[Grem] Néró .. a szabadkőmúvesek / Raffay Ernő - elütés

Sziklay Levente lsziklay at freemail.hu
2020. Júl. 15., Sze, 10:38:04 CEST


(Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 222 képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et) HELYESEN: (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 22 képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et) BOCS AZ ELÜTÉSÉRT UI.:Leegyszerüsítettem az érthetőség kedvéért. 21 képviselő került a guillotine alá élve, egy öngyilkos lett, de a holttestét is lefejezték
Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu> írta:
>Kedves Egon, Mőci, többiek! Hemzseg a hibáktól, a tények egyoldalú beállításától.  1. Szabadkőművesek Franciaországban kb. 700 pap volt szabadkőműves, ebből Párizsban 300-an éltek. Divat volt az értelmiségiek körében szabadkőművesnek lenni, ezért amikor a francia forradalom különböző szekciói és frakciói egymás ellen harcoltak, mindegyikben lehetett találni mind (volt) papot, mind szabadkőművest. A Grand Orient (Nagy Kelet) a legfőbb szabadkőműves páholy feje Fülöp orleans-i herceg volt, aki később Egyenlőség Fülöp (Phillipe-Égelité)-re változtatta a nevét, a konvent tagja volt, a király halálára szavazott, de őt is lefejezték 1793 nov. 6-án - pedig még a szabadkőművességet is megtagadta - ekkor már a szabadkőműves páholyokat is betiltották.. (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 222 képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et) A Grand Orient második számú embere, Luxemburg herceg emigrált és az ellenforradalmat szervezte Németországban (a legtöbb kis német fejedelem és uralkodó szintén szabadkőműves volt ekkor) 1789-ben kb. 1000 páholy működött Franciaországban, amikor újra engedélyezték 1800-ban, kb. 75 kezdett el működni megint.  "Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak." - írja Raffay.
>Ez baromság! 2. Keresztényüldözés A Forradalom alatt volt keresztényüldözés is - egy rövid ideig - és sok papot is meggyilkoltak, de nem szabad elfelejteni, hogy két katolikus egyház működött, az alkotmányos és a rendszerre fel nem esküdött (ez megint egy hosszú történet lenne). A terror alatt általában azokat a szerzeteseket, apácákat, papokat, laikus testvéreket ölték meg, akik megtagadták az esküt az Egyház Polgári Alkotmányára. A Meszlényi által leírt események megtörténtek. De Raffay állításával ellentétben sohasem volt törvény, NEM IGAZ HOGY 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. 1793-ban a terror káoszt jelentett. Állandó harcok a vidéken a helyi különböző bizottságokban, egymás között és a kiküldött konventbiztosokkal, egymás kölcsönös vádolása és feljelentése helyben és Párizsban, a gyanúsak állandó feljelentése, kivégzések, börtönök, képzelt és valódi felkelések. Sok helyen radikális ateisták is hatalomba kerültek és az alkotmányos egyház tagjai is veszélybe kerültek, templomokat zártak be, kezdtek el lebontani, műkincseket pusztítottak el stb. - miközben egymást is irtották. A később nagy szerepet játszó Joseph Fouché - egykori oratoriánus szerzetes -  konventbiztosként leszedte a temetőkről a Feltámadunk feliratot és helyébe A halál örök álom táblát tetette - amiért Robespierre megvádolta. Volt, ahol ez az üldözés nem történt  meg - minden a helyi viszonyoktól függött.  Kis időrend: A konvent már 1793 április 21—24. száműzetésre ítélt minden eskümegtagadó papot,  A konvent, mintha egyházi konvent volna, megengedte a papok házasságát, mely szabadsággal Grégoire abbé és Lindet püspök példájára körülbelül 2000 pap élt.  szept. 17. Elfogadják a gyanúsakról szóló törvényt: bárki beleshetett október 5. A forradalmi naptár bevezetése. Az első év szeptember 22-én, a Köztársaság kikiáltásával kezdődik
> okt. 28-án a konvent teljesen kizárta a papokat az iskolák­ból  november 5. Polgári ünnepeket vezetnek be.
> 
>november 6-án a Nemzeti Konvent engedélyezte, hogy a községek megtagadják a katolikus vallást 
> 
>november 7-én pedig Gobel párizsi érsek és több főpap — fején vörös sapkával — lemondott püspökségéről, mivel "látja a józan gondolkodás nagy előhaladását s úgy tapasztalja, hogy hivatalára sem kedve, sem szüksége nincs a népnek". Julien, a toulousei ref. pap, a szószékről egy katolikus püspökkel kezet fogva jelentette be lemondását. November 10-én az Ész Temploma névre átkeresztelt Notre-Dame-ban megrendezték a Szabadság és az Ész ünnepét, amely meglehetősen száraznak, unalmasnak és lélektelennek bizonyult. A szertartást úgy lehet összefoglalni, hogy a katedrálison belül összeállítottak egy hevenyészett görög–római stílusú templomot, a fehér ruhás, frígiai sapkás, kezében lándzsát tartó Szabadság pedig meghajolt az Ész lángja előtt, majd virágok és növények közé telepedett. Maillard kisasszonynak nevezett Marie-Thérèse Davoux színésznő alakította ezt a szerepet. De ezt nem a konvent csinálta, hanem a Községtanács (Commune), Chaumette, Momoro - Hébert hívei - vezetésével. Állandó hatalmi harc volt ugyanis a Konventen belül is, a Községtanácson belül is, A Közjóléti Bizottságon és Közbiztonsági Bizottságon belül is, és egymás ellen is a felhergelt utcai tömegekre támaszkodva... Robespierre nov. 21-én a jakobinus-klubban, 28-án pedig a konventben is föllépett Hébert, Clootz és Chaumette túlzásai ellen. Szerinte az ateizmus arisztokrata jellegű - AMI A GUILLOTINE -NAL való fenyegetés volt december 6-án Robespierre-nek indítványára a konvent kimondta, hogy mindenki szabadon gyakorolhatja vallását. A katolikusok ettől a pillanattól fogva ismét nyíltan és egyértelműen a törvény oltalma alatt álltak.  1794 márc. 13 :Hébert, Chaumette, Momoro és veszettek letartóztatása, majd kivégzése (ők vezettek a keresztény -ellenes kampányt) Függelék: A gyanúsakról szóló törvény 1. Közvetlenül a jelen határozat kiadása után a Köztársaság területén valamennyi, még szabad [ilyen] egyént őrizet alá kell helyezni.
>
>2. A következő személyek tekinthetők gyanúsnak. Először azok, akik viselkedésükkel, kapcsolataikkal, beszédükkel vagy írásaikkal a zsarnokság vagy föderalizmus híveinek és a szabadság ellenségeinek mutatkoznak. Másodszor azok, akik nem képesek a március 21-ei határozatban meghatározottak szerint igazolni megélhetési módjukat és állampolgári kötelezettségeik teljesítését. Harmadszor azok, akiktől megtagadták hazafiságuk igazolását. Negyedszer azok a közhivatalnokok, akiket a Konvent vagy megbízottai elbocsátottak hivatalukból, ... nemesek és emigránsok azon férjei és feleségei, apjai, anyjai, fiai, leányai, fivérei, nővérei és ügynökei, akik nem nyilvánították ki a forradalomhoz való ragaszkodásukat.
>
>10. Szükség esetén a polgári és büntető bíróságok fogva tarthatnak és a fent említett börtönökbe küldhetnek olyan személyeket, akikről megállapították, hogy nem lehet vádiratot készíteni ellenük, vagy akiket felmentettek az ellenük emelt vád alól. Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> írta:

>> 

>Kedves Emőke !
>A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a  fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja .
>Üdv. Egon
>2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta:

>>Néró késői utódai: a szabadkőművesek A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is behálózták. 2020. július 11. 10:51https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html    Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának? Pedig van rá magyarázat.
>>  A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott Franciaországában alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, egyre radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy.Tapossátok el a gyalázatost!1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat). A nagy francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791 szeptemberében kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz papot és három püspököt. Európa történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak.
>> Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések kezdődtek. 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. Sok templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv, rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos tárgy lett, amely tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás, körmenet stb., mind . olcsó élceknek lett a középpontja.   Szamarakra főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a maskarás körmenetek.”
>>Mészárlás a nyílt tengerenA csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább formája: Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és  egyház szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789 előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század végére átvette a francia állam vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.
>>A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra megindult; 1880-ban kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból; 1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai egységek nem vehettek részt vallási szertartáson; 1884-ben megszüntették a kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott szerzetes stb.
>>Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.
>>Émile Combes, az antihősA magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus egyházat. Szántó Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a szerzetesrendeket támadta meg. Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és apácát befogadott.
>>Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
>>A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk, tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet.
>>A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.
>>Importált felforgatókEnnek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez tartoznak.”
>>Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
>>A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás biztosítási ügynök.”
>>Faber Oszkár, a likvidátorKunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.
>>Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.
>>Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére, megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség Kárpát-medencei vetése.
>>Raffay Ernő
>>A szerző történész, egyetemi tanár
>>
>> Magyar Nemzet Mentes a vírusoktól. www.avg.com
>> _______________________________________________ Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem

>
>  
>    
>  
>  
>    Kedves Emőke !
>    A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei
>      a  fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos
>      álláspontja .
>    
>    Üdv. Egon
>    
>    2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke
>      Greschik írta:
>    
>    
>      
>      
>        Néró
>                késői utódai: a szabadkőművesek
>        
>          
>        A keresztényellenes
>                ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is
>                behálózták.
>        
>          
>         
>        
>          
>         2020.
>          július 11. 10:51 
>        
>        https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html
>        
>          
>             
>          
>        
>        
>        
>        
>         
>        
>        
>        
>        
>          
>          
>          
>        
>        
>         Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes
>          megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott
>          ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket,
>          a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista
>          megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának?
>          Pedig van rá magyarázat.
>        
>          
>            
>              
>                 
>                  A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes
>                  ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által
>                  nagyra tartott Franciaországában
>                      alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára
>                  talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó
>                  értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó
>                  szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé
>                  elmozduló, egyre
>                      radikálisabban materialista francia (úgynevezett
>                      latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia
>                      Nagyoriens Nagypáholy.
>              
>            
>          
>        
>         Tapossátok el a gyalázatost!
>         1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc
>          vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt,
>          amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás”
>          legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost!
>                (tudniillik az egyházat). A nagy
>          francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra
>          végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a
>          királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait –
>          „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791
>          szeptemberében kivégeznek
>              Párizsban 1400
>                rabot, köztük majdnem háromszáz
>                papot és három püspököt. Európa
>          történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset,
>          amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan
>          politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia
>              forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg
>              akarták teremteni a laikus, világi ateista francia
>              államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek
>              tartottak.
>        
>            
>          
>        
>         Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző
>          kegyetlenkedések kezdődtek. 1793.
>              november 7-én a
>              kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel
>              megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették
>              be. Sok templomból raktárt vagy istállót
>          csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott.
>          Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv,
>              rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos
>              tárgy lett, amely
>                tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány
>          élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás,
>              körmenet stb., mind . olcsó élceknek
>              lett a középpontja. 
>          
>              Szamarakra
>                főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették,
>              előttük keresztet
>                és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a
>              maskarás körmenetek.”
>         Mészárlás a nyílt tengeren
>         A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia
>          szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva
>          keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból
>          vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább
>          formája: Nantes-ban
>              az egyik forradalmi biztos a Washington nevű
>              szállítóhajóra rakatott 825 papot,
>              a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és
>                szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s
>              elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben
>              pedig törvényt alkottak az állam és
>               egyház szétválasztásáról,
>              amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789
>          előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet
>              megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció,
>              amely a XIX. század végére átvette a francia állam
>              vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban,
>          az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.
>         A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század
>          első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után
>          újra megindult; 1880-ban
>              kizárták a
>                püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási
>              Tanácsból; 1882-ben megszüntették a
>                lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai
>              egységek nem
>                vehettek részt vallási
>                szertartáson; 1884-ben megszüntették a
>          kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia
>          parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott
>          imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott
>          szerzetes stb.
>         Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX.
>          század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam
>          szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P
>          szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A
>          múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France
>          Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig
>          Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér
>          pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér
>          közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér,
>          a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és
>          Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.”
>          Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau
>          fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra
>          külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy
>              „magyar
>                nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.
>         Émile Combes, az antihős
>         A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi
>          folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás
>          két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van
>          képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves
>              francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902.
>              június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia
>                katolikus egyházat. Szántó
>          Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett
>          vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat,
>          szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az
>          egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi
>          községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé
>          egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a
>          templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a
>          szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd
>          1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás
>          jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes,
>          tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház
>          legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a
>              szerzetesrendeket támadta meg.
>          Akkoriban a
>              magyar egyház sok elüldözött
>              francia szerzetest és apácát befogadott.
>         Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?
>         A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata
>          tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A
>          magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai
>          radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A
>          legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi
>          Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat
>          szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics
>          Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a
>          nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy
>          vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai
>          radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét.
>          Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell
>          járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek
>          tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell
>          vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot.
>          Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk,
>          tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen
>          hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai
>          összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett
>          volna írni a magyar történelmet.
>         A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil
>          szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket
>          rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy
>          nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni,
>          nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy
>          munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs
>          benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati,
>          keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.
>         Importált felforgatók
>         Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az
>          európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont
>          először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án
>          beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a
>          szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy
>          érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti
>          Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek
>          rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a
>          következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor
>          ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le:
>          előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete
>          rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség
>          előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság
>          rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos
>          programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén
>          előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi
>          Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először
>          a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy
>          megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a
>          szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a
>          nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy
>          tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi
>          megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott
>          Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon
>          eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk
>          érckészletéhez tartoznak.”
>         Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem
>          szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért
>          küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb
>          akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása
>          egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem
>          tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet
>          és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a
>          nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában
>          fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett
>          világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római
>          világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a
>          pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell
>          törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a
>          nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”
>         A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később
>          Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a
>          Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon
>          [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest
>          utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és
>          pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy
>          megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A
>          katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe,
>          amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait
>          hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a
>          modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a
>          klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy
>          szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek
>          szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi
>          birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az
>          alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a
>          klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a
>          francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak
>          sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor
>          jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és
>          ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy
>          addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik,
>          gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16
>          ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137
>          felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent
>          Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern
>          eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az
>          egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan
>          intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára
>          províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben
>          ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás
>          biztosítási ügynök.”
>         Faber Oszkár, a likvidátor
>         Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön
>          Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi,
>          valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé
>          tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves
>          testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több
>          hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig
>          kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908
>          körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a
>          keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a
>          székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati
>          szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság
>          és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar
>          nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia
>          minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.
>         Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos
>          szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami
>          alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam
>          vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai
>          szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári
>          Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín
>          gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.
>         Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos,
>          szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus
>          egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a
>          Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a
>          hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást
>          gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére,
>          megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint
>          főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi
>          szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár
>          szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot
>          hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a
>          feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség
>          Kárpát-medencei vetése.
>         Raffay Ernő
>         A szerző történész, egyetemi tanár
>        
>           
>             
>        
>        Magyar Nemzet
>      
>      
>        
>          
>            
>              
>              Mentes
>                a vírusoktól. www.avg.com 
>            
>          
>        
>      
>      
>      
>      _______________________________________________
>Grem mailing list
>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>
>    
>  
>
>_______________________________________________
>Grem mailing list
>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/gremKedves Egon, Mőci, többiek! Hemzseg a hibáktól, a tények egyoldalú beállításától.  1. Szabadkőművesek Franciaországban kb. 700 pap volt szabadkőműves, ebből Párizsban 300-an éltek. Divat volt az értelmiségiek körében szabadkőművesnek lenni, ezért amikor a francia forradalom különböző szekciói és frakciói egymás ellen harcoltak, mindegyikben lehetett találni mind (volt) papot, mind szabadkőművest. A Grand Orient (Nagy Kelet) a legfőbb szabadkőműves páholy feje Fülöp orleans-i herceg volt, aki később Egyenlőség Fülöp (Phillipe-Égelité)-re változtatta a nevét, a konvent tagja volt, a király halálára szavazott, de őt is lefejezték 1793 nov. 6-án - pedig még a szabadkőművességet is megtagadta - ekkor már a szabadkőműves páholyokat is betiltották.. (Az időrend kedvéért: okt. 31-én már kivégezték a Gironde 222 képviselőjét, még korábban a királyt és Mária Antoanette-et) A Grand Orient második számú embere, Luxemburg herceg emigrált és az ellenforradalmat szervezte Németországban (a legtöbb kis német fejedelem és uralkodó szintén szabadkőműves volt ekkor) 1789-ben kb. 1000 páholy működött Franciaországban, amikor újra engedélyezték 1800-ban, kb. 75 kezdett el működni megint.  "Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak." - írja Raffay.Ez baromság! 2. Keresztényüldözés A Forradalom alatt volt keresztényüldözés is - egy rövid ideig - és sok papot is meggyilkoltak, de nem szabad elfelejteni, hogy két katolikus egyház működött, az alkotmányos és a rendszerre fel nem esküdött (ez megint egy hosszú történet lenne). A terror alatt általában azokat a szerzeteseket, apácákat, papokat, laikus testvéreket ölték meg, akik megtagadták az esküt az Egyház Polgári Alkotmányára. A Meszlényi által leírt események megtörténtek. De Raffay állításával ellentétben sohasem volt törvény, NEM IGAZ HOGY 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. 1793-ban a terror káoszt jelentett. Állandó harcok a vidéken a helyi különböző bizottságokban, egymás között és a kiküldött konventbiztosokkal, egymás kölcsönös vádolása és feljelentése helyben és Párizsban, a gyanúsak állandó feljelentése, kivégzések, börtönök, képzelt és valódi felkelések. Sok helyen radikális ateisták is hatalomba kerültek és az alkotmányos egyház tagjai is veszélybe kerültek, templomokat zártak be, kezdtek el lebontani, műkincseket pusztítottak el stb. - miközben egymást is irtották. A később nagy szerepet játszó Joseph Fouché - egykori oratoriánus szerzetes -  konventbiztosként leszedte a temetőkről a Feltámadunk feliratot és helyébe A halál örök álom táblát tetette - amiért Robespierre megvádolta. Volt, ahol ez az üldözés nem történt  meg - minden a helyi viszonyoktól függött.  Kis időrend: A konvent már 1793 április 21—24. száműzetésre ítélt minden eskümegtagadó papot,  A konvent, mintha egyházi konvent volna, megengedte a papok házasságát, mely szabadsággal Grégoire abbé és Lindet püspök példájára körülbelül 2000 pap élt.  szept. 17. Elfogadják a gyanúsakról szóló törvényt: bárki beleshetett október 5. A forradalmi naptár bevezetése. Az első év szeptember 22-én, a Köztársaság kikiáltásával kezdődik okt. 28-án a konvent teljesen kizárta a papokat az iskolák­ból  november 5. Polgári ünnepeket vezetnek be. november 6-án a Nemzeti Konvent engedélyezte, hogy a községek megtagadják a katolikus vallást  november 7-én pedig Gobel párizsi érsek és több főpap — fején vörös sapkával — lemondott püspökségéről, mivel "látja a józan gondolkodás nagy előhaladását s úgy tapasztalja, hogy hivatalára sem kedve, sem szüksége nincs a népnek". Julien, a toulousei ref. pap, a szószékről egy katolikus püspökkel kezet fogva jelentette be lemondását. November 10-én az Ész Temploma névre átkeresztelt Notre-Dame-ban megrendezték a Szabadság és az Ész ünnepét, amely meglehetősen száraznak, unalmasnak és lélektelennek bizonyult. A szertartást úgy lehet összefoglalni, hogy a katedrálison belül összeállítottak egy hevenyészett görög–római stílusú templomot, a fehér ruhás, frígiai sapkás, kezében lándzsát tartó Szabadság pedig meghajolt az Ész lángja előtt, majd virágok és növények közé telepedett. Maillard kisasszonynak nevezett Marie-Thérèse Davoux színésznő alakította ezt a szerepet. De ezt nem a konvent csinálta, hanem a Községtanács (Commune), Chaumette, Momoro - Hébert hívei - vezetésével. Állandó hatalmi harc volt ugyanis a Konventen belül is, a Községtanácson belül is, A Közjóléti Bizottságon és Közbiztonsági Bizottságon belül is, és egymás ellen is a felhergelt utcai tömegekre támaszkodva... Robespierre nov. 21-én a jakobinus-klubban, 28-án pedig a konventben is föllépett Hébert, Clootz és Chaumette túlzásai ellen. Szerinte az ateizmus arisztokrata jellegű - AMI A GUILLOTINE -NAL való fenyegetés volt december 6-án Robespierre-nek indítványára a konvent kimondta, hogy mindenki szabadon gyakorolhatja vallását. A katolikusok ettől a pillanattól fogva ismét nyíltan és egyértelműen a törvény oltalma alatt álltak.  1794 márc. 13 :Hébert, Chaumette, Momoro és veszettek letartóztatása, majd kivégzése (ők vezettek a keresztény -ellenes kampányt) Függelék: A gyanúsakról szóló törvény 1. Közvetlenül a jelen határozat kiadása után a Köztársaság területén valamennyi, még szabad [ilyen] egyént őrizet alá kell helyezni.2. A következő személyek tekinthetők gyanúsnak. Először azok, akik viselkedésükkel, kapcsolataikkal, beszédükkel vagy írásaikkal a zsarnokság vagy föderalizmus híveinek és a szabadság ellenségeinek mutatkoznak. Másodszor azok, akik nem képesek a március 21-ei határozatban meghatározottak szerint igazolni megélhetési módjukat és állampolgári kötelezettségeik teljesítését. Harmadszor azok, akiktől megtagadták hazafiságuk igazolását. Negyedszer azok a közhivatalnokok, akiket a Konvent vagy megbízottai elbocsátottak hivatalukból, ... nemesek és emigránsok azon férjei és feleségei, apjai, anyjai, fiai, leányai, fivérei, nővérei és ügynökei, akik nem nyilvánították ki a forradalomhoz való ragaszkodásukat.10. Szükség esetén a polgári és büntető bíróságok fogva tarthatnak és a fent említett börtönökbe küldhetnek olyan személyeket, akikről megállapították, hogy nem lehet vádiratot készíteni ellenük, vagy akiket felmentettek az ellenük emelt vád alól. Reinisch Egon  írta: Kedves Emőke !A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei a  fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos álláspontja .Üdv. Egon2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke Greschik írta:Néró késői utódai: a szabadkőművesek A keresztényellenes ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is behálózták. 2020. július 11. 10:51https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html    Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket, a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának? Pedig van rá magyarázat.  A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által nagyra tartott Franciaországában alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé elmozduló, egyre radikálisabban materialista francia (úgynevezett latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia Nagyoriens Nagypáholy.Tapossátok el a gyalázatost!1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt, amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás” legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost! (tudniillik az egyházat). A nagy francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait – „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791 szeptemberében kivégeznek Párizsban 1400 rabot, köztük majdnem háromszáz papot és három püspököt. Európa történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset, amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg akarták teremteni a laikus, világi ateista francia államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek tartottak. Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző kegyetlenkedések kezdődtek. 1793. november 7-én a kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették be. Sok templomból raktárt vagy istállót csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott. Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv, rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos tárgy lett, amely tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás, körmenet stb., mind . olcsó élceknek lett a középpontja.   Szamarakra főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették, előttük keresztet és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a maskarás körmenetek.”Mészárlás a nyílt tengerenA csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább formája: Nantes-ban az egyik forradalmi biztos a Washington nevű szállítóhajóra rakatott 825 papot, a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben pedig törvényt alkottak az állam és  egyház szétválasztásáról, amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789 előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció, amely a XIX. század végére átvette a francia állam vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban, az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után újra megindult; 1880-ban kizárták a püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási Tanácsból; 1882-ben megszüntették a lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai egységek nem vehettek részt vallási szertartáson; 1884-ben megszüntették a kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott szerzetes stb.Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX. század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér, a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.” Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy „magyar nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.Émile Combes, az antihősA magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902. június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia katolikus egyházat. Szántó Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat, szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd 1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes, tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a szerzetesrendeket támadta meg. Akkoriban a magyar egyház sok elüldözött francia szerzetest és apácát befogadott.Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét. Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot. Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk, tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett volna írni a magyar történelmet.A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni, nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati, keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.Importált felforgatókEnnek a szellemében érkezett többször is Budapestre az európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le: előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk érckészletéhez tartoznak.”Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe, amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik, gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16 ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137 felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás biztosítási ügynök.”Faber Oszkár, a likvidátorKunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi, valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908 körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos, szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére, megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség Kárpát-medencei vetése.Raffay ErnőA szerző történész, egyetemi tanár Magyar Nemzet Mentes a vírusoktól. www.avg.com _______________________________________________ Grem mailing list Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem              Kedves Emőke !    A cikk első mondata tévedés :a sátánista szabadkőművesek elődei      a  fekete macskák (és nem Néró ) ez Egyházunk hivatalos      álláspontja .        Üdv. Egon        2020.07.12. 10:30 keltezéssel, Emoke      Greschik írta:                            Néró                késői utódai: a szabadkőművesek                          A keresztényellenes                ideológia francia gyökerei a századfordulóra hazánkat is                behálózták.                                                      2020.          július 11. 10:51                 https://gondola.hu/cikkek/116930-Nero_kesoi_utodai__a_szabadkomuvesek.html                                                                                                                                                                         Az elmúlt hónapokban az újra fellángoló keresztényellenes          megnyilvánulások brutalitása sokakban értetlenséget váltott          ki. Vajon mi az oka annak, hogy ismét a keresztény jelképeket,          a keresztény egyházakat gyalázó baloldali-anarchista          megmozdulások még mindig ezt tartják gyűlöletük tárgyának?          Pedig van rá magyarázat.                                                                               A modern korunkra hatással lévő keresztényellenes                  ideológia a felvilágosodás és a kultúra sokak által                  nagyra tartott Franciaországában                      alakult ki az 1700-as évek második felében. Magára                  talált akkor az Enciklopédia köteteit megalkotó                  értelmiség és az angol, keresztény alapokon nyugvó                  szabadkőművességtől az ateista világfölfogás felé                  elmozduló, egyre                      radikálisabban materialista francia (úgynevezett                      latin típusú) szabadkőművesség, főleg a Francia                      Nagyoriens Nagypáholy.                                                     Tapossátok el a gyalázatost!         1789 előtt és után is a keresztény királyság elleni harc          vezetője a Kilenc Nővér (Les Neuf Soeurs) Páholy volt,          amelynek tagjai közé tartoztak a francia „felvilágosodás”          legnagyobb nevei. Voltaire jelszava: Tapossátok el a gyalázatost!                (tudniillik az egyházat). A nagy          francia szabadkőműves forradalom során a jakobinus diktatúra          végéig a legfontosabb stratégiai cselekedetek: meggyilkolják a          királyt és a királysághű arisztokrácia legjobbjait –          „természetesen” feleségekkel és gyerekekkel együtt. 1791          szeptemberében kivégeznek              Párizsban 1400                rabot, köztük majdnem háromszáz                papot és három püspököt. Európa          történetében ez volt az első (ha nem is az utolsó) eset,          amikor az állam elüldözi saját papjait, kimondottan          politikai-ideológiai megfontolások alapján. Az új francia              forradalmi vezetők nagy része szabadkőműves volt, akik meg              akarták teremteni a laikus, világi ateista francia              államot, s ehhez bármilyen durva módszert megengedhetőnek              tartottak.                                               Így aztán a későbbiekben Néró császár korát idéző          kegyetlenkedések kezdődtek. 1793.              november 7-én a              kereszténységet s vele az alkotmányos egyházat törvénnyel              megszüntetve, az ész és a természet új vallását vezették              be. Sok templomból raktárt vagy istállót          csináltak. Az egyház szervezete csaknem teljesen felbomlott.          Meszlényi Antal így mutatja be: „Imakönyv,              rózsafüzér, szentkép, ereklye mind olyan tilos              tárgy lett, amely                tulajdonosát könnyen a halálra juttatta. Hitvány          élcelődést űztek a kereszténység szent szertartásaiból: mise, áldozás,              körmenet stb., mind . olcsó élceknek              lett a középpontja.                         Szamarakra                főpapi infulát raktak, kazulába öltöztették,              előttük keresztet                és misekönyveket vittek s így jártak-keltek a              maskarás körmenetek.”         Mészárlás a nyílt tengeren         A csőcselék ezt nem merte volna megtenni, ha a francia          szabadkőműves állam vezetői nem szorgalmazzák e durva          keresztényellenes támadásokat. A bűnös fővárosból, Párizsból          vidékre is kiterjedt a keresztényellenesség legdurvább          formája: Nantes-ban              az egyik forradalmi biztos a Washington nevű              szállítóhajóra rakatott 825 papot,              a Deus-Associés nevűre pedig 542 papot és                szerzetest. Kihajóztak velük a nyílt tengerre, s              elsüllyesztették a hajókat. 1795-ben              pedig törvényt alkottak az állam és               egyház szétválasztásáról,              amit újabb kegyetlenkedések követtek. 1789          előtti és utána következő években, Európában először létrejött a kereszténységet              megszüntetni akaró értelmiségi és politikusi populáció,              amely a XIX. század végére átvette a francia állam              vezetését, mind a parlamentben, a kormányokban,          az egyetemi- és tudományos életben, mind a kultúra területén.         A kereszténység tragédiájának második fölvonása a XX. század          első évtizedére esik. A francia kultúrharc ugyan már 1875 után          újra megindult; 1880-ban              kizárták a                püspöki kar küldötteit a Legfelsőbb Közoktatási              Tanácsból; 1882-ben megszüntették a                lelkészséget a középiskolákban; 1883-tól katonai              egységek nem                vehettek részt vallási                szertartáson; 1884-ben megszüntették a          kórházak papi állásait, valamint eltörölték a francia          parlamenti munka megkezdésekor és befejezésekor mondott          imákat. 1886-tól az egyházi iskolákban sem taníthatott          szerzetes stb.         Azonban a kultúrharc agresszíven keresztényellenes éle a XX.          század első évtizedében zajlott. Ekkorra a francia állam          szabadkőműves béklyóba kerül. A Magyar Országos Levéltár P          szekciójában, a Demokratia Páholy iratai között olvasható: „A          múlt hónapban újjáalakult Briand-kormányban, a France          Chrétienne szerint hét szabadkőműves foglal helyet, és pedig          Pichon testvér külügyminiszter, Klotz testvér          pénzügyminiszter, Dupuy testvér kereskedelmi, Puech testvér          közmunkaügyi, Faure testvér közoktatásügyi, Lafferre testvér,          a Nagyoriens volt elnöke, munkaügyi miniszter és          Dujardin-Beaumetz testvér, a szépművészetek minisztere.”          Fontos tudnunk, hogy Pichon testvér, Georges Clemenceau          fiatalkori barátja és páholytársa majd 1919-ben, amikor újra          külügyminiszter, a magyar határok tárgyalásakor kijelenti, hogy              „magyar                nemzet nem létezik, csak 15 ezer nagybirtokos”.         Émile Combes, az antihős         A magyarországi szabadkőművesség központi hivatalos havi          folyóirata pedig ezt írja 1909-ben: „A francia törvényhozás          két házában a szabadkőművesség tudvalevőleg fényesen van          képviselve.” Majd hosszasan ismertetik a neveket. A szabadkőműves              francia miniszterelnök, Émile Combes (kormányfő 1902.              június – 1905. január között) lényegében eltörölte a francia                katolikus egyházat. Szántó          Konrád, a korszak kutatója így összegez: „Az egyháztól elvett          vagyon 410 millió frank volt, a püspököket, plébánosokat,          szemináriumokat kilakoltatták, a templomok, plébániák mint az          egyháznak kölcsönadott épületek állagának megőrzése a helyi          községtanácsok jóindulatától függött, s mivel azok sokfelé          egyházellenes beállítottságúak voltak, ezrével mentek tönkre a          templomok.” Ezeken kívül már 1902-ben betiltott a          szabadkőműves kormány 12 ezer (!) egyházi iskolát, majd          1904-ben, ismét megvonva az összes szerzetestől a tanítás          jogát, bezárták a maradék 2500 egyházi iskolát is. Combes,          tudva, hogy a szerzetesek alkotják a katolikus egyház          legnagyobb szellemi erejét, a századelőn a              szerzetesrendeket támadta meg.          Akkoriban a              magyar egyház sok elüldözött              francia szerzetest és apácát befogadott.         Mi volt a helyzet a Magyar Királyságban?         A magyarországi értelmiség liberális és szociáldemokrata          tagjai hamar a francia példa vonzása alá kerültek. A          magyarországi „harmadik liberális nemzedék” (1890–1920) tagjai          radikális liberálisok és szabadkőművesek voltak. A          legismertebb személy Jászi Oszkár, aki a Társadalomtudományi          Társaság elnöke, a Huszadik Század című folyóirat          szerkesztője, 1906-tól a Demokratia, 1908-tól a Martinovics          Páholy alapítója és főmestere. A századfordulótól először a          nagyváradi László Király Páholy, majd a Martinovics Páholy          vezetői (Jászi mellett Várady Zsigmond) alakítják ki a hazai          radikális szabadkőművesség társadalomátalakító célrendszerét.          Ennek lényegesebb elemei: először is meg kell támadni, le kell          járatni, s ha lehet, meg kell semmisíteni legerősebbnek          tartott ellenségüket, a katolikus egyházat. Másodszor: be kell          vezetni az általános, titkos, községenkénti választójogot.          Ezzel a politikai főhatalom megszerzése volt a céljuk,          tekintet nélkül arra, hogy az általános választójognak milyen          hatása lehetett volna a magyar képviselőház etnikai          összetételére. Harmadszor: Jászi javaslatára újra kellett          volna írni a magyar történelmet.         A célok megvalósítására létrehoztak jónéhány civil          szervezetet, a választójogi ligát, amely nagygyűléseket          rendezett az országban. Ráadásul Jászi, aki tudta, hogy          nyugati szövetségesek nélkül semmi esélyük kormányra kerülni,          nemcsak a magyargyűlölő Scotus Viatorral, a brit külügy          munkatársával vette föl a kapcsolatot, hanem – s ez nincs          benne a hazai történetírásban – jelentős nyugati,          keresztényellenes szabadkőműveseket hívott meg Budapestre.         Importált felforgatók         Ennek a szellemében érkezett többször is Budapestre az          európai hírű belga szabadkőműves, Léon Furnémont. Furnémont          először 1903 őszén járt Budapesten, amikor szeptember 13-án          beszédet mondott egy budapesti munkásgyűlésen, amit a          szociáldemokrata párt szervezett. A nagyobb nyilvánosságot úgy          érte el, hogy saját kezdeményezésére cikket írt a Budapesti          Naplóba. A sajtó túlnyomó része mindig a szabadkőművesek          rendelkezésére állt. Sokkal fontosabb és széleskörűbb a          következő, 1908. szeptember végi budapesti látogatása. Ekkor          ugyanis legalább három különböző programot bonyolított le:          előadást tartott a Szabadgondolkozás Magyarországi Egyesülete          rendezésében a városháza nagytermében, több száz fős közönség          előtt; előadást tartott a Társadalomtudományi Társaság          rendezésében, s végül, de nem utolsósorban volt egy titkos          programja: megjelent a Demokratia Páholyban, ahol szintén          előadást tartott. A Szabadgondolkozás Magyarországi          Egyesületében tartott nagygyűlésnek négy szónoka volt: először          a liberális-marxizáló Jászi Oszkár, a Martinovics Páholy          megalakítója; utána Furnémont, majd Kunfi Zsigmond, a          szociáldemokrata párt és a Martinovics Páholy tagja, végül a          nagyváradi Várady Zsigmond, az ottani László Király Páholy          tagja és egykori főmestere tartott beszédet. Jászi          megállapította, hogy „a harcos klerikalizmus uralomra jutott          Magyarországon, mely lelketlen izgatást folytat mindazon          eszmék és törekvések ellen, melyek modern kultúránk          érckészletéhez tartoznak.”         Furnémont kijelentette: „A római egyház nem vallási, hanem          szociális intézmény, mely a múlt sötétségéért és maradiságáért          küzd a modern technika fegyvereivel, bár a pápát a legjobb          akarattal sem mondhatjuk lángésznek. Diadalra jutása          egyértelmű a szabadság és fejlődés elnyomásával. Ezért nem          tűri meg fölvilágosult ember vagy nép. […] Ez a sok körmenet          és katolikus demonstráció arra szolgál, hogy az egyházat a          nagy vereségekért vigasztalja: 37 évvel ezelőtt Rómában          fegyveres erővel szüntették meg a pápa fegyveres erőtől védett          világi hatalmát. Négy évvel ezelőtt pedig a római          világkongresszus egyhangú lelkesedéssel határozta el, hogy a          pápának nemcsak világi, hanem szellemi hatalmát is el kell          törölni. E kívánságot Franciaország már teljesítette és ez a          nemzetközi szabadgondolkodó-szövetség nagy diadala.”         A nagygyűlésen a szociáldemokrata Kunfi Zsigmond (később          Károlyi Mihály kormányának minisztere, majd a          Tanácsköztársaság népbiztosa) beszélt: „Az elmúlt vasárnapon          [egy katolikus nagygyűlésen] a középkori Magyarország Budapest          utcáin hadat üzent a modern Magyarországnak. Tömjéntől és          pálinkától elbutított parasztok százait hozták föl, hogy          megfenyegessék vele a főváros modern gondolkozású népét. A          katolikus nagygyűlésen kibontakozott az új klerikalizmus képe,          amely a szociális és demokratikus haladás jelszavait          hangoztatja, hogy annál biztosabban meghamisíthassa őket. Ez a          modern fegyverkezés azért történik, hogy meghiúsíthassa a          klerikalizmus az elkövetkező veszélyt, a két nagy          szekularizációt: a papi javaknak és a gyermeki léleknek          szekularizációját. A klerikalizmus anyagi hatalmának a papi          birtokok, szellemi hatalmának a gyermeki lélek birtoklása az          alapja. A katolikus nagygyűléstől mozgósított barbarizmus a          klerikális iskola gyümölcse. Jól tudja a reakció, hogy a          francia szeparációt azoknak a polgároknak a választójogosultak          sorába való lépése tette lehetővé, kik 1883-ban, vagyis akkor          jártak iskolába, amikor az állami, felekezettől mentes és          ingyenes népoktatás megvalósult. Viszont mi is tudjuk, hogy          addigra, míg iskoláinkban a lelkek megmérgezése tovább folyik,          gazdasági és politikai haladásra nem számíthatunk. Nálunk 16          ezer népiskola közül 12 ezer, 167 gimnázium közül 137          felekezeti. Ezekből az iskolákból kerülnek ki a Szent          Imre-kollégium keresztesvitézei […]. A klerikálisok a modern          eszközök kihasználásában olyan messzire mennek, hogy az          egyházi épületeket tűz, a termést jégkár ellen csak olyan          intézeteknél biztosítják, amelyek a katolikus iskolák javára          províziót [közvetítői jutalékot] adnak. Így a püspöki székben          ülő demagógok mellett megjelent a tiarás és lilacsuhás          biztosítási ügynök.”         Faber Oszkár, a likvidátor         Kunfi úgy látja, hogy a nyugati kultúra akkor jön          Magyarországra, ha a katolikus egyháztól elveszik az anyagi,          valamint a lelkek fölötti hatalmat. Kunfi vágyai közé          tartozik, hogy megtegye azt, amit a francia szabadkőműves          testvérei Franciaországban már kiviteleztek. A gyűlésen több          hasonló beszéd is elhangzott. Összességében pedig          kijelenthető, mert a források ezt bizonyítják, hogy 1908          körüli évekre a Magyar Királyságban is kialakult a          keresztényellenesség személyi állománya. Jöhettek a          székesfővárosba a politikailag „nehéz súlyú” nyugati          szabadkőművesek, akik hazájukban már bizonyítottak a királyság          és a kereszténység ellen. A cél a keresztény magyar          nemzetállam (nem szétdarabolása, hanem) átalakítása, francia          minta szerinti szabadkőműves köztársasággá.         Jásziban ekkoriban fogalmazódhatott meg a titkos          szabadkőműves politikai párt megszervezése, ami          alkotmányellenes volt ugyan, de a magyar liberális mintaállam          vezetőitől nem kellett félniük. A Martinovics Páholy iratai          szerint 1913 őszétől kezdik szervezni az Országos Polgári          Radikális Pártot, amely 1918 október végén Károlyi rózsaszín          gróf hármas kormánykoalíciójának egyik tagja lesz.         Az Országos Levéltár P szekciójában sok ezer hivatalos,          szabadkőművesek által írt irat foglalkozik a római katolikus          egyház elleni támadások terveivel. Ezeket már ismertettem a          Harcoló szabadkőművesség című könyvemben. Kimondható, hogy a          hazai radikális páholyok, amelyek egyre nagyobb hatást          gyakoroltak a Magyarországi Symbolikus Nagypáholy egészére,          megkísérelték átfordítani a harcukat a kereszténység mint          főellenség ellen. Nem véletlen, hogy létrejött Károlyi          szabadkőműves kormánya, a vörös diktatúra pedig Faber Oszkár          szabadkőműves vezetésével úgynevezett likvidációs bizottságot          hoz létre. Ennek a keresztény egyházak megszüntetése lett a          feladata: íme, beérett a francia egyházellenesség          Kárpát-medencei vetése.         Raffay Ernő         A szerző történész, egyetemi tanár                                                Magyar Nemzet                                                                      Mentes                a vírusoktól. www.avg.com                                                       _______________________________________________Grem mailing listGrem at turul.kgk.uni-obuda.huhttp://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem      _______________________________________________Grem mailing listGrem at turul.kgk.uni-obuda.huhttp://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem_______________________________________________
>Grem mailing list
>Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200715/772fa05a/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról