[Grem] Húsvét 6. péntekje szentmiséje igéi
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2021. Május. 14., P, 16:17:29 CEST
ALLELUJA
*Krisztusnak szenvednie kellett, és feltámadnia a halálból, * hogy
bemehessen dicső országába*. Lk 24,46.26 – 3 a. tónus.
*† EVANGÉLIUM Szent János könyvéből A Jézustól kapott örömet senki sem
veheti el a tanítványoktól. Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz:
Bizony, bizony, mondom nektek: ti majd sírtok és jajgattok, a világ azonban
örülni fog. Ti szomorkodtok, de szomorúságtok örömre fordul. Az asszony is,
amikor szül, szomorkodik, mert eljött az ő órája; de amikor megszülte
gyermekét, már nem emlékszik gyötrelmeire, mert örül, hogy ember született
a világra. Így ti is most szomorkodtok ugyan, de majd viszontlátlak
titeket. Akkor örülni fog szívetek, és örömeteket senki sem veszi el többé
tőletek. Azon a napon már nem lesz több kérdeznivalótok tőlem. Ezek az
evangélium igéi. *
*Jn 16,20-23a*
* Az alábbi elmélkedés nem a fenti evangéliumi idézethez tartozik:*
*Friends, in today’s Gospel, Jesus announces to his disciples: “I no longer
call you slaves, because a slave does not know what his master is doing. I
have called you friends, because I have told you everything I have heard
from my Father.”Many mysticisms and philosophies of the ancient
world—Platonism and Gnosticism come readily to mind—spoke of God or the
sacred, but they spoke of it as a force or a value or an ontological
source. It was impersonal and at an infinite removed from the world of
ordinary experience. These ancient schools find an echo in many modern and
contemporary theologies. Think of deism, which was so influential on the
founders of the United States, or even the New Age philosophy of our time.
These speak of a “divine” principle or power, but one would never dream of
addressing such a force as “thou” or of engaging with it in intimate
conversation.Then there is the Bible. The Scriptures obviously present God
as the overwhelming, transcendent, uncontrollable, inscrutable Creator of
the heavens and the earth, but they insist that this sublime and
frightening power is a person who deigns to speak to us, to guide us, and
to invite us into his life. *
*In making that utterance—that he no longer called his disciples slaves,
but friends—Jesus turned all of religious philosophy and mysticism on its
head.*
* Uram, adj nekem hálás szívet, hogy mindig észrevegyem: több okom van a
hálára, mint a panaszra. Ments meg az irigységtől, elégedetlenségtől,
nyugtalanságtól, a mindent-tudás látszatától és a mindent-jobban-tudás
hazugságától, a gyanútól, hogy valaki mindig bántani akar. Ments meg a
közönytől, a házsártos, barátságtalan viselkedéstől, az örökös
zsörtölődéstől, a rút önzéstől, a mindent elborító keserűségtől és a
hiábavalóság nyomasztó érzésétől. (Szt.II.János Pál pápa ima 2.rész) *
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210514/6ce5539f/attachment-0001.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról