[Grem] Miért megyünk mi magyarok külföldre és miért jönnek hozzánk Ázsiából dolgozni?- HR Portál
Tibor László Puskás
puskas.tibor1967 at gmail.com
2024. Ápr. 23., K, 16:03:15 CEST
Teljesen egyetértek Sándorral. Valóban nincs önálló iparunk. Miért is
nincs? Miért csak nekünk nincs? Menjünk szépen sorban. A 80-as évek végen
elég komoly iparunk volt. A Ganz Villamossági Müvek és a vasúti jármügyár
valamint az Ikarusz és a Rába Vagon és Gépgyár, valamint
növényolajgyáraink, a szeszipari vállalataink komoly mennyiséget gyártottak
exportra( nem csak KGST) és versenyképes termékekkel komoly valutát is
hoztak az országnak. Aztán mi történt? Megkezdődött a privatizáció. Ami nem
lett volna feltétlenül baj mert a tőkére és a fejlett technologiára minden
vállalatnak szüksége volt csak nem mindegy milyen feltételekkel. Nálunk a
lehető legrosszabb forgatókönyv valósult meg. Miért? Mert az Antall
kormányban nem volt hozzáértő gazdasági vezetés és kénytelenek voltak kúlső
tanácsadók véleményére hallgatni, akik más érdekeket szolgáltak.Érdekes
hogy a cseheknél ez teljesen másként valósult meg. Nézzük meg a cseh ipart.
Ott minden van. Villamosgyártás, vasúti járműgyártás,
személygépkocsigyártás( a gagyi szar farmotoros Skoda egy minőségi európai
marka lett) Vagy nézzük meg a lengyeleket. Az elmaradott fejletlen ipar,
piacozó és nálunk a gyárakban dolgozó lengyel vendegmunkások,
élelmiszer-föleg hús-ellátási problémakkal kúzdő országból mi lett? Fejlett
személygepkocsi gyártás( újfajta Fiat 500) villamosgyártás( Szeged és
Miskolc is innen vett) vasúti jarmügyártás( NEVAG, PESA). Sőt a lesajnált
Romaniában megjelent az újfajta piacképes Dácia Logan meg van Craiovában
saját metrógyártásuk is. Horvátorszag is gyárt sajat villamost Zágrabban
meg Diesel mozdonyt is gyártanak( Kennedy becenevü amerikai llicenc) meg
egy regebbi fejlesztésü tirisztorka becenevü villamosmozdonyt. Szerbiában
nem tudom mi a helyzet. Nis-ben működik-e még a Zastava gyár( egykori Fiat
127-es).Szlovéniában is fejlett feldolgozó ipar működik, konkrétumot itt
nem tudok de azt tudom hogy a hagyományos kerékpárok gyártása igen fejlett
náluk.Szóval akkor miért tünt el a magyar ipar? Itt most ne
kommunistázzunk, ne államadosságozzunk, ne Impexezzünk, ne Kádározzunk! A
felsorolt országokban is megvoltak ezek a jelenségek mégis megmaradt az
iparuk és előrébb is járnak mint mi. Fejlettebb gazdaság magasabb
életszinvonal.Pedig a 90-es évek elején mögöttünk voltak( Csehország és
Szlovénia akkor is fejletebbek voltak) Egyre több jel utal arra is hogy
Románia is már elöttünk jár, bár erröl még megoszlanak a vélemények, de
mindenesetre Romániának is van saját ipara. És nekünk mi van? Mérgező,
szennyező, gazdasági zsákutcába vezető akkumlátorgyárak, meg némi
beszállitói háttér az itt megtelepedett multiknak, főleg az
autógyáraknak.Vagyis a jövő nem túl biztató. Azért kiváncsi lennék az Uniós
megállapodások 29 fejezetének a titkos záradékaira is. Vajon itt hogyan
állapodott meg az 1.Orbán-kormány az akkori EU-val ezekről a gazdasági
kérdésekről. Furcsa, de nekem sokszor úgy tünik hogy 2004-ben nem egyenlő
feltételekkel léptünk be az EU-ba a többi 9 országgal. Nekünk sokkal
szigorubbak voltak a feltételek. Miért? Erre nehéz válaszolni, de nekem úgy
tünik hogy a 90-es évek eleje óta Magyarország lassu, aprólékos, módszeres
tönkretétele zajlik amit már Trianonban is megfogalmaztak, csak a
Horthy-rendszer meg a kommunizmus átmenetileg meggátolta ezeket az aljas
terveket. Mert ha ez igaz akkor már minden világos, de a 90 utáni kormányok
felelösségét nem csókkenti, ők lelkesen asszisztáltak ehhez. Tehát a jövő
mint írtam nem túl biztató. A bérek nem fognak számottevően növekedni, a
kivándorlás így folvtatódni fog és Magyarország végképp lemarad. Jó lenne
ha nem lenne igazam, de nem véletlenúl írtam le már sokszor-egy korábbi
Vitaklubban is hogy nyugaton 1100 éve utálnak minket, idönként jobban,
idönként kevésbé, de puszit még sose adtak.
László Baják <laszlo.bajak at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. ápr. 22.,
Hét 23:58):
> Kedves Sándor! A versenyképes magyar ipar léte nem elhatározás kérdése. Ne
> tegyünk úgy, mintha az USA, Németország, Franciaország, NBR, Kina, Japán,de
> akár Ausztria vagy Csehország stb, stb egyenlő feltételek mellett vesznek
> rész a világgazdasági versenyben. A 20. század traumái, a vesztett
> világháborúk, Trianon, a szovjet megszállás után már az is kisebb csoda,
> hogy Magyarország még önálló országként létezik. Ráadásul a magyar ipar
> legfontosabb cégeit a 90-es években tönkretették vagy eladták külföldre
> (Ganz, Tungsram, Ikarusz, Rába, stb) és nem lehet egyik pillanatról a
> másikra, hanem csak fokozatosan újjáépíteni. Ehhez elsősorban tőkére és
> magyar tőkésekre van szükség. A kormány próbálkozik ezzel, de a külföldi
> konkurencia a hazai politikai ellenzékkel karöltve mindent elkövet, hogy
> lejárassa és tönkretegye a magyar tőkét. Lásd Lőrinc jelenség) 2/
> magyarországon beruházó és magyarországon adózó külföldi leánycégek
> magyarnak minősülnek. A gazdaság ma már nem értelmezhető pusztán nemzeti
> alapon, főleg az olyan kis országok esetében, mint Magyarország. A
> magyarországi külföldi leányvállalatok a beszállítóik révén lényegében
> létrehozzák, megerősítik az önállóan életképtelen magyar kis és
> középvállalatokat. A két tényező lényegében felszámolta a hazai
> munkanélküliséget, ami munkaerő hiányhoz és a munkabérek gyors
> emelkedéséhez vezetett. Nyilván nem értük utol az óriási helyzeti előnnyel
> induló nagy nyugati cégeket viszont az elmúlt tiz-tizenöt évben jelentősen
> csökkent a távolság. Ezzel együtt a munkaerő elvándorlás, az agyelszívás
> nem magyar jelenség. Lengyelország, Románia, Szlovákia, Bulgária esetén
> sokkal nagyobb mint Magyarországon. stb Üdv
>
> Sándor Kurucz <sandorkurucz55 at gmail.com> ezt írta (időpont: 2024. ápr.
> 22., H, 21:49):
>
>> Kedves Mindenki
>> Kedves Tibor!
>>
>> Nem vagyok HR szakember de úgy érzem nem az alapvető lényegre tapintott.A
>> lényeg,hogy nincs saját magyar sikeres ,külföldön értékesített termékeket
>> létrehozó iparunk.Ha nincs megfelelő ipar ,akkor nincs megfelelő
>> büszkeség, megfelelő önbecsülés.Ha nincs működő sikeres magyar ipar-már
>> pedig nincs-akkor az éppen hogy csak működő, sínylődő ipari tevékenységből
>> nem lehet a munkavállalókat megfelelően bérezni. Nem tudom miért nem merül
>> fel senkiben sem ,hogy miért nincs saját autó gyárunk,miért nem gyártunk
>> napelemeket a világpiacra,de nem gyártunk satut sem,elektromos szelepet sem
>> ,de még kalapács is külföldről érkezik.Tehát nem csoda ,hogy a munkaerő
>> jobb bérért külföldre megy dolgozni.Addig ,mig ezt nem ismerjük fel,addig
>> csak egyik kezünkből rakjuk át a pénz a másikba,de nem léphetünk
>> előre.Mindenki tudja,hogy a munka emelte ki az embert az állatvilágból
>> .,az alkotói munka .Természetesen a munkavégzés hozhat össze egy fajta
>> egységet is.Magyarországon talán ezért is ilyen nagy a széthúzás.Rendkívűl
>> hiányoznak a külföldre termelő nagyvállalatok.Laköröztek bennünket
>> ,lemaradtunk a versenyben ,és az az igazság,hogy nem is akartunk,az elmúlt
>> 60-70 évben ezen változtatni!
>> Üdv:Sándor/Kurucz/
>>
>> Tibor László Puskás <puskas.tibor1967 at gmail.com> ezt írta (időpont:
>> 2024. ápr. 21., V, 20:49):
>>
>>>
>>> https://www.hrportal.hu/hr/miert-megyunk-mi-magyarok-kulfoldre-es-miert-jonnek-hozzank-azsiabol-dolgozni-20240420.html
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Grem mailing list
>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20240423/524c1f91/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról