[Grem] Krisztus Király ünnepén .. / Barsi Balázs atya (1994)

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2022. Nov. 20., V, 06:50:47 CET


 Barsi Balázs OFM: Krisztus királysága nem a felszínen van, hanem a
mélyben, a gyökereknél
https://katolikus.ma/barsi-balazs-ofm-krisztus-kiralysaga-nem-a-felszinen-van-hanem-a-melyben-a-gyokereknel/
Barsi Balázs OFM <https://katolikus.ma/author/barsibalazs/>

*Szécsény, 1994. november 20-án, Krisztus Király ünnepén.*

*Ez a királyság **a teremtés pillanatában kezdődik*, mert „mindent Benne
teremtett az Atya”.* Ez a királyság, ez az uralom nem más, mint a teremtés
oka és célja*. Isten mindent azért teremtett, *hogy az idők teljességében
az értelmes lényeket Krisztusban, az ő megtestesült Fiában fiává fogadja*.
Ezért ez a királyság *rejtett*. Nem a felszínen van, hanem *a mélyben, a
gyökereknél: a végső miértben*. *Minden egyéb királyság és uralom a
felszínen van,* nem érinti a létezést. A fáraók mérhetetlen nagy hatalmától
Hitlerig, Sztálinig és a modern áldemokráciák népbutító médiauralmán át a
világ végezetéig minden, történelemben megvalósuló hatalom a létezés
felszínén van csupán. Már csak azért is, mert a halál minden ember közös
osztályrésze. Hát akkor a halál lenne az úr? A halál királysága erősebb
lenne Krisztus királyságánál? Nem:

– mert *a halál nem éri el **a létezés gyökerét. A létezés gyökere ne**m* *a
biológiai síkban van*, *hanem Isten teremtő akaratáb**an. Ha egy emberi
személyt megszólít*, éspedig örökre megszólít, *akkor az a személy ezen
megszólítás erejében egzisztá*l.

– minden biológiai-testi összeomlás ellenére, mert *Isten megszólító
akarata* teremtés, *folyamatos teremtés.*

– mert *Jézus Krisztus feltámadt **a halál**ból *és többé már nem hal meg.
A halál nem uralkodik rajta. Így láthatóan és tapasztalhatóan megtört a
halál uralma biológiai-testi szinten is, hiszen a feltámadt Jézus nem
szellem, neki van csontja és húsa, de olyan csontja és húsa, amely ki van
véve a halál uralma alól.

– mert* a hit és a szentségek által ebből a romolhatatlan életből
részesülünk.*

Így három hatalmas TÉNY bizonyítja, hogy nem a halál az Úr:

– a teremtés ténye (Jézus Krisztusban)

– Jézus föltámadása

– és az Egyház szentségei.

1*) Abban a közösségben kezdődik el Jézus Krisztus királysága, Isten
egyértelmű uralma, amelyben a teremtést, mint a Megtestesülésben fogant
valóságot ünneplik és „élik*” (Naphimnusz).

2)* Ahol az Úr Jézus feltámadásába vetett hittel élnek*, vagyis legkisebb
döntéseiket is ez a hit határozza meg, de úgy, hogy egyértelműen, láthatóan
nem lehet életüknek más magyarázatot adni, mint azt, hogy ezek tényleg
hisznek az Úr feltámadásában.

3) *És ahol a szentségeket élő hittel életük abszolút forrásává teszik,
főleg az Eucharisztiát, és köréje rendezik el életüke*t (ld. Szent Ferenc
atyánk és az első kisebb testvéri közösség); mert a föltámadás nem távoli
esemény, hanem a szentségekben hat, jelen van.

„Magánéletemben” sokszor átadom magam ezután annak *a szemlélődé*snek, amely*
a létezés gyökeréig hatolva néz egy-egy tájat, jelenséget, embert.*

*Keresztségi elkötelezettségemet a szentgyónásokban egyre komolyabban
akarom venni, fogadalmaim erőterében és a legszentebb Eucharisztiából
akarok élni: vagyis az Úr szeretetéből, irgalmából és személyes,
szentháromságos életéből, és így egész életemet minden nyomorúságával
együtt, egyetlen, szakadatlan ünnepnek fogom fel.*

[fr. Barsi Balázs O.F.M.: Krisztus békéje. Naplótöredékek egy ferences
kolostorból. Szécsény, 1996, 115-117. p.]
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20221120/ebfefee0/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról