[Grem] A szélsőbalos akadémiai paranoia + az újbalos aktivizmus / Szilvay G.

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2021. Jan. 21., Cs, 19:59:41 CET


 Itt is a progresszív agymosás marxista gyökereire utalnak:

Igy tör át a progresszív agymosás az oktatásban
<https://mandiner.hu/cikk/20210121_igy_tor_at_a_progressziv_agymosas_az_oktatasban>
2021. január 21. 10:37
https://mandiner.hu/cikk/20210121_igy_tor_at_a_progressziv_agymosas_az_oktatasban
*Írta: Kohán Mátyás <https://mandiner.hu/szerzo/kohan_matyas> *
Ön tudta, hogy már a hallgatás is a fehér felsőbbrendűség bizonyítéka? Most
már a közoktatást támadja *a progresszív, „woke” agymosás* – egyelőre
Amerikában.* Ideológiai átnevelde, bűntudatkeltés, sarkaiból kifordított
világképek: így hangolnák át egy iskola tanárait Amerika középső,
konzervatív vidékén. **Esettanulmány a City Journalból*!

*Christopher F. Rufo amerikai újságíró, filmrendező, konzervatív gondolkodó*.
A *City Journal* állandó szerzője, a Discovery Institute konzervatív
kutatóintézet Gazdagság és Szegénység Központjának igazgatója. Négy
dokumentumfilmet forgatott a közszolgálati PBS csatornának, ú*jságírói
munkássága során pedig részletesen feltárja a kritikai rasszelmélet
(critical race theory) nevű áltudomány térnyerését a közoktatásban*. E
tárgykörben a tavaly szeptemberi áltudomány-ellenes elnöki rendelet kapcsán
Donald Trumpnak is adott tanácsokat.

Rufo most *egy Missouri állambeli városka, Springfield **iskolai
„továbbképzésén”* *keresztül mutatja be*
<https://www.city-journal.org/antiracism-comes-to-the-heartland?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202101?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202101>,
*mi is történik, amikor az új agymosás megérkezik **a közoktatásba.*

***

Különböző mértékben *elnyomott csoportokat ábrázoló „elnyomatási
mátrixban”* elhelyezni magukat,
illetve* a minneapolisi rendőrök által letartóztatás közben* *meggyilkolt
bűnöző, **George Floyd utolsó szavait áhítattal hallgatni kilenc percig *–
ez csak néhány a Cherokee Middle School tantestületének tartott „sokszínűségi
érzékenyítő program” feladatai közül, melyről Christopher F. Rufo a *City
Journalen* megjelent friss írásában
<https://www.city-journal.org/antiracism-comes-to-the-heartland?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202101?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202101>
tudósít.

A szerző figyelmeztet: *„az ilyen videók gyakori technikái számos
sokszínűségi oktatásnak – illetve a szektás indoktrinációnak is. A szándék
a résztvevők érzékeinek túlterhelése, egyfajta »érzelmi horgony«
elhelyezése, amely a későbbi politikai érvelés alátámasztására szolgál,
akkor is, ha azok előbbiből nem következnek.”*

Rufo leírja: a Missouri állambeli, mintegy százhatvanezres Springfield
településen *a helyi tankerület **rendelte el a sokszínűségi érzékenyítést*,
amely *„földelismeréssel” *indult: a két (fehér) tréner közölte a
tanárokkal, hogy Springfield közoktatási intézményei az osage, delaware és
kickapoo indián nemzetek és népek ősi területein magasodnak, és *buzdították
a tanárokat, „ismerjék el az őslakos és indián népekkel szembeni erőszak
sötét történelmét”, mielőtt belevágnának az aznapi „társadalmi
igazságossági munkába”.*

A kötelező formalitásokat letudva az egyik tréner, Jeremy Sullivan
ismertette a táncrendet:* „Három főbb koncepciót fogunk átnézni, ezek a
koncepciók az elnyomás, a fehér felsőbbrendűség és a rendszerszintű
rasszizmus”**.*

Ezután sorvezetőket osztottak ki a tanároknak, melyek a fehér
felsőbbrendűség különböző formáinak definícióit tartalmazták: *van egyszer
a „nyílt fehér felsőbbrendűség” **(példái a lincselés, a gyűlöletvezérelt
cselekedetek, a Ku Klux Klan, a neonácik és a keresztégetés)*, amely
*„társadalmilag
elfogadhatatlan”. *

*Van viszont továbbá a **„rejtett fehér felsőbbrendűség”*, melynek *példái *a
teljesség igénye nélkül *az ingatlanadóból finanszírozott oktatás, a
rendőrség kihívása fekete emberekre, színesbőrűnek öltözni Halloweenkor,
nem elhinni a színesbőrűek tapasztalatait, elutasítani az érzelmes
megnyilvánulásokat,*

*valamint ilyen a fehér némaság is *– vagyis az is *az elítélendő
felsőbbrendűség-érzésre utal, ha egy fehér ember nem kíván megszólalni az
elnyomás ügyében, vagy nem fejezi ki kellő lelkesedéssel az egyetértését az
elnyomatás-ideológiával.*

*Eleinte ezen „társadalmilag elfogadható” fehér felsőbbrendűségi formák
közé sorolta a két tréner *a „*MAGA”-t is (ez a Donald Trump elnöki
kampányszlogenje, a Make America Great Again, „tegyük Amerikát újra naggyá”
rövidítése*), de a tanárok körében kitörő közröhejjel vegyes
közfelháborodás miatt ez végül törlésre került.

*„Mindez egy veszélyes összemosás. A trénerek megkísérlik kiterjeszteni a
valódi társadalmi gaztettek – rabszolgaság, lincselés, nácizmus – stigmáját
a progresszív politikai céloktól való bármiféle eltérésre, az
ingatlanadótól a büntetőjogon át a halloweeni jelmezekig”* – magyarázza
Rufo, kiemelve, hogy *„a sokszínűségi trénerek a történelmi gonosztettekkel
való érzelmi túltelítettséget használják fel az aktuálisan erőltetett dogma
alátámasztására”*.

Itt azonban nem állnak meg, ugyanis elvárásként támasztják a tréningek
résztvevői felé a *„tevőleges egyetértést”* – azaz azt, hogy a tanárok a ne
csak elfogadják a „képzés” alapelveit és ennek megfelelően elítéljék
magukat, mint felsőbbrendű fehéreket vagy elnyomókat, hanem hogy ebbéli
meggyőződésüknek hangot is adjanak.
*„Az új etika szerint az egyet nem értés tilos; a hallgatás pedig
beismerés, mert a »fehér csend« a fehér felsőbbrendűség egy formája”* –
reflektál Rufo.

A Cherokee Middle Schoolban azonban nem sült el egészen hibátlanul az
érzékenyítés, a trénerek ugyanis emberükre akadtak *egy fekete nevelőapa
által felnevelt tanárb*an, aki egyórányi „tréning” után* felvetette:* *„Szóval
azt kéri a tankerület, hogy legyünk marxisták?”*

A döbbent csöndet kihasználva a tanár folytatta:* „Ahogy önök ezt
keretezik, az Herbert Marcuse-tól származik, aki a marxista elméletről
lehántotta az összes gazdaságpolitikai elemet, és kulturális marxizmust
csinált belőle. Dr. King *[Martin Luther King polgárjogi harcos – a szerk.]*
tanításának nem volt része az a vitriol, amit a marxizmusban látunk,
melynek hosszú története tömve volt bigott, egymással szemben előítéletes
országokkal, amik milliókat öltek meg”* – fogalmazott a rebellis pedagógus.

*Sullivan tréner a döbbenet hatása alatt elismerte, hogy az általa oktatott
anyag marxista befolyás alatt áll.*

*„Tudom, hogy itt a gyökere, tudok erről az információról. Itt a cél az,
hogy kiálljunk a rasszizmus ellen, nem a totalitarizmus… Nincs itt semmi
nagy politikai napirend. Egész biztosan nem marxizmus ez. Csak…
gondoskodjunk arról, hogy minden gyerekünket igazán értékeljük és
ünnepeljük”* – fogalmazott végül a sokszínűség-szakértő.

Christopher Rufo figyelmeztet: *„Itt az árulkodó jel. Számos sokszínűségi
érzékenyítő program – és a Black Lives Matter néven ismert politikai
szervezet – a csalétek alapelve mentén működik. Retorikájukat Marcuse-hoz
híven a fajgyűlölet miatti szenvedés »érzelmi horgonyára« építik, majd
politikai érvelésüket eufemizmusok segítségével viszik véghez.”*

A szerző szerint jó példa erre az, ahogy a Missouri állambeli iskola
sokszínűségi képzőprogramja például* a „felhatalmazás” (empowerment)
*kifejezést
definiálja:* „arra nevelni a diákokat, hogy ne fogadják el se a domináns
ideológiát, se alárendelt szerepüket, és tegyenek lépéseket annak
érdekében, hogy a társadalmi hatalmat egyenlőbb módon osszák el.”* A
kerület Rufo szerint *„még több eufemizmussal definiál egy eufemizmust, de
a mélyebb jelentés világos: az amerikai társadalom a fehér felsőbbrendűség
híve, és le kell váltani egy faji alapú újraelosztási rezsimre.”*

Összegzésül Rufo megjegyzi:  Amerika éveken át tétlenül nézte,  ahogy a
partvidéki városokban, Berkeley-ben, Seattle-ben vagy Portlandban mélyen
megosztó „antirasszista” programokat vitt az oktatásszervezés – és mivel
terjedése ellen senki nem tett semmit,* „az »antirasszizmus« mára
megérkezett az ország szívébe.”*




>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_-7432401695789002606_m_1468399976695362465_m_-8972467906378671385_m_-1768062590018705460_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_-7432401695789002606_m_1468399976695362465_m_-8972467906378671385_m_-1768062590018705460_m_-3290686167532559272_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_-7432401695789002606_m_1468399976695362465_m_-8972467906378671385_m_-1768062590018705460_m_-3290686167532559272_m_-5179978940961957271_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210121/7bf2e536/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról