[Grem] Szt. Marcellinusz és Szt. Péter vértanúk ünnepe szentmiséje igéi
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2021. Jún. 2., Sze, 16:08:05 CEST
ALLELUJA
*Jézus mondja: † „Én vagyok a feltámadás és az élet, * nem hal meg örökre,
aki hisz énbennem.”* Jn 11,25a és 16 – 4 g. tónus.
*† EVANGÉLIUM Szent Márk könyvéből A halállal nem szűnik meg az ember
élete, csak megváltozik. Abban az időben szadduceusok jöttek Jézushoz, akik
azt mondják, hogy nincs feltámadás. Megkérdezték őt: „Mester! Mózes megírta
nekünk, hogy ha valakinek a testvére meghal és gyermek nélkül hagyja hátra
feleségét, akkor a testvér vegye el annak a feleségét, és támasszon utódot
testvérének. Volt egyszer hét testvér. Az első feleséget vett magának és
meghalt, nem hagyva utódot. Akkor a második vette el az asszonyt, de ez is
meghalt, és nem hagyott utódot. Éppúgy a harmadik is. Hasonlóképpen
feleségül vette az asszonyt mind a hét, és nem hagytak utódot. Végül
meghalt az asszony is. A feltámadáskor – ha ugyan feltámadnak –, ezek közül
melyiknek lesz a felesége? Hiszen mind a hétnek felesége volt!” Jézus azt
felelte nekik: „Nyilván azért tévedtek, mert nem ismeritek az írásokat, sem
az Isten hatalmát! Hiszen amikor a halottak feltámadnak, már nem
házasodnak, sem férjhez nem mennek, hanem olyanok lesznek, mint az angyalok
a mennyben. A halottak feltámadása felől pedig nem olvastátok-e Mózes
könyvében a csipkebokorról szóló résznél, hogy miként szólt Mózeshez Isten:
»Én vagyok Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene!« Isten nem a
halottak Istene, hanem az élőké. Így tehát nagy tévedésben vagytok!” Ezek
az evangélium igéi. *
*Mk 12,18-27*
* Friends, in today’s Gospel*, Jesus is debating the materialists of his
day: *the Sadducees, *those *who deny the resurrection.* They
* put forward an almost comical case of seven brothers who died leaving no
descendants for the widow. They ask, "At the resurrection when they arise
whose wife will she be?" Jesus brushes aside this bit of facile
casuistry.The body is a means of communication. The most intense personal
communication possible is that which happens between two married
people—sexual, psychological, and personal intimacy. *Given t
*he limitations and restrictions of our bodies here below, this type of
intimacy is possible only with one other person.*
*The heavenly state involves a body too, but a transformed, transfigured,
and elevated body—what Paul called a spiritual body. It is still a means of
communication, but now it is so intense and spiritualized that it can
mediate an intimate communion with all those who love the Lord. We are not
less than bodily in heaven; we are super-bodily. We communicate more
extensively and more intimately, and with everyone. Hence, in heaven, we
are not given to one person in marriage, but to all. All of this becomes
plain in the Resurrection of Jesus from the dead.*
*Uram, adj türelmet, Hogy elfogadjam amin nem tudok változtatni, Adj
bátorságot, hogy megváltoztassam, Amit lehet, és adj bölcsességet, Hogy a
kettő között különbséget tudjak tenni. (Assisi Szt. Ferenc ima kezdete) *
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210602/d0574087/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról