[Grem] Mai evang. + elmélkedések: Barsi B. atya, Bp. Barron
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2025. Ápr. 24., Cs, 12:57:39 CEST
*Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a Te neved, jöjjön el
a Te országod, legyen meg a Te akaratod, amint a mennyben, úgy a földön is;
// **Urunk, add, hogy a Szentlélek kegyelmével a jót megismerjük, azt
követni is tudjuk. Ámen.*
*ALLELUJA Ezt a napot az Úristen adta. * Ujjongjunk és vigadjunk rajta! *Zsolt
117,24 – 5. tónus.
*† EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből * *A Messiásnak **szenvednie **kellett,
és harmadnapra feltámadnia **a halál*
*ból. Abban az időben: Az (Emmauszból visszatért) tanítványok beszámoltak
az úton történtekről, meg arról, hogyan ismerték fel (Jézust) a
kenyértöréskor. Míg ezekről* beszélgettek*, egyszer csak megjelent köztük
(Jézus), és köszöntötte őket: „Békesség nektek!” Ijedtükben és félelmükben *azt
vélték*, *hogy szellemet látnak*. De ő így szólt hozzájuk: *„Miért
ijedtetek meg*, és *miért támad kétely a szívetekben*? Nézzétek meg kezemet
és lábamat! Én vagyok. Tapintsatok meg és lássátok, *a szellemnek nincs
*húsa és csontja, de amint látjátok, nekem van.” Ezután megmutatta nekik a
kezét és a lábát. **De örömükben *még mindig nem *mertek hinni, *és
csodálkoztak.
* Ezért így szólt hozzájuk: „Van itt valami ennivalótok?” Adtak neki egy
darab sült halat. Fogta és a szemük láttára evett belőle. Aztán így szólt
hozzájuk: „Ezeket mondtam nektek, amikor még veletek voltam. Be kell
teljesednie mindannak, amit rólam Mózes törvényében, a prófétákban és a
zsoltárokban írtak.” Ekkor megnyitotta *értelmüket
*, hogy megértsék az írásokat. Majd így folytatta: „Meg van írva, hogy a
Messiásnak *szenvednie* kell, és harmadnap fel kell támadnia *a halál*ból.
Nevében megtérést és *bűn*bocsánatot kell hirdetni Jeruzsálemtől kezdve
minden *népnek
*. Ti tanúi vagytok ezeknek.” Ezek az evangélium igéi. Lk 24,35-48*
*BARSI BALÁZS ATYA: https://barsitelekmm.blogspot.com/
<https://barsitelekmm.blogspot.com/>*
*A Feltámadott teljességgel azonos azzal a Jézussal, aki Betlehemben
született, Názáretben nevelkedett, József mesterségét gyakorolta, majd
szóval és tettel hirdette Isten országának örömhírét, s akit elfogtak,
halálra ítéltek és keresztre feszítettek*. Ez az azonosság keresztény
hitünk sarkalatos pontja. *Ha a feltámadott és megdicsőült Krisztus csak a
fejünkben él, ha csak az apostolok hitében támadt fel, akkor a belé vetett
hitnek semmi értelme sincs!*
*Jézus maga is érezteti ezt, amikor sebhelyeit mintegy azonosító jelként
felmutatja dicsőséges testén. Egyúttal azonban többet is tesz annál, mint
hogy személyazonosságát igazolja: kinyilatkoztatást ad arról, hogy
testestül-lelkestül van jövőn*k, *nem csupán a lelkünk él tovább a halál
után, hanem testünkre is megdicsőülés és örök élet vár*. De még ennél is
tovább megy: örök életünk, jövendő dicsőségünk zálogát, *saját feltámadott
testét kezünkbe is adja az Eucharisztiában. **A tanítványok kedvéért evett,
hogy eloszlassa félelmeiket*, *most viszont önmagát adja eledelül, hogy
szorongásainkat végleg elvegye. Valahányszor magunkhoz vesszük őt a
szentáldozásban, és az Eucharisztia anyagát mulandó testünk asszimilálja,
lélekben őhozzá hasonulunk, lelkünk eltelik kegyelemmel, Isten életével, és
a jövendő dicsőség zálogát nyerjük.*
Bp. Barron *wof at wordonfire.org <wof at wordonfire.org> *
Friends, in today’s Gospel, *Jesus appeared alive again to his followers.
Upon seeing him, “they were startled and terrified.” They are*
*terrified* *because
the one they abandoned and betrayed and left for dead is back—undoubtedly
for revenge!*
*Luke’s risen Jesus does two things in the presence of his shocked
followers*. *The first thing is that he shows them his wounds*. *This move
is a reiteration of the judgment of the cross:* *don’t forget, he tells
them, what the world did when the Author of life appeared.*
*But he does something else; he says, “Shalom”—“Peace be with you.” In
this, he opens up a new spiritual world and thereby becomes our Savior.*
>From ancient creation myths to the Rambo and Dirty Harry movies, the
principle is the same: order, *destroyed through violence,* *is restored
through a righteous exercise of greater violence.*
And then there is Jesus. *The terrible disorder of the cross (the killing
of the Son of God) is addressed not through an explosion of divine
vengeance but through a radiation of divine love. When Christ confronts
those who contributed to his death, he speaks words not of retribution but
of reconciliation and compassion.*
*Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja! Hogy méltók lehessünk Krisztus
ígéreteire! Könyörögjünk! Kérünk téged, Úristen, öntsd lelkünkbe szent
kegyelmedet, hogy akik az angyali üzenet által szent Fiadnak, Jézus
Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő kínszenvedése és keresztje
által a föltámadás dicsőségébe vitessünk! Krisztus, a mi Urunk által. Ámen.*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250424/068ee606/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról