[Grem] !!!!! máj.26.16:00 A Főváros online lakossági fóruma LIGET-PROJEKT ügyben
Sziklay Levente
lsziklay at freemail.hu
2020. Május. 26., K, 12:26:50 CEST
Kedves Egon, többiek! A Városliget egy nagy közösségi kert, ahol a széleken kulturális intézmények vannak. Nyáron 4-5 fokkal alacsonyabb a hőmérséklet, ahol pihenni lehet. A mostani koncepció a versailles-i modell szerint az intézmény előkertjeként, díszkertként tekint rá. Szerintem a legfontosabb, hogy mit akarunk mi, akik kertként használjuk - persze úgy, hogy működjenek a marginális intézmények. Az is fontos, hogy Budapest szövetébe hogy illeszkedik be, persze. A kormánynak a lényeg, hogy elköltöztessen intézményeket a várból és Kossuth térről. Üdv Levente
Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:
>
Ezúttal egyetértek Leventével ,nem vagyok ellene a felvonulási tér betonburkolatának megszüntetésének és annak beépítésével de a liget belsőrészének létesítményekkel való teletűzdelésével óvatosan bánnék bár a jelenlegi beépítési tervek még elfogadhatók. .Színház a Dózsa Gy. út (régen Aréna út ) és az Ajtósi Dürer sarkán régen is volt.
Az Ajtósi Dürer sor (Volt István út is ) a háború előtt egy keramit burkolatú két savós utcácska volt ami mellett külön pályán villamos ment .Az Aréna út szélesebb volt és nagy kocka kő burkolatú volt .Mind két utcát valóban az április 4-i és május 1. felvonulások miatt építették át méghozzá nagyon magas eruptív közét tartalmú beton burkolattal t amely elviselte a harckocsik és az akkori magyar fejlesztésű lánctalpas löveg vontatók koptató hatását.A felvonulási tér felbontása ezért jó nehéz munka.
Az Ajtósi Dürer soron ma is az ötvenes években készült kiváló beton burkolat van felülete általában megfelelő csak néhány helyen a táblásodott burkolat itt ott megsüllyedt de ez sem az eredeti építők hibája hanem a későbbi csatorna és közmű építések miatti vízbejutás miatt történt.A burkolat azért sikerült jó mert az ötvenes években még javarészt a háború előtti mérnök gárdát alkalmazták bár ehhez hozzá kell tennem hogy rövid bizonytalankodás után a magyar kulturmérnök képzés a háború után is kiváló maradt..
A beton burkolatot finisherrel terítik érdekes módon sokan azt hiszik hogy táblákban hozzák a helyszínre . Egy bizonyos idő után azonban tervezetten átreped mert a beton tágulási szokásai miatt a hossz és kereszt hézagokat a félig átvágják a szilárdulás után és ezek a hézagok később a teljes vastagságban tervezetten átrepednek. Ezért kiemelten fontos a hézagok időszakos karban tartása bitumennel a vízzárás érdekűében .Ma már az autópálya beton burkolatot két rétegben terítik és így megoldható az hogy acél vasalást építenek a hossz és kereszt hézagokba így azok nem mozdulnak el az átrepedés után.
1880 óta lakunk a Városliget mellett .Régente még olyan csend volt a ligetben hogy a Nagyapám még hallotta néha a ligetben az állatkerti oroszlán bömbölését.A városban de persze a külterület utakon is a legnagyobb zajt a futómű pontosabban a burkolattal érintkező autógumi okozza erre létezik megoldás a csendes aszfalt amely lukacsos szerkezetű és hihetetlenül elnyeli a zajt de drága és attól félek fővárosunknak sohasem lesz erre pénze.
Üdv. Egon
2020.05.26. 9:05 keltezéssel, Sziklay Levente írta:
>Kedves Mőci! Itt nem az Orbán kormány hétéves (miért nem tízéves) munkájáról van szó, hanem arról, hogy a parkot használók - pl. én is rendszeresen - meg akarnak közeli egy természet közeli hangulatot. Nincs szükség ott nagy reprezentatív létesítményekre - a közelben is van elég üres hely ezekre. A PECSA helyére komolyzenei létesítményt akarnak - megoldhatatlan logisztikai problémákkal. Hogyan fognak oda eljutni kosztümben, estélyiben, öltönyben, szmokingban? - Nem a kormány koncepciója, hanem György Péter és Baán László a gondolat szülői. A kormánynak a lényeg, hogy legyen hely a várban és ki tudja paterolni a Nemzeti Galériát. -Az egész projekt fő érve másfél millió plusz turista évente: Kérdések:1. elfér a parkban + 1,5 millió ember?2. megváltoznak a turisztikai szokások - újra kell tervezni a pénzügyi várakozásokat-Van egy gazdasági válság - talán jobb lenne a magyar kisvállalkozásokra és a magyar emberekre, a magyar háztartásokra fordítani -Szerintem pont az segíti a kormányt, ha minél jobb, minél életszerűbb dolgokat valósít meg - és ehhez kell a társadalmi visszajelzés is - a nyilvános fórumok, a saját gondolatok, vélemények Ahogy írtam, Tarlós szerint sem a legjobb ötlet - ő is kormányellenes lenne? -Jelenlegi állás szerint állandó tó lesz....és a tó felszínét beszámítják a zöldterületbe (mint ahogy zöldtetőt is)
> https://epiteszforum.hu/a-tajepiteszek-reakcioja-a-nemzetkozi-tervpalyazat-kapcsan https://epiteszforum.hu/a-varosliget-arnstein-letrajan https://epiteszforum.hu/kulturalis-bokrok-budapesten-avagy-miert-lesz-rossz-helyen-a-muzeumi-negyed-a-ligetben és egy cikk a Liget történetéről: Szerencsésebb felívelő és kevésbé szerencsés korszakok váltogatták újkori történelmében is egymást. A II. világháború utáni pusztításokat például egy közparki újrarendeződés követte, az utolsó nagy átfogó közparki rekonstrukcióra pedig 1973-77 között került sor, amikor a korszak legnagyobb (mintegy 27 ha-os!) parkrehabilitációs munkálatai folytak Dr. Krizsán Zoltánné és Baraczka Katalin tájépítészek tervei alapján, Radó Dezső akkori Főkert igazgató irányítása alatt. Ez volt az a pillanat, amikor a végre valahára kitelepített Expo helyén újra közparki területek létesülhettek a Városligetben. Az sem felel meg a valóságnak, hogy a park 1840-re lett kész. Az átadás első dátuma 1820 volt, bár kétségtelenül legalább annyiszor át lett később adva, mint a Várbazár. Nyílván sok mai elem ekkor még egyáltalán nem része a Városligetnek. Magának a Városliget tervének azonban integráns központi eleme volt a Városligeti-tó, tekintettel arra, hogy az lett az egykor mocsaras (abból lecsapolt) Városerdeje vízgyűjtő tava, vagyis ez lett a mérnöki válasz a magas vízállású terület közparki rendezésére. A tó egyben a Rákos-patak egyik mellékágának duzzasztásából keletkeztetett tájképi elem, sokáig az is táplálta. A tó szigetén a korabeli leírások szerint tejivó működött egy romantikus stílusban létrehozott "farm" kulisszái mögött, amely nagy népszerűségnek örvendett már a park megnyitásakor. A Városliget tervpályázata 1813-ban zajlott le. Ez volt az első nemzetközi nyílt tervpályázata Pestnek (!), egyben a József Nádor gründolta Szépítő Bizottmány színre lépésének időpontja. A tervpályázati győztes Heinrich Christian Nebbien 1815-re fejezte be a kiviteli tervek elkészítését. Tájképi kertje a klasszicista Pest csúcsteljesítménye volt, ami megelőzte a saját korát. A park jórész közadakozásból jött létre több lépcsőben, de előbb, mint bármelyik másik eredetileg is a köz számára létesített park a világon! Amikor a Liget Budapest projektiroda a Városliget területére múzeumokat terveztet, akkor kizárólag azt a "nemes" hagyományt folytatja, amely az 1885-ös "Országos Kiállítás" óta az ún. állami einstand kísérletek formájában periódikusan visszatér a Liget életébe. A Városliget új szabályozási terve olyan új építési helyeket hozott létre, amely alaprajzi elrendezésben szoros rokonságot mutat az annak idején ideiglenesre tervezett 1896-os Milleneumi Ezredéves Kiállítás alaprajzi elrendezésével. Zöldfelületi szempontból (akkor ez még alig volt szempont) ez a két kiállítás volt a park első pusztulási periódusa 70-80 év viszonylagos "békeperiódus" után. Budapest székesfőváros azonban ekkor is csak ideiglenesen járult hozzá ahhoz, hogy a Magyar Állam betegye ide a lábát és a Milleneum ünneplésére kiállítást rendezzen itt be - ideiglenesen, a park rekonstrukciójának későbbi terhe mellett. Kicsit tovább tartott a dolog. Mint tudjuk Budapesten az ideiglenes dolgok tekinthetőek a legvéglegesebbnek. A jövőben úgy tűnik az Új Nemzeti Galéria lehet majd az Új Iparcsarnok. Baán László ugyanis deklaráltan ehhez a hagyományhoz akar igazodni, tehát ahhoz, amely tökretette a Liget zöldfelületét olyan hosszú időre, hogy máig nem sikerült belőle teljesen kivakarni. A 200 éves park történeti rekonstrukciójának kérdéskörével nem foglalkozik ez a fejlesztési elképzelés, pedig ez ma, ha részlegesen is, de megtehető lenne (ez lenne rá a történelmi pillanat), sokkal kisebb összegekből. Úgy tűnik tehát, hogy az egyedüli előkép, amelyre ez a projekt építkezni kíván egy reprezentációs okokból megvalósított, eleve ideiglenesre tervezett "patyomkin" város. Nebbien tervében a tájképi kert szerkesztési elvei szerint nem volt egyetlen egyenes vonal sem. Az ő koreszménye a koordinálás volt, azaz az egymással mellérendelő viszonyrendszerben, hálózatosan működő szabad polgárok ereje a feudális berendezkedéssel szemben. Az ébredő városi polgárság eszménye. A "vissza a természetbe" elv a klasszicista kertben ezt tükrözte vissza, hiszen "minden ember egyenlőnek született"! Számára nem volt kétséges, hogy egy József nádor felvilágosultságával szorgalmazott népkertben bárki a KÖZből igenis részesülhet a természetet mímelő bukolikus táj áldásaiból. A milleneumi ezredéves kiállítás alaprajza a maga durva egyenes vonalaival és barokkos tengelyeivel ezzel szemben már újra az abszolútizmust, a szubordinálást képviselte. Ahol alá- és felérendeltségi viszonyok vannak, a reprezentáció legmagasabb szintjein pedig csak a kiválasztottak részesülhetnek a belépés lehetőségében. A központi akaratot, amely uralkodni akar a környezete felett - és nem szolgálni azt. Nagyon szimbolikusnak és egyszersmind elgondolkodtatónak tartom, hogy a jelenlegi kormány és annak biztosa erre az előképre teszi le a voksát és nem a Nebbienére a Városliget távlatos sorsát illetően. Az indexen megjelent cikk állításával ellentétben a nagy kiállításra felépült Iparcsarnok helyén ma nem a Nagyrét áll, hanem annak csak csonkolt része, ugyanis az Iparcsarnok helyén építették fel a PeCsa-t a 80-as évek elején, az Iparcsarnok romjaira (nem sikerült elérni akkor sem, hogy helyette inkább a Nagyrétet rehabilitálják - a Főkert szakmaiságának abban az időben is voltak azért politikai korlátai). A Pecsa mára teljesen lepusztult épülete jól jelzi, hogy ezt a funkciót hiba volt idetelepíteni. A döntés akkor is politikai és nem szakmai alapon történt. A Petőfi Csarnok mindentől távol, az éledező park közepébe került. Pávatánc volt ez a javából (két lépést előre a vásárváros felszámolásával, egy lépést hátra a PeCsa létesítésével.) Ez a történet akár mementó lehet a közelgő fejlesztés számára is! Még egyszer higgadtan át kellene gondolni, hogy valóban ide kerüljön-e az egyik legfontosabb magyarországi közgyűjtemény a Várból? Túl azon, hogy ez sajnos meglévő zöldfelületek pusztítása árán valósítható meg (mert az új épület telepítése, kivitelezése, felvonulási területei, közműigénye, kiszolgálását biztosító utak hálózata sajnos ezt egyértelműen előre vetíti) ez a telepítés véleményem szerint egyáltalán nem méltó a Galéria számára.
> Maradandó károsodást okozott a közparkban az az 1951-es pusztítás is, amikor a Sztálin szobor előtereként közel 5,5 ha fás parkterületet írtottak ki a Dózsa György út mentén, hogy azt a Vörös tér mintájára leburkolják. Szerintem abban semmi különösebb hőstett nincs, ha ezt a nagy Szovjetúnió adományozta beton sávot most teleszórjuk második lépcsőben múzeummal és ráírjuk, hogy parkrehabilitáció. Lehet természetesen siratni a világháború alatt elpusztult épületeket, de valójában ezek nyújtottak arra esélyt, hogy a Városliget a 80-as évekre újra közpark lehessen és fokozatosan újra zöldfelületté váljon abból a nemzetközi vásárvárosból, ami a századfordulót követően - természetesen kizárólag ideiglenes jelleggel - elfoglalta. Valójában tehát ezek az át nem gondolt, ad-hoc módon, helyszínüket tekintve kapkodva kijelölt épületek, fejlesztések okoztak anno maradandó károkat egy kulturális szempontból nóvumnak számító közparkban, és sajnos ma is ugyanez a sütemény készül, ugyanezen recept alapján. (..) egyben értek igazán egyet: "valamit tenni kell a Ligettel, mert ez így most gyalázatos". Nekem az a javaslatom, hogy ne feltétlenül új épületek építésével próbáljunk rehabilitálni egy történelmileg is jelentős tájképi közparkot, amelynek a kultúrtörténeti jelentősége világraszóló értéket képvisel és menthető, de ennél is fontosabb, hogy a VI. és VII. kerületiek számára nagyjából az egyetlen közeli lehetőség, hogy zöldet lássanak. Az élhető városnak pedig a városi közparkok úgy tudom elég jellemző ismérvei. A Városligetnek ma elég lenne egy átfogó közparki rehabilitáció, amely a Ligetet valóban ismerő szakemberek tervezési munkája nyomán jöhet létre. A Liget Budapest jelenlegi koncepciójával viszont csak azt sikerülhet elérni, hogy egy valószínűleg torzóként megvalósuló, hosszabb távon nagyon komoly fenntartási problémákat jelentő presztízsberuházás-sorozat végén József nádor majd eggyel magasabb fordulatszámra kapcsoljon a sírjában.
>"László Baják" <laszlo.bajak at gmail.com> írta:
>>Kedves Egon! A jégpálya csak egy kisebb része a városligeti tónak. A híd másik oldaláról beszélek. Régen még ennél is nagyobb volt, két szigettel. Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>> Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 20:48):
>>>
>>>Kedves Laci !
>>>A városligeti tó városligeti tó maradt a Városliget újjáépítése után is ,mellesleg 5 éve újult meg a korcsolya pálya burkolatba épített hűtő rendszere ezt kellene feltörni ? ?
>>>Üdv. Egon
>>>2020.05.25. 20:12 keltezéssel, László Baják írta:
>>>>A Városliget már régóta nem egyszerűen egy zöld terület, hanem kultúrpark, teleépítve mindenfélével. Már a millenniumi kiállítás rengeteg pavilonja is itt állt. A most tervezett épületek már létező betonfelületek, és épületek helyére kerültek és kerültek volna. A néprajzi múzeum és a városligati színház a felvonulási tér aszfaltja helyére. A biodom a vidám park helyére, a új modern Nemzet Galéria a PECSA helyére, a zene háza a BNV lepusztult üzemi épületeinek helyére. Közlekedési múzeum (eredetileg kiállítási csarnok) csak eredeti formájában épülne vissza, stb Ez egy népszórakoztató kultúrpark időtlen idők óta. Azt viszont nagyon támogatnám, hogy a vasúti, rendezőpályaudvar területeit parkká alakítsák, jócskán megnövelve ezzel a Városliget területét. Természetesen fel kellene törni a városligeti tó betonját, meg kell szüntetni az autópályáról érkező átmenő forgalmat, stb Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>>> Emoke Greschik <greschem at gmail.com> ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 19:56):
>>>>>Kedves Levente!A CÖF nem csinált pártpolitikát a kérdésből, hanem felhívta a választópolgárok figyelmét,hogy közösen figyelhessük az ott elhangzottakat, s hogy minél szélesebb körben legyünk tájékozottak arról, hogy milyen eszközökkel próbálják „megfúrni” az Orbán kormány 7 éves munkájának eredményétSzeretettel,Mőci On Mon, May 25, 2020 at 5:31 PM Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu> wrote:
>>>>>>Nagyon jó ötlet, de ne csináljunk ebből pártpolitikai kérdést!!! Egy közparkról van szó, ami az egyik legrégibb Európában - Tarlós sem tartotta a legjobb ötletnek Tarlós fóruma a kérdésről megnézhető itt! Tarlós véleménye ITT , ITT és ITT„A múzeumi negyed eredetileg az én ötletem volt, benne volt az első választási programomban is, csak én nem a Ligetbe, hanem a Nyugati pályaudvar mögé képzeltem. A Városligetbe áttelepített tervhez nincs közöm, azóta különösen nem, mióta a parkot törvénnyel elkommendálta Budapesttől a kormány” Idézet - Építészfórum és A TÉMÁRÓL ITT IS A Városliget egyik legnagyobb attrakciója a zöld" - mondta. Kétségét fejezte ki a koncepció gazdasági fenntarthatóságát illetően is, hiszen ma országszerte vergődnek a múzeumok, így nem látni, hogy mindez a fejlesztés után mitől lesz fenntartva. "A városnak egy olyan pontjára akarunk új attrakciót telepíteni, ahol jelenleg túlhasználat van. Nem látom bizonyítva, hogy a Városliget a legalkalmasabb az elképzelt feladatra, ha a Ligetet ma a meglévő állapotában sem tudjuk színvonalasan működtetni"- mondta.
>>>>>>Habár Dományi Bálintot a BKK-tól a Városliget körüli közlekedési viszonyok és tervek tisztázására hívták meg a szervezők (a BKK-nak még nincs hivatalos álláspontja a múzeumi negyedről), túlteljesítve a megbízatását egy remek, logikus, tiszta, ambiciózus előadásban vázolta azt, hogy mit is láthatna a Városliget környezetében a Baán-féle agytröszt, ha Szépművészeti Múzeum irodáiból nem csak a Városliget felé tekintene ki.
>>>>>>"Ha már kikelt ez a fióka, még akkor sem biztos, hogy Városligetben kéne neki vadásznia" – mutatott rá Dományi arra a körülményre, hogy a Rákosrendezőn közel 160 ha-os állami (MÁV) tulajdonú terület rohad (nagyobb mint a VII. kerület egésze!) remek közlekedési infrastruktúrával, éppen a bővítés előtt álló FÁNK, a megszűnés előtt álló Vidámpark határán, amely térségben a NIF-nek egyébként kiviteli szintű tervei vannak a Lőportár-dűlő magasságában egy városi vasúti megállóra a Budapest-Vác szárnyvonalon.
>>>>>>Kezd tehát lassan megteremtődni a helyzet arra, hogy a XIII. kerületet és Zuglót elzáró vasúti zárvány ingatlanfejlesztési aranybányává változzon, itt nőhetne össze a város egy régen felszakított seb begyógyításával. Ha ennek az irdatlan fejlesztési területnek az előkészítésével elindulna – egy egyébként az új Budapesti Fejlesztési Koncepcióban is előre vetített – városi szintű alközpont kiépülése, akkor ebbe a bődületes gazdasági projektbe egy szolid kis 2 ha-os múzeumi negyedecske olyan szépen lenne illeszthető, mint öltöny gomblukába a virágdísz
>>>>>>
>>>>>>Emoke Greschik <greschem at gmail.com> írta:
>>>>>>>Holnap (2020.05.26.) 16 órától a főváros online lakossági fórumot tart az ügyben, javasoljuk, és kérjük, hogy minél többen kapcsolódjanak rá a lehetőségre annak érdekében, hogy közösen figyelhessük az ott elhangzottakat, s hogy minél szélesebb körben legyünk tájékozottak arról, hogy milyen eszközökkel próbálják „megfúrni” az Orbán kormány 7 éves munkájának eredményét, s elvenni mindnyájunk reményét nemzeti vagyonunk gyarapodásától. https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
>>>>>>>
>>>>>>>Holnap
>>>>>>> (2020.05.26.) 16 órától a főváros online lakossági fórumot tart az
>>>>>>>ügyben, javasoljuk, és kérjük, hogy minél többen kapcsolódjanak rá a
>>>>>>>lehetőségre annak érdekében, hogy közösen figyelhessük az ott
>>>>>>>elhangzottakat, s hogy minél szélesebb körben legyünk tájékozottak
>>>>>>>arról, hogy milyen eszközökkel próbálják „megfúrni” az Orbán kormány 7
>>>>>>>éves munkájának eredményét, s elvenni mindnyájunk reményét nemzeti
>>>>>>>vagyonunk gyarapodásától.
>>>>>>>
>>>>>>>https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>_______________________________________________
>>>>>>>Grem mailing list
>>>>>>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>>_______________________________________________
>>>>>>Grem mailing list
>>>>>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>>>_______________________________________________
>>>>>Grem mailing list
>>>>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>> Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>>> _______________________________________________ Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>_______________________________________________
>>>Grem mailing list
>>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>Kedves Egon! A jégpálya csak egy kisebb része a városligeti tónak. A híd másik oldaláról beszélek. Régen még ennél is nagyobb volt, két szigettel.
>>
>>
>>Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>
>>
>>Reinisch Egon reinisch at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 20:48):
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Kedves Laci !
>> A városligeti tó városligeti tó maradt a Városliget
>> újjáépítése után is ,mellesleg 5 éve újult meg a korcsolya pálya
>> burkolatba épített hűtő rendszere ezt kellene feltörni ? ?
>> Üdv. Egon
>>
>> 2020.05.25. 20:12 keltezéssel, László
>> Baják írta:
>>
>>
>> A Városliget már régóta nem egyszerűen egy zöld
>> terület, hanem kultúrpark, teleépítve mindenfélével. Már a
>> millenniumi kiállítás rengeteg pavilonja is itt állt. A most
>> tervezett épületek már létező betonfelületek, és épületek
>> helyére kerültek és kerültek volna. A néprajzi múzeum és a
>> városligati színház a felvonulási tér aszfaltja helyére. A
>> biodom a vidám park helyére, a új modern Nemzet Galéria a PECSA
>> helyére, a zene háza a BNV lepusztult üzemi épületeinek helyére.
>> Közlekedési múzeum (eredetileg kiállítási csarnok) csak eredeti
>> formájában épülne vissza, stb Ez egy népszórakoztató kultúrpark
>> időtlen idők óta. Azt viszont nagyon támogatnám, hogy a vasúti,
>> rendezőpályaudvar területeit parkká alakítsák, jócskán
>> megnövelve ezzel a Városliget területét. Természetesen fel
>> kellene törni a városligeti tó betonját, meg kell szüntetni az
>> autópályáról érkező átmenő forgalmat, stb
>>
>>
>>
>>
>>
>> Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Emoke Greschik greschem at gmail.com>
>> ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 19:56):
>>
>>
>>
>> Kedves Levente!
>>
>> A CÖF nem csinált pártpolitikát a kérdésből, hanem
>> felhívta a választópolgárok figyelmét,
>>
>>
>> hogy közösen figyelhessük az
>> ott elhangzottakat, s hogy minél
>> szélesebb körben legyünk tájékozottak
>> arról, hogy milyen eszközökkel próbálják
>> „megfúrni” az Orbán
>> kormány 7 éves munkájának eredményét
>>
>> Szeretettel,
>> Mőci
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> On Mon, May 25, 2020 at
>> 5:31 PM Sziklay Levente lsziklay at freemail.hu>
>> wrote:
>>
>>
>>
>> Nagyon jó ötlet, de ne csináljunk ebből
>> pártpolitikai kérdést!!! Egy közparkról van szó, ami
>> az egyik legrégibb Európában - Tarlós sem tartotta a
>> legjobb ötletnek
>>
>>
>> Tarlós
>> fóruma a kérdésről megnézhető itt!
>>
>> Tarlós
>> véleménye ITT ,
>> ITT
>>
>> és ITT
>> „A múzeumi negyed eredetileg az én
>> ötletem volt, benne volt az első választási
>> programomban is, csak én nem a Ligetbe, hanem a
>> Nyugati pályaudvar mögé képzeltem. A
>> Városligetbe áttelepített tervhez nincs közöm,
>> azóta különösen nem, mióta a parkot törvénnyel
>> elkommendálta Budapesttől a kormány”
>>
>>
>> Idézet -
>> Építészfórum
>>
>> és A
>> TÉMÁRÓL ITT IS
>>
>>
>> A Városliget egyik legnagyobb
>> attrakciója a zöld" - mondta. Kétségét
>> fejezte ki a koncepció gazdasági
>> fenntarthatóságát illetően is, hiszen ma
>> országszerte vergődnek a múzeumok, így nem
>> látni, hogy mindez a fejlesztés után mitől lesz
>> fenntartva. "A városnak egy olyan
>> pontjára akarunk új attrakciót telepíteni,
>> ahol jelenleg túlhasználat van. Nem
>> látom bizonyítva, hogy a Városliget a
>> legalkalmasabb az elképzelt feladatra, ha a
>> Ligetet ma a meglévő állapotában sem tudjuk
>> színvonalasan működtetni"- mondta.
>> Habár Dományi Bálintot a BKK-tól a
>> �� Városliget körüli közlekedési viszonyok és
>> tervek tisztázására hívták meg a szervezők (a
>> BKK-nak még nincs hivatalos álláspontja a
>> múzeumi negyedről), túlteljesítve a megbízatását
>> egy remek, logikus, tiszta, ambiciózus
>> előadásban vázolta azt, hogy mit is láthatna a
>> Városliget környezetében a Baán-féle agytröszt,
>> ha Szépművészeti Múzeum irodáiból nem csak a
>> Városliget felé tekintene ki.
>> "Ha már kikelt ez a fióka, még akkor sem
>> biztos, hogy Városligetben kéne neki
>> vadásznia" – mutatott rá Dományi arra a
>> körülményre, hogy a Rákosrendezőn közel 160
>> ha-os állami (MÁV) tulajdonú terület rohad
>> (nagyobb mint a VII. kerület egésze!)
>> remek közlekedési infrastruktúrával, éppen a
>> bővítés előtt álló FÁNK, a megszűnés előtt álló
>> Vidámpark határán, amely térségben a NIF-nek
>> egyébként kiviteli szintű tervei vannak a
>> Lőportár-dűlő magasságában egy városi vasúti
>> megállóra a Budapest-Vác szárnyvonalon.
>> Kezd tehát lassan megteremtődni a helyzet
>> arra, hogy a XIII. kerületet és Zuglót elzáró
>> vasúti zárvány ingatlanfejlesztési
>> aranybányává változzon, itt nőhetne össze
>> a város egy régen felszakított seb
>> begyógyításával. Ha ennek az irdatlan
>> fejlesztési területnek az előkészítésével
>> elindulna – egy egyébként az új Budapesti
>> Fejlesztési Koncepcióban is előre vetített –
>> városi szintű alközpont kiépülése, akkor ebbe a
>> bődületes gazdasági projektbe egy szolid kis 2
>> ha-os múzeumi negyedecske olyan szépen lenne
>> illeszthető, mint öltöny gomblukába a virágdísz
>>
>>
>> Emoke Greschik greschem at gmail.com>
>> írta:
>>
>>
>> Holnap (2020.05.26.) 16 órától a
>> főváros online lakossági fórumot tart az
>> ügyben, javasoljuk, és kérjük,
>> hogy minél többen kapcsolódjanak rá a
>> lehetőségre annak érdekében, hogy
>> közösen figyelhessük az ott
>> elhangzottakat, s hogy minél
>> szélesebb körben legyünk tájékozottak
>> arról, hogy milyen eszközökkel
>> próbálják „megfúrni” az
>> Orbán kormány 7 éves munkájának
>> eredményét, s elvenni
>> mindnyájunk reményét nemzeti vagyonunk
>> gyarapodásától.
>> https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
>>
>>
>>
>> Holnap
>> (2020.05.26.) 16 órától a főváros online lakossági fórumot tart az
>>ügyben, javasoljuk, és kérjük, hogy minél többen kapcsolódjanak rá a
>>lehetőségre annak érdekében, hogy közösen figyelhessük az ott
>>elhangzottakat, s hogy minél szélesebb körben legyünk tájékozottak
>>arról, hogy milyen eszközökkel próbálják „megfúrni” az Orbán kormány 7
>>éves munkájának eredményét, s elvenni mindnyájunk reményét nemzeti
>> vagyonunk gyarapodásától.
>>
>> https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>>Grem mailing list
>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>>
>>
>>
>>_______________________________________________
>>Grem mailing list
>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>
>>_______________________________________________
>>Grem mailing list
>>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> _______________________________________________ Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
Ezúttal egyetértek Leventével ,nem vagyok ellene a felvonulási
tér betonburkolatának megszüntetésének és annak beépítésével de a
liget belsőrészének létesítményekkel való teletűzdelésével
óvatosan bánnék bár a jelenlegi beépítési tervek még elfogadhatók.
.Színház a Dózsa Gy. út (régen Aréna út ) és az Ajtósi Dürer
sarkán régen is volt.
Az Ajtósi Dürer sor (Volt István út is ) a háború előtt egy
keramit burkolatú két savós utcácska volt ami mellett külön pályán
villamos ment .Az Aréna út szélesebb volt és nagy kocka kő
burkolatú volt .Mind két utcát valóban az április 4-i és május 1.
felvonulások miatt építették át méghozzá nagyon magas eruptív
közét tartalmú beton burkolattal t amely elviselte a harckocsik és
az akkori magyar fejlesztésű lánctalpas löveg vontatók koptató
hatását.A felvonulási tér felbontása ezért jó nehéz munka.
Az Ajtósi Dürer soron ma is az ötvenes években készült kiváló
beton burkolat van felülete általában megfelelő csak néhány helyen
a táblásodott burkolat itt ott megsüllyedt de ez sem az eredeti
építők hibája hanem a későbbi csatorna és közmű építések miatti
vízbejutás miatt történt.A burkolat azért sikerült jó mert az
ötvenes években még javarészt a háború előtti mérnök gárdát
alkalmazták bár ehhez hozzá kell tennem hogy rövid
bizonytalankodás után a magyar kulturmérnök képzés a háború után
is kiváló maradt..
A beton burkolatot finisherrel terítik érdekes módon sokan azt
hiszik hogy táblákban hozzák a helyszínre . Egy bizonyos idő után
azonban tervezetten átreped mert a beton tágulási szokásai miatt a
hossz és kereszt hézagokat a félig átvágják a szilárdulás után és
ezek a hézagok később a teljes vastagságban tervezetten
átrepednek. Ezért kiemelten fontos a hézagok időszakos karban
tartása bitumennel a vízzárás érdekűében .Ma már az autópálya
beton burkolatot két rétegben terítik és így megoldható az hogy
acél vasalást építenek a hossz és kereszt hézagokba így azok nem
mozdulnak el az átrepedés után.
1880 óta lakunk a Városliget mellett .Régente még olyan csend
volt a ligetben hogy a Nagyapám még hallotta néha a ligetben az
állatkerti oroszlán bömbölését.A városban de persze a külterület
utakon is a legnagyobb zajt a futómű pontosabban a burkolattal
érintkező autógumi okozza erre létezik megoldás a csendes aszfalt
amely lukacsos szerkezetű és hihetetlenül elnyeli a zajt de drága
és attól félek fővárosunknak sohasem lesz erre pénze.
Üdv. Egon
2020.05.26. 9:05 keltezéssel, Sziklay
Levente írta:
Kedves Mőci!
Itt nem az Orbán kormány
hétéves (miért nem tízéves) munkájáról van szó, hanem
arról, hogy a parkot használók - pl. én is rendszeresen -
meg akarnak közeli egy természet közeli hangulatot. Nincs
szükség ott nagy reprezentatív létesítményekre - a
közelben is van elég üres hely ezekre. A PECSA helyére
komolyzenei létesítményt akarnak - megoldhatatlan
logisztikai problémákkal. Hogyan fognak oda eljutni
kosztümben, estélyiben, öltönyben, szmokingban?
- Nem a kormány
koncepciója, hanem György Péter és Baán László a
gondolat szülői. A kormánynak a lényeg, hogy legyen hely
a várban és ki tudja paterolni a Nemzeti Galériát.
-Az egész projekt fő
érve másfél millió plusz turista évente: Kérdések:
1. elfér a parkban +
1,5 millió ember?
2. megváltoznak a
turisztikai szokások - újra kell tervezni a
pénzügyi várakozásokat
-Van egy gazdasági
válság - talán jobb lenne a magyar kisvállalkozásokra
és a magyar emberekre, a magyar háztartásokra
fordítani
-Szerintem pont az
segíti a kormányt, ha minél jobb, minél életszerűbb
dolgokat valósít meg - és ehhez kell a társadalmi
visszajelzés is - a nyilvános fórumok, a saját
gondolatok, vélemények
Ahogy írtam, Tarlós
szerint sem a legjobb ötlet - ő is kormányellenes lenne?
-Jelenlegi állás szerint
állandó tó lesz....és a tó felszínét beszámítják a
zöldterületbe (mint ahogy zöldtetőt is)
https://epiteszforum.hu/a-tajepiteszek-reakcioja-a-nemzetkozi-tervpalyazat-kapcsan
https://epiteszforum.hu/a-varosliget-arnstein-letrajan
https://epiteszforum.hu/kulturalis-bokrok-budapesten-avagy-miert-lesz-rossz-helyen-a-muzeumi-negyed-a-ligetben
és egy cikk a Liget történetéről:
Szerencsésebb felívelő és
kevésbé szerencsés korszakok váltogatták újkori
történelmében is egymást. A II. világháború utáni
pusztításokat például egy közparki újrarendeződés
követte, az utolsó nagy átfogó közparki rekonstrukcióra
pedig 1973-77 között került sor, amikor a korszak
legnagyobb (mintegy 27 ha-os!) parkrehabilitációs
munkálatai folytak Dr. Krizsán Zoltánné és
Baraczka Katalin tájépítészek tervei alapján, Radó
Dezső akkori Főkert igazgató irányítása alatt. Ez
volt az a pillanat, amikor a végre valahára kitelepített
Expo helyén újra közparki területek létesülhettek a
Városligetben.
Az sem felel meg a
valóságnak, hogy a park 1840-re lett kész. Az átadás
első dátuma 1820 volt, bár kétségtelenül legalább
annyiszor át lett később adva, mint a Várbazár. Nyílván
sok mai elem ekkor még egyáltalán nem része a
Városligetnek. Magának a Városliget tervének azonban
integráns központi eleme volt a Városligeti-tó,
tekintettel arra, hogy az lett az egykor mocsaras (abból
lecsapolt) Városerdeje vízgyűjtő tava, vagyis ez lett a
mérnöki válasz a magas vízállású terület közparki
rendezésére. A tó egyben a Rákos-patak egyik
mellékágának duzzasztásából keletkeztetett tájképi elem,
sokáig az is táplálta. A tó szigetén a korabeli leírások
szerint tejivó működött egy romantikus stílusban
létrehozott "farm" kulisszái mögött, amely nagy
népszerűségnek örvendett már a park megnyitásakor.
A Városliget tervpályázata
1813-ban zajlott le. Ez volt az első nemzetközi nyílt
tervpályázata Pestnek (!), egyben a József Nádor
gründolta Szépítő Bizottmány színre lépésének időpontja.
A tervpályázati győztes Heinrich Christian Nebbien
1815-re fejezte be a kiviteli tervek elkészítését. Tájképi
kertje a klasszicista Pest csúcsteljesítménye volt,
ami megelőzte a saját korát. A park jórész
közadakozásból jött létre több lépcsőben, de előbb, mint
bármelyik másik eredetileg is a köz számára létesített
park a világon!
Amikor a Liget Budapest
projektiroda a Városliget területére múzeumokat
terveztet, akkor kizárólag azt a "nemes" hagyományt
folytatja, amely az 1885-ös "Országos Kiállítás" óta az
ún. állami einstand kísérletek formájában periódikusan
visszatér a Liget életébe. A Városliget új szabályozási
terve olyan új építési helyeket hozott létre, amely
alaprajzi elrendezésben szoros rokonságot mutat az annak
idején ideiglenesre tervezett 1896-os Milleneumi
Ezredéves Kiállítás alaprajzi elrendezésével.
Zöldfelületi szempontból (akkor ez még alig volt
szempont) ez a két kiállítás volt a park első pusztulási
periódusa 70-80 év viszonylagos "békeperiódus" után.
Budapest székesfőváros azonban ekkor is csak
ideiglenesen járult hozzá ahhoz, hogy a Magyar Állam
betegye ide a lábát és a Milleneum ünneplésére
kiállítást rendezzen itt be - ideiglenesen, a park
rekonstrukciójának későbbi terhe mellett. Kicsit tovább
tartott a dolog. Mint tudjuk Budapesten az ideiglenes
dolgok tekinthetőek a legvéglegesebbnek.
A jövőben úgy tűnik az Új
Nemzeti Galéria lehet majd az Új Iparcsarnok. Baán
László ugyanis deklaráltan ehhez a hagyományhoz akar
igazodni, tehát ahhoz, amely tökretette a Liget
zöldfelületét olyan hosszú időre, hogy máig nem
sikerült belőle teljesen kivakarni. A 200 éves
park történeti rekonstrukciójának kérdéskörével nem
foglalkozik ez a fejlesztési elképzelés, pedig ez ma, ha
részlegesen is, de megtehető lenne (ez lenne rá a
történelmi pillanat), sokkal kisebb összegekből. Úgy
tűnik tehát, hogy az egyedüli előkép, amelyre ez a
projekt építkezni kíván egy reprezentációs okokból
megvalósított, eleve ideiglenesre tervezett "patyomkin"
város.
Nebbien tervében a
tájképi kert szerkesztési elvei szerint nem volt
egyetlen egyenes vonal sem. Az ő koreszménye a
koordinálás volt, azaz az egymással mellérendelő
viszonyrendszerben, hálózatosan működő szabad
polgárok ereje a feudális berendezkedéssel szemben. Az
ébredő városi polgárság eszménye. A "vissza a
természetbe" elv a klasszicista kertben ezt tükrözte
vissza, hiszen "minden ember egyenlőnek született"!
Számára nem volt kétséges, hogy egy József nádor
felvilágosultságával szorgalmazott népkertben bárki a
KÖZből igenis részesülhet a természetet mímelő
bukolikus táj áldásaiból.
A milleneumi
ezredéves kiállítás alaprajza a maga durva egyenes
vonalaival és barokkos tengelyeivel ezzel szemben
már újra az abszolútizmust, a szubordinálást
képviselte. Ahol alá- és felérendeltségi
viszonyok vannak, a reprezentáció legmagasabb
szintjein pedig csak a kiválasztottak részesülhetnek a
belépés lehetőségében. A központi akaratot, amely
uralkodni akar a környezete felett - és nem szolgálni
azt. Nagyon szimbolikusnak és egyszersmind
elgondolkodtatónak tartom, hogy a jelenlegi kormány és
annak biztosa erre az előképre teszi le a voksát és
nem a Nebbienére a Városliget távlatos sorsát
illetően.
Az indexen megjelent
cikk állításával ellentétben a nagy kiállításra
felépült Iparcsarnok helyén ma nem a Nagyrét áll,
hanem annak csak csonkolt része, ugyanis az
Iparcsarnok helyén építették fel a PeCsa-t a 80-as
évek elején, az Iparcsarnok romjaira (nem sikerült
elérni akkor sem, hogy helyette inkább a Nagyrétet
rehabilitálják - a Főkert szakmaiságának abban az
időben is voltak azért politikai korlátai). A Pecsa
mára teljesen lepusztult épülete jól jelzi, hogy ezt
a funkciót hiba volt idetelepíteni. A döntés akkor
is politikai és nem szakmai alapon történt. A Petőfi
Csarnok mindentől távol, az éledező park közepébe
került. Pávatánc volt ez a javából (két lépést előre
a vásárváros felszámolásával, egy lépést hátra a
PeCsa létesítésével.)
Ez a történet akár
mementó lehet a közelgő fejlesztés számára is! Még
egyszer higgadtan át kellene gondolni, hogy
valóban ide kerüljön-e az egyik legfontosabb
magyarországi közgyűjtemény a Várból? Túl
azon, hogy ez sajnos meglévő zöldfelületek
pusztítása árán valósítható meg (mert az új épület
telepítése, kivitelezése, felvonulási területei,
közműigénye, kiszolgálását biztosító utak hálózata
sajnos ezt egyértelműen előre vetíti) ez a
telepítés véleményem szerint egyáltalán nem méltó
a Galéria számára.
Maradandó károsodást
okozott a közparkban az az 1951-es pusztítás is,
amikor a Sztálin szobor előtereként közel 5,5 ha fás
parkterületet írtottak ki a Dózsa György út mentén,
hogy azt a Vörös tér mintájára leburkolják. Szerintem
abban semmi különösebb hőstett nincs, ha ezt a
nagy Szovjetúnió adományozta beton sávot most
teleszórjuk második lépcsőben múzeummal és
ráírjuk, hogy parkrehabilitáció.
Lehet természetesen
siratni a világháború alatt elpusztult épületeket,
de valójában ezek nyújtottak arra esélyt, hogy a
Városliget a 80-as évekre újra közpark lehessen és
fokozatosan újra zöldfelületté váljon abból a
nemzetközi vásárvárosból, ami a századfordulót
követően - természetesen kizárólag ideiglenes
jelleggel - elfoglalta. Valójában tehát ezek az át
nem gondolt, ad-hoc módon, helyszínüket tekintve
kapkodva kijelölt épületek, fejlesztések okoztak
anno maradandó károkat egy kulturális szempontból
nóvumnak számító közparkban, és sajnos ma is ugyanez
a sütemény készül, ugyanezen recept alapján.
(..) egyben értek
igazán egyet: "valamit tenni kell a Ligettel,
mert ez így most gyalázatos". Nekem az a
javaslatom, hogy ne feltétlenül új épületek
építésével próbáljunk rehabilitálni egy
történelmileg is jelentős tájképi közparkot,
amelynek a kultúrtörténeti jelentősége világraszóló
értéket képvisel és menthető, de ennél is fontosabb,
hogy a VI. és VII. kerületiek számára nagyjából az
egyetlen közeli lehetőség, hogy zöldet lássanak. Az
élhető városnak pedig a városi közparkok úgy tudom
elég jellemző ismérvei. A Városligetnek ma elég
lenne egy átfogó közparki rehabilitáció, amely a
Ligetet valóban ismerő szakemberek tervezési munkája
nyomán jöhet létre. A Liget Budapest jelenlegi
koncepciójával viszont csak azt sikerülhet elérni,
hogy egy valószínűleg torzóként megvalósuló,
hosszabb távon nagyon komoly fenntartási problémákat
jelentő presztízsberuházás-sorozat végén József
nádor majd eggyel magasabb fordulatszámra
kapcsoljon a sírjában.
"László Baják" írta:
Kedves Egon! A jégpálya csak egy kisebb
része a városligeti tónak. A híd másik oldaláról
beszélek. Régen még ennél is nagyobb volt, két szigettel.
Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
Reinisch Egon reinisch at t-online.hu>
ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 20:48):
Kedves Laci !
A városligeti tó városligeti tó maradt a
Városliget újjáépítése után is ,mellesleg 5 éve
újult meg a korcsolya pálya burkolatba épített hűtő
rendszere ezt kellene feltörni ? ?
Üdv. Egon
2020.05.25. 20:12 keltezéssel, László Baják írta:
A Városliget már régóta nem
egyszerűen egy zöld terület, hanem kultúrpark,
teleépítve mindenfélével. Már a millenniumi
kiállítás rengeteg pavilonja is itt állt. A most
tervezett épületek már létező betonfelületek, és
épületek helyére kerültek és kerültek volna. A
néprajzi múzeum és a városligati színház a
felvonulási tér aszfaltja helyére. A biodom a
vidám park helyére, a új modern Nemzet Galéria a
PECSA helyére, a zene háza a BNV lepusztult üzemi
épületeinek helyére. Közlekedési múzeum
(eredetileg kiállítási csarnok) csak eredeti
formájában épülne vissza, stb Ez egy
népszórakoztató kultúrpark időtlen idők óta. Azt
viszont nagyon támogatnám, hogy a vasúti,
rendezőpályaudvar területeit parkká alakítsák,
jócskán megnövelve ezzel a Városliget területét.
Természetesen fel kellene törni a városligeti tó
betonját, meg kell szüntetni az autópályáról
érkező átmenő forgalmat, stb
Mentes a vírusoktól. www.avast.com
Emoke Greschik
greschem at gmail.com>
ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 19:56):
Kedves Levente!
A CÖF nem csinált pártpolitikát a
kérdésből, hanem felhívta a választópolgárok
figyelmét,
hogy közösen
figyelhessük az ott
elhangzottakat, s hogy minél
szélesebb körben legyünk
tájékozottak arról, hogy
milyen eszközökkel próbálják
„megfúrni” az
Orbán kormány 7 éves munkájának
eredményét
Szeretettel,
Mőci
On Mon, May
25, 2020 at 5:31 PM Sziklay Levente lsziklay at freemail.hu>
wrote:
Nagyon jó ötlet, de ne
csináljunk ebből pártpolitikai
kérdést!!! Egy közparkról van szó, ami
az egyik legrégibb Európában - Tarlós
sem tartotta a legjobb ötletnek
Tarlós
fóruma a kérdésről megnézhető itt!
Tarlós
véleménye ITT ,
ITT
és ITT
„A múzeumi negyed
eredetileg az én ötletem volt,
benne volt az első választási
programomban is, csak én nem a
Ligetbe, hanem a Nyugati
pályaudvar mögé képzeltem. A
Városligetbe áttelepített tervhez
nincs közöm, azóta különösen nem,
mióta a parkot törvénnyel
elkommendálta Budapesttől a
kormány”
Idézet -
Építészfórum
és A
TÉMÁRÓL ITT IS
A Városliget egyik
legnagyobb attrakciója a zöld" -
mondta. Kétségét fejezte ki a
koncepció gazdasági
fenntarthatóságát illetően is,
hiszen ma országszerte vergődnek a
múzeumok, így nem látni, hogy
mindez a fejlesztés után mitől
lesz fenntartva. "A
városnak egy olyan pontjára
akarunk új attrakciót
telepíteni, ahol jelenleg
túlhasználat van. Nem
látom bizonyítva, hogy a
Városliget a legalkalmasabb az
elképzelt feladatra, ha a
Ligetet ma a meglévő állapotában
sem tudjuk színvonalasan
működtetni"- mondta.
Habár Dományi Bálintot
a BKK-tól a Városliget körüli
közlekedési viszonyok és tervek
tisztázására hívták meg a
szervezők (a BKK-nak még nincs
hivatalos álláspontja a múzeumi
negyedről), túlteljesítve a
megbízatását egy remek, logikus,
tiszta, ambiciózus előadásban
vázolta azt, hogy mit is láthatna
a Városliget környezetében a
Baán-féle agytröszt, ha
Szépművészeti Múzeum irodáiból nem
csak a Városliget felé tekintene
ki.
"Ha már kikelt ez a fióka,
még akkor sem biztos, hogy
Városligetben kéne neki
vadásznia" – mutatott rá
Dományi arra a körülményre, hogy a
Rákosrendezőn közel 160 ha-os
állami (MÁV) tulajdonú terület
rohad (nagyobb mint a
VII. kerület egésze!) remek
közlekedési infrastruktúrával,
éppen a bővítés előtt álló FÁNK, a
megszűnés előtt álló Vidámpark
határán, amely térségben a NIF-nek
egyébként kiviteli szintű tervei
vannak a Lőportár-dűlő
magasságában egy városi vasúti
megállóra a Budapest-Vác
szárnyvonalon.
Kezd tehát lassan
megteremtődni a helyzet arra, hogy
a XIII. kerületet és Zuglót elzáró
vasúti zárvány ingatlanfejlesztési
aranybányává változzon, itt
nőhetne össze a város egy régen
felszakított seb begyógyításával.
Ha ennek az irdatlan fejlesztési
területnek az előkészítésével
elindulna – egy egyébként az új
Budapesti Fejlesztési Koncepcióban
is előre vetített – városi szintű
alközpont kiépülése, akkor ebbe a
bődületes gazdasági projektbe egy
szolid kis 2 ha-os múzeumi
negyedecske olyan szépen lenne
illeszthető, mint öltöny
gomblukába a virágdísz
Emoke Greschik greschem at gmail.com>
írta:
Holnap
(2020.05.26.) 16 órától a
főváros online lakossági
fórumot tart az ügyben,
javasoljuk, és kérjük,
hogy minél többen
kapcsolódjanak rá a
lehetőségre annak érdekében, hogy
közösen figyelhessük az
ott elhangzottakat, s hogy minél
szélesebb körben legyünk
tájékozottak
arról, hogy milyen
eszközökkel próbálják
„megfúrni” az
Orbán kormány 7 éves
munkájának eredményét,
s elvenni mindnyájunk reményét
nemzeti vagyonunk
gyarapodásától.
https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
Holnap
(2020.05.26.) 16 órától a főváros online lakossági fórumot tart az
ügyben, javasoljuk, és kérjük, hogy minél többen kapcsolódjanak rá a
lehetőségre annak érdekében, hogy közösen figyelhessük az ott
elhangzottakat, s hogy minél szélesebb körben legyünk tájékozottak
arról, hogy milyen eszközökkel próbálják „megfúrni” az Orbán kormány 7
éves munkájának eredményét, s elvenni mindnyájunk reményét nemzeti
vagyonunk gyarapodásától.
https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
Mentes a vírusoktól. www.avast.com
_______________________________________________
Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
Kedves Egon! A jégpálya csak egy kisebb része a városligeti tónak. A híd másik oldaláról beszélek. Régen még ennél is nagyobb volt, két szigettel.
Mentes a vírusoktól. www.avast.com
Reinisch Egon reinisch at t-online.hu> ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 20:48):
Kedves Laci !
A városligeti tó városligeti tó maradt a Városliget
újjáépítése után is ,mellesleg 5 éve újult meg a korcsolya pálya
burkolatba épített hűtő rendszere ezt kellene feltörni ? ?
Üdv. Egon
2020.05.25. 20:12 keltezéssel, László
Baják írta:
A Városliget már régóta nem egyszerűen egy zöld
terület, hanem kultúrpark, teleépítve mindenfélével. Már a
millenniumi kiállítás rengeteg pavilonja is itt állt. A most
tervezett épületek már létező betonfelületek, és épületek
helyére kerültek és kerültek volna. A néprajzi múzeum és a
városligati színház a felvonulási tér aszfaltja helyére. A
biodom a vidám park helyére, a új modern Nemzet Galéria a PECSA
helyére, a zene háza a BNV lepusztult üzemi épületeinek helyére.
Közlekedési múzeum (eredetileg kiállítási csarnok) csak eredeti
formájában épülne vissza, stb Ez egy népszórakoztató kultúrpark
időtlen idők óta. Azt viszont nagyon támogatnám, hogy a vasúti,
rendezőpályaudvar területeit parkká alakítsák, jócskán
megnövelve ezzel a Városliget területét. Természetesen fel
kellene törni a városligeti tó betonját, meg kell szüntetni az
autópályáról érkező átmenő forgalmat, stb
Mentes a vírusoktól. www.avast.com
Emoke Greschik greschem at gmail.com>
ezt írta (időpont: 2020. máj. 25., H, 19:56):
Kedves Levente!
A CÖF nem csinált pártpolitikát a kérdésből, hanem
felhívta a választópolgárok figyelmét,
hogy közösen figyelhessük az
ott elhangzottakat, s hogy minél
szélesebb körben legyünk tájékozottak
arról, hogy milyen eszközökkel próbálják
„megfúrni” az Orbán
kormány 7 éves munkájának eredményét
Szeretettel,
Mőci
On Mon, May 25, 2020 at
5:31 PM Sziklay Levente lsziklay at freemail.hu>
wrote:
Nagyon jó ötlet, de ne csináljunk ebből
pártpolitikai kérdést!!! Egy közparkról van szó, ami
az egyik legrégibb Európában - Tarlós sem tartotta a
legjobb ötletnek
Tarlós
fóruma a kérdésről megnézhető itt!
Tarlós
véleménye ITT ,
ITT
és ITT
„A múzeumi negyed eredetileg az én
ötletem volt, benne volt az első választási
programomban is, csak én nem a Ligetbe, hanem a
Nyugati pályaudvar mögé képzeltem. A
Városligetbe áttelepített tervhez nincs közöm,
azóta különösen nem, mióta a parkot törvénnyel
elkommendálta Budapesttől a kormány”
Idézet -
Építészfórum
és A
TÉMÁRÓL ITT IS
A Városliget egyik legnagyobb
attrakciója a zöld" - mondta. Kétségét
fejezte ki a koncepció gazdasági
fenntarthatóságát illetően is, hiszen ma
országszerte vergődnek a múzeumok, így nem
látni, hogy mindez a fejlesztés után mitől lesz
fenntartva. "A városnak egy olyan
pontjára akarunk új attrakciót telepíteni,
ahol jelenleg túlhasználat van. Nem
látom bizonyítva, hogy a Városliget a
legalkalmasabb az elképzelt feladatra, ha a
Ligetet ma a meglévő állapotában sem tudjuk
színvonalasan működtetni"- mondta.
Habár Dományi Bálintot a BKK-tól a
�� Városliget körüli közlekedési viszonyok és
tervek tisztázására hívták meg a szervezők (a
BKK-nak még nincs hivatalos álláspontja a
múzeumi negyedről), túlteljesítve a megbízatását
egy remek, logikus, tiszta, ambiciózus
előadásban vázolta azt, hogy mit is láthatna a
Városliget környezetében a Baán-féle agytröszt,
ha Szépművészeti Múzeum irodáiból nem csak a
Városliget felé tekintene ki.
"Ha már kikelt ez a fióka, még akkor sem
biztos, hogy Városligetben kéne neki
vadásznia" – mutatott rá Dományi arra a
körülményre, hogy a Rákosrendezőn közel 160
ha-os állami (MÁV) tulajdonú terület rohad
(nagyobb mint a VII. kerület egésze!)
remek közlekedési infrastruktúrával, éppen a
bővítés előtt álló FÁNK, a megszűnés előtt álló
Vidámpark határán, amely térségben a NIF-nek
egyébként kiviteli szintű tervei vannak a
Lőportár-dűlő magasságában egy városi vasúti
megállóra a Budapest-Vác szárnyvonalon.
Kezd tehát lassan megteremtődni a helyzet
arra, hogy a XIII. kerületet és Zuglót elzáró
vasúti zárvány ingatlanfejlesztési
aranybányává változzon, itt nőhetne össze
a város egy régen felszakított seb
begyógyításával. Ha ennek az irdatlan
fejlesztési területnek az előkészítésével
elindulna – egy egyébként az új Budapesti
Fejlesztési Koncepcióban is előre vetített –
városi szintű alközpont kiépülése, akkor ebbe a
bődületes gazdasági projektbe egy szolid kis 2
ha-os múzeumi negyedecske olyan szépen lenne
illeszthető, mint öltöny gomblukába a virágdísz
Emoke Greschik greschem at gmail.com>
írta:
Holnap (2020.05.26.) 16 órától a
főváros online lakossági fórumot tart az
ügyben, javasoljuk, és kérjük,
hogy minél többen kapcsolódjanak rá a
lehetőségre annak érdekében, hogy
közösen figyelhessük az ott
elhangzottakat, s hogy minél
szélesebb körben legyünk tájékozottak
arról, hogy milyen eszközökkel
próbálják „megfúrni” az
Orbán kormány 7 éves munkájának
eredményét, s elvenni
mindnyájunk reményét nemzeti vagyonunk
gyarapodásától.
https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
Holnap
(2020.05.26.) 16 órától a főváros online lakossági fórumot tart az
ügyben, javasoljuk, és kérjük, hogy minél többen kapcsolódjanak rá a
lehetőségre annak érdekében, hogy közösen figyelhessük az ott
elhangzottakat, s hogy minél szélesebb körben legyünk tájékozottak
arról, hogy milyen eszközökkel próbálják „megfúrni” az Orbán kormány 7
éves munkájának eredményét, s elvenni mindnyájunk reményét nemzeti
vagyonunk gyarapodásától.
https://civilosszefogas.hu/liget-projekt/
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
Mentes a vírusoktól. www.avast.com
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200526/007f0e4f/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról