[Grem] Bolsevikok a család ellen
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2018. Júl. 11., Sze, 21:13:38 CEST
Bolsevikok a család ellen - Szótárcsere II.
http://latoszogblog.hu/blog/bolsevikok_a_csalad_ellen_
szotarcsere_ii?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_
campaign=mandiner_201807
B. Varga Judit
történész-muzeológus
*A „nagy októberi” bolsevik puccs századik évfordulóján **megjelent**
Szótárcsere írást gondoljuk tovább a Család Évében*, a humánforradalom
hajnalán.
„*…a kommunizmus története egyben a szavak megváltoztatásának története is.*
” <http://latoszogblog.hu/blog/szotarcsere> – Békés Márton megállapítása
olyannyira igaz napjainkban, hogy még csak kísérletét látjuk a keresztény
értékrendből, világnézetből adódó szóhasználatnak, a Lenin és társai
működését megelőző idők tiszteletnyelvezete, szeretetkultúrája
visszatérésének.
*A bolsevikok legnagyobb tévedése a magántulajdon eltörlése mellett a
család elleni támadás volt*.* A nőt *nem anyának és feleségnek, hanem *
felszabadítandó házi rabszolgának tekintették*, *hogy aztán mint munkásnőt
ipari rabszolgává silányíthassák, **megfosztva** legszentebb hivatásától,
az anyaság gyakorlásától, a gyermeket* nem a szülők, hanem* a társadalom
tulajdonaként kezelték, az abortuszt törvényileg engedélyezték,* *a
házasságtörést szabad szerelemnek hívták, a válás teljes szabadságát
követelték, az otthont kommunaházakkal helyettesítették*. Mindezt rögtön a
hatalomátvételüket követő* első három évben *követték el az *ember* ellen,
olyan káros eredményeket produkálva, amelyeket magának a nagy Sztálinnak
kellett visszacsinálnia.
*„Legyen szavad teremtés új igéje,*
*Formáld át sáros, bűnös, ócska bolygónk,*
*Mit elrontott sok régi, úri isten,*
*Te istenek közt új és proletár,*
*Formáld boldoggá pőrölyös kezeddel,*
*Emelj minket roppan tenyereidre,*
*És a magad képére gyúrj át minket!”*
(Tóth Árpád: Az Új Isten, 1919)
A mindent maguknak akaró bolsevikok, ha nem is a saját életükben, de
követőik által meghódították a családot. Sokan emlékszünk még a hetvenes
évek jó tanulmányi eredményéért, példás magatartásáért és szorgalmáért,
vagy éppen az orosz nyelvi versenyen elért sikeres szereplésért kapott
jutalomkönyvekre, köztük a *Világirodalom gyöngyszemei* sorozatban
megjelent *Lenin él* verseskötetre (Kozmosz Könyvek, 1970), melyben a fenti
sorok is olvashatók. *Lenint beköltöztették a kisiskolások, majd az ifjú
úttörők szívébe,* s egyáltalán nem zavarta őket az az irracionális és
irreális körítés, mellyel mindezt elérték. Mert valljuk be, kevés második
osztályos kisdobos kezdte el otthon forgatni Majakovszkij, Jeszenyin, Louis
Aragon, Garai Gábor, Komját Aladár vagy éppen Tóth Árpád Leninről szóló
költeményeit. Még a kitűnő tanulók sem. A k*ívánt cél azonban teljesült:
Lenin bekerült a családi könyvespolcra és ott élt A tőke három kötetével,
némi egyéb, társadalmi elvárásként kötelező („a szomszédnak is megvan”)
Marx ̶ Engelsszel és a hétkötetes Új magyar lexikonnal együtt. **A **Biblia
**helyett*... Nem is mértük fel akkor ennek későbbi felnőtt életünk
gondolkodását lappangóan károsan befolyásoló hatását. *Lenin mint a
világtörténelem egyik legjobb embere élt közöttünk, a szegények pártfogója,
a munkások védőszentje, a kizsákmányoltak **megváltója,* igazi Krisztus a
negligált Jézus helyett. Utóbbi mesebeli angyallá, Jézuskává változott
̶ *sokak
számára a mai napig így maradt.*
Az akció fedőneve: Lenin című kiállítás részlete Inessza Armanddal, Lenin
szeretőjével a vonatablakban (Terror Háza Múzeum)
> *Az igazi Lenin házasemberként viszonyt folytatott a francia szocialista,
>>> feminista Inessza Armanddal, aki olyannyira hitt a szabad szerelemben, hogy
>>> Lenin előtt a saját sógorával „jött össze” és ebből a kapcsolatból
>>> született meg az ötödik gyereke. Lenin kedvéért a másik néggyel együtt őt
>>> is elhagyta, amikor 1917. április 9-én Zürichben „a világ legelszántabb
>>> forradalmáraival” felszállt a német kezdeményezésre és német pénzen
>>> Pétervárra induló vonatra. Természtesen az út nagyobbik részében Leninnel
>>> és feleségével, Nagyezsda Krupszkajával utazott egy kupéban*. Sikeres
>>> november 7-i akciójuk ̶ melyet ma már államcsínyként tanítanak a hazai
>>> iskolákban – után,* 1917. december 18-án az első intézkedések között
>>> bocsátották ki a polgári házasságról, az anyakönyvek vezetéséről és a
>>> gyermekekről szóló dekrétumot.** Az egyházi esküvőt **eltörölték,
>>> bevezették a szabad házasság intézményét, megtiltották az örökbefogadást,
>>> rá egy napra pedig a válás megkönnyítéséről rendelkeztek, amelynek
>>> következtében könnyebb lett elválni, mint megházasodni*. Az eredmény
>>> egy bő fél évtized alatt megmutatkozott:* 1924-ben Moszkvában 13
>>> házasságra 10 válás jutott,* és a nagyobb városokban minden ezer elvált
>>> egynegyede vagy egyötöde egy évnél rövidebb ideig volt házas. *A
>>> házasság intézménye helyett, amelyről addig azt hallották és tartották az
>>> oroszok is, hogy az egy férfi és egy nő szent köteléke,* *Alexandra
>>> Kollontaj, a legbefolyásosabb marxista feminista, Pétervár forradalmi
>>> tanácsának első női tagja, Lenin közjóléti minisztere (népbiztosa)
>>> kommunaházakat ajánlott, sőt létesített, ahol a szerelmet immár szabadon
>>> űzve, a nők felszabadultak a házasság és a család nyomasztó terhe alól.* *Vallotta,
>>> hogy a család már nem szükségszerű, nincs rá szüksége az államnak, mivel
>>> elvonja a nőket a társadalmilag hasznos munkától*, sem a család többi
>>> tagjának (férj és a gyerekek), mive*l a nevelés feladatá*t* az állam
>>> veszi át* (bővebben lásd.: Horváth Attila: A szovjet család- és
>>> házassági jog <http://ias.jak.ppke.hu/hir/ias/20083sz/05.pdf>).* Karl
>>> Marx hű követőjeként nagyon is jól tudta, hogy a „Szent Család titka a
>>> földi család. Hogy az előbbit eltüntessük, az utóbbit kell elméletben és
>>> gyakorlatban megsemmisíteni.”* (Marx ̶ Engels Összes Művei, 3. kötet,
>>> 6. o.) *Az abortuszt 1920. november 18-án engedélyezték. A válást 1926
>>> novemberétől egy újabb törvénnyel tovább egyszerűsítették. Már a másik fél
>>> tudta nélkül is fel lehetett bontani a házasságot, elég volt ehhez egy
>>> sima, az illetékes anyakönyvi hivatalnak küldött levél.*
>>
>> *A nők szocializációja* című, 1918-ban megjelentetett könyvben azzal
érveltek, hogy *a tudományos szocializmus alapítói a szabad szerelem hívei
voltak.* (Való igaz, *Marxnak a házvezetőnőjükkel volt viszonya, a
megfogant és megszületett gyermek apaságát Engels vállalta magára, miközben
ő pedig extrém kapcsolatot folytatott egy analfabéta ír munkáslánnyal, majd
annak húgával.) *A szocializáció fennkölt fogalmába tartozik* az
osztályellenség gyerekei**nek, fiatal iskolás lányoknak a tervszerű és
tudatos megerőszakolása.* Az 1917 utáni polgárháborúban a fehérgárdisták a
vörösöktől visszafoglalt területeken vizsgálatokat végeztek a bolsevikok
kegyetlenségeivel kapcsolatban. A megmaradt dokumentumokból tudjuk, hogy*
az elitiskolába járó lányok**at kiutalták a helyi bolsevik elvtársaknak,
ahogy ők nevezték, „szocializálásra*”. Hatalmi tébolyukban és az ellenség
(burzsoá, kulák, aztán meg bárki) iránti permanens gyűlöletre épített
ideológiában az addig egyértelműen bűnnek számító nemi erőszakot egyenesen
a dicsőség rangjára emelték. 1918 tavaszán városi hirdetőoszlopokon közzétet*t
felhívásban népszerűsítették a „szocializálás” elvtársi feladatát*.
Jekatyerinodarban például Karaszejev elvtárs 10 fő, 16-20 év közötti lány
szocializálására kapott mandátumot. Minderről a vizsgálati jegyzőkönyvekhez
csatolt utalványok (!) *tanúskodnak. (Gereben Ágnes: Megtorlások a
Szovjetunióban. Helikon, 2013. 242. o.)*
*A munkás származású nőknek ezzel szemben ünneplés járt *– legalábbis a
szavak szintjén. A Pravda 1925. március 8-án megjelent köszöntő írásában
Sztálin kifejtette: *„A nemzetközi nőnap eszköze annak, hogy a dolgozó
nőket, ezt a nagy tartalékot, a proletariátus oldalára állítsuk. A dolgozó
nő azonban nemcsak tartalék. A dolgozó nők a munkásosztálynak a burzsoázia
ellen harcoló valóságos hadseregévé válhatnak és azzá is kell válniok. A
dolgozó nőkből ki kell kovácsolni a munkás- és parasztnők hadseregét, amely
vállvetve harcol a proletariátus hatalmas seregével. Ez a munkásosztály
második és döntő feladata. A nemzetközi nőnapnak olyan eszközzé kell
lennie, amelynek segítségével a munkás- és parasztnőket a munkásosztály
tartalékából a proletariátus szabadságmozgalmának harcoló hadseregévé
változtatjuk.”* (I. V. Sztálin művei. Hetedik kötet. Szikra Kiadás,
Budapest, 1951. 51. o.) *Ennek a túl jól megvalósult „nemes” célnak szomorú
látlelete a Nobel-díjas Szvetlana Alekszijevics Nők a tűzvonalban című
könyve.*
A pártnak, aztán idővel egyetlen embernek alárendel*t új erkölcs jutalmazta
a szüleit feljelentő gyereket, férjet feljelentő feleséget, rokont,
barátot…* Hiába vezetett be Sztálin új családjogi törvényeket (1934, 1936)
és nehezítette meg a válást, tiltotta be az abortuszt, tagadta meg a lenini
házasságjogi elveket, *az elhagyott anyák és gyermekek többmilliós száma
megmaradt.* A szovjet államnak sem anyagi ereje, sem apparátusa nem volt
ahhoz, ahogy egy államnak sem, hogy átvegye a család szerepét. *A
bolsevikok erkölcsi túlkapásai az orosz társadalmat olyan káoszba vezették,
amely magából Sztálinból váltott ki kényszerű ellenreakciót. **A nyugati
marxista értelmiség pedig zokon vette ezt neki*. *A heti háromszori
orgazmus szükségletének elméletét kidolgozó és hirdető Wilhelm Reich,
Németország szexuálforradalmára hevesen sajnálkozott, hogy a
„kényszercsaládot” újra nagyra becsülik a Szovjetunióban és
visszaállították az 1918 előtti házassági szabályozást, visszavonták a
gyermeknevelés kollektivizálását és a felelősséget újra a szülőkre ruházták
*(Gabriele Kuby: Globális szexuális forradalom. A szabadság elpusztítása a
szabadság nevében. Kairosz Kiadó, Budapest, 2013. 36. o*.*). Reich, akit a
’68-as nemzedék később felfedezett magának, a harmincas években vallotta,
hogy a heti három alkalom azért kell, hogy az ember egészséges
forradalmárként fel tudja építeni az osztály nélküli társadalmat. Reich
rájött, hogy a kultúra teljes átitatása szexualitással az egyház és a
klasszikus állam megsemmisüléséhez vezethet… *Lenin és társai kétségtelenül
alapot szolgáltattak elméletéhez azzal, hogy forradalmi államuk a bűnt
támogatta.*
*A Sínai-hegyen Istentől kapott örökérvényű parancsokat hosszú évszázadokon
át a társadalmi érintkezés erkölcsi szabályaiként alkalmazták az államok (a
klasszikus állam az erényt támogatja), használták az emberek. Beleszülettek
a Tízparancsolat világrendjébe, természetes volt tisztelni az apát és az
anyát, tudták, hogy más házastársát bűn kívánni, ahogy paráználkodni is az,
és ölni is.** A Kommunizmus tízparancsolata a Komszomol fiataljai számára
többek között így szólt: **„Igyekezz megnyerni barátaidat a kommunizmus
számára és ne feledd, hogy Sztálin, aki nekünk az új orosz alkotmányt adta,
az „Istentelenek” vezére nemcsak a Szovjetunióban, hanem az egész világon…
Ha nem vagy meggyőződéses Istentelen, nem lehetsz jó kommunista, sem igazi
szovjetpolgár.” *(Forrás: Prímási Levéltár, 3299/1948. Mindszenty József
számára készített fordítás 1948. május 4-i dátummal.)* XI. Pius pápa,* aki
a kommunizmust a szocialisták szélsőséges irányzatának tartotta, *a
Quadragesimo anno
<http://tarsadalomformalas.kife.hu/xi-pius-papa-quadragesimo-anno/> kezdetű
enciklikájában* *Sztálin **kortársaként**, 1931-ben** így írt a munkásról
és a családról: „… a munkásnak annyi bért kell fizetni, amennyi a maga és
családja megfelelő fenntartásához elégséges. Helyes persze, ha erejéhez
mérten a család többi tagja is hozzájárul a közös háztartás
szükségleteihez, ahogy főként a paraszti családoknál, de sok iparos és
kiskereskedő családnál is látjuk; tilos azonban a gyermekeket és a nőket
erejükön felül terhelni. Az anyák elsősorban otthon és a ház körül
dolgozzanak, a család életével törődjenek. Nagyon rossz és minden erővel
megszüntetendő az a gyakorlat, hogy a családanyák az apa alacsony fizetése
miatt házon kívüli kereső foglalkozás vállalására kényszerülnek,
elhanyagolva emiatt sajátos feladataikat, különösen a gyermeknevelést.
Minden erőfeszítést meg kell tenni tehát azért, hogy a családfők elegendő
fizetést kapjanak, vagyis annyit, amennyi az egész család szükségleteinek
kielégítésére elegendő.” *
*A kommunisták ezt, ahogy láthattuk, kifejezetten tagadták*.* A liberális
kapitalisták a nőknek szintén más szerepet szántak, *szánnak, a férfiak
többsége meg még mindig nem kap az úgynevezett fejlett világban sem a
családja eltartásához elegendő fizetést. *A világnak pedig, beleértve az
egyént és az államokat, kormányokat is, jobban kellene figyelnie a
keresztény tanításokra.*
Mert *az, hogy lesz-e *a jezsuiták által szorgalmazott, napjaink egymással
való érintkezési válságát, közönyös magatartásformáinkat feloldó
*humánforradalom
<http://jezsuita.blog.hu/2018/06/07/humanforradalom_tortenelmi_utunk_a_masik_fele>,
beköszönt-e az egymással való harmonikus foglalkozás kora, az nagymértékben
azon múlik, hogy szókincsünket képesek vagyunk-e a szeretet kifejezéseire
cserélni, bátrak vagyunk-e* *a leszerepelt vagy meglévő világnézetek által
belénk diktált fogalmak** helyett a belső emberi hangunkat szavakba önteni.
Azaz lesz-e saját „történelmi” utunk a Másik felé? A Család Éve erre is
felhívja a figyelmet…*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20180711/a6049139/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról