[Grem] Fizetéskülönbségek nők és férfiak között - Re: Vértes L: Keresztényeket a gendermozgalom élére!
Szodfridt Gábor
szodt at t-online.hu
2014. Már. 3., H, 07:26:46 CET
Egész Európa "progresszív", feminista része azon küzd, hogy miért nem
kapnak azonos fizetést ugyanazon munkáért a férfiak és a nők,
a nők miért kapnak 10-15 százalékkal kevesebbet.
Ez a felvetés teljesen jogos!
Sajnos azt még soha, egyetlen "progresszív"-nak mondott szervezet,
egyetemi oktató stb. nem vetette fel,
hogy Kelet-Európában ugyanazon munkáért miért kapnak az emberek
NEGYEDANNYI fizetést, mint Nyugat-Európában.
Ugyanazon Mercedes modellen, ugyanolyan sebeséggel mozgó szalag mellett
a munkás Németországban nem 10-15 százalékkal,
hanem 300 százalékkal több fizetést kap, mint itthon, de mondhatnánk ezt
a rendőrökre, tanárokra, orvosokra, titkárnőkre is stb.
Szerintem ez az igazi nagy kérdése a "progresszív" Európának!
Mivel Kelet-Európában nincsenek fizetések, nem tudnak az emberek
eltartani egy csomó fodrászt, cukrászt, éttermet,
mert a fizetésükből nem telik fodrászra, cukrászra, vendéglőre -
borítékolható, hogy Kelet-Európa kiürül,
Bulgária lakosságának 20 százalékát veszítette el pár év alatt, ha jól
tudom Lettország pedig a harmadát!
Ez az igazi, minden Kelet-Európait érdeklő probléma, nem a feminista
követelések!
Gábor
2014.03.01. 12:29 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
>
>
> 2014. február 26., szerda
>
>
> Keresztényeket a gendermozgalom élére!
>
> http://verteslaszlo.blogspot.hu/2014/02/keresztenyeket-gendermozgalom-elere.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_kereszteny_201402
> <http://verteslaszlo.blogspot.hu/2014/02/keresztenyeket-gendermozgalom-elere.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_kereszteny_201402>
>
> _*A France 24 hírcsatorna*_ nemrég "genre" (a gender francia
> változata, ejtsd: zsanrö) összeállítással szórakoztatott:
> _*szociológusok és pszichológusok állították egybehangzóan, hogy a
> társadalmi nemi szerepeknek semmi közük a biológiához*_, ez maradi
> sztereotípia, a XIX. században például a fiúkat és a lányokat még
> egyformán öltöztették. Ezt _*egy kétes festménnyel támasztották alá,*_
> amely két szoknyás gyermeket ábrázolt. _*A kép forrását természetesen
> nem adták meg,*_ bízva abban, hogy az átlagnéző mindent elhisz
> bemondásra._*Valójában nem az a kérdés, hogy az előző századokban
> "lányos" ruhába öltöztek-e a fiúk
> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Portrait_of_King_Louis_XIV_and_his_Brother,_Duc_D%27Orleans.jpg>,
> hanem hogy másképp öltöztek-e, mint az akkori lányok.*_ Természetesen
> másképp, az előző korok hierarchikus társadalma sokkal több szintre
> tagolt, és külsőségekkel világosabban jelzett volt, mint a mai
> demokratikus társadalom. A társadalmi állást nem fényképes azonosító
> okmánnyal és lakcímkártyával, hanem öltözékkel igazolták_._ Gondoljunk
> csak arra, hogy az álruhás Mátyás királyt a történetekben nem arcról,
> hanem a királyi palástról vagy a pecsétgyűrűjéről "ismerik fel".
>
> _*A történelmi adatok gátlástalan manipulálása jól illusztrálja a
> gendermozgalom két belső ellentmondását*_:
> _*1. makacsul tagadja a biológiai tényeket; *_
> _*2. megkísérli kiiktatni a "maradi" keresztény szemléletet a
> megoldásból.*_ Az alábbiakban ezek következményeit elemzem.
>
> _*Mi következik a biológiai adottságokból, vagyis abból, hogy csak a
> nők képesek szülni és szoptatni?*_
>
> _*A társadalom fennmaradásához egy nőnek két gyereket célszerű szülnie
> (átlagban 2,2-t,*_ de ennyit talán egyszerűsíthetünk). Ezt a két
> gyereket _*célszerű némi ideig szoptatnia, és személyesen gondoznia,
> mondjuk, egy-egy évig*_. Ezalatt nem tud dolgozni, így _*az apa
> legalább két év szakmai előnyre tesz szert vele szemben. Ennyi még nem
> tűnik veszélyesnek, de a gyerekek évekig sokat betegeskednek,
> rendszeresen otthon kell velük maradni.*_ Maradhatna az apa is, ám ma
> nem nagyon teszi, ami legalább _*megduplázza a nő szakmai hátrányát*_.
> Egy kétgyermekes anya így már 4-6 évet veszít a férfiakkal szemben. A
> kisebbik gyerek _*10-12 éves koráig fokozottan igényli az anya
> jelenlétét a családban, ez 14-15 évre lehetetlenné teszi, hogy a nő
> komoly vezető szerepet vállaljon a cégnél.*_ Ha mégis megteszi,
> általában súlyos magánéleti árat fizet érte. _*Ez egyenesen
> levezethető a biológiai adottságokból.*_
>
> Mi következik abból, hogy a keresztények vonakodnak gazdasági
> vezetőkké válni?
>
> Miért nem marad otthon az apa a beteg gyerekekkel? Azért, mert a HR
> vezetőt (legyen férfi vagy nő) nem az ember, hanem a vállalat érdekli,
> ezért fizetik. _*A foglalkoztatáspolitikát nem az önkiteljesedés vagy
> a munka-család egyensúly szempontjai irányítják: a jó munkerő lelkes,
> odaadó, rugalmas, fiatal, terhelhető, alkalmazkodó, a magánélete nem
> szivárog be a szakmai tevékenységbe*_. _*A jó alkalmazott kiemelkedően
> teljesít, akár az önpusztításig hajszolható, aztán ha tönkrement,
> eldobható, menjen, és oldja meg egyedül a túlmunka okozta problémáit.*_
>
> Más lenne a helyzet, ha a vállalatokat keresztények irányítanák, de ma
> törpe kisebbségben vannak, ritkán vállalkoznak vezető szerepre. Úgy
> vélik, ez világi huncutság, nem az ő feladatuk, aztán csodálkoznak és
> méltatlankodnak, hogy a világ nélkülük nem úgy alakul, ahogyan szeretnék.
>
> _*Miért maradtak ki idáig a keresztények a gendermozgalomból?
> *_
> _*A gendermozgalom finoman szólva nem nyitott a keresztények
> részvételére, hiszen éppen őket vádolja a hagyományos családmodell
> által szerinte okozott esélyegyenlőtlenségért.*_ A keresztények pedig
> nem állnak be egy olyan mozgalomba, amely az ő szidásukból teremt
> magának tőkét._*Érzelmileg érthető, hogy a lelki értékeket előtérbe
> helyező messiáskövetők miért nem lesznek tömegesen cégvezetők, és
> miért nem formálják saját képükre a gendermozgalmat, logikailag
> viszont érthetetlen, közéleti szempontból kifejezetten káros.*_
>
> Egy keresztény többségű társadalomban kié legyen a vezetésbeli
> többség, ha nem a keresztényeké? Ki biztosíthat a társadalom
> fennmaradását szolgáló biológiai kereteken belül jobb és boldogítóbb
> helyzetet a nőknek, mint a keresztények? Szép épületeket sokan tudnak
> rajzolni, de hogy az ötletekből mi és hogyan építhető fel a jövendő
> generációk örömére, azt az építészmérnökök tudják._*A keresztények
> kétezer év alatt bebizonyították, hogy értenek a fenntartható jóléti
> társasalmak építéséhez és működtetéséhez, úgy helyes, hogy gender
> témában is megfelelő súlyt adjanak a szakvéleményüknek.*_
>
> _*Mit mondhatunk egy genderkonferencián vagy a genderírásokat kommentálva?
>
> Az üzenetünk ez lehet: a hagyományos családmodell a fenntartható
> társadalom kulcsfontosságú összetevője, a családmodell aláásása hosszú
> távon leépíti a társadalmat és a nyugati civilizációt.**A nők
> esélyegyenlősége fontos ügy, maximálisan, azaz a fenntarthatóság
> mértékéig biztosítandó, ehhez igazán a keresztények értenek.*_ A
> többiek laikus ötletekkel próbálkozhatnak, szakszerű felügyelet
> mellett. _*Az esélyegyenlőség legnagyobb akadálya ma a keresztény
> szemlélet hiánya a foglalkoztatásban, így jól felfogott társadalmi
> érdek, hogy minél előbb minél több keresztény vezető kerüljön a
> vállalatok élére.*_
> Bejegyezte: László Vértes
> <https://plus.google.com/104171344655916269433> dátum: 17:40
> <http://verteslaszlo.blogspot.hu/2014/02/keresztenyeket-gendermozgalom-elere.html>
> <http://www.blogger.com/email-post.g?blogID=8806782103092684322&postID=5469611722232001679>
>
> Címkék: Közélet
> <http://verteslaszlo.blogspot.hu/search/label/K%C3%B6z%C3%A9let>,
> politika <http://verteslaszlo.blogspot.hu/search/label/politika>
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20140303/50e8b37b/attachment.html
További információk a(z) Grem levelezőlistáról