[Grem] Az Isteni Irgalmasság vasárnapja evang. + Barsi B. atya elmélk. a szentleckéről + evangéliumról, + Bp. Barron's Gospel Reflection

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Ápr. 27., V, 12:24:12 CEST


Színezés helyesbtéssel alább:  (Ha ismét közbeszólna a technika ördöge: a
*keresztrefeszítték* szó *akkor is lilával van.*

*Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a Te neved, jöjjön el
> a Te országod, legyen meg a Te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is;
> //  **Urunk, add, hogy a Szentlélek kegyelmével a jót megismerjük, azt
> követni is tudjuk. Ámen.*
>
>
> *ALLELUJA Jézus mondja, † „Most már hiszel, Tamás, mert láttál engem, *
> boldogok, akik* nem *láttak, és mégis hittek*.” Jn 20,29 – 5. tónus.
>
>
> *† EVANGÉLIUM Szent János könyvéből *
> *Nyolc nap múlva eljött Jézus. Amikor a hét első napján (húsvétvasárnap)
> beesteledett, Jézus megjelent a tanítványoknak ott, ahol együtt voltak,
> pedig *a zsidóktól (a 'zsidó' szó itt a zsidó főpapságra utal, akik Jézus
> Isteniúságát el nem fogadva Őt *keresztrefeszítették*) való félelmükben
> *zárva tartották az ajtót. Belépett és így szólt hozzájuk: „Békesség
> nektek!” Miután ezt mondta, megmutatta nekik a kezét és az oldalát. Az Úr
> láttára öröm töltötte el a tanítványokat. Jézus megismételte: „Békesség
> nektek! Amint engem küldött az Atya, úgy küldelek én is titeket.” E szavak
> után rájuk lehelt, és így folytatta: „Vegyétek a Szentlelket! Akinek
> megbocsátjátok **bűneit, az bocsánatot nyer, s akinek nem bocsátjátok
> meg, az nem nyer *
> *bocsánatot.” A tizenkettő közül az egyik, Tamás, vagy melléknevén Iker, *nem
> volt *velük, amikor Jézus megjelent nekik. Később a tanítványok elmondták
> neki: „Láttuk az Urat.” De ő így szólt: „*Hacsak nem látom *kezén* a
> szegek nyomát, ha nem érintem* ujjaimat *a szegek helyéhez,* és *nem
> tapintom meg* kezemmel oldalát, *én nem hiszem!
> *” Nyolc nap múlva ismét együtt voltak a tanítványok. Tamás is ott volt
> velük. Ekkor újra megjelent Jézus, bár az ajtó zárva volt. Belépett és
> köszöntötte őket: „Békesség nektek!” Tamásnak pedig ezt mondta: „Nyújtsd
> ide az ujjadat és nézd a kezemet! Nyújtsd ki a kezedet és érintsd meg
> oldalamat! Ne *légy hitetlen*, hanem hívő!” Tamás így válaszolt: „Én
> Uram, én Istenem!” Jézus ezt mondta neki: „Most már hiszel, Tamás, mert
> láttál engem. Boldogok, akik *nem
>
>
> * láttak, és mégis hisznek!” Jézus még sok más csodajelet is művelt
> tanítványai szeme láttára, de azok nincsenek megírva ebben a könyvben.
> Ezeket viszont megírták, hogy higgyétek: Jézus a Messiás, az Isten Fia, és
> hogy a hit által életetek legyen benne. Ezek az evangélium igéi. Jn
> 20,19-31*
>
> *BARSI BALÁZS ATYA:  https://barsitelekmm.blogspot.com/
> <https://barsitelekmm.blogspot.com/>*
> *Van, hogy a fölséges és mindenható Úr kicsiny teremtményét egyszer csak
> elragadtatásba ejti, szinte tudtán és akaratán kívül, a legtöbbször azonban
> számít a mi közreműködésünkre is. Aki valóban hiszi, hogy Jézus Krisztus
> Isten megtestesült Fia, aki feltámadt a halálból, végtelenül szeret és örök
> életre akar vezetni minket, annak részt kell vennie az elragadtatásban is.
> És ez nem rendkívüli látomásokat jelent, hanem a hit teljes kibontakozását.*
>
> *Istennek a keresztség óta bennünk lévő élete, és a tudás, amelyet
> Krisztus adott nekünk, egy végtelen óceánba zúduló hatalmas folyam, amely
> sodrásának sajnos nem merjük egészen átengedni magunkat.* *Inkább a
> parton maradunk, és sziklákba, fákba, evilági, mulandó dolgokba
> kapaszkodunk*, *hogy el ne ragadjanak az örökkévalók*. *Pedig el kell
> engedni ezt a világot, lemondani mindenről, még önmagunkról* i*s, hogy
> részünk lehessen az isteni örökségben*. *Az aszkézis, lemondás és az
> elragadtatás együtt jár*: *ha egyszer hagyjuk magunkat elragadni,
> legyőzve félelmünket az egészen más Istentől, mindjárt megtapasztaljuk a
> vele való találkozás elragadtatott örömét. Ez felbátorít a további
> lemondásra, s a szeretet még mélyebb, édesebb elragadtatására vezet.*
>
> *BP. BARRON:    wof at wordonfire.org <wof at wordonfire.org>    *
>
> Friends, in today’s Gospel, *Thomas says that he will not believe in the
> Lord’s Resurrection unless he puts his finger in the nailmarks and his hand
> in Jesus’ wound. **Thomas is a saint especially suitable for our time.
> Modernity has been marked by two great qualities: skepticism and
> empiricism, the very qualities we can discern in Thomas.*
>
> *And when the risen Jesus reappears, he invites the doubter to look, see,
> and touch. But then that devastating line: “Have you come to believe
> because you have seen me? Blessed are those who have not seen and have
> believed.”*
>
> *If we stubbornly say—even in the area of science—that we will accept only
> what we can clearly see and touch and control*, *we wouldn’t know much
> about reality*. *This helps us to better understand Jesus’ words to
> Thomas*. It is not that we who have not seen and have believed are
> settling for a poor substitute for vision. No; *we are being described **as
> blessed, more blessed than* *Thomas.* *God is doing all sorts of things
> that we cannot see, measure, control, fully understand. But it is an
> informed faith that allows one to fall in love with such a God.*
>
> *Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja!  Hogy méltók lehessünk
> Krisztus ígéreteire!  Könyörögjünk! Kérünk téged, Úristen, öntsd lelkünkbe
> szent kegyelmedet, hogy akik az angyali üzenet által szent Fiadnak, Jézus
> Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő kínszenvedése és keresztje
> által a föltámadás dicsőségébe vitessünk! Krisztus, a mi Urunk által. Ámen.*
>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250427/b88544c3/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról