[Grem] A mai nagyböjti evang. + ószöv. és evang. elmélkedések: Barsi B. atya, Bp.Barron

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Ápr. 10., Cs, 15:35:46 CEST


 *Urunk, add, hogy a Szentlélek kegyelmével a jót megismerjük, azt követni
is tudjuk. Ámen.*

EVANGÉLIUM ELŐTTI VERS
*Bár hallgatnátok ma Isten szavára: * „Népem, ne légy *kemény szívű!” Zsolt
94,8ab – 12. tónus.


*† EVANGÉLIUM Szent János könyvéből * *Aki Jézus tanítását megtartja, nem **hal
meg **örökre. *
* Egy alkalommal Jézus így beszélt a zsidókhoz: „Bizony, bizony, mondom
nektek: Aki tanításomat megtartja, nem *hal meg örökre.”
*A zsidók *azt felelték: „Most már tudjuk, hogy valóban ördögtől
megszállott vagy. Ábrahám meghalt, és a próféták is meghaltak. Te meg azt
mondod: »Aki tanításomat megtartja, nem hal meg örökre«. Nagyobb vagy talán
Ábrahám atyánknál, aki meghalt? A próféták is meghaltak. Mivé teszed
magadat?”
* Jézus így válaszolt: „*Ha *önmagamat *dicsőíteném, az semmit nem érne*.
Az én Atyám az, aki megdicsőít engem. *Ti *Isteneteknek mondjátok őt, *de
nem ismeritek.
* Én ismerem őt, *és ha azt mondanám, hogy nem ismerem, hozzátok hasonló,
hazug lennék
*. De én ismerem az Atyát, és megteszem, amit mond. Ősatyátok, Ábrahám
ujjongott, hogy megláthatja eljövetelem napját. Látta, és örvendezett.” *A
zsidók *erre *felháborodtak: „Még ötven esztendős sem vagy, és láttad
Ábrahámot?”

* Jézus így válaszolt: „Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett
volna, én vagyok.” *A zsidók *erre *köveket ragadtak, hogy megkövezzék*.
Jézus azonban eltűnt *előlük,

* és kiment a templomból. Ezek az evangélium igéi. Jn 8,51-59*








* BARSI BALÁZS ATYA:  https://barsitelekmm.blogspot.com/
<https://barsitelekmm.blogspot.com/> Nem kell filozófusnak lenni ahhoz –
mint ahogy a Jézust körülvevő zsidók sem voltak azok –, hogy világosan
megértsük, Jézus itt fölébe helyezi magát az egész teremtett világnak,
hiszen mindennek, ami van, van kezdete és vége, egyedül csak Isten és az ő
dicsősége az, amely el nem múlik, hanem mindörökké megmarad. Ez az „én
vagyok” pedig magában foglalja a Mózesnek kinyilatkoztatott Isten-nevet:
„Én vagyok, aki vagyok.” (Ezt ellenségei is megértették, ezért is ragadtak
követ.) Fontos látni, hogy ezt az igen súlyos kijelentést Jézus annak a
vitának közepén teszi, mely azzal kezdődött, hogy így szólt: „Elmegyek, és
keresni fogtok, de meghaltok bűnötökben. Ahová én megyek, oda ti nem
jöhettek.” Azonban „aki megtartja tanításomat, halált nem lát soha”. Vagyis
nem csupán azt állítja, hogy ő a történelem minden eseményét megelőzően
létezik, hanem azt is, hogy azokat, akik tanítását megtartják, beemeli abba
az egészen más létezésbe, mely a világ teremtése előttől fogva
örökkön-örökké az ő osztályrésze az Atya jobbján.Egy új világ nyílik meg
most előttünk: a keresztény aszketika és erkölcstan nem csupán az erényes
élet szabályainak összessége, hanem a krisztológia része, hiszen Krisztus
tanításának megtartása egyben az ő életében való részesedés. Ezért a
keresztény házasságnak és a keresztény szüzességnek egyaránt teológiája
van, nem pusztán pszichológiája vagy szociológiája. Ha ma a szentségi
házasság, a szüzesség és cölibátus értéke megkérdőjeleződött, az nem
annyira erkölcsi hanyatlásra, mint inkább Krisztus ismeretének hiányára
vezethető vissza. BP. BARRON:    wof at wordonfire.org <wof at wordonfire.org>
Friends, today, Jesus refers to himself as “I AM,” the name God revealed to
Moses. So let’s reflect on this episode from Exodus. While tending sheep in
the hill country,  Moses sees a strange sight. There an angel of the Lord
appears to him in fire, flaming out of a bush. God sees him and calls him
by name: “Moses, Moses! . . . I am the God of your father, the God of
Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob.” This is a very familiar
God, one who knows Moses’ ancestors. Moses makes bold to ask, “If I come to
the Israelites and say to them, ‘The God of your ancestors has sent me to
you,’ and they ask me, ‘What is his name?’ what shall I say to them?” God
replies, “I am who I am.” What does that mean? God is saying, in essence,
“I cannot be defined, described, or delimited. I am not a being, but rather
the sheer act of to-be itself.” “Thus you shall say to the Israelites, ‘I
am has sent me to you.’” The sheer act of being itself cannot be avoided,
and it cannot be controlled. It can only be surrendered to in faith. How
shocking and strange Jesus’ listeners must have found it when Jesus took
this name for himself. Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja!  Hogy
méltók lehessünk Krisztus ígéreteire!  Könyörögjünk! Kérünk téged, Úristen,
öntsd lelkünkbe szent kegyelmedet, hogy akik az angyali üzenet által szent
Fiadnak, Jézus Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő kínszenvedése
és keresztje által a föltámadás dicsőségébe vitessünk! Krisztus, a mi Urunk
által. Ámen. *
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250410/81132ff5/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról