[Grem] A TAPINTAT RÉMURALMA (folyt.)

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2023. Feb. 1., Sze, 14:34:31 CET


*SCHITTL ESZTERTŐL, a CITIZENGOTÓL:*

*"Bizonyítékot hozok   a napokban több városban is folyó
LMBTQ-tanárképzések veszélyességére.*

Ezért súlyos probléma a Labrisz, a Budapest Pride, a Háttér Társaság és az
Amnesty International LMBTQ-tanárképzése
<https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGJrB0kphGRzjqVCvxl7pPPOMA7EW6JyTp90SiJzHdQmFgZ3X0FKAf7AcuwSW6YrYaMOT-PRIo=>
:

Először is, a kerülő utas kiképzés *lehetetlenné teszi a szülők számára,
hogy kivegyék a gyermeküket egy LMBTQ-témákat felölelő foglalkozásról*,
hiszen nem tudhatják előre, hogy egy adott tanórán szóba kerül-e a téma.

Emellett, hogy értsük, hogy milyen nagy a baj, *érdemes ismernünk a Labrisz
Leszbikus Egyesület 2018-as nevelőknek és diákoknak szóló oktatási,
nevelési segédanyagát
<https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGJrB0kplJ8tLgU9HyupMJ3kYtgA5le2xaAE35hsnROkYc4xbVRTvasgePTlNGzDwCJ_2KuZeo=>:*

<https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGJrB0kphGRzjqVCvxl7pPPOMA7EW6JyTp90SiJzHdQmFgZ3X0FKAf7AcuwSW6YrYaMOT-PRIo=>*1.
Keresztényellenes elemek*

*„Különösen nehéz lehet ez egy olyan, hierarchikusan berendezett,
tekintélyelvű közegben, ahol a hagyományos keresztény, konzervatív
értékrend szerinti család-/párkapcsolati modell a követendő minta.”*

Az alábbi kép legmérgesebb, nem szimpatikus szereplője keresztet hord a
nyakában:

*2. Tanárok, így viselkedjenek!*

*„A tanárok, amikor diákjaik párkapcsolati viszonyairól beszélnek,
érdeklődnek, használják bátran azt a beszédmódot, amely pozitívan nyitott
az azonos nemű elköteleződésekre is (vagyis nem heteroszexista). Például:
van barátod vagy barátnőd?”*

*„a lányok és fiúk kettéosztása erősíti a nemeket egymással szembeállító,
dichotóm, heteronormatív szemléletet, amelybe egy transznemű, illetve nemi
identitásában bizonytalan vagy a kettéosztást tudatosan elutasító fiatal
nem fér bele.” *

*3. Hívják a fiút lánynak, a lányt fiúnak, ha ő azt kéri!*

*„A hazai kutatások szerint a transznemű fiatalok gyakori iskolai élménye,
hogy nem fogadják el vagy megkérdőjelezik a nemi identitásukat.”*

*„A nemi sztereotípiák és tabuk feloldásával, így például a transzneműek
által választott keresztnevek természetes használatával a pedagógus a diák
biztonságérzetét, emberi méltóságát erősíti.”*

*4. Szalagavató: keringőzzenek a fiúk a fiúkkal!*

*„remek alkalom lehet a szalagavató arra, hogy az LMBT fiatalok iskolai
elfogadását erősítse, ha a tanárok támogatják, hogy mindenki olyan neműként
és neművel táncoljon, ahogy és akivel szeretne.”*

*„Az általánosan elfogadott fiú-lány párosokon kívül látható egy mosolygó
fiú-, egy szemérmesen összehajoló lány-, illetve egy, a hagyományos táncos
szerepeket megfordító fiú-lány páros is. Valószínűleg nagyon nyitott és
befogadó az iskola, toleráns szellemiséggel, hiszen a fiatalok
választhattak.”*

*„A kezét ökölbe szorító, elutasító arckifejezésű lány döntése egyértelmű:
nem szeretne az őt felkérő transzfiúval táncolni. Talán nem tekinti őt
„igazi” férfinak. Még egy befogadó iskolában is küzdelmes lehet a
transznemű fiatalok élete; nekik a szexuális kisebbségek között is
speciális nehézségekkel kell szembenézniük.”*

*5. Küzdjünk a heteronormativitással szemben!*

*„Az iskolai terek a nemek és a szexualitás szempontjából látszólag
semlegesek, ám ha jobban megnézzük, átszövi őket a heteronormativitás.”*

*6. A biológiai nemnek megfelelő nemi identitás fejlődésének támogatása a
családi életre nevelés programban heteroszexista, homofób és transzfób!*

*„A jelenleg érvényes iskolai kerettantervek nem tartalmazzák a melegség, a
transzneműség, az LMBT emberek mint társadalmi csoport és hátrányos
helyzetű kisebbség témájának megvitatását. A családi életre nevelés
kerettanterve pedig nemcsak hogy hallgat a témáról, hanem nyíltan
heteroszexista, homofób és transzfób megfogalmazású fejlesztési feladatokat
tűz ki, többek között a fiatalok „genetikai nemének” megfelelő nemi
identitás fejlődésének támogatását.”*

*7. Előbújik a tanár*

*„A tanári asztalnál álló pedagógus azonban egy átlagostól eltérő dolgot
tesz: a Pride képeit vetítve előbújik.”*

*„Az a tény, hogy a tanárnő saját Pride-élményét, fotóit osztja meg a
diákokkal, egyben arra is jó példa, hogyan lehet fejleszteni a fiatalok
kritikus médiaszemléletét. Amikor az esemény résztvevőjeként számol be a
gyerekeknek, megmutatva olyan hiteles képeket, tényeket, amelyek a
központilag vezérelt híranyagokban ritkán fordulnak elő, alkalmat teremt
diákjainak a jelenség mélyebb átgondolására és megértésére és a média által
közvetített sztereotípiák megkérdőjelezésére.”*

Nagyon elszomorít, amikor azokra a gyerekekre gondolok, akik ártatlanságát
és a világra való nyitottságát különböző lobbicsoportok saját érdekeik
elérésére használták.

Ne engedjük, hogy ezzel a gondolatisággal érzékenyítsék az iskolákban a
gyerekeinket!

*Segítsen riadóztatni a szülőtársait, illetve a látókörében lévő felelős
pedagógusokat és iskolaigazgatókat!*

Köszönettel:"

Schittl Eszter és a CitizenGO csapata
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20230201/7e9e01d7/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról