[Grem] A Momentum általi kútmérgezés (a halál kultúrájának terjesztése) / Kiss Antal teológus

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2020. Sze. 21., H, 19:01:27 CEST


 Kiss Antal
A Momentum és a kútmérgezés szabadsága
https://www.magyarhirlap.hu/velemeny/20200921-a-momentum-es-a-kutmergezes-szabadsaga?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202009Kedves
kútmérgezett, megtévesztett momentumisták! A lelkiismeretet nem szabályozza
törvény, így a cselekvés szabad területe. Ne próbáljátok meg elvenni
senkitől, elég, ha magatokat megfosztottátok tőle.
2020. szeptember 21. hétfő. 4:31

„A halál kultúrájának gyökere Isten, az ember és az élet tiszteletének
megfogyatkozása, a természetfö­lötti iránti érzék elveszítése, a fogyasztói
társadalom elmerülése az anyagi javakban.”

Így fogalmaz a Katolikus lexikon a Szent II. János Pál pápa által
bevezetett „halál kultúrája” szókapcsolatról. Sok fiatal, de néhány
élemedett korú is révetegen, ájultan figyeli a nagyon trendi párt
munkál­kodását. Isszák szavaikat, azonban sokszor a hagyományos értékek, a
keresztény hitben és gondolkodásban felnőttek sem veszik észre, hogy
kútmérgezés áldozatai. Korábban megjelent, nagy társadalmi visszhangot
kiváltott nyílt levelem – melyet a Momentum zászlaja alatt megjelenő,
tüntető papnak címeztem – sokakban kérdéseket vetett fel: miért ne lehetne
ezzel a lendületes, igazságkereső, fiatalos brigáddal egy gyékényen árulni.
Megpróbálom egy példán keresztül bemutatni, hogy ez az ultraliberális párt
valóban méltó örököse annak az SZDSZ-nek, mely annak idején körülbelül úgy
határozta meg a szabadság fogalmát, hogy az szabad, ami nekünk szabad, az
azonban nem szabad, ami neked szabad, kivéve, ha nem ugyanaz, ami nekünk
szabad.

Cseh Katalin, a nevezett párt képviselője, mely programjában hirdeti, hogy
csökkenteni kívánják a művi abortuszok számát, Dúró Dórával, a Mi Hazánk
Mozgalom tagjával folytatott beszélgetést, a TizenX (fiatal momentumisták
fiókbrigádja) szervezésében az abortuszról, 2018. október 4-én. Ezt mondta
a hölgy: „Magyarországon pont olyan a törvény, hogy ha valaki abortuszt
szeretne végeztetni, akkor elmegy a védőnőhöz, azután várnia kell, azután
megint elmennie a védőnőhöz, el kell mennie az orvoshoz is kétszer – már
emiatt az eljárás miatt is sokan fogalmaztak meg aggályokat, pont amiatt,
hogy a védőnők sokszor pont abba az irányba próbálták terelni a nőket, hogy
tartsák meg a gyermeket. Sokszor voltak ilyen témák, hogy családokról
mutogattak képeket, meg egymás után hívták be a terhest, meg aki abortuszra
jön, meg hogy nők ezt konkrétan egy pszichológiai tehertétel­ként élték
meg. Most ezen lehet vitatkozni, hogy kell-e ez a háromnapos periódus, ami
alatt átgondolhatja a döntését a nő – szerintem nem feltétlenül.” E
gondolatmenet értelmezésében egy hidegfejű libe­rálist hívhatunk
segítségül, Fodor Gábort, aki egy korábbi interjújában a következőket
mondta: „A szabadság erős és megengedő, de itt is vannak határok. (...) A
hagyományos szabadelvű felfogás szerint a saját szabadságom korlátja más
ember hasonló szabadsága.” Ízlelgessük a szavakat: „más ember szabadsága”.
Ugyanis van ilyen (is). Például egy magzaté.

Ha és amennyiben liberális alapelvről beszélgetünk, akkor csupán a
természeti törvény felülírása marad arra az esetre, ha a nő úgy gondolja,
Cseh Katalinnal karöltve, hogy átlépve a szabadság korlátját, egy
tehetetlen pici embernek elveheti az életét, mert az a nő teste. Ha
levetethet egy napégette pörsenést lágy habtestéről a bikinivonala mellől,
vetethessen már el egy magzatot, egy lüktető szívet, életet is ugyanazon
bőr alól, nem? Bőrön kívül, bőrön belül, minden a szabad nő szabad döntése.
Ebben pedig senki nem akadályozhatja, zavarhatja meg, nehogy megszólaljon a
lelkiismerete. Cseh Katalin óriási szerencséje, hogy kedves édesanyja nem
így gondolta, s őt magzat korában szerette, dédelgette, becézgette, talán
furu­lyázott, énekelt is neki. A „csehi” trendi liberális gondolat szelleme
még akkor nem hatotta át a családot, így drága Katika megszületett.

„A jog nem működhet erkölcs nélkül, az erkölcs pedig Isten nélkül. Akkor
legyen kötelező a vallás? Nem, de a bennünk levő isteni hangra kötelező
figyelni, mert az az emberi közösség nem működhet, amely a lelkiismeretet
tagadja. Itt kezdődik a vallás. A lelkiismeret valakinek a hangja” – mondta
legutóbb Barsi Balázs atya a ferences gimnázium havilapjának adott
interjúban, amit az ott nevelkedő fiúknak (is) címzett. Nos, egészen
pontosan itt érhető tetten a Momentum nevű párt igazi kútmérgezése. Míg
programjában, leírt formában azt hirdeti, hogy célja a művi abortuszok
számának csökkentése, amikor oda érkezünk, hogy az édesanya szíve alatt
hordott gyermekének az élethez vagy az általa kimondott elpusztításához
való joga magasabb rendű, akkor a halálhoz való, személyes szabadságjogot
emeli magasabbra. A lelki­ismeretet, az isteni halk suttogást a riadt
kismamával meghallatni akarók, védőnők, édesanyák, orvosok a szabadság
ellenségei, a magzatgyilkosságra biztatók a szabadság barátai. Egészen
röviden az ÉLET kultúrája helyett a halál kultúrája mellett teszi le a
voksát a pillanat pártja.

Descartes azt mondta: „Cogito ergo sum!” – „Gondolkodom, tehát vagyok!” –
ezzel megbolondította egész Európát és a nagyvilágot. Az eszes ember, a
felvilágosult. XVI. Benedek pápa ellenben azt mondta: „Cogitor ergo sum!” –
egyetlen betű különbség! „El vagyok gondolva, tehát vagyok!” El vagyok
gondol­va valakitől.  A descartesi és a Benedek pápai gondolat közti
különbség: a tudatos észlény (aki elgondolja, hogy neki úgy jobb, hogy nem
születik meg a gyermek) és a teremtettségében az életet a legnagyobb
ajándéknak tekintő ember, aki mindahány, annyira egyedi, nem megölhető.
(Mindenkinek úgy jó, ha megszületik egy Isten-képmás.) Az abortusz előtt ez
a pár nap is az esély része, hogy a halál kultúrája felett győzzön az élet,
az ész felett a Lélek. Itt (is) csökkenthető lenne az abortuszok száma –
ahogy kíván­ja a pártprogram, csak ez annyira oldszkúlos, nem trendien
liberális. Nem csápolják, nem lájkolják. Ennyi. Ennyi egy élet
Momentuméknál.

A halál kultúrájának gyökere Isten, az ember és az élet tiszteletének
megfogyatkozása, a természetfölötti iránti érzék elveszítése, a fogyasztói
társadalom elmerülése az anyagi javakban – ismételjük meg Szent II. János
Pál pápának a cikk elején idézett gondolatait. Lassan írtam le, hogy Cseh
Katalin is megértse: itt nem babra megy a játék! Családjaink, közösségeink,
nemzetünk, országunk, Európa a tét. Élet vagy halál. Ilyen egyszerű, nem
kell ezt cifrázni, mint az alföldi szűrt. „A liberális gondolatnak
törvénytisztelőnek kell lennie – mondja Fodor Gábor. Minden, ami törvény és
a demokrácia szabályait betartva született meg, azt a leghatározottab­ban
be kell tartani, ebben nincs pardon. Azonban minden, amit a törvény nem
szabályoz, a szabad cselekvés területe. Ez a szféra is ugyanolyan
tiszteletet és védettséget érdemel.”

Kedves kútmérgezett, megtévesztett momentumisták! A lelkiismeretet nem
szabályozza törvény, így a cselekvés szabad területe. Ne próbáljátok meg
elvenni senkitől, elég, ha magatokat megfosztottátok tőle. Nos, mi többek
közt azért nem ülünk egy gyékényre veletek, s óvjuk, akit csak tudunk, mert
nekünk, keresztényeknek a halállal szemben fontosabb az ember és az élet
tisztelete, ahogy magasabb rendű és fontosabb a megszületendő gyermek, mint
egy magzatgyilkos anya „szabadsága”. Röviden ennyi. A többi meg szóra sem
érdemes...

*(A szerző teológus) *

<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200921/4fd0c4c9/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról