korszakában a globális fősodor minden,
teljesen egyedi identitást is elismertet, így egyre irracionálisabb és
szűkebb kisebbségek jönnek létre, ami végül oda vezet, hogy minden egyes
individuum egy kisebbség lesz, tehát létrejön hét és fél milliárd különálló
entitás a földön, a totális atomizáltság és szétesettség állapotában.* Ez
viszont azzal jár – s nyilván ez is a cél –, hogy az individuumok nem
támadhatók, semmilyen norma alá nem vonhatóak, semmilyen közösségi
felelősséggel nem tartoznak senkinek. Vagyis innentől minden elfogadható,
semmi és senki nem bírálható semmilyen döntéséért, hiszen ő is egy védendő
kisebbség, akinek egyénre szabott jogokat kell adni – s így mindenki
mindenkitől teljesen szabad és független lesz.

De persze azt a globalisták is pontosan tudják, hogy *egy ilyen, totálisan
atomizált társadalom azonnal széthullana darabjaira.*

Éppen ezért, *ezen a ponton lép be a megoldás: a világkormányzás és
világtársadalom*. A kör bezárul. Ideje tehát, hogy ezt felismerjük és
tegyünk ellene. Itt és most.

*A szerző politológus, az Alapjogokért Központ **kutatási tanácsadója*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20190611/c3221d86/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról