[Grem] A mai nagyböjti evang. + ószöv. és evang. elmélkedések: Barsi B. atya, Bp.Barron

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Ápr. 10., Cs, 15:38:10 CEST


színezés helyesbítés:
*“I cannot be defined, described, or delimited. I am not a being, but
rather the sheer act of to-be itself.”*

On Thu, Apr 10, 2025 at 3:35 PM Emoke Greschik <greschem at gmail.com> wrote:

> *Urunk, add, hogy a Szentlélek kegyelmével a jót megismerjük, azt követni
> is tudjuk. Ámen.*
>
> EVANGÉLIUM ELŐTTI VERS
> *Bár hallgatnátok ma Isten szavára: * „Népem, ne légy *kemény szívű!”
> Zsolt 94,8ab – 12. tónus.
>
>
> *† EVANGÉLIUM Szent János könyvéből * *Aki Jézus tanítását megtartja, nem
> **hal meg **örökre. *
> * Egy alkalommal Jézus így beszélt a zsidókhoz: „Bizony, bizony, mondom
> nektek: Aki tanításomat megtartja, nem *hal meg örökre.”
> *A zsidók *azt felelték: „Most már tudjuk, hogy valóban ördögtől
> megszállott vagy. Ábrahám meghalt, és a próféták is meghaltak. Te meg azt
> mondod: »Aki tanításomat megtartja, nem hal meg örökre«. Nagyobb vagy
> talán Ábrahám atyánknál, aki meghalt? A próféták is meghaltak. Mivé teszed
> magadat?”
> * Jézus így válaszolt: „*Ha *önmagamat *dicsőíteném, az semmit nem érne*.
> Az én Atyám az, aki megdicsőít engem. *Ti *Isteneteknek mondjátok őt, *de
> nem ismeritek.
> * Én ismerem őt, *és ha azt mondanám, hogy nem ismerem, hozzátok hasonló,
> hazug lennék
> *. De én ismerem az Atyát, és megteszem, amit mond. Ősatyátok, Ábrahám
> ujjongott, hogy megláthatja eljövetelem napját. Látta, és örvendezett.” *A
> zsidók *erre *felháborodtak: „Még ötven esztendős sem vagy, és láttad
> Ábrahámot?”
>
> * Jézus így válaszolt: „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám
> lett volna, én vagyok.” *A zsidók *erre *köveket ragadtak, hogy
> megkövezzék*. Jézus azonban eltűnt *előlük,
>
> * és kiment a templomból. Ezek az evangélium igéi. Jn 8,51-59*
>
>
>
>
>
>
>
>
> * BARSI BALÁZS ATYA:  https://barsitelekmm.blogspot.com/
> <https://barsitelekmm.blogspot.com/> Nem kell filozófusnak lenni ahhoz –
> mint ahogy a Jézust körülvevő zsidók sem voltak azok –, hogy világosan
> megértsük, Jézus itt fölébe helyezi magát az egész teremtett világnak,
> hiszen mindennek, ami van, van kezdete és vége, egyedül csak Isten és az ő
> dicsősége az, amely el nem múlik, hanem mindörökké megmarad. Ez az „én
> vagyok” pedig magában foglalja a Mózesnek kinyilatkoztatott Isten-nevet:
> „Én vagyok, aki vagyok.” (Ezt ellenségei is megértették, ezért is ragadtak
> követ.) Fontos látni, hogy ezt az igen súlyos kijelentést Jézus annak a
> vitának közepén teszi, mely azzal kezdődött, hogy így szólt: „Elmegyek, és
> keresni fogtok, de meghaltok bűnötökben. Ahová én megyek, oda ti nem
> jöhettek.” Azonban „aki megtartja tanításomat, halált nem lát soha”. Vagyis
> nem csupán azt állítja, hogy ő a történelem minden eseményét megelőzően
> létezik, hanem azt is, hogy azokat, akik tanítását megtartják, beemeli abba
> az egészen más létezésbe, mely a világ teremtése előttől fogva
> örökkön-örökké az ő osztályrésze az Atya jobbján.Egy új világ nyílik meg
> most előttünk: a keresztény aszketika és erkölcstan nem csupán az erényes
> élet szabályainak összessége, hanem a krisztológia része, hiszen Krisztus
> tanításának megtartása egyben az ő életében való részesedés. Ezért a
> keresztény házasságnak és a keresztény szüzességnek egyaránt teológiája
> van, nem pusztán pszichológiája vagy szociológiája. Ha ma a szentségi
> házasság, a szüzesség és cölibátus értéke megkérdőjeleződött, az nem
> annyira erkölcsi hanyatlásra, mint inkább Krisztus ismeretének hiányára
> vezethető vissza. BP. BARRON:    wof at wordonfire.org <wof at wordonfire.org>
> Friends, today, Jesus refers to himself as “I AM,” the name God revealed to
> Moses. So let’s reflect on this episode from Exodus. While tending sheep in
> the hill country,  Moses sees a strange sight. There an angel of the Lord
> appears to him in fire, flaming out of a bush. God sees him and calls him
> by name: “Moses, Moses! . . . I am the God of your father, the God of
> Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob.” This is a very familiar
> God, one who knows Moses’ ancestors. Moses makes bold to ask, “If I come to
> the Israelites and say to them, ‘The God of your ancestors has sent me to
> you,’ and they ask me, ‘What is his name?’ what shall I say to them?” God
> replies, “I am who I am.” What does that mean? God is saying, in essence,
> “I cannot be defined, described, or delimited. I am not a being, but rather
> the sheer act of to-be itself.” “Thus you shall say to the Israelites, ‘I
> am has sent me to you.’” The sheer act of being itself cannot be avoided,
> and it cannot be controlled. It can only be surrendered to in faith. How
> shocking and strange Jesus’ listeners must have found it when Jesus took
> this name for himself. Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja!  Hogy
> méltók lehessünk Krisztus ígéreteire!  Könyörögjünk! Kérünk téged, Úristen,
> öntsd lelkünkbe szent kegyelmedet, hogy akik az angyali üzenet által szent
> Fiadnak, Jézus Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő kínszenvedése
> és keresztje által a föltámadás dicsőségébe vitessünk! Krisztus, a mi Urunk
> által. Ámen. *
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250410/52fc4fae/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról