<div dir="ltr"><div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710et_main_title">
<h1>A világtársadalom liberális víziója</h1>
</div>
<div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-articleSourceAndAuthor">
<div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-authorContainer m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-fullBox m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-col-sm">
<div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710en-article-author">
Fricz Tamás <br></div><div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710en-article-author"><a href="https://magyarnemzet.hu/velemeny/a-vilagtarsadalom-liberalis-vizioja-6988511/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906" target="_blank">https://magyarnemzet.hu/velemeny/a-vilagtarsadalom-liberalis-vizioja-6988511/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201906</a></div>
</div>
</div>
<div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710entry-content m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-clearfix">
<div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710en-article-fb-inline" id="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-fb-root">
<div class="m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-fb-like m_-2438110278814631681m_-8810853353350626710gmail-fb_iframe_widget"><span style="vertical-align:bottom;width:450px;height:24px"></span></div>
</div>
<p><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Hogyan lehet </b></span><span style="background-color:rgb(217,234,211)"><b>a különféle <span style="background-color:rgb(255,242,204)">közösségekbe szerveződött emberiséget</span> <span style="background-color:rgb(234,209,220)">
</span></b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>egy masszává összegyúrni annak érdekében, hogy utána valóban uralmat
lehessen gyakorolni felettük globális intézmények által?</b></span></p>
<p><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>A válasz </b></span>nem is olyan bonyolult: <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>szét kell verni </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>azokat a közösségi
formákat, amelyek évszázadokon, sőt évezredeken keresztül közös
identitású, összetartó és egymással szolidáris csoportokra tagolták az
emberiséget.</b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> Erre azért van szükség</b></span>, <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>mert a hagyományokon alapuló
közösségek nem fogadják e</b></span>l,<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> hogy olyan intézmények és személyek
irányítsák</b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> őket</b></span>, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>akiket nem ismernek,</b></span> akikhez semmilyen kapcsolat nem
köti őket, akiket nem tartanak identitásuk részének – s <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>ilyenek a
globális intézmények is, ilyen az ENSZ, a Kereskedelmi Világszervezet, a
Nemzetközi Valutaalap, s ilyen lenne </b></span>egy, még csak célként létező <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>
Európai Egyesült Államok is.</b></span></p>
<p>Igen ám, de hogyan lehet szétverni a régi, hagyományos közösségi
identitásokat? <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Hogyan lehet szétverni</b></span> <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a hagyományos családot, a
lokalitásokat, a vallási közösségeket, az államot és a legszélesebb
identitást, a nemzetet? </b></span>Erőszak helyett kifinomultabb módszert szükséges
alkalmazni, mégpedig <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>elméletekkel kell megalapozni a szép, új
világtársadalom és világkormányzás korszakát</b></span>. A közvéleményben, a
nyilvánosság előtt, az egyetemeken, a médiában és a sajtóban, az összes
társadalmi alrendszerben. <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Fel kell építeni az ehhez szükséges
beszédmódot, a politikai korrektséget (PC),</b></span> s ezt kell követelményként
mindenki elé állítani, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>amit, <span style="background-color:rgb(255,242,204)">ha nem</span> tartanak be, megfelelő megtorlásban
részesülnek.</b></span><br>
De mi legyen az új világrend szemléleti sarokköve?</p>
<p>Semmi más, mint <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>az egyén mindenek elé helyezése. Az egyén mércévé
állítása, az egyén központi szerepének hangsúlyozása </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a mindenkori
közösségek</b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>kel szemben. A totális, mindent átható individualizmus.</b></span> <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Az
egyéni szabadság abszolutizálása, amelynek nem állhat útjában </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>semmiféle
közösségi norma, szempont és elvárás, <span style="background-color:rgb(234,209,220)">főleg nem</span> közösségi erkölcs.</b></span> Nem
lehetséges olyan mitudat, identitás, ami az egyéni szabadság útjában
állhat. Tehát az egyén korlátok nélküli szabadságát, közösségekkel,
hagyományos intézményekkel szembeni teljes felelősséghiányát kell
normává tenni, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>s ha ez működni kezd, akkor megkezdődhet <span style="background-color:rgb(255,242,204)">az emberi
csoportok, identitások </span>felszámolódása.</b></span></p>
<p>Mindehhez kapóra jött vagy a leginkább megfelelt az úgynevezett
frankfurti iskola tanaiból kibomló tudományos szemléletmód,<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b> a kulturális
marxizmus</b></span>. A globális elitnek tökéletesen megfelelt ez a filozófiai
iskola, míg a frankfurtiak <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>mélységesen azonosultak a globalisták
jövőképével és vízióival.</b></span> A világelit és a liberális tudományos iskola
nagy találkozása volt ez a második világháború utáni időszakban, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>főleg a
hatvanas-hetvenes évektől kezdve.</b></span> Melyek a kulturális marxizmus
legfontosabb szemléleti jegyei?</p>
<p><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Kiindulópontja az</b></span>, <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b><span style="background-color:rgb(234,209,220)">hogy minden létező, születéstől fogva vagy </span><span style="background-color:rgb(255,242,204)">a
hagyományokból következő különbséget </span>– legyen az <span style="background-color:rgb(255,242,204)">faji, nemi, etnikai,
vallási </span>– <span style="background-color:rgb(234,209,220)">nem létezőnek tekint, </span></b><span style="background-color:rgb(255,255,255)"><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>s az emberek szabad
identitásválasztására vezeti vissza a létmódot</b></span>.</span></span><span style="background-color:rgb(255,255,255)"> </span><span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>M</b><span style="background-color:rgb(255,255,255)">inden ember egyenlő
abban, hogy szabadon dönti el, milyen etnikumhoz, nemhez, valláshoz
kötődik, </span></span><span style="background-color:rgb(255,255,255)">s bármilyen, az államtól vagy a társadalomt</span>ól eredeztethető,
szabályozásból, hagyományból vagy erkölcsi követelményekből eredő
késztetést bármilyen adott intézmény elfogadására alapból elutasít.</p>
<p>Innen nézve <span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b>a közösségi intézmények olyan építmények, amelyek
mesterségesek és lerombolhatók, ha az egyéni szabadságot gátolják</b></span>. Erich
Fromm és Herbert Marcuse alapozta meg például a<span style="background-color:rgb(208,224,227)"><b> szexuális másság iránti
feltétlen tiszteletet</b></span>, ugyanis abból indultak ki, hogy a szexuális,
nemi különbségek sem mások, mint társadalmilag meghatározott és
kényszerített állapotok, nem a természettől valók, s ezáltal
megváltoztathatók (így jutottunk el napjainkra a nyugat-európai semleges
vécékig).</p>
<p>Ebből már következik, hogy <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a hagyományos európai kultúra intézményei
</b></span>k<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>orlátokat jelentenek a totális egyéni szabadság előtt. Többek között
korlát </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a nemzettudat,</b></span> amely ebben a megközelítésben káros, más
nemzeteket elnyomni akaró nacionalizmusként jelenik meg, és
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>helyettesíthető az egyén szabadságát sokkal jobban szolgáló
kozmopolitizmussal, világpolgársággal.</b></span></p>
<p>Káros a nemzetállam, amely béklyókba helyezi az individuumot,
helyette sokkal adekvátabb az államnélküliség vagy a világkormányzás.
<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Káros </b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>a vallás</b></span> (mint a társadalom intézménye), mert olyan építmény,
amely <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>hamis tudatra épít és agresszívan befolyásolja az egyént, s
elvetendő</b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b> a hagyományos, férfi és nő házasságára és gyerekvállalására
épülő család is</b></span>, mert ez is csak társadalmi építmény, amely az
individuális önkiteljesítés elé állít „mesterséges” akadályokat. <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>Vagyis:
kritizálható</b></span> <span style="background-color:rgb(255,242,204)"><b>az állam és a társadalom minden olyan intézménye, amely
évszázadok óta megvan és működik.</b></span></p>
<p>Innen érthetjük meg azt, hogy <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>ma már egyre szűkebb és szűkebb
kisebbségek fedeződnek fel a horizonton, hiszen az egyének mindenféle,
önként vállalt azonosságát el kell ismerni, felszabadítva őket vagy őt</b></span><span style="background-color:rgb(255,242,204)"> <b>a
többség „kulturális elnyomása”, a „kötöttségek</b></span><span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>” alól. </b></span>Mindez különösen
látványosan mutatkozik az egyre egyedibb és bizarrabb nemi identitások
számának exponenciális növekedésében; ha nem maradtam le, akkor, úgy
tudom, ma <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>már hetvenkétféle szexuális jelleg különböztethető meg.</b></span></p>
<p>Vagyis<span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>, a totális individualizmus korszakában a globális fősodor
minden, teljesen egyedi identitást is elismertet, így egyre
irracionálisabb és szűkebb kisebbségek jönnek létre, ami végül oda
vezet, hogy minden egyes individuum egy kisebbség lesz, tehát létrejön
hét és fél milliárd különálló entitás a földön, a totális atomizáltság
és szétesettség állapotában.</b></span> Ez viszont azzal jár – s nyilván ez is a
cél –, hogy az individuumok nem támadhatók, semmilyen norma alá nem
vonhatóak, semmilyen közösségi felelősséggel nem tartoznak senkinek.
Vagyis innentől minden elfogadható, semmi és senki nem bírálható
semmilyen döntéséért, hiszen ő is egy védendő kisebbség, akinek egyénre
szabott jogokat kell adni – s így mindenki mindenkitől teljesen szabad
és független lesz.</p>
<p>De persze azt a globalisták is pontosan tudják, hogy <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>egy ilyen, totálisan atomizált társadalom azonnal széthullana darabjaira.</b></span></p>
<p>Éppen ezért, <span style="background-color:rgb(234,209,220)"><b>ezen a ponton lép be a megoldás: a világkormányzás és
világtársadalom</b></span>. A kör bezárul. Ideje tehát, hogy ezt felismerjük és
tegyünk ellene. Itt és most.</p>
<p><i>A szerző politológus, az Alapjogokért Központ </i><i>kutatási tanácsadója</i></p></div>
</div>