[Grem] Szodoma - Ferenc p. jóváhagyta a meleg párok templomi áldását

Zsófi Ujfalussy zsofi.ujfalussy at gmail.com
2023. Dec. 22., P, 12:46:52 CET


Szia Gyuszi,

Tényleg nem volt időm végigolvasni még a dokumentumot, egy kérdésem azért
így is lenne:

Szerinted mise végén a papnak mindenkit, aki nincs a  kegyelem állapotában,
ki kellene küldeni a templomból, mielőtt a záró áldást adja?  Esetleg
minden bűnös embert is? De azokat mindenképpen*,  *akik második házasságban
élnek, együtt  élnek, bizonyos politikai nézeteik vannak,  stb.

Mert amit te mondasz,  az alapján, ha jól értem, a helyes eljárás ez lenne.
Különben a pap kiteszi magát annak, hogy bárkit megáld, amit, ha helyesen
értem amit írtál,  akkor nem tehet meg.

Hogy ez igy mennyire új áldás fogalom,  számomra szintén kérdés.  Amit én
az előbb említettem - áldás a mise végén - az egy liturgikus áldás,  de nem
ugyanaz,  mint amikor egy esküvő n a pap megaldja a párt. Szóval
nyilvánvalóan többféle áldás létezik és létezett korábban is.

Nem vagyok pap,  és nyilván fogalmam sincs,  mennyire szoktak emberek
spontán áldást kérni egy paptól, én nem szoktam,  de ez akár kultúránként
is eltérő  lehet.  Ebben nem látok kivetnivalót,  ahogy abban sem,  hogy
mise végén mindenkit megáld a pap, anélkül hogy megkérdezné, mégis kivel él


Egyébként köszönöm , hogy elolvastad.
Tényleg.


Mindenkinek áldott karácsonyt kívánok!

Zsófi


Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com> ezt írta (időpont: 2023. dec. 22., Pén
11:24):

> Kedves Zsófi!
>
> Te elolvastad?
>
> Én csak kb a felét-kétharmadát olvastam el de néhány dolog így is szembe
> tűnt. Leginkább az, hogy a szöveg (általam olvasott része) végig azt
> bizonygatja, hogy az áldás/megáldás fogalma sokmindent felölel, nagyon
> sokféleképpen lehet csinálni, stb. -- magyarán, a katolikus áldásfogalmat
> feszegeti, bővítgeti.  Az egyik barátom a katolikus áldás definícióját is
> idézte nekem a témában, pont tegnap.
>
> Szóval arról szól a szöveg első fele, hogy miként kell(ene) az áldás
> fogalmát (másképp, befogadóbban, általánosabban) értenünk, mint... az
> egyházi tanításra és fegyelemre súlyt fektető nárcisztikus és elitista
> egyházi gyakorlat (szó szerint idéztem ezt szöveg 25. bekezdéséből).
>
> De természetesen az is szerepel a szövegben, hogy a „liturgikus” áldás
> más, ld. a 11. bekezdés, az szűkebb dolog.
>
> Szóval az áldás szó új értelmezése mellett teszi le a voksát a szöveg, az
> eddigi áldás-értelmezés ellenében.  Jelentsen a szó most mást, mint eddig!
> Hangsúlyozzuk egy olyan jelentését, ami eddig másodlagos volt és ami
> egyházi használatban nincs.  És ez a gondolat sok-sok szép szóval,
> befogadással, a katolikus házasság szentségi voltát is újra meg újra
> hangsúlyozva van kifejtve.
>
> A hosszas érvelés (miszerint az áldás szót eddig hajlamosak voltunk
> rosszul értelmezni) 31 hivatkozásra támaszkodik, ezek közül 20
> „önhivatkozás”: Ferencünk a saját beszédeivel és az aláírásával kiadott
> dokumentumokkal támasztja alá érvelését.
>
> Szóval az ezeket taglaló rész égéig jutottam el.  Ha Te a maradék 1/3
> szöveget is végigolvtad volna, kérlek, foglald azt össze nekünk!
>
> Én amikor eddig eljutottam, úgy ítéltem, hogy további lényegi újdonságra
> nem számíthatok.  Onnan fogva már teljesen természetes, hogy egy pap
> megáldhat (természetesen, liturgián kívül)
>
>   - buzi párokat
>   - neonáci csoportok
>   - sátánásták kongregációit
>   - klímaszkeptikusokat
>   - anarchistákat és terroristákat
>   - pedofilokat
>   - a kerítők és kébítószerkereskedők szakszervezetének vezetőit
>   - koncentrációs táborok őreit
>   - a Kinai Kommunista Párt börtöneinek kínzókamráinak dolgozóit
>
> ... persze ha ők kérik, és ha a hagyományos egyházi liturgián kívül teszi.
>
> Már csak egy maradék probléma van: ha jól tudom, egy pap eleve nem tehet
> „civilben” semmit.  Azáltal, hogy megkapta a papi hatalmat, a lelkére olyan
> bélyeg került, amitől soha többé nem szabadulhat.  Akár el is árulhatja
> (fizikailag képes rá) de le nem vetheti azt a bélyeget.  Tehát pap szájából
> csak az Egyház elárulása árán hangozhat el „nem-liturgikus” jellegű áldás.
> Ha rosszul tudnám, kérlek javítsatok ki!
>
> Gyuszi
>
>
> On Thu, 21 Dec 2023, Zsófi Ujfalussy wrote:
>
> > Date: Thu, 21 Dec 2023 18:07:49 +0100
> > From: Zsófi Ujfalussy <zsofi.ujfalussy at gmail.com>
> > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > Cc: "grem at turul banki. hu" <grem at turul.banki.hu>
> > Subject: Re: [Grem] Szodoma - Ferenc p. jóváhagyta a meleg párok templomi
> >     áldását
> >
> > Sziasztok!
> > Azt javaslom,  olvassátok el az eredeti dokumentumot, angolul,
> franciául és
> > spanyolul megtalálható itt:
> >
> >
> https://press.vatican.va/content/salastampa/it/bollettino/pubblico/2023/12/
> >
> 18/0901/01963.html?fbclid=IwAR1us3bt6Ax1s3VFGbVGvkT3k2rB8oZtE7odno3kZzlmv9
> > SOpzZw9YteD-U#en
> >
> > Zsófi
> >
> > Emoke Greschik <greschem at gmail.com> ezt írta (időpont: 2023. dec. 21.,
> Csü
> > 17:34):
> >       !!!!   Prominent canon lawyer Fr. Murray excoriates new Vatican
> >       doc endorsing ‘blessings’ of gay couples
> > -in the article two videos with canon lawyer Fr.Murray
> >
> >
> https://www.lifesitenews.com/news/prominent-canon-lawyer-fr-murray-excoriat
> >
> es-new-vatican-doc-endorsing-blessings-of-gay-couples/?utm_source=daily-ca
> > tholic-2023-12-21&utm_medium=email
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Grem mailing list
> > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> >
> >
> >_______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20231222/7149cafb/attachment-0001.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról