[Grem] Dr. Székely János püspök atya előadása a genderről keresztény szemmel

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2022. Jan. 22., Szo, 18:54:33 CET


Itt van nyomtatott formában is:
Székely János: Mi fán terem a genderideológia, és milyen gyümölcsök
várhatók még erről a fáról?
Nézőpont <https://www.magyarkurir.hu/nezopont> – 2022. január 21., péntek |
20:51

https://www.magyarkurir.hu/hirek/mi-fan-terem-gender-ideologia-es-milyen-gyumolcsok-varhatoak-meg-errol-farol
4
Az alábbiakban Székely János szombathelyi megyéspüspök, a Magyar Katolikus
Püspöki Konferencia (MKPK) Caritas in Veritate Bizottságának elnöke írását
adjuk közre.

*1. Helyzetkép*

A nyugati kultúrkört néhány évtized alatt elárasztotta egy új
életszemlélet, amely a szexualitás szinte bármilyen formáját helyesnek
tartja, annak kiélését emberi joggá emeli, az elől minden korlátot el akar
tüntetni, és nagy erővel támadja mindazokat, akik ezzel az új
életszemlélettel esetleg nem értenek egyet.

Ennek az életszemléletnek az alapállításai a következők:

– A *nemi identitását* mindenki a saját vonzalmai, érzései alapján
választhatja meg, alakíthatja ki. Ebbe senki kívülről ne szóljon bele.
– A* társadalom fogadja el* az egyén által választott identitást, tartsa
tiszteletben. E miatt őt semmilyen hátrányos megkülönböztetés, kirekesztés,
megvetés nem érheti.
– A választott nemi identitás érdekében bárki kérhet *orvosi beavatkozást*
(hormonkezelés, műtétek), bizonyos feltételek mellett már gyermekkorban is.
– A *házassághoz és gyermekek örökbefogadásához való jogot* biztosítani
kell minden párnak, azonos neműeknek is.
– *A gyerekeket és fiatalokat kiskortól kezdve nevelni kell a toleranciára*,
az elfogadásra mindenfajta nemi irányultságú emberrel szemben.

Első hallásra mindez jónak és helyesnek tűnhet. Ezeknek a szépnek hangzó
elveknek azonban mára olyan radikális megnyilvánulási formái jelentek meg a
társadalmainkban, amelyek komoly aggodalomra adnak okot.

Hadd idézzek fel néhány tényt illetve esetet, amelyek mutatják ennek az
ideológiának a mindent elárasztó jelenlétét.

*Nemzetközi folyamatok*

Az ENSZ különböző szervezetei, az Egyesült Államok és igen sok alapítvány
azzal a feltétellel ad *fejlesztési segélyeket fejlődő országoknak*, ha az
abortuszt ingyenessé és könnyen elérhetővé teszik minden nő számára, ha
törvénybe iktatják a meleg házasságot, ha a fogamzásgátló szereket
terjesztik, ha az iskolákban bevezetik a teljes szabadosságra buzdító
szexuális felvilágosítást (1). Afrika püspökei több alkalommal is
tiltakoztak ez ellen az ideológiai gyarmatosítás ellen (2).

Az ENSZ Emberi Jogi Főbiztosának Hivatala 2019-ben kijelentette, hogy „az
államoknak meg kell szüntetniük mindenfajta korlátozást az *örökbefogadás*
terén a nemi identitással vagy annak kifejezésével kapcsolatban, beleértve
a transznemű, interszexuális és vagy bináris személyeket is”.

Az ENSZ 1994-es Nemzetközi Népesedési Konferenciáján a tagállamok még az
„életkornak megfelelő szexuális nevelést” irányozták elő „a szülők és a
törvényes gyámok megfelelő irányításával és útmutatásával”. Azóta azonban
egyesek – elsősorban a hangadó gazdag nyugati országok – az „*átfogó
szexuális nevelés*” (CSE) elfogadtatását követelik. Ez az erőfeszítés
egyelőre nagyrészt sikertelen volt, mert helyi és nemzetközi szinten is
igen nagy ellenállásba ütközött.

Egy olasz politikus, Rocco Buttiglione – senkit sem sértve, de határozottan
– kritikával illette ezeket a folyamatokat. 2004-ben Olaszország őt jelölte
az Európai Unió belügyi és igazságügyi biztosának. 2004. okt. 11-én a
jelöltet meghallgató bizottság a nézetei miatt elutasította az ő jelölését,
alkalmatlannak ítélve őt bármilyen uniós posztra (3).

Az internetes letöltések kb. 35%-a világszerte pornográf tartalom (4). Az
Egyesült Állomokban a serdülő korú lányok kb. 25%-a szenved valamilyen nemi
betegségben (5). Az Európai Unió legtöbb országában a 15 éves korosztály
20-25%-a él nemi életet (6).

Évente a Földünkön 40-50 millió abortusz történik (7). Az ENSZ berkeiben
egyre erősebb az a lobbi, amely az abortuszhoz való jogot egyetemes emberi
jogként akarja elismertetni. Az ENSZ 2021. februári a gyermekről és a
magánéletről szóló jelentésében a gyermek jogai között szerepel, hogy az
abortuszáról a szülő tudta nélkül dönthessen, vagy hogy a szülő ne kérhesse
a gyermeke terápiára küldését annak nemi vonzalmaival kapcsolatos
nehézségei esetében.

*Nemzeti szintű rendelkezések*

2005-ben a spanyol parlament (Hollandia és Belgium után) megszavazta az
azonos neműek házassághoz való jogát a gyermek-örökbefogadáshoz való
jogával együtt. Nemsokkal később kötelezővé tették a „polgári nevelés” nevű
tantárgyat az iskolákban, amelynek keretében előírták azt, hogy a különböző
családmodelleket egyelő értékűnek kell bemutatni (8).

A Német Állami Egészségügyi Információs Központ (BZgA) szexuális nevelési
tanácsadó füzeteiben bátorították a szülőket arra, hogy kényeztessék a
gyermekeik nemi szerveit. Az óvodapedagógusoknak pedig azt tanácsolták,
hogy olyan énekeket is tanítsanak az ovisoknak, amelyek a nemi szervek
izgatásáról szólnak (9). Bár a brosúrák egy részét az óriási tiltakozás
miatt visszavonták, más módokon a hasonló tartalmak továbbra is áradnak be
a német oktatási rendszerbe (10).

Angliában a *policeman* helyett a *police officer* kifejezést kell
használni férfi rendőrökre is (11). Az új német kormány egy teljesen gender
semleges nyelvhasználat kialakítását is célul tűzte ki (12).

*Egyedi esetek*

A New York-i Batavia gimnázium egyik férfi tanára 2006-ban orvosi
kezelésnek vetette alá magát. Ettől kezdve női ruhában jelent meg, és
elvárta, hogy nőként szólítsák meg. Több gyerek szerette volna átkérni
magát egy másik osztályba. Nem engedélyezték ezt a számukra (13). Egy
kanadait 15 millió forint összegű bírságra ítéltek, mert férfiként mert
megszólítani egy férfiból nővé átműtött személyt (14).

Lord Devon iparengedélyét Angliában megvonták, mert különböző
rendezvényekre kiadandó épületeiben nem adott helyet azonos nemű párok
’esküvői’ számára. Egy északír pékséget elítéltek, mert nem volt hajlandó
tortát készíteni ezzel a felirattal: „Támogasd a melegházasságot!” (15).

Egy tízéves jamaicai származású kislány és családja ellen azért indult
eljárás egy londoni iskolában, mert felmentését kérte egy tanóra alól, ahol
többek közt a homoszexualitást népszerűsítő rajzokat kellet volna
készítenie (16).

Egy brit iskolában egy lánynak megtiltották, hogy tisztaság gyűrűt
viseljen. (A tisztaság gyűrű azt a fogadalmat jelzi, hogy valaki a
házasságig megőrzi a tisztaságát.) (17). Ingolstadtban kilencéves kortól
indul a fogamzásgátlásra nevelés, amelynek során a gyerekek többek közt egy
műanyagból megformázott férfi nemi szervre óvszert húznak fel, ami után
„óvszer jogosítványt” kapnak (18). Középiskolákban szerepjátékokat
játszatnak a fiatalokkal, többek között azt játsszák el, hogyan kell egy
azonos neműt egy bárból felhívni egy éjszakai kalandra (19).

A kaliforniai Victoria Egyetem egyik előadásán a tanár azt várta el a női
hallgatóktól, hogy 2-2 nő kézen fogva sétáljon az utcákon, fejezzék ki
egymás iránti vonzalmukat, és közben figyeljék a reakciókat (20). A kanadai
Williams College-ben minden évben szavaznak, hogy fiúk és lányok közös
fürdőszobát használjanak-e. Eddig a hallgatók mindig a közös fürdőszobát
választották, a tétovázó elsősöket is erre buzdították (21).

*Magyarország*

Egy magát Benjáminból Eszterré átalakító személy azért jelentett fel egy
hollókői vállalkozót, mert nem akart számára népviseleti ruhákat
kölcsönözni, hogy ezekbe öltözve és így fényképezkedve terjessze a maga
életszemléletét (22). Pátyon egy tizenkét éves kislány volt kénytelen részt
venni egy olyan felvilágosító órán, ahol a többek között a nemi szervek és
az óvszerhasználat vizuális bemutatása történt (23). Egy 2017-ben, szintén
magyar iskolában tartott hasonló előadás végén az egyik tizenegy éves
kislány befogta a fülét és a padra hajtotta a fejét. Az előadás, amit egy
meghívott előadó tartott, több gyereket is sokkolt (24).

*2. Honnan ered ez az életszemlélet?*

Milyen fán termettek ezek a gyümölcsök? A genderideológia szellemi gyökerei
szélsőségesen liberális és baloldali gondolkodók eszméi. Csak néhány
tipikus mondatot idézek tőlük.

Az egyik távoli szellemi előfutár *Friedrich Nietzsche*. Ő arról írt, hogy
„a kereszténység megmérgezte a szerelmet”. Az nem halt ugyan bele, de
rosszasággá torzult. A modern nyugati ember azonban „megölte az Istent”,
hogy „emberfölötti emberré” válhasson, „túl jón és rosszon” (26).

*Simone de Beauvoir* felszólítja a nőt, hogy szabaduljon meg „az anyaság
rabszolgaságából”. Azt írja: „A nő a terhességet egyidejűleg gazdagodásnak
és megcsonkításnak érzékeli. A magzat az ő testének része, és ugyanakkor
parazita is, aki az ő rovására él.” (27) Az anya és a gyermek kölcsönös
egymáshoz tartozása „egy végzetes, kétoldalú elnyomás.” A nő úrnőként kell,
hogy rendelkezhessen a saját teste fölött (28).

*Margaret Sanger* szerint a nőt meg kell szabadítani „a szaporodás
rabszolgaságától” (29). A legfontosabb feminista írók az anyaságot az
elnyomás forrásának tartják (30). Heidi Hartmann szerint a házasság olyan
elnyomó intézmény, „ahol a férfiak hozzáférhetnek a nők testéhez, ha szexre
van szükségük” (31).

*Shulamit Firestone* a proletariátus lázadásához, a termelőeszközök
lefoglalásához hasonlítja a nők mostani „lázadását és a szaporodás feletti
rendelkezés megszerzését”. A jövőben „nem az egyik nem termelné újjá a
fajt… hanem mesterséges reprodukciót vezetnének be”. Így törne meg „a
biológiai család zsarnoksága” (32). Firestone szerint a vérfertőzésben és a
gyermekek molesztálásában nincsen semmi rossz. „El fog tűnni minden tabu,
amely a felnőttek és gyermekek, illetve a homoszexuálisok között létrejövő
nemi aktusra vonatkozik…” (33).

Az itt idézett mondatok radikális, szélsőséges megfogalmazások. Azonban a
genderideológia szelíden megfogalmazott elvei mögött igen gyakran ezek a
mélyben rejtőző, nem kimondott gondolatok és élettervek rejtőznek.

Ezeket a radikális megfogalmazásokat azután *szimpatikusnak tűnő
jelszavakba* öltöztetik be. Ilyen például a „reproduktív és szexuális
egészséghez való jog”. Ki gondolná, hogy ez alatt az abortuszhoz és a
fogamzásgátláshoz való ingyenes és könnyű hozzáférést, valamint a
genderideológia mentén szervezett felvilágosítást is értik? Az úgynevezett
„biztonságos abortusz” vajon mennyire biztonságos a gyermek számára? „A
család minden formája”, a „diszkrimináció”, a „homofóbia” és a
„gyűlöletbeszéd” jelszavai lassan lehetetlenné teszik, hogy bárkinek más
véleménye lehessen, és hogy a témáról értelmes dialógust lehessen folytatni
(34).

*3. Mi az igazság?*

*Amiben teljesen egyetértünk*

A feminista, gender- és LMBTQ-mozgalmak képviselői sok olyan célért is
küzdenek, amelyekkel keresztény emberként teljesen egyetértünk. Nekünk,
keresztényeknek is fontos elsajátítanunk, kialakítanunk magunkban az *empátiát,
a jóindulatot és a segítőkészséget* minden emberrel szemben, a nemi
vonzalmaiktól függetlenül.

Természetesen igaz az, hogy a nőknek évezredeken át sok jogfosztottságot,
háttérbeszorítást, korlátozást kellett elszenvedniük. Sok esetben el volt
zárva előlük a tanulás, bizonyos szakmák és állások, a választójog vagy az
azonos munkáért járó azonos jövedelem lehetősége. Az *egyenlő jogokért,
egyenlő méltóságért való küzdelmük* helyes, amit minden jóérzésű embernek
támogatnia kell.

Az is igaz, hogy a biológiai nem és annak bizonyos korokban megvalósuló
megélése – *a társadalmi nem* vagy idegen szóval gender – nem teljesen
azonos. Erre utal Ferenc pápa az *Amoris laetitia* kezdetű apostoli
buzdításában: „Egy másik kihívás az általában gendernek nevezett ideológia
különböző formáiból adódik, amely „tagadja a férfi és nő közötti lényegi
különbözőséget és kölcsönösséget.

Nemi különbségek nélküli társadalmat vizionál, és lerombolja a család
antropológiai alapját.

Ez az ideológia olyan oktatási programokat és törvényalkotási irányelveket
követel, amelyek a férfi és nő közötti *biológiai identitástól radikálisan
elválasztott* *személyes identitást* és meghitt, érzelmi kapcsolatot
mozdítanak elő. Az ember identitását ily módon az egyes ember
individualista, idővel akár változó saját elhatározásától teszik függővé.
Nyugtalanító, hogy néhány ilyen típusú ideológia, amely olykor érthető
törekvéseknek szándékozik megfelelni, egyetlen megoldásként erőlteti magát
másokra, és *meg akarja határozni a gyermeknevelést* is. Nem hagyható
figyelmen kívül, hogy a biológiai nemiséget (sex) és a nemiség
társadalmi-kulturális szerepét (gender) *meg lehet különböztetni, de nem
lehet egymástól elválasztani.*" (35)

Lehet kutatni azt, mik a férfi és a nő társadalmi szerepei a társadalomban
és a családban, milyen a helyes családi munkamegosztás, helyes-e például,
hogy a házimunka 95%-át a nő végzi, vagy ha egy férfi szinte soha nem
fejezi ki az érzelmeit. Azonban ezt a társadalmi szerepet (a gendert) soha
nem szabad elválasztani a biológiai nemtől, nem szabad attól függetlenként
kezelni.

Igaz az is, hogy a bizonytalan nemi vonzalmakkal rendelkező, vagy az azonos
neműekhez vonzódó embereket is megilleti *az emberi méltóságból fakadó,
mindenkinek kijáró tisztelet*, a jóindulat mindenki részéről. Fontos, hogy
a család, a szülők ne taszítsák el gyermeküket, családtagjukat, ha az ilyen
vonzalmakat fedez fel önmagában. Az is igaz, hogy erre a *minden embernek
kijáró tiszteletre és jóindulatra fontos nevelni a gyermekeket, fiatalokat
is*.

*Ahol már másképpen gondolkodunk*

Létezik egy gyönyörű, objektív rend és harmónia.

Mi, keresztények úgy gondoljuk, hogy *létezik objektív igazság*, létezik
objektív *valóság*. Úgy gondoljuk, hogy ez az objektív igazság meg is
ismerhető az ember számára.

Az ember értelmesen ki sem tudja azt mondani, hogy igazság nincs, vagy nem
megismerhető, mert akkor ezzel a mondatával már meg is cáfolta önmagát: ha
ugyanis nincs igazság, akkor ez a most kimondott mondat sem igaz, akkor ő
maga sem tudta megismerni az igazságot. Az emberi nyelv a valóságból
született, a valósággal való kapcsolatból. Az ember meg van arról győződve,
hogy az igazság, a valóság megismerhető. Ez tükröződik a nyelvünkben is.

Mi, keresztények úgy gondoljuk, hogy a világmindenségbe, az atomokba, a
sejtjeinkbe, a lelkünkbe bele van teremtve, *bele van ültetve egy gyönyörű
harmónia*, egy csodaszép isteni rend.

Az embernek ezt a gyönyörű harmóniát kell kiolvasnia a természetből, a
lelkéből. Ahogyan Vörösmarty írta: „A természet örök könyvét forgatni ne
szűnjél, benne az Istennek képe leírva vagyon”.

Az *ökológia* terén talán már felismertük azt, hogy az emberiség vagy
megtanulja tiszteletben tartani a teremtett világ gyönyörű, objektív
rendjét, vagy önmagát fogja előbb utóbb elpusztítani. Azonban *nemcsak a
természetnek, hanem az emberi életnek*, a családnak, az emberi értékeknek
is van egy ilyen gyönyörű, objektív rendje, ökológiája.

Mi, keresztények hisszük azt, hogy ugyanez a gyönyörű isteni rend szólal
meg a Bibliában, például a Tízparancs kristálytiszta mondataiban, vagy
Jézus szeretetről szóló tanításában, az Ő keresztjében és feltámadásában.

Úgy gondoljuk, hogy a szabadság nem önkényt jelent, nem a pillanatnyi
szeszélyeink teljesítését. Az emberi értelem – a szabad akaratunk mellett a
másik alapképességünk – nem akkor működik jól, ha néha tévedünk is, hanem
akkor, ha mindig csak az igazat, a valóságot ismerjük meg igaznak,
valóságosnak. Az emberi értelem képessége egyirányú: a célja az igazság.
Éppígy van a szabad akarattal is. A szabadságunk nem akkor működik jól, ha
össze-vissza döntünk, ha néha a rosszat, az értéktelent választjuk, hanem
akkor, ha mindig csak a jót, az értékeset. A szabad akarat természetes
célja a jó, az érték. Akkor működik jól a szabad akaratunk, ha semmi nem
köt gúzsba, semmilyen szenvedély nem láncol meg, ha tudok szárnyalni és
szeretni. Az igazi szabadság nem a valóságtól elszabadult önkényt jelenti.

Az identitásunkat nem mi magunk teremtjük

Mi, keresztények úgy gondoljuk, hogy *a nemi identitását nem kitalálja vagy
megalkotja az ember, hanem kapja (36)*. Kapjuk ugyanúgy, ahogyan kapjuk az
anyanyelvünket, kapjuk azt, hogy melyik történelmi korba születtünk, kapjuk
a szüleink, a nagyszüleink élettörténetét, amelyből kisarjad a mi életünk.
Úgy gondoljuk, hogy ez az objektív identitás nem korlát. Úgy gondoljuk,
hogy *a valóság nem akadály*, nem olyasmi, amit le kellene bontani, hanem
az élet forrása. Olyan, mint a *talentum*, amire építeni kell, amiből a
lehető legtöbbet kell kihozni.

Ezzel kapcsolatban tanítja Ferenc pápa:
„A biotechnológiai forradalom az emberi utódnemzés területén megteremtette
a nemzési tevékenység manipulálásának a lehetőségét, függetlenné tette *az
utódnemzést a férfi és nő közötti szexuális kapcsolattól.* Ily módon az
emberi élet és a szülői mivolt egymással szabadon összeköthető és
elválasztható valóságokká váltak, amelyek elsődlegesen az egyén és az
együtt élő – nem szükségszerűen heteroszexuális és szabályszerűen
egybekelt – párok vágyainak vannak alávetve. Egy dolog megérteni az emberi
törékenységet vagy az élet bonyolultságát, és más dolog elfogadni olyan
ideológiákat, amelyek próbálják *szétválasztani a valóság el nem
választható két tényezőjét*.

Ne essünk abba a bűnbe, hogy *helyettesíteni akarjuk a Teremtőt. *

Mi teremtmények vagyunk, nem vagyunk mindenhatók. A teremtett világ megelőz
bennünket és* ajándékként kell fogadnunk azt*. Ugyanakkor arra vagyunk
hivatva, hogy őrizzük meg emberségünket, és ez mindenekelőtt azt jelenti,
hogy úgy kell elfogadnunk és megőriznünk, ahogyan teremtve lett.” (37).

*A család és a gyermekáldás*

Úgy gondoljuk, hogy a nemiség fő célja nem egyszerűen az egyéni élvezet, és
éppen ezért helytelen róla úgy gondolkodni, mint minden mástól független
emberi jogról. Úgy gondoljuk, hogy a nemiség természetes célja* a férfi és
nő egységének*, szerelmének megünneplése, megvalósítása, és ettől
elválaszthatatlanul a *megnyílás a gyermekáldás, az élet továbbadása felé.*

Úgy gondoljuk, hogy a család nem átok, a szülés és az anyaság nem
rabszolgaság. Úgy gondoljuk, hogy nem a tetszőleges felnőttnek van joga
gyermekre, hanem* a gyermeknek van joga édesanyára és édesapára.* A
gyermeknek joga van arra, hogy harmonikus körülmények között bontakozzon ki
az élete, a nemisége is.

Úgy gondoljuk, hogy az internetre, *a szellemi bevásárlóközpont polcaira*
senkinek sem volna szabad mérgező szellemi táplálékot kitennie.

Úgy gondoljuk, hogy a pornográfia a szerelem és a nemiség beszennyezése, az
emberi méltóság és főként a nők méltóságának megalázása, árucikké
alacsonyítása. Úgy gondoljuk, hogy égetően nagy szükség volna az internet
humanizálására, a pornográfiának erről a közös asztalról való eltüntetésére
(38).

Úgy gondoljuk, hogy a kisgyermek az édesanya szíve alatt nem egy parazita,
nem egyszerűen az édesanya testének része, hanem *egy kicsi emberi élet*,
egy embertársunk, aki az édesanyja méhében fejlődik. Senkinek sincs joga
kioltani az ő életét. A biológia és az orvostudomány teljes mértékben
egyetért azzal, hogy kisgyermek fejlődésében a fogantatás pillanatától
kezdve sehol sem lehet egy minőségi ugrást, egy határvonalat meghúzni (39).
Az új emberi lény, a maga új DNS-programjával fejlődik, bontakozik napról
napra a várandósság kilenc hónapja során. Ha egy műtőasztalra lefektetve
kellene a kisgyermek testét olyan módon darabokra vágni, ahogyan ez az
abortusz során az anyaméhben megtörténik, valószínűleg a legtöbb orvos
képtelen lenne ezt megtenni. A mai ember megteszi, mert beköti a szemét,
mert nem akarja látni, amit tesz (40).

*Mire tanítsuk és neveljük a gyermekeket?*

Úgy gondoljuk, hogy *a férfi és nő közötti házasság* nem egyenértékű az
azonosneműek együttélésével, és nem is szabad ezt ilyen módon tanítani a
fiataloknak. Örömteli ezért, hogy 12 európai állam (Bulgária,
Fehéroroszország, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia,
Magyarország, Moldávia, Montenegró, Szerbia, Szlovákia, Ukrajna) az
alkotmányában is rögzítette, hogy a házasság egy férfi és egy nő
életszövetsége (41).

Úgy gondoljuk, hogy a gyermeknek arra van szüksége, hogy lassan,
fokozatosan vezessék be őt a család, a gyermekáldás, a házasság értékeinek
megismertetésébe. E közben pedig tanítsák őt a minden embernek kijáró
tiszteletre is.

Mi, keresztények úgy gondoljuk, hogy a genderideológia egy rossz fának
rossz gyümölcse. A kívánatossá tett külseje nem tudja elfedni a mérgező
belsőt. Ne szakítsunk erről a fáról! Ne ezzel a gyümölccsel kínálgassuk a
gyermekeket, a fiatalokat!

Tanítsuk a fiatalokat mindenekelőtt az önzetlen, önfeláldozó, önfeledt,
nagylelkű szeretetre, tanítsuk őket *az igazság szenvedélyes keresésére,
tanítsuk a házasság, a család és a gyermekáldás értékére.* Tanítsuk őket
arra, hogy felismerjék Isten álmát az életükről és a világról, és ebből
minél többet meg is valósítsanak!

JEGYZETEK
1. Peeters, Marguerite, *A nemek forradalma. Globális terv* (Sümeg, 2015,
23.)
2. KUBY, Gabriele, *Gender – A családot szétromboló új ideológia*
(Budapest, 2019, 27–28.)
3. PALKO, Vladimir,* Jönnek az oroszlánok* (Budapest, 171–172.)
4. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 223.)
5. KUBY, Gabriele,* Gender – A családot szétromboló új ideológia*
(Budapest, 2019, 37.)
6. BÉLORGEY, Nathalie et al., *Regional Overview of the Status of Sexuality
Education in 25 Countries of the WHO European Region* (BZgA, IPPF, March
2018)
7. https://www.worldometers.info/abortions/
8. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 76.)
9. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 216.)
10. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 235.)
11. KLENK, Dominik, *A nemek összezavarása. Gender mainstreaming – A férfi
és a nő vége?* (Budapest, 2009, 41.)
12.
https://www.npr.org/2021/10/30/1049603171/germany-gender-neutral-language-german?t=1642240278471
<https://www.npr.org/2021/10/30/1049603171/germany-gender-neutral-language-german?t=1642240278471>13.
KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 59.)
14. KUBY, Gabriele, *Gender – A családot szétromboló új ideológia*
(Budapest, 2019, 31.)
15. KUBY, Gabriele, *Gender – A családot szétromboló új ideológia*
(Budapest, 2019, 31.)
16. KUBY, Gabriele, *Gender – A családot szétromboló új ideológia*
(Budapest, 2019, 31.)
17. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 77.)
18. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 217.)
19. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 218.)
20. O’LEARY, Dale, *A gender forradalma. Az egyenlőség átértelmezése*
(Budapest, 2020, 37.)
21. O’LEARY, Dale, *A gender forradalma. Az egyenlőség átértelmezése*
(Budapest, 2020, 39–40.)
22. KUBY, Gabriele,* A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 80.)
23. KUBY, Gabriele, *Gender – A családot szétromboló új ideológia*
(Budapest, 2019, 70.)
24. KUBY, Gabriele, *Gender – A családot szétromboló új ideológia*
(Budapest, 2019, 73–74.)
25. NIETZSCHE, Friedrich,* Jenseits von Gut und Böse IV*, 168.
26. Vö. PEETERS, Marguerite, Genderőrület. *Útmutató a globális mesterterv
megértéséhez* (Budapest, 2020, 29.)
27. DE BEAUVOIR, Simone, *Das andere Geschlecht* (Hamburg, 1968, 482–483.
508.)
28. Vö. KUBY, Gabriele, *A nemek forradalma* (Budapest, 2008, 113.)
29. Vö. Peeters, Marguerite, *A nemek forradalma. Globális terv* (Sümeg,
2015, 115.)
30. Vö. O’LEARY, Dale, *A gender forradalma. Az egyenlőség átértelmezése*
(Budapest, 2020, 145.)
31. Vö. O’LEARY, Dale, *A gender forradalma. Az egyenlőség átértelmezése*
(Budapest, 2020, 127.)
32. Vö. PEETERS, Marguerite, *Genderőrület. Útmutató a globális mesterterv
megértéséhez* (Budapest, 2020, 52.)
33. Vö. O’LEARY, Dale, *A gender forradalma. Az egyenlőség átértelmezése*
(Budapest, 2020, 116.)
34. Vö. PEETERS, Marguerite, *Genderőrület. Útmutató a globális mesterterv
megértéséhez* (Budapest 2020) 62; Uo., *Az új, globális etika – Az Egyház
előtt álló feladatok* (Budapest, 2019)
35. FERENC pápa, *Amoris laetitia*, 56.
36. Vö. *uo.*
37. FERENC pápa, *Amoris laetitia*, 56.
38. Első lépésként a keresőprogramok tulajdonosait kellene arra kötelezni,
hogy egy hatékony, a szülő által könnyen kezelhető szűrőt építsenek be a
programjaikba.
39. BLECHSCHMIDT, Erich, *Wie beginnt das mensliche Leben* (Stein am Rhein,
Christiana-Verlag, 2002, 166); GIOVANNI, Edgardo, „*Der Status des
menschlichen Embryos*” in: *Der Status des Embryos* (Hrsg. IMABE; Wien,
Fassbaender, 1989, 52.)
<https://www.npr.org/2021/10/30/1049603171/germany-gender-neutral-language-german?t=1642240278471>

*Fotó: Merényi Zita*

*Magyar Kurír*

On Sat, Jan 22, 2022 at 11:56 AM Almásy László Attila <
almasy.l.a at freemail.hu> wrote:

> https://www.youtube.com/watch?v=DecrKNYbJvs
>
>
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20220122/66763e1c/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról