[Grem] Tomka F.: A szexulis forradalomtl a gender-forradalomig
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2014. Jn. 27., P, 12:15:44 CEST
Bocs, nem ezt akartam kiküldeni, mert ezt még nem tanulmányoztam át,
kiemelve a lényeget. Megy a másik egy másik levélben, amit tényleg ki
akartam küldeni.
2014-06-27 12:14 GMT+02:00 Emoke Greschik <greschem at gmail.com>:
> 2009. július 11.
> A szexuális forradalomtól a gender-forradalomig
>
> Facebook
> <http://www.facebook.com/share.php?u=http%3A%2F%2Figen.hu%2Fagytakaritas%2F852-a-szexualis-forradalomtol-a-gender-forradalomig.html>
> iWiW
> <http://iwiw.hu/pages/share/share.jsp?u=http%3A%2F%2Figen.hu%2Fagytakaritas%2F852-a-szexualis-forradalomtol-a-gender-forradalomig.html>
> Twitter
> <http://twitter.com/home?status=A+szexu%C3%A1lis+forradalomt%C3%B3l+a+gender-forradalomig+http://igen.hu/xDk>
>
>
>
> *Szerző: Tomka Ferenc(A cikk eredeti - jegyzetekkel és részletesebb
> fogalommagyarázattal kiegészített - változata a Káposztásmegyeri
> Szentháromság Plébánia honlapján olvasható
> <http://www.kapmegyer.hu/?q=node/3847>.)*
>
>
> *XVI. Benedek pápa az emberi természetet, a házasságot, a családot
> fenyegető, azok létét megkérdőjelező ideológiával szemben emelte fel
> hangját 2008. XII. 22-én egyik évzáró beszédében: „Az egyháznak védelmeznie
> kell az embert az emberi természet leromolásával szemben.... Kötelessége,
> hogy az emberről, mint férfiről és nőről beszéljen, és megkövetelje a
> teremtés eme rendjének tiszteletben tartását...** Amit napjainkban a
> „gender" fogalma alatt sokfelé értenek, az lényegében az ember kiszakítását
> célozza** a teremtés, a Teremtő rendjéből.** Az ember maga akarja
> megalkotni önmagát, és saját lényét maga kívánja meghatározni. Ezzel
> ellenszegül **az igazságnak és a teremtő Léleknek...."*
>
> A Mexikói Katolikus Családkongresszus (2009. február) több előadása
> ugyancsak felhívta a résztvevőknek, valamint a katolikus egyház vezetőinek
> figyelmét, hogy világszerte megjelenik a „nemiség" fogalmának torzított
> használata, illetve hogy olyan lobbikkal állunk szemben, amelyek kétségbe
> vonják a házasságot, a családot, az életet. E támadással szemben az
> egyháznak is fel kell készítenie övéit.
>
> *1. „Gender" - egy kérdéses fogalom és elmélet*
>
> Vannak, akik pozitív, társadalomtudományi értelemben használják a gender
> fogalmat (pl. sok egyetemen). Mások fel sem figyeltek e fogalomra, s még
> kevésbé arra, hogy azt sokan már eredeti tartalmától eltérő meghatározással
> használják. De ha egyszer valaki felfigyel a kifejezésre, észreveszi, hogy
> a kifejezés e torzított használatával is találkozik újságokban, weblapokon,
> könyvcímekben, a hazai és európai törvényhozás körüli vitákban.
> A gender fogalom eredeti és pozitív értelme
>
> Az angol nyelv két rokon fogalmat használ a „nem" jelölésére. A „sex"
> kifejezetten a biológiai nemre vonatkozott, míg a „gender" „társadalmi
> nemet" jelent. A kifejezés utal az évtizedek óta megjelent szociológiai
> vagy antropológiai kutatásokra, amelyek rámutatnak, hogy a nemi szerepek
> (mint a férfiasság, a nőiesség) függenek a társadalmi körülményektől,
> illetve a gyermeki szocializációtól. Ilyen értelemben foglalkozik a
> gender-kérdéssel számos egyetem, tudományos intézmény.
>
> A gender fogalom mögé sorakozik sok pozitív kezdeményezés, amelyek a nők
> egyenjogúságáért vagy a homoszexuális hajlamú emberek hátrányos
> megkülönböztetése ellen küzdenek. Az ő alapvető célkitűzéseikkel minden
> humán és keresztény gondolkodású ember egyetérthet.
> A gender fogalom eltorzítása
>
> A radikális gender-feministák, a meleg szervezetek nagy része, illetve
> „gender" ideológusai azonban egy teljesen új ember- és társadalomképet
> akarnak megvalósítani: Szerintük a „nem" (gender) teljességgel a társadalom
> terméke. Az ember nem férfinak és nőnek születik (még ha biológiailag
> rendelkezik is ilyen adottságokkal), hanem csupán a család és társadalom
> elvárásai nevelik őt férfivá és nővé.
>
> A gender ideológia szerint az ember valamiféle semleges lénynek születik,
> akinek alapvető joga és képessége, hogy maga határozza meg nemét, szexuális
> kapcsolatainak formáját. (Az utódok létrehozatalának pedig, szerintük nem
> egyetlen útja a hagyományos házasság.) A gender-ideológia így eljut a
> nemek, sőt a család tagadásáig. Pontosabban: szerintük a nemek közötti
> egyenlőség elérésének feltétele a férfi és női nem, illetve a házasság és
> család megszüntetése. (E modell érthetőbb, ha ismerjük a marxi felfogást:
> Marx és Engels is kijelentették, hogy az emberiség-, illetve a nő
> elnyomásának központi helye a család. A teljes egyenlőség elérése,
> szerintük is, a család megsemmisítése által, és kommunák létrehozásával
> volna elérhető.)
> Az ideológia terjedésének első lépései
>
> A gender-ideológia képviselői tudatában vannak, hogy az imént idézett
> megfogalmazások a mai felnőtt generáció nagyobb részében ellenszenvet
> szülnének. Ezért - amint említettük - először a) a nők b) és a
> homoszexuálisok egyenjogúsításáról beszélnek, amellyel minden jóakaratú
> ember egyetért. c) De ezek mellett megjelenik az ideológia diktatórikus
> stílusa is.
>
> a) A nők egyenjogúsításának témájában először a férfiak és nők
> egyenlőségéről van szó. Az egyenlőség a számbeli egyenlőséget jelent:
> férfiak és nők azonos 50-50%-os arányban való képviseletét a társadalmi
> élet minden terén - függetlenül attól, hogy a nők (és férfiak) ezt akarják,
> kívánják vagy sem, függetlenül a rátermettségtől vagy érzelmi igénytől. A
> gender mainstreaming alapirányát vállaló vállalat, cég és intézmény az
> 50-50%-os számarány elérésére kötelezi magát.
>
> Távlatibb cél a nők 100%-os munkáltatása. Ennek legfőbb akadálya az
> anyaság és gyermeknevelés. Bár az irányelvek nyíltan nem vonják kétségbe a
> gyermekvállalás és -nevelés fontosságát, mégis minden stratégia arra
> irányul, hogy az anyák „felszabaduljanak" a teher alól. Nem szempont az
> anyai (és az apai) szerep egyedisége, nem szempont az sem, hogy a nők
> számára esetleg emocionális és egszisztenciális érték a gyermeknevelés vagy
> általában a családban végzett gondozó munka. (Hazánkban is többször
> elhangzott már, hogy az anyaság rabszolgává teszi az asszonyt,
> megakadályozza szakmai és társadalmi kibontakozását. Biztosítani kell
> tehát, hogy az anya hamar megszabadulhasson a gyermek és a család okozta
> terhektől. A pénzügyi szempont mellett a gender szemlélet is követeli, hogy
> meg kell rövidíteni a GYES-t, GYED-et, s a gyermekeket bölcsődében kell
> nevelni. (Vajon nem inkább a főállású, és megfelelően megfizetett anyaság
> választhatósága jelentené a nők egyenjogúságát? - kérdezhetjük.)
>
> b) A homoszexuálisok egyenlőségéről szólva, először tisztázni kell egy
> alapvető félretájékoztatást. A pszichológusok jelentős szárnyával valljuk,
> hogy e hajlamot illetően tudományosan nem igazolt, hogy az genetikus
> adottság volna, inkább fejlődési, szocializációs rendellenesség. Ezt
> bizonyítja, hogy néhány évtizede eredményesen gyógyítják is ezt az
> állapotot számos országban, sőt hazánkban is (bár a gyógyítási rendszerek
> kiépítettsége nem elegendő). A másik gyakori félretájékoztatás, hogy a
> népességen belüli arányukat gyakran nagyobbnak adják meg, mint a valóság;
> néha még 10% is jelent meg a sajtóban. Valóságos arányukat 2,5%-ra teszik a
> kutatók.
>
> A gender-ideológia fontos előkészítő lépése a homoszexualitásnak, mint
> önálló nemi valóságnak elfogadtatása, mert így beigazolódnék, hogy nemcsak
> két nem létezik, hanem legalább három. A távlati cél azonban ennél is több:
> a nemek teljes átstrukturálása. A pekingi konferencia ENSZ-jelentésének
> főszerkesztője, az ideológia képviselőivel egyetértésben kijelenti: hogy a
> férfi és női gender, „a társadalom konstrukciói", amelyeket meg kell
> szüntetni... „Nem két nem létezik, hanem öt: így nem férfiakról és nőkről
> kellene beszélnünk, hanem heteroszexuális nőkről és homoszexuális nőkről,
> heteroszexuális férfiakról, és homoszexuális férfiakról és
> biszexuálisokról" (és hatodokként a tranzvesztitákról, fűzik hozzá mások).
>
> A gender ideológia egyik leggroteszkebb állítása, hogy a homoszexualitás
> genetikus adottság; ezt sokszor halljuk. De egyidejűleg azt is állítják,
> hogy férfi és a nő viszont nem genetikus adottság alapján lesz azzá, csak a
> családi szocializáció, illetve a társadalmi elvárás alapján.
>
> Ilyen távlatban kell tehát megítélnünk, amikor felvonulásokkal, filmekkel,
> színdarabokkal, plakátokkal, iskolai rendezvényekkel propagálják a
> homoszexualitást, illetve védelmükben világszerte feltűnő megmozdulásokat
> szerveznek.
>
> c) A gender mainstreaming a kultúrában, a művészetben, etikában és főleg a
> pedagógiában főiránynak (=mainstream-nek) nyilvánítja saját
> értékrendszerét. Ez a jövendő nemzedék életkörülményei meghatározásáról és
> szellemi átneveléséről szól: az emberi érzelmek, értékek és vágyak
> formálásáról. Ez a szemlélet nyomatékosan befolyásolja a nyilvános és a
> pluralizmus értelmében folytatott dialógust - ENSZ szinten, EU-szinten is
> nemzeti szinten. Aki az ideológiától eltérő értéket vall (pl. nem
> „genderegyenlőséget", hanem a „nők védelmét és támogatását" követeli; aki a
> nemek alatt férfit és nőt ért, a nemiség alatt férfi és nő közötti
> általános vonzalom individuális megnyilvánulását; a nemi identitás alatt
> nőies és/vagy férfias vonások harmonikus integrálását a személyiségbe),
> ellenségnek bizonyul és az antidiszkrimináció nevében masszív támadásokban
> részesül. Minden tantervet és tankönyvet, a médiában és a művelődésben
> közölt tartalmat egyeztetni kell a gender elmélet „tanaival" és a
> melegmozgalmak követelményeivel.
>
> Agresszív stílusára jellemző, hogy fogalmakat alkot és terjeszt nagy
> erővel, amelyekkel a másként gondolkozókat gyilkos módon elítéli. Például
> homofobiával, heteroszexizmussal, „kétneműség-mátrix" represszív
> fenntartásával stb. vádolja a tőle eltérő vélemények képviselőit.
>
> A gender mainstreamingre szánt súlyos beruházások főleg az ideológiával
> konform törekvéseket illetik meg. Csak olyan kezdeményezés részesül
> támogatásban (EU-pályázat, vállalkozási projekt, nemzetközi program,
> fejlesztési iniciatívák), amit jóváhagy az erkölcsi gender-bíróság. Így
> akár nyílt konfrontáció nélkül is ki lehet szelektálni a másként
> gondolkozókat. Ami ettől az ideológiától eltér, az jobb esetben maradi
> álláspontnak számít, rosszabb esetben a társadalom békéjét veszélyeztető
> izgatásnak.
> 2. A „gender mainstreaming" irányelv ideológiai háttere
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Ha egy hagyományos vagy keresztény értékeken felnőtt ember, először hall e
> kérdésről, azt mondhatja: ez annyira abszurd, hogy nem lehet igaz. Sokak
> ilyen reakciója a gender sikerét is jelzi, amelynek - amint a tények
> mutatják - sikerült elérnie, hogy közel 15 év óta úgy sikerült
> előrehaladnia, hogy sokan tudomást sem szereztek róla. Tudnunk kell
> azonban, hogy a gender ideológia világszerte egyre terjedő mértékben
> jelentkezik. Megjelent filmekben, tv sorozatokban, a legkülönbözőbb
> újságokban és folyóiratokban, behatolt sok intézménybe, iskolába,
> egyetemre, és a legmagasabb törvényhozó testületekbe, és megjelent már
> törvények formájában is.
> A pekingi világkonferencia
>
> A gender új ideológiája, és annak követői különösen az ENSZ által
> rendezett 1995-ös pekingi női világkonferencián léptek a nyilvánosságra. A
> konferencia záródokumentumában vezették be hivatalosan a „gender
> mainstreaming" kifejezést; vagyis a „társadalmi nem" fő irányként való
> érvényesítését. A gender mainstreaming, mint a nők, a melegek,
> biszexuálisok, transzszexuálisok elismeréséért, egyenrangúságáért, és a
> kérdés hirdetéséért folytatott „fő-áramlat" jelenik meg.
>
> Ennek megfelelően (a hagyományos értékek képviselőinek tiltakozása
> ellenére) a csúcstalálkozó dokumentumából többségében kiiktatták ezeket a
> kifejezéseket, hogy apa, anya, feleség, férj, mert ezek túlhaladott,
> konzervatív nézeteket sugallnak. A „nem" (sex) fogalmát (amely a
> természetes kétneműséget fejezi ki) pedig kicserélték a gender fogalomra,
> amely semmilyen nemhez nem kötődik, és tetszés szerint megváltoztatható.
>
> A konferencián jelenlevők, és a gender-ideológiára szavazók önmagában is
> jelzik a kérdés súlyát: hiszen a világ számos országából voltak ott
> nőmozgalmak (és természetesen leszbikus nőmozgalmak) képviselői, köztük
> egyetemi tanárok és magas rangú politikusok.
> A pekingi konferenciát követő évek
>
> A Pekingi Cselekvési Platform elérte, hogy ajánlása már 1995-ben
> kötelezettséggé vált: 1995-ben az ENSZ - az emberi egyenlőség elve alapján
> - elkötelezte magát a gender mainstreaming elmélet mellett; - azaz, hogy a
> nemek (gender) közötti egyenlőségért küzd
> 1996-ban követte őt az EU,
> 2000-ben a német szövetségi kormány, majd más országok.
>
> 2006. január 11-én az Európai Parlament elfogadta a homofóbiáról szóló
> határozatot. Ez arra szólít fel, hogy Európa országaiban legyen büntetendő
> cselekmény, ha valaki félelemmel, „idegenkedéssel szól a
> homoszexualitásról, illetve a leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű
> személyekről, mert ez a rasszizmushoz, az idegengyűlölethez, az
> antiszemitizmushoz hasonló magatartás". - Azon személyek számára pedig,
> akik nem értenek egyet a nemek átstrukturálásával, meg is alkották a
> megbélyegző neveket: ők a homofóbok, a „homofóbia" képviselői, vagy
> „heteroszexisták". Az idézett EU javaslat sürgeti a tagállamokat, hogy
> tartsanak oktató jellegű tájékoztatásokat és a homofóbia elleni kampányokat
> az iskolákban, az egyetemeken és a médiában, továbbá közigazgatási,
> bírósági és jogalkotási eszközök révén erősítsék a homofóbia elleni harcot.
>
> 2008. február 13-án az EU útmutatót adott munkatársainak hogy ne
> használjanak nemekre utaló kifejezést (pl. nem mondják azt, hogy tanárnő
> vagy tanár, helyette mondják azt, hogy „tanerő", nehogy sértő legyen a
> kifejezés azokra, akik sem férfinak sem nőnek nem érzik magukat.)
>
> 2008. szeptember 3-án az Európai Parlament döntést hozott, hogy a
> tankönyvekből, számítógépes játékokból, marketingből, plakátokról száműzni
> kell a sztereotip férfi és női magatartásformák megjelenítését - Tehát ne a
> nő varrjon, vagy főzzön a képen, hanem a férfi, ne a férfi vezesse a
> motort, hanem nő. (A gender ideológia szerint lehetővé kell tenni, hogy
> mindenki maga válassza meg nemét. Ezért a gyermekeket nem szabad nővé vagy
> férfivá nevelni.)
>
> 2009-ben az Egyesült Államok írt alá egy ENSZ-nyilatkozatot, mely a
> (szabad) szexuális orientáció egész világra kiterjedő védelmére szólít fel.
>
> A következőkben néhány kiragadott példával szemléltetjük a gender
> gyakorlati megvalósulását a hétköznapokban.
>
> Több országban pl. az Egyesült Államokban, Kanadában, Németországban,
> Spanyolországban valamely kötelező iskolai tárgy (pl. etika) részévé tették
> a gender mainstreaming elméletet. Spanyolországban a tananyagban az áll,
> hogy a házasság nem tételezi fel a nemek különbözőségét. Angliában egyes
> elemi iskolákban megtiltották, hogy használják az apa vagy anya szavakat,
> mert ez diszkriminatív.
>
> Hasonló hírek sokaságáról olvashatunk, a világ különböző országaiból: mint
> az Egyesült Államok, Kanada, Brazilia, Anglia, Németország stb.
>
> Anglia, Bécs és Bajorország egyes óvodáiban is megszüntették a lányos,
> illetve fiús játékokat, illetve bevezették, hogy a fiúkat lányos, a
> lányokat fiús játékokra tanítsák, hogy így „nemi identitásukat"
> kiegyensúlyozottá tegyék. - Világszerte egyre több formában (iskolai
> oktatásban, filmekben, írásokban, törvényekben) jelenik meg a
> homoszexualitás, mint normális alternatíva. Több országból érkeznek hírek,
> hogy a hagyományos vagy keresztény értékek védőit támadások, esetleg
> törvényes elmarasztalások érik.
>
> Több országban megkezdték a nemi felvilágosítást, már 10 éves kortól -
> hiszen így lehet csak megakadályozni, hogy a serdülő gyermek teherbe ne
> essék. De a felvilágosítás nem a családi életre nevelésről szól, hanem csak
> egy témáról: hogyan kell védekezni a foganás ellen.
>
> Nagy-Britanniában a gyermekek szexuális nevelését összehangoló brit
> szervezet (Sex Education Forum) erőteljesen szorgalmazza a 11 éven felüliek
> számára felállított iskolai szextanácsadó központok további terjesztését.
> Jelenleg a brit középiskolák harmadában már diszkrét abortusz-tanácsadás is
> elérhető a diákok számára. A Connexions nevű kormányzati ifjúsági
> tanácsadói szolgálat pedig olyan segélyvonalakat és szervezeteket reklámoz,
> ahol a tanácsadók a felnőtt paciensekre is vonatkozó titoktartás mellett
> dolgoznak, vagyis kiskorúak esetében a szülők tudta nélkül biztosítanak
> hozzáférést különböző terhességmegszakítási módszerekhez, köztük
> abortuszhoz is. Az oktatási, gyermek- és családügyi minisztérium tavalyi
> jelentése szerint a szexuális nevelésnek „világos kapcsolatot kell
> teremtenie a fiatalok felvilágosítása és a nemi egészségügyi ellátás
> között, és meg kell tanítania a fiatalokat, hogyan vehetik igénybe ezeket a
> szolgáltatásokat."
>
> A brit reklámetikai felügyelőség új tervezete főműsoridőben is
> engedélyezné abortuszklinikák és óvszergyárak hirdetéseit a rádióban és
> televízióban. Jelenleg egyetlen tévécsatorna kivételével este 9 óra előtt
> tilos az óvszerreklám. Azonban például az egészségtelen ételek reklámozása
> továbbra sem lesz engedélyezett a 16 éven aluliak részére.
>
> Az angliai szocialista kormány 2009-ben bejelentette, hogy 2010-ben
> érvénybe akarnak léptetni egy törvényt, mely szerint az egyházak
> kénytelenek lennének munkatársként elfogadni aktív homoszexuálisokat és
> transzexuálisokat, nevelőintézményeikben való munkára is, az egyenlőségről
> szóló törvényjavaslat szerint.
>
> Németországban előrehaladott a folyamat. Berlin, München, Hamburg
> városokban pl. tanácsadó füzetet adtak ki középiskolás pedagógusok számára
> „leszbikus és meleg életformák" átadásának módjáról: hogy miként lehet
> ezeket vonzóvá tenni biológia, etika, történelem, társadalmi ismeretet vagy
> akár nyelvi órákon.
>
> A Német Családügyi Minisztérium alá rendelt Egészségügyi Felvilágosító
> Központ kiadott egy brossurát 1-3 és 4-6 éves gyermekek szülei számára
> 650.000 ingyenes példányban, országos terjesztés céljával. Az 1-3éveseknek
> írott elemzi, milyen jelentős a kisgyermekek számára a simogatás, és
> felszólítja a szülőket, hogy rendszeresen simogassák, csókolgassák
> gyermekeik nemi szerveit. Nyúljanak bele a lányok hüvelyébe és simogassák
> azt, s így irányítsák őket a gyönyörszerzés ilyen formái felé. A
> nagyobbaknak íródott könyvecske sok egyéb hasonló ötlet között kijelenti,
> hogy jó, ha a gyermek már kisgyermekkorban megtanulja az önkielégítést,
> valamint ha megtanulja azt, hogy a szülők nem csak a heteroszexuális
> kapcsolatot tartják normálisnak. A témával szinkronban jelentek meg játékos
> és énekes füzetek is gyermekek számára, amelyek segítséget nyújtanak, hogy
> a nemi testrészekről énekelhessenek a gyermekek.
>
> 3. A gender mainstreaming előzményei, feltételei és következményei
> hazánkban
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Hazánkban, úgy tűnhet, még csak az első lépéseknél tartunk. A női
> egyenjogúság olyan hirdetésénél, amely az anyaságot, a gyermeknevelést
> kényszernek, rabszolgaságnak mutatja be; vagy amely a férfiak és nők
> 50-50%-os arányát szeretné bevezetni minél több területen. Megszületett a
> törvény, amely a homoszexuális kapcsolatokat legalizálja.
>
> De ha mélyebben belegondolunk, már régen nemcsak az első lépéseknél
> járunk. Ha áttekintjük a témával kapcsolatos törvényeket, illetve
> elemezzük, milyen szemléletet ad át ma egy gyermeknek, egy fiatalnak a
> média, az internet, esetenként az iskolai oktatás, látnunk kell, hogy a mi
> gyermekeink is az emberi és keresztény értékek alapvető tagadását
> szívhatják magukba, ha tudatosan nem védjük őket.
> Az utóbbi éveknek a témával kapcsolatos törvényei
>
> A nemiség, illetve a társadalom liberalizálására már számos törvény
> született. Elhagyva az abortusszal és eutanáziával kapcsolatos törvényeket
> vagy javaslatokat, lássunk néhány egyéb, témánkat érintő törvényt,
> amelyekről keletkezésük korában bizonyára tudtunk, de aztán elfeledtük
> őket. Közben pedig, új és új törvények születtek - egyre nagyobb számban.
>
> 2002-től hatályon kívül helyezték a BTK 199.§ és 200. § cikkét. Ettől
> kezdve nem számít bűncselekménynek a 14 évet betöltött azonos neművel való
> szexuális viszony. (Ez ideig az ilyen viszony 14 év felett csak különböző
> neműek esetén volt büntetlen, a 14-18 év közötti azonos neműek esetén
> büntetendő cselekmény volt.) S míg az ilyen cselekményt eddig „természet
> elleni fajtalanságnak" nevezték, ezt a fogalmat eltüntette a törvényhozás.
>
> 2003, illetve 2004-ben módosították a gyermekek, illetve diákok jogairól
> szóló 1993-as LXXIX. törvényt. S ez ugyancsak témánkhoz tartozik. Lényege,
> hogy a pedagógus nem közölhet a gyermekek szüleivel olyan adatot, amely
> „súlyosan sértené vagy veszélyeztetné a gyermek, tanuló érdekét". A
> megfogalmazás rugalmasnak is felfogható, de nyilvánvaló lépés a szülők
> nevelési jogainak és kötelességének korlátozása felé.
>
> 2003. március 1. óta jelentősen módosultak a kábítószerrel kapcsolatos
> bűncselekmények (terjesztés, fogyasztás, előállítás stb.) büntetési
> tételei, valamint különösen a büntethetőséget megszüntető okok szabályai.
> Aki csekély mennyiségű kábítószert saját használatra termeszt, előállít,
> megszerez vagy tart, az nem büntethető, ha 6 hónapig gyógykezelteti magát.
> (Hogy mi számít csekély mennyiségnek, arról nem szól a paragrafus.)
>
> 2006-ban, számos országos tiltakozás ellenére jóváhagyták az 1997. évi
> CLIV. törvény 187. §-ának változtatását a sterilizációról, művi meddővé
> tételről. Korábban erre csak egészségügyi vagy családtervezési okból
> kerülhetett sor, a betöltött 35. év vagy három vér szerinti gyermek volt az
> előfeltétele. Most feltételek nélkül 18. évesen bárki kérheti a
> sterilizációt.
>
> 2007. VI. 1-től az Európai Unió 2004/68/IB határozatát átvették a büntető
> törvénykönyvbe: Aki tizennyolcadik életévét be nem töltött személyről vagy
> személyekről pornográf felvételt megszerez, tart, bűntettet követ el, és
> három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. A kormány javasolta,
> hogy a 18-éves korhatárt szállítsák le 14 évre. Azaz ne legyen büntethető,
> ha valaki 14-18 év közötti személyről annak beleegyezésével, saját
> használatra készít vagy tart pornográf felvételt. (Ezt a javaslatot végül
> nem hagyták jóvá.)
>
> 2009. áprilisában jóváhagyták a bejegyzett élettársi kapcsolatról szóló
> törvényt, ami már kiterjed a homoszexuálisokra is.
>
> 2008. őszén kezdődött meg az új polgári törvénykönyv parlamenti vitája,
> amely még tart. Míg a Rákosi-rendszerben született törvény előírta a
> házastársak egymás iránti hűségét, a mostani javaslat csak együttműködést
> kér a házastársaktól, hűségről nincs szó többé. A házasság megszűnésének
> okai között pedig, megjelenik a házastárs nemének megváltoztatása. (Ez azt
> sugallja, mintha a nem változtatása olyan gyakori lenne, mint a többi
> megszűnési ok - halál, bírósági vagy közjegyzői bontás.)
>
> Itt említhetjük, hogy újsághírek szerint a magyar Szociális és Munkaügyi
> Minisztérium az uniós Progress program keretében pályázatot nyert, és
> szerződés kötött az Európai Bizottsággal a gender mainstreaming tananyagok
> kidolgozására. Nem világos, hogy ezzel is kapcsolatos-e vagy csupán a
> korábbi „szexuális forradalom" része, mindenképp több budapesti iskolában
> megjelentek az előadások a homoszexualitás és a szabad-szex propagálására
> (ezek lényeges elemei a gender forradalomnak).
>
> Továbbá: Magyarországon 2009 januárjában a közép-kelet-európai hajdani
> szocialista országok közül elsőként alakult meg az UNIFEM-ért Magyar
> Nemzeti Bizottság. Az egyesület első konferenciáját a nők és férfiak
> esélyegyenlőségén alapuló költségvetés (gender budgeting) külföldi
> tapasztalatairól és magyarországi adaptációjának lehetőségeiről tartotta. A
> konferenciát Dobrev Klára, az egyesület elnöke nyitotta meg. Itt hangzott
> el, hogy „Magyarországon elengedhetetlen a gender szakértelem fejlesztése
> és kiterjesztése az államigazgatásban, annak érdekében, hogy a nők és
> férfiak társadalmi egyenlősége megvalósuljon az élet valamennyi területén."
> (A női egyenjogúság olyan elv, amellyel egyet is értünk. A baj, hogy
> tudjuk: a nemzetközi gyakorlat tanúsága szerint a folyamatnak ez csak az
> első lépése.)
> Egyéb helyek, amelyek a szexuális, illetve a gender-forradalom szemléletét
> közvetítik
>
> Az internetnek és a tv-nek, egyes újságoknak a gyermekeket, a fiatalokat
> romboló hatásairól többször esik szó (s ma már hasonló eszköznek számít a
> mobil telefon is). Az egész társadalom látásmódját kívánják és képesek
> alakítani a ruhátlanság különböző fokozataival az utcai plakátok. A
> plakátok közt Budapesten 2009-ben megjelent már a gender sokneműség jogát
> hirdető plakát is.
>
> E látványos jelzések mellettük fel kell figyelnünk a „tini" lapokra is.
> Szülők gyakran nem veszik észre, mit tartalmaznak a 10-12 éves gyermekeknek
> már járó „tini" folyóiratok (ilyen jól hangzó címekkel, mint pl. „100xSzép"
> vagy „Magyarország elsőszámú tinimagazinja - kiadja az Euromédia Bt"). Ezek
> pedig elmagyarázzák a tizenévesnek, hogy ha egyszer megkapta hozzá a
> hormonokat, joga van a szexuális élvezetekhez, önmagával vagy mással (és
> azonos neművel). Elmondják, milyen módszerekkel szerezhet a tizenéves
> szexuális gyönyöröket magának vagy másnak, hogyan tud óvszert szerezni
> (úgy, hogy szülei ne tudják meg), vagy pl. hogyan tudja szüleit leszerelni,
> ha azok akadékoskodnak. (A házasság távlatáról, szépségéről nem olvashatunk
> e lapokban.) A gyermekmeséknek ilyen irányú megváltoztatása is elkezdődött:
> megjelentek a homoszexuális irányultságú mesék pl. Csipkerózsikának
> Csipkejózsikára való átírása segítségével.
>
> Számos magyar közép- és egyéb iskolában megkezdődtek a homoszexualitást
> „bemutató-védő" napok. Amint hangsúlyoztuk, szükségesnek tartjuk, hogy a
> homoszexuális hajlamú emberek tiszteletére, a velük való együttérzésre
> neveljünk. És látszólag erről is szól a legtöbb első találkozó. De
> egyidejűleg fel kell hívnunk minden jóakaratú ember és szülő figyelmét,
> hogy a homoszexualitás érdekében folytatott kampányoknak súlyosan káros
> következményei lehetnek gyermekek, serdőlők számára. Sok ember biszexuális
> hajlamú. Ha egy biszexuális hajlamú, illetve szexualitás érlelődésének
> elején tartó serdülő - a maga nagyon hullámzó érzelmi helyzeteiben - az
> egyoldalú propaganda hatására elkezdi kipróbálni a homoszexuális
> kapcsolatokat, kárára lesz emberi fejlődésének. Gyermekeinket pedig sok
> oldalról érik ma ingerek, biztatások, hogy próbálják ki a szexuális
> érdekességeket. A szélsőséges gender ideológia viszont meg lesz elégedve
> ezzel a fejleménnyel, hiszen számára az emberi szabadság lényegéhez
> tartozik, hogy ki-ki maga választhassa, esetenként változtathassa meg
> nemét. És ilyen módszerekkel mindenképp eléri - a külföldi adatok szerint
> is - hogy növekedni fog a homoszexuálisok aránya.
>
> Megjelent már magyar tankönyv is a témában. Ebben szerepel az állítás:
> hogy „nem annyira biológiai meghatározottságunk miatt viselkedünk nőként
> vagy férfiként, mint inkább bizonyos társadalmi elvárások és régi
> hagyományok következtében". A homoszexualitásról szólva pedig a könyv azt
> írja, hogy a „heteroszexizmus" (vagyis akik szerint csak a férfi és a nő
> közötti házas kapcsolat a normális) hasonlítható a rasszizmushoz, amely
> alacsonyabb rendűnek nyilvánít egyes fajokat.
>
> A korai gyermekkori szexuális felvilágosítást több hazai cikk is igényelte
> már, illetve a híradások szerint a 2010. évtől a 14 éves gyermekek kezükbe
> kapnak egy felvilágosító füzetet. Helyeselhetjük ezt, ha az emberi és
> házastársi kapcsolatok távlatában „világosítja fel" a fiatalokat, de
> súlyosan károsnak, ha csupán a szexuális védekezésre szorítkozik (mint a
> mai gyakorlat általában teszi), s ezzel még korábbra tolja a szexuális
> érdeklődés felkeltését, pontosabban a 13-14 éves gyermekek indítást kapnak
> a felelőtlen (és immár „biztonságos") szexuális élvezetek kipróbálására.
> 4. Elképzelhető az erkölcs, a család, az ember ilyen mértékű megtámadása?
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Aki először hall a gender témáról, azt mondja: elképzelhetetlen, hogy
> ennyire alapjaiban meg lehessen támadni az embert, a családot, a
> társadalmat.
>
> Az utóbbi évtizedekben az emberiség és a kereszténység sok olyan eseményt
> átélt már, amelyet néhány évtizeddel korábban alig tartott elképzelhetőnek.
> Idézzünk fel - válaszként a címben felvetett kérdésre is - egy témánkhoz
> szorosan kapcsolódó példát. Mire volt képes az úgynevezett „szexuális
> forradalom" 40-50 év alatt?
>
> Az 1960-as években a szexuális forradalom az ember, a szerelem és a
> házasság felszabadulását hirdette meg - a korábbi (vallási vagy humán)
> erkölcs béklyóival szemben. Néhány évtized alatt képes volt elvezetni a
> nyugati társadalmakat a „halál kultúrájának" útjára, a szakadék széléig.
> Napjainkban a nyugati társadalmak legsúlyosabb testi és lelki betegségei az
> önző gyönyör-keresésből, illetve a kiegyensúlyozatlan emberi és családi
> kapcsolatokból fakadnak. - Miközben korunk egészséges fiataljai is álmodnak
> a szép párkapcsolatról, házasságról, családról (és hazánkra ez különösen is
> jellemző), társadalmaink jelentős része „bevette" a szabad szerelem hamis
> ígéreteit. Ennek eredményeképp a házasságok 50-60%-a felbomlik;
> pontosabban, ha az összes párkapcsolatokat tekintjük (beleszámítva a
> próbaházasságokat vagy valamiféle tartósság reményében megkezdett
> kapcsolatokat), ezeknek mintegy 60-70%-a bomlik fel. Mindennek a
> gyermekekre és szülőkre való gyilkos lélektani hatása közismert. Azt pedig
> valóban kevesen hitték el néhány évtizede, hogy az un. katolikus
> országokban pl. Olaszországban is hasonló mértékű lesz a válások aránya, s
> hogy a gyermekvállalás mértéke a 40 év előttinek felére essék vissza.
>
> Ezt tudta elérni a szexuális felszabadítás néhány évtized alatt. A
> gender-forradalom pedig a szabadság újabb fokozását ígéri...
> 5. Keresztény válasz a nemek közti egyenlőség és a gender égető kérdésére
>
>
>
>
>
>
>
>
> A szeretet párbeszéde...
>
> Egy ilyen súlyos helyzetben is tudnunk kell keresztény módon cselekedni, s
> törekedni a keresztény szellemű párbeszédre. Amint Marx és Lenin, illetve a
> kommunizmus követői között is voltak jóindulatú emberek, akik az emberi
> egyenlőség ideálja miatt csatlakoztak a gyilkos diktatúrává vált
> rendszerhez, hasonlóan van ez ma is. Sok jóindulatú embertársunk
> csatlakozik ehhez a neomarxista ideológiához, amelynek a marxizmushoz
> hasonlóan ugyancsak egy utópista egyenlőség a címlapokon feltüntetett
> célja: a nők és a homoszexuális hajlamú emberek egyenlővé tételének
> vágyával. Személyes kapcsolatokban ezért is mindig a tisztelet hangján,
> embertársunk jóindulatának feltételezésével kell a témáról párbeszédet
> kezdenünk.
> Cselekvés és a közösség megerősítése
>
> Mivel azonban itt az emberi nem, a családok, a gyermekek megrontása a tét,
> a keresztény embernek meg kell ragadnia minden lehetőséget, hogy
> tiltakozzon, szembeszálljon ezzel a folyamattal, ahogyan egyházunk ma
> világszerte tiltakozásokat szervez.
>
> Minden keresztény felelős a maga helyén: lelkipásztorok és hitoktatók,
> közösségvezetők és szülők. Egyrészt le kell lepleznünk a lépésről lépésre
> belopódzó gender ideológiát a ránk bízottak - gyermekeink, plébániánk
> tagjai - előtt, és fel kell hívnunk erre minden jóindulatú ismerősünk
> figyelmét is. Másrészt tiltakoznunk kell! Ha a szülők arról hallanak, hogy
> egy iskolában a gyermekeket félrevezető vagy megrontó előadásokat tartanak,
> kötelességük összefogni, és tiltakozni. Amikor azt tapasztalják, hogy a tv
> csatornáin a gyermekek által nézett időben, vagy egyenesen
> gyermek-műsorokban kiskorúak számára súlyosan káros műsorokat sugároznak,
> vagy amikor a gyermekeknek, tinédzsereknek szánt lapok telve vannak ilyen
> témákkal - össze kell fognunk, és tiltakoznunk kell.
>
> Mindezen teendők mellett a legfontosabb: gondoljuk át, hogyan indult
> útjára az Egyház, s hogyan tudott megmaradni egy pogány világban; és szólni
> a halálos üldöztetések között is környezetéhez. - Az első keresztények
> életének vezér-elve volt: „szeressétek egymást, ahogy én szerettelek
> titeket. Arról fognak megismerni titeket, hogy szeretitek egymást." - Mert
> „ahol ketten vagy hárman összejöttök az én nevemben én ott vagyok
> közöttetek". (Jn 13,34; Mt 18,20) - Az egyház annyiban és ott tud
> továbbélni, amennyiben és ahol megéli a Krisztus akarta szeretetközösséget.
> Ha a keresztény szülő meg szeretné védeni gyermekét a szexuális vagy a
> gender forradalom rombolásától, tudnia kell: a keresztény közösség képes őt
> Jézus erejében megvédeni. Ugyanezt kell tudnia minden lelkipásztornak.
>
> Végül a hívő ember bizonyossága, hogy Isten saját képe másának teremtette
> az embert. A személyes és társas élet szabályai oly mélyen az ember lelkébe
> vannak írva, hogy sem a keresztényüldözések, sem a múlt század kommunista
> vagy náci diktatúrái, sem a jelen liberalizáló áramlatai nem voltak képesek
> kiölni azokat. Az ember ma is keresi az örök értékeket. Egyházunk küldetése
> (minden értékeket védő és családot szerető embertársunkkal együtt), hogy
> megőrizze az örök emberi és isteni értékeket, és adja tovább azokat a
> következő nemzedékeknek.
>
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20140627/560ea64e/attachment.html
Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl