[Grem] Interjú Szőnyi Szilárd 'Heti Válasz' újságíróval

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2016. Okt. 2., V, 16:22:36 CEST


InterjĂș SzƑnyi SzilĂĄrddal Talita Admin
<http://talita.hu/magazin/author/taliahu1/> | 2016. szeptember 19.
http://talita.hu/magazin/ismerjuk-egymast-1-resz-interju-szonyi-szilarddal/

*[image: szonyi_szilard]
<http://talita.hu/wp-content/uploads/2016/09/Sz%C5%91nyi_Szil%C3%A1rd.jpeg>*


* NĂ©meth Ágnes Ășj sorozatunkban olyan emberekkel beszĂ©lget, akiknek karcos
vĂ©lemĂ©nyĂŒk van egy-egy tĂĄrsadalmilag fontos tĂ©mĂĄban, de el tudjĂĄ*k*
kĂ©pzelni, hogy mĂ©gis tĂ©ved*nek,* Ă©s Ă©rdekli Ƒ*ke*t, hogyan gondolkodik a
mĂĄsik.*

 *Feleségpårti, håzassågpårti, gyerekpårti. Imåd mosogatni, a gyerekeivel
idƑt tölteni, viszont kirĂĄzza a hideg a gendertƑl meg a feminizmustĂłl.
BeszĂ©lgetĂ©s SzƑnyi SzilĂĄrddal, a Heti VĂĄlasz magĂĄt nyĂ­ltan keresztĂ©ny
hĂ­vƑnek vallĂł fƑszerkesztƑ-helyettesĂ©vel.*

*– SzĂĄmodra mit jelent az, hogy keresztĂ©ny vagy? Ad-e igazi többletet a
mindennapi döntéseid sorån?*
– Sokáig nem mertem használni ezt a szót, mondván, nem vagyok jó
keresztény, ergo nem vagyok keresztény. Aztån *råjöttem: attól még, hogy
krisztushĂ­vƑnek vallom magam, nem kell tökĂ©letesnek lennem. A legtöbb szent
gyarlĂł ember volt, akiket Isten a bƱneiken keresztĂŒl tudott megszĂłlĂ­tani.*
Így mĂĄr Ă©n is bĂĄtrabban nevezem magam keresztĂ©nynek. *Tavaly pedig egy
Cursillo-hĂ©tvĂ©gĂ©n sok tanĂșsĂĄgtĂ©telt hallgathattam vĂ©gig a poklok poklĂĄt
megjĂĄrt emberektƑl. Volt, aki azt mondta: Ă©vekkel ezelƑtt gyƱlöltem Istent,
mert elvette a gyermekemet – aztĂĄn ezen a hĂ©tvĂ©gĂ©n sokunk elƑtt megvallotta
a hitĂ©t, Ă©s ez nagyon megerƑsĂ­tett.*

*– Szerinted a keresztĂ©nysĂ©g mit tud most adni EurĂłpĂĄnak? A BehĂłdolĂĄs cĂ­mƱ
regĂ©nyben – amit a megjelenĂ©sekor bemutattĂĄl hosszabban a Heti vĂĄlaszban –
leírt vízió szerint az értékvålsåg Ʊrt eredményez, amit az iszlåm a maga
értékeivel bizony be tud tölteni. Mi lehet a keresztény többlet?*
– Jelenits IstvĂĄn szerint a dicsƑsĂ©ges egyhĂĄz Ă©vszĂĄzadai utĂĄn – amikor a
tanĂ­tĂłhivatal mondta meg, hogyan kell Ă©lni – szemĂ©lyesebb korunkban nem
tanĂ­tĂłkra, *hanem **tanĂșsĂĄgtevƑkre van szĂŒksĂ©g.* EzĂ©rt Ă©n is arra
törekszem, hogy hiteles embereket, tanĂșsĂĄgtevƑket szĂłlaltassak meg. Ennek
jegyĂ©ben osztottam meg DragomĂĄn György OldszkĂșl hĂĄrdkĂłr
<http://valasz.hu/itthon/dragoman-gyorgy-megindito-vallomasa-a-felesegerol-118899>
hĂĄzassĂĄg cĂ­mƱ Ă­rĂĄsĂĄt is a VĂĄlasz.hu-n, Ă©s sokan megköszöntĂ©k, mert örĂŒltek,
hogy vĂ©gre valaki mai nyelven beszĂ©l rĂ©gi Ă©rtĂ©kekrƑl. Nem habos-babosan,
agyonidealizĂĄlva, hanem trendin.

*– A feminfón megjelent egy cikk Vekerdy Tamásról
<http://feminfo.444.hu/2016/05/28/vekerdy-tamast-csunyan-megragcsalta-az-ido-vasfoga>.
A stĂ­lusa csaknem mindenkinĂ©l kiverte a biztosĂ­tĂ©kot. Azt ĂĄllĂ­totta –
aminek egyĂ©bkĂ©nt Vekerdy TamĂĄs pont az ellenkezƑjĂ©t mondja –, hogy Vekerdy
szinte minden családdal, háztartással kapcsolatos terhet a nƑkre akar
nyomni, míg az apa feladatåt kizårólag a pénz hazatalicskåzåsåban låtja.
Erre te írtål egy elég karcos, hatårozott vålaszt, aminek a fókuszåban az
anyĂĄhoz valĂł korai kötƑdĂ©s egĂ©sz Ă©letre – Ă©s ezzel a jövƑbeni
párkapcsolatra – gyakorolt hatását támasztod alá mindenki által elismert
szakemberekre hivatkozva. MitƑl voltĂĄl ennyire szenvedĂ©lyes ebben a
cikkben?*
– A nagy hĂ­r- Ă©s vĂ©lemĂ©nyversenyben mindannyian karcosabban fogalmazunk az
online felĂŒleteken. EzĂ©rt is* veszĂ©lyes az internet, mert ott az indulatok
magasabb hƑfokon izzanak,* olyan embereket is ki tudunk osztani egy-egy
kommentben, akikkel a valósågban kedélyesen elrozéfröccsöznénk. Ami a
tartalmat illeti: Ășgy Ă©reztem, senki sem a lĂ©nyegrƑl beszĂ©l. Az egyik tĂĄbor
ugyanis – sarkítva – azt mondja, hogy a nƑnek otthon a helye, a másik pedig
azt, hogy szĂŒlĂ©s utĂĄn mars vissza dolgozni. *Én csalĂĄd- Ă©s felesĂ©gpĂĄrti
közegbƑl jövök, Ă­gy ezeket az Ă©rtĂ©keket szeretnĂ©m közvetĂ­teni. PĂ©ldĂĄul
hangsĂșlyozni, hogy az anyĂĄhoz valĂł korai kötƑdĂ©s mennyire meghatĂĄrozza,
felnƑttkĂ©nt kĂ©pesek leszĂŒnk-e hosszĂș tĂĄvĂș elkötelezƑdĂ©sre.*


*– De a feminfĂłs cikk nĂ©vtelen szerzƑje nem ĂĄllĂ­totta, hogy a gyermeknek
nincs szĂŒksĂ©ge az anyjĂĄra, csupĂĄn azt, hogy nemcsak rĂĄ van szĂŒksĂ©ge, Ă©s
hogy Vekerdy is szoptatĂłs dajkĂĄt, cselĂ©det, nevelƑnƑt emlĂ­t, akik rĂ©gen
mind-mind a gyerekekkel foglalkoztak. Szóval régebben egyåltalån nem volt
annyi teher az anyĂĄkon, mint ma. – *NehĂ©z helyzetben vagyok, mert Ășgy kell
beszĂ©lnem a kĂ©rdĂ©srƑl, hogy finoman szĂłlva sem vagyok egy Vekerdy-rajongĂł.
Amit pĂ©ldĂĄul a hazai oktatĂĄsrĂłl mond – miszerint öl, butĂ­t, nyomorba dönt,
kivĂ©ve persze, ha Waldorf-iskolĂĄrĂłl van szĂł –, egy rakat pedagĂłgus
rokonakĂ©nt, egykori tanĂĄrkĂ©nt botrĂĄnyosnak tartom. Ezzel egyĂŒtt Ășgy
érzem: *miutån
a XX. században nagyon is volt mi alól felszabadítani a nƑket, a mai
radikĂĄlis feminista mozgalmak a fĂŒrdƑvĂ­zzel egyĂŒtt kiöntik az anyĂĄt is.*

*– A feminista tábor szerintem legalább olyan színes, mint a mienk,
keresztĂ©nyekĂ©, akik között van, aki az ÍrĂĄst lobogtatva elĂ­tĂ©li, de
legalĂĄbb megbĂ©lyegzi pĂ©ldĂĄul az ĂșjrahĂĄzasodott katolikusokat – hogy a te
cikkeidre adott reakciĂłknĂĄl maradjunk –, Ă©s van Ferenc pĂĄpa, aki
nyitottsåggal és részvéttel fordul azok felé, akiknek vålsågba jutott a
hĂĄzassĂĄguk. Mi az, amit el tudsz fogadni a feminista ĂĄllĂĄspontbĂłl?*
– Hosszan sorolhatnĂĄm, mi az, amit nemhogy elfogadok, de naponta megĂ©lek.
SƑt Ășgy Ă©rzem, a keresztĂ©ny-konzervatĂ­v csalĂĄdok sokszor feministĂĄbb
programot valósítanak meg, mint azok, akik ebbƑl mozgalmat csinálnak.
Környezetemben nemigen ismerek olyan édesapåt, aki ne pelenkåzott volna, ne
mosogatna, takarítana, våsårolna, és tenne meg sok mindent azért, hogy a
felesége ne rokkanjon bele az otthonlétbe. *Nem is åltalåban a
feminizmussal vitatkozom, hanem a szĂ©lsƑsĂ©ges kĂ©pviselƑivel. **VegyĂŒk
példånak Kopp Måriåt. Tudomånyos karrierje kiteljesedett, jobb- és
baloldalon egyarĂĄnt ĂŒnnepeltĂ©k, mi több, az EgĂ©szsĂ©gĂŒgyi VilĂĄgszervezet
gender munkacsoportjĂĄnak vezetƑje volt.* *Közben szentsĂ©gi hĂĄzassĂĄgban Ă©lt,
vilĂĄgra hozott kĂ©t gyereket, keresztĂ©ny alapokon közelĂ­tett a nƑisĂ©ghez,
mindenkit szĂŒlĂ©sre biztatott,* *Ă©s egĂ©szsĂ©gtelennek **nevezte **a szingli
lĂ©tet.* Na, ezek a szĂ©lsƑsĂ©ges mozgalmĂĄrok fĂŒlĂ©nek szitokszavak – nem
csoda, hogy miközben kevés életvitelszerƱbb feministåt ismertem nåla,
*Ƒ maga sem igen szerette, ha Ă­gy nevezik.  ('Ă­gy'  szĂł jelentĂ©se itt:
'feministĂĄnak')*

*– De pont Kopp MĂĄria propagĂĄlta a bölcsƑdei ellĂĄtĂĄst, Ă©s azt mondta, hogy
nonszensz, hogy egyetemet vĂ©gzett nƑk 10-15 Ă©vre kiessenek a
karrierĂ©pĂ­tĂ©sbƑl, Ă©s meg kell adni a vĂĄlasztĂĄsi lehetƑsĂ©get nekik, hogy
karriert építsenek és/vagy otthon maradjanak.*
– Erre azt tudom mondani, hogy amikor a gyerekeimet iskolába vittem, reggel
fĂ©l nyolc körĂŒl szĂĄmtalan ĂĄgybĂłl kirĂĄngatott, fĂĄradt, bömbölƑ kĂ©tĂ©vest
lĂĄttam, akiket az anyukĂĄjuk vonszolt a bölcsƑdĂ©be. Akkor nehĂ©z volt arra
gondolni, hogy ez az Ă©let rendje – bĂĄr nyilvĂĄn vannak helyzetek, amikor
nincs mås megoldås.* Kopp Måria egyébként *nem az életét igazította a
munkåjåhoz, hanem fordítva: *otthon dolgozott, egy légtérben a
gyermekeivel, és hogy ezt megtehesse, napi több óråra segítséget kért.*

*– Kopp MĂĄria nem gyƑzte hangsĂșlyozni, hogy a demogrĂĄfiai mutatĂłk az
emancipĂĄltabb orszĂĄgokban jobbak, Ă©n pedig Ășgy Ă©rzem, hogy a mi keresztĂ©ny
közegĂŒnk nem tĂĄmogatĂł azt illetƑen, hogy az anyĂĄknak legyen valami a
gyerekek mellett – amitƑl mĂ©g jobban kiteljesedhetnek.*
– Mivel nem vagyok olyan bigott, mint egyes feministĂĄk, nyilvĂĄn Ă©n sem
követelem az összes anyåtól, hogy minden gyerek utån håromszor 365 napot
maradjon otthon. Csalådunk példåja alapjån viszont nehéz elképzelnem, hogy
négy kisgyereknek egyforma figyelmet szentelni, óvodåba, iskolåba,
kĂŒlönĂłrĂĄra hurcolni Ƒket mikĂ©nt lehetsĂ©ges akĂĄr csak nĂ©gyĂłrĂĄs munkaviszony
mellett. A felesĂ©gem anno emlegette is, hogy biztos vannak szupernƑk, akik
kĂ©pesek erre, de Ƒ sajnos nem kapott ilyen talentumokat. Azt mondta, ha van
pár órája, inkább szusszan egyet, mintsem hogy rohanjon vissza „a munka
vilĂĄgĂĄba”, keresni egy kis pĂ©nzt, ami esetleg szĂ©pen el is menne
bĂ©biszitterre. Igaz, az Ƒ Ă©desanyja is otthon volt a hat gyermekĂ©vel, Ă­gy
volt honnan mintĂĄt lĂĄtnia, lĂĄsd korai kötƑdĂ©s.

*– De a cikked alapjĂĄul szolgĂĄlĂł feminfĂłs cikk sem vonta kĂ©tsĂ©gbe a korai
kötƑdĂ©s jelentƑsĂ©gĂ©t, csak azt Ă­rtĂĄk, hogy nem feltĂ©tlenĂŒl ördögtƑl valĂł a
bölcsi Ă©s az ovi sem – ahogy „bezzegrĂ©gen” a szoptatĂłs dajka Ă©s a nevelƑnƑ
sem volt az. És hogy kell az apa, hogy az anya csalĂĄdon kĂ­vĂŒl is
kiteljesedhessen, ha akar. Úgy Ă©rzem, hogyha a stĂ­lus kulturĂĄltabb lenne,
az ominózus feminfós cikk és a Hårom Kirålyfi, Hårom Kirålylåny mozgalom
célkitƱzései között rengeteg åtfedés lenne.*
– EgyetĂ©rtek. Sajnos azonban* a rĂ©szmunkaidƑs ĂĄllĂĄs nem gyakori, Ă©s a
munkaadĂłk amĂșgy sem kapkodnak a kisgyerekes anyĂĄkĂ©rt.* EgyĂ©bkĂ©nt meg jĂłl
hangzik, hogy az apa dolgozzon kevesebbet, legyen többet a gyermekeivel,
hogy a felesége a tanult hivatåsånak is élhessen. Csak éppen nem låtom azon
mĂ©rnöki, ĂŒgyvĂ©di irodĂĄk, szerkesztƑsĂ©gek Ă©s egyĂ©b munkahelyek sorĂĄt,
amelyek tömegével kínålnånak négy-hatórås munkåt a férfiaknak*. Ezért
igenis vallom, hogy csalĂĄd Ă©s karrier nem egyeztethetƑ össze anĂ©lkĂŒl, hogy
egyik a mĂĄsik rovĂĄsĂĄra menne.* EttƑl mĂ©g persze tehetnĂ©nk többet az
ĂŒgyĂ©rt. Amikor
az elsƑ kĂ©t gyerekĂŒnk kicsi volt, nemigen siettem haza a szerkesztƑsĂ©gbƑl;
valamivel mindig elpiszmogtam hatig-hĂ©tig. A harmadik gyermekĂŒnknĂ©l esett
le, hogy hiszen nekem mår otthon van a helyem. Mi több, a konyhåban,
ugyanis a csalådi munkamegosztås szerint én mosogatok.

*– Akkor te egy konzervatív feminista vagy.*
– (*KirĂĄzza a hideg a negyven fokos hƑsĂ©g dacĂĄra*.) Ezt azĂ©rt Ă­gy nem
mondtam volna


*– Mi az, ami miatt a feminizmus kĂĄros? MitƑl vĂ©djĂŒk a hagyomĂĄnyos
csalĂĄdot?*
– Ha a mai vilĂĄg szĂ­vszorĂ­tĂł problĂ©mĂĄit kellene rangsorolnom, az elsƑk
között az ĂĄllna, hogy sokan nem ismerik azt a pĂĄratlan Ă©lmĂ©nyt, sƑt
kalandot, amit egy Ă©letre szĂłlĂł kapcsolat, illetve a sok gyerek nyĂșjthat. A
radikĂĄlis feminizmus hĂ­vei – akik között valamiĂ©rt alulreprezentĂĄltak a
tartĂłs pĂĄrkapcsolatban Ă©lƑk, plĂĄne az elvben leginkĂĄbb kiszolgĂĄltatott
nagycsalĂĄdosok – ellenben a nƑben csak jogfosztott lĂ©nyt lĂĄttatnak. A
hagyomĂĄnyos hĂĄzassĂĄg vĂĄlsĂĄga vagy a katasztrofĂĄlis 1,3-as demogrĂĄfiai
mutatĂł szĂĄmomra sokkal fontosabb, mint az, hogy egy Femen-aktivista
fĂ©lmeztelenĂŒl milyen hĂŒlyesĂ©geket kiabĂĄl egy templomban. Jelszavam ezĂ©rt
nem feminizmus, hanem familizmus, a la Kopp MĂĄria.
<http://konzervatorium.blog.hu/2010/06/15/a_szingli_eletmod_karosabb_a_dohanyzasnal>

*– A demogrĂĄfiai folyamatok, Ă©s az, hogy az anyĂĄk jĂłl Ă©rezzĂ©k magukat a
bƑrĂŒkben, összefĂŒggenek, szerinted nem?*
– De. Az viszont, hogy* ki mikĂ©nt talĂĄlja meg hivatĂĄsĂĄt az anyasĂĄgban,
jĂłrĂ©szt az otthoni mintĂĄkon mĂșlik.** FelesĂ©gem keresztĂ©ny nagycsalĂĄdbĂłl
szårmazik, és, édesanyjåhoz hasonlóan, neki az volt természetes, hogy 15
Ă©vig otthon marad. *Nem is nagyon tehetett mĂĄst, hiszen elsƑ hĂĄrom
gyerekĂŒnk egyĂ©ves korĂĄig olyan hasfĂĄjĂłs volt, hogy szinte Ă©jt nappallĂĄ tĂ©ve
ordított, mindegyik egy évnél tovåbb szopott, és velem nem, csak cicin volt
hajlandó elaludni. Észvesztve rohangáltunk gasztroenterológusokhoz, de
egyik sem tudott segíteni. Kívåncsi volnék, ilyen helyzetre mi a feminista
recept. Igaz, mi meg tudtunk Ă©lni egy keresetbƑl. Az sem lĂ©nyegtelen,
hogy *feleségem
nem magåba roskadva gubbasztott a négy fal között, hanem kiterjedt
tĂĄrsasĂĄgi Ă©letet Ă©lt, kĂłrusba jĂĄrt, zeneovit tartott, az iskolai szĂŒlƑi
munkaközössĂ©gben tĂŒstĂ©nkedett, Ă­gy hĂ­rbƑl sem ismerte a szĂŒlĂ©s utĂĄni
depressziót.* Aztån negyvenévesen, frissen, ropogósan, gyereknevelési
tapasztalatok egész tårhåzåval visszament tanítani, és nyugdíjig lesz még
negyedszázada a munkaerƑpiacon.

*– A mintĂĄknak nyilvĂĄn nagy szerepĂŒk van, de sokkal több keresztĂ©ny
nagycsalĂĄdbĂłl jövƑ keresztĂ©ny nagycsalĂĄdos Ă©desanyĂĄnak lesznek
pszichológiai, olykor pszichiåtriai problémåi, mint ahånyan beszélni mernek
rĂłla. RĂĄadĂĄsul sok keresztĂ©ny nagycsalĂĄd sarja sikĂ­tva menekĂŒl mĂĄr a
gondolattól is, hogy neki egynél több gyereket kéne vållalnia.*
– Meglehet, ĂĄmbĂĄr *Ă©n gyakorta az ellenkezƑjĂ©t tapasztalom:* akkor nĂ©znek
rĂĄd furĂĄn, ha felszĂĄllsz a metrĂłra a gyerekeddel, Ă©s pisszen egyet. És amĂ­g
legnagyobb gondunk nem az lesz, hogy a csupa nagycsalĂĄdos ember orszĂĄgĂĄban
gyermekeikkel Ă©s fĂ©rjĂŒkkel amĂșgy boldog anyĂĄk mentĂĄlhigiĂ©nĂ©s problĂ©mĂĄit
kell kezelni, hanem az elkötelezƑdĂ©sre kĂ©ptelen fiatalok tömegei hajszoljĂĄk
Ășjabb Ă©s Ășjabb partnernĂ©l a boldogsĂĄgot, addig hadd ne a kirĂ­vĂł eseteken
kelljen lovagolni. Arról viszont tényleg többet beszélhetnénk, amit
egyĂ©bkĂ©nt a valĂłsĂĄgban sokan megĂ©lĂŒnk: hogy *a nƑ nemcsak Ă©desanya, hanem
sok mås is hozzåjårul a kiteljesedéséhez. *A feministåk viszont arról, hogy
a nƑ nemcsak igĂĄba vont rab, akit haladĂ©ktalanul fel kell szabadĂ­tani,
hanem anya is.

*– A Heti VĂĄlasz elĂ©g hatĂĄrozottan kiĂĄllt KovĂĄcs Ákos nƑi princĂ­piumos
kinyilatkoztatåsa mellett. Miért?*
– Ákos nyilatkozata reakciĂł volt. Nem az törtĂ©nt, hogy a vilĂĄg idilljĂ©be
belerondĂ­tott az Ășgymond ĂłkonzervatĂ­v nĂ©zeteivel, hanem* olyan közegben
szólalt meg, amely az åltala vallott értékeket folyamatosan tåmadja.
Egyébként, ha a feleségét kérdezik, szerintem ugyanezt mondta volna.*

*– KovĂĄcs Ákos felesĂ©ge egy interjĂșban elmondta, hogy közös csalĂĄdi
vĂĄllalkozĂĄsukban intĂ©zi a pĂ©nzĂŒgyi-gazdasĂĄgi ĂŒgyeket, tartja a kapcsolatot
a sajtĂłval Ă©s a tĂĄmogatĂłkkal. És hogy ezt Ă©lvezi, mert sokrĂ©tƱ feladatai
vannak. Akkor hogy lehet azt vĂ©deni, hogy annyi a nƑi princĂ­pium, hogy
tartozzunk valakihez Ă©s valakinek szĂŒljĂŒnk, miközben Ákos felesĂ©gĂ©t se
teljesíti ki pusztån az, hogy Ákoshoz tartozik?*
– De ĂĄllĂ­tott bĂĄrki olyat, hogy egy nĂ©gygyermekes anyĂĄnak, plĂĄne, ha a
gyerekei mår nagyobbak, tilos måssal foglalkoznia? Persze nem vagyok Ákos
fogadott prĂłkĂĄtora, Ă©s a hĂĄzassĂĄgukba sem lĂĄthatok bele. *A nƑi princĂ­pium
mibenlĂ©tĂ©rƑl ellenben a keresztĂ©ny Ă©s zsidĂł tanĂ­tĂĄsban
<http://valasz.hu/itthon/feministak-riado-meg-az-akosenal-is-durvabb-szavak-kovetkeznek-116639>ugyanezt
találjuk, de Bagdy EmƑke
<http://valasz.hu/itthon/fordulat-az-akos-botranyban-ezt-mondja-bagdy-emoke-a-noi-principiumrol-116704>,
Popper PĂ©ter Ă©s Ranschburg JenƑ
<http://valasz.hu/publi/baj-van-popper-peter-meg-akosnal-is-mereszebben-fogalmaz-a-nokrol-116705>is
hasonlóképpen nyilatkozott.*

*– De valamelyest nem mi – konzervatĂ­vok, keresztĂ©nyek – adunk tĂĄptalajt
ezeknek a tĂĄmadĂĄsoknak azzal, hogy a nƑt, mint anyĂĄt ismerjĂŒk el, szemben a
karrierista nƑvel? A vilĂĄg nem fekete Ă©s fehĂ©r, miĂ©rt csinĂĄlunk mĂ©gis Ă­gy?*
– Noha egyes megnyilvĂĄnulĂĄsok – avagy a rosszindulatĂș Ă©rtelmezĂ©sĂŒk –
alkalmasint adhatnak alapot a kritikåra, meglep, hogy *miközben a gender és
a feminizmus vadhajtĂĄsai mĂĄr-mĂĄr az ƑrĂŒletig fokozĂłdnak*, ezt firtatod.
TĂ©ged nem zavar szĂĄzszorta jobban, hogy – *a közfelfogĂĄs szerint* –*
anyakĂ©nt** hiĂĄba gĂŒrcölsz **otthon a gyerekekkel*, *csak akkor vagy valaki,
ha a szakmĂĄdban vitted valamire?*

Németh Ágnes
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML ĂĄllomĂĄny ĂĄt lett konvertĂĄlva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20161002/085eb5ae/attachment.html 


További információk a(z) Grem levelezőlistáról