[Grem] A két kard
Sándor Kurucz
sandorkurucz55 at gmail.com
2021. Nov. 11., Cs, 19:06:46 CET
Kedves Mindannyian!
Amikor az a kritika éri a keresztény embert-leginkább a migrációval
kapcsolatban-,hogy nem szereti a rászorulókat,hogy a segítség a hívőknél
csak szóban él,akkor az irgalmas samaritánus példázata jut
eszembe.Olvassuk el figyelmesen a példázatot.Rá kell ébredni,hogy a
segítségre szoruló ,nem rázta az öklét,nem dobált köveket,nem
erőszakoskodott,nem követelőzött egész egyszerűen csendben ,meggyötörve
,szánalomra méltóan,kiérdemelve várta a segítséget.Itt a legnagyob probléma
az,hogy a mostani menekültek viselkedése ,kultúrája semmiképpen nem
hasonlatos az igazán rászorulók viselkedés formájára.Aki ezt nem érzi,nem
tartja természetesnek,annak azt ajánlom,hogy próbálja meg a lakásába
betörő, hívatlan vendéget süteménnyel fogadni!
Tisztelettel és üdvözlettel Sándor/Kurucz/
Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com> ezt írta (időpont: 2021. nov. 11., Cs,
15:33):
> Kedves Tamás!
>
> Nem állom meg, hogy közbeszóljak, és a legutóbbi leveledben (is) megjelenő
> fogalmi zűrzavar egyik jól kitapintható részletkérdését néhány provokatív
> kérdéssel körüljárjam.
>
> Írod:
> ”Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy csipetnyi
> szeretetet sem érzek az ellenséggel szemben.”
>
> - Szerinted mit jelent az ellenség szeretete?
>
> - Mi a helyes módja azok szeretetének, akiket egy politikai eszmerendszer
> (pl. nácizmus a II. világháboró alatt, kommunizmus már másfél évszázada,
> vagy az iszlám már 1300 éve) megbolondított, és annak világot hóditani
> indulnak? És ha csak egy részük indulna azért, hogy világot hódítsonm, a
> többi más okokból tartana velük?
>
> - Te, személy szerint, fogadtál-e már be otthonodba mások vagyonát és
> jóhiszeműségét kihasználni akaró, dolgozni nem szándékozó, nyelvedet nem
> beszélő idegeneket? Vagy olyan „nagycsaládot” akik közt sok ilyen ember is
> van, bár előfordulnak elnyomottak, megnyomorítottak, félelelmben élők és
> dolgosak is?
>
> - Egyáltalán, hogy értelmezzem azt, hogy „csipetnyi szeretet?”
>
> - Mit jelent az, hogy te, H.T., nem „érzel” a mai keresztényekben
> csipetnyi szeretet sem? Mindegyiket volt már alkalmad az érzéseiddel
> körültapintani, vagy csak előítéletből illetsz sokakat (a világ igen nagy
> részét) bántó megjegyzéssel? Magamat és téged is beleértselek a csipetnyi
> szeretet híján lévő mai keresztények közé?
>
> - Amikor a mai magyar kormány (már országokhoz képest) bőkezűen segíti a
> muzulmán viélágban szonrongattatott keresztényeit, és közben be is fogad
> menekülteket (én is tudok ilyenről), de egyúttal kiáll a határok
> sérthetetlenségének és bizonyos társadalmi és jogi minimumok elve mellett,
> akkor van benne csipetnyi szeretet, vagy nincs?
>
> - Egyáltalán, hogyan lehet a szeretet fogalmát alkalmazni egy szervezetre
> (mint pl. egy pártra vagy kormányra)?
>
> - Hol kezdődnek a „mai” keresztények időben? Pl. a török idők
> keresztényei maiak voltak? Ha igen, a törökökre szurkot öntő asszonyokban
> csipetnyi, annál több, esetleg kevesebb szeretetet éreztél?
>
> Ne haragudj, hogy a provokáció eszközével éltem -- remélem, megbocsátod
> nekem.
>
> Gyuszi
>
>
> On Thu, 11 Nov 2021, Tamas Hegedus wrote:
>
> > Date: Thu, 11 Nov 2021 06:00:46 +0100
> > From: Tamas Hegedus <biohegedus at gmail.com>
> > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> > Subject: Re: [Grem] A két kard
> >
> > Kedves Egon,
> >
> > Ha Jézus, akkor nekem nem a kardot ragadás jut eszembe.
> > Miért ne hivatkozzak arra, hogy még a port is rázzuk le a lábunkról?
> Jézus egész élete,
> > személyisége és lényege a szeretetről és a szelídségről szólt. Erre
> hivatkozunk, erre kell
> > hivatkoznunk és ezt kell élnünk. Szerintem.
> >
> > Még egy agresszívabb kapcsolódó dolog jut eszembe az Újszövetségből,
> amikor Jézus kötelet
> > ragadott és kiűzte a templomból az árusokat. Akik egyébként valószínűleg
> még aznap (de másnap
> > már biztosan) visszamentek. És úgy tűnik, hogy Jézus nem ment vissza
> minden nap kihajtani őket.
> >
> > Nagyon indokolt esetben kiolthatunk, ki kell oltanunk életeket. És adott
> esetben meg sem kell
> > gyónnunk. (Ezek hittanóráról maradtak meg, nem a saját véleményem, de
> egyetértek.)
> >
> > Viszont szerintem nem jó folyamatos harcban élni. Illetve, ha valami
> miatt folyamatos a harc
> > (vagy annak gondoljuk), akkor ott van az a tanítás, hogy szeresd
> ellenséged. Ez talán pont azért
> > mondta Jézus, mert tudta, hogy van folyamatosabb harc, s a szeretetet,
> amennyire lehet, benne
> > hagyva, el lehet kerülni a folyamatos harcból fakadó
> személyiségtorzulást.
> > Én a mai keresztények viselkedésében, kommunikációjában egy csipetnyi
> szeretetet sem érzek az
> > ellenséggel szemben. Csak lenézést, gúnyt, és gyűlöletet.
> > "Aki kardot ragad, az kard által vész el."
> >
> >
> > Mi a két kard?
> >
> > Az Újszövetségben egy konkrét kardra emlékszem: amikor Péter előrántotta
> és Jézus rászólt, hogy
> > ne.
> > Van még pár említés, de azokat tudtommal már Szent Pál is a lélek
> fegyvereként értelmezte.
> >
> >
> > Üdv,
> > Tamás
> >
> >
> >
> > Jézustól viszont valóban nem idegen a kardot ragadás tehát erre
> úgy általában ne
> > hivatkozzunk ez azonban mondjuk pl . a keresztény kurdokra
> vonatkozik ők háborús
> > helyzetben nyugodtan képletesen szólva "kardot " ránthatnak ha
> másképp nem tudják
> > megvédeni magukat .Mindez nem jelenti azt hogy a felebaráti
> szeretet parancsát felül
> > kéne bírálni de aki már szuronyt szegezve jön feléd azzal a
> felebaráti szeretetet
> > nehéz művelni ,ha eldobja a szuronyt akkor igen .
> >
> > E.
> >
> >
> >
> >_______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20211111/55da6e53/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról