[Grem] Pnksdvasrnap - evanglium

mihly kiss kissmihaaly at gmail.com
2014. Jn. 13., P, 16:09:07 CEST


Köszönöm, Emőke. Fáradozásodért megkülönböztetetten téged ismételt
elismerés illet, – levélváltásunk a Listán úgyszólván kettesben zajlott
egyébként is. Köszönetem valamelyest feszengő, pironkodó. Legutóbbi leveled
olvasván csaknem szégyenkezni kezdtem: nem oktondi piszkálódás-e a
részemről oly elemi elvi mozzanatra mutogatnom, ami – soraid ezt látszanak
igazolni – időtlen ideje mindenkinek magától értetődik, már kár rá szót
vesztegetni, közhely. Alapvetően ugyanazt valljuk, veszem észre végre
valahára, csak én ugyanerről úgy gondolom: nem lehet elégszer
feleleveníteni, újra elismételni a köztudomásnak.


Származásilag – ezt vallom én is – ugyanazok volnánk: emberek. Különféle
nacionálé-címkék, más-más népnevek, csoportelnevezések fedőneve alatt
említjük egymást, tartjuk nyilván magunkat: a legváltozatosabb
hagyományokat éltető és megújulásokat szorgalmazó ügybuzgalomban
munkálkodókat, - de ettől még származásilag nincs köztünk differencia.
Egyetértek. Eredetileg ugyanabból kifolyólag lettünk emberré, eredendően
ugyanazért vagyunk emberek: leszármazottak, emberszármazékok. A mieink, a
sajátjaink, a velünk egyívásúak, a véreink leszármazottai, sorstársai.


Rájuk ütünk – hozzájuk hasonlítunk az ijedősségben is. Félnivalónk pedig
őtőlük ugyanannyi, mint amennyi bennünk magunkban nyugtalanító lehet – az ő
számukra.


Üdv (a szerver mielőbbi megreparálása reményében is):

KM.






2014. június 13. 0:03 mihály kiss írta, <kissmihaaly at gmail.com>:

> Köszönöm.
> Üdv: KM.
>
>
> 2014. június 11. 18:41 Emoke Greschik írta, <greschem at gmail.com>:
>
> Kedves Misi!
>> Utánanéztem. Az általunk hivatkozott evangéliumot János apostol írta.
>> Simon Péter testvére, eredetlieg mindketten zsidó halászok, majd Krisztus
>> (zsidó) tanítványai (továbbra is zsidók, csak Krisztus-hívő zsidók).
>> Biztos, hogy nem egy népcsoportot akart megbélyegezni, hanem a zsidó
>> vallásúaktól való félelemre utalt, akik már Kriisztust istenkáromlás
>> vádjával keresztre feszíttették. A Szentlélek adta bátorsággal pünkösd
>> után, pedig a tanítványok (származásilag továbbra is zsidók) bátran
>> hirdették, hogy Krisztus az Isten Fia és feltámadt.
>> Szeretettel,
>> Emőke
>>
>>
>> 2014-06-11 18:34 GMT+02:00 Emoke Greschik <greschem at gmail.com>:
>>
>> Kedves Misi!
>>> Tehát azt gondolod, hogy az evangélista, aki az idézett evangéliumot
>>> írta, a zsidó népet akarta megbélyegezni, gyanúba keverni, miközben ő,
>>> tehát az evangélista is zsidó volt valószínűleg, és az összes tanítvány
>>> is?
>>> Az én értelmezésemben itt a "zsidó" - a zsidó főpapokra vonatkozik, akik
>>> 5-6 héttel korábban Kri tasztust is keresztre feszíttették, és később a
>>> tanítványok egy részét is börtönbe csukatták, majd kit így kit úgy
>>> keresztre feszíttettek, kivégeztettek.
>>> Szeretettel,
>>> Emőke
>>>
>>>
>>> 2014-06-11 18:27 GMT+02:00 mihály kiss <kissmihaaly at gmail.com>:
>>>
>>> Kedves Lista!
>>>>
>>>>
>>>>  Egy egész népet – bármelyiket, akár csak egy elejtett félmondat
>>>> erejéig – könnyelműen általánosító ítélettel („féltek tőlük”) rossz hírbe
>>>> hozni, s így az embercsoport ilyeténképpen megbélyegzett nevén szólítható
>>>> minden egyes egyedét megalapozatlan, makacs gyanúba keverni éppoly
>>>> értelmetlen, mint ártalmas cselekedet. Lélekölő.
>>>>
>>>>
>>>> Jó emberek, az Isten szerelmére: vegyétek ezt észbe!
>>>>
>>>>
>>>>  KM.
>>>>
>>>>
>>>> 2014. június 11. 11:49 Emoke Greschik írta, <greschem at gmail.com>:
>>>>
>>>>
>>>>> Tartalmas, sőt a számomra gyönyörűen megfogalmazott gondolatokat
>>>>> követően, még ez a mondandóm maradt:
>>>>>
>>>>> Kedves Misi, két kérdéssel zárod a viszálykodás szomorú jelenségéről
>>>>> való gondolataidat:
>>>>>
>>>>>  *"Mi volt az a csoda? És mit is remélnénk még tőle?"*
>>>>>
>>>>>
>>>>>  *Szerény!! * teológiai ismereteim szerint:
>>>>>
>>>>> Pünkösd csodája a 3. isteni személy (a Szentlélek) eljövetele volt.
>>>>> Krisztus (a 2. isteni személy: a Fiú) megígérte ezt mennybe menetelekor.
>>>>>
>>>>> További pünkösdi csodák: pl. konkrétan pünkösdkor a nyelvek csodája
>>>>> (tehát megértették egymást a különböző nyelvű népekből származó emberek),
>>>>> és ettől kezdve a halált is felvállaló bátorsággal hirdették a tanítványok
>>>>> Isten országát.
>>>>>
>>>>> S mit remélhetünk? Az örök életet, ha nemcsak hallgatjuk, de valóra is
>>>>> váltjuk a krisztusi tanítást (ha nem teljesen tökéletesen is, akkor a
>>>>> tisztítótűz után).
>>>>>
>>>>> Üdvösségünkért küzd az egyház is transzcendens erővel felruházva. Az
>>>>> egyház gyarlóságainak, bűneinek dacára sem vehet rajta végleg erőt a
>>>>> gonosz, mert az egyház Krisztus misztikus teste.
>>>>>
>>>>> Erre az isteni hatalmára ezen evangéliumi részletben is történik
>>>>> utalás: *„Vegyétek a  Szentlelket!  Akinek megbocsátjátok bűneit, az
>>>>> bocsánatot nyer,  s akinek nem bocsátjátok  meg, az nem nyer bocsánatot.”*
>>>>> - az oldás és kötés hatalma (gyónás, házasság szentsége).
>>>>>
>>>>>
>>>>> Szeretettel,
>>>>>
>>>>> Emőke
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2014-06-10 21:54 GMT+02:00 Dorka Szász <szaszdorek at gmail.com>:
>>>>>
>>>>>> Sziasztok! :)t
>>>>>>
>>>>>> Nagyon érdekes gondolatok hangzanak el, és szerintem mindegyik
>>>>>> árnyalja az egészet - azt a képet, amit Isten adott elénk ebben a
>>>>>> történetben is, és amit szerintem mi a véges emberi tudatunkkal oly kevéssé
>>>>>> tudunk felfogni, hiszen annyival magasabbak az Ő gondolatai és útjai a
>>>>>> mieinknél, mint az ég a földnél. Szerintem különlegesen nagy ajándék,
>>>>>> amikor együtt gondolkodunk Isten tetteiről, szavairól, mert mindegyikünknek
>>>>>> mást világít meg Önmagából, és így a többieken keresztül sokkal gazdagabb
>>>>>> ajándékát áraszthatja ki ránk, mint amikor egyedül hallgatjuk Őt, bár az
>>>>>> olyan alkalmaknak is nagy, fontos szerepe van. :)
>>>>>>
>>>>>> Szerintem igenis óriási bátorítás az a vonulat is, amit Misi kiemelt,
>>>>>> mert mint ahogy Emőke is írta, az apostolok nagy része mártírhalált halt -
>>>>>> de az egy folyamatnak a vége volt. Először azt kellett vállalniuk, hogy
>>>>>> lesznek, akik nem értenek egyet velük. Aztán azzal kellett szembenézniük,
>>>>>> hogy néhányan igenis nyíltan szemben állnak velük - méghozzá egyre többen,
>>>>>> igazán befolyásos emberekkel a soraikban. Ezek után a fizikai bántalmazások
>>>>>> is reális fenyegetéssé váltak az életükben, majd a mártírhalálban fejezték
>>>>>> be a földi szolgálatukat Istenben.
>>>>>> Én már gyakran találkoztam azzal a helyzettel, hogy ki kellett állnom
>>>>>> a hitem mellett azzal a tudattal, hogy ha megteszem, akkor valószínűleg
>>>>>> negatív elbírálásban részesülök, esetleg támadó reakciókkal és
>>>>>> következményekkel kell szembenéznem. Ilyen helyzetben az ember néha
>>>>>> hatalmas nagynak látja az "emberi" oldalát a dolognak, hogy milyen erős az
>>>>>> ellenség, és mi minden hátrányosság származhat a tettéből - és csodálatos
>>>>>> ajándék és megerősítés, erős alapja a bizalmunknak és hitünknek, hogy a
>>>>>> Szent Lélek ilyenkor is bátorságot önt a hívők szívébe, megacélosítja az
>>>>>> igaz elhatározásokat, és végigsegíti őket a nehézségeken. Szerintem pont,
>>>>>> hogy nem lealacsonyítása, hanem megerősítése az Szent Lélek hatalmának és
>>>>>> valóságos erejének, hogy Péterék Istennel a szívükben bátorságosan mertek
>>>>>> szólni, vállalva az esetleges következményeket, nevezetesen, hogy az egész
>>>>>> népük kirekeszti őket, mint a hivatalos vallással szembeszegülőket.
>>>>>>
>>>>>> További bölcs és áldott gondolatokat kívánok Mindenkinek! :)
>>>>>> Dorka :)
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014. június 10. 20:07 Emoke Greschik írta, <greschem at gmail.com>:
>>>>>>
>>>>>> Itt nem az emberi dimenziókon van a hangsúly, hanem hogy amint azt
>>>>>>> Krisztus mennybemenetelekor megígérte, el is külde a tanítványoknak a
>>>>>>> Szentlelket (l. a Szentlélek ajándékait a Babits által fordított
>>>>>>> himnuszban), hogy megerősítse Istenben a tanítványokat, és majd mindenkit,
>>>>>>> aki a bérmálás szentségében merokapja a Szentlelket.
>>>>>>>  Tehát a konfliktus, elbújás az emberi dimenzió, ami a Szentlélek
>>>>>>> eljövetele után egyébként meg is szűnik, mert mennek is hirdetik Isten
>>>>>>> országát, szeliden de határozottan, majdnem mindannyian a mártírhalált is
>>>>>>> vállalva.
>>>>>>> Itt a harmadik ISTENI SZEMÉLYről van szó, és nem testvérharcról.
>>>>>>> Szeretettel,
>>>>>>> Emőke
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2014-06-10 19:51 GMT+02:00 Emoke Greschik <greschem at gmail.com>:
>>>>>>>
>>>>>>> Kedves Misi!
>>>>>>>> Én semmilyen testvérharcot nem érzékelek. A hangsúly nem zsidó
>>>>>>>> testvériségen v. testvérharcon van, hanem azon, hogy a tanítványok szűk
>>>>>>>> köre az isteni kegyelem, ill. pünkösdkor a Szentlélek által megerősítődik a
>>>>>>>> Krisztusról való tanúságtételre. Ezen van a hangsúly, és nem a
>>>>>>>> kirekesztésen, testvérharcon. Azon, hogy a Szentlélek ad nekik bátorságot,
>>>>>>>> - ez a pünkösd csodája, hogy ne féljenek az egész világnak, nem csak a
>>>>>>>> lokalitásnak hirdetni, hogy az isten emberré lett, meghalt és feltámadt.
>>>>>>>> Én nem a Te szemüvegeden keresztül látom ezt az eseményt.
>>>>>>>> Szeretettel,
>>>>>>>> Emőke
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2014-06-10 19:36 GMT+02:00 mihály kiss <kissmihaaly at gmail.com>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Kedves Lista!
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Minapi válaszlevelemre Emőke tett észrevételt: furcsállta, hogy
>>>>>>>>> megismétlődik benne az eredeti citátum, s nincs kiegészítő, új üzenet. Az
>>>>>>>>> alább részletezett magyarázattal neki tartozom, a többiek szorgalmi
>>>>>>>>> feladatnak tekinthetik, hogy átfussák – hacsak nem mellőzik.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  Reflexióm tényleg alig kivehető. Egy-egy betoldás módosít az
>>>>>>>>> idézett bevezető mondat három helyén. Megváltoztattam az eredetit?
>>>>>>>>> Merészségem amaz olvasó lelkületéből fakad, aki a sorok néma silabizálása
>>>>>>>>> közben is, kényszeresen egy zajló diskurzus résztvevőjének véli magát, s a
>>>>>>>>> fiktív párbeszéd elevenen tartása érdekében folyvást visszajelez: megért,
>>>>>>>>> tudomásul vesz. Visszajelzi, hogy felfogott, s hogy mit minek fogadott el.
>>>>>>>>> Ez az olvasó alig jut túl az álmélkodáson: a komolyan vehető szöveget sosem
>>>>>>>>> lehet kiolvasni. Valahányszor a szem elé kerül, az mindig új alkalom az
>>>>>>>>> elcsodálkozásra. Átgondolásra, aktuális olvasatra serkent az írás még oly
>>>>>>>>> esetben is, amikor egész nemzedékek majd két évezrednyi értelmező
>>>>>>>>> buzgólkodása lehetne fedezet arra, hogy a személyes olvasó már szinte
>>>>>>>>> látatlanban hitelt adhat annak, ami „írva vagyon”. Rábízhatja magát?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  „… Jézus megjelent  a tanítványoknak ott, ahol együtt voltak,
>>>>>>>>> pedig a zsidóktól való félelmükben zárva tartották az ajtót …”  –
>>>>>>>>> a pünkösdi beszámoló bevezetőjének vonatkozó része így néz ki.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Mit is olvasok, minek is olvassam? Épülésemre tenném, nyilván –
>>>>>>>>> de mit rakok össze magamban? Mivé épül énbennem?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> „… (a zsidó) Jézus megjelent  a (zsidó) tanítványoknak ott, ahol
>>>>>>>>> együtt voltak, pedig a zsidóktól (a többiektől) való félelmükben
>>>>>>>>> zárva tartották az ajtót …”  –  nekem a zárójeles kiegészítéseket
>>>>>>>>> nyomatékosan és kimondottan hozzá kell gondolnom a kanonizált változatban
>>>>>>>>> konzerválódott szöveghez, mert az írás jelenleg is közkézen forgó
>>>>>>>>> változatát enélkül értelemzavarónak kellene tartanom.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> A tanítványok bezárkóztak, mert meg voltak ijedve – világos. De
>>>>>>>>> ők nem egy hozzájuk képest más néven nevezendő népcsoport szemében, hanem
>>>>>>>>> az övéik, a sajátjaik, a velük egyívásúak, a véreik közt kirekesztetté
>>>>>>>>> válás fenyegetettségét élték át. Egy életközösségről, ennek a közösségnek a
>>>>>>>>> hitbeli összefüggéseiről újrafogalmazódóban levő, másféle elgondolásaikból
>>>>>>>>> eredeztetett, szokatlan cselekvésmódjuk, rendhagyó életvitelük tette őket
>>>>>>>>> kirívóvá a körben, amelyhez való odatartozásukat ők maguk sosem vonták
>>>>>>>>> volna kétségbe. Mint ahogy a környezetük sem az idegennek kijáró,
>>>>>>>>> elszigetelő távolságtartással kezelte őket, hanem egységbontókként, akiknek
>>>>>>>>> a normáktól, a hagyománytól eltérő viselkedése a csoportkohéziót zilálja
>>>>>>>>> szét botrányosan.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Az embertársakat egymáshoz fűző, természetes vonzódás és az emberi
>>>>>>>>> társaságban lépten-nyomon fatálisan elharapódzó nézeteltérésre,
>>>>>>>>> véleménykülönbségre, majd az elvi tisztázás ürügyén támadó békétlenségre
>>>>>>>>> való hajlam éles ellentmondása máig véget nem érő történetének egy epizódja
>>>>>>>>> a pünkösdi eset – mellesleg. A lappangó testvérharcé.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Konfliktusba kerülni, meghasonlani azokkal, akikkel másfelől
>>>>>>>>> közösségben maradni, együtt élni természet adta, velem született adomány és
>>>>>>>>> óhaj – nem a „jobb belátásra” nógató fizikai atrocitás kellemetlen
>>>>>>>>> perspektívája: ez az ijesztő. A félelmetes, a félnivaló, ez a belviszályra
>>>>>>>>> predesztináló hajlam: egyetemesen emberi – úgy tűnik. Ha
>>>>>>>>> végzetes, bármely névvel illethető népcsoport ugyanennek az átkát nyögi.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Az a pünkösd úgy, ahogy: lezajlott. Csoda lett – megírták. Ezidén
>>>>>>>>> a róla való megemlékezésen is túl vagyunk már.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Mi volt az a csoda? És mit is remélnénk még tőle?
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  Üdv: KM.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2014. június 8. 19:27 Emoke Greschik írta, <greschem at gmail.com>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Nem értettem, Misi miért küldte ki még egyszer az evangéliumot,
>>>>>>>>>> de most rájöttem: lemaradt az én küldeményemben a kezdő sor: "*Békesség
>>>>>>>>>> nektek!*"
>>>>>>>>>> Tehát, így kezdődik. Köszi, Misi, nagyon fontos!
>>>>>>>>>> Szeretettel,
>>>>>>>>>> Emőke
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2014-06-08 10:46 GMT+02:00 mihály kiss <kissmihaaly at gmail.com>:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>    „Békesség nektek!”
>>>>>>>>>>> Amikor a hét első napján (Húsvétvasárnap) beesteledett, a zsidó *Jézus
>>>>>>>>>>> megjelent * a zsidó tanítványoknak ott, ahol együtt voltak, a
>>>>>>>>>>> többiektől való
>>>>>>>>>>> *félelmükben   zárva tartották  az  ajtót*.  Belépett és  így
>>>>>>>>>>>  szólt  hozzájuk:  „Békesség
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>   nektek!” Miután ezt mondta, *megmutatta nekik a kezét és az
>>>>>>>>>>> oldalát.* Az  Úr láttára öröm töltötte  el a tanítványokat.
>>>>>>>>>>>  Jézus megismételte:  „Békesség
>>>>>>>>>>>   nektek! Amint engem küldött az Atya, úgy küldelek én is
>>>>>>>>>>> titeket.” E szavak
>>>>>>>>>>>   után rájuk  lehelt,  és így  folytatta:
>>>>>>>>>>> *„Vegyétek a  Szentlelket!  Akinek   megbocsátjátok bűneit, az
>>>>>>>>>>> bocsánatot nyer,  s akinek nem bocsátjátok  meg, az nem nyer bocsánatot.”*
>>>>>>>>>>>   Jn 20,19-23
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> 2014. június 8. 6:07 Emoke Greschik írta, <greschem at gmail.com>:
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>  2014. június 8. – Pünkösdvasárnap
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>   Amikor a hét első napján (Húsvétvasárnap) beesteledett, *Jézus
>>>>>>>>>>>> megjelent * a tanítványoknak ott, ahol együtt voltak, pedig a
>>>>>>>>>>>> zsidóktól való
>>>>>>>>>>>> * félelmükben   zárva tartották  az  ajtót*.  Belépett és  így
>>>>>>>>>>>>  szólt  hozzájuk:  „Békesség
>>>>>>>>>>>>   nektek!” Miután ezt mondta, *megmutatta nekik a kezét és az
>>>>>>>>>>>> oldalát.* Az  Úr láttára öröm töltötte  el a tanítványokat.
>>>>>>>>>>>>  Jézus megismételte:  „Békesség
>>>>>>>>>>>>   nektek! Amint engem küldött az Atya, úgy küldelek én is
>>>>>>>>>>>> titeket.” E szavak
>>>>>>>>>>>>   után rájuk  lehelt,  és így  folytatta:
>>>>>>>>>>>> *„Vegyétek a  Szentlelket!  Akinek   megbocsátjátok bűneit, az
>>>>>>>>>>>> bocsánatot nyer,  s akinek nem bocsátjátok  meg, az nem nyer bocsánatot.”*
>>>>>>>>>>>>   Jn 20,19-23
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>>>>> Grem mailing list
>>>>>>>>>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>>>>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>>>> Grem mailing list
>>>>>>>>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>>>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>>> Grem mailing list
>>>>>>>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>>> Grem mailing list
>>>>>>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>> Grem mailing list
>>>>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> Grem mailing list
>>>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> Grem mailing list
>>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> Grem mailing list
>>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>
>>>>
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>>
>
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20140613/e3c09721/attachment.html 


Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl