[Grem] A pedagógusszrájk szervezőinek politikai elkötelezettsége

KEA kea at turul.banki.hu
2022. Jan. 30., V, 20:43:07 CET


Kedves Levtársak!

Mondhatnám, hogy nem vagyok gyakorló pedagógus, egyetlen tanévet 
tanítottam középiskolában főállásban, és az NAGYON régen volt, ehhez jön 
még egy tanév óraadás nem annyira régről. Viszont a felsőoktatásban 
dolgozom majd' harminc éve. És most fog érettségizni az ötödik csemetém. 
Szóval azért valamelyes rálátásom van, az alábbi szubjektív 
helyzetleíráson túl is.

Én: Nekem érettségiig a 12 év alatt volt két elmondhatatlanul pocsék 
tanárom, a többi a közönségesen kiváló meg kiválóan kiváló volt.
Legkisebb fiam: Nálam ez kb. fordítva van.

A természettudományos tárgyak oktatása (és ezek tervezett változása) sem 
jellemezhető pozitívan (igazándiból nincsenek rá nyelvi eszközeim, 
annyira negatív), az óraszámok, az anyag mennyisége és minősége, 
kémiából állítólag nem lesz középiskolai feladat az érettségire 
felkészítés sem keretóraszám okán.

Láttam, mit csináltak a gyerekeimmel a közoktatásban, sőt 
végigszenvedtük, és igen, lehet azt mondani, hogy ezek kirívó példák, és 
igen, öt gyerek nem statisztikailag értékelhető reprezentatív minta, 
viszont elgondolkodtató mint hatvan tanévnyi tapasztalat (=5*12:). Ebből 
a hatvan tanévből jó, ha fél tucat normális, netán jó tanárra tudunk 
visszaemlékezni.

Az egyetemi hallgatókon meg látom, hogy mit hoznak magukkal. A papírra 
íratott ZH - igen ritka kivételektől eltekintve - mind íráskép, mind 
elrendezés okán keservesen javítható, esetenként a legjobb szándék 
mellett is javíthatatlanul olvashatatlan.

Mesterszakon féléves dolgozat, 5 kreditért képesek beadni kopipasztát.

Ha azt mondanák, hogy KORLÁTLAN jogkört kapok, csak tegyem rendbe az 
oktatásügyet, nem tudnék becslést adni az időigényére, és fogalmam 
sincs, hogy egyáltalán hogyan lehetne elkezdeni. Mert hogy az egyetemre 
bejövők mit hoznak magukkal, az az első elemiben kezdődik alapozódni. És 
honnan vegyek mintaszerű tanítókat, amikor azok sem állnak a helyzet 
magaslatán, akik őket tanítják.

Hogy mennyi 11-nek a négyzete, számológép nélkül? Mérnökhallgató leírja 
a papírra, hogy 12.100. Amikor meglátja, hogy a fejem elkezd lilulni, 
akkor próbál szépíteni rajta, és gyorsan ír még két nullát a végére...

És minden tiszteletem a fehér hollóként még létező kiváló pedagógusoké, 
de sajnos egyre kevesebben vannak.

Üdvrivalgással:
KEA.


On 1/30/22 7:12 PM, Bence Czakó wrote:
> Üdvözlet!
> 
> Mindíg is fontosak tartottam meghallgatni a kívülállók véleményét, 
> kedves KEA.
> Nekem ez a 26. megkezdett évem, pedagógusként. Nem züllött le és nem 
> ment tönkre.
> Lehetne jobb állapotban is ez igaz. Mondjuk erről ne azok a cégek 
> beszéljenek akiknek a legkevesebb közük van
> úgy a szakszervezeti, mint a pedagógusi munkához.
> Valamint boldogan és lelkesen tevékenykedtek a"lezüllesztésen" és a 
> "tönkremenésen".
> 
> Üdvözlettel:
>                    Czakó Bence
> 
> Emoke Greschik <greschem at gmail.com <mailto:greschem at gmail.com>> ezt írta 
> (időpont: 2022. jan. 30., V, 17:15):
> 
>     A 'rontani azonban igen'-nel nem értek egyet, bár a közoktatás
>     egészének kérdését nem látom át.  Mindenesetre, bár most nem olyan
>     iskolában tanítok, de tavaly még igen, ahol pl. bevezették az
>     iskolaőr intézményét, és így legalább sok ilyen iskolában lett esély
>     arra, hogy bizonyos gyerekek számára legyen korlát, határ. A
>     többihez érdemben nem tudok hozzászólni. Szerintem, a liberális
>     hozzáállásban van a hiba. A gyereknek minden szabad, a gyerek és a
>     szülő akar irányítani. Tehát elkelne egy kicsit több illiberalizmus,
>     amit a baloldaltól biztos nem várhatunk.

-- 

Üdvrivalgással:
KEA.


További információk a(z) Grem levelezőlistáról