[Grem] Digitális szabadságot!

KEA kea at turul.banki.hu
2025. Jan. 6., H, 22:03:43 CET


Nyilván ennek a lehetőségét nem lehet kizárni. Sőt. A mindenkori hatalom 
a mindenkori lehetőségeinek a határáig informálódott az alattvalók 
felől. A kétfaktoros azonosítás önmagában nem mozdítja elő ezt a célt, 
ellenben nagyon sokat lehet veszteni, ha a netkalóz lányok ellopják a 
jelszavadat, Hogy ezt a második faktort miért nem lehet butatelóval is 
használható sms-sel csinálni, az érdekesebb kérdés.

Mondjuk arra gondoltál, Tibor (és többiek), hogy jó ideje már az akkut 
sem lehet kivenni a mobilból? Hogy az útlevélben, személyiben az 
ujjlenyomatotok is benne van? Még nem is olyan régen csak bűnözőktől 
vettek ujjlenyomatot...


On 1/6/25 5:00 PM, Tibor László Puskás wrote:
> Nem lehetséges esetleg hogy az a cél hogy mindenki elleőrizhető legyen? 
> Hogy mondjuk könnyebben kiszürhetik azt hogy ki mennyire hüséges a 
> rendszerhez? Mi a garancia hogy nem ez a cél?.
> 
> 
> Adrienn1 <adrienn.bisztray at googlemail.com 
> <mailto:adrienn.bisztray at googlemail.com>> ezt írta (időpont: 2025. jan. 
> 6., Hét 14:49):
> 
>     __
> 
>     Kedveseim
> 
>     Aki ennyire túltolja ezt a digitális világot, az még egy hetet sem
>     élt Magyarországon vidéken.
> 
>     (Rendesen magukra haragítják az embereket, és akkor ki csodálkozik,
>     h ez a pszichopata így tud nyomulni mindenhol.)
> 
>     Veszprém megyében, Balaton-felvidéken, kb kiröhögnek, ha
>     bankkártyámat előveszem. Balatonfüreden egy OTP-ről tudok, Erste,
>     meg a többi nincsen, bankautomatáról kettőről tudok a tesconál.
> 
>     Ugyan akkor, Veszprémben rendeztek ősszel olyan borfesztivált, ahol
>     csak a kártyás fizetést engedték, így kiszorultunk, sok őstermelő,
>     akiknek nincsenek kártyaleolvasó kütyüjük. A törvényes magyar fizető
>     eszközt itt nem fogadták el...
> 
>     Térerő mint a mesékben, hol van, hol nincsen, hiába mentem a
>     Vodafonhoz, a T-hez, sajnálattal, közlik, h aha, tudják, ez van.
> 
>     Internet kiépítettség alig, akinek van, az méreg drága.
> 
>     Nekem mobil netem van, ha kb 10 nap alatt lefogyasztom, emil,
>     bankolás, utána süket-néma világ.
> 
>     Ezek után, próbálj bármit intézni vidéken.
> 
>     Jah, éppen, tegnap sem volt áram, megy a hibaelhárítás, kihűltek a
>     kazánok.
> 
>     Nyáron számtalanszor a vízrendszer omlott össze, lovas kocsikkal
>     töltötték föl, a teljesen kiürült víztározót, ami néhány falut
>     ellátott vízzel. Fáradtan, koszosan hazamész a munkából este
>     alkonyatkor, már csak 37 Celsius van, kinyitod a csapot, és semmi.
> 
>     Több mint 200 új falugazdászt kellet felvennie a NAK-nak 2024-ben,
>     mert olyan bevallási, adminisztrációs terheket raknak a parasztokra,
>     a parasztlázadást elkerülendő.
> 
>     Ne legyen igazam, de ez az új "DAP" tuti ki fogja vidéken verni a
>     biztosítékokat.
> 
>     Budapesten mentem el az üszire, és kértem, h csinálják meg nekem,
>     kérdezték, mit? Mondtam, amire 16-tól köteleznek, mert nem értem,
>     mit várnak el tőlem, és hogyan...
> 
>     Persze kellet az okos mobil meg a kódolvasó, meg a dap, háááát,
>     eddig azt hittem tudom követni ezt a világot, de egyre hülyébbnek
>     érzem magam.
> 
>     Lehet, h az vagyok.
> 
>     Ölelés, A
> 
> 
>     2025. 01. 06. 11:51 keltezéssel, Baják Gábor írta:
>>     Ez egy teljesen felesleges és értelmetlen petíció, ráadásul az
>>     indoklás egy téves állítással kezdődik.
>>     Az ügyfélkaput nem kapcsolják le, csak a belépés lesz kétlépcsős
>>     (biztonságosab). Banki ügyintézésnél pl. már mindenhol
>>     ilyen a beléptetés.
>>
>>     https://index.hu/gazdasag/2025/01/04/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-program-dap-idomsoft-valasz-atallas/
>>     https://index.hu/belfold/2025/01/05/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-kormanyablak-ugyintezes-kosa-ferenc/
>>
>>     Rita Kunsay-Sipos <ritakunsay at gmail.com
>>     <mailto:ritakunsay at gmail.com>> ezt írta (időpont: 2025. jan. 6.,
>>     H, 9:55):
>>
>>
>>
>>         ------
>>
>>
>>         <https://em.citizengo.org/dc/0LqJl4Fgk6_ebdTLr2iGVaSlGUSGXKk5zPFncOekwOytDmpT3WjlWK1gafaoh1QYMH8jS7Z0j6Vx3mT2QyX_7xI_5DFgeAc5H6_MZGQcs_B3IomRGehyd3sp6f_wcrZ1dBX19JHqMZVIqHfynIE8KebXy9pTdYq_fpZrz5QCeAvzi2-2HoMJUXitq3ggVoEXsv4A_XoA0jF2cNTR408E21k3Lrh4yA1EK4TukBuU7MWosT1t4tWh9cjELrwxeTlIj7C16G91AzD3X-0RU4WlC5UH2bA5c48Wt8KodqsdJakXDqz4Uz6EmWDD4YIhRlE8/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKh5R1Q0EPlUj72DCCAcjfmaEJQGEdbe_-oxoCOHzmxFeqFT0hpNGiEgQX-LyvltVsg=>
>>
>>
>>         *2025. január 15-én leállítják az Ügyfélkaput, és helyette egy
>>         bonyolult, okostelefon-alapú rendszerre terelnek minket.*
>>
>>         Ez nemcsak az adatbiztonságot, hanem a szabadságunkat is
>>         fenyegeti – bizonyíték nélkül, hogy valóban jobb lenne.
>>
>>         *Írja alá a petíciót most, hogy megőrizzük az Ügyfélkaput és a
>>         választás jogát mindenki számára!*
>>
>>         A PETÍCIÓ ALÁÍRÁSA
>>         <https://em.citizengo.org/dc/0LqJl4Fgk6_ebdTLr2iGVaSlGUSGXKk5zPFncOekwOytDmpT3WjlWK1gafaoh1QYMH8jS7Z0j6Vx3mT2QyX_7xI_5DFgeAc5H6_MZGQcs_B3IomRGehyd3sp6f_wcrZ1dBX19JHqMZVIqHfynIE8KebXy9pTdYq_fpZrz5QCeAu3Io90WnRw0I9NMedg1SiPsCUe1yB7OLmW1GuZpkcOF2atc7v7dlHUY6h_EpBHtn7W0uWBPpZfLevrT32v6M0vQPlmQ8tqE2D3jCf1Lj4f1_QCVxvP7hrn_rM_lxQB-4rnG3HXeflrwcX9A9oqm9Zr/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKh5R1Q0EPlUj72DCCAcjfmaEJQGEdbe_-oxoCOHzmxFeqFT0hpNGiEgQX-LyvltVsg=>
>>
>>
>>         Kedves Lista
>>
>>         Tudja, vannak pillanatok, amikor ki kell állnunk az
>>         igazunkért. Most éppen egy ilyen közeli eseménynek nézünk
>>         elébe. Alapjaiban változik meg a mindennapi ügyintézésünk – és
>>         nem a javunkra.
>>
>>         *2025. január 15-én éjfélkor az Ügyfélkapu jelenlegi, jól
>>         ismert formáját le akarják kapcsolni.* Ezzel egy egyszerű,
>>         megbízható rendszert vennének el tőlünk, amit milliók
>>         használtak biztonsággal és elégedettséggel.
>>
>>         Azt, ami évek óta az állampolgárok alapvető eszköze volt
>>         ügyeik intézésében, most egy bizonytalan, bonyolult megoldás
>>         váltaná fel.
>>
>>         Helyette egy olyan rendszerre terelnének minket, amelyhez
>>         okostelefonra van szükség, és amely bonyolultabb és sebezhetőbb.
>>
>>         Gondoljon csak bele: /mi lesz azokkal, akik nem értenek az
>>         okostelefonokhoz, vagy akik egyáltalán nem rendelkeznek ilyen
>>         eszközzel? Mi lesz Önnel, ha elromlik vagy elveszik a
>>         beléptető alkalmazása illetve eszköze?/
>>
>>         *Ha Ön is úgy gondolja, hogy meg kell védenünk az Ügyfélkaput,
>>         kérem, írja alá a kérelmünket! Minden aláírás számít, hogy
>>         megmutassuk: jogunk van a választáshoz! Jogunk van eldönteni,
>>         hogyan intézzük az ügyeinket, és milyen technológiákhoz
>>         folyamodunk.
>>         <https://em.citizengo.org/dc/0LqJl4Fgk6_ebdTLr2iGVaSlGUSGXKk5zPFncOekwOytDmpT3WjlWK1gafaoh1QYMH8jS7Z0j6Vx3mT2QyX_7xI_5DFgeAc5H6_MZGQcs_B3IomRGehyd3sp6f_wcrZ1dBX19JHqMZVIqHfynIE8KebXy9pTdYq_fpZrz5QCeAuut4clsvTa0jps09eIcu_dLciVl20d_5AZsptNf5v6EjIvERzaQPBB33KqXOzpzai2mPoA9L1ODeePfMQHxKPzOlF2Jv0ec8Lq69BCXBavaKnQ4R4Dj9MfId7rhkjufnacZmNWpHvid1lH0SOQQrCq/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKh5R1Q0EPlUj72DCCAcjfmaEJQGEdbe_-oxoCOHzmxFeqFT0hpNGiEgQX-LyvltVsg=>
>>         *
>>
>>         Képzeljen el néhány hétköznapi helyzetet:
>>
>>           * A szomszéd néni az Ügyfélkapun keresztül intézi nyugdíját,
>>             és nem rendelkezik okostelefonnal. Ő nemcsak elveszettnek
>>             érezné magát egy új rendszerben, hanem talán már az is
>>             megterhelő lenne számára, hogy egyáltalán megértse, hogyan
>>             kellene regisztrálnia.
>>           * A fiatal vállalkozónak, aki az Ügyfélkapun keresztül adja
>>             be adóbevallását, most egy bonyolultabb, fejletlen
>>             megoldásra kellene áttérnie. Az ő ideje pénz, és ez a
>>             változtatás komoly hátrányokat okozhat számára.
>>           * Az egyedülálló anya, aki a háztartás dolgait (például
>>             gépjármű-ügyintézés) egyszerűen intézte eddig, most órákat
>>             tölthet a kormányablaknál, ha valami probléma adódik.
>>             Ahelyett, hogy gyermekével tölthetné az időt, új
>>             akadályokat kellene leküzdenie.
>>
>>         Ezek az emberek – mint sok millió magyar – *nem bonyolultabb
>>         rendszert szeretnének, hanem a választás szabadságá*t, hogy
>>         eldönthessék, melyik megoldás a legjobb számukra.
>>
>>         *Csatlakozzon hozzánk, és írja alá a petíciót most! Üzenjen
>>         Both Andrásnak, a Digitális Magyarország Ügynökség
>>         vezérigazgatójának. Ezzel nemcsak magán, hanem sokakon
>>         segíthet.
>>         <https://em.citizengo.org/dc/0LqJl4Fgk6_ebdTLr2iGVaSlGUSGXKk5zPFncOekwOytDmpT3WjlWK1gafaoh1QYMH8jS7Z0j6Vx3mT2QyX_7xI_5DFgeAc5H6_MZGQcs_B3IomRGehyd3sp6f_wcrZ1dBX19JHqMZVIqHfynIE8KebXy9pTdYq_fpZrz5QCeAvsN3y_UzlkIZmjtdaxEzNuD4IKvzPVXhRb0a6TYF5L9lbdK-VlMlfX-isy--33GFNqravvlXv-nXdPbE9SAWRygAeWGQjRJ-ggtHWkZfvyOfHjCp8M4dkEnKoyzqKHonaBdmJPumXgv6sPdPegMUuO/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKh5R1Q0EPlUj72DCCAcjfmaEJQGEdbe_-oxoCOHzmxFeqFT0hpNGiEgQX-LyvltVsg=>
>>         *
>>
>>         Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgársági Program
>>         bevezetését azzal indokolják, hogy az Ügyfélkapu nem
>>         biztonságos. De mi garantálja, hogy az okostelefonoktól való
>>         függés biztonságosabb?
>>
>>         *A valóság az, hogy a fejlesztések lassan haladnak, és egyre
>>         több felhasználói panasz érkezik az új rendszerek
>>         bonyolultságáról.* A regisztráció, a hitelesítési folyamat
>>         körülményes, és sokan nem tudnak lépést tartani ezekkel az új
>>         követelményekkel.
>>
>>         Ahogy a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete is rámutatott:
>>
>>         /„Az eddigi tapasztalatok szerint az elektronikus ügyintézésre
>>         kötelezettek negyede teljesen alkalmatlan az áttérésre,
>>         nagyjából a fele pedig képtelen megbirkózni a használatával.”/
>>
>>         Ráadásul az adatok egyetlen platformra, a Digitális
>>         Állampolgársági Programba történő terelése nemcsak
>>         adatbiztonsági, hanem szuverenitási kérdéseket is felvet.
>>
>>         *Ne hagyjuk, hogy milliók váljanak kiszolgáltatottá!*
>>
>>         Az Ügyfélkapu elvesztése nemcsak az adatainkat, hanem a
>>         szabadságunkat is veszélyezteti. Állampolgári jogaink nem
>>         lehetnek egyetlen platformhoz kötve, és nem szabad, hogy
>>         bárkit kizárjanak az ügyintézés lehetőségéből.
>>
>>         A megoldás egyszerű: *tartsák meg az Ügyfélkaput az új
>>         rendszerek mellett!* Ez nem technológiai visszalépés, hanem a
>>         választás szabadságának megőrzése.
>>
>>         *Kérem, csatlakozzon hozzánk! Írja alá a Digitális
>>         Magyarország Ügynökségnek címzett petíciónkat, hogy
>>         megmutassuk: együtt kivívhatjuk a digitális szabadságot!
>>         <https://em.citizengo.org/dc/0LqJl4Fgk6_ebdTLr2iGVaSlGUSGXKk5zPFncOekwOytDmpT3WjlWK1gafaoh1QYMH8jS7Z0j6Vx3mT2QyX_7xI_5DFgeAc5H6_MZGQcs_B3IomRGehyd3sp6f_wcrZ1dBX19JHqMZVIqHfynIE8KebXy9pTdYq_fpZrz5QCeAvF1bxGVeviNh2TtL5VkW-FJY-K1-hS5c1iZw2QXl1r3XSb1Sd7TI_khkKIPOOsnaJQ85QVTZ2KwzE9xwbOAqVgQ2dwAQIDgrNrRiU7SEtWDCMM8I4W90jiCo5KVbOClJbu14trcug5GVoLxUmQ_orw/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKh5R1Q0EPlUj72DCCAcjfmaEJQGEdbe_-oxoCOHzmxFeqFT0hpNGiEgQX-LyvltVsg=>
>>         *
>>
>>         Üdvözlettel,
>>
>>         /Teleki Béla és a CitizenGO csapata/
>>
>>         U.i.: Most van itt az idő cselekedni. Minden aláírás számít,
>>         és Ön is kulcsszereplője lehet ennek a küzdelemnek. Ne
>>         hagyjuk, hogy egy bonyolult, központosított rendszer vegye át
>>         a szabadságunk helyét!
>>         *Ossza meg felhívásunkat minél többekkel.
>>         <https://em.citizengo.org/dc/0LqJl4Fgk6_ebdTLr2iGVaSlGUSGXKk5zPFncOekwOytDmpT3WjlWK1gafaoh1QYMH8jS7Z0j6Vx3mT2QyX_7xI_5DFgeAc5H6_MZGQcs_B3IomRGehyd3sp6f_wcrZ1dBX19JHqMZVIqHfynIE8KebXy9pTdYq_fpZrz5QCeAtPMaeYZJnlQEgbhzrwpJMWLZOT4r2ACbaj05rPd0ks108JXBM7zZ8_gAf7ueZB4sZY9FVCN597fvM_PQukW3PPM3chYZa50T-R_H_W3TN5NQkbFZVoRekupA1HhRet0ajIpFYtu3MleyEmFqxlSmOi/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKh5R1Q0EPlUj72DCCAcjfmaEJQGEdbe_-oxoCOHzmxFeqFT0hpNGiEgQX-LyvltVsg=>
>>         *
>>
>>         *További információ:*
>>
>>         A szakértő szerint sem az Ügyfélkapu+, sem a DÁP nem áll
>>         készen a startra
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKJdawd_gV7eKRFu9hZHmi19Xy80NDnTwcHkXqWWYBio_CBWAZpi7ouM-iMbO2NdLG8=>
>>
>>         DÁP és Ügyfélkapu+, siessen, mindjárt lejárnak a határidők
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEZNlejyjhoEW5zP0NLSncmJde1gP7LTxwlJ16441SbOgDn2vi_eYlSPy6ZYJIag0eIU=>
>>
>>         Szinte senki sem érti, hogyan kell majd elektronikusan ügyet
>>         intézni az Ügyfélkapu leállítása után – állítja a Magyar
>>         Könyvelők Országos Egyesülete
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEc24UyIC0S_6pvVsy8psRp0boUSoq7TvAd1cCLI4iy611150PwPm5IKY64X0AaPMP7Y=>
>>
>>         A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete közleménye
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aETiKvh4AKmq2z10MiwgUXRQeG8TBg50bDY_4m3Xg14L3n-XBid6o1GiAfO2kdY-eYxo=>
>>
>>
>>         *A CitizenGO olyan aktív polgárok közössége,* akik mindent
>>         megtesznek azért, hogy az emberi élet, a család és a szabadság
>>         értékét megbecsülje a világ. A CitizenGO tagjai különböző
>>         nemzetek polgárai. Csapatunk 5 kontinensen 16 országot
>>         képvisel, petíciós oldalunk 12 különböző nyelven működik. Itt
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEDVjig6r3_g-SUW2F04-mKZt95a1K7kMPUw6N8qVHUHwubkMAbgFuQd4SziJ15ElB-s=>tudhat
>>         meg többet a CitizenGO-ról, valamint követhet bennünket
>>         Facebook-on
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEXXSlHG6R8zssepswWpdUbdRyhzUzv_0khbGZi0prLwXM6rnUY-pUCGjRxTAty8ZzoM=>,
>>         illetve Twitter-en
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aESlJV8pX2wnIuuHDk1si1L9do_gMz2fYPUHmmLcCq-a8cIHQMeD8aAGRZPO5iwbDk4o=>.
>>
>>
>>
>>         Amennyiben nem szeretne e-mail-eket fogadni a CitizenGO-tól,
>>         kattintson erre a linkre
>>         <https://em.citizengo.org/dc/0LqJl4Fgk6_ebdTLr2iGVYAxms-r1Bxeu5WfSKZqovG3mtfpk6OUjppLweeydX7Zhg877fopGGBYWbhtoPlkMj3kDC5BZirEWnBy7c1YjM96w2rIPv7g2mDgPBf-t_DQ2I9EULl1i0DdYOICfft1Ntnj7uK6C6o8usalaYQExCY=/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEKh5R1Q0EPlUj72DCCAcjfmaEJQGEdbe_-oxoCOHzmxFeqFT0hpNGiEgQX-LyvltVsg=>.
>>         Ha szeretné, hogy a CitizenGO üzenetei biztosan megérkezzenek,
>>         kérjük, vegye fel a peticiok at citizengo.org
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEFBf6MYTSEaBD5048V9xhN7ITi_dT8h0V4epTUYEYh4wBezmT0rC_EQ81CrAL0bol1Y=>
>>         fiókot a címlistájára. E-mail címének, nyelvi beállításainak
>>         vagy más személyes adatainak megváltoztatásához kérjük, vegye
>>         fel velünk a kapcsolatot. Ha szeretné felvenni a kapcsolatot a
>>         CitizenGO-val, kérjük, ne erre a címre válaszoljon, helyette
>>         az alábbi címre várjuk üzenetét: citizengo.org/hu/contact
>>         <https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEE2tPujfCK32BZvt5TsCK6I0SSGv0u5rijO0oq252ZmJpwbdJMzJxSBX1nTmtlJqA-U=>
>>
>>         _______________________________________________
>>         Grem mailing list
>>         Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>         http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>>
>>     _______________________________________________
>>     Grem mailing list
>>     Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu  <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>>     http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>     _______________________________________________
>     Grem mailing list
>     Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu <mailto:Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu>
>     http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> 
> 
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> 

-- 

Üdvrivalgással:
KEA.


További információk a(z) Grem levelezőlistáról