[Grem] H. Boulad jezsuita 'az iszlámróll', a katolikus egyház ostoba, szemellenzős párbeszédéről az iszlámmal

Sziklay Levente lsziklay at freemail.hu
2020. Sze. 8., K, 23:51:00 CEST


Az első nyomdász Ibrahim Mütaferika volt Isztanbulban - kolozsvári születésű magyar, ott a kálvinista kollégiumban tanult és ismerte meg a nyomdászatot. Külön vallási véleményt - fetvát - bocsátottak ki, melyben engedélyezték (az igazsághoz hozzátartozik, hogy görög könyveket nyomtattak már korábban is ott
Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:
> 
Így ,van pontosan erre hoztam  idézeteket abban a  levelemben amivel aztán elkalandoztunk más irányban.
A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel és a zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim  lakóinak ma már erre nem emlékeznek a radikálisok.
Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám sokszínű de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag egy teokratikus államot és az iszlám jogot  ismeri el és amely tagad minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim vidékek a bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg európainak  gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a radikalizmus.Mindez összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus mind a kapitalista nyugati mintájú felzárkózási kísérletek megbuktak(Vagy mérsékelten sikeresek voltak ) maradt a vallási radikalizmus.
Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt is leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a hatóságoknál  egyes muszlim régiókban akkor (már arra  is volt példa hogy még ott is megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy ) akkor kap 25 korbácsütést mert megvádolt egy férfit aztán kidobják és otthon megöli a családja mert elvesztette a becsületét.
Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog lett, ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként  az iszlám tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a tudományos gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI. századtól még radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban lerombolták a csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos fürkészni.Ezért van elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most ugyan például Irán és néhány más ország már próbál ezen változtatni de több évszázados lemaradást kellene behozni ebben az ügyben .Ha jól emlékszem a könyv nyomtatás csak a XVIII .század végén vagy csak a XIX. században jelent meg az iszlám országokban.
E.
2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke Greschik írta:
>Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte H. Boulad Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes 'Vádolom .....' levelét. L. alább: magyarul   Henri Boulad   a kopt keresztények elleni virágvasárnapi véres merénylet utánhttps://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/?fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MDdNaAH282017. április 29. szombat 08:00  Nemcsak a terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva politikai és radikális.  Vádolom az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és minden, a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak. Nem csak a terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem egyedül a Muzulmán Testvériséget vádolom, sem azoknak a csoportocskáknak a felhőjét, amely körülveszi ezt az erőszakos és totalitárius dzsihadista testvériséget. Nem kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és radikális iszlámot vádolom.
>Egész egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél fogva – egyszerre politikai és radikális. Amint azt már több mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus nem más, mint a kendőzetlen iszlám, a maga teljes logikájával és szigorúságával. Úgy van jelen az iszlámban, ahogy csibe a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a magban. Olyan társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim, hiszen isteni törvényen, a sarián alapuló világkalifátus megteremtésére törekszik. Olyan tervről van itt szó, amely globális és globalizáló, totális, totalitásra törekvő és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar vallás, állam és társadalom
>– din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.
>A Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám a vallás státusából a teokratikus állam státusába lép. Ez az a pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű vallási vezetőnek lenni, és hadvezérré, államfővé, politikai vezetővé válik. Vallás és politika ettől kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.) Vádolom szándékos hazugsággal azokat, akik azt állítják, hogy a muzulmánok által elkövetett atrocitásoknak semmi közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket igenis a Korán és annak egyértelmű felszólításai nevében követik el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az imára hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást ugyanaz az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás előzi meg.
>Vádolom a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan – visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki, amelyek az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az első ilyen dekrétum a békére és együttműködésre szólító mekkai szövegekkel szemben elsőbbséget adott az erőszakot és intoleranciát hordozó medinai szövegeknek. Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik kimondja, hogy a Korán Allah „nem alkotott”, vagyis örök, változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt minden próbálkozást az utólagos értelmezésre, kijelentve, hogy „az idzstihád (a személyes értelmezés) kapuja végleg bezárult”.
>E döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim gondolkodást, és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám országokat a visszamaradottság és stagnálás állapotában tartsa.
>Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta magát, amiből nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve és önigazolást keresve, ellenérzései foglyaként, saját kudarcaiért az egész emberiséget teszi felelőssé. Vádolom az Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ minden tájáról érkező hallgatók és imámok ezrei­ben a fanatizmus, az intolerancia és a gyűlölet szellemiségét táplálja. Így válik a világban a terrorizmus egyik fő forrásává.
>Vádolom az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak ellenére, hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah al-Sziszi ismételten kérte, hogy távolítsanak el minden gyűlöletre, erőszakra és diszkriminációra buzdító szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az Al-Azhart, amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal való közelség bizonyítéka.
>Vádolom az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a Sorbonne-on megvédett doktori disszertációja után is ragaszkodik a maradi és középkori felfogáshoz. Miközben azt vártuk tőle, hogy a megújító gondolkodást segíti majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, éppen ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi tankönyveibe visszaillesztette azokat az erőszakra és intoleranciára ösztönző szövegeket, amelyeket pedig elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett onnan.
>Vádolom az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti „új muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje az iszlám alapvető reformját. Vádolom egyes nagy nyugati nemzeteket, amelyek – miközben azt állítják, hogy a szabadság, a demokrácia és az emberi jogok értékeit védik – alantas gazdasági és pénzügyi érdekből aktívan kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a hazug „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat, hogy elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.
>Vádolok egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat meghódítása. E nyugati vezetők ezáltal elárulják népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a féktelen nyitottság nevében hozzájárulnak egy értékes kulturális és civilizációs múlt összeomlásához.
>Vádolom túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság törvényeit egy minden integrációt visszautasító kisebbségre. A politikai vezetők, akik választási érdekből eladták magukat a robbanékony külvárosoknak, hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil béke” nevében, ami nem más, mint az állam kapitulációja.
>Vádolom a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat az iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon és a kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú kezdeményezés után egy ilyen monológ ma az elhalás küszöbén áll. A „politikailag korrekt” elvének engedve, és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés nevében nem szabad megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli a kényes és létfontosságú kérdéseket.
>Minden igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával, prekoncepción alapuló számok bemutatásával, meghamisított statisztikák és manipulált „felmérések” segítségével befolyásolnak és hazudnak. Ez a módszeres félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy pénzügyi csoportok érdekében, amelyek vezércikkeiket diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy merjük felvállalni az igaz beszédet.
> 
>Itt az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés nélkül újra szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A közhelyesség és a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A nyugati országoknak törvényes és erkölcsi kötelességük, hogy megőrizzék területi egységüket, életmódjukat, kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval szemben.
>Azok a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a féktelen gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások nélkül nézzenek szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel és történelmükkel, csakúgy, mint a világban elfoglalt jelenlegi tragikus helyzetükkel. Az iszlám és a kereszténység közötti párbeszéd erőltetése helyett kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon belüli párbeszédet és reformokat. A muzulmánok ismerjék el végre, hogy a gond belül van, és legyen bátorságuk hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes világosságban és alázatban tudjanak közelíteni a témához.
>Éppen itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal, haladó vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata, köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy muzulmán törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi alapot és értékrendet, amely minden emberrel közös. Én pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát, amelynek aláírását az összes arab és muzulmán ország megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita középpontjába. Hiszen „bár az igazság és a barátság egy­aránt drága számunkra, mégis szent kötelesség, hogy az igazságot részesítsük előnyben” (Arisztotelész, Nikomakhoszi etika).
>Csak a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd lehetővé, hogy „szeretet és igazság találkozzék… jog és béke csókot váltson” (vö. Zsolt 85, 11).
>A szerző alexandriai jezsuita szerzetes
> Mentes a vírusoktól. www.avg.com
> _______________________________________________ Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem

  
    
  
  
    Így ,van pontosan erre hoztam  idézeteket abban a  levelemben
      amivel aztán elkalandoztunk más irányban.
    A korai iszlám( a mellett hogy az is harcos és hódító volt) még
      határozottan toleráns volt vallási szempontból a keresztényekkel
      és a zsidókkal szemben ,mára ez a tolerancia is eltűnt.Gondoljunk
      Szalahoddinra aki igazi úri ember volt hiszem megkegyelmezett az
      elfoglalt Jeruzsálem nem muszlim  lakóinak ma már erre nem
      emlékeznek a radikálisok.
    
    Elvileg igaza van Lacinak és Leventének abban hogy az iszlám
      sokszínű de mindig ott van a Korán alapszövege amely kizárolórag
      egy teokratikus államot és az iszlám jogot  ismeri el és amely
      tagad minden európai jogrendet.Tényleg vannak ártatlanabb muszlim
      vidékek a bosnyákok vagy a ruméliai török középosztály tényleg
      európainak  gondolta magát de hamarosan őket is elérheti a
      radikalizmus.Mindez összefügg azzal is hogy mind a szocialisztikus
      mind a kapitalista nyugati mintájú felzárkózási kísérletek
      megbuktak(Vagy mérsékelten sikeresek voltak ) maradt a vallási
      radikalizmus.
    
    Az alábbi szöveget akár írhatta volna Oriana Fallaci is aki azt
      is leírta ha egy megerőszakolt nő feljelentést tesz a
      hatóságoknál  egyes muszlim régiókban akkor (már arra  is volt
      példa hogy még ott is megerőszakolták hiszen már úgy is mindegy )
      akkor kap 25 korbácsütést mert megvádolt egy férfit aztán kidobják
      és otthon megöli a családja mert elvesztette a becsületét.
    Az iszlám valaha képes volt igaz kicsit idegen testként befogadni
      antik és ázsiai tudományos elveket de aztán ez is tiltott dolog
      lett, ahogy a szerző leírta a X. századtól induló folyamatként  az
      iszlám tudósok radikális dekrétumokat hirdettek ki ezek a
      tudományos gondolkodást is fokozatosan megtiltották amely a XVI.
      századtól még radikálisabb tiltás lett ekkor Isztambulban
      lerombolták a csillagvizsgálókat is mert Isten útját tilos
      fürkészni.Ezért van elenyészően kevés muszlim Nobel díjas.most
      ugyan például Irán és néhány más ország már próbál ezen
      változtatni de több évszázados lemaradást kellene behozni ebben az
      ügyben .Ha jól emlékszem a könyv nyomtatás csak a XVIII .század
      végén vagy csak a XIX. században jelent meg az iszlám országokban.
    
    E.
    
    2020.09.08. 17:39 keltezéssel, Emoke
      Greschik írta:
    
    
      
      
        Lázár Sonja, k. Lttag mai angol nyelvű levelében idézte
            H. Boulad Egyiptomban élő katolikus, jezsuita szerzetes
            'Vádolom .....' levelét. L. alább: magyarul
        
          
            
              
          
           Henri Boulad  
            a kopt keresztények elleni virágvasárnapi
              véres merénylet után
          
            
              https://www.magyaridok.hu/velemeny/valosaggal-torteno-szembesules-1626757/?fbclid=IwAR12LaGuvzh0XkDoXzK8OU32x8qNWHlACZJ3ZWRoUMPrTsqRf-MDdNaAH28
              
                  2017. április 29.
                    szombat 08:00
                 
              
              
            
          
          
             Nemcsak a
                terroristákat és a terrorizmust vádolom, hanem egész
                egyszerűen az iszlámot is, amely természeténél fogva
                politikai és radikális. 
             
            
              
            
             
            Vádolom
                az iszlámot, amiért okozója ennek a barbárságnak, és
                minden, a muzulmán hit nevében elkövetett erőszaknak.
                Nem csak a terroristákat és a terrorizmust vádolom. Nem
                egyedül a Muzulmán Testvériséget vádolom, sem azoknak a
                csoportocskáknak a felhőjét, amely körülveszi ezt az
                erőszakos és totalitárius dzsihadista testvériséget. Nem
                kizárólag az iszlamizmust vagy a politikai és radikális
                iszlámot vádolom.
            
            
            Egész
                egyszerűen az iszlámot vádolom, amely – természeténél
                fogva – egyszerre politikai és radikális. Amint azt már
                több mint 25 éve megírtam: az iszlamizmus nem más, mint
                a kendőzetlen iszlám, a maga teljes logikájával és
                szigorúságával. Úgy van jelen az iszlámban, ahogy csibe
                a tojásban, gyümölcs a virágban, fa a magban. Olyan
                társadalmi terv hordozója, amely az egyedül legitim,
                hiszen isteni törvényen, a sarián alapuló világkalifátus
                megteremtésére törekszik. Olyan tervről van itt szó,
                amely globális és globalizáló, totális, totalitásra
                törekvő és totalitárius. Az iszlám egyszerre akar
                vallás, állam és társadalom
                – din wa dawla – lenni. Ilyen a kezdetektől fogva.
            
            
            A
                Mekkából Medinába településsel (a hidzsrával) az iszlám
                a vallás státusából a teokratikus állam státusába lép.
                Ez az a pillanat, amikor Mohamed megszűnik egyszerű
                vallási vezetőnek lenni, és hadvezérré, államfővé,
                politikai vezetővé válik. Vallás és politika ettől
                kezdve elválaszthatatlanul összefonódik: „Az iszlám vagy
                politikai, vagy semmi sem.” (Ruholláh Homeini imám.)
                Vádolom szándékos hazugsággal azokat, akik azt állítják,
                hogy a muzulmánok által elkövetett atrocitásoknak semmi
                közük az iszlámhoz, mivel ezeket a bűnöket igenis a
                Korán és annak egyértelmű felszólításai nevében követik
                el. Már az a tény is rendkívül beszédes, hogy az imára
                hívást és a hitetlenek meggyilkolására való felhívást
                ugyanaz az Allah akbár! (Isten a legnagyobb!) felkiáltás
                előzi meg.
            
            
            Vádolom
                a X. századi muszlim tudósokat, amiért olyan –
                visszafordíthatatlanná vált – dekrétumokat hirdettek ki,
                amelyek az iszlámot a mostani zsákutcába vezették. Az
                első ilyen dekrétum a békére és együttműködésre szólító
                mekkai szövegekkel szemben elsőbbséget adott az
                erőszakot és intoleranciát hordozó medinai szövegeknek.
                Hogy visszafordíthatatlanná tegyék ezt a verdiktet, két
                másik rendeletet is kihirdettek: egyet, amelyik
                kimondja, hogy a Korán Allah „nem alkotott”, vagyis
                örök, változatlan szava, és egy másikat, amely megtilt
                minden próbálkozást az utólagos értelmezésre,
                kijelentve, hogy „az idzstihád (a személyes értelmezés)
                kapuja végleg bezárult”.
            
            
            E
                döntések szentséggé emelése megmerevítette a muszlim
                gondolkodást, és hozzájárult ahhoz, hogy az iszlám
                országokat a visszamaradottság és stagnálás állapotában
                tartsa.
                Vádolom az iszlámot, amiért olyan dogmatizmusba zárta
                magát, amiből nem tud kitörni. Áldozati szerepbe lépve
                és önigazolást keresve, ellenérzései foglyaként, saját
                kudarcaiért az egész emberiséget teszi felelőssé.
                Vádolom az Al-Azhar Intézetet, amely, bár elvileg a
                mérsékelt iszlámot testesítené meg, a világ minden
                tájáról érkező hallgatók és imámok ezrei­ben a
                fanatizmus, az intolerancia és a gyűlölet szellemiségét
                táplálja. Így válik a világban a terrorizmus egyik fő
                forrásává.
            
            
            Vádolom
                az Al-Azhart, amiért módszeresen megtagadja iskolai és
                egyetemi programjai és tankönyvei reformját. Annak
                ellenére, hogy az egyiptomi elnök, Abdel-Fattah
                al-Sziszi ismételten kérte, hogy távolítsanak el minden
                gyűlöletre, erőszakra és diszkriminációra buzdító
                szöveget, eddig semmi sem történt. Vádolom az Al-Azhart,
                amiért nem hajlandó elítélni az Iszlám Államot és a
                szalafista/vahabita iszlamizmust, ami a terrorizmussal
                való közelség bizonyítéka.
            
            
            Vádolom
                az Al-Azhar főimámját, Ahmed al-Tajjeb sejket, amiért
                Párizsban több éven át végzett tanulmányai és a
                Sorbonne-on megvédett doktori disszertációja után is
                ragaszkodik a maradi és középkori felfogáshoz. Miközben
                azt vártuk tőle, hogy a megújító gondolkodást segíti
                majd elő ebben a tiszteletre méltó intézményben, éppen
                ellenkezőleg: az Al-Azhar iskolai és egyetemi
                tankönyveibe visszaillesztette azokat az erőszakra és
                intoleranciára ösztönző szövegeket, amelyeket pedig
                elődje, Mohamed Tantavi sejk előzőleg már kivett onnan.
            
            
            Vádolom
                az Al-Azhart, amiért nem kéri fel a nyugati és keleti
                „új muszlim gondolkodókat”, hogy velük együtt elkezdje
                az iszlám alapvető reformját. Vádolom egyes nagy nyugati
                nemzeteket, amelyek – miközben azt állítják, hogy a
                szabadság, a demokrácia és az emberi jogok értékeit
                védik – alantas gazdasági és pénzügyi érdekből aktívan
                kollaborálnak egy fundamentalista iszlámmal. Vádolom a
                Nyugatot, amiért az iszlamistákkal közösen megalkotta a
                hazug „iszlámellenesség” (iszlamofóbia) fogalmat, hogy
                elhallgattasson minden iszlámmal kapcsolatos kritikát.
            
            
            Vádolok
                egyes európai vezetőket, amiért engednek az egyre
                követelőzőbb, agresszívabb és szabadsággyilkos iszlám
                követeléseinek. Ennek az iszlámnak az egyértelműen
                kinyilvánított célja egész egyszerűen a Nyugat
                meghódítása. E nyugati vezetők ezáltal elárulják
                népeiket és elkótyavetyélik történelmi örökségüket. A
                multikulturalista ideológia, a vadglobalizmus és a
                féktelen nyitottság nevében hozzájárulnak egy értékes
                kulturális és civilizációs múlt összeomlásához.
            
            
            Vádolom
                túlzott engedékenységét a franciaországi balliberális
                oldalnak, amely képtelen rákényszeríteni a köztársaság
                törvényeit egy minden integrációt visszautasító
                kisebbségre. A politikai vezetők, akik választási
                érdekből eladták magukat a robbanékony külvárosoknak,
                hozzájárultak a „köztársaság számára elveszett
                kerületek” szociális lezülléséhez egy olyan „civil béke”
                nevében, ami nem más, mint az állam kapitulációja.
            
            
            Vádolom
                a katolikus egyházat, hogy olyan „párbeszédet” folytat
                az iszlámmal, ami az öntetszelgésen, a kompromisszumon
                és a kettősségen alapul. Több mint ötvenévnyi egyoldalú
                kezdeményezés után egy ilyen monológ ma az elhalás
                küszöbén áll. A „politikailag korrekt” elvének engedve,
                és azzal az ürüggyel, hogy az együttélés nevében nem
                szabad megsérteni a muszlim partnert, gondosan megkerüli
                a kényes és létfontosságú kérdéseket.
            
            
            Minden
                igazi párbeszéd az igazsággal kezdődik. Vádolom a nagy
                médiumokat, hogy a valóság elferdített olvasatával,
                prekoncepción alapuló számok bemutatásával,
                meghamisított statisztikák és manipulált „felmérések”
                segítségével befolyásolnak és hazudnak. Ez a módszeres
                félreinformálás lábbal tapossa a legelemibb szakmai
                tisztességet és etikát, az őket finanszírozó nagy
                pénzügyi csoportok érdekében, amelyek vezércikkeiket
                diktálják. Ahelyett, hogy felháborodunk az egyre
                gyakoribb terrorcselekményeken, itt az ideje, hogy
                merjük felvállalni az igaz beszédet.
            
            
            
            
            Itt
                az ideje, hogy mellébeszélés, félelem és öntetszelgés
                nélkül újra szemügyre vegyük az iszlám problémakört. A
                közhelyesség és a relativizmus a legrosszabbhoz vezet. A
                nyugati országoknak törvényes és erkölcsi kötelességük,
                hogy megőrizzék területi egységüket, életmódjukat,
                kultúrájukat és értékeiket az iszlámmal szemben, amely
                hódító és alapjában elutasító a nyugati civilizációval
                szemben.
            
            
            Azok
                a muszlimok, akik nem találják a helyüket ebben a
                féktelen gyűlöletben és erőszakban, tagadás és kifogások
                nélkül nézzenek szembe önmagukkal, alapító szövegeikkel
                és történelmükkel, csakúgy, mint a világban elfoglalt
                jelenlegi tragikus helyzetükkel. Az iszlám és a
                kereszténység közötti párbeszéd erőltetése helyett
                kezdeményezni és támogatni kell az iszlámon belüli
                párbeszédet és reformokat. A muzulmánok ismerjék el
                végre, hogy a gond belül van, és legyen bátorságuk
                hozzá, hogy az arcukat fedő kendőt levéve, teljes
                világosságban és alázatban tudjanak közelíteni a
                témához.
            
            
            Éppen
                itt az ideje, hogy túllépjünk a jobboldal vagy baloldal,
                haladó vagy konzervatív, szocialista vagy demokrata,
                köztársasági vagy liberális, zsidó-keresztény vagy
                muzulmán törésvonalakon, és találjunk egy olyan elvi
                alapot és értékrendet, amely minden emberrel közös. Én
                pedig nem ismerek egyebet, mint az ENSZ 1948-ban
                kihirdetett Emberi jogok egyetemes nyilatkozatát,
                amelynek aláírását az összes arab és muzulmán ország
                megtagadta. Itt az ideje, hogy egy közös
                igazságkeresésben az Embert állítsuk a vita
                középpontjába. Hiszen „bár az igazság és a barátság
                egy­aránt drága számunkra, mégis szent kötelesség, hogy
                az igazságot részesítsük előnyben” (Arisztotelész,
                Nikomakhoszi etika).
            
            
            Csak
                a valósággal történő igazi szembesülés teszi majd
                lehetővé, hogy „szeretet és igazság találkozzék… jog és
                béke csókot váltson” (vö. Zsolt 85, 11).
            
            
            A
                  szerző alexandriai jezsuita szerzetes
          
        
      
      
        
          
            
              
              Mentes
                a vírusoktól. www.avg.com 
            
          
        
      
      
      
      _______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem

    
  

_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200908/82d3fa37/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról