[Grem] Fwd: Összeesküvés-elmélet kedvelőknek]
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2020. Május. 29., P, 07:18:19 CEST
Kedves Egon!
Most ezt a cikket találtam Athanasius Schneider róm. katolikus
segédpüspöktől. Még nem volt időm alaposan végigolvasni. Egyelőre, hogy ne
hagyjam megválaszolatlanul a kérdést, kiküldöm így, Ha hozzájutok, akkor
majd a kiemelésekkel (rövidítve) is küldöm a kevesebb idővel rendelkező
k.Lttagok kedvéért.
Szeretettel,
Emőke
A szabadkőművesség igazi arca
Athanasius Schneider, az Asztaniai Szent Mária érsekség segédpüspöke 2019.
április 29.
https://www.karizmatikus.hu/hitvedelem/teveszme-kritika-oesszefoglalo-irasok/7321-a-szabadkomuvesseg-igazi-arca.html
*[image: alt]*
A szabadkőművesség 2017-ben ünnepelte alapításának 300. évfordulóját (1717.
június 24.). A hivatalos beszámolók szerint ez négy „páholy” vagy „titkos
társaság” újraegyesítésének eredménye volt, melyek akkoriban alkották a
londoni Nagy Páholyt. James Anderson protestáns lelkész írta az első
szabadkőműves-alapszabályt.
A katolikus egyház az ál-vallásos hátterű társaságot már 20 évvel a
megalakulást követően a legmagasabb egyházi büntetéssel, az
excommunikációval sújtotta. Miért? A szabadkőművesség egy „naturalista
vallás”, a panteizmus és a gnózis keveréke az „ön-megváltással”. Ez a
„vallás” csak látszólag toleráns. A valóságban intoleráns és a legszigorúbb
titoktartást követeli meg. A szabadkőművesek azt mondják magukról, hogy
„beavatott”, „tökéletes” és a „megvilágosodott” emberek. Az emberiség
fennmaradó része számukra profán, tökéletlen és sötét.
A szabadkőműves vallás szándéka szerint független az igaz Istentől, az
emberi lény Isten helyén áll, Isten helyét foglalja el, és dönt a jóról és
a rosszról. A szabadkőművesség első fokozataiban egy bizonytalan és ködös
istenséget tisztelnek, aki az „univerzum nagy építőmestere”, és aki a
magasabb fokozatokban egyre konkrétabbá válik; a legmagasabb fokozatokban
ezt a bizonytalan istenséget Luciferrel, mint sátánnal azonosítják, aki a
jó isten, ellenfele Istennek, és az igaz Isten lesz itt a „rossz Isten”.
Az Egyház elismeri, hogy a szabadkőművesség egy valódi és egyre erősebb
titkos társaság, pszeudo-vallásos tartalommal, ami nagyon gyorsan elterjedt
számtalan társult szervezetben és gyakran különböző nevek alatt. Legelőször
a társadalom, a politika és a pénzügy legjelentősebb szintjeire hatolt be.
VIII. Pius pápa volt az, aki 1829-ben megadta a szabadkőművesség egyik
legtalálóbb és legpontosabb definícióját:
„Ez egy sátáni szekta, amelynek démona a saját istene”
(vö. *Traditi humilitati nostrae *Enciklika). A szabadkőműves vallás
lényege abban a perverzióban áll, hogy a teremtés isteni rendjét
felforgatják és az Isten által adott törvényeket megszegik. A magasabb
fokozatú szabadkőműves tagok az emberiség „valódi fejlődését” látják ebben,
az emberiség templomának szellemi felépítését. Az isteni kinyilatkoztatás
helyére a szabadkőműves titok kerül, és az ember végül istenné teszi magát
(vö. X. Dor, *Le Crime contre Dieu*, Chiré-en-Montreuil, 2016, 162).
Valójában a szabadkőművesség a tökéletes anti-egyház, ahol a Katolikus
Egyház minden teológiai és erkölcsi alapjait a visszájára fordítják! Egy
szabadkőműves ezt mondta nővérének egy magánbeszélgetésben: „Tudod, hogy
mi, szabadkőművesek valójában kik vagyunk? Mi vagyunk az anti-egyház.”
Történészek felismerték a szabadkőművességben a politikai totalitarizmus
magját (pl. A. Cobban, *Historia de lasCivilizaciones*, in: A.
Bárcena, *Iglesia
y Masonería*, Madrid 2016, 71). A zűrzavar és a csalás abból a tényből áll,
hogy a szabadkőművesség vonzó nevekkel és definíciókkal magasztalja saját
magát, mint „filantrópia”, „humanizmus”, „szellemiség”, „tolerancia”, és
ugyanakkor elrejti saját magát ezekkel a nevekkel.
A természetfeletti isteni kinyilatkoztatás elutasításával a
szabadkőművesség szintén tagadja a természeti törvényeket. Ez pontosan az a
pont, ami az összes totalitárius rendszerhez elvezet. Jean-Jacques
Rousseau, a Genfből származó szabadkőműves, már leírta: „Az emberi élet
nemcsak a természet ajándéka, hanem feltételhez kötött ajándék az
államtól.” (A társadalmi szerződés, *The Social Contract* II, 5).
A politikai és társadalmi anarchizmus olyan jelenség, mely többnyire a
szabadkőművesség szellemét testesíti meg, mivel egyik legfontosabb elve az
„ordo ab chao”.
Ez azt jelenti, hogy először valakinek a káoszt, majd új rendet, egy
emberek által alkotott rendet kell létrehoznia. Az ősi, elfogadott skót
szertartás rituáléjában az 1892-es évtől a szabadkőművesség utolsó előtti
(32.) fokozatában a jelölt a következő utasítást kapja: „1. Az első
„ágyúdörgés” akkor jött, amikor Luther (Márton) fejébe vette az ész
lázadását. 2. A második „ágyúdörgés” akkor jött, amikor Amerikában
bejelentették, hogy minden emberi kormány a hatalmat a néptől és csak a
néptől kapja. 3. A harmadik „ágyúdörgés” akkor történt, amikor
Franciaországban kikiáltották az „Emberi jogokat” a „szabadság, egyenlőség
és testvériség” formájában (M. Tirado Rojas, *La* *Masoneria en Espana,*
1892, I, 163). A 33. fokozat jelöltje ezt az utasítást kapja - idézet
ugyanezen skót rituáléból: „Sem törvény, sem vagyon, sem vallás nem
uralkodhat az emberek felett, és mivel emberek fosztják meg az embereket a
legértékesebb jogaiktól, mi szörnyű bosszút esküszünk. Ezek (törvény,
tulajdon és vallás) olyan ellenségek, melyek ellen bármilyen áron,
könyörtelen háborúra esküdtünk. E három hírhedt ellenség közül a vallásnak
halálos támadásunk állandó tárgyának kell lennie. Amikor elpusztítjuk a
vallást, rendelkezünk majd a joggal és a tulajdonnal, és a társadalmat
megújíthatjuk a szabadkőművesség-vallás, a szabadkőműves-jog és a
szabadkőműves-tulajdon felépítése által” (uo., 169–170). A szabadkőműves
rituáléban a „vallás” szó alatt a keresztény, konkrétabban a katolikus
vallást értik.
Ismert, hogy az európai szabadkőművesség és különösen Kerensky, az orosz
„Nagy Orient” nagymestere logisztikailag és politikailag támogatta az 1917.
októberi forradalmat, a szabadkőművesség alapítása 200. évfordulójának
évében. Lenin és az új kommunista vezetők nem toleráltak semmilyen
konkurenciát. Ezért betiltották a Szovjetunióban a hagyományos
szabadkőművességet. A Kommunista Internacionálé Harmadik Kongresszusán,
1921-ben a hagyományos szabadkőművesség a következő jelentős értékelést
kapta: „A szabadkőművesség rítusain keresztül a vallási szokásokra
emlékeztet. Tudjuk azonban, hogy minden vallás elnyomja az embereket. A
szabadkőművesség társadalmi hatalmat képvisel, és üléseinek titkos jellege
és tagjainak abszolút titoktartása miatt „állam az államban”.
2001. április 11-én a RAI 2 (olasz televíziós média) adásában Giuliano Di
Bernando, aki 1990-1993 között a GLRI szabadkőműves páholy nagymestere volt
(Gran Loggia Regolared'Italia), a következő fontos szavakat mondta a
szabadkőművesség vallásos karakteréről:
„A személy a beavatás által válik szabadkőművessé. A beavatás olyan
konstitutív cselekedet, melyen keresztül az ember egy olyan dimenziót kap,
amivel korábban nem rendelkezett. Ennek az analógiáját találjuk a
keresztségben. Az ember nem születik kereszténynek, hanem kereszténnyé
válik a keresztelés által. Ugyanígy a beavatás során válik valaki
szabadkőművessé. Ez azt jelenti, hogy egész élete során szabadkőműves marad
még akkor is, ha később elutasítja a szabadkőművességet. Még ha alszik is,
és ha valaki a szabadkőművesség ellensége, akkor is szabadkőműves marad,
mert megkapta a beavatást. És a beavatás egy szent cselekedet.”
A szabadkőművesség támogatta az úgynevezett „szexuális forradalmat”
1968-ban. A két legnagyobb francia szabadkőműves szervezet nagymestere,
Frédéric Zeller és Pierre Simon néhány taggal együtt aktívan részt vett a
párizsi diákfelkelésekben, 1968 májusában. Az említett nagymester, Pierre
Simon ezután Simone Weil miniszter szakértője lett, aki legalizálta
Franciaországban az abortuszt.
2012-ben a „Le Figaro” párizsi újság átfogó dokumentumot tett közzé a
szabadkőművességről, és a „Le Figaro” hagyta, hogy az újság fórumában a
legfelsőbb szabadkőműves tagok beszéljenek erről. A szabadkőműves
tisztviselők egyike nyíltan kijelentette, hogy az abortusz legalizálásáról,
vagy az úgynevezett „azonos neműek házasságáról” és az eutanáziáról szóló
törvényeket az idealista szabadkőműves „laboratóriumokban” készítették elő,
majd lobbizás, saját parlamenti és kormányzati képviselők által
keresztülnyomták a törvényhozáson. Erről a Le Figaro című újságban 2012-ben
lehetett olvasni (LE FIGARO melléklet, 2012. július 20–21).
Pontossága miatt a XIII. Leó pápa által 1894-ben készített elemzést a
szabadkőművesség lényegéről, elveiről és cselekedeteiről alig lehet
felülmúlni, és az teljes mértékben érvényes ma is: „Hasonlóképpen nagy
veszély fenyegeti az egységet azon a társulás által, melynek
szabadkőművesség a neve, kiknek végzetes befolyása sokáig elnyomja
különösen a katolikus nemzeteket. Az idő múlásának köszönhetően, a hatalom,
az erőforrások és a siker által arcátlanul kifényezve minden idegszálát
megfeszíti, hogy megszilárdítsa erejét és növelje hatáskörét. Már
előrenyomultak a rejtekhelyekről, ahol összeesküvéseket szőnek a városok
tömegeiben, és mintha a Mindenhatót megdönthetnék, felállították trónjukat
Róma városában, a katolikus világ fővárosában. De ami a leginkább
katasztrofális, hogy bárhová is betette a lábát, behatol a közösség minden
beosztásába és szervezeti egységébe abban a reményben, hogy megszerzi végül
a legmagasabb szintű ellenőrzést.
Ez valóban nagy katasztrófa: aljas elvei és gonosz tervei jól ismertek.
Azzal az ürüggyel, hogy vindikálja az emberi jogokat és a társadalom
újraalkotását, a kereszténységet támadja. Elutasítja a feltárt doktrínát,
elítéli a vallásosság, az isteni szentségek gyakorlatát és minden szent
dolgot, mint babonát. Arra törekszik, hogy megszüntesse a keresztény
jelleget a házasságban és a családban, valamint az ifjúság oktatásában,
valamint az instrukciók minden formájában, legyen az nyilvános vagy
magánjellegű, és gyökeresen kiirtsa az emberek elméjéből bármilyen
tekintély tiszteletben tartását, akár emberi, vagy isteni az. A maga
részéről a természet imádatát hirdeti és fenntartja, hogy a természet elvei
szerint kell mérni és szabályozni az igazságot és a becsületességet. Ily
módon, ahogyan az nyilvánvaló, az ember arra törekszik, hogy elfogadja a
pogányokéhoz hasonló szokásokat, csak arányaiban korruptabb módon, mivel
nagyobb az öszöntzés arra, hogy bűnt kövessünk el.” (*Praeclara
gratulationis *Apostoli levél).
A szabadkőművesség harcának egyik legalattomosabb, és ezért sátáni
viselkedése a Katolikus Egyházzal, mint ősellenségével szemben az, hogy
beszivárog az Egyházba. A következő kivonat, amelyet sok történész
hitelesnek ismert el és amit Rudolf Graber püspök idéz (könyvének címe
*Athanasius
és korunk egyháza). *Az úgynevezett „Alta Vendita” „Instrukciók”, ami az
európai szabadkőművesség egyfajta kormányzati központja a XIX. században,
illusztrálják ezt az igazságot. Itt következik az idézet az „Alta Vendita
állandó utasítás”-ából:
„ A pápa, akárki is, soha nem jön a titkos társaságokhoz; az a titkos
társaságok feladata, hogy az első lépést megtegyék az Egyház felé azzal a
céllal, hogy mindkettőt meghódítsák. A feladat, amit vállalunk, nem egy
napi, vagy egy hónapi vagy egy évnyi munka; több évig, talán egy évszázadig
tarthat, de a mi sorainkban a katona meghal, és a harc folytatódik. Nem
akarjuk megnyerni a pápákat a mi ügyünknek, hogy neofiták [*áttérő, a ford.*]
legyenek elveinkre, elképzeléseinkre, propagandánkra. Ez nevetséges álom
lenne.
Ha az események valamilyen módon kiderülnének, ha kardinálisok vagy
prelátusok, például saját szabad akaratukból vagy meglepetésszerűen mégis
megtudnák a titkaink egy részét, ez egyáltalán nem ösztönözné őket arra,
hogy felemelkedjenek Péter székébe. Ez az emelkedettség tönkretenne
bennünket. Egyedül az ambíció vezette volna el őket a hitehagyáshoz, a
hatalom követelményei arra kényszerítenék őket, hogy feláldozzanak minket.
Amit kérnünk, keresnünk és várnunk kell, ahogyan a zsidók várják a
Messiást, az egy, a mi igényeinknek megfelelő pápa. Most, hogy biztosítsuk
magunknak az általunk elvárt dimenziójú pápát, az elsősorban a pápa ilyenné
formálásának kérdése… az ilyen, uralkodásra méltó alkotásról álmodunk.
Hagyd az időseket és az érett korúakat; menj a fiatalokhoz, és ha
lehetséges, még a gyerekekhez is. Kis költséggel meg fogjátok szerezni
magatoknak a hírnevet, mint jó katolikusok és tiszta hazafiak. Ezzel
a hírnévvel a doktrínáink eljutnak a fiatal papok közé, valamint a
kolostorokba is. Néhány éven belül, a dolgok erejével ez a fiatal papság
többségben lesz minden funkcióban; ők fogják alkotni az uralkodó tanácsot,
őket hívják majd, hogy válasszanak egy pápát, akinek uralkodnia kell. És ez
a pápa, mint kortársainak többsége, szükségszerűen többé-kevésbé át lesz
itatva az olasz és humanitárius elvekkel, melyeket hamarosan közreadunk. A
papság hadd meneteljen a ti normáitok szerint, mindig azt gondolva, hogy az
apostoli kulcsok zászlaja alatt menetelnek. Az a szándékod, hogy a
zsarnokok és elnyomók utolsó nyomait eltüntesd; állíts csapdákat, mint
Simon Bar-Jona; helyezd el azokat a sekrestyékben, szemináriumokban és
kolostorokban inkább, mint a tenger fenekén. Ha nem sietsz, ígérjük, hogy
még ennél is csodálatosabb lesz a fogás. A barátaidat az apostoli szék köré
gyűjtöd. Tiarában és palástban hirdeted ki a döntést, menetelve a
kereszttel és a zászlóval, egy forradalmat, amit csak egy kicsit kell
sürgetni, hogy a világ négy sarkát lángra gyújtsa.” (Eredetileg: Msgr
Delassus, idézet, *antichrétienne*, Párizs 1910, Tome III, 1035-1092. Az
„Alta Vendita állandó utasításai” teljes szövege szintén megtalálható a
következő címen: Msgr. Dillon, *Grand Orient szabadkőművesség felfedve*,
Dublin 1885, 51–56. oldal)
Hogy ezt az állítást nem kitalálták, látható az egyik vezető olasz
modernista következő idézetében, aki 1905-ben ezt írta könyvében: „Akarjuk
tevékenységünket célirányosabban szervezni: katolikus szabadkőművesség?
Igen, pontosan, a katakombák szabadkőművessége. A célt érdekében kell
dolgozni, a római katolicizmust progresszív, teozófiai értelemben történő
reformmal, a pápa segítségével kell átdolgozni, aki hagyja magát ezekkel az
ötletekkel meggyőzni” (A. Fogazzaro, *Il Santo*, Milano, 1905, p. 44 e 22).
A tények kellően mutatják, hogy a szabadkőművesség a legnagyobb lehetséges
ellentéte a katolikus vallásnak. Ezért 1983-ban az Egyház a következő, máig
érvényes kijelentést tette, nevezetesen a Hittani Kongregáción
<https://www.karizmatikus.hu/index.php/hitvedelem/vatikani-dokumentumok/113-nyilatkozat-a-szabadkmves-szervezetekrl>
keresztül:
„*Az Egyháznak a szabadkőműves szervezetekre vonatkozó negatív véleménye
ezért változatlan, mivel ezen szervezetek elveit az Egyház saját
tanításával mindig is összeegyeztethetetlennek tartotta, így a bennük való
tagság tiltott marad. Az a hívő, akit bevesznek tagként szabadkőműves
társaságba, súlyos bűn állapotában van, és nem részesülhet szentáldozásban*
.”
A szabadkőműves-vallás hatalma a politikában és a társadalomban mára a
csúcsra ért, ahol a szabadkőművesség az élet pusztításának ideológiáját
terjeszti az abortuszon és az eutanázián keresztül az egész társadalomban.
A család koncepciója és valósága egy destruktív folyamaton megy keresztül
az állam által bevezetett gender-ideológia agymosása által. Minden személy,
aki még maga gondolkodik, és minden keresztény – amennyire csak lehetséges
– tanúsítson ellenállást és védje meg a józan észt és az isteni törvényt,
akár szenvedés és hátrányok árán is.
Keresztényekként tudnunk kell, hogy Krisztus ebben a világban legyőzött
minden gonoszt, hogy Isten, és nem a szabadkőművesség a történelem ura. Mi
a győztesek közösségéhez tartozunk akkor is, ha Krisztus ellenségei, a
szabadkőművesek, legyőzöttként néznek ránk. Katolikus hitünk erősebb, mint
a szabadkőművesség-vallás fantáziájának és intrikáinak minden perverz
koholmánya. Csak Istent féljük!
Ugyanakkor teljes szívünkből valódi az együttérzés a szabadkőművesség
tagjaival, mert ők egy hatalmas hazugság áldozataivá váltak. A
szabadkőműves végső soron a legkevésbé szabad ember, lelkének örök
üdvössége a leginkább veszélyeztetett. Növekedjen az Egyházon belül egy
olyan mozgalom, mely megmenti a szabadkőművesek lelkét, akik a mi
embertársaink. Ezt elsősorban a rózsafüzér imával és Mária szeplőtelen
szívének tiszteletével kell megtenni. Az ő szeplőtelen szíve győzni fog,
ahogy azt Fatimában megmondta, győzni fog a szabadkőművesség és a
kommunizmus fölött is. És Mária által Isten megadja az emberiségnek és az Ő
egyházának a béke idejét.
+ Athanasius Schneider, az Asztaniai Szent Mária érsekség segédpüspöke
Cikk forrása angol nyelven
<https://www.gloriadei.io/the-true-face-of-freemasonry/>
------------------------------
* Athanasius Schneider, Fülep Dániel: Katolikus Egyház: merre
tartasz? című, magyarul megjelent interjúkötete is foglalkozik a
szabadkőművesség kérdésével. Köszönet Fülöp Dánielnek, aki elkészítette a
kötet idevágó kérdéseinek kivonatát, mely letölthető itt
<https://www.karizmatikus.hu/images/stories/docs/Schneider_szabadkomuvesseg_2018interju_FD.pdf>
(2 oldal). A szerk.*
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Mentes
a vírusoktól. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
<#m_1200303315160970780_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200529/ce457923/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról